|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
To je iba
Od: Petrík svetrik
|
Pridané:
4.1.2017 22:59
Mikrovlnka
|
|
Re: To je iba
Od: Frantisek Buxanto
|
Pridané:
4.1.2017 23:02
To by bola dost silna mikrovlnka.
|
|
Re: To je iba
Od: Babicka
|
Pridané:
5.1.2017 9:18
Uz sa to raz stalo, tie teleskopy su velmi citlive
|
|
Re: To je iba
Od reg.: dslk0
|
Pridané:
5.1.2017 20:28
ET sa vracia na zem
|
|
Re: To je iba
Od: kakadoo
|
Pridané:
8.1.2017 7:07
ET momentalne robi ochrankynu detskych prav :)
|
|
Re: To je iba
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
8.1.2017 7:33
A vraj ide o jednu z pozicii, platenych od vykonu. Ale nie za sondu do detskej duse.
|
|
Re: To je iba
Od: korektor 3d dajmond
|
Pridané:
4.1.2017 23:23
makro*
|
|
Re: To je iba
Od: xavier de la slovak
|
Pridané:
5.1.2017 20:52
frekvencie mikrovlniek uz dlho preskakuju ;)
|
|
Re: To je iba
Od: Forte
|
Pridané:
5.1.2017 21:10
To Matovic so Sulikom vysielaju pozitivnu energiu. Spekuluju ako este viac odrbat tento narod. Samozrejme, potom trnavsky saso povie, ze to bol zart. Chumaji dvaja!!!
|
|
Re: To je iba
Od: OpossitionHater
|
Pridané:
7.1.2017 1:03
Presne tak to urcite vysielaju tito dvaja psyhopati
|
|
Zvláštne
Od: Káblik.
|
Pridané:
4.1.2017 23:31
Čomu hovoria "rádiové signály"?
|
|
Re: Zvláštne
Od: RIKK
|
Pridané:
5.1.2017 0:22
Dymovym
|
|
Re: Zvláštne
Od: Káblik.
|
Pridané:
5.1.2017 0:24
Boštek Ty si mi tu chýbal...
|
|
Re: Zvláštne
Od: mr. spuck
|
Pridané:
5.1.2017 9:00
aj my ta lubime
|
|
Re: Zvláštne
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.1.2017 8:40
Čomu hovoria "rádiové signály"?
Nuz, nie su to gama frekvencie, RTG frekvencie, UV frekvencie, viditelne frekvencie, IČ frekvencie, mikrovlnne frekvencie, radarove frekvencie, satelitne frekvencie, TV frekvencie, GSM frekvencie ... ale frekvencie ktore ludstvo pouziva pre vynalez nazyvany radio (realne od desiatok kHz po stovku MHz, plus/minus polovica rádu)
UTFG: https://goo.gl/9SZKTG
Nerozumiem comu nerozumies.
|
|
Re: Zvláštne
Od: Káblik.
|
Pridané:
5.1.2017 8:49
To mi je jasné, ale my tu napríklad používame rôzne modulácie, napríklad AM a FM. Ten ich "signál" je len akože nosná v trvaní niekoľko milisekúnd? A to je také divné? Som úplný laik a som si myslel, že kozmický priestor šíri všetky frekvencie nejako. Od ultranízkych až po tie gama...
|
|
Re: Zvláštne
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.1.2017 9:10
Aj ja som laik. Modulacia sa v clanku dsl nespomina a ani tu: https://arxiv.org/abs/1603.08880v2.
Ano vesmir siri vsetky frekvencie "nejako", preco by nie. Niektore lepsie (IČ), niektore horsie (viditelne spektrum). Vo všeobecnosti plati, ze EM žiarenie sa zle siri v prostredi, ktore obsahuje cca rovnako velke prekazky. Zo statistickeho hladiska ich velkeho poctu a nahodnosti. Zrejme by sa ale dalo vymysliet specialne ulozenie maleho poctu aj takychto prekazok, ze v niektorych smeroch by bol signal zosilneny. Ale vesmirny prach je co do poctu dost statisticky reprezentativny a lepsie sa siri frekvenciam ktorym nevadia objety velke radovo 100 mikrometrov (IČ), ako frekvenciam ktorym vadia objekty (vesmirneho prachu) velke radovo pod 1 mikrometer (viditelne svetlo), konkterne 380-780 nm.
|
|
Re: Zvláštne
Od: Káblik.
|
Pridané:
5.1.2017 9:20
Skôr ma desí iné. Tie frekvencie sú nejako pravidelné alebo laicky povedané chaos? A tie čo zachytili, ide v tom chaose o nejaké špecifikum?
Proste niečo smerom k nám vyslalo napríklad sínusovku(EM žiarenie) v nejakých intervaloch a v trvaní určitej doby. Tým je to výnimočné, alebo čím?
|
|
Re: Zvláštne
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.1.2017 9:49
no tak pokial sa nemylim, cielene modulovane signaly (v radoch malych zlomkov sekundy) nikto nikdy nezachytil, to by sa na to nasadil nejaky demodulator a mozno by sme dekodovali co nam chcu povedat
skor ide o to ake sinosove frekvencie su pre vesmir "typicke", t.j. pri akych ukazoch vznikaju, dalej ako dlho trvaju a ako pravidelne sa vysielaju atd ...
pred casom bol zaujimavy signal, ktory mal o celych 20% znizenu amplitudovu cast (t.j. ako keby bol AM modulovany v dlhyyyych casoch) a bolo to naoko nahodne a jednorazovo, t.j. ziadny prelet mamutej planety ci mracna prachu obiehajuceho okolo materskej hviezdy
napr. vo filme Contact s Fosterovou boli kratke signaly v intervaloch a intervaly tvorili prvocisla do 100, az neskor objavili ze signaly so modulovane a poslali naspat zosilneneho hitlera
|
|
Re: Zvláštne
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
5.1.2017 10:56
Niekto nedávno sledoval film na Nova Cinema, či?
|
|
Re: Zvláštne
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.1.2017 14:10
nie, naposledny pred mnohyyyyyyyyyyyymi rokmi
vecerne filmy nepozeravam uz dobrych 10 rokov a zive TV vysielanie takmer vobec uz 2 roky
pri malom decku a vstavani rano o 5tej do roboty na take chujiny neni doma cas
|
|
Re: Zvláštne
Od: Káblik.
|
Pridané:
5.1.2017 17:24
Ten film som kedysi videl a takmer dokonale na jeho dej zabudol...
Tak si ho vybavujem znovu...
Dík Pjetro
:-)
|
|
Re: Zvláštne
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.1.2017 9:10
Aj hmla nie je nic ine, ako mikro-, ci skor nano-gulocky vody s velkostami stoviek nm (preto dokazu volne "visiet" v lufte, co by 1 mm kvapocka asi nedokazala ze ano). Preto sa svetlo cez hmlu nesiri, ale rozplyva sa na nej. Inemu ziareniu nie z intervalu 380-780 nm hmla vadit nemusi.
|
|
Re: Zvláštne
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.1.2017 8:51
ejjj, kratke vlny v 1989/1990 ... slobodna europa, vola londyn ... aj s rusickami
|
|
Re: Zvláštne
Od: Káblik.
|
Pridané:
5.1.2017 8:56
Hlas Ameriky, napríklad v pohraničí s Nemeckom vysielala stanica Hviezda taký silný signál, že zahltila na vstupných obvodoch VKV prijímačoch aj Západnú normu!
|
|
dsoufhao
Od: hehehe
|
Pridané:
4.1.2017 23:47
"Signál vedci na VLA zachytili celkom 9-krát"
Je to jasne, Chuck Norris tam isiel vypocuvat planety a tie odmietli spolupracovat, tak si pomocou kopacky s otockou s nimi zahral biliard.
|
|
Re: dsoufhao
Od: knjiCdo
|
Pridané:
5.1.2017 3:45
jáj, ten známy fakt, že všetky solárne systému majú presne 9 planét?
|
|
Re: scaling
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
5.1.2017 8:01
Presne tak. A vznik inteligentnej formy zivota je zas priekazne mozny len v tych, ktore ich nemaju, ale su nimi tvorene.
|
|
Rrrrrrrrrrr
Od: zxcvbn
|
Pridané:
4.1.2017 23:49
Potvrdzujem signal s intenzitou 112 janskych.
|
|
Novoročné okienko filozofie
Od: Buržuj
|
Pridané:
4.1.2017 23:58
Vždy si o vesmíre niečo rád prečítam, úplne ma to odtrhne od reality a na rozdiel od fantasy žánru hocakého druhu umenia toto je skutočnosť. Potom keď sa myslou vrátim naspäť mi všedné problémy a celá naša spoločnosť príde úplne nezmyselná. Tam vonku je niečo neskutočné úžasné a my sa tu zaoberáme úplnými s*ačkami. Miesto toho aby sme to vonku objavovali radšej vymýšlame zbrane aby sme sa vzájomne mohli hubiť lebo nám to povedali nejaké rozprávkové bytosti z pera tisíc rokov mŕtvych vymetašov hláv. Šialený svet.
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: Káblik.
|
Pridané:
5.1.2017 0:09
No a?
Však furt sa nájde dosť dementov, ktorí tvrdia, že tu nie sme sami. A čo ak áno???
A ak nie, sú tie akože živé neviem čo totálne odlišné od našej existencie a budú miliardy rokov od ná ďaleko.
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: Chazar
|
Pridané:
5.1.2017 3:44
Teba muselo zazracne stvorenie porodit...
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: huanggg
|
Pridané:
5.1.2017 8:11
v dohladnej dobe sa isto na ziadnu susednu galaxiu osobne nepozrieme, jedine zeby dosli za nami...a co ak tu uz su ? Osobne by som mimozemstanov radsej hladal mikroskopom - precitajte si nieco o virusoch a tiez o nasej zvlastnej symbioze s mitochondriami
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: zxcvbn
|
Pridané:
5.1.2017 10:28
Naco by si chodil do susednych galaxii. Uz len vo vzdialenosti cca 100ly je cca 200-300 hviezd. Mame to za rohom a hovno s tym robime.
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: knjiCdo
|
Pridané:
5.1.2017 3:48
Súhlasím.
ako je to? "The truth is stranger than fiction"? :)
Mňa vždy dostane, keď si uvedomím, aké je svetlo naozaj pomalé... od slnka ku nám 8 minút... raketa čo ide 99,9% rýchlosti svetla pôjde len od zeme ku slnku celkom nezanedbateľný čas :D
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: MaN144
|
Pridané:
5.1.2017 6:58
no a preto musíme vymyslieť ako cestovať "rýchlejšie" ako svetlo. Ale od EmDrive je ku Warp Drive asi ešte dlhá cesta...
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
5.1.2017 7:18
Predsa staci postupovat presne podla navodu: Pripadnu batozinu normalnym signalom podsvetelnou rychlostou a po potvrdeni prijatia uz klasicky warpom cez linearne variety, dopocitanim Krylovho podpriestoru.
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
5.1.2017 19:02
WTF??
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: Zlosyn
|
Pridané:
5.1.2017 8:35
Nobody exists on purpose, nobody belongs anywhere, everybody's going to die...
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
5.1.2017 19:02
Nihilistickú sračku si strč do rici.
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: dnes má meniny Andrea
|
Pridané:
5.1.2017 10:45
Aj ja rad citam o vesmire a zda sa mi uzasny. Ale nikdy nepochopim a nenadobudnem postoj, ze nas zivot a existencia je sracka, preco to v niektorich ynteligentoch vzbudzuje taketo nalady? Neutronova hviezda, alebo cierna dura je fantasticky utvar s cudnymi vlastnostami, lebo na zemi nemame nic podobne, ale vo vesmire je bezny ako hocjaky suter na zemi. Ale aj keby sme objavili zelenu dieru jedinu vo vesmire, je preto nasa existencia posrata? A co, ak objavime dajaku civilizaciu a po dekodovani jej signalu zistime, ze je to hadka nejakeho tamojsieho fica o prostitutkach?
Pre mna je snaha potesit smutnu manzelku, alebo dat pocit bezpecia vdacnemu decku rovnako dolezity ako objavit dalsiu teoriu vsetkeho a hmlovina prifarbena falosnymi farbami rovnako uchvatna ako beethovenov koncert.
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: tamtung
|
Pridané:
5.1.2017 12:34
presne ako pises.
len zial, ten nas vesmir ako ho pozname je stale len scifi, su to len odhady, domienky, a dohady vedcov.. zopar fotiek v par pixelov, a bohvie kolko renderov prezili.
mne by sa pacil aj teleskop, ale ked si uvedomim, ze hoci aj 1000x zvacsie mi nic moc neprinesie.. tak neviem..
ale dobre, lebo aspon ludstvo moze skumat tisice rokov.. drzim palce komukolvek, kto sa dostane dalej ako Mesiac..
ono vtip je, ze dnes, v 2017, staci vlastnit stihacku U-2 a clovek je hned druhy najvzdialenejsi od povrchu Zeme !!
prvi su ludia na ISS. to je proste nepochopitelne, ako nas gravitacia drzi pri zemi. SR-71 tusim zvladla 24390metrov nad morom. tj, ani nie 25km nad morom. DVADSATPAT!! tj 25 !!! 25km... a je po posadke ISS najvzdialenejsi od zeme..
proste neuveritelne..
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: Choccolatex
|
Pridané:
7.1.2017 18:40
Mas ty vobec tusaka ako sa vsetky tieto vesmirne zalezitosti presne meraju? To niesu ziadne odhady, dohady, par pixelove fotky...
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: tamtung
|
Pridané:
5.1.2017 12:40
kazdopadne, drzim palce tomu, co sa ako ani nie ze prvy, ale dostane na Mars, alebo Pásmo planétok, alebo Pluto.. pripadne Merkur.. pripadne prvy co opusti oficialne slnecnu susstavu.. presne tak, ako ked ju oputila Voyager 1.. a potom.. co je za tym.. clovek ktory bude realne cestovat v priestore nicoho.. pripadne ked prvy krat niekto navstivi inu slnecnu sustavu.. to musi byt famozny pocit, jednak z dialky "od domova" jednak z faktu, ze v danom case je to historicka udalost, aj ked len pre krpcov zo Zeme.. nehovoriac o mnoho vzdialenejsich lokalitach, ktore si ani neviem predstavit, napr ine zivotne formy v akejkolvek forme, alebo cierne diery, pripadne ultimatna otazka, "co je za vesmirom?"
aj napriek tomu, ze zijem primitivny zivot, fascinuju ma tieto otazky...
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: Tuná stlač
|
Pridané:
5.1.2017 18:54
Nejebte do mňa, lebo keď to stlačím tak vás odjebem preč.
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: tamtung
|
Pridané:
5.1.2017 12:53
bez ohladu na to, ktoru teoriu si zoberiem do uvahy.. uz len samotne slovo EXISTENCIA je zvlastna.. ako moze nieco existovat, odkedy to moze existovat, a kde to moze existovat...
aj keby zoberiem nejaku sialenu teoriu, ze sme kvaka v tichom oceane 1km hlboko (preto gravitacia) na nejakej inej, ale identickej Zemi.. a na nasej Zemi v oceane je kvapka kde je iny vesmir.. mozno to ide donekonecna..
aj keby sme simulacia, kde je EXISTENCIA adminov ? nekoencne simulacie? aj tak musi existovat nieco "prve"
hmota-antihmota...
je sranda, ze je nieco tak neuveritelne mimo chapania, ze ani miliardy nahodych mozgov to nedokazu pochopit..
nebrani nam to v stasti a uzivani si existencie, no je to neuveritelne famozne vo vsetkych smeroch..
existuje na youtube zopar zaujimavych videi, ktore 10-13x zvacsiuju priesotr 10nasobne, priapdne zmensuju. tj hmota.. neuveritelne rozpatie hmoty.. a nevieme kolko urovni este existuje, dokedy sa da hmota drobit. mame teorie, ale co ak nie su kompletne..
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: čitateľ
|
Pridané:
5.1.2017 19:03
Môžeš si trocha zaplávať https://youtu.be/NUgZP9cLQjg
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: čitateľ
|
Pridané:
5.1.2017 19:24
Alebo https://youtu.be/Ma8P4bDtJH8
|
|
Re: Novoročné okienko filozofie
Od: Posol mieru
|
Pridané:
5.1.2017 21:45
Tak ta prosím nerobte to , nevymýšľajte tie zbrane a nezabíjajte nás !
|
|
trosku off topic
Od: csc
|
Pridané:
5.1.2017 1:00
dobry den, len sa tak zamyslam, ako tu vznikli tie legendy o janke h, tlacenim cez wifi a pod.. vie mi to niekto povedat? pls aspon jedna seriozna odpoved :D
|
|
Re: trosku off topic
Od: Chazar
|
Pridané:
5.1.2017 3:42
Legendy ? What... Janka H stale jestvuje a tlacenie cez wifi s PDA je kazdodenna cinost
|
|
Re: trosku off topic
Od: mif
|
Pridané:
5.1.2017 7:54
Co je to PDA?
|
|
Re: trosku off topic
Od: Anal Fabet
|
Pridané:
5.1.2017 8:28
Podpriemerne dementny analfabet
|
|
Re: trosku off topic
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
5.1.2017 11:04
Odpoveď môžete nájsť tu, tu a tu.
|
|
Re: trosku off topic
Od: Skúsim hádať
|
Pridané:
6.1.2017 3:33
Plastový Dekel Apple.
|
|
Re: trosku off topic
Od: Halofonik
|
Pridané:
5.1.2017 8:21
Ahoj,
ak sa nemylim, mal by to byt tento clanok?
http://www.dsl.sk/article.php?article=4119
Opravte ma, ak sa mylim :) Janku Hospodarovu neviem kedy vznikla, poslat kvety pochadza predpokladam z ponuky hore vpravo . Pošli Kvety
|
|
Re: trosku off topic
Od: Anal Fabet
|
Pridané:
5.1.2017 8:30
"Posielam kvety" uz davno preslo transformaciou na "Posielam qwerty" v diskusii o Swiftkey klavesnicke, ktora vyuziva neuronove siete...
|
|
Re: trosku off topic
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
5.1.2017 19:10
Vám musí j*bať, chalani, vám musí j*bať.
|
|
Re: trosku off topic
Od reg.: poqyno
|
Pridané:
5.1.2017 20:49
Ak v ďalekej budúcnosti zaniknú internety tak tohoto bude jedného z najviac škoda. Poprosím správy z budúcnosti smerovať do tohoto vlákna:
|
|
portal
Od: samo semenny
|
Pridané:
5.1.2017 1:04
sak portal ty deges, haderny kolotoc a ine vychytavky
|
|
UFO-Tube
Od: bludič
|
Pridané:
5.1.2017 1:26
Neriešte, proste len emzáci zdieľajú... https://youtu.be/MT2GQsB91S0
|
|
knizne vydanie
Od: predsl
|
Pridané:
5.1.2017 8:03
Mila redakcia
myslim ze vyber tych najlepsich clankov s tymi najsofistikovanejsimi komentarmi by uz stal za knizne vydanie.
Kniha by bola rozdelena na kapitoly ako riesenie spolocenskych problemov, politicke riesenia, kvantove pocitace, baterie, janka h., wifi v kancli, astrofyzika a dalsie.
|
|
Re: knizne vydanie
Od: Anal Fabet
|
Pridané:
5.1.2017 8:46
Obavam sa, ze by to nepreslo cenzurou a stal by sa z toho len podpultovy tovar...
|
|
Re: knizne vydanie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.1.2017 9:12
Ale nevolalo by sa to Moj boj (mein Kampf), ale Moj komentar.
|
|
Re: knizne vydanie
Od: xyz.
|
Pridané:
6.1.2017 3:27
Jawohl. Mein Kommentar.
|
|
Re: knizne vydanie
Od reg.: RB_
|
Pridané:
5.1.2017 16:31
samozrejme by bola vytlačená cez wifi a ty by si si už len prišiel po hotovú knihu
|
|
titulok
Od: Roll&
|
Pridané:
5.1.2017 8:50
to budú zase len nejaký neomarxisti:D:D:D
|
|
A zajtra...
Od: Zamestnanec DHL
|
Pridané:
5.1.2017 9:42
S.O.S. , ale už trochu neskoro po 3mld rokoch
|
|
Teleskop
Od: lozkoOdKompu
|
Pridané:
5.1.2017 15:18
Pre redakciu: anténa na príjem rádiových vĺn sa asik nevolá teleskop...
|
|
Re: Teleskop
Od: johanka z parku
|
Pridané:
5.1.2017 16:38
preco by nemohol existovat a volat sa"radiovy teleskop"?
|
|
Re: Teleskop
Od: radiooo
|
Pridané:
5.1.2017 16:47
vsetci vedia ze mali na mysli radio teleskop :) Ked sa pise o radiovych vlnach
|
|
Re: Teleskop
Od: hmm.
|
Pridané:
6.1.2017 1:52
Ako vidíš tak to všetci nevedeli.
|
|
markiza
Od: mmxxx
|
Pridané:
5.1.2017 17:12
A je to tu. Markiza odisla z DVB-T a uz nam nic nerusi mimozemske signaly.
|
|
Vesmírny signál
Od: grrr.
|
Pridané:
6.1.2017 0:04
"FRB signály sa typicky neopakujú a ich zdrojom by tak mohli byť nejaké výnimočné vesmírne udalosti a napríklad kolízie, jeden zo signálov označený FRB 121102 sa ale opakuje a vyskytol sa už viackrát. Buď tak má tento alebo všetky FRB signály iné vysvetlenie."
Myslím že je to takto: Mimozemšťania sa vraždia medzi sebou v tej galaxii z ktorej prichádzajú dva rôzne druhy signálov: Prvý druh s niekoľko rôznymi signálmi je spôsobený bojmi a výbuchmi mimozemských vesmírnych lodí a základní a druhý druh signálu ktorý je stále rovnaký je signál volania o pomoc z povrchu napadnutej mimozemskej planéty. Kým ten signál rozlúštime a dozvieme sa že je to vlastne volanie o pomoc a kým sa tam dostane ľudský záchranný tím, zistíme že už je neskoro lebo kým ten signál doletel k nám, tak už je niekoľko našich storočí po boji, ale hlavne že na tom zase niekto dobre vyryžuje zo štátneho rozpočtu, kurvy jedny nenažrané!
|
|
12345
Od: AlbHert
|
Pridané:
6.1.2017 11:09
"Buď tak má tento alebo všetky FRB signály iné vysvetlenie"
Syntax pise pre dsl?
|
|
zatmenie
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
6.1.2017 11:15
Buď tak alebo má tento iné vysvetlenie.
|
|
Re: 12345
Od: Jerichoo
|
Pridané:
7.1.2017 23:05
On píše najmä pre seba.
|