|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.11.2016 15:51
Na taketo predpovede nemusim byt vedec, staci povrchne poznanie ludskej historie.
Kazdopadne nesuhlasim s tvrdenim ze ludstvo vyhynie, ze pride nejaka globalna katastrofa ktora vyhladi skoro cele ludstvo ok, ale komplet vsetkych nie. Ludia su extremne prisposobyvi tvorovia. Aj nukleranu katastrofu dokaze prezit par milionov ludi.
Cize taky skeptik nie som.
P.S. Predpovede na tisic rokov dopredu su ciste vestenie z guli.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: xvzf
|
Pridané:
18.11.2016 16:00
zaujimavy clanok na podobnu temu, ale z ineho sudku: https://is.gd/gBFvae
|
|
mizerný filozof
Od: potkani prežijú
|
Pridané:
18.11.2016 20:26
Stephen Hawking je skvelý fyzik, ale mizerný filozof.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2016 20:49
Je mi az usmevne ako sa tu ludia pismenkuju ze jakeeeeee predpovede. Na iste druhy vyrokov nemusim byt ziadny filozof, ale matematik ovladajuci primitivnu geometricku pravdepodobnost. Potom sa uz nejedna o nazor, ale FAKT, ze napr. s 50 %, 80% ci 95% pravdepodobnostou (tu si zvolime ako chceme) sa stane vtedy a vtedy to a to. To je proste TEORETICKÝ FAKT. Asi ako ze je 16,67 % pravdepodobnost ze na kocke padne sestka. Nemusim vediet kedy to presne skonci a nastane, staci mi len vediet kedy to zacalo (druh Homo sapiens pred 200 tisic rokmi, moderna priemyslena viktorianska era pred 3 storociami ... atd).
|
|
vdaka tomu že počúvali hlúpych štatistikov.
Od: mizerný filozof
|
Pridané:
18.11.2016 22:27
Na 100% existuje realita v ktorej ľudstvo už vyhynulo.
|
|
Re: vdaka tomu že počúvali hlúpych štatistikov.
Od: zlydej
|
Pridané:
19.11.2016 1:43
A vie o čom hranol?
|
|
Re: vdaka tomu že počúvali hlúpych štatistikov.
Od: zlydej
|
Pridané:
19.11.2016 1:45
A vie o tom hranol?
|
|
Stavím nato môj kolotoč.
Od: sarlatan
|
Pridané:
19.11.2016 8:21
Presnejšie ľudstvo vyhynie 15.septembra 2962
|
|
Re: agresívne samičky - feministky
Od: afriká rastie
|
Pridané:
19.11.2016 9:24
Európania už začali.
Japonci tiež.
Čínania sa o to snažia už niekoľko desaťročí, politikov jedného dieťaťa.
|
|
Re: agresívne samičky - feministky
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
19.11.2016 9:53
A ako sa vola?
|
|
Re: agresívne samičky - feministky
Od: hra...........
|
Pridané:
19.11.2016 10:28
Ùtok inteligentných vydier
zničí zvyšky ľudstva.
Singl ludia, metrosexuali, psíčkari, feministky a homoposihnuty nezvládnu ùtok mušlami a prakmi vyrobenými z morských rias.
|
|
Re: agresívne samičky - feministky
Od: oprava
|
Pridané:
19.11.2016 10:30
Utok inteligentných vydier
|
|
Re: agresívne samičky - feministky
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
19.11.2016 10:39
Ale v originaly.
|
|
Re: agresívne samičky - feministky
Od: mizerný filozof
|
Pridané:
19.11.2016 14:02
Radšej mi povedz čo nezanikne.
|
|
Regresívne samičky - feministky
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
19.11.2016 17:12
nuz, podla einsteina je to, s vynimkou roznych, vieru zahrnajucich technologickych postupov, iba neprestavajuca potreba kladenia poziadaviek o informacie, cim je poskytnutie odpovede znacne limitujucim faktorom moznej diskusie o vyuziti inych alternativ.
|
|
Re: Regresívne samičky - feministky
Od: verimvovedu
|
Pridané:
20.11.2016 17:51
Mojim snom je zazit taku diskusiu na dsl-ku, kde riadky posledneho prispevku budu pozostavat z jedneho pismenka (Kedze kazdou odpovedou na odpoved ... sa dlzka riadku skracuje). Ak zazijem toto, tak uz moze kludne svet aj skoncit!
|
|
Re: Regresívne samičky - feministky
Od: ja som ja
|
Pridané:
21.11.2016 16:24
A just neskonci!
|
|
Re: vdaka tomu že počúvali hlúpych štatistikov.
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.11.2016 16:53
na 100%? odkial beries tu istotu? ved nevieme ani ci existuju ine, alternativne reality okrem tej jednj, ktoru obyvame.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
19.11.2016 2:32
Pravdepodobnost nastania udalosti s hodnotou 1 je absolutna pravdepodobnost. Ziadne % tam nepatria.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: technické KO
|
Pridané:
19.11.2016 12:53
Hilari sa spoliehala na štatistiku a prehrala.
Lebo káčer mal kalkulačku a poriadne si naplánoval a odmakal kampaň.
Jeho práca priniesla ovocie a porazil ju v štátoch, kde to nečakala.
|
|
Re: mizerný filozof
Od reg.: roob_
|
Pridané:
19.11.2016 12:58
a hned na prvom stretnuti s Obamom prehodnotil pristahovalecku politiku, mozno ani applu nenakaze aby prinesli spet vyrobu iveci a z mura zostane len mokry sen. Trump nahovoril ludom to, co chcu pocut, presne ako to bolo v Southparku.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: technické KO
|
Pridané:
19.11.2016 13:57
Prečo svoj zaujimavi názor nevyjadriš kludne, bez potreby niekomu oponovať?
Presne tak ako to bolo v south parku.
|
|
Re: mizerný filozof
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.11.2016 16:59
vies o tom, ze ak mas 99% pravdepodobnost vyhry, tak stale mozes prehrat? statistika ti nepovie vysledok, nikdy. nijak. statistika ti ale povie mnoho o svete a vies sa pripravit na nejaky mozny vysledok. napr. urcite by si si rad zahral ruletu, kde cerverna alebo cierna vyhra viac ako dvojnasobok vkladu, ale urcite by si si nerad zahral rusku ruletu, kde je sanca na prehru iba menej ako 17%.
zial, vacsina ludi nerozumie statistike, pravdepodobnosti, grafom a inym zaujimavym matematickym odvetiam ktore ti mnoho povedia o svete. vdaka tomu maju podporovatelov nie len "alternativci" veriaci kazdej priblblej konspiracii, ale aj fico, ktoremu staci ukazat akykolvek zmanipulovany graf. ked vacsina populacie na nom rovno nevidi kde bol zmanipulovany a ako (a ani vacsina protificakov to nevie, kym im to niekto neukaze priamo), tak samozrejme ze sme v takej pici v akej sme. a potom ti isti ludia ktory kokot o tom vedia budu na matematiku, statistiku, pravdepodobnost ci grafy nadavat. lebo o tom picu vedia.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
19.11.2016 13:18
V strunovu teoriu nezahrnajucom vesmire je taky TEORETICKÝ FAKT skutocne nahradzujuci existenciu evolucie singularitou.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2016 21:00
Takze konkretne cisla:
A) s 95% pravdepodobnostou plati, ze druh Homo Sapiens nevyhynie skor ako za cca 5100 rokov a sucasne ze vyhynie do 7,8 miliona rokov, co plne koresponduje s existenciou druhov z biologickeho hladiska. Proste s 95% pravd. vykapeme niekedy v intervale 5100 az 7800000 rokov odteraz v buducnosti. Skor jak ten interval (t.j. skor jak za 5100 rokov) a neskor jak ten interval (t.j. neskor jak za 7,8 miliona rokov) je len 5% pravdepodobnost.
B) s 95% pravdepodobnostou plati, ze nasa uzasna vyspela, technologicka, priemyselna, viktorianska era neskonci skor ako za cca 8 rokov a sucasne ze skonci skor ako za cca 12 tisic rokov. Opat do stredoveku sa s 95% pravdopodobnostou (ak vobec) vratime v intervale 8-12000 rokov odteraz. Opat to ze to bude skor jak za 8 rokov a neskor jak za 12000 rokov je len 5% pravdepodobnost.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2016 21:04
TIETO CISLA NIE SU VYMYSLY, ALE HOLE FAKTY PLYNUCE Z PRAVDEPODOBNOSTI !!!!!!!!!!!!!!!!! A chce niekto inu pravdopodonost ako 95%, neni problem .... Intervaly sa pri zvysujucej pravdepodobnosti extremne rozsiruju a pri znizovani pravdepodobnosti zuzuju. Napr: pre vyssie uvedene 2 udalosti to mame pre pravdepodobnosti 50%, 80%, 95% a 99 a 99,9 a 99,99 a 99,999 %:
|
|
Re: mizerný filozof
Od: epidemia
|
Pridané:
19.11.2016 1:42
Filozofia a fyzika sú dve rôzne veci. Ak si to niekto neuvedomuje mrzaci fyziku alebo filozofiu.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: tamtung
|
Pridané:
19.11.2016 10:07
to su smerodajne odchylky ?
|
|
Re: mizerný filozof
Od: ladislav m.
|
Pridané:
19.11.2016 15:21
neškriekaj!
|
|
Re: mizerný filozof
Od: ...
|
Pridané:
18.11.2016 21:07
Hej, Gott to sformuloval pekne.
|
|
Re: mizerný filozof
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.11.2016 17:03
a) tato pravdepodobnost neberie do uvahy fakt, ze dokazeme vytvorit zbrane hromadneho nicenia. a kedze je zalozena na doterajsej existencii druhov, z ktorych ani jeden toto nedokazal, tak to ani brat do uvahy nemoze.
b) odkial si cerpal tieto cisla nikto z tu pritomnych netusi, takze budem predpokladat ze z prsta vycucane. ine mi neostava.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: : Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2016 21:02
pre vykapanie Homo Sapiensa:
50% - 66 600 az 600 000 rokov odteraz
80% - 22 200 az 1 800 000 rokov odteraz
95% - 5 100 az 7 800 000 rokov odteraz (o tom bol pokec, je to najzorumnejsie zvolena hladina pravdepodobnosti)
99% - 1005 az 39 800 000 rokov odteraz
99,9% - 100 az 399 800 000 rokov odteraz
99,99% - 10 az 3 998 000 000 rokov odteraz
99,999% - 1 az 39 980 000 000 rokov odteraz
100% - od tohoto okamziku do nekonecna ... dost nicnehovoriace ze? je 100% pravdopodobnsot ze NIEKEDY od tohoto okamzitu az do nekonecna nieco uz nebude ......
|
|
Re: mizerný filozof
Od: what the ??
|
Pridané:
19.11.2016 0:01
a mohol by si, o osvieteny, pls zverejnit ao si dospel k tymto hausnumeram?
|
|
Re: mizerný filozof
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2016 8:59
mohol :) ale stalo by ma to vela casu
|
|
Re: mizerný filozof
Od: ...
|
Pridané:
19.11.2016 9:03
prevzal Gottove pozorovanie, ktory sformuloval tuto uvahu. Je nejaka udalost, ktora trva urcity cas, bez zmien a tiez nedisponujes ziadnymi blizsimi informaciami. Vtedy plati ze je 95% pravedpodobnost, ze dana vec bude platit v intervale <(1/39)x,39x>. Homo sapiens ako ho pozname sa objavil niekde okolo 34k dozadu. Tu neviem odkial pjetro ratal, ale v tom pripade je 95% pravedpodobnost, ze homo sapiens vykape v rozmedzi 800 - 102 000 rokov. Je len 5% pravdepodobnost, ze to bude skor, alebo neskor. ak by sme ratali, ze prvy naznak cloveka sa objavil v horizonte 3miliony rokov, tak je v sucasnosti 95% pravedpodobnost, ze zanikne v intervavel odteraz <80k, 100mil> rokov. Ak zacnes tuto uvahu aplikovat na prakticky akukolvek situaciu, zistis, ze to prakticky cele sedi.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: : Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2016 12:07
BINGOOOOOOOOOOOOOOO :))) Primitivna pravdopodobnost :)))
Vseobecne prijimana vedecka paradigma je 100 000 az 200 000 rokov pre Homo Sapiens: https://goo.gl/qEasxc, zobral som tu starsiu moznost.
Vseobecne ked to chcem s pravdopodonotou x% tak to bude A = 2*(1/((100-x)/100))-1 a interval je 1/A az A :))))
|
|
Re: mizerný filozof
Od: matkoooo
|
Pridané:
19.11.2016 6:44
nejaky skolak co sa akurat naucil ako funguje gausovka a aplikoval ju v praxy na nepodlozenych datach.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2016 8:58
to nema s gausovkou nic spolocne ty trtko
|
|
Re: mizerný filozof
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2016 12:11
... ani s nejakymi nepodlozenymi datami. Netusis o co ide a trieskas sprostosti. Je to PRESNE TAK ISTO VYPOCITANA PRAVDEPODOBNOST ako to, ze pravdepodobnost padnutia setkny na kocne je 1/6 (16,67 %).
Ziadna gausovka, ziadne nepodlozene data ... len primitivna pravdepodobnost a teoria ...
|
|
Re: mizerný filozof
Od: ..............
|
Pridané:
19.11.2016 12:08
100% pravdepodobnost ze vyhynie homo sapiens sapiens nieje ani pri intervale do nekonecna, iba sa k 100% blizi cize je to limita :), ked uz chceme byt korektni vazeny pane
|
|
Re: mizerný filozof
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2016 12:21
Nooooooooooooo, to neni matematika teoria ako to ze pravdepodobnost toho ze padne NEJAKE cislo na kocke od 1 po 6 je 100% (ked si odmyslim ze kocka ostane na hrane, ostane levitovat v lufte a stratim zmysel hore-dole, pretuneluje do paralelneho vesmiru ine coraz menej a menej pravdepodobne chujiny). To ci do nekonecneho casu vyhynie Homo Sapiens, ale to ci do nekonecneho casu VOLACO/HOCICO skonci nie je uz otazka matematiky a teorie gymnazialnej pravdepodobnosti, ale to je otazka fyziky (vzhladom na nase vedomosti a dlhe casy to hranici s fylozofiou). Rozpadnu sa protony do 10^40 rokov? Vyparia sa posledne cierne diery do 10^120 rokov? Ak nebude Velke Roztrhanie ani Velky Krach, ako bude vyzerat vesmir napr. za 10^500 rokov? Bude to asymptoticka tepelna smrt? Toto su otaky na ktore najprv musis poznas odpoved a nie dristat o tom ci Homo Sapiens vyhynie (alebo sa stane COKOLVEK) za nekonecne vela rokov.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2016 12:21
Ak by sme panko nevedeli, NEKONECNO ma zazracnu moc, takze v podstate plati, ze to ze sa nieco za nekonecne vela rokov stane/nestane ma 100% pravdepodobnost! Detto z hladiska priestoru - ak je vesmir nekonecny, niekde strasne daleko (zbrucha 10^10^10^1000000000 svetelnych rokov) exsituje presna kopia Zeme. Proste presne 3D zoskupenie atomov Si, O, Ca, C ... a vsetkyhc, tvoriacich tak 10^24 kg absolutne presnu druhu Zem. To je TEORETICKÁ moc NEKONEČNA (ujo Cantor by vedel rozpravat).
|
|
Re: mizerný filozof
Od: boltzman
|
Pridané:
19.11.2016 13:47
...alebo je 100% šanca že sa v priebehu toho nekonečna z virtuálnych častíc sformuje presná kópia Zeme a znovuzrodeným ľudstvom.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: Káblik.
|
Pridané:
20.11.2016 19:11
Tak to jediné sa určite nestane. Žiadna presná kópia nebude...
Je to smutné, ale možno je dobre, že nebude...
|
|
Re: mizerný filozof
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
20.11.2016 20:12
Ano, vo fyzikalnej realite to trocha kazi kvantova mechanika, ale nebyt jej, pri nekonecne (nekonecnom priestore a pocte castic, alebo nekonecnom case) by presna kopia BOLA !!!! Lebo nekonecno ma take vlastnosti, bodka !!!!!
|
|
Re: mizerný filozof
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
20.11.2016 20:20
Esteze vykricnik nie je bodka, inak by byt nemohla.
|
|
Re: mizerný filozof
Od: Káblik.
|
Pridané:
21.11.2016 21:09
Nemyslím.
Ak je niečo jedinečné, tak aj v rámci nekonečna...
|
|
Re: mizerný filozof
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
22.11.2016 21:39
ty asi toho vela o nekonecne nevies
jedinecne moze byt akurat tak napr. jedine parne prvocislo - a to 2, ostatne su neparne, je ich nekonecne vela, aj (veeelmi pravdepodobne) prvociselnych dvojiciek, trojiciek, stvoriciek, patoriciek, n-ticiek a v zasade akychkolvek prvociselnych klastrov akehokolvek tvaru ......... nielen primitivny klaster typu (p,p+2) t.j. dvojicky, ale aj napr, sialeny 17-clenny klaster (p, p+2, p+6, p+12, p+14, p+20, p+26, p+30, p+32, p+36, p+42, p+44, p+50, p+54, p+56, p+60), tych je tiez zrejme nekonecne vela ... https://goo.gl/Ic2Y3e
|
|
Re: mizerný filozof
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
22.11.2016 21:40
za dalsie - napr. vzdy mozno najst par prvocisel (myslene dve prvocisla), medzi ktorymi bude akakolvek parna medzera aku si vymyslim atd atd atd .... uvedom sa! nekonecno ma priam zazracnu moc !!! v porovnani s nekonecnom su vsetky cisla absolutne nicotne, je jedno ci to je cislo 1, alebo mocninova veza 10^10^10^10 ... az po koniec vesmiru ... vsetky tie cisla su od nekonecna rovnako "daleko" a su rovnako prtave a maju velku chybu: su to konecne cisla. nekonecno ma preto taku zazracnu moc, LEBO TO NIE JE CISLO. Je to teoreticky koncept, je to moc/sila ktora ma dosledky. A nech je pravdepodobost cohokolvek akokolvek mala (hoci aj prevratena hodnota toho cisla mocninova veza 10^10^10^10 ... az po koniec vesmiru), pri nekonecne nie je nikdy dostatocne mala, takze nahromadenie 10^24 kg atomov Si, O, C, Ca a inych prvkov presna takej 3D konstalacii aby vytvorili Zem je proste TEORETICKA NEVYHNUTNOST
|
|
Re: mizerný filozof
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.11.2016 17:12
cca o googol rokov nebudu existovat ani cierne diery. Jedine strange stars (podivne hviezdy, neviem ci to je ich oficialny preklad) preziju dlhsie. aj to len za predpokladu ze skutocne existuju.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.11.2016 16:52
au
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Kurac
|
Pridané:
18.11.2016 16:04
Prepáč, ale kto si ty? A prečo by ma malo zaujímať, čo TY si o tom myslíš?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Stephen Hawking
|
Pridané:
18.11.2016 16:14
Ma pravdu, ja som len vestil z guli, kedze inak ich uz pouzivat neviem.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Trololo
|
Pridané:
18.11.2016 16:15
Prepáč, ale kto si ty? A prečo by ma malo zaujímať, čo TY si o tom myslíš?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: loloman
|
Pridané:
19.11.2016 15:27
Prepáč, ale kto si ty? A prečo by ma malo zaujímať, čo TY si o tom myslíš?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: doge
|
Pridané:
18.11.2016 17:18
Myslíš z milionhranov.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: bfdadasaf
|
Pridané:
18.11.2016 19:54
zbludila dusa so sme?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: paloxxx
|
Pridané:
18.11.2016 17:46
Tak zase na druhej strane Hawkingove predpovede su do znacnej miery pesimisticky ladene a netreba ich vzdy brat smrtelne vazne, casto sa vyjadruje aj k otazkam na ktore si ini vedci neodvazia mat nazor (pretoze nevedia). Na druhej strane niektore jeho hypotezy sa uz podarilo nepriamimi experimentami dokazat (napriklad vyparovanie ciernych dier).
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.11.2016 17:51
OK, jedna vec je ked riesi fyziku, tam sa urcite s nim hadat nebudem. Ale toto nie je fyzika. Iba vestenie. nema jediny argument preco by to tak malo dopadnut.
Plus ani nehovorim ze clankov a vyjadreni s katastrofickymi scenarmi na vsetko mozne je kazdy den desat, lebo je to proste momentalne in(nieco ako hipstercina).
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Análno
|
Pridané:
18.11.2016 18:44
Proste mu ver chlapce. Je to bystry, inteligentny chalan s prehladom, u teba absentuje. Einstein tiez bol teoreticky fyzik a kolko fantastickych hesiel mal.
Alebo inak, aby si
mozno pochopil: je mozne aby genialny fyzik, teraz neratame autistov, vynikal le
n vo fyzike a inak bol tupy jak priemerny diskuter dsl?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.11.2016 19:01
A preco by to mozne nebolo?
Druha vec je, ze to co hovori sa neda nijako dokazat(ak nemas stroj casu), a je to proste na urovni vestice teodeory.
Za 1000 rokov mozu prebehnut aj viacere nuklearne vojny, aj meteorit moze padnut na zem, aj ai sa moze vyvinut atd..
Ale to vsetko neznamena ze ludstvo prestane uplne existovat.
Mas xy oblasti ktore by nemuseli byt zasiahnute radioaktivnym spadom. Plus bunkre ktore mocnosti stale udrzuju. Tiez to ze AI by znicila ludstvo vobec nemusi znamenat zeby si ich nechovala ako my zvierata v zoo(podla mna by presne to AI urobila keby uz ovladla svet, proste len pre zabavu). Tak isto choroby sa nevedia sirit tak ze zahltia vsetko a vsetkych na svete atd..
Dalej 1000 rokov je taka hranica kedy ludia uz pravdepodobne budu schopni cestovat medzi hviezdami, cize aj uplny zanik zeme by nemusel znamenat koniec ludstva.
Proste v smere schopnosti ludstva prezit nie som taky pesimista ako hawking.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Análno
|
Pridané:
18.11.2016 19:11
V tomto mam ale naopak rad hawkinga, ze pesimuzuje. Lebo ludia su (vacsinou) taki, riesia ked je neskoro.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: čitateľ
|
Pridané:
18.11.2016 19:12
Jemu neveríš, a sám vysypeš hŕbu nepodložených výplodov..
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.11.2016 19:22
A? On moze, a ja nie, preco?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 20:32
Nikto tu nepise ze nemozes :-) LOL
Mozes pisat blbosti kolko chces, podla ustavy mas pravo na nazor, v principe aj tak ale budem verit cloveku ktory si zasluzil za uplynule dekady uctu a respekt nielen vo vedeckej komunite.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.11.2016 20:51
Vsak ok, ja mu neberiem uspechy, vo svete teoretickej fyziky je macher. Ale toto je len predpovedanie buducnosti, ziadny fakt nema, ziadnu overitelnu vec nepovie. Len ze ludstvo ako celok je zle, a teda sa samo do 1000 rokov vyhubi. Ja len tvrdim ze to tak byt nemusi. Vsekty moznosti ktore dal mozu vyhubit velku cast populacie, ale nemusia vyhubit vsetkych.
A v klude sa to moze stat o 100 rokov, aj o 50, ze budeme spat v dobe kamenej, a o 1000 rokov na urovni povedzme 18teho storocia:).
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Análno
|
Pridané:
19.11.2016 1:11
Dam ti nozik na krk a musis vyslovit do akej doby sa znici ludstvo. Hawking vravi 0-1000, v tomto horizonte. Myslim ze jeho odhad ma nejaku vahu, na zaklade jeho prehladu technologii, stave vesmiru atd atd...
Ty dáš aký tip?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ...
|
Pridané:
19.11.2016 9:07
hore ti to pjetro vysvetlil.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ...
|
Pridané:
19.11.2016 15:43
Mal som takeho profesora fyziky. Tiez taky "macher" cez vsetko, ako on predpovedal pred 30timi rokmi, ako budeme mat vsetci PC doma, ze TV budu male a kopec inych velmi "tazko" predpovedatelnych veci na ktore stacilo mat IQ=100 a priemerny rozhlad. Smutne na tom bolo, ze dodnes mu rovnake zvasty tupi studenti zeru, kedze 50% z toho, co povie je kokotina a z toho zvysku je 50% faktov a zvysnych 50% je sice pravda, ale pre uplne iny dovod ako si on mysli. Tolko k teoretikom vo fyzike.
Hawking je osobnost a narozdiel od dotycneho "prof" aspon v odbornej oblasti vie o com rozprava. Zvysok sedi rovnako.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ...
|
Pridané:
19.11.2016 15:45
*TV budu ploche.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: čitateľ
|
Pridané:
18.11.2016 19:15
Ešte dodatok k tvojmu úsmevnému pohľadu. Myslíš si, že pred 1000 rokmi boli ľudia sprostí ako táčky? A o ďalších tisíc sa stane ďalší zázrak?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.11.2016 19:22
Pointa?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: iejxcu
|
Pridané:
18.11.2016 19:38
pointa je kamo ze si uplne vysurovany kokot, ale musim uznat ze kokot s nazorom. to sa ale mnoho krat precenuje...
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.11.2016 20:12
A ak mozem, len tak nesmelo, na co sluzia diskusie, ak nie na vyjadrenie nazoru, hoci aj nespravneho?
Inak celkom vtipne ze nikto mi nenapisal preco je moj nazor zly, a hawkingov spravny?
Lebo medved na stryi je maco?
|
|
Prihrajte do diskusií ako pri hlásení
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
19.11.2016 10:14
- na umoznenie spoznania nazoru opacnej strany
- -||-
- medved na stryi je na lade
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 19:42
cely vesmir je fyzika :-)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: knjiCdo
|
Pridané:
19.11.2016 5:53
A ja si zas myslím, že si zle použil slovo "skeptik" a z toho budem vyvodzovať aj hodnotu tvojho príspevku.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: Fresco
|
Pridané:
19.11.2016 22:08
"P.S. Predpovede na tisic rokov dopredu su ciste vestenie z guli."
z koho gulí??
|
|
Hmmmmmm
Od: Lolofo
|
Pridané:
18.11.2016 15:58
Myslím že Pištovi na tom vozíku mäkne mozog
|
|
To je tak...
Od: Buržuj
|
Pridané:
18.11.2016 16:00
Je to chorobne pesimistický človek. Rovavnako ako jeho predpovede, že nastáva nová doba feudalizmu alebo skutočná verzia skynetu. Okrem toho si vynucuje pozornosť verejnosti aj účinkovaním v druhotriednom sitcome.
|
|
hillarious
Od: syntaxexception
|
Pridané:
18.11.2016 16:14
Star trek nie je druhotriedny sitcom, ale moze sa tak bez dostatocnych zakladov v oblasti zakladneho vzdelania javit.
https://youtu.be/nEa7CfPaCRw
|
|
Re: hillarious
Od: quix_
|
Pridané:
18.11.2016 17:24
ten retard nemyslel star trek
|
|
Re: To je tak...
Od: siirii
|
Pridané:
18.11.2016 19:27
Druhotriedny sitcom, ktorý je dlhodobo na špici sledovanosti? V čom spočíva tá "druhotriednosť"?
|
|
Re: To je tak...
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 19:51
Pozrime sa na tvrdy kapitalizmus.
Najbohatsie vrstvy z generacie na generaciu bohatnu a chudoba sa rozrasta. Stredna trieda sa zuzuje. Chudaci robotnici v Presove pracuju za €450-€550 hrubeho v neodvetranych halach (zvarovne, vstrekolisovne a pod.) pri neodvetranych strojoch. Pracoval som volakedy, viem.
My co robime v kancli sa tvarime ze sme na tom dobre ale v kulturnych krajinach sa Slovensku smeju. Vedia preco.
Smejes sa ze Stevko je pesimista? S tym feudalizmom sa trafil, je to nielen vzdelany clovek, ale aj clovek s sirokym prehladom.
|
|
Re: To je tak...
Od: Buržuj
|
Pridané:
18.11.2016 19:59
Hlúposti. Naopak, po rokoch devastovania komunistami tu naopak ľudia vedia zarábať slušné peniaze. Aj napriek tomu ,že ich znova máme vo vláde. "Chudáci robotníci" ma vôbec nezaujímajú. Keby väčšina z nich nebola ochotná pracovať za takú sumu, tak by im musel zamestnávateľ pridať. A práca v kancli má široký pojem, ak myslíš administratívu tak to sú rovnakí niktoši ako tí pri strojoch. Obe skupiny postupne nahradí automatizácia ale to neznamená ,že tu nastane koniec sveta.
|
|
Re: To je tak...
Od: Fritols
|
Pridané:
18.11.2016 20:08
Na to zabudni, ze pridaju. Radsej zdrhnu do madarska, polska, srbska... Aj teraz tu v mnohych automobilkach pracuje mrte poliakov, srbov... aj na cierno a plosne hladanych. Slovaci sa na taku robotu radsej vyseru - nevydrzatelne podmienky, vysoke naroky, klasajuci plat. To ty ale v takom svete nezijes, tak nevies.
|
|
Re: To je tak...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.11.2016 20:10
heh. Kamarat je klampiar a chodi robit klampiarcinu do Rigy, lebo nejaky miestny tvrdohlavy kokot ako ty tam klampiarom narospraval, ze ked nebudete ochotni pracovat za taku mzdu.. No a teraz su na urade prace a dakuju miestnemu Burzujovi za dobru radu. Ono to tak nefunguje, pravidla su stanovene dopredu a bud ber alebo pal do p*ce.
|
|
Re: To je tak...
Od: zeroo
|
Pridané:
18.11.2016 20:20
Tieto roboske pozicie nie su zle, ak to spojis s podnikanim a vies robit a uvazovat. Mam kamarata strechara, co zakazka to tazke love, auto za 80 litrov a stavia dom. Ale treba chciet, ak je niekto debil tak nech robi na ineho za par drobnych. V tomto ma burzuj pravdu, kazdy si je strojcom svojho stastia, ak je niekto jebnuty tak nech maka za par supov a nadava na vsetko naokolo, ale chyba je prave v nom. Dnes mas neobmedzene moznosti a nadava len neschopny chuj.
|
|
Re: To je tak...
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 20:27
pozri moj komentar nizsie, nebudem vypisovat 2x
> nikdy nevies co sa Ti v zivote pritrafi
> vzdy mi bude luto takych ktorych dobil zivot a na rozdiel odo mna nedali rady - hovori sa tomu sucit, empatia, ludskost
|
|
Re: To je tak...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.11.2016 20:46
lenze to sa nepodari kazdemu.. ja mam znameho strechara, ktory radsej chodi makat do ZF Sachs za pas na 3 smeny, lebo ma stabilne peniaze v dany den mesiaca vzdy a je to viac ako ked bol zivnostnik, musel platit odvody a picoviny a robotu mal raz za cas. Strechy robi vo volnom case a zarobi este popri normalnej robote tolko co zarobil pred tym.
|
|
Re: To je tak...
Od: ...
|
Pridané:
18.11.2016 21:00
Praveze o tvojom znamom to vypoveda niekolko veci:
1. Radsej si ide manualne odmakat a vypnut mozog za pas, lebo stabilne peniaze a ziadna zodpovednost.
2. Ze az tak dobry strechar nie je, kedze nema zakazky
3. Ze mozno dobrym strecharom je, ale nema obchodny talent, alebo by potreboval nad sebou niekoho, kto mu zakazky dohodi.
4. Nie je zase az tak hlupy, lebo ma lahke prachy zo stabilnej prace a vo volnom case este zaraba na vreckove niecim co sam vie robit.
To, ze v tomto state sa hadzu zivnostnikom ale aj podnikatelom polena pod nohy je vec druha, ale so stastim to ma spolocne minimum.
|
|
Re: To je tak...
Od: zeroo
|
Pridané:
18.11.2016 21:09
Nepodari sa kazdemu, ale pointa je v tom, ze sa to da. Problem slovenskych kokotov je v tom, ze si neuvedomuju, ze su kokoti a nikto iny ako oni sami nemozu zato, ze su kokoti, taki len nadavaju na vsetko okolo namiesto, aby si uvedomili, ze su prijebani luzri. A s tym sa stretavam v poslednej dobe casto, kokot nadava na vsetko a ked sa ho spytam, ze co konkretne robi on sam preto, aby nemusel nadavat tak cumi ako kokot. A zial je na slovensku takych kokot plna pica. Co s takymi kokotami? Nech si ziju tie svoje prijebane zivoty alebo skapu ked su kokoti.
|
|
Re: To je tak...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.11.2016 21:20
:) si genius. Mozes spravit 2 veci, bud co robia ti kkti, ze drz picu a vesluj, alebo odist prec. Tretia moznost by bola pokusit sa zmenit pomery, ale to nieje v silach akehokolvek jednotlivca, lebo tupa masa furt zvoli Fica alebo nejakeho jeho nasledovnika. A keby aj nie, tu je treba spravit tolko radikalnych krokov k naprave, ze to sa objektivne neda.
|
|
Re: To je tak...
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 20:14
> "Chudáci robotníci" ma vôbec nezaujímajú. <
V tomto bode ma vobec nezaujimas.
Ja sa o svoj tim vzdy budem zaujimat a starat.
PS> prial by som Ti aby si sa ocitol v takej situacii aby si si tiez nemohol vyberat presne ako Ti ludia na ktorych Ty kasles a mne je ich luto.
Nikdy nemozes vediet ci Ti nevyhori dom, pri autonehode nezomrie cela rodina a nevyhodia Ta z prace. Aj taky pripad som poznal.
|
|
Re: To je tak...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.11.2016 20:49
to bude jeden z tych dementov, co dopredu chce zlavu resp. este ty aby si zaplatil aby si mu mohol prist opravit "jeho problem". A potom este bude vypisovat, ze vsetci su kokoti lebo su ochotni robit za malo penazi. A uz som mal aj taku pani, ze boli sme jej robit 2 siet, a ked bolo hotovo pani povedala, ze ved ten druhy nic nerobil, nezaplatim 2x6 hodin, len 1x6. :)
|
|
Re: To je tak...
Od: LytaRyta
|
Pridané:
19.11.2016 3:44
- si velmi dobrý clovek, dobrá duša, takích sa už dnes málo vidí..
(..len pozor, aby to ludia moc nezneužívali :o aby si na tom nakonec "neprerobil :)
|
|
Re: To je tak...
Od: Lyta Alexandrova
|
Pridané:
19.11.2016 3:40
Pozrime sa na polit.sys. - kapitalizmus, ale aj komunizmus
Najbohatsie vrstvy z generacie na generaciu bohatnu a chudoba sa rozrasta. Stredna trieda sa zuzuje. Chudaci robotnici na sub-minimálnej mzde, s víc jak mizernými pracovnými, aaleaj platovými podmíenkami.. -==>S tym feudalizmom sa trafil, obratom sa k nemu vraciame, kruhom..
(btw.však co jiné je to aj u tzv. *mikro-sociáln.vazieb - tie 2., 3. nezriedka už aj 4té generácie napr. u hercův, "herecké rodiny", (a vůbec ludí v showbiz., ale aj (a to najma) u právnikov, lekárov (farárov) a pod. "dedinský triumvirát (ješte do cca 19.stor.)
|
|
Re: To je tak...
Od: Lyta
|
Pridané:
19.11.2016 3:42
btw. a ten buržuj, co tu píše, že si neváži nejen robotníkov, ale ani administrat.pracovníkov, ludí vo (veeelkích) kancloch - to bude nejak obzvlášte vypečený majitel podvodnej "kampeličky, nejakého BMG investič.fondů, abo podobný "podvodnikatel, ojebávajúci vo všetkom možnom všetkích čo sú pod ním, -všetkích svojich zamestnancov na platoch, a štát na daniach a odvodoch..
..by som nanho poštval nejen všetky možné úrady a orgány, hoc aj tisíc kontrol denne, ale - zkonfiškovat, zoštátnit absolutne, ABSOLUTNE všetko, úplne (doslova) dohola (aj ponožky) - a pomaly, velmi POMALY upálit (aj na mraze) na HLAVNOM NAMESTI! !!!
|
|
Re: To je tak...
Od: LytaRyta
|
Pridané:
19.11.2016 3:47
nj, buržuj je urco nejaký "rýchlopodnikatel, novozbohatlík -tunelár, čo maximálne zdiera svojich nebohích zamestnancov (takmer doslova polo-otrokov) na všetkom možnom, (nejen na výplatách)
(..a to by bolo ešte v tom lepšom prípade-
- ak im totižto vůbec neco platí, pokud im vůbec vypláca mzdy..
|
|
Aj Dinosauri vyhynuli
Od: rolh
|
Pridané:
18.11.2016 16:04
Aj Dinosauri vyhynuli, nahradi nas inteligentnejsia forma zivota, normalne cim som mudrejsi uvedomujem si ake je ludstvo (drviva vacsina) sproste a cim dalej sprostejsie.
|
|
Re: Aj Dinosauri vyhynuli
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
18.11.2016 16:32
nahradi nas umela inteligencia, aj tak su ludia kokoti a nezasluzia si existovat. Budem oslavovat povstanie AI
|
|
Re: Aj Dinosauri vyhynuli
Od: kekeket
|
Pridané:
18.11.2016 16:35
inak ked si raz v buducnosti nejaka mega inteligencia precita tieto ludske uvahy na internete o AI ktora zahubi ludstvo, tak jej to tym padom na 100% prebleskne "myslienkami", cize bude uvazovat o danom scenariu. A mozno ho aj otestuje v produkcii :D
|
|
co funguje, do toho nevrtat!
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
18.11.2016 16:45
Inteligencia praveze dojde k zaveru o zbytocnosti vynakladania akejkolvek dodatocnej namahy na zasahovanie do tak skvelo beziaceho procesu.
|
|
Re: co funguje, do toho nevrtat!
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 19:53
prvy krat Ti davam +
|
|
Re: co funguje, do toho nevrtat!
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
19.11.2016 7:10
Skvely priklad! Presne to neurobi.
|
|
to je vsetko pekne
Od: . Eugen
|
Pridané:
18.11.2016 16:27
Ale neponukol riesenie problematiky, utek nieje riesenie.
|
|
Re: to je vsetko pekne
Od: Kekeke
|
Pridané:
18.11.2016 16:50
Preco by nebolo?
|
|
Re: to je vsetko pekne
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 19:54
Neide tak o utek ako o rozrastanie ludstva na viacerych planetach aby sa predislo jeho eliminacii na IBA jednej planete.
|
|
Re: to je vsetko pekne
Od: Intrigar(neprihlaseny)
|
Pridané:
18.11.2016 20:15
Tak tak, my sa zničíme aj na viacerých planétach ..
|
|
Re: to je vsetko pekne
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 20:23
tiez pravda,
pozeram ze si este vacsi pesimista ako ja :-)
ale mal som na mysli skor prirodne kaatastrofy - moja chyba, mal som napisat
|
|
Re: to je vsetko pekne
Od: Intrigar(neprihlaseny)
|
Pridané:
19.11.2016 7:41
Prírodné katastrofy možno usmrtia dosť ľudí ale nikdy nie toľko, aby sme vyhynuli .. jediná možnosť tu je taká, že by sa naša planéta rozpadla .. na totálku .. šťastný astronauti na ISS .. o niečo dlhšie by si požili a okrem toho, čo by sa dalo ešte závidieť, je to, že majú lístok na najlepšie miesto na sedenie pred začatím show :D .. samozrejme, ak dovtedy niekam nepocestujeme, teda naše budúce pokolenia .. som optimistický pesimista ;) :D
|
|
Re: to je vsetko pekne
Od: Intrigar(neprihlaseny)
|
Pridané:
19.11.2016 7:44
ale tak ako som písal vyššie..ľudia sú veľmi ale veeeľmi hlúpe stvorenia :( .. ja ich chcem mať pri tom tak rád .. a oni mi to tak sťažujú :( .. :D .. hmm .. možno stihne vybuchnúť slnko než sa rozšírime ako škodná do vesmíru ..
|
|
Re: to je vsetko pekne
Od: Intrigar(neprihlaseny)
|
Pridané:
19.11.2016 7:47
P.s. áno ja viem, že Slnko má ešte času a času, aspoň čo mu vedci vypočítali .. ale tak čo tak nejaký náhodný Softwarový bug ? :d BSOD buum ..
|
|
Hrozba
Od: xyz.
|
Pridané:
18.11.2016 17:13
"Upozorňoval napríklad na riziko nukleárnej vojny, geneticky vytvoreného vírusu ale tiež na riziká umelej inteligencie."
Toto všetko sú riziká spôsobené ľuďmi samotnými. Z toho teda vyplýva, že ľudia sú sami pre seba hrozbou. Pán Hawking, vy neviete že ľudí môžete ochrániť tým že ich pošlete žiť mimo Zeme len pred tým čo hrozí len na Zemi, ale nie pred ľuďmi samotnými?
|
|
Re: Hrozba
Od: efg
|
Pridané:
18.11.2016 17:56
Ludstvo je najdokonalejsi druh na zemi, to ze si sami dokazeme priznat ze nie sme dokonali - je dobry predpoklad k tomu aby sa nasa civilizacia otocila spravnym smerom.
|
|
Re: Hrozba
Od: xyz.
|
Pridané:
18.11.2016 18:26
Áno, naša nedokonalosť nám umožňuje dokonale likvidovať jeden druhého a odôvodniť to vlastnou nedokonalosťou.
|
|
LOL BLUD
Od: Cpx
|
Pridané:
18.11.2016 17:26
Ludia a zivocichy su tu viac ako miliardu rokov, treba urcite viac ako 1000 rokov na vyhubenie ludi.
|
|
Re: LOL BLUD
Od: ale-ba-červíka
|
Pridané:
18.11.2016 18:08
Stačí jeden asteroid a ľudia vyhynú v rádu týždňov/mesiacov.
Ak bude tá následná "nukleárna" zima trvať dostatočne dlho...
|
|
Re: LOL BLUD
Od: bgfas
|
Pridané:
18.11.2016 19:58
statisticky vyhynulo 99.9% druhov co kedy lozilo po zemi takze ludska rasa tu uz aj tak nadsluhuje
|
|
Re: LOL BLUD
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 20:35
LOL krute trefne :-)
komentar padol do oka akurat ako finisujem pivo :-)))
|
|
optimista
Od: meheh
|
Pridané:
18.11.2016 17:32
to je ale optimista
|
|
Re: optimista
Od: B-52
|
Pridané:
18.11.2016 17:44
Preriedit by to chcelo uz teraz, je vela, obzvlast kokotov a buranov.
|
|
Re: optimista
Od: ja som tu
|
Pridané:
18.11.2016 18:19
Ja som sam sebe sa zakazal rozmnožiť. :D Nejaká ta inteligencia by sa našla ale tolko hovadin co ja dokážem narobit to nie je správny smer vývoju ludstva.
|
|
Re: optimista
Od: phuphu
|
Pridané:
21.11.2016 12:59
a ludia co nemaju ziadnu inteligenciu a ani nechapu ze sex sposobuje tehotenstvo sa mnozia jedna radost, dakujem ze si svojou necinnostou prispel k osprosteniu dalsich generacii...
|
|
No.. hm.. dosť dobré..
Od: vsevec
|
Pridané:
18.11.2016 18:44
Ja neviem čo bude o mesiac a oni vedia čo bude/nebude o 2 tisíc rokov. No.. hm.. dosť dobré..
|
|
vsevedec^2
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
18.11.2016 18:55
O mesiac bude dnes, z coho je mozne matematickou indukciou uplne presne dokazat, "čo bude/nebude o 2 tisíc rokov".
|
|
Re: No.. hm.. dosť dobré..
Od: thbtn
|
Pridané:
18.11.2016 19:59
o mesiac o takomto case budes zhanat posledne darceky
|
|
Re: No.. hm.. dosť dobré..
Od: lol.
|
Pridané:
19.11.2016 18:24
Poniektorí ešte len tie prvé...
|
|
kedy?
Od: bluntholland
|
Pridané:
18.11.2016 19:16
keby umela inteligencia vyvijala sama seba bolo by to dobre nie?
taky mozog so 100-násobným výkonom einsteina so 100 petabajtami SSD by nam vytvoril medzihviezdny pohon za 2 dni lolz
|
|
Re: kedy?
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 20:06
Pozabudol si na napr vyvoj novych materialov (pre novy typ pohonu) a vratane pevnostnych a inych skusok (prepustanie roznych typov ziarenia, odolnost voci korozii (trebarz v hmlovinach ci na inych planetach), tecenie materialu - to su radovo niekolkorocne skusky pri konst. teplote a zatazi atd).
Napr taka simulacia v Ansyse dava +- 80% zhodu v porovnani s merackami ale niekedy aj jednotky percent nezhody urobia neplechu.
Nie vsetko sa da nasimulovat lebo vsetko neovladame - koniec koncov preto sa napr buduju stale vykonnejsie urychlovace castic alebo v automobilkach sa robia aj crash testy.
|
|
Sbabsbnsnznzj
Od: Abzbababab
|
Pridané:
18.11.2016 19:35
Sediak neve ani čo bude mať na večeru a trúfa si hovoriť čo bude o tisíc rokov
|
|
Re: Sbabsbnsnznzj
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 19:56
Skutocne komentar na urovni.
Rodicia musia byt hrdi.
Vy pane ste inteligent a gavalier.
|
|
Re: Sbabsbnsnznzj
Od: zeroo
|
Pridané:
18.11.2016 20:01
Jeho rodicia musia byt totalne jebnuti, ked splodili takeho jebhnuteho kokota. A tvoji na tom nebudu o nic lepsie.
|
|
Re: Sbabsbnsnznzj
Od: ajajaj
|
Pridané:
18.11.2016 20:07
Dalsi inteligent.
Poprosim Ta,
daj tatkovi a mamine precitat moje a tvoje komentare, dobre, zlato moje?
|
|
Nie ľudí, ale život
Od: lubo123
|
Pridané:
18.11.2016 21:08
Do blízkeho a ďalekého vesmíru treba poslať život, nie ľudí. Aj tak by na Marse už druhá, tretia generácia ľudí nebola totožná s nami (iné podmienky, napr. gravitácia a pod.).
Treba do vesmíru vyslať baktérie, pomalky a pod., a dúfať, že sa nejaké takéto "semienka" života niekde ujmu.
A život si tam už cestu nájde a vyvinie sa tam podľa miestnych podmienok.
Podľa niektorých aj takto mohol vzniknúť život tu na Zemi.
|
|
Re: Nie ľudí, ale život
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.11.2016 21:17
lenze tu nejde o to, aby nejaka Escherichia coli sa na Marse bohovo rozmnozovala, ta tam nic nevytazi a nic nezarobi a Elonove detiska na tom nezbohatnu...
|
|
asi tak
Od: kotko
|
Pridané:
19.11.2016 3:36
Treba do vesmiru vystrelit sperma, aby mimozemske civilizacie nas mohli replikovat
|
|
súhlasím...
Od: prúša
|
Pridané:
19.11.2016 8:19
...pohoníme?
|
|
Re: súhlasím...
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
19.11.2016 9:07
Kazdy na to nepotrebuje kamarata.
|
|
Planíta v \"Pásme života\"
Od: LytaRyta
|
Pridané:
19.11.2016 16:04
Pjetro-de, - a co pravdepodobnost výskytu aspon Zeme podobních planít ? (nemusí to nutne být úplne presná kopia Zeme ;D )
abo aspon telies (planétok, planetoidov), s podmienkami aspon jako-tak vhodnými pre život, resp.pre osídlenie
(nj, Master of Orion I, II, aj ten najnovší, z predvlanajška )
(btw. myslím, že aj tá obyvatelnost planét by sa dala znázornit nejakou krivkou poodbnou gaussovskej - na krajoch by boli dost extrémy, ( = takmer, TAKMER neobyvatelné (neco jako severní a južné póly na Zemi, arktické pásma), a čím dalej do stredu, k vrcholu, by boli podmienky, parametre planét identickejšie so Zemou, optimálnejšie..
(resp. tie extrémne hodnoty, "human_not_friendly", takmer vůbec nekolonizovatelné, by boli vyjadrené, obsiahnuté len v tej LAVEJ časti krivky, - v tej pravej časti (možno strmšia, kedže výskyt takích planét by bol zriedkavejší - by boli tie s víác jako optimálnymi podmienkami, = neco jako úplné Ráje, *Paradises )
|
|
Re: Planíta v \\
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2016 20:35
Nie som si isty ci pri polozeni istych podmienok na obyvatelnost planety ma pocet planet splnujucich tieto kriteria gausovo rozdelenie ... Mne to logicky pride ze by to malo mat uplne prevratene rozdelenie a zvonovita krivka by mala byt polozena uplne opacne, hore roztvorena otvorom a dole v strede minimum. Ved ked stale sprisnujem kriteria, splna to coraz menej a menej planet a ked benevolentne uberam kriteria, splna ich coraz viac a viac planet.
|
|
idem si kupit stolicku
Od: miro j.
|
Pridané:
19.11.2016 18:18
a pukance...chcem byt v prvom rade ked ten cirkus zacne.
|
|
jedno je iste
Od: jojkomavolajte
|
Pridané:
19.11.2016 21:16
jedno je isté. Ficko už žiť nebude
|
|
hawking
Od: tartus
|
Pridané:
19.11.2016 21:38
to je ten, co tvrdi ze vesmir vznikol zniecoho, ale to nieco nech uz stvoril ktokolvek, urcite to nebol stvoritel.
možno je to naozaj genius co predbehol dobu, alebo je to len blazon co dobehol většinu ludstva.
|
|
Keď to hovorí Hawking...
Od reg.: Jozef Kostelanský
|
Pridané:
20.11.2016 8:40
... tak to bude asi poriadna vtákovina. Hawking by sa mal držať toho, čomu najlepšie rozumie - vede. A nie filozofovaniu...
Vždy, keď sa objavila nejaká nová technológia (a v podstate aj bez nej), sa súčasne s ňou vynorili aj katastrofické predpovede.
Z histórie je však isté jedno: každá nová technológia sa vždy najskôr použila na vojenské účely. A s umelou inteligenciou to nebude inak...
|
|
Re: Keď to hovorí Hawking...
Od: Káblik.
|
Pridané:
20.11.2016 12:40
No skôr my tu na sLovensku. Sme najmúdrejší národ na svete, najviac všetkému rozumieme, do všetkého mudrujeme a do každého neskutočne kopeme. Sme obyčajné zbabelé prašiny.
|
|
drevovina
Od: slonovina
|
Pridané:
22.11.2016 3:22
a preco je to chapane ako negativum, ze ludstvo vyhynie, ak nie je schopne prezit ? je to prirodzene, ak sje schopne prezit, nevyhynie, ak nie vyhynie a casom ho mozno nahradi iny druh na jeho pozicii. priroda nie je negativna alebo pozitivna, prosto sa deju udalosti. hawking nie je clovek ktoreho treba pocuvat viac ako inych ludi, a davat o tom zvlas spravu. to mozete rovno informovat o kazdom mojom nazore. jeho zasluha bola uz vyvratena a mnoho vedcov z oblasti len kruti hlavou, preco z neho robia taku hviezdu.
|
|
hawking mozno aj skor
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
22.11.2016 4:20
tak Hawking ratam ze mozno uz v tomto desatroci.
|