neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Samsung predstavil rýchlodobíjaciu batériu pre elektromobily, za 20 min sa nabije na 500 km

Značky: Samsungelektromobily

DSL.sk, 9.1.2017


Spoločnosť Samsung SDI z konglomerátu Samsung vyrábajúca okrem iného batérie dnes predstavila novú generáciu batérií určených pre elektromobily, ktorej výhodou má byť rýchle nabíjanie.

Spoločnosť predstavila článok, ktorý podľa nej umožní vyrábať rýchlodobíjacie batérie pre elektromobily s dojazdom 600 kilometrov. Za 20 minút sa táto batéria dobije na dojazd 500 km.

Jednou z nevýhod súčasných elektromobilov a ich batérií je práve pomalé dobíjanie, keď si pri dlhších cestách vodiči musia dávať dlhšie prestávky respektíve si nestíhajú nabiť elektromobil lacnejšie napríklad pri krátkom zastavení doma.

Aké presné technické parametre má nový článok spoločnosť v oznámení neuvádza, vyrábať ho plánuje začať v roku 2021.

Samsung SDI získala negatívnu pozornosť pre kauzu batérií smartfónu Galaxy Note 7, keď Samsung najskôr za príčinu problémov označoval problémy v batérii vyrobenej Samsung SDI a situáciu riešil výmenou za kusy s batériou od iného výrobcu. Problémy sa ale objavovali aj u týchto kusov s inou batériou, príčina problémov zatiaľ nie je známa a nie je tak jasné či išlo aj o problém batérií od Samsung SDI.


Dnes predstavené nové batériové články, kliknite pre zväčšenie (foto: Samsung SDI)



Spoločnosť okrem rýchlodobíjateľnej batérie dnes predstavila aj nový formát integrovaného modulu pre elektromobilové batérie, ktorý podľa spoločnosti znižuje v porovnaní so súčasným formátom výslednú hmotnosť batérií o 10%. Modul je väčší, namiesto 12-článkového s kapacitou 2 až 3 kWh má 24 článkov a kapacitu 6 až 8 kWh.

Samsung SDI bude batérie pre elektromobily vyrábať okrem iného aj v Maďarsku, kde stavia novú továreň.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

Už ani mafiánov nebude treba na vybuchujúce autá :-D
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Pocas nabijania zhori bateria aj auto.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

aj nabijacia stanica... tamtung
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

hehe ... ze .. Dobijem ta ?!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

nabite svoju bateriu v garazi a mozno vas dom nevyleti do vzduchu :D
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Nejako by som to neriešil... Toto nebude klasiká Li-Ion batéria... Bude sa jednať o úplne inú technológiu, takže by som sa toho nebál... Uvidíme reálne skúsenosti
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

"Samsung SDI získala negatívnu pozornosť pre kauzu batérií smartfónu Galaxy Note 7, keď Samsung najskôr za príčinu problémov označoval problémy v batérii vyrobenej Samsung SDI a situáciu riešil výmenou za kusy s batériou od iného výrobcu. Problémy sa ale objavovali aj u týchto kusov s inou batériou, príčina problémov zatiaľ nie je známa a nie je tak jasné či išlo aj o problém batérií od Samsung SDI."

Nie je jasne?!? A ako je mozne mat chybu v baterii, ked ju vymenim za inu a problemy pretrvavaju?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ty mas asi samsung co ? :D

Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Nie, už nemá...
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

na staručkom samsungu mi pekne opuchla baterka, zas som mal stastie a nezhorel :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

staré mali kryt, ktorý sa otvoril a "opuchnutú" batériu bolo vidno.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak udajne konstrukter telefonu nemyslal na roztaznost akumulatora. Narvali ju tam nadoraz. Ked sa nadukla nemala kam expandovat tak sa poskodilo to teliesko nejake pri elektrodach.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

slovo nadukla ma fascinuje
skuste si ho zopakovat vela krat po sebe, je to skoro ako drogy
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

áno, ak z "nadukla" šesť písmen vyhodíš a štyri iné pridáš, dostaneš "drogy" ;) ...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

a teraz 5 vymen za 4 ine a dostanes z toho pivo ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

veru Musk sa potesi urcite,konecne baterka pre auta.Lebo pokanat auta sulkovymi baterkami pre notebooky to neni velka perspektiva. a vobec hybridy maju sancu.ale ciste elektro neviem.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Sulkove baterie su najcastesie pouzivany format baterii. Je preto najlepsie preskumany, najlacnejsi, nalepsie sa masovo vyraba, je symetricky, sulky sa daju vymienat aj individualne a pod. Je tam vela vyhod. Musk vie co robi. A preco by nemali mat ciste elektro auta buducnost. Ak budu dostatocne silne a lacne baterie tak nevidim problem. A ono uz teraz vidime, ze to ide. Staci ked budu lacnejsie.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Presne tak. Iba odborne menej uvedomelych expertov moze napadnut, ze kvoli jednoduchej serializacii.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Sulíkove batérie??
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Do vibrátora. Aby mohol JBŤ rodinu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Made my day :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sulikove bakterie !!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uz vidim ako v servise vymienaju vadny sulek ;DDDDD
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

V servise? To vymeníš aj sám pred panelákom. Pojdeš do Tesca, kúpiš plný košík tuškových bateriek a ideš.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

...aj s tym kosikom cez mesto, lebo sak auto v garazi.:D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kym bude toto realita tesco bude davno skrachovane.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

skor by som povedal, ze kym bude hento realita, EU uz nebude
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano jasne, chudak Musk s autami na tuzkove baterky skonci pretoze v 2003 roku nekonzultoval rozhodnutie ake baterie pouzit s odbornikmi z DSL.sk.

odhliadnuc od faktu ze nikto z vas si nedal tu namahu aby ho dosiel navstivit z buducnosti a poradit mu kupu akcii samsungu.
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

ANO skonci ako ako aj tato faska s preplnovanymi 1.2 TSI inymi 3valcami a benz turbami. Pravda sa po case prevali,ze to eko eko nieje az take eko eko ako by si priali.A sem tam sa aj zdravy rozum ukaze.
No co som videl uplatnenie elektro bateri napr vo VZV tak tam urcite neboli sulky :D. Jasne su aj elektromobily s elektrocentralou na voziku,ale to sa nepocita ako pokrok

:DDDDDDDDDDDDDDD
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

downsizing je odpoved na byrokraciu - tzn aby sa realita prisposobila papieru. Avsak prinieslo to nove veci. 3valca by som sa nebal, su dimenzovane robustnejsie - ale zalezi kde to auto bude jazdit vsakze.
Co mas proti turbu netusim, ale auto by som bez neho uz nechcel aj za cenu, ze sa moze posrat a je jedno ci v dizli alebo benzine. Pokial nemas velkoobjemovu atmosferu(co uz takmer nezozenies), tak sa na turbo nic nechyta co sa dynamiky tyka.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Akurat ze emisie u vsetkych nizkoobjemovych agregatov s turbom su uplne inde nez by priatelia z EU cakali.Proti turbu nemam nic, ale robme veci lepsie a nie horsie .
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

okrem toho zivotnost turba pri novom aute (tie preplnovane 1,2 TSI) je deklarovana ako 400 tisic km, co je cela zivotnost auta

pri nie setrnom jazdeni ale jazdeni ako idiot to moze ist na 200 tisic, ale ked niekto jazdi ako idiot, tak po 200 tisic km cele auto bude uz total na vrakovisko, nie len turbo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Idealna baterka pre milovnikov adrenalinu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

TESLY maju obrovske baterie uz teraz a nemaju s tym problem. Ano pri velkych havariach ked prerazilo bateriu doslo k poziaru ale nie k vybuchu. Vodic vzdy usiel. Ale je to to iste ako ked pretrhne nadrz a palivo sa rozleje. Vznikne poziar.
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

Chod na smecko, tam chodia ludia bez zmyslu pre humor.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Hovori sa SMEtisko. To je presne vyraz, ktory na tu zumpu plnu preSStitutov pasuje.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

miesto akurát pre teba
Odpovedať Hodnotiť:
 

problemy maju,ale su to ich problemy ako takisto aj bizniz.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to je nejaká nová európska metodika pre nabíjanie batérií?
za 20 minút sa nabije na 500 kilometrov, to je 1500km/h (kilometrov za hodinu) ak počítam správne?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tiež ma napadla podobná otázka. Lebo ak má batéria výslednú kapacitu na 5000 km, tak asi nebude problém nabiť batériu za 20 minút do 10%. A to by sa jednalo o pomalé nabíjanie. No potom som som zbadal, že má mať akumulátor dojazd 600km a to už je potom dosť slušná rýchlosť.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ak vydržíš 50 minút, tak si na Mach 1.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To mas ako stavebny casopriestor: "Chlapi, kopte odtialto az do vecera."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slečna na fotke si radšej mala na ruky nasadiť nehorľavé rukavice...
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

mozno nie je slecna, mozno je pani
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

did you just assume hir gender?
ako sa to vlastne povie po nasom? ci sem este tato retardacia nedorazila?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

nastastie nie, ale zaroven to poukazuje na to, ako malo fraz, vyrazov a slov slovencina v porovnani s anglictinou
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zo siete upc a ani z O2 nefunguje web ani android app...

Že by rok začínal až takto dobre?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zrejme staci par kliknuti s ca certifikatmi odstranejuvsim prehliadacom a zo zabezpecenej .cz domeny stahovane prvky .sk verzie dokazu integritu serverovej aplikacie celkom slusne rozhodit.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Len tak medzi nami. Tieto články zverejňuje asi nejaký obmedzenec, ktorý ani netuší, ktorá bije. Toto nie je žiadna rarita. Dnes sú už na trhu bežen dostupné články, ktoré sa dajú nabíjať 1C. To znamená, že sa batéria nabije za 72 minút až do prasknutia. Dokonca sa bežne nabíjajú aj 2C, tak že full sa dosiahne za 36 minút. Lepšie/drahšie článku vydržia aj 5C, tak si to prosím spočítajte a až potom zverejňujte takéto super-duper rýchle nabíjanie. Problémom je totiž skôr prúd, ktorý sa ťahá zo siete a nie nabíjací čas.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Moze to byt zaujimave, az zastavia 3-4 tesla vozidla na e-pumpe a zacnut cucat .. zrejme kazda cerpacka bude musiet mat vlastnu trafo stanicu
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Nie trafo, ale celý atómový blok pri tých prúdoch ak sa má tá baterka nabiť za 20 minút
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

no ak uvazujeme, ze na 100km je 20kWh koser, tak na 500 to mame 100kWh. Dostat to do baterie za 1/3 hodiny teba 3x100kW, ze. Taky odber nema cely cinziak so 60 bytmi, mozno ani 2. A teraz co ked bude na cerpacke 10 stanic? To je 3MW wole. Ak by sa fakt obsluzilo 1 auto za 20min, tak to mame 30 aut za hodinu na tej cerpacke, nech je plno 10 hodin denne = 300 aut. Bezne priemerne mesto ma kolko, 5000 aut? to by si mohol tankovat len 1x za 17 dni, nedostal by si sa na rad. Auta na baterky su proste picovina, treba palivove clanky.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

to nie je picovina, to su realne energeticke naroky nasej civilizacie. momentalne cerpame energiu jednorazovo z ropy, ale raz to vsetko bude treba vyrabat z dlhodobo udrzatelnych zdrojov
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

--------- --------- --------- --------- ---------
Ano su to energeticke naroky, ale ty si si asi neprecital co pisat roob ze? Proste takto to NIE JE MOZNE !!!!

Bud v malom okresnom meste bude 30 nabijacich stanic kazda pre 10 aut, aby si clovek mohol auto dobit za tych 20 min v hrubom priemere raz denne !!!!

Velke krajske mesta, kde su cinziakove dzungle a desattisice ludi v panelakoch a ktori si to nenabijaju pomalicky doma ci v garazi rodinneho domu v noci, si to absolutne neviem predstavit. Asi ti robi problem matematika ZS. Jednoducho nie je mozne s filozifiou infrastruktury zopar nabijaich stanic v meste KOMPLETNE A UPLNE nahradit ten milion fosilakov v SR, to je nemozne !!!!!!!!

Bud by museli prist smart-city, alebo smart-sidliska, kde by boli tisice a tisice a tisice a tisice rezidentskych nabijacich boxov. To je ale taka 3,14covina, ze by to stalo asi kvadriliardu €. Sak s parkovanim na sidliskach su bohove problemy uz aj fcul.
--------- --------- --------- --------- ---------
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

a to sme len v SR. Mexico city ma 5x tolko obyvatelov ako SR. Taky Pariz, kde od 2020daco nechcu pustat naftaky ma polku obyvatelov SR, to co postavia 2 atomky len pre Pariz aby mohli nabijat aura? Nerealne.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pariz s predmestiami niekolko nasobok sr.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie každý najazdí denne 500km, to je denne cca 10 hodín za volantom. Ďalšie percentá si nabijú doma, ďalší na cestách, v podnikoch atď. A to ešte nevieme, kam sa budú vyvíjať nové technológie. Aj z praxe na Slovensku sú existujúce nabíjacie stanice využívané max na 15% a pod je to aj inde
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a ty co fetujes? to si tak blby alebo nevidis priciny?

sak do boha jasne ze tych par nabijacich boxov je vytazenych na 15%, ked na celom slovensku je 5 a pol elekromobilu na cestach !

najazdit denne 500 km 10 hod za volantom .. pytam sa ESTE RAZ !!!! CO FETUJES !?!?!?! pretoze RAELNY dojazd 165 km napr. takeho nissan leaf s cca 35 kWh baterkou by mi ani NESTACIL na to prist do roboty a naspat a to svetko je jeden jediny den !!!!!!!!!!!!!!!!

nabijanie na cestach ???? aj keby bola siet nabijaciek, to sa mam kazdej 1,5 hodiny stavovat na 20 minut na nabijacke? pytam sa ESTE DO TRETICE: CO FETUJES?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

No jediný kto tu asi fetuje si ty z takýmito odpovedami. Nechaj si trošku dojsť to piko lebo si MOC nabudený alebo sa nauč diskutovať. Zato, že ty si niečo myslíš, tak sa tu nemusíš roztrhať aj keby si hneď mal pravdu.

Okrem toho tie elektromobily tu nevyrastú z dneska do zajtra. Infraštruktúra sa bude budovať 20-30 rokov postupne ako ich bude pribúdať. Tesla bude mať už v 2018 nabíjacie stanice ktoré dobijú 400km za 5min. Tá energia bude z Powerpacku co je velka bateriova skrina. Namiesto nadrze na benzin v cerpacke mas velku priemyselnu bateriu. Ta sa nabije z okolitych solarnych panelov po budovach a cestach a pod a zvysok sa potiahne z lacneho nocneho prudu. Ak bude mat za 10rokov kazdy na streche obrovsky solar, okna solar, niektore cesty budu solar a pod. tak bude energie celkom dost aj lokalne. Nemusia sa tahat nove kable. Ak nie tak sa potiahnu. So what?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

chlape prestan fetovat :)

v roku 2018 tesla ziadnu stanicu ktora dobije auto na 400km za 5 min. mat nebude a rozhodne to nebude nabijat z nejakeho powerpacku :)

na 400km potrebujes v lepsom pripade 90kwh energie ak ju chces dobit za 5min. potrebujes vykon 90*12/ucinnost, ak by som aj pocital s ucinnostou nabijania 0.9 tak budes potrebovat vykon 1200kw :) :) :)
dnes tesla nabija s ucinnostou .8 takze v tomto pripade by to bolo az 1350kw :) :)
a cim rychlejsie nabijas, tym mensia je ucinnost nabijania

kurnik pouzivajte aj vlastnu hlavu a nezerte tomu muskovy vsetky sprostosti co zo seba vypoti
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Niekde E=mc^2 a o "400km" je uz E=mc^2+bk, kde bk=90kwh.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

len pre zvedavost - ake by boli velke tepelne (pripadne ine) straty?
resp. kolko by musel ten material uniest?
Odpovedať Hodnotiť:
 

tepelne straty?
energia ktoru dodas - energia ktora sa ulozi do baterii

ak teda pocitame s velmi optimistickou ucinnostou nabijania 90% tak pri nabiti baterie o 100kwh to bude 11kwh co baterie(a ich elektronika) vyziaria vo forme tepelnej energie

ak to bude za 20min. tak tepelny vykon bude 33kw a toto bude treba uchladit
ak by to bolo ako niekto hore bluznil ze uz buducom roku sa bude nabijat za 5 min. tak tepelny vykon bude 122kw :) a to som pocital s velmi optimistickou ucinnostou

chladenie tych baterii bude tiez velkym problemom a mozna aj vacsim ako vyriesenie samotneho nabijania tych clankov

toto uz vzduchom asi uchladit nepojde :)
11kwh staci na ohriatie 200 litrov vody o 50 stupnov
takze spravia kvapalinou chladene baterie a pri nabijani okrem nabijacieho kabla pripojis aj chladiace hadice a ta energia sa pouzije na ohrev vody a vykurovanie tych "benziniek" :)
a ekomaniaci budu saliet ako to dobre vymysleli, ze zadarmo vykuruju a ohrievaju vodu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a jedna, na dnes posledna:
co sa, podla Teba, stane skor:
- vysoke teplo sposobi poskodenie izolacnych vlastnosti vnutornych casti baterky a tato nasledne zacne horiet, alebo
- v dosledku oxidacie v okoli elektrod a uniku plynu tu baterku nafukne jak balon a vyhodi do luftu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Musk oznámil, že technológiu majú vyvinutú. Nepovedal presne aká silná bude tá nabíjačka ale keď sa ho spýtali či to bude viac ako 350KWH tak povedal, že to je detská hračka oproti tomu čo to bude. Tak sa nechajme prekvapiť. Pointou je, že chcú ten čas skrátiť pod 10min.
Odpovedať Hodnotiť:
 

akekolvek elektroauto dobijes za 5 minut iba a len v pripade vymeny baterie. To by sa ale muselo stat niekolko veci. 1. by si nemohol vlastnit bateriu, iba si ju prenajimat - to by este slo. 2. by museli byt rovnake baterie vo vsetkych elektroatach - to by technicky slo tiez, v praxi to tak nebude ani keby tomu sefoval Chuck Norris. 3. keby sa to vsetko zariadilo, tak by cena na 100 km bola vyssia ako pri benzine/nafte/plyne a zas by tie auta nikto nekupoval. Elektroauta tak ako sa ich snazia dnes zaviest su slepa cesta.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No vymenou baterii to nepojde. A preco podla teba fundovaneho inziniera nepojde beteriu dobit za 5-10min? Je to len o technologii ktorá momentálne prichádza. Aj mobili sa nabijali hodiny a teraz sa mi mobil nabija na 80perc. za 30min. TESLA oznamila, ze jej superchargre 3generacie budu nabijat za 5-10min. Je to len o tom koľko zvládnu betérie prijať a koľko dokáže nabíjačka poslať. Žiadna slepá ulička to nieje. A ak tomu teraz neveríš, ok. Dúfam, že keď budú o 5-10rokov elektrické autá v tomto za vodou tak si to aj patrične priznáš.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pravdu mas v jedinom, je to veeeeeeeeeeeeeeeeeeelmi dlhy proces asi ako s fosilakmi na 1/2 storocia

prve pionierske pokusy s fosilakmi: prelom 19. a 20. storocia, konske povozy ozaj nahradili az o 20 rokov neskor a bezne pouzitelne pre "masy" sa stali v 50tych rokoch 20. storocia (aj to len pre strednu a vyssiu vrstvu, pretoze na Slovensku mal auto v 50tych rokoch iba Šaman a jeho rodina)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked ti dojde stava v e-aute, si v uplnej riti. Kvoli vlastnostiam ake ma e-motor, e-auto jednoducho nemozes tahat lanom za fosilakom. JEDINE ODTAHOVKA !!!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

zakesovat nejaku stovecku, nech to krasne e-auto nalozia na fosilak a odvezu na najbliziu nabijakcku ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani moderne auta nemozes tahat uz len minimalne preto, ze bez posilnovaca to nebrzdi. Za dalsie odtahovku do 100km mas v zakladnej poistke, teda aspon ja mam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

wtf? Jasne ze aj moderne auta brzdia bez posilnovaca. Akurat, ze musis logicky vyvinut vecsiu silu, brzdit musia za kazdych okolnosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na stastie tu mame aj optimistickych geniov(Musk) ktori to vyriesia. Zrejme tuto otazku si davali aj letecke spolocnosti pred 50 rokmi a vidis ako to funguje.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Musk je ilúzia, ktorej všetci veríte.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

A v zbožnej viere klikáme na Jeho fotku pre zväčšenie.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Skutocni experti dvojklikaju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skutocni experti outsourcuju ! =]
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie je to az take hrozne, elektricke vlaky maju odber a vysoke napatia vo vedeni po celej SR. Je to spicka ktora sa denne zvlada. Potrebujes separsatnu trafostanicu.

za tak kratku dobu sa nabije, ak sa nabija kazdy jeden clanok zvlast s vlastnym regulatorom. Pri pri tej rychlosti nabijania, pochybujem ze clanky vydrzia aspon 5 r. na 80% .. ale kto vie, nieco tam sprcnu ala nano... a mozno to vydrzi aj 30 r.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trocha korenia, vegety, nano. Zapiecť na 15 minút. A vualá.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

niekde bude stacit nova trafostanica, ale na mnohych miestach budes potrebovat aj nove prenosove vedenia a to su uz nie len vysoke investicie, ale aj komplikovana vystavba, lebo niekde nebude stacit natiahnut viac drotov na existujuce stoziare, ale bude treba vybudovat uplne nove trasy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne, napr. štd. elektrický rušeň rady 350 žerie rovné 4 MEGAWATTY a behá ich tu po Slovensku 18... a ďalších cca. 100 elektrických lokomotív iných radov. Takže výkonná infraštuktúra pre hromadné rýchlo-dobíjanie elektroáut nie je žiadne sci-fi. Budovať sa ale bude (samozrejme) postupne, nebude to za rok, ani za 5 rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a teraz napis kolko rokov trvala elektrifikacia zeleznic a kolko stala len vystavba prenosovych vedeni k napajacim staniciam

samozrejme technicky to nieje problem dobudovat, ale kto to zaplati?
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsetci, ved naco platime dane? Oh wait...
Odpovedať Hodnotiť:
 

20kwh/100km su laboratorne cisla :) 23-25 budu realnejsie

ak by tam bola 100kwh bateria tak to nieje 3x100, ale 3x100/ucinnost a je otazne aku ucinnost dosiahnu pri rychlonabijani
pri pomalom nabijani je ucinnost +- 0.9 a cim rychlejsie sa nabija tym ucinnost klesa

http://www.topspeed.sk/ nabijanie-tesly-je-drahsie-ako-by-ste-cakali/7405
tesla realne nabija s ucinnostou 0.81 a to je relativne pomale nabijanie doma
Odpovedať Hodnotiť:
 

jeden manik s e-autom tu na dsl spominal realne skusenosti s 22 kWh/100 km
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jaka ucinnost? To si nejak mylis ne? Ucinost pri nabijani znaci to, ze napr. na nabijanie s 10 kW zo siete beriem v skutocnosti napr. 11,5-12 kW (to je ucinnost nabijania) a nabijem napr. 100 kWh bateriu za 10 hod. Aj PC zdroje maju ucinnost, super-ultra-mega-platinove az 92-94%, obycajne zemiakove-bronzove-strieborne-zlate 80-90%. Ten PC zdroj ked ma poskytovat vykon 200 W, zo siete cuca bud 215 W v pripade najkvalitnejsich, alebo 250 W v pripade bronzovych a zemiakovych.

ALE ked to budem robit po 4 rokoch a 700 cykloch nabitia/vybitia, tak bateria bude mat kapacitu uz iba napr. 80 kWh a nie 100 kWh. Otazne je, ci bude rovnaka ucinnost nabijania pri vyssie spomenutych 10kW (kvoli strate kapacity by mala byt nabita za 8 hod) a ci to bude zo siete cucat 11,5-12 kW, alebo napr. 13 kW. Teda ze ci okrem poklesu kapacity baterie s casom klesa aj ucinost nabijania.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Teda este raz: otazka je ci s casom klesa ucinnost nabijania s tymi istymi charakteristikami, nie ci klesa rychlym nabijanim s nadvoltovanim a mega-prudmi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a ty pre boha o com tocis? :) :) :)

co sem tahas pc zdroj :) nema to s tym co som pisal nic spolocne :)

takze polopate
samsung tvrdi, ze nabije za 20min. na 500km ten predomnou napisal, ze eauto spotrebuje 20kwh/100km, takze na 500km to je 100kw ponechajme stranou, ze je to laboratorny udaj a vskutocnosti je to viac.
no a napisal, ze ak to chcu nabit za 20min. tak potrebuju 3*100kw vykonu, ale to je len teoreticka hodnota v pripade, ze nabijanie prebehlo su 100% ucinnostou

realne bude na nabitie baterie na laboratorny prejazd 500km za 20min. treba vykon 3*100/ucinnost
pri ucinnosti nabijania 0.9 tj. 90% by bolo potrebne nabijat tu bateriu vykonom 333kw

ale tesla uz pri ovela pomalsom nabijani nabija s ucinnostou 0.8 (80%), to by uz bolo treba mat vykon 375kw


jednoduchsie to uz napisat neviem :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobre pises, co pises.. ja som s ucinnostou neratal, lebo aj pri 100% vychadzaju nerealne cisla. A na to este borec napise, ze sa bude nabijat za 5 minut :) Ano, ked to naoji rovno na kabel z mochoviec a nahodou to ta bateria raz vydrzi.. tak uz druhy krat nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sak normalne, odsraubujes veko, vytiahnes thoriovy monoclanok, jebnes do cerpacky, zoberies druhy, zasunies, zasraubujes veko, jebnes si jodovku do prdele a ides :)
Pokrok nezastavis <3
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na webe dakde najdes clanok preco su thoriove clanky v autach nerealne. A aj keby boli, pozri sa co dokazu niektori ludia s nakladnymi autami, co by bolo, keby boli bezne v predaji "male atomove bomby".. To do obehu nikto nepusti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

isis ano :)

ps: uz vcil su materialy, ktore by 'hribiku' zabranili.
v tomto pripade skor ale uraduje strach :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

nj.. mat bateriu ako Tom Cruise v Oblivion, tak sme za vodou
Odpovedať Hodnotiť:
 

moje otazky a myslenie su asi dost zlozite, takze sa ani nedivim, ze som nedostal odpoved, tak skusim este raz a naposledy

A) nova tesla, 100 kWh baterka, nabijas s ucinnostou 0,81 (co tak strasne a krvopotne omielas a furt nechapes ze ostatni to uz davno pochopili) pri istych voltaznych/amperovych charakteristikach

B) ojazdena tesla, kapacita baterie po niekolkych stovkach nabiti/vybiti klesla na 80 kWh, nabijas pri TYCH ISTYCH voltaznych/amperovych charakteristikach ako v bode A, OTAZKA je: nabijas tiez s ucinnostou 0,81? Pre istotu zopakujem: pri TYCH ISTYCH voltaznych/amperovych charakteristikach ako v bode A

btw. tie pc zdroje som spominal iba preto, aby som osvetlil ze nikdy nikde neexistuje 100% ucinnost, ponivac to je proti zakonom termodynamiky
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked sa vyjadrujes jako kokot a trepes vela nesuvisiaceho balastu, v ktorom sa stratis nielen ty (a trepes kokotiny) ale aj ti, co po tebe musia tie kokotiny citat.

odpoved: nie

ps: existuje interny odpor, pjetrik, a ten ti rastie s casom (nie velmi) a teplotou (mrte).

ps2: to je tota vec, co ma za nasledok o kusok horsiu efektivitu pri na-/vy-bijani.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ucinnost nabijania casom klesa
ale to absolutne nesuvisi s mojim prvym prispevkom v tomto vlakne
a autor prispevku na ktory som reagoval ho aj pochopil presne tak ako som ho myslel :)
to len ty s tvojim komplikovanym myslenim si ho nepochopil :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No pozor pozor, to ze ucinnost nabijania casom klesa, tu absolutne nikto nikdy ale len bokookolky nespomenul.

Teda ze fcul novu baterku pri istych nabijacich charakteristikach nabijam s ucinnostou 0,81 a za 5 rokov (pri tych istych nabijacich charakteristikach) iba s ucinnostou napr. 0,71 .... pozor, o tom tu nikto ani len necekol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo je to v tomto vlakne bezvyzname :)

nabuduce ked budes chcet vediet na nieco odpoved, tak poloz priamu otazku a nie tie tvoje zlozite premyslania :)

keby si hned na zaciatku napisal, ze ti ide o to ci klesa ucinnost nabijania s vekom/pouzivanim baterie tak si mohol mat uz davno odpoved
ale nie, ty to musis napisat tak, ze to nikto okrem teba nepochopi a potom sa stazujes, ze nedostanes odpoved
Odpovedať Hodnotiť:
 

este okrem toho zalezi ci e-auto vyuzivam (baterku nabijam/vybijam) pri -20C alebo +20C ze ano ...

tam sa v zime realny ekonomicky dojazd nissanu leaf (cca 30-35 kWh s realnym ekonomickym dojazdom 165 km a agresivnejsim dojazdom len nieco nad 100 km) znizi hlbokooooooooooooo pod 100 km, co je v podstate take golfove vozitko do mesta !!!!!!!!!!!!! za 25-30 tisic € !!!!!!!!!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

jezis, samozrejme, ze zalezi aj na teplote a na milione dalsich vplyvoch
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale oficialne je to zakazane priznat, ci sa takou moznostou vobec oficialne zaoberat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

je na to pomerne jednoduchý postup - každý stojan má dva konektory, delia nabíjací prúd tak, že menej prázdna dostáva menší prúd, ak ich počúvaš, tie menej zaťažené sú "tichšie", ...
a - nielen trafo, ale aj vyrovnávacie batérie, solárne články, ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Taku Bateriu potrebujem! Mozno ze sa mi potom podari v poriadnej zime nastartovat svoj naftovy kotol :D pripadne budem moct jazdit na starter :D a ked zacne nahodou horiet tak aj to pomoze startu !!! jednoducho vyborne.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Aké napätie aký nabíjací prúd bude treba???
Tým "logikom" v tom Samsungu už dobre prepína v búdke!!!
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Utekaj im to povedať že to zle vymysleli Maniak!!!
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

microusb kabel 5V a 2A
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vraj to bude vediet nabijat aj bezdrotovo.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a popritom ohrievat jedlo v okruhu 800 metrov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto je bombasticky napad :-D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Tych 500km poleti vzduchom? To uz bude raketa stredneho doletu..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

predbehol si ma, rovnako ma napadlo, ze tych 500km je asi letova rychlost castic pri explozii z nabijania ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Cakal som aky hacik bude mat tento clanok o bateriach..
Baterie sa planuju zacat vyrabat v roku 2021 :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

najprv prebehnu pyrotechnicke skusky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a ked dopadnu dobre tak pojde do predaja ako bateria...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... a keď dopadnú zle tak poputujú do Kauflandu na oddelenie Silvestrovskej pyrotechniky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

normalka,je to ako s LED ziarovkami. aby stali 2koruny treba vyrobit miliony ton odpadu a predat miliony ziaroviek na prt dokial pride vyvoj k vysnivanemu cielu.Ale za aku cenu? za vysoku.No jasne a Muskove auticka na sulcove baterky,to akurat.... a svist ich potom balil do foolie ... . To su iba ich fantazmagorie. Ze elektroauto s centralu co taha za sebou. To akurat - to be seriovka jak hovado. Centrala to be za priplatek - teda za statnu eko dotaciu si mozes kupit vyhodne elektrocentralu na koleckach.sa zobudte.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

... cela buducnost tychto elektrokar stoji a pada na tychto baterkach,to akosi vsetci vcetne toho Muska zabudaju,on nech vravi daco o ekologi co rachetle jednu za druhu vystreluje.Ano nech si to tu precita a vezne k srdcu.Lebo sa zatazia jeho haraburdy danou z odpadu!!!!! no sme sa pobavili.to nech raci stat dotuje samsung nech vyvyja dobre baterky a nie dajakych autickarov.Podporovat odpad?naco.ved teraz maju problem recyklovat komunal :DDDDDDDDDDD a nieto este sucove baterky z avet.maj sa .
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Hlavne treba takych ufnukanych negativistov ako si ty. Neda sa, nemoze sa, zle to je na hovno vsetko.

Zachvilku ti tie elektromobily budu parkovat pred domom ale ty budes stale fnukat, ze sa to neda. Baterie valcoviteho tvaru maju obrovske vyhody. Su lacne, najlepsie preskumane, symetricke, masovo vyrabane, dobre sa chladia (nie ako tie skatule od samsungu). Vidis TESLA ma valce a aj tak ma najvyssiu hustotu baterii v seriovych autach. Tak o com tocis?

TESLA baterie su plne recyklovane, priamo samotnou firmou takze mozes byt pokojny. Vyrabaju zo starych nove. Vsetko co elektroauta potrebuju je nizsia cena baterii a presne to Musk robi ked stavia gigafactory.

A neviem o akej elektrocentrale tocis. Ludia TESLY bezne nabijaju doma a nemaju s tym problem. Samozrejme idealne aby si mal 380V zasuvku aby to bolo rychlejsie. Ale 500km dojazd zase nenabijas kazdy den.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tesla baterie nerecykluje

recyklacia baterii je dnes nakladnejsia ako vyroba z novych surovin
Odpovedať Hodnotiť:
 

Gigafactory ktora sa prave stavia ma celu sekciu na recyklaciu baterii. Precitaj si o tom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze sa to len stavia a este nic nerecykluju. presne ako som napisal :) :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie baterie ktoré už vyrobili aj recyklujú. A tie čo budú vyrábať budú recyklovať v gigafactory. Akože teraz za každú cenu potrebuješ vyhrať argument, že Tesla nerecykluje?

Nie hádžu tie batérie do koša.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie nerecykluje :)

a ake baterie vlastne recykluje? snad nechces tvrdit, ze tie par rocne baterie su uz na odpis :) :) :)
to potom nieje moc dobra sprava pre majitelov elektro aut :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Divil by si sa ale niektore auta sa aj rozbiju alebo bateria sa poskosdi. Okrem toho prve Rodstery vysli v 2012. Tu si pozri ako sucastne baterie pomaly stracaju kapacitu.

https://electrek.co/2016/06/06/ tesla-model-s-battery-pack-data-degradation/

Myslim, ze hlavne ti niesi dobrou spravou pre tvoju mamu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

no to sú zasa kecy nabudeného debilka, čo o tom vie hovno a žerie ho aj s navijakom, hlavne že je pocukrované. pokiaľ sa energia do hocakého auta bude dostávať extrémne pomaly nabíjaním namiesto nepomerne rýchlejšieho a praktickejšieho načerpania ala tekutina resp. palivový článok, nemá šancu masovo sa rozšíriť a tým pádom stať sa majoritou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nema sancu sa masovo rozsirit? Tesla zatial nestiha plnit objednavky. Ani mobil sa nenabijal rychlo a ma ho kazdy. Technologia nabijania sa zrychluje kazdym rokom. V 2018 Tesla ohlasila nabijacky ktore nabiju 400km do 5-10min. Ale aj keby neboli je premna prijatelne sa nabijat doma cez noc alebo v praci a v pripade potreby na superchargery ak si zatial mozem napr. nakupit. A za debilka si tu ty.Nauc sa komunikovat z ludmi a nie opicami. Len preto, ze ty niecomu veris este nemusis mat pravdu. Ludi presvedcis argumentami a nie nadavkami. Niesme na zakladnej

Odpovedať Hodnotiť:
 

sme ti vyssie dali argumenty a stale trepes fantasmagorie o 5 minutach. Uvedom sa konecne, je to N E R E A L N E! Mozno v labaku sa to da, ako prevadzkovat 7GHz 7700K, naozaj v realnych podmienkach sa to dat nebude, lebo tolko amperove istice ani neexistuju!
Odpovedať Hodnotiť:
 

V poriadku, ty si si dal svoje argumenty a tvrdiť, že je to nereálne je predčasné a pesimistické. Áno určite je to technicky náročná úloha ale nie je nemožné ju prekonať. TESLA plánuje na 2018-2019 tretiu generáciu superdchargerov. Nepovedala presnú silu ale keď sa spýtali či to bude 350KWH tak odpovedal, že to je detská hračka ooproti tomu čo plánujú. Takže kľudne by to mohlo byť aj cca 1000KWH aby sa to stihlo do tých 10min pre 400km a 100KWh batérii a do 5min pri menších baterkách. Muska neustále ľudia s argumentom, že to nieje možné a predsa lieta na ISS a vyrába elektrické autá. Nebuď jeden z tých negativistov. Všetko sa dá keď sa do toho vložíš.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie vsetko sa da :)
a uz vobec nie v takych casovych a financnych dimenziach ako si to niektori predstavuju :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Iste, nie všetko sa dá ale poslať cez kábel štavu problém nieje na tom sa zhodneme. Také káble už existujú. Problémom je zabezpečiť aby takú rýchlosť yvládli tie batérie. A to je to na čom sa pracuje. Investičný potenciál TESLY je monentálne tak obrovský, že jej vyschnutie zdrojov zo strany investorov nehrozí. Akcie TESLY boli vyhlásené analytikmi za TOP PICK pre rok 2017. Takže všetko na správnej ceste. Totiž tento cieľ je kľúčový, pretože by sa tak prakticky úplne odtránil hlavný argument proti EV. Toto je ten bod kde každý odporca vždy začne. Bol by to prelom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

musk povedal, ze 2022 posle ludi na Mars. Aka tam je situacia si pozri tak 2-3 aktualne epizody dozadu SouthPark ;) Pockaj najdem ti presne... s20e08
Odpovedať Hodnotiť:
 

a inak si mylis jednotky, kW je ako rychlost a kWh je ako objem. Nabijacka bude dodavat kW, a baterka ich ukladat do kWh. 1kWh znamena, ze moze prijat/dodat energiu rychlostou 1kW ak sa bude tato dodavat 1 hodinu. Ked budes dodavat 1000kW 1 hodinu, alebo 500kW 2 hodiny, alebo 100kW 10 hodin, tak bude 1000kWh. Jednoduchsie to vysvetlit neviem...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je mi to jasne, suhlasim. Dik
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsetcia /teda hlavne ti co snivaju o prispevkoch EU a statu na svojich eko uctoch/
snivaju o elektroautickach, ale podstatna vec co potrebuju a nemaju je - Baterka- ze ich to tak napadlo az teraz.:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://tinyurl.com/z4ab44k
Odpovedať Hodnotiť:
 

Gratulujem! Vidno aj chlpky na rukach a tvari! Rajcovne!
Odpovedať Hodnotiť:
 

chlupky su zaklad
Odpovedať Hodnotiť:
 

Očakávame predstavenie noviniek Jankou.
Napríklad Janka nabíja Teslu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A zodvihnem vobec ten nabijaci kabel ked bude taky prud tiect cez neho ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, ale len s rozbehom...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Teoreticky predsa postacuje i s rozkrokom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moderny pokrok setri vas rozkrok !
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aké má tá batéria vlastne napätie a akú kapacitu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

kapacita je v texte, napätie si upravíš sériovým, či paralelným pospájaním
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja tam nič také jednoznačné nevidím.
To akože tie prdítka čo drží v ruke majú 8kWh???
A 8kWH mi má stačiť pri nabití na 60-80% na 500km???
A to na aute z balzy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

kludne aj 250mWh - mejd in cajna, original styl z aliexpress...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to co drzi urcite nema 8kwh energie

dnes najlepsie baterie maju energeticku hustotu okolo 600wh/l

to co drzi ma maximalne obiem tak 2 litre a aj to som prehnal, ale budiz
ak by sa im aj podarilo zvysit hustotu na dvojnasobok tak to bude mat v sebe 2.4kwh
ale povedal by som, ze realne to ma tak 1.2-1.3kwh
Odpovedať Hodnotiť:
 

konecne relativne mudro pises

realne to co drzi v ruke ma objem asi tak 1 liter a kapacitu energie imho hlbokooo pod 1 kWh

to by totiz tesle stacilo 125 takych kuskov (kocka z tych tehliciek 5x5x5) a sla by jak delo 700 km s 125 kWh energie

Odpovedať Hodnotiť:
 

neni to centrala ale tiez dobre http://tinyurl.com/jrwxfse
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je nutne si uvedomit ze pouzivat fosil na uvedenie do pohybu automobilov je bohapusta pajcovina.
Auto spotrebuje 5l/100km, co je 50kWh energie. Elektromobil 15-20KWh/100km. Ropu potrebujeme na vyrobu plastov a bohuzial aj na vyrobu kWh a nie na umoznenie pohybu z miesta A na miesto B, je to neefektivne.

Okrem toho rychlonabijanie sa pouziva na dlhych trasach nie denno denne na dochadzanie do prace. Auto si nabijate normalne doma zo zasuvky, preto vas nemusi trapit obrovsky pocet rychlonabijacich stanic. Rachlonabijanie je sluzba a za tu sa bude platit viac v porovnani s domacim nabijanim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a vies kolko trebe energie na vyrobu 20kwh elektrickej energie?
si nastuduj aka je ucinnost elektrarni a ake su prenosove straty
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poviem ti to takto:

ucinnost spalovania v aute pri benzine je 25-30%, Diesel okolo 30%. takze straty pri fosilnych autach na urovni 80%. Straty pri vyrobe a prenose nabijani zhruba 20% nech prezeniem 30%. Takze aj ked priratam k 20kWh 20% stratu tak stale som daleko efektivnejsi ako spalovak. Neni o com. Fosil na pohyb automobilu je hovadina.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ok, takze podla teba je lespie:
- z fosilu spravit energiu
- tepelnu energiu premenit na elektricku
- elektricku dojebat mrte km do nabijacky
- nabijackou nabit baterku
- a z baterky pohanat motor?

ako
- rotacny motor s cca 75-80% ucinnostou?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár