neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Unikol zoznam používateľov elektromobilov v SR, sieti nabíjacích staníc

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 7.12.2016


Dnes v podvečerných hodinách unikol na slovenské pomery elektromobility relatívne rozsiahly zoznam emailových adries, časť ktorých zrejme patrí majiteľom alebo používateľom elektromobilov.

Stalo sa tak nedopatrením slovenskej sieti nabíjacích staníc GreenWay.

Server DSL.sk na to upozornil čitateľ, ktorého adresa sa ako zákazníka GreenWay nachádzala na tomto zozname.

Email konkrétne pozýva adresátov na bezplatné premietanie dokumentu Leonarda DiCapria o klimatických zmenách "Before the Flood". Zoznam adresátov obsahujúci cca 180 emailových adries bol ale podľa čitateľa uvedený v políčku To. Zoznam tak môžu vidieť všetci príjemcovia tohto emailu.

Spoločnosť incident pre DSL.sk potvrdila. "Dnes sme posielali pozvánku na premietanie filmu v niekoľkých e-mailoch veľkému množstvu rôznych ľudí zaradených v rôznych interných zoznamoch. Bohužiaľ pri jednom z týchto e-mailov sa stalo, že adresy boli nedopatrením zviditeľnené všetkým príjemcom," uviedol pre DSL.sk Peter Badík z GreenWay. Spoločnosť sa zároveň dnes adresátom uvedeného emailu emailom ospravedlnila.

Spoločnosti sme sa pýtali aj na povahu tohto zoznamu a či sú všetky emailové adresy na zozname adresami zákazníkov. Badík pred preverením avizoval, že spoločnosť posiela emaily napríklad aj partnerom. V stanovisku ale spoločnosť nespresnila, aké typy kontaktov sa nachádzali na uniknutom zozname.

Na zozname sa ale nachádzajú určite aj emaily viacerých používateľov elektromobilov. Ak by patrila veľká časť emailov majiteľom alebo používateľom elektromobilov, išlo by o nezanedbateľnú časť všetkých používateľov elektromobilov na Slovensku. Podľa novembrových informácií ministra hospodárstva Petra Žigu jazdí na Slovensku v súčasnosti totiž len cca 250 elektromobilov a ďalších 600 hybridov.

Povahu kontaktov na zozname preverujeme.

Sieť nabíjacích staníc GreenWay bola terčom kritiky komunity používateľov elektromobilov už v máji tohto roka. Pôvodne bezplatná sieť zaviedla spoplatnenie, ktoré je podľa viacerých používateľov elektromobilov príliš drahé.


Sumarizácia nabíjania Tesla Model S čitateľom na GreenWay v Nitre v novembri, kliknite pre zväčšenie (foto: čitateľ)



GreenWay konkrétne spoplatňuje nabíjanie podľa času, pričom nabíjačky s nižším výkonom nie sú lacnejšie. Program ZERO bez mesačného poplatku má cenu 0.50 eur za minútu nabíjania, ktorá sa premieta do pomerne vysokej ceny dobíjanej elektrickej energie.

Čitateľ DSL.sk nabíjal napríklad v novembri na nabíjacej stanici GreenWay v Nitre svoj Tesla Model S. Na 44 kW nabíjačke DBT CHAdeMO za 32 minút nabil 19.8 kWh, čo ho stálo 16 eur. Za jednu kWh tak zaplatil cca 81 centov.

Vyšší program OPTIMAL má cenu 0.2 za minútu pri mesačnom poplatku 19 eur, najvyšší program FULL cenu 0.1 eur za minútu pri mesačnom poplatku 69 eur.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

Prepacte mi za sprostu otazku. niesom majitel takehoto vozidla, ale strasne by ma zaujmalo, ci sa majitelovi za tu cenu nabijania oplatilo kupovat auto na baterie. A kolko sa da cca prejst na ten 1kW energie. Dakujem. koniec hlasenia...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ja neviem ja mám Audi A5 2.0 TDI 130kw.
Jazdí to ako vesmírna loď.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Your tractor is sooo sexi.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Prvé čo povedal, keď sme ho vytiahli z vraku "prepáč ja som zaspal".
Na zadnom sedadle zahynula jeho manželka 29 ročná lekárka a 6 mesačná dcérka.

Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

To sa mne nemôže stať
Ja môžem dýchať aj klince.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

ja neviem ja mam Audi Q7 4.2 TDI jazdi to ako ponorka
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nemáš na drahý benzín, však že ti moja chudinka?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

http://www.rouming.cz/roumingGIF.php?gif=40620

traktor... :D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ty nevies citat alebo nerozumies vyznamu textu predosleho prispevku?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

citat vie, len dnes sa mu frajerka vysmiala, akeho ho ma maleho, tak sa musel aspon autom pochvalit, aby sa citil trosku lepsie.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Uz si mal ist radsej do Zetora, ten nema kazdy
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

nesranduj na to nema :)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Tvoja kraksňa je dinosaurožrút :-D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A5 v dechte? Pám musí byť labužník. Prajem skorú rakovinu a neplodnosť (z NOx).
Škrabkanie skla za bubnovania traktorového motoru je určite tiež super výhoda. Aj to ako všecti smejú, že má drahé auto a nemá na benzín ...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ked našporil na auto, hadam mu vydalo aj na daku tu striesku... Ak nahodou nemas skusenost, tak ked parkujes pod strechou, nemusis skrabat skla.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja mam priemernu spotrebu 22,5kWh na 100 kilometrov
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Prepocet pre jasterov: zhruba jeden kon na dve mile.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

to je celkom mile
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Čistý vzduch je lepši ako 22kwh.

Smog v Paríži obmedzuje dopravu, jazdia len autá s nepárnymi číslami.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Francúzi sa rozhodli vylepšiť si ovzdušie tým, že do mesta bez milosti zakážu vjazd autám, ktoré boli registrované pred 1. januárom 1997
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Praha obmedzí vjazd automobilov na naftový pohon do svojho centra.
V prvej fáze zakážu dieslákom vyrobeným pred rokom 2000.
V druhej fáze, od roku 2018, zakáže vjazd automobilom na naftový pohon vyrobeným pred rokom 2005.

Nízkoemisní zóna nevznikne v hlavním městě dřív, než bude dostavěn Pražský okruh.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elektrina rastie na stromoch? A tie baterie sa upecu z jacmena a potom sa likviduju na komposte?
Nikto ma nepresvedci o ekologickosti elektromobilu
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

Ak sa nabija solarom tak staci vyrobit niekolko solarnych panelov a bateriu. To sice urcite nie je ekologicky proces. Ale pri benzinovom a naftovom aute treba ratat okrem emisi ktore produkuje aj emisie ktore vznikaju pri tazbe a spracovani ropy, pri preprave ropy tankermi, pri preprave benzinu cisternami na cerpacku, emisie vznikajuce pri vyrobe motoroveho oleja a jeho distribucii atd. Takze vo vysledku bude predsa len elektromobil o poznanie ekologickejsi.
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

Tak to aby si potom nezabudol zapocitat aj kolko stoji tazba rud, vyroba medi a hlinika, vyroba kremikoveho krystalu do monokrystalickych panelov. Kolko fosilnych paliv sa spali na tu energiu do aut (lebo solar je len energeticka fikcia). A tak dalej... Elektromobil je v podstate ekologicky len ako auto, ale nie ta infrastruktura za tym...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Elektrika sa dá už dnes vyrábať ekologický.
Batérie sa dajú recyklovať.

Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Je zaujímavé ako všetci študenti a učni z odborov, ktoré sponzorujú automobilky tvrdia, že elektrika je neekologická a elektromobil nieje budúcnosť.
Nafta, olej sa nedá vyrábať ekologický. A benzín sa nedá recyklovať.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Elektromobily berú robotníkom prácu.
Muska treba zastaviť.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Ano vyroba panelov a bateri a cela infrastruktura okolo ekologicka nie je ... ale pri elektromobile treba vyrobit jednu bateriu na jedno auto pricom zivotnost je odhadovana na 8 rokov resp. 200tisic km pri zostatku 80% kapacity ... pricom za rovnake obdobie auto porovnatelnej triedy spotrebuje 20tis litrov paliva. A pri vyrobe paliva vznikaju emisie a vznikaju aj pri jeho spotrebovavani. A navyse Muskova gigafactory bude ziskavat elektricku energiu prevazne zo solarov takze hlavny problem ostane uz len pri tazbe lithia.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Podľa mňa by bolo super, keby v meste jazdilo 60% elektromobilov a 30% na plyn.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skôr keby nemali toľko áut a nevozili sa jeden v 3-4 autách, ale 3-4 ľudia v jednom aute.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A ja si myslim, ze vsetky co byvaju sami v trojizbovom byte by mali nastahovat dalsich dvoch.

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ej ale som tomu gramatykovy dal

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Asi máš len 3 ľudové triedy... a možno si na maryške...
Odpovedať Hodnotiť:
 

</ insert thank you gif>
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zabudol si na olejove filtre, olej,plastove obaly z ropnych latok, emisie, emisne kontroly, vyfuk, sviecky, DPF filter, olejova vana, tesnenia motora, tesnenia olejovej vane, zachytavace ropnych latok na parkoviskach v ulicnych vpustiach, atd. atd...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

to je potom super, za tolko som nejazdil ani na storocnej felacii combi, tam ma to vychadzalo cca 13€/100 Ty mas len skoro 20. parada.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

nočný prúd stojí 0,10EUR za kWh

Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

+ parkovné
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nocny prud musis mat najpr sprevadzkovany !!!!!!! Si jak dr**uta tetka suseda co pravidelmne pere a zmyka o 1 v noci (dr*lina jedna), lebo sak niekde nieco pocula o nocnom prude ...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ved ho ma kazdy druhý
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ale chlapi v dielni hovorili, že sa to nedá, že to je len legenda.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Mám sprevádzkovaný a...?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nie si Pjetrova "dr**uta tetka suseda", z coho logickou dedukciou vyplyva tak vysoka pravdepodobnost suseda na urovni, ze na vianoce nic nedostanes.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

22,5 kWh/100 km = cca 3,4 €/100 km
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ak by si tankoval za 0.81/KW, je to 2x drahšie, ako benzín
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tieto alebo taketo nabijacky sa pouzivaju na dlhsich trasach, ktore sa neabsolvuju denne. 95% nabijania prebieha doma, za normalne ceny.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Alebo zadarmo.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Až na to, že doma som aj s autom len v noci, teda za tmy.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

V robote jazdíš na kancelárskej stoličke?
Poznáš nočný prúd.
Powerwall | The Tesla Home Battery |
Nie je vhodné pre cigánske osady zatial
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Moja odpoveď bola v kontexte solárnej energie bez ďalších nákladov a znečisťovania prírody batériami navyše, bratmmm. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moja odpoveď je v titulku&#128512;
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak takí lidé, čo si kupujú tie (autonomné) elektro-vozy, - už zvačša VOBEC neriešia, či sa zrovna hentaké věci oplatí, či ne..
(a natož, teprv, či je to neco drahší, levnejší, apod..)

ludia, čo si kupujú elektro-autá, už (zvačša) nemusia 3x obracat v dlani každú korunu, a už "nepočítajú centy.."

(nemusia, (a ani to nerobíá, -sa zdlhavo rozhodovat, a úporne premýšlat nad každým jogurtom, a každým rožkom..
či sa im oplatí, a či si ho můžu, (a kedy, kolko) dovolit.. :(
:/ ;(
:( :\
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

------------------ ------------------ ------------------
OTAZKA JE VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELMI MUDRA. ODPOVED: NIE, ABSOLUTNE SA TO NEOPLATI, pretoze pri sucasnych cenach fosilnych paliv (1,3 a 1,1 €/l pre benzin/nafta) a spotrebe fosilakov (realne 5-6 l/100 km pri rozumnych rychlostiach) ako aj pri sucasnej cene elektriny (0,15-0,17 €/kWh) a "spotrebe" elektromobilov realne 20 kWh/100 km pri rozumnych rychlostiach to mame:

fosilak diesel 5l/100 km: 5*1.1 = 5,5 €/100 km
fosilak benzin 6l/100 km: 6*1.3 = 7,8 €/100 km
elektromobil 20 kWh/100 km: (0,15 az 0,17)*100 = cca 3-3,4 €/100 km
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

(0,15 az 0,17)*20 samozrejme :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Dal som ti plus, pekne si to vyrátal, ale kvôli takej úspore sa mi neoplatí dávať toľké peniaze za auto, ktoré zaťažuje životné prostredie ťažko recyklovateľnými batériami (v porovnaní s olovenými akumulátormi), teraz v zime keď ešte aj vykurovanie auta ide na elektrinu sa cena za jazdu elektromobilom navýši, takže pre mňa osobne zatiaľ nie, radšej ostanem pri svojej dieslovej láske. :)
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

zavisi co mas za auto a ako ho pouzivas. znamy ma elektromobil Peugeot 106 (vyrobili ich par kusov), s ktorym obieha okolite dedinky v relativne kopcovitom terene. Je to sice znacne nespolahlive auto (vkuse riesi problemy so softverom), ale spominal, ze spotrebu ma voci klasickemu autu 10x mensiu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Iste sú aj efektívne elektromobily, ale konkrétne Peugeot by musel platiť mne a poriadne ak by som mal jazdiť na ich aute. #nohate, len som si zvykol na vyššiu triedu a elektromobil tak elegantne napríklad pri bytovke nedobiješ. :D

A k tým softvérom.. nedôverujem tomu :D
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

10x mensia spotreba + polku caso to ma v servise. Ten fakt moc na PHM neminie :)
jedine ze by mu to predrazoval ten servis :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj stará mac spomínali, že za tou vodou je ďalšia voda a za ňou ďalšia, až za ňou je ten plot
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neznalost neospravedlnuje. Su aj 100% recyklovatelne baterie >

http://www.he3da.cz/
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aký rozprávkár...
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Aký pesimista ....
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

radšej pesimišta, ten môže byť aj príjemne prekvapený
Odpovedať Hodnotiť:
 

fosilak plyn 7*0.5= 3.5/100km
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

+ výmena oleja
+ Výmena sviečok rocne
+ Revízia tlakovej nádrže

Nedokáže rekuperovat energiu pri brzdení
Nešetrí brzdy
Nemá to automaticku spojku a prevodovku
Samojazdiace funkcie žiadne.

Ale aspoň to tak nesmradi tak som ti dal plus
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Majme maly "lacny" e-hatchback 35000 € vs. maly fosilakovy (konkretne benzinovy) hatchback za 12000 € (vybava a rozmer podobne), rozdiel ceny 23000 €, rozdiel v spotrebe na 100 km je 7,8 € - cca 3,2 € = cca 4,6 € na 100 km. Kolko tych 100 km usekov musim prejst aby sa mi vratilo tych 23000, o ktore som dal viac do elektromobilu: odpoved je 23000/4,6 = 5000 ks. 100 km usekov, co je 1/2 MILIONA KM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Az vtedy z hladiska spotreby a zanedbajuc absolutne vsetko ostatne optali e-auto. V realne su este vedlôajsie vydaje na fosilak, takze to je v reale asi tak po 300-400 tisic km, co je praktick cela zivotnost auta !!! A to sme porovnavali LACNE e-auto pre "masy", nie e-auto za 100-200 tisic € !!!
------------------ ------------------ ------------------
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Kolko presne robi rozdiel medzi zavistou, chamtivostou a inteligenciou?
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

co drizdas sprostosti, nie je rec o ziadnej zavisti, ale cisto o prepocte ekonomickej vyhodnosti jazdenia

nie je rec o tom ze ahaaa on ma 80-tisisove BMW radu 3-4-5-6-7 a henten zas ma bohovsky barak za 1/4 melona ...

a henten mega-ultra-top podnikatel ma 50 firiem a za rok zarobil 20 milionov €
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Presne tak. Subkontext.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Subkontext pochopíš, keď zažiješ astmu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čistý vzduch je na nezaplatenie.
Započítanie si výmenu oleja a servis zložitého motora.

Elektromotor dá 200000km bez údržby v záruke.
Batéria ktorá na jedno nabitie prejde 400km a da sa 1000x nabiť prejde 400000km bez údržby.

+Velky potenciál na zlepšenie elektromobilov.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

mozno to tolko vydrzi, pochybujem ze niektory elektromobil dosiahol realne najazd 400 000km, vacsinou ked sa testuju auta, tak ich vyrobia napr 20 a s kazdym prejdu za rok 50 000, co sice dokopy dava 1 milion, ale realne ziadne auto (z testovanych) nepozrelo ani za 100 tisic. A to byva pritom hranica kedy uz na aute zacina citit ze to a tamto je opotrebene.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dalsia vec, elektrina, benzinky su na slovensku a aj v cesku snad kazdych 10-20km, elektronabijacky nie. Navyse pri benzine/nafte, nie je problem hodit do kufra 10 litrovu rezervu v kanistry, pri elektrine co urobis? vyrabujes najblizsiu jednotu a kupis vsetky 1,5V-oltove baterky? Dalsia vec, tu elektrinu museli nejak vyrobit, to znamena uhlie, jadro - alebo v tom lepsom pripade vzduch, voda, slnko. Tie "e-auta" ako ich radi teraz nazyvaju lebo v kazdej prdeli je velky boom okolo slovicka ekologicky, neznamena ze tie auta su aj fakt ekologicke. Ked sa tie baterky opotrebia, treba ich nejak zlikvidovat, co bude pre prirodu tiez riadna facka, lebo ich mozes maximalne tak niekde zakopat ako odpat z atomky.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pjetro de offtopic

Ty preco si odpovedas na svoje vlastne otacky abo doplnujes "odpovede" na svoje vlastne "reakcie"
Jbe ti abo si daaaky pedagog abo demagog ci co? dost ma to irituje vies?
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

offtopic je tvoja hlava, keby som tu pisal o odchode obamu a prichode toho prasata trumpa, to je offtopic

nejaka tvoja iritacia ma absolutne netrapi
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

tak tebe sa páči ten debil Bombama a Trump nie??? ty musiš byť asi nejaký debokrat či jako?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A to si este nezaratal, ze vsetko na elektromobiloch - od vyroby az po predaj je dotovane statom (t.j. aj z penazi chudakov, ktori si casto nemozu dovolit ziadne auto - vola sa to "socialny stat"). Bez toho by boli este drahsie.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ti co si auto nemozu dovolit neplatia ziadne dane kvoli nezdan. casti. Este aj ti, co si mozu dovolit len velmi stare auto, zrejme neplatia ziadne dane. Takze ja by som skor povedal, ze sa to dotuje z dani ludi, ktori si aspon obcas nove auto kupit mozu. Zasa ti, co si mozu kupit ake len auto chcu, ti asi tiez vela dani neplatia, kvoli optimalizacii dani, ze...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

len pre tvoju info, ked si kupis v obchode rozok tak platis dan, vola sa dan z pridanej hodnoty. Kazdy kto mina peniaze plati dane, niekto len DPH, niekto aj z tabaku, iny z alkoholickych napojov a ako na just ti co nezarabaju ale len davkuju ti platia vacsinou vsetky 3 uvedene ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nezabudni na dane z nehnutelnosti (nikoho nezaujima, ci mas vilu so zlatym hajzlom alebo hlineny dom po babke), skryte dane v podobe poplatkov do recyklacneho fondu (z ktoreho pojde priama nakupna dotacia na elektromobily na slovensku) premietnute v cenach tovarov, a kopu malych dalsich, z ktorych ziadne odpocitatelne polozky nie su
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas pravdu, ze som pisal len o dani z prijmov. Na druhej strane, ti co 'davkuju', len minaju to, co im stat dal, tazko sa da hovorit o tom, ze by na cokolvek prispievali.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Da sa to aj konkretnejsie ? Zaujimalo by ma hlavne to auto za 12000e.
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze tych cca 200 ludi na Slovensku co ma e-auto:

- nevedia ze sa to z hladiska ekonomiky jazdy neoplati (blbost, vedia to, ale neriesia to, lebo nemusia)
- nevedia co s peniazmi (zcasti)
- su entuziasti, nadsenci novych technologii (zcasti)
........
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

nove technologie vzdy zozaciatku financuju entuziasti, zazobani a blazni :) az potom to pride do maintreamu (ak sa to uchyti)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zabudol si este na stat :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

našťat
Odpovedať Hodnotiť:
 

nove technologie vzdy zozaciatku financuju entuziasti, zazobani a blazni :) az potom to pride do maintreamu (ak sa to uchyti)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aka technologies je nova ma elektromobile? Elektromotor nie baterie nie, ostatne nezalezi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tak na elektromotore riadne zapracovali a to je ešte slabé slovo pri batériách. Toľko miliárd snáď do žiadneho vývoja nejde ako do nich
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z ktorej časti?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dokonca aj keby jazdenie na tom e-aute bolo UPLNE ZADARMO, stale sa to oplati az po 23000/7,8, t.j. cca po 300 tisic km pre benzinak a 23000/5,5 = 400 tisic km pre dieselak a po odpocitani rezie na benzinak tak mozno cca 250 000 km pre dieselak a vyssie naklady na dieselak po cca 300 000 km v pripade dieselaku.

Este raz - aj keby jazdenie na tom 35000 € e-aute bolo UPLNE ZADARMO a nekupil som si za 12000 €, oplati sa to V REALE az po cca 250tis-300tis km v porovnani s benzinakom ci aj dieselakom.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

nissan leaf - cca 22k eur, fungl novy...
bazar - 10-14k eur.

startovacia ciara je rovnaka :)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

preboha ziveho hadam nemyslis to mestke golfole vozitko s 30 kWh bateriou a s REALNYM dojazdom pri 90 km/h zavratnych 165 km, opakujem slovne STO-SESDESIAT-PAT km !?!?!?!?!?!?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ano, mas s tym nejaky problem?
ci ti zase nevysla tvoja kokotina, tak teraz sa budes snazit vyhadit pridavanim nejakych extra kriterii?

leaf dostanes za 10 tak isto ako benzinovu tretotriednu ojetinu.
co ma aku dojazd je bezpredmetne, elektromotor si clovek beztak kupi ako druhe auto do domacnosti - pre zenu, na nakupy a do roboty. na dovolenku sa lepsie a lacnejsie lieta.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

----------------------------
https://goo.gl/kMwZyq
----------------------------
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak mas auto na sukromne účely a nie na podnikanie tak je to ekonomický nezmysel. A je jedno ake je to auto. Ale veľa ľuďom ide v prvom rade o svoje pohodlie a až tak o peniaze. Teda kludne si kúpia bmw a nie daciu.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

alibizmus. Auto je nevyhnutnost tam, kde nemas normalnu MHD a s chorym dietatom si tiez rozmyslis ci tou MHD pojdes (hoc len ked v noci letis na pohotovost).
Ad2. Cesta do prace ma s kolegom stoji menej ako keby som siel autobusom sam. Autobus ma nevezme pred domom a nejde v mne vyhovujucom case. Uspora financna, uspora casova o pohodli stale nie je rec.
Ad3 naklady na auto su samozrejme vyssie ako len samotne cestovanie, ale to je uz dan za "slobodu", ze nie si na nic odkazany. Ci spoj pojde, meska, ci potrebujes ist niekam skor/neskor a nemusis si volat sanitku pre "banalitu".
Ad4 ked uz kupujem auto aj kvoli vyssie uvedenym dovodom, preco by som sa mal obmedzovat nejakou daciou - az tam zacina otazka o nejakom komforte.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

co je normalna mhd? Keby mi chodila mhd kazdu minutu, tak aj tak chodim autom. Preco? Lebo MHD stoji 45 centov, to mame 90 centov tam a spet. Ked mi auto hned bude zrat 10l/100km, tak to mam 5km denne = 20 dni = 11€ ; MHD 0,9*20= 18€. Ale autom mozem ist kedy chcem kam chcem kolko chcem hocikoho zobrat hocikam rano naobed vecer vnoci. Za 5 minut som doma Mhd prejde cele mesto strata casu min 30 minut.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a este je neuveritelne, ze v roku 2016 skoro 17 nejde priama linka na cca 2,5km, keby som chcel rano chodit busom do roboty, tak musim prestupovat :D Do roboty chodim na 8:30, jediny vhodny bus ide 7:28 O normalnej MHD v LV nemoze byt ani reci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mas 2,5km do roboty a chodis autom? ak by si chodil pesi tak ti ani do posilky netreba ist a budes furt zdravy :) v zime sa otuzis ... :) ale chapem. pohodlie ...
pri tych vypoctoch si zabudol ze aj parkovne treba platit. mozno tebe zatial nie, ale za chvilu sa bude platit parkovne uplne vsade.

Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem kolko to je, ked idem pesi a neponahlam sa 18-20 minut, ked sa velmi ponahlam asi by sa dalo 15. Peso som nesiel dlhsiu vzdialenost ako 500m odkedy mam auto ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a urcite si pekne stlstol, alebo chodis do posilky, ktora ta stoji cas a peniaze. a to ti bohate staci 20 minut prechadzky denne. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

čas všetko vyrieši, neboj sa
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

jasne, ze na dedine kde nie je ina moznost tak auto musis mat.
v meste mas aj taxi nie len mhd.
ak ides s kolegom do prace tak auto nepotrebujes. ma ho kolega. resp. opacne.
taxi ide takmer vzdy ked potrebujes.
ak si zratas vsetky naklady tak auto je vzdy nevyhodnejsie. to je proste fakt. a to, ze sa ti nechce ist pesi ci vstat skor je len a len o pohodli. samozrejme nie na dedine kde nemas moznost ist pesi ci verejnou dopravou.
a v com je bmw viac prinosnejsie ako dacia? ci cena ci servis ci hocico je pri bmw vyssia. no ked na to mas tak opat pohodlie zvitazi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved prave to vstavanie skor je cas, ktory tebe cakanie na dopravu zozerie a nic z neho nemas. Alebo ked ide spoj o hodinu skor ako potrebujes, cestuejs nic dlhsie v praci stravis rovnako a znovu cesta nazad. Keby si siel autom a rovnaky cas pracoval, kedy len jalovo cakas, tak si este na tom aj ziskovy.

Odpovedať Hodnotiť:
 

byvam v KE. s mhd sa dostanem vsade kde potrebujem skor ako vlastnym autom, pretoze garaz mam dalej ako zastavku elektricky. a to dost casto tam dakto tak parkuje, ze ani vyjst nemozem a volam odtahovku. (na ktoru som minule cakal 40 minut)
mesacnik na mhd stoji asi 20€.
taxi mam za 3€. v PO maju za 2,5€ v PP za 2€. neviem ako u vas.
jasne, ze hodinu skor vstavat nebudem. ale 20 minut pesi do roboty hore kopcom som kludne chodil a to som siel okolo vlastnej garaze.
ja nie som proti vlastnemu autu. ja chapem, ze je to najpohodlnejsi sposob dopravy. ale ekonomicky je auto nezmysel. s taxi to mam rovnako rychle dokonca pohodlnejsie. akurat uz drahsie. (aj to zalezi kolko platis parkovne za 8 hodin pred robotou).
vlastne auto je pohodlnejsie no drahsie ako mhd + dalsie moznosti dopravy. (bike, chodza)
neda sa zovseobecnovat kazdy byvame inde mame ine podmienky a potreby, ale uz v prvom semestri na ekonomii sa uci, ze auto na sukromne ucely je luxus. ten si ale vie takmer kazdy slovak dopriat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo byvas vo velkom meste, obmedz svoje byvanie mimo tych 7 akoze velkych miest co tu mame a bez auta mas seriozny problem, tolko k vykladu ekonomickych mudrosti.
Keby som byval 20-30minut chodze od prace, chodim peso alebo na biku. Ja ale byvam 20km od prace, takze taxik by mi zozral velku cast vyplaty, bus ma vyjde na viac ako 50€ mesacne, autom s kolegom je to menej cca 40. Na biku by som nemal problem chodit cca 40minut, ale problem je co s tym ked prides do prace spoteny ako hovado.
Takze ano, zavisi to od podmienok, ale neznizoval by som argument o pohodlnosti pri vlastneni auta a to viem o com rozpravam, kedze auto nemam a viem ako mi to komplikuje zivot a vecsi nakup pre mna znamena zabitie pol dna.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

plus pan asi nevozi rano deti do skoly/skolky. ani s nimi nechodi k lekarovi a nakupuje zasadne v potravinach pod barakom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

0.81e za kWh je super cena. Problem je ale ze napriklad na Nissane LEAF moze byt tato cena aj trojnasobna. Vobec sa neberie do uvahy to, ci ide nabijacka na plno (44kw) alebo napriklad na 10kw.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Toto ma na tom ich systeme serie najviac.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Wtf? rozumies pojmu kWh? Lebo sa zda, ze nie.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Spoplatnene su minuty nabijania, nie kWh. Tych 0,81 je iba prepocet pri 44kW CHAdeMO.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

V tom pripade beriem nazad, kedze som to netusil.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

áno, je ťažké diskutovať keď si ani neprečítaš článok
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si mu dal...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ťažké ako kilo železa alebo skôr ako kilo peria?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

skor ako kilo koksu alebo praveho petrzalskeho pernika ked idu tie sviatky
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale clanok som cital, len niektore slova som preskocil v tom akurat jedinom odstavci, kde sa o tom hovori, idem sa hanbit do kuta.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

----------------- ----------------- -----------------
Jak moze byt pre Krista ci ine nadprirodzene entity 81 centov za kWh SUPER CENA, ked bezny clovek ma cca 17 centov za kWh ????????? Ano pravda pri 230V a 16A isticoch (a tomu prisposobenych elektro-rozvodoch) mam max. cca 3,5 kW a nie 40, 80, 120 ci 250 kW ...
----------------- ----------------- -----------------
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

co ma s tym Kristus ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

odoprel pjetrovi phd, tak tu teraz pjetro picuje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Som fanúšik elektromobilov. Pomáhajú sa nám zbaviť závislosti od krajín ako Saudská Arábia a Rusko.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pada mi sanka z takto dobre informovanych a motivovanych ludi...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

no ta elektrina tiez nepadla z neba, tak s tym odstrihnutim od ruska tak skoro nerataj (palivove clanky do j. reaktorov).

ps: inac, co na to p. Macko?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

On bol inak tiez v tom zozname :)))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

..tak ješte aby bol v tom zozname (dobre utajeních milionárů) aj napr. taký Ježek, z DIIT.cz, (nj, známá "socka

..a rozdám, ba priam spálim celú moju knižnicu, nechám si narást brady, vlasy, prečítám Korán, aj Súry, - a odídem na Juh, sa dát k tým detom Juhu..

(co si vždy myslía, že tu na severe je líp..
však beztak už všetci jdou na sever, teda opačným směrem -my life´s situation :p :ů :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to by som netvrdil...

Kazdu poriadnu burku nam pada elektrina priamo z neba...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kuratenko a tie vzacne kovy do tych 10000 eurovych 1/2 tonovych baterii budes brat kde?

A) z Ciny
B) budes si ich syntetizovat v domacom reaktore, kde mimochodom zosyntetizujes aj prvy prvok 8. periody
C) pojdes ich tazit na Mars
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

d je spravne, kuratenko osprostene:
cadmium - japonsko, usa
ortut - spanielsko, peru, usa, kirgizsko
arzen - belgicko, maroko
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to len zisk, preto platíš za blokovanie nabíjacej stanice. Je jedno či berieš 10 či 40 KW.
Nebojte sa moji milý zelený, ono to ešte zdražie toto je nič, bude horšie, nech sa to viac rozšíri a bude to drahšie ako benzín.
Zatiaľ len počítajú koľko blbcov na to naťahajú a za koľko rokov.
Žiadna energia nieje ekologická.
Vodná elektráreň - zmení biotop a naruší územie, efektivita.
Veterná - hluk efektivita
Fotovoltaika - už len tá výroba je hrôza a likvidácia bude ?

Atom - zelený majú osípky, vysoká účinnosť, vyhorené paliv.
Tepelná - uhlie nič eco, plyn do kedy,

Preto nikdy nebudú elektomobily bezproblemové a ten dojazd...
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Samozrejme, ze ekologicka energia existuje. Vola sa slnecna energia. Ale ne cez trapne solarne panely s trapnou ucinnostou 30% a bohvieakym neekologickym vyrobnym procesom. Ta energia na nas svieti kazdy den, len ju nevieme ziskat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ako sa to vezme "ekologicka". Vzdy potrebujes vyrobit nejaky mechanizmus, ktory tu energiu ziska, aj ked zo slnka, ta vyroba spotrebuva nejake zdroje, potrebujes vytazit nejake vzacne kovy atd. To je zasah do prirody. Takisto ked postavime slnecne kolektory na obrovskych plochach, ta slnecna energia by inak isla do zeme/vody, to je tiez zasah do prirody, ci je vacsi alebo mensi ako vyrobit energiu v jadrovke ukaze cas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stromy, rastliny, zvieratá.. aký mechanizmus potrebujú?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Momentalne najekologickejsia a najucinnejsie je atomova elektraren. Da postavit bezpecny reaktor, len to chce investovat do tej sfery a nie do smeru vyroby jadrovych zbrani. Robi sa natom.

Clanok: http://dopice.sk/iIN
Ggl :http://dopice.sk/iIO
YT: LFTR reactor http://dopice.sk/iIP
Pozrite videa Kirka Sorensena.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Do kelu, takto zrana som cital, "da sa postavit domaci bezpecny reaktor" .. z toho som sa skoro prebral , ci som nespal prilis dlho
Odpovedať Hodnotiť:
 

nedavno som cital clanok ze z vyhoreneho paliva vyextrahuju uhlik 14, zlisuju na synteticky diamant a vznikne elektricky clanok, zatial je to len v plienkach, ale mohlo by to byt zaujimave ak to niekam dotiahnu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prečo by sme nevedeli, všetko živé z nej rastie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem, prečo sa tu mnohí oháňajú neekologickou výrobou fotopanelov a čo s nimi. 70% váhy je sklo, ekologické, lacná výroba, recyklovateľné, 29% hliník, 100% recyklovateľný s malými nákladmi, 1% ostatné, plast. krabička, kábliky, diódy. S tým 1% som to ešte prehnal, ako ty s tou účinnosťou, tá je bežne 17%
Odpovedať Hodnotiť:
 

kremik a tazke kovy si nechal kde moj zlaty? Fotoclanok sa robi zo vzduchu ? Ci sklo a hlinik + plast ti vyraba energiu? Chlape, ved tebe panely netreba, staci ked si na strechu zavesis zrkadlo, vsak to podla teba musi fungovat rovnako.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kde je link na predmetny zoznam?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tu, tu a tu.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

prečo si "tu tu a tu" deaktivoval??
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

asi mu to deaktivoval administrator. je to tu, tu a tu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

g211, tvoje prispevky na teslaklube su ubohe, podla seba sudis ostanych vsak?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozes byt konkretny prosim?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujímavé, aká plodná debata o nočnom prúde.

A že nejaký tupec kopy-pejstne do "To:" 180 emailových adries nikoho neserie? Keď ja, nervák, také niečo vidím, ide ma šlafiť trak.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

musíš sa uhýbať aby ťa šľak netrafil.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

sak pisali ze to bolo omylom, ale nejaky BFU to nerobi omylom, lebo iba nieco robi/posiela
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mna zas serie, ze tu vsetci NT volate nocny prud...ked uplne bezne je NT zopnuty aj cez den...
Odpovedať Hodnotiť:
 

vdak za fajn inšpiráciu - *nočný prúd, bude dobre znietjako názov songu, /refrén..
(leitmotív..)

pootom asi pošlem verone možno, peterovyFider.
tož tak
nočné prúdy..
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=ItPLXkqRRq0
Odpovedať Hodnotiť:
 

Paci sa mi, ako ludia ako Pjetro robia prepocty a porovnanie spotreby Tesly, co je auto s 568 kW vykonom a zrychlenim 0 na 100 za myslim nejakych 2,6 sekundy so spotrebou dieslovych aut so spotrebou 5-6 litrov.

Vam uz nacisto hrabe? To chcete seriozne porovnavat s nejakou pravdepodobne fabiou tdi, ktoru predbehnem snad aj na bicykli?

Vyznam ma porovnanie s autom co ma okolo 568 kW. Najlepsie benzinove.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Keby si ten pjetrov traktat cital, tak by si zistil, ze porovnaval ekvivalentne auta.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Porovnavanie ekvivalentnych aut vyzera:
=
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to su rovnake, ekvivalent je ~
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

„Hmm,“ ozval se tichý hlásek v jeho uchu. „Tohle je těžké, velice těžké. Máš velkou odvahu, to ano. A nemáš špatnou hlavu. Nadání ti také nechybí, přisámbůh, to tedy ne – a máš opravdovou chuť předvést, co všecko dokážeš, ano, to je zajímavé… Takže kam tě mám poslat?“
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Len nie slizolin.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Expert na reci neda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ako dlho ta uzasna tesla dokaze ist na plny vykon? :)

na nurburgringu sa prehriala uz po 1/3 kola :)
https://blog.autobazar.eu/video-tesla -model-s-vs-nurburgring-clanok1492.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

podľa toho, čo sa tu píše mi pripadá táto firma ako riadny bordel, žeby ďalšia "super garážovka po slovensky"?
Ďalej tá premrštená cena nabíjania, to sponzorujeme ďalšie kontá v alizé?
Ja byť majiteľom elektomobilu a toto sa stane, tak ich niekam pošlem a podniknem kroky. Napríklad; Napadá mi otázka či táto firma má registrovanú "aplikáciu" u NBU SR, keď zbiera informácie o užívateľoch?



Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nemam elektricke auto a aj mna pozvali do kina na film. To je tam toho...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neviem, o akom ospravedlnení to zástupca Greenway hovorí, mne žiadne neprišlo a to som už dostal na margo spomínaného úniku adries neviem koľko mailov a z toho jeden komerčný spam.


Odpovedať Hodnotiť:
 

ma niekto odkaz na ten zoznam? resp. mailove adresy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

čo máš prázdny adresár v Outlooku??
Odpovedať Hodnotiť:
 

dajte tu neodkladne ten zoznam, bude to prinosne !!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

No,

Ad. 1 spotreba elektromobilu na 100km 20kWh
Ad. 2 spotreba spalovaku 5/l na 100km ... 50kWh (1l fosilneho paliva je zhruba 10kWh)
= udavat do pohybu veci za pomoci fosilnych paliv je zpohladu vyuzivania neobnovitelnych zdrojov energie uplna hovadina.
Ak by sme spalili uvedene palivo vo fosilnej elektrarni okrem elektriny by sme vyuzili aj odpadne teplo a z pohladu emisii starali sa iba o jeden komin a nie miliony kominov.

Ad.3- LION a LIFEPO baterie su na viac ako 98% recyklovatelne.


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ad 1-2 - ucinnost pri prevode fosil>elektrika je cca 30%.
co znamena, ze pri elektromotore spalis 60-70 kWh mrtvych dinosaurov.

ad 2 - voda ti rozjebe ryby a ekosystem, veterna ti roztrtka vtaky a zmeni krajinu, slnecna zase potrebuje Hg, As, Cd + upecie vtacky a zajebes velku plochu.

ad 3 - to je sice pekne, ale co s vyse 2% tazkych kovov a ich zlucenin?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ad.4 cena paliva

elektrina 0,12€ za kWh pri spotrebe 20kWh (v meste zeru iba 15kWh) je cena 2,40EUR

spalovak 5 l/100km.... 5,50€

Ad.5 Uspora na prevadzke

Okrem vody do ostrekovacov ziadne prevadzkove kvapaliny

sprava automobilu na dialku, vrsatane oprav (okrem vymeny HW)

podstatne menej pohyblivych casti oproti spalovaku ktore sa mozu dodrbat a tak nizsia pravdepodobnost poruchy.

Ad. 6

Zivotne prostredie, nevypustam CO2 a NOx, baterie su plne recyklovatelne, SR ma iba 15% el. energie z fosilnych elektrarni.

Takze za mna elektromobil urcite ano. Model 3 rezerovany cakam na zavaznu objednavku.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ad 4 - lebo jadro, ale hippies chcu odstavit jadro == viac emisii a vyssia cena.

ad 5 - hacknutelne auta, vyhoda za vsetky drobne

ad 6 - trebalo by nam viac jadra, bo viac jadra, viac tekvice. a hlavne nevymyslat hippie kokotiny, ktore su neni este dost daleko na masivne nasadenie.

elektromotor ano, ale nie pre mna.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A kde nájdem ten zoznam? Aby som si pozrel, či som tam aj ja. Diky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bol by som na seba hrdý, ak by som na tom zozname bol. A?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár