|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bum prásk
Od reg.: Marky1980
|
Pridané:
9.1.2017 17:46
Už ani mafiánov nebude treba na vybuchujúce autá :-D
|
|
Re: Bum prásk
Od: martincc
|
Pridané:
9.1.2017 21:10
Pocas nabijania zhori bateria aj auto.
|
|
Re: Bum prásk
Od: vb musi zit
|
Pridané:
9.1.2017 22:31
aj nabijacia stanica... tamtung
|
|
Re: Bum prásk
Od: in2desire
|
Pridané:
10.1.2017 9:35
hehe ... ze .. Dobijem ta ?!
|
|
Re: Bum prásk
Od: tamtung
|
Pridané:
10.1.2017 8:33
:)
|
|
pozor! reklama
Od: dj_v
|
Pridané:
9.1.2017 17:46
nabite svoju bateriu v garazi a mozno vas dom nevyleti do vzduchu :D
|
|
Re: pozor! reklama
Od: Bolvua
|
Pridané:
10.1.2017 9:50
Nejako by som to neriešil... Toto nebude klasiká Li-Ion batéria... Bude sa jednať o úplne inú technológiu, takže by som sa toho nebál... Uvidíme reálne skúsenosti
|
|
Baterie
Od: Palino_
|
Pridané:
9.1.2017 17:49
"Samsung SDI získala negatívnu pozornosť pre kauzu batérií smartfónu Galaxy Note 7, keď Samsung najskôr za príčinu problémov označoval problémy v batérii vyrobenej Samsung SDI a situáciu riešil výmenou za kusy s batériou od iného výrobcu. Problémy sa ale objavovali aj u týchto kusov s inou batériou, príčina problémov zatiaľ nie je známa a nie je tak jasné či išlo aj o problém batérií od Samsung SDI."
Nie je jasne?!? A ako je mozne mat chybu v baterii, ked ju vymenim za inu a problemy pretrvavaju?
|
|
Re: Baterie
Od: Tomaaaaas
|
Pridané:
9.1.2017 18:00
ty mas asi samsung co ? :D
|
|
Re: Baterie
Od: Sanxo
|
Pridané:
9.1.2017 20:48
Nie, už nemá...
|
|
Re: Baterie
Od: dj_v
|
Pridané:
10.1.2017 7:32
na staručkom samsungu mi pekne opuchla baterka, zas som mal stastie a nezhorel :D
|
|
Re: Baterie
Od: mp123
|
Pridané:
10.1.2017 19:06
staré mali kryt, ktorý sa otvoril a "opuchnutú" batériu bolo vidno.
|
|
Re: Baterie
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
9.1.2017 18:59
Tak udajne konstrukter telefonu nemyslal na roztaznost akumulatora. Narvali ju tam nadoraz. Ked sa nadukla nemala kam expandovat tak sa poskodilo to teliesko nejake pri elektrodach.
|
|
Re: Baterie
Od: slovencin
|
Pridané:
9.1.2017 20:31
slovo nadukla ma fascinuje
skuste si ho zopakovat vela krat po sebe, je to skoro ako drogy
|
|
Re: Baterie
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
9.1.2017 23:36
áno, ak z "nadukla" šesť písmen vyhodíš a štyri iné pridáš, dostaneš "drogy" ;) ...
|
|
Re: Baterie
Od: sddacx
|
Pridané:
10.1.2017 7:51
a teraz 5 vymen za 4 ine a dostanes z toho pivo ;-)
|
|
konecne napad
Od: dnes má meniny Alexej
|
Pridané:
9.1.2017 18:19
veru Musk sa potesi urcite,konecne baterka pre auta.Lebo pokanat auta sulkovymi baterkami pre notebooky to neni velka perspektiva. a vobec hybridy maju sancu.ale ciste elektro neviem.
|
|
Re: konecne napad
Od: Ondiak
|
Pridané:
9.1.2017 18:34
Sulkove baterie su najcastesie pouzivany format baterii. Je preto najlepsie preskumany, najlacnejsi, nalepsie sa masovo vyraba, je symetricky, sulky sa daju vymienat aj individualne a pod. Je tam vela vyhod. Musk vie co robi. A preco by nemali mat ciste elektro auta buducnost. Ak budu dostatocne silne a lacne baterie tak nevidim problem. A ono uz teraz vidime, ze to ide. Staci ked budu lacnejsie.
|
|
Re: konecne napad
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
9.1.2017 19:01
Presne tak. Iba odborne menej uvedomelych expertov moze napadnut, ze kvoli jednoduchej serializacii.
|
|
Re: konecne napad
Od: ffdf
|
Pridané:
9.1.2017 20:20
Sulíkove batérie??
|
|
Re: konecne napad
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
10.1.2017 9:06
Do vibrátora. Aby mohol JBŤ rodinu.
|
|
Re: konecne napad
Od: lacimir1
|
Pridané:
10.1.2017 9:12
Made my day :D
|
|
Re: konecne napad
Od: Dr. Pasteur
|
Pridané:
10.1.2017 11:16
Sulikove bakterie !!!
|
|
Re: konecne napad
Od: Alexej..
|
Pridané:
9.1.2017 20:39
uz vidim ako v servise vymienaju vadny sulek ;DDDDD
|
|
Re: konecne napad
Od: MaN144
|
Pridané:
9.1.2017 21:45
V servise? To vymeníš aj sám pred panelákom. Pojdeš do Tesca, kúpiš plný košík tuškových bateriek a ideš.
|
|
Re: konecne napad
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
9.1.2017 21:49
...aj s tym kosikom cez mesto, lebo sak auto v garazi.:D
|
|
Re: konecne napad
Od: Kymbude
|
Pridané:
10.1.2017 0:00
Kym bude toto realita tesco bude davno skrachovane.
|
|
Re: konecne napad
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 8:36
skor by som povedal, ze kym bude hento realita, EU uz nebude
|
|
Re: konecne napad
Od reg.: akoze
|
Pridané:
9.1.2017 18:42
ano jasne, chudak Musk s autami na tuzkove baterky skonci pretoze v 2003 roku nekonzultoval rozhodnutie ake baterie pouzit s odbornikmi z DSL.sk.
odhliadnuc od faktu ze nikto z vas si nedal tu namahu aby ho dosiel navstivit z buducnosti a poradit mu kupu akcii samsungu.
|
|
Re: konecne napad
Od: Alexej..
|
Pridané:
9.1.2017 20:45
ANO skonci ako ako aj tato faska s preplnovanymi 1.2 TSI inymi 3valcami a benz turbami. Pravda sa po case prevali,ze to eko eko nieje az take eko eko ako by si priali.A sem tam sa aj zdravy rozum ukaze.
No co som videl uplatnenie elektro bateri napr vo VZV tak tam urcite neboli sulky :D. Jasne su aj elektromobily s elektrocentralou na voziku,ale to sa nepocita ako pokrok
:DDDDDDDDDDDDDDD
|
|
Re: konecne napad
Od: ...
|
Pridané:
9.1.2017 22:21
downsizing je odpoved na byrokraciu - tzn aby sa realita prisposobila papieru. Avsak prinieslo to nove veci. 3valca by som sa nebal, su dimenzovane robustnejsie - ale zalezi kde to auto bude jazdit vsakze.
Co mas proti turbu netusim, ale auto by som bez neho uz nechcel aj za cenu, ze sa moze posrat a je jedno ci v dizli alebo benzine. Pokial nemas velkoobjemovu atmosferu(co uz takmer nezozenies), tak sa na turbo nic nechyta co sa dynamiky tyka.
|
|
Re: konecne napad
Od: no nic
|
Pridané:
10.1.2017 5:21
Akurat ze emisie u vsetkych nizkoobjemovych agregatov s turbom su uplne inde nez by priatelia z EU cakali.Proti turbu nemam nic, ale robme veci lepsie a nie horsie .
|
|
Re: konecne napad
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 8:40
okrem toho zivotnost turba pri novom aute (tie preplnovane 1,2 TSI) je deklarovana ako 400 tisic km, co je cela zivotnost auta
pri nie setrnom jazdeni ale jazdeni ako idiot to moze ist na 200 tisic, ale ked niekto jazdi ako idiot, tak po 200 tisic km cele auto bude uz total na vrakovisko, nie len turbo
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
9.1.2017 18:19
Idealna baterka pre milovnikov adrenalinu.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Ondiak
|
Pridané:
9.1.2017 18:37
TESLY maju obrovske baterie uz teraz a nemaju s tym problem. Ano pri velkych havariach ked prerazilo bateriu doslo k poziaru ale nie k vybuchu. Vodic vzdy usiel. Ale je to to iste ako ked pretrhne nadrz a palivo sa rozleje. Vznikne poziar.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
9.1.2017 18:38
Chod na smecko, tam chodia ludia bez zmyslu pre humor.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Unexist
|
Pridané:
10.1.2017 11:22
Hovori sa SMEtisko. To je presne vyraz, ktory na tu zumpu plnu preSStitutov pasuje.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: vnmvfm
|
Pridané:
10.1.2017 20:09
miesto akurát pre teba
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: meniny Alexej.
|
Pridané:
9.1.2017 20:50
problemy maju,ale su to ich problemy ako takisto aj bizniz.
|
|
nový druh baterky
Od: awwda
|
Pridané:
9.1.2017 19:04
to je nejaká nová európska metodika pre nabíjanie batérií?
za 20 minút sa nabije na 500 kilometrov, to je 1500km/h (kilometrov za hodinu) ak počítam správne?
|
|
Re: nový druh baterky
Od: Soaron
|
Pridané:
9.1.2017 19:27
Tiež ma napadla podobná otázka. Lebo ak má batéria výslednú kapacitu na 5000 km, tak asi nebude problém nabiť batériu za 20 minút do 10%. A to by sa jednalo o pomalé nabíjanie. No potom som som zbadal, že má mať akumulátor dojazd 600km a to už je potom dosť slušná rýchlosť.
|
|
Re: nový druh baterky
Od: Neviem-
|
Pridané:
9.1.2017 19:30
Ak vydržíš 50 minút, tak si na Mach 1.
|
|
Re: nový druh baterky
Od: sombeody
|
Pridané:
9.1.2017 19:40
To mas ako stavebny casopriestor: "Chlapi, kopte odtialto az do vecera."
|
|
Srandy bokom...
Od: Effe
|
Pridané:
9.1.2017 19:13
Slečna na fotke si radšej mala na ruky nasadiť nehorľavé rukavice...
|
|
Re: Srandy bokom...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 8:41
mozno nie je slecna, mozno je pani
|
|
Re: Srandy bokom...
Od: limki
|
Pridané:
10.1.2017 8:51
did you just assume hir gender?
ako sa to vlastne povie po nasom? ci sem este tato retardacia nedorazila?
|
|
Re: Srandy bokom...
Od reg.: RB_
|
Pridané:
15.1.2017 2:43
nastastie nie, ale zaroven to poukazuje na to, ako malo fraz, vyrazov a slov slovencina v porovnani s anglictinou
|
|
Skapala Alza?
Od reg.: horst fuchs
|
Pridané:
9.1.2017 19:35
Zo siete upc a ani z O2 nefunguje web ani android app...
Že by rok začínal až takto dobre?
|
|
ups, i did it again
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
9.1.2017 19:49
Zrejme staci par kliknuti s ca certifikatmi odstranejuvsim prehliadacom a zo zabezpecenej .cz domeny stahovane prvky .sk verzie dokazu integritu serverovej aplikacie celkom slusne rozhodit.
|
|
Nič extra
Od: Soaron
|
Pridané:
9.1.2017 19:38
Len tak medzi nami. Tieto články zverejňuje asi nejaký obmedzenec, ktorý ani netuší, ktorá bije. Toto nie je žiadna rarita. Dnes sú už na trhu bežen dostupné články, ktoré sa dajú nabíjať 1C. To znamená, že sa batéria nabije za 72 minút až do prasknutia. Dokonca sa bežne nabíjajú aj 2C, tak že full sa dosiahne za 36 minút. Lepšie/drahšie článku vydržia aj 5C, tak si to prosím spočítajte a až potom zverejňujte takéto super-duper rýchle nabíjanie. Problémom je totiž skôr prúd, ktorý sa ťahá zo siete a nie nabíjací čas.
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: l1@p5
|
Pridané:
9.1.2017 20:03
Moze to byt zaujimave, az zastavia 3-4 tesla vozidla na e-pumpe a zacnut cucat .. zrejme kazda cerpacka bude musiet mat vlastnu trafo stanicu
|
|
Re: Nič extra
Od: neviem meno
|
Pridané:
9.1.2017 20:48
Nie trafo, ale celý atómový blok pri tých prúdoch ak sa má tá baterka nabiť za 20 minút
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: roob_
|
Pridané:
9.1.2017 23:24
no ak uvazujeme, ze na 100km je 20kWh koser, tak na 500 to mame 100kWh. Dostat to do baterie za 1/3 hodiny teba 3x100kW, ze. Taky odber nema cely cinziak so 60 bytmi, mozno ani 2. A teraz co ked bude na cerpacke 10 stanic? To je 3MW wole. Ak by sa fakt obsluzilo 1 auto za 20min, tak to mame 30 aut za hodinu na tej cerpacke, nech je plno 10 hodin denne = 300 aut. Bezne priemerne mesto ma kolko, 5000 aut? to by si mohol tankovat len 1x za 17 dni, nedostal by si sa na rad. Auta na baterky su proste picovina, treba palivove clanky.
|
|
Re: Nič extra
Od: bt4w
|
Pridané:
9.1.2017 23:53
to nie je picovina, to su realne energeticke naroky nasej civilizacie. momentalne cerpame energiu jednorazovo z ropy, ale raz to vsetko bude treba vyrabat z dlhodobo udrzatelnych zdrojov
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 8:52
--------- --------- --------- --------- ---------
Ano su to energeticke naroky, ale ty si si asi neprecital co pisat roob ze? Proste takto to NIE JE MOZNE !!!!
Bud v malom okresnom meste bude 30 nabijacich stanic kazda pre 10 aut, aby si clovek mohol auto dobit za tych 20 min v hrubom priemere raz denne !!!!
Velke krajske mesta, kde su cinziakove dzungle a desattisice ludi v panelakoch a ktori si to nenabijaju pomalicky doma ci v garazi rodinneho domu v noci, si to absolutne neviem predstavit. Asi ti robi problem matematika ZS. Jednoducho nie je mozne s filozifiou infrastruktury zopar nabijaich stanic v meste KOMPLETNE A UPLNE nahradit ten milion fosilakov v SR, to je nemozne !!!!!!!!
Bud by museli prist smart-city, alebo smart-sidliska, kde by boli tisice a tisice a tisice a tisice rezidentskych nabijacich boxov. To je ale taka 3,14covina, ze by to stalo asi kvadriliardu €. Sak s parkovanim na sidliskach su bohove problemy uz aj fcul.
--------- --------- --------- --------- ---------
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.1.2017 9:31
a to sme len v SR. Mexico city ma 5x tolko obyvatelov ako SR. Taky Pariz, kde od 2020daco nechcu pustat naftaky ma polku obyvatelov SR, to co postavia 2 atomky len pre Pariz aby mohli nabijat aura? Nerealne.
|
|
Re: Nič extra
Od: Prpr
|
Pridané:
10.1.2017 11:50
Pariz s predmestiami niekolko nasobok sr.
|
|
Re: Nič extra
Od: old
|
Pridané:
10.1.2017 13:23
nie každý najazdí denne 500km, to je denne cca 10 hodín za volantom. Ďalšie percentá si nabijú doma, ďalší na cestách, v podnikoch atď. A to ešte nevieme, kam sa budú vyvíjať nové technológie. Aj z praxe na Slovensku sú existujúce nabíjacie stanice využívané max na 15% a pod je to aj inde
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 14:08
a ty co fetujes? to si tak blby alebo nevidis priciny?
sak do boha jasne ze tych par nabijacich boxov je vytazenych na 15%, ked na celom slovensku je 5 a pol elekromobilu na cestach !
najazdit denne 500 km 10 hod za volantom .. pytam sa ESTE RAZ !!!! CO FETUJES !?!?!?! pretoze RAELNY dojazd 165 km napr. takeho nissan leaf s cca 35 kWh baterkou by mi ani NESTACIL na to prist do roboty a naspat a to svetko je jeden jediny den !!!!!!!!!!!!!!!!
nabijanie na cestach ???? aj keby bola siet nabijaciek, to sa mam kazdej 1,5 hodiny stavovat na 20 minut na nabijacke? pytam sa ESTE DO TRETICE: CO FETUJES?
|
|
Re: Nič extra
Od: Ondiak
|
Pridané:
10.1.2017 15:47
No jediný kto tu asi fetuje si ty z takýmito odpovedami. Nechaj si trošku dojsť to piko lebo si MOC nabudený alebo sa nauč diskutovať. Zato, že ty si niečo myslíš, tak sa tu nemusíš roztrhať aj keby si hneď mal pravdu.
Okrem toho tie elektromobily tu nevyrastú z dneska do zajtra. Infraštruktúra sa bude budovať 20-30 rokov postupne ako ich bude pribúdať. Tesla bude mať už v 2018 nabíjacie stanice ktoré dobijú 400km za 5min. Tá energia bude z Powerpacku co je velka bateriova skrina. Namiesto nadrze na benzin v cerpacke mas velku priemyselnu bateriu. Ta sa nabije z okolitych solarnych panelov po budovach a cestach a pod a zvysok sa potiahne z lacneho nocneho prudu. Ak bude mat za 10rokov kazdy na streche obrovsky solar, okna solar, niektore cesty budu solar a pod. tak bude energie celkom dost aj lokalne. Nemusia sa tahat nove kable. Ak nie tak sa potiahnu. So what?
|
|
Re: Nič extra
Od: boris11
|
Pridané:
10.1.2017 16:12
chlape prestan fetovat :)
v roku 2018 tesla ziadnu stanicu ktora dobije auto na 400km za 5 min. mat nebude a rozhodne to nebude nabijat z nejakeho powerpacku :)
na 400km potrebujes v lepsom pripade 90kwh energie ak ju chces dobit za 5min. potrebujes vykon 90*12/ucinnost, ak by som aj pocital s ucinnostou nabijania 0.9 tak budes potrebovat vykon 1200kw :) :) :)
dnes tesla nabija s ucinnostou .8 takze v tomto pripade by to bolo az 1350kw :) :)
a cim rychlejsie nabijas, tym mensia je ucinnost nabijania
kurnik pouzivajte aj vlastnu hlavu a nezerte tomu muskovy vsetky sprostosti co zo seba vypoti
|
|
Re: Nič extra
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
10.1.2017 16:20
Presne tak. Niekde E=mc^2 a o "400km" je uz E=mc^2+bk, kde bk=90kwh.
|
|
Re: Nič extra
Od: nooblet
|
Pridané:
10.1.2017 18:03
len pre zvedavost - ake by boli velke tepelne (pripadne ine) straty?
resp. kolko by musel ten material uniest?
|
|
Re: Nič extra
Od: boris11
|
Pridané:
10.1.2017 18:38
tepelne straty?
energia ktoru dodas - energia ktora sa ulozi do baterii
ak teda pocitame s velmi optimistickou ucinnostou nabijania 90% tak pri nabiti baterie o 100kwh to bude 11kwh co baterie(a ich elektronika) vyziaria vo forme tepelnej energie
ak to bude za 20min. tak tepelny vykon bude 33kw a toto bude treba uchladit
ak by to bolo ako niekto hore bluznil ze uz buducom roku sa bude nabijat za 5 min. tak tepelny vykon bude 122kw :) a to som pocital s velmi optimistickou ucinnostou
chladenie tych baterii bude tiez velkym problemom a mozna aj vacsim ako vyriesenie samotneho nabijania tych clankov
toto uz vzduchom asi uchladit nepojde :)
11kwh staci na ohriatie 200 litrov vody o 50 stupnov
takze spravia kvapalinou chladene baterie a pri nabijani okrem nabijacieho kabla pripojis aj chladiace hadice a ta energia sa pouzije na ohrev vody a vykurovanie tych "benziniek" :)
a ekomaniaci budu saliet ako to dobre vymysleli, ze zadarmo vykuruju a ohrievaju vodu
|
|
Re: Nič extra
Od: nooblet
|
Pridané:
10.1.2017 19:00
a jedna, na dnes posledna:
co sa, podla Teba, stane skor:
- vysoke teplo sposobi poskodenie izolacnych vlastnosti vnutornych casti baterky a tato nasledne zacne horiet, alebo
- v dosledku oxidacie v okoli elektrod a uniku plynu tu baterku nafukne jak balon a vyhodi do luftu?
|
|
Re: Nič extra
Od: Ondiak
|
Pridané:
11.1.2017 9:41
Musk oznámil, že technológiu majú vyvinutú. Nepovedal presne aká silná bude tá nabíjačka ale keď sa ho spýtali či to bude viac ako 350KWH tak povedal, že to je detská hračka oproti tomu čo to bude. Tak sa nechajme prekvapiť. Pointou je, že chcú ten čas skrátiť pod 10min.
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.1.2017 16:20
akekolvek elektroauto dobijes za 5 minut iba a len v pripade vymeny baterie. To by sa ale muselo stat niekolko veci. 1. by si nemohol vlastnit bateriu, iba si ju prenajimat - to by este slo. 2. by museli byt rovnake baterie vo vsetkych elektroatach - to by technicky slo tiez, v praxi to tak nebude ani keby tomu sefoval Chuck Norris. 3. keby sa to vsetko zariadilo, tak by cena na 100 km bola vyssia ako pri benzine/nafte/plyne a zas by tie auta nikto nekupoval. Elektroauta tak ako sa ich snazia dnes zaviest su slepa cesta.
|
|
Re: Nič extra
Od: Ondiak
|
Pridané:
11.1.2017 9:38
No vymenou baterii to nepojde. A preco podla teba fundovaneho inziniera nepojde beteriu dobit za 5-10min? Je to len o technologii ktorá momentálne prichádza. Aj mobili sa nabijali hodiny a teraz sa mi mobil nabija na 80perc. za 30min. TESLA oznamila, ze jej superchargre 3generacie budu nabijat za 5-10min. Je to len o tom koľko zvládnu betérie prijať a koľko dokáže nabíjačka poslať. Žiadna slepá ulička to nieje. A ak tomu teraz neveríš, ok. Dúfam, že keď budú o 5-10rokov elektrické autá v tomto za vodou tak si to aj patrične priznáš.
|
|
Re: Nič extra
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 18:27
pravdu mas v jedinom, je to veeeeeeeeeeeeeeeeeeelmi dlhy proces asi ako s fosilakmi na 1/2 storocia
prve pionierske pokusy s fosilakmi: prelom 19. a 20. storocia, konske povozy ozaj nahradili az o 20 rokov neskor a bezne pouzitelne pre "masy" sa stali v 50tych rokoch 20. storocia (aj to len pre strednu a vyssiu vrstvu, pretoze na Slovensku mal auto v 50tych rokoch iba Šaman a jeho rodina)
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 14:13
Ked ti dojde stava v e-aute, si v uplnej riti. Kvoli vlastnostiam ake ma e-motor, e-auto jednoducho nemozes tahat lanom za fosilakom. JEDINE ODTAHOVKA !!!
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 14:14
zakesovat nejaku stovecku, nech to krasne e-auto nalozia na fosilak a odvezu na najbliziu nabijakcku ...
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.1.2017 16:22
ani moderne auta nemozes tahat uz len minimalne preto, ze bez posilnovaca to nebrzdi. Za dalsie odtahovku do 100km mas v zakladnej poistke, teda aspon ja mam.
|
|
Re: Nič extra
Od: ...
|
Pridané:
10.1.2017 19:25
wtf? Jasne ze aj moderne auta brzdia bez posilnovaca. Akurat, ze musis logicky vyvinut vecsiu silu, brzdit musia za kazdych okolnosti.
|
|
Re: Nič extra
Od: Nastastie
|
Pridané:
10.1.2017 0:07
Na stastie tu mame aj optimistickych geniov(Musk) ktori to vyriesia. Zrejme tuto otazku si davali aj letecke spolocnosti pred 50 rokmi a vidis ako to funguje.
|
|
Re: Nič extra
Od: čitateľ
|
Pridané:
10.1.2017 0:45
Musk je ilúzia, ktorej všetci veríte.
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
10.1.2017 9:10
A v zbožnej viere klikáme na Jeho fotku pre zväčšenie.
|
|
Re: Nič extra
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
10.1.2017 9:19
Skutocni experti dvojklikaju.
|
|
Re: Nič extra
Od: MaloSaKradne
|
Pridané:
10.1.2017 11:26
Skutocni experti outsourcuju ! =]
|
|
Re: Nič extra
Od: Mrte
|
Pridané:
10.1.2017 2:53
Nie je to az take hrozne, elektricke vlaky maju odber a vysoke napatia vo vedeni po celej SR. Je to spicka ktora sa denne zvlada. Potrebujes separsatnu trafostanicu.
za tak kratku dobu sa nabije, ak sa nabija kazdy jeden clanok zvlast s vlastnym regulatorom. Pri pri tej rychlosti nabijania, pochybujem ze clanky vydrzia aspon 5 r. na 80% .. ale kto vie, nieco tam sprcnu ala nano... a mozno to vydrzi aj 30 r.
|
|
Re: Nič extra
Od: Tuná stlač
|
Pridané:
10.1.2017 8:26
Trocha korenia, vegety, nano. Zapiecť na 15 minút. A vualá.
|
|
Re: Nič extra
Od: boris11
|
Pridané:
10.1.2017 12:21
niekde bude stacit nova trafostanica, ale na mnohych miestach budes potrebovat aj nove prenosove vedenia a to su uz nie len vysoke investicie, ale aj komplikovana vystavba, lebo niekde nebude stacit natiahnut viac drotov na existujuce stoziare, ale bude treba vybudovat uplne nove trasy
|
|
Re: Nič extra
Od: Tatko Fura
|
Pridané:
11.1.2017 11:17
Presne, napr. štd. elektrický rušeň rady 350 žerie rovné 4 MEGAWATTY a behá ich tu po Slovensku 18... a ďalších cca. 100 elektrických lokomotív iných radov. Takže výkonná infraštuktúra pre hromadné rýchlo-dobíjanie elektroáut nie je žiadne sci-fi. Budovať sa ale bude (samozrejme) postupne, nebude to za rok, ani za 5 rokov.
|
|
Re: Nič extra
Od: boris11
|
Pridané:
11.1.2017 14:12
a teraz napis kolko rokov trvala elektrifikacia zeleznic a kolko stala len vystavba prenosovych vedeni k napajacim staniciam
samozrejme technicky to nieje problem dobudovat, ale kto to zaplati?
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: andihowsen
|
Pridané:
25.4.2017 16:22
vsetci, ved naco platime dane? Oh wait...
|
|
Re: Nič extra
Od: boris11
|
Pridané:
10.1.2017 12:15
20kwh/100km su laboratorne cisla :) 23-25 budu realnejsie
ak by tam bola 100kwh bateria tak to nieje 3x100, ale 3x100/ucinnost a je otazne aku ucinnost dosiahnu pri rychlonabijani
pri pomalom nabijani je ucinnost +- 0.9 a cim rychlejsie sa nabija tym ucinnost klesa
http://www.topspeed.sk/ nabijanie-tesly-je-drahsie-ako-by-ste-cakali/7405
tesla realne nabija s ucinnostou 0.81 a to je relativne pomale nabijanie doma
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 14:09
jeden manik s e-autom tu na dsl spominal realne skusenosti s 22 kWh/100 km
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 14:23
Jaka ucinnost? To si nejak mylis ne? Ucinost pri nabijani znaci to, ze napr. na nabijanie s 10 kW zo siete beriem v skutocnosti napr. 11,5-12 kW (to je ucinnost nabijania) a nabijem napr. 100 kWh bateriu za 10 hod. Aj PC zdroje maju ucinnost, super-ultra-mega-platinove az 92-94%, obycajne zemiakove-bronzove-strieborne-zlate 80-90%. Ten PC zdroj ked ma poskytovat vykon 200 W, zo siete cuca bud 215 W v pripade najkvalitnejsich, alebo 250 W v pripade bronzovych a zemiakovych.
ALE ked to budem robit po 4 rokoch a 700 cykloch nabitia/vybitia, tak bateria bude mat kapacitu uz iba napr. 80 kWh a nie 100 kWh. Otazne je, ci bude rovnaka ucinnost nabijania pri vyssie spomenutych 10kW (kvoli strate kapacity by mala byt nabita za 8 hod) a ci to bude zo siete cucat 11,5-12 kW, alebo napr. 13 kW. Teda ze ci okrem poklesu kapacity baterie s casom klesa aj ucinost nabijania.
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 14:26
Teda este raz: otazka je ci s casom klesa ucinnost nabijania s tymi istymi charakteristikami, nie ci klesa rychlym nabijanim s nadvoltovanim a mega-prudmi.
|
|
Re: Nič extra
Od: boris11
|
Pridané:
10.1.2017 15:40
a ty pre boha o com tocis? :) :) :)
co sem tahas pc zdroj :) nema to s tym co som pisal nic spolocne :)
takze polopate
samsung tvrdi, ze nabije za 20min. na 500km ten predomnou napisal, ze eauto spotrebuje 20kwh/100km, takze na 500km to je 100kw ponechajme stranou, ze je to laboratorny udaj a vskutocnosti je to viac.
no a napisal, ze ak to chcu nabit za 20min. tak potrebuju 3*100kw vykonu, ale to je len teoreticka hodnota v pripade, ze nabijanie prebehlo su 100% ucinnostou
realne bude na nabitie baterie na laboratorny prejazd 500km za 20min. treba vykon 3*100/ucinnost
pri ucinnosti nabijania 0.9 tj. 90% by bolo potrebne nabijat tu bateriu vykonom 333kw
ale tesla uz pri ovela pomalsom nabijani nabija s ucinnostou 0.8 (80%), to by uz bolo treba mat vykon 375kw
jednoduchsie to uz napisat neviem :)
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.1.2017 16:25
dobre pises, co pises.. ja som s ucinnostou neratal, lebo aj pri 100% vychadzaju nerealne cisla. A na to este borec napise, ze sa bude nabijat za 5 minut :) Ano, ked to naoji rovno na kabel z mochoviec a nahodou to ta bateria raz vydrzi.. tak uz druhy krat nie.
|
|
Re: Nič extra
Od: nooblet
|
Pridané:
10.1.2017 18:05
Sak normalne, odsraubujes veko, vytiahnes thoriovy monoclanok, jebnes do cerpacky, zoberies druhy, zasunies, zasraubujes veko, jebnes si jodovku do prdele a ides :)
Pokrok nezastavis <3
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.1.2017 18:53
na webe dakde najdes clanok preco su thoriove clanky v autach nerealne. A aj keby boli, pozri sa co dokazu niektori ludia s nakladnymi autami, co by bolo, keby boli bezne v predaji "male atomove bomby".. To do obehu nikto nepusti.
|
|
Re: Nič extra
Od: nooblet
|
Pridané:
10.1.2017 19:03
isis ano :)
ps: uz vcil su materialy, ktore by 'hribiku' zabranili.
v tomto pripade skor ale uraduje strach :)
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.1.2017 19:12
nj.. mat bateriu ako Tom Cruise v Oblivion, tak sme za vodou
|
|
Re: Nič extra
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 18:35
moje otazky a myslenie su asi dost zlozite, takze sa ani nedivim, ze som nedostal odpoved, tak skusim este raz a naposledy
A) nova tesla, 100 kWh baterka, nabijas s ucinnostou 0,81 (co tak strasne a krvopotne omielas a furt nechapes ze ostatni to uz davno pochopili) pri istych voltaznych/amperovych charakteristikach
B) ojazdena tesla, kapacita baterie po niekolkych stovkach nabiti/vybiti klesla na 80 kWh, nabijas pri TYCH ISTYCH voltaznych/amperovych charakteristikach ako v bode A, OTAZKA je: nabijas tiez s ucinnostou 0,81? Pre istotu zopakujem: pri TYCH ISTYCH voltaznych/amperovych charakteristikach ako v bode A
btw. tie pc zdroje som spominal iba preto, aby som osvetlil ze nikdy nikde neexistuje 100% ucinnost, ponivac to je proti zakonom termodynamiky
|
|
Re: Nič extra
Od: nooblet
|
Pridané:
10.1.2017 20:47
ked sa vyjadrujes jako kokot a trepes vela nesuvisiaceho balastu, v ktorom sa stratis nielen ty (a trepes kokotiny) ale aj ti, co po tebe musia tie kokotiny citat.
odpoved: nie
ps: existuje interny odpor, pjetrik, a ten ti rastie s casom (nie velmi) a teplotou (mrte).
ps2: to je tota vec, co ma za nasledok o kusok horsiu efektivitu pri na-/vy-bijani.
|
|
Re: Nič extra
Od: boris11
|
Pridané:
10.1.2017 21:16
ucinnost nabijania casom klesa
ale to absolutne nesuvisi s mojim prvym prispevkom v tomto vlakne
a autor prispevku na ktory som reagoval ho aj pochopil presne tak ako som ho myslel :)
to len ty s tvojim komplikovanym myslenim si ho nepochopil :)
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
11.1.2017 8:14
No pozor pozor, to ze ucinnost nabijania casom klesa, tu absolutne nikto nikdy ale len bokookolky nespomenul.
Teda ze fcul novu baterku pri istych nabijacich charakteristikach nabijam s ucinnostou 0,81 a za 5 rokov (pri tych istych nabijacich charakteristikach) iba s ucinnostou napr. 0,71 .... pozor, o tom tu nikto ani len necekol.
|
|
Re: Nič extra
Od: boris11
|
Pridané:
11.1.2017 9:42
lebo je to v tomto vlakne bezvyzname :)
nabuduce ked budes chcet vediet na nieco odpoved, tak poloz priamu otazku a nie tie tvoje zlozite premyslania :)
keby si hned na zaciatku napisal, ze ti ide o to ci klesa ucinnost nabijania s vekom/pouzivanim baterie tak si mohol mat uz davno odpoved
ale nie, ty to musis napisat tak, ze to nikto okrem teba nepochopi a potom sa stazujes, ze nedostanes odpoved
|
|
Re: Nič extra
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
11.1.2017 8:18
este okrem toho zalezi ci e-auto vyuzivam (baterku nabijam/vybijam) pri -20C alebo +20C ze ano ...
tam sa v zime realny ekonomicky dojazd nissanu leaf (cca 30-35 kWh s realnym ekonomickym dojazdom 165 km a agresivnejsim dojazdom len nieco nad 100 km) znizi hlbokooooooooooooo pod 100 km, co je v podstate take golfove vozitko do mesta !!!!!!!!!!!!! za 25-30 tisic € !!!!!!!!!!!
|
|
Re: Nič extra
Od: boris11
|
Pridané:
11.1.2017 9:44
jezis, samozrejme, ze zalezi aj na teplote a na milione dalsich vplyvoch
|
|
Re: LGBT
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
11.1.2017 9:48
Ale oficialne je to zakazane priznat, ci sa takou moznostou vobec oficialne zaoberat.
|
|
Re: Nič extra
Od: mp123
|
Pridané:
10.1.2017 19:18
je na to pomerne jednoduchý postup - každý stojan má dva konektory, delia nabíjací prúd tak, že menej prázdna dostáva menší prúd, ak ich počúvaš, tie menej zaťažené sú "tichšie", ...
a - nielen trafo, ale aj vyrovnávacie batérie, solárne články, ...
|
|
Bateria
Od: Lubosisko
|
Pridané:
9.1.2017 20:09
Taku Bateriu potrebujem! Mozno ze sa mi potom podari v poriadnej zime nastartovat svoj naftovy kotol :D pripadne budem moct jazdit na starter :D a ked zacne nahodou horiet tak aj to pomoze startu !!! jednoducho vyborne.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
9.1.2017 20:26
Aké napätie aký nabíjací prúd bude treba???
Tým "logikom" v tom Samsungu už dobre prepína v búdke!!!
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: Bytrit
|
Pridané:
9.1.2017 20:56
Utekaj im to povedať že to zle vymysleli Maniak!!!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: tamtungacik
|
Pridané:
9.1.2017 22:40
microusb kabel 5V a 2A
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: akoze
|
Pridané:
9.1.2017 23:03
vraj to bude vediet nabijat aj bezdrotovo.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: SW guru oriešky
|
Pridané:
10.1.2017 11:12
a popritom ohrievat jedlo v okruhu 800 metrov
|
|
bombasticky napad
Od: to je jedno
|
Pridané:
9.1.2017 20:35
Toto je bombasticky napad :-D
|
|
Raketaa
Od: Mmxxx
|
Pridané:
9.1.2017 20:54
Tych 500km poleti vzduchom? To uz bude raketa stredneho doletu..
|
|
Re: Raketaa
Od: koumak
|
Pridané:
10.1.2017 7:09
predbehol si ma, rovnako ma napadlo, ze tych 500km je asi letova rychlost castic pri explozii z nabijania ;-)
|
|
hacik
Od: mmm123
|
Pridané:
9.1.2017 21:48
Cakal som aky hacik bude mat tento clanok o bateriach..
Baterie sa planuju zacat vyrabat v roku 2021 :D
|
|
Re: hacik
Od: tamtungacik
|
Pridané:
9.1.2017 22:41
najprv prebehnu pyrotechnicke skusky
|
|
Re: hacik
Od: SW guru oriešky
|
Pridané:
10.1.2017 9:09
a ked dopadnu dobre tak pojde do predaja ako bateria...
|
|
Re: hacik
Od: MaloSaKradne
|
Pridané:
10.1.2017 9:10
... a keď dopadnú zle tak poputujú do Kauflandu na oddelenie Silvestrovskej pyrotechniky
|
|
no akurat
Od: normalka
|
Pridané:
10.1.2017 5:29
normalka,je to ako s LED ziarovkami. aby stali 2koruny treba vyrobit miliony ton odpadu a predat miliony ziaroviek na prt dokial pride vyvoj k vysnivanemu cielu.Ale za aku cenu? za vysoku.No jasne a Muskove auticka na sulcove baterky,to akurat.... a svist ich potom balil do foolie ... . To su iba ich fantazmagorie. Ze elektroauto s centralu co taha za sebou. To akurat - to be seriovka jak hovado. Centrala to be za priplatek - teda za statnu eko dotaciu si mozes kupit vyhodne elektrocentralu na koleckach.sa zobudte.
|
|
Re: no akurat
Od: celacela
|
Pridané:
10.1.2017 5:37
... cela buducnost tychto elektrokar stoji a pada na tychto baterkach,to akosi vsetci vcetne toho Muska zabudaju,on nech vravi daco o ekologi co rachetle jednu za druhu vystreluje.Ano nech si to tu precita a vezne k srdcu.Lebo sa zatazia jeho haraburdy danou z odpadu!!!!! no sme sa pobavili.to nech raci stat dotuje samsung nech vyvyja dobre baterky a nie dajakych autickarov.Podporovat odpad?naco.ved teraz maju problem recyklovat komunal :DDDDDDDDDDD a nieto este sucove baterky z avet.maj sa .
|
|
Re: no akurat
Od: Ondiak
|
Pridané:
10.1.2017 15:59
Hlavne treba takych ufnukanych negativistov ako si ty. Neda sa, nemoze sa, zle to je na hovno vsetko.
Zachvilku ti tie elektromobily budu parkovat pred domom ale ty budes stale fnukat, ze sa to neda. Baterie valcoviteho tvaru maju obrovske vyhody. Su lacne, najlepsie preskumane, symetricke, masovo vyrabane, dobre sa chladia (nie ako tie skatule od samsungu). Vidis TESLA ma valce a aj tak ma najvyssiu hustotu baterii v seriovych autach. Tak o com tocis?
TESLA baterie su plne recyklovane, priamo samotnou firmou takze mozes byt pokojny. Vyrabaju zo starych nove. Vsetko co elektroauta potrebuju je nizsia cena baterii a presne to Musk robi ked stavia gigafactory.
A neviem o akej elektrocentrale tocis. Ludia TESLY bezne nabijaju doma a nemaju s tym problem. Samozrejme idealne aby si mal 380V zasuvku aby to bolo rychlejsie. Ale 500km dojazd zase nenabijas kazdy den.
|
|
Re: no akurat
Od: boris11
|
Pridané:
10.1.2017 16:14
tesla baterie nerecykluje
recyklacia baterii je dnes nakladnejsia ako vyroba z novych surovin
|
|
Re: no akurat
Od: Ondiak
|
Pridané:
11.1.2017 0:48
Gigafactory ktora sa prave stavia ma celu sekciu na recyklaciu baterii. Precitaj si o tom.
|
|
Re: no akurat
Od: boris11
|
Pridané:
11.1.2017 9:38
takze sa to len stavia a este nic nerecykluju. presne ako som napisal :) :)
|
|
Re: no akurat
Od: Ondiak
|
Pridané:
11.1.2017 9:49
Tie baterie ktoré už vyrobili aj recyklujú. A tie čo budú vyrábať budú recyklovať v gigafactory. Akože teraz za každú cenu potrebuješ vyhrať argument, že Tesla nerecykluje?
Nie hádžu tie batérie do koša.
|
|
Re: no akurat
Od: boris11
|
Pridané:
11.1.2017 14:15
nie nerecykluje :)
a ake baterie vlastne recykluje? snad nechces tvrdit, ze tie par rocne baterie su uz na odpis :) :) :)
to potom nieje moc dobra sprava pre majitelov elektro aut :)
|
|
Re: no akurat
Od: Ondiak
|
Pridané:
12.1.2017 9:45
Divil by si sa ale niektore auta sa aj rozbiju alebo bateria sa poskosdi. Okrem toho prve Rodstery vysli v 2012. Tu si pozri ako sucastne baterie pomaly stracaju kapacitu.
https://electrek.co/2016/06/06/ tesla-model-s-battery-pack-data-degradation/
Myslim, ze hlavne ti niesi dobrou spravou pre tvoju mamu...
|
|
Re: no akurat
Od: djfjhfj
|
Pridané:
10.1.2017 20:24
no to sú zasa kecy nabudeného debilka, čo o tom vie hovno a žerie ho aj s navijakom, hlavne že je pocukrované. pokiaľ sa energia do hocakého auta bude dostávať extrémne pomaly nabíjaním namiesto nepomerne rýchlejšieho a praktickejšieho načerpania ala tekutina resp. palivový článok, nemá šancu masovo sa rozšíriť a tým pádom stať sa majoritou.
|
|
Re: no akurat
Od: Ondiak
|
Pridané:
11.1.2017 1:01
Nema sancu sa masovo rozsirit? Tesla zatial nestiha plnit objednavky. Ani mobil sa nenabijal rychlo a ma ho kazdy. Technologia nabijania sa zrychluje kazdym rokom. V 2018 Tesla ohlasila nabijacky ktore nabiju 400km do 5-10min. Ale aj keby neboli je premna prijatelne sa nabijat doma cez noc alebo v praci a v pripade potreby na superchargery ak si zatial mozem napr. nakupit. A za debilka si tu ty.Nauc sa komunikovat z ludmi a nie opicami. Len preto, ze ty niecomu veris este nemusis mat pravdu. Ludi presvedcis argumentami a nie nadavkami. Niesme na zakladnej
|
|
Re: no akurat
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.1.2017 7:06
sme ti vyssie dali argumenty a stale trepes fantasmagorie o 5 minutach. Uvedom sa konecne, je to N E R E A L N E! Mozno v labaku sa to da, ako prevadzkovat 7GHz 7700K, naozaj v realnych podmienkach sa to dat nebude, lebo tolko amperove istice ani neexistuju!
|
|
Re: no akurat
Od: Ondiak
|
Pridané:
11.1.2017 9:58
V poriadku, ty si si dal svoje argumenty a tvrdiť, že je to nereálne je predčasné a pesimistické. Áno určite je to technicky náročná úloha ale nie je nemožné ju prekonať. TESLA plánuje na 2018-2019 tretiu generáciu superdchargerov. Nepovedala presnú silu ale keď sa spýtali či to bude 350KWH tak odpovedal, že to je detská hračka ooproti tomu čo plánujú. Takže kľudne by to mohlo byť aj cca 1000KWH aby sa to stihlo do tých 10min pre 400km a 100KWh batérii a do 5min pri menších baterkách. Muska neustále ľudia s argumentom, že to nieje možné a predsa lieta na ISS a vyrába elektrické autá. Nebuď jeden z tých negativistov. Všetko sa dá keď sa do toho vložíš.
|
|
Re: no akurat
Od: boris11
|
Pridané:
11.1.2017 14:16
nie vsetko sa da :)
a uz vobec nie v takych casovych a financnych dimenziach ako si to niektori predstavuju :)
|
|
Re: no akurat
Od: Ondiak
|
Pridané:
12.1.2017 9:54
Iste, nie všetko sa dá ale poslať cez kábel štavu problém nieje na tom sa zhodneme. Také káble už existujú. Problémom je zabezpečiť aby takú rýchlosť yvládli tie batérie. A to je to na čom sa pracuje. Investičný potenciál TESLY je monentálne tak obrovský, že jej vyschnutie zdrojov zo strany investorov nehrozí. Akcie TESLY boli vyhlásené analytikmi za TOP PICK pre rok 2017. Takže všetko na správnej ceste. Totiž tento cieľ je kľúčový, pretože by sa tak prakticky úplne odtránil hlavný argument proti EV. Toto je ten bod kde každý odporca vždy začne. Bol by to prelom.
|
|
Re: no akurat
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.1.2017 15:40
musk povedal, ze 2022 posle ludi na Mars. Aka tam je situacia si pozri tak 2-3 aktualne epizody dozadu SouthPark ;) Pockaj najdem ti presne... s20e08
|
|
Re: no akurat
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.1.2017 15:46
a inak si mylis jednotky, kW je ako rychlost a kWh je ako objem. Nabijacka bude dodavat kW, a baterka ich ukladat do kWh. 1kWh znamena, ze moze prijat/dodat energiu rychlostou 1kW ak sa bude tato dodavat 1 hodinu. Ked budes dodavat 1000kW 1 hodinu, alebo 500kW 2 hodiny, alebo 100kW 10 hodin, tak bude 1000kWh. Jednoduchsie to vysvetlit neviem...
|
|
Re: no akurat
Od: Ondiak
|
Pridané:
12.1.2017 9:48
Je mi to jasne, suhlasim. Dik
|
|
setci
Od: je to tak
|
Pridané:
10.1.2017 6:17
Vsetcia /teda hlavne ti co snivaju o prispevkoch EU a statu na svojich eko uctoch/
snivaju o elektroautickach, ale podstatna vec co potrebuju a nemaju je - Baterka- ze ich to tak napadlo az teraz.:D
|
|
Tutilok ti titulok
Od: SW guru oriešky
|
Pridané:
10.1.2017 9:24
http://tinyurl.com/z4ab44k
|
|
Re: Tutilok ti titulok
Od: lobotomik
|
Pridané:
10.1.2017 9:35
Gratulujem! Vidno aj chlpky na rukach a tvari! Rajcovne!
|
|
Re: Tutilok ti titulok
Od: SW guru oriešky
|
Pridané:
10.1.2017 9:41
chlupky su zaklad
|
|
Re: Tutilok ti titulok
Od: čitateľ
|
Pridané:
10.1.2017 17:50
Očakávame predstavenie noviniek Jankou.
Napríklad Janka nabíja Teslu.
|
|
fsafsaf
Od: Robo1111
|
Pridané:
10.1.2017 10:45
A zodvihnem vobec ten nabijaci kabel ked bude taky prud tiect cez neho ?
|
|
Re: fsafsaf
Od: SW guru oriešky
|
Pridané:
10.1.2017 11:07
ano, ale len s rozbehom...
|
|
Re: fsafsaf
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
10.1.2017 11:13
Teoreticky predsa postacuje i s rozkrokom.
|
|
Re: fsafsaf
Od: SW guru oriešky
|
Pridané:
10.1.2017 11:17
Moderny pokrok setri vas rozkrok !
|
|
Parametre
Od: Menovec
|
Pridané:
10.1.2017 13:03
Aké má tá batéria vlastne napätie a akú kapacitu?
|
|
Re: Parametre
Od: old
|
Pridané:
10.1.2017 13:30
kapacita je v texte, napätie si upravíš sériovým, či paralelným pospájaním
|
|
Re: Parametre
Od: Menovec
|
Pridané:
10.1.2017 13:47
Ja tam nič také jednoznačné nevidím.
To akože tie prdítka čo drží v ruke majú 8kWh???
A 8kWH mi má stačiť pri nabití na 60-80% na 500km???
A to na aute z balzy?
|
|
Re: Parametre
Od: nooblet
|
Pridané:
10.1.2017 18:07
kludne aj 250mWh - mejd in cajna, original styl z aliexpress...
|
|
Re: Parametre
Od: boris11
|
Pridané:
10.1.2017 14:15
to co drzi urcite nema 8kwh energie
dnes najlepsie baterie maju energeticku hustotu okolo 600wh/l
to co drzi ma maximalne obiem tak 2 litre a aj to som prehnal, ale budiz
ak by sa im aj podarilo zvysit hustotu na dvojnasobok tak to bude mat v sebe 2.4kwh
ale povedal by som, ze realne to ma tak 1.2-1.3kwh
|
|
Re: Parametre
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
10.1.2017 18:42
konecne relativne mudro pises
realne to co drzi v ruke ma objem asi tak 1 liter a kapacitu energie imho hlbokooo pod 1 kWh
to by totiz tesle stacilo 125 takych kuskov (kocka z tych tehliciek 5x5x5) a sla by jak delo 700 km s 125 kWh energie
|
|
centrala
Od: .dasa
|
Pridané:
10.1.2017 14:41
neni to centrala ale tiez dobre http://tinyurl.com/jrwxfse
|
|
Vsetko je to o kWh
Od: Rasto S
|
Pridané:
11.1.2017 12:05
Je nutne si uvedomit ze pouzivat fosil na uvedenie do pohybu automobilov je bohapusta pajcovina.
Auto spotrebuje 5l/100km, co je 50kWh energie. Elektromobil 15-20KWh/100km. Ropu potrebujeme na vyrobu plastov a bohuzial aj na vyrobu kWh a nie na umoznenie pohybu z miesta A na miesto B, je to neefektivne.
Okrem toho rychlonabijanie sa pouziva na dlhych trasach nie denno denne na dochadzanie do prace. Auto si nabijate normalne doma zo zasuvky, preto vas nemusi trapit obrovsky pocet rychlonabijacich stanic. Rachlonabijanie je sluzba a za tu sa bude platit viac v porovnani s domacim nabijanim.
|
|
Re: Vsetko je to o kWh
Od: boris11
|
Pridané:
11.1.2017 14:19
a vies kolko trebe energie na vyrobu 20kwh elektrickej energie?
si nastuduj aka je ucinnost elektrarni a ake su prenosove straty
|
|
Straty pri vyrobe, prenose, nabijani
Od: Rasto S
|
Pridané:
12.1.2017 9:50
Poviem ti to takto:
ucinnost spalovania v aute pri benzine je 25-30%, Diesel okolo 30%. takze straty pri fosilnych autach na urovni 80%. Straty pri vyrobe a prenose nabijani zhruba 20% nech prezeniem 30%. Takze aj ked priratam k 20kWh 20% stratu tak stale som daleko efektivnejsi ako spalovak. Neni o com. Fosil na pohyb automobilu je hovadina.
|
|
Re: Straty pri vyrobe, prenose, nabijani
Od: picovina ako voda v kosi
|
Pridané:
14.1.2017 19:31
ok, takze podla teba je lespie:
- z fosilu spravit energiu
- tepelnu energiu premenit na elektricku
- elektricku dojebat mrte km do nabijacky
- nabijackou nabit baterku
- a z baterky pohanat motor?
ako
- rotacny motor s cca 75-80% ucinnostou?
|