neprihlásený Štvrtok, 18. apríla 2024, dnes má meniny Valér
Test reálnej životnosti moderných SSD diskov

Značky: SSDspoľahlivosť

DSL.sk, 27.12.2016


Nemecký počítačový magazín c't v uplynulých mesiacoch uskutočňoval užitočný test reálnej životnosti moderných SSD, ktorého výsledky aktuálne zverejnil v novom čísle.

Životnosť SSD diskov je limitovaná najmä životnosťou flash pamäte, ktorá podporuje len limitovaný počet cyklov pozostávajúcich z vymazania a zápisu nových dát do jednotlivých blokov.

V závislosti od technológie a výrobného procesu môže dosahovať životnosť flash aj len pár tisíc cyklov.

Firmvér moderných SSD sa snaží využívať jednotlivé flash bloky rovnomerne pre dosiahnutie maximálnej životnosti technikami tzv. wear levelingu a garbage collection, životnosť ale výrazne môže ovplyvniť najmä pri menšom množstve rezervnej pamäte aj spôsob zápisu na SSD a nielen množstvo zapísaných dát.

Pre väčšinu modelov v súčasnosti výrobcovia zverejňujú životnosť SSD v podobe množstva zapísateľných dát za celú životnosť v podobe zapísateľných terabajtov, TBW, zvyčajne podľa metodiky JEDEC. Hodnoty sa typicky podľa modelu pohybujú od viacerých desiatok TBW po pár stoviek TBW.

V 2014 až 2015 uskutočnil test reálnej životnosti Tech Report. Ten zapisoval dáta najmä sekvenčne a zistil výrazne vyššiu životnosť ako údaje udávané výrobcami, od 728 TBW po 2.4 PBW, o výsledkoch sme informovali v tomto článku.

c't teraz od júna testoval šesť moderných SSD o kapacite od 240 po 256 GB, konkrétne išlo o TLC modely Crucial BX200, Toshiba OCZ TR150, Samsung SSD 750 Evo a SanDisk Ultra II a MLC modely Samsung SSD 850 Pro a SanDisk Extreme Pro. Z každého modelu testoval dva kusy.

Výsledky na Internete nezverejnil, sprostredkoval ich ale jeden z čitateľov. Dva kusy Crucial BX200 dosiahli 188 a 283 TB, SanDisk Ultra II 691 a 749 TB, Toshiba OCZ TR150 934 a 946 TB a Samsung 750 Evo 1203 a 1298 TB.

MLC model SanDisk Extreme Pro dosiahol 2836 TB a Samsung 850 Pro stále bežal s hodnotou 4623 TB, podľa dostupných informácií sa zrejme blíži jeho koniec. Druhé kusy týchto dvoch modelov sa ešte stále testujú.

Test tak opäť ukázal lepšiu životnosť ako údaje výrobcov. Konkrétne Crucial BX200 má udávaných 72 TBW, Toshiba OCZ TR150 60 TBW, Samsung 750 Evo 70 TBW, Samsung 850 Pro a SanDisk Extreme Pro po 150 TBW, u SanDisk Ultra II výrobca údaj nezverejňuje.

Bohužial presná metodika testu a spôsob zápisu dát nie sú jasné a nie je vylúčené, že pri inom spôsobe zápisu dát by životnosť bola iná, špecificky pri náročnejšom využívaní potenciálne nižšia.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS


Diskusia:
                               
 

Bez presneho popisu metodiky testu je to nicom hovoriaci udaj.
Podla objemu zapisanych dat ale tipujem, ze to bude podobne ako u inych testov - obycajne prepisovanie NAND flash. Taky test je len testom vydrze NAND flash v idelanych podmienakch.
Co robi SSD SSD je kontroler a firmver. Pri takychto testoch sa jeho kvality neukazu.
Vydrz SSD je velmi zavisla od sposobu jeho pouzivania/zatazovania. V realnej prevadze tolko tie SSD nevydrzia a v extremnych pripadoch nepreziju ani zaruku(vyrobcom udavany objem zapisanych dat).
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

intel 530 180GB total nand writes 17702GB, drive health 100% estimated life remaining 10%. V prevadzke asi od 2013 tak dakedy priblizne niekedy vetdy pocas roka.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

100% aj life remaining, sorry, preklep
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Moze to predsa robit aj paladin cez healing auru i ked niekomu viac vyhovuje resurrect, ked zrovna nie je poruke lekarnicka.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

08.01.2014 som kupil ten intel
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Intel 530 180GB (SSDSC2BW180A4) tiez asi 3 rok v prevadzke. 4 realokovane sektory bez zmeny uz 2rok. PowerOnHours 4,402. Total NAND writes 119466GB. Host writes 31TB. Total LBAs read 28TB. Pouzivam ako full-time OS drive Windows8.1. Intel Toolbox mi pise EstimatedLifeRemaning nieco vyse 75%. TimeWorkload-EstimatedMediaWear : 65535. No Samsung ma lepsi radic uz MGX > SF, ale pri inteli som spokojny s kvalitou NANDu a 5RZ. Ako dalsi by som kupil 850 alebo 850PRO celkom urcite.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to si ako dosiahol? :) lba written 2,4TB, read 2,7TB Asi nebudes mat normalny domaci pocitac na net/filmy/hry..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ono,takto. Teraz ma napadlo,ze zo zaciatku som ho pouzival ako SSD cache Intel SRT (SmartResponseTech) na ASUS Z77 Deluxe doske asi pol roka. Mal som WD Black a testoval som tu ich novotu vtedy,neviem kolko to pridalo na read/write. Potom som uplne preniesol system na SSD a tak som uz 2.5roka,bez reinstall OS :) V C: mam najstarsie priecinky 22.aug.2013 (Program Files a pod.). Mam okrem toho 1TB FBYZ, 1TB AACS a 500GB Seagate. Green ma >50,000hodin :) , FBYZ >18k hodin. Inak ako pikoska ten Green ma v SMARTE 798,232 Load/Unload Cycle count :))) Ked som si to vsimol som vo FW vypol parkovanie. Neviem normalne pouzivam ako systemovy disk, 8GB RAM. Nejaky soft mohol narobit tolko read/write. ... neviem, neriesim :) Momentalne pribudla Intel530 80GB neviem co stym spravim...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pridam aj ja zakupeny odhadom zaciatkom roka 2014 Intel 330 180GB:
total nand Writes 9308GB, Total LBAs Written (rovnake aj Host Writes) 8121GB, Total LBAs Read 10097GB, Re-allocated Sector Count 2, Power-On hours count 909499
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak nech tie SSD daju do 2jadroveho stroja s 1GB ram a winxp, na jtorom sa bude simulovat otvaranie par portalov vo firefoxe a nech to bezi aj nod32 ... Myslim, ze by boli prekvapeni tou kratkou zivotnostou vdaka nonstop swapovaniu windowsu :-)
Druhym testom by bolo upgrade na 2GB ram a win10, co simuluje zufalu realitu vdaka pretlacovaniu bezplatneho upgrade. Ten OS sice uz podporuje SSD a Trim, ale zivotnosti by to ajtak minimalne pridalo...
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

pocuj, ale to kazdy kto to s ssd mysli vazne vie, ze musis mat v kancel PC 8GB ram aby si mohol vypnut swap a v hernom 16-32. Za dalsie XP nevie trim, jasne ze byt ti ten disk siel do prdele.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nepoznám veľa ľudí(asi ani jedného), ktorí zabíjajú prachy na hry a už vôbec nie na také kapacity RAM! Bežne je v kompoch 2 - max. 4GB, kde je XPčko, tak aj 1GB. Nepíšem tu o deťoch do 30 rokov, čo nevedia čo s peniazmi...
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Tak to musia byt kancelarske kompy spred 6-7 rokov vysutazene pred 8-9 rokmi a zostava skladane pred 10 rokmi!

Keby mi v robote dali dnes komp s 1-2 GB RAMKY, poslem ich do riti, ze ci snad zartuju, lebo telefony maju dnes viac RAM!!! RAMKA je lacna jak jogurt, vlastne vsetom hardver je lacny jak jogurt, za 2 mesacny priemerny plat v hospodarstve (cca 1800 €) mas dnes delo jak hovado, pred 20 rokmi si za 2 mesacny priemerny plat v hospodarstve ZIADNY VOVY POCITAC NEKUPIL !!!! Najslacnejsie zacinali na 3 mesacnom (AMD zostavy K5) a PentiaI na 6 mesacnom prijme !!! A nebolo ziadne delo, iba vtedajsie minimum.

Aj na 32 bit WinXP je dobre mat 4 GB (nech vyuzije len 3,5 GB) a na 64 bit OS aspon 8 GB a to dokonca aj do kancelarskeho PC. Bohuzial dnes kancelarske PC stale nepoznaju SSD a 8 GB RAM (iba 4 GB).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pjetro, veď hej. Ale nie pre každého je komp až taká priorita!
A ako často píšem, ide na to prakticky všetko potrebné a nepoznám také kompy zabité na sračky - rozumej hry!
Takýchto(ako som spomenul) je stále dosť a v pohode fungujú.
Vyjadrovať sa spôsobom kancelársky komp... no mne to príde tak, ako najväčšia urážka pre niekoho bolo, keď som mu povedal, že hrá Ti to ako telefón a či po telefóne.
Aj to sa mnohí silia, že už to nie je pravda a mladí do 30 rokov tomuto vtipu vôbec nerozumejú.
Do niektorých MB, ani nešlo dať viac ako 2GB RAM v tých časoch boli RAM stále dosť drahé.
Ako píšem, nie každému je priorita PC a už vôbec nie hry. Novému "strojárskemu" kompu v pohode stačí 8GB RAM.
Kuchárka v strednej škole má doplácanú mzdu na minimálnu. Tá si nedovolí kupovať synáčikovi taký drahý komp a ešte každé 2 roky. Určite nie!
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

pocuj, 4GB ram som mal pred 10 rokmi, ked prichadzala na scenu wista64. Ta bola zla, tak som stale pouzival 32bit xpcko, lebo aj 64bit xpcko bolo zle. Az s prichodom win7_64 sa situacia zlepsila. Dnes aj do najlamlacnejsich pc sa dava 4GB, ked stoji 20€ a snad 99,9% novo predanych windowsov je 64bit. Nieje jediny dovod nemat 8GB ram a v beznych kompoch teda vypnut swap. Keby som tento pocitac nechcel na hry, tak by som ho zrejme ani nemal, lebo aj v booku mam i7ku/8GB ram/ssd a na pozeranie filmov a vsetko ostatne co momentalne s pocitacom robim (myslim, ze aj daky fullHD film z kamery by sa v pohode dal nastrihat) by to stacilo.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Mne je všetko toto jasné. Ale čítate aj moje riadky, alebo iba ja tie vaše?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

citame (na nete sa nevyka!!!!). Ty asi pracujes v muzeu, ked mas tolko starych kompov. V mojom minulom notebooku (ktory ma uz rok mama) mam 6GB ram (lebo tam bola 2ka a hned som dokupil 4ku) 120GB SSD, ktore som tam dolozil niekedy okolo 2012, ked zacali byt znesitelne ceny. Notebook subjektivne rychlejsi ako dnes cisto nove sracky s pentium N***. Fakt, dopraj si raz za 5 rokov novsi pocitac, ved mas i7 950, tam nemusis mat winXP. Ci?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prečo by sa nevykalo??? "citame..." som myslel tentoraz viacerých. Zvyknem odpovedať zároveň viacerým.

Nemusíme chodiť ďaleko. Školy, úrady, nemocnice...
Banky posúvajú x-ročné kompy do škôl a tie majú max. ak 2-4GB!
A sú ešte mnohé v pohode použiteľné. Školy idú aj na starších a skromnejších kompoch.

Mne moje jadierka stačia. Tebe zrejme nie. Nemám 950ku, aj keď niečo obdobné. Ale to je jedno.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

S niektorymi sa nema zmysel hadat, vidia iba seba a pripadne pocitace, ktore im kupia rodicia, aby od nich mali pokoj... ;)

Mam pod spravou cca 300 pocitacov a len od konca minuleho roku zacal postupny upgrade parametrov/modelov a aj to len vdaka stupajucim narokom SW a OS, inak su firmy neochotne investovat do niecoho, co neprinasa priamy osoh.

Navyse v dobe, kedy sa zacinaju presadzovat cloudove riesenia a niektore firmy objavuju svet tenkych klientov, tak investovat do upgrade straca znovu zmysel (kedze na terminalove funkcie je nadupany CPU a RAM na strane klienta nevyuzita). Len to tazko vysvetlis najsamsupermudrejsim deckam odhyckanych na megahyper hrach a konzolach...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

V tomto suhlasim s Roobom a Pjetrom. Ty tu spominas typicke pracovne/studijne nasadenie vo firmach/skolach. Oni obaja pisu o jednotlivcoch.

Ked pred rokmi si ludia domov kupili pocitac za 25 000Sk a viac - co predstavovalo 3-6 mesacny priemerny plat. Aj to pri spodnych cenovych relaciach boli iba Cyrixy, AMD alebo s 2MB S3 Trio grafikou! No tie peniaze na tie 2-4 roky obetovali, pretoze HW a SW isiel velkymi krokmi dopredu.

Dnes sice rodina ma dve auta, umyvacku, inteligentne sracky v dome, co vtedy nemali, ale z elektroniky 3 smartfony, tablet, 2 notebooky (vsetko total lowend). A co im zostava, to rychlo drbu na splatkove nakupy, low cost dovolenky.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Z mojho pohladu to je vyhadzovanie penazi. Pretoze stale placu, ze im nieco nejde, viditelne trpia, ako ukrutne pomaly im to reaguje... ale ani za boha v dnesnej dobe nie je ochotny priplatit za elektroniku svoj mesacny prijem (teda uz nie 3-6 mesacny), aby mal schopnejsi notebook, alebo PC. Ale oni chcu dat za notebook max 400Eur a pri 500Eur uz mu skripu zuby.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Si sa z orieškom od susedov zrazil??
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To uz si lepsiu vetu nevedel zlozit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

vcelku casty jav. Pride na 5kovom BMW a ze chce notebook. 350€ je uz ale vela, tak ide aten isty si kupi na alze za 328. Ked mu vravim, ze pod 500 nekupuj, tak nie, naco taky drahy, on to chce len na hry pre syna. tak mu vravim, ok tak pod 1000 nekupuj.. a kuka sa namna jak keby som ho chcel zabit.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Kablik=Maniak, debil si a debilom aj ostanes.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Prvy debilny prispevok od hora je tvoj
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Pietro vieš o tom hovno dvojmesačný plat je v hrubom a nedám
1.8k€ za PC...som neni debil jak niekto preboha
a na tých cenách vtedy vidieť ako nás vtedy VYžIERALI ! a je to doteraz cez iné inštitúcie, KUA!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Tu nejde o to ze NIKTO NORMALNY neda za komp DNES (opakujem DNES) 6 mesacny plat (vyse 5000 € brutto a cca 4000 € netto), aby mal novu sedu kysnicku Intel-dementel vyssi low-end az mainstream, pretoze tam je dnes o jednu nulu menej. Ja ale hovorim, ze TAKA BOLA SITUACIA PRED DVOMA DEKADAMI (to ked chcel niekto novucicky Intel-dementel 75 ci 90 MHz) a obdivujem ludi, ktori nepriek tomu dali 6-mesacny (alebo co i len 3-mesacny plat za AMD) na poondiate PC, 2-mesacny plat na TV, 1-masecny plat za video, 1/2 mesacny plat za poondiaty dvoj-kazetak atd atd ... PROSTE TAKA BOLA DOBA pred 2 dekadami ci 1/4 storocim a nechapem jak sme ju vlastne prezili.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Fresco hovoris z cesty. V minulosti boli take ceny uz len z dovodu, ze predavali tisicinu kusov oproti dnesku.

Vtedy low-end pocitac za 25 000Sk (kde ludia bezne zarabali od 6 do 10 000 Sk) boli ochotni kupit, ktory po 4 rokoch bol takmer nepouzitelny na nove programy.

Dnes ma kazdy pracujuci clen rodiny (nemyslim politikov, manazerov a inych vyzieracov) v priemere tych 17-23000 Sk a za tu cenu si dokaze postavit svizny schopny kancelarsky stroj, ktory mu bude svizne spustat programy viac ako 6 rokov. Lenze oni dnes chcu dat maximalne 14000Sk a po 4 rokoch aj ak musi kupit novy, pretoze to je zufaly uz stroj.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prečo niekto nemeria aj reálne dostupné a ľuďmi kupované napríklad z rady Kingston, Intel a podobne?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Absolune nerozumiem.

1) tie uvedene modely nie su dostupne? e-shopy su ich plna p....priehršť

2) bezne ludmi kupovane SSD Intel ... no ano viem, je po sviatkoch
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Práveže sú bežne dostupné, prečo tie nie sú merané?
Ano Intel, tak ako Tvojich 16GB RAM do každého kompu, že?
Určite skôr ľudí presvedčím na kvalitu značky INTEL, ako toho šmejdu Samsung!
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

pozri sa na to takto, otestovali co chceli ked sa ti nepaci kup si intel disky a otestuj ich ty :) to uz je problem co? tak co to ziadas od ostatnych?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Realitu?
No dať rovnaký priestor aj na Slovensku najpredávanejším výrobkom, kde Kingston určite patril a Intel tiež.

Osobne mám v kompe 2ks SSD, ale na systémovom nebudem robiť pokusy a na 7-ročnom už asi tiež nie...

Bola to otázka...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

nemecky casopis bude robit recenzie na slovensku najpredavanejsie ssd? :-DDDDD
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Myslím si, že INTEL a KINGSTON sú americké značky. Tak už aj len preto.
Čo povieš?
Ale ako opakujem, bola to otázka...
A jasné, že by ma to zaujímalo... Nikde iné SSD nedávam...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

predtym si pisal o slovensky najpredavanejsich ssd a teraz sem splietas ake znacky to su :D otestovali co chceli a nejaky kablik ich nezaujima s ich nazorom, zvykni si
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie predtým, stále píšem súvisle.
Tu nejde o gábliky, alebo iné prkotiny, tu ide o predajnosť a značky ako také. INTEL je obrovská značka a Kingston je tiež pojem!
Iba som tú myšlienku rozšíril.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mne je uplne u prdele aku znacku ma CPU, HDD, SSD, VGA, MB, RAM ... ked je to kvalitne. Niekto ma ale kvalitu z nejakych zahadnych pricin zakomplexovanu s nejakou znackou. Nerozumiem preco. Samsungy rady Pro su spickove, SanDisk Extreme je spickovy, ale su 2x drahsie jak bezne spotebitelske TLC modely. A ked driztas o tvojom Inteli, pozri si nejake testy. Pokial disk neprejde tutus-brutus testom a po trvalom tryzneni mu klesne rychlost na chabý zlomok rychlosti na zaciatku testu, je to bezne spotrebitelske SSD. U Intelu bol posledny TAKTO kvalitny SSD rada DC S3700: https://goo.gl/OeYLio na 25 nm (SLOVOM DVADSATPAT nanometrov). Vsetko pod 25 nm je uz horsie (nieco o malo horsie) a nepomaha nic, ani marketingove znacky ako 20 nm DC S3710 (drzia sa relativne dobre), nieco absolutna katastrofa ako DC S3500 alebo aj novsie 3500vkove rady. No a 15/16 nm šity (rada 540s) radsej ani nespomnam.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Proste si nedeti nekúpia Samsung. Čo je na tom ťažké pochopiť?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

tak mozno si nezaplatili, aby sa v tom teste objavili... co ty vies.
Odpovedať Hodnotiť:
 

-------------------- -------------------- --------------------
Zivotnost Samsung 850 Pro na 150 TBW PRI VSETKYCH MODELOCH BEZ OHLDU NA KAPACITU je najvacsia hovadina aku som doteraz za posl. 10 rokov v IT svete postrehol. Okrem toho aj hodnota 150 TBW je NEHORAZNE PODHODNOTENA a pre 2 TB model znaci iba 75 prepisov (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!), co je mega-brugal 3,14covina aka tu este nebola, pretoze tolko prepisov (ale marketingovych) budu mat najsmejdovesjie QLC (quad-level-cell) dakedy v 2020. TLC maju marketingovych od 200-250 po 500-550 podla kvality a generacie 15/16 nm ci 19/20 nm. MLC aj normalny marketing posuva nad 500 prepisov.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

A čo ak sa mýliš?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pjetro? mylit sa? ty si odkial prisiel?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z postele, prečo?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

O tom ako velmi muselo byt marketingove oddelenie Samsungu nafetovane som pisal tu: https://goo.gl/ZHYPY2

To ze realna zivotnost flash je cca 2x-3x vacsia ako udavana marketingova zivostnost je zname uz rokyyyyyy, v pripade Samsung 850 Pro ale ide o stelesnenie je*nustosti, kedze tam to je 30x-40x. Osobne nechapem co v tom Samsungu fetovali.
-------------------- -------------------- --------------------
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

950pro ma 10 rokov zaruku, takze si chceli byt faktze kurva isti, ze to tolko vydrzi. Inak toto bude asi prvy krat v historii, ked sa zakaznik stazuje, ze vyrobok vydrzi 2x tolko ako vyrobca deklaruje. Tes sa, vacsia vyrobkov vydrzi menej.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja som aktualne na 9,6TiB a remaining life 99%
pred tromi rokmi 6,2TiB a nachodene 114 dni nonstop a dnes 407dni nonstop, pouzivany ako systemovy disk kde je os, swap a zvysny soft vratane hier a temp

2013: https://goo.gl/YeC41E
2014: https://goo.gl/6ctmkL
2015: https://goo.gl/1GlOEB
2016: https://goo.gl/z7Pciu

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No nepocitaj, ze ti vydrzi aspon takto dlho:
----
SMART ST3320620AS
Start_Stop_Count 81
Power_On_Hours 86197
Reallocated_Sector_Ct 0
Offline_Uncorrectable 0
Current_Pending_Sector 0
----


Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

dolezite je, ze vydrzal 2 roky kym platila zaruka :) zvysok je uz len k dobru
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môžem z vysoka osrať súčiastky, výrobky, ktoré mi majú vydržať len 2-3 roky!!!
Potrebujem aby bez použitia reklamácie(záruky) vydržali bez najmenších problémov fungovať minimálne 5 rokov, lepšie aj zo 10. To nie je nič zázračné a ani nedosiahnuteľné. Proste požadujem a kupujem si prednostne takéto veci.
NikdY som si nekúpil napr. HDD/SSD s nižšou ako 36-60 mesačnou zárukou a samozrejme treba mať trošku prehľad o rade a nekupovať to lacné a nekvalitné na trhu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nech je metodika hociaka, urcite do nej nezahrnuli citanie po dlhsom klude, napr. 12 mesiacov. a tam by sa prave ukazalo ze tie disky su po tolkych zapisoch uplne na sracky
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Teplotne vykyvy a cas idu vzdy proti obsahu udajov na SSD/Flash, len to akosi uz nemozu tolko propagovat.
Tiez zle vyfiltrovane zdroje dokazu vyrazne skratit zivotnost (nielen diskov).
Novsie SSD maju pri detekcii dlhsej necinnosti funkciu obnovy dat na jednotlivych bunkach, prave aby sa nestratili/neznicili, avsak je otazne, kolko tej necinnosti pri aktualnych OS a beznom pouzivani (s mensou RAM a zapnutym SWAPom) sa za jeden den udeje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja mam starsi 840 Pro, pouzivam ho na developerskej masine kde bezia nejake virtualky, databaze, visual studio a podobne. Blizim sa k 50TB co je akoze udavana zivotnost mam pocit. A stale som na 100%
http://i.imgur.com/18Cglq9.png
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár