neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Volkswagen prešetrovaný aj kvôli manipuláciám emisií CO2, aj u benzínových modelov

Značky: kauza Volkswagen

DSL.sk, 14.11.2016


Automobilka Volkswagen je v súčasnosti vyšetrovaná aj pre podozrenie z manipulácií emisií oxidu uhličitého, CO2, a niektoré jej vozidlá značky Audi disponujú softvérovou technológiou skresľujúcou emisie namerané v testoch.

Prešetrovanie automobilka potvrdila tento víkend pre The Wall Street Journal, prítomnosť softvéru schopného skresľovať emisie priznala pre agentúru Reuters.

Z kontextu vývoja pokračujúcej kauzy sa priznanie zrejme teraz týka práve aj emisií CO2.

Pôvodná kauza Volkswagenu otvorená minulý rok sa týkala manipulácie emisií oxidov dusíka, NOx, v dieselových vozidlách. Limity na emisie NOx sú dôležité najmä z pohľadu ochrany životného prostredia.

V prípade emisií CO2 existuje väčšie priame prepojenie s ekonomikou vozidla aj jazdnými vlastnosťami. S nameranými a udávanými emisiami CO2 súvisí jednak aj nameraná spotreba a podľa emisií sa vo viacerých krajinách stanovuje aj výška daní za auto.


Ilustračný obrázok, Audi Q5, kliknite pre zväčšenie (foto: Audi)



Otázka prípadných manipulácií CO2 bola skúmaná už minulý rok, k zásadným zisteniam ale neviedla. Minulý týždeň ale nemecký Bild am Sonntag informoval, že kaliforský úrad CARB mal údajne v staršom modeli Audi v lete objaviť softvér manipulujúci emisie CO2.

V prípade dieselových motorov a emisií NOx sa tieto musia pre splnenie limitov dodatočne aktívne eliminovať. Vozidlá automobilky podľa informácií regulátorov detekovali prebiehajúce testovanie emisií napríklad detekovaním neotáčania volantu a následne jednoducho aktivovali režim intenzívnejšej aktívnej eliminácie emisií. V bežnej cestnej premávke mali vozidlá ale vyššie emisie prekračujúce limity.


Krivky limitov profilov jazdy zadefinované vo firmvéri (šedá a ostatné farby okrem bielej) a profil jazdy pri teste NECD (biela) objavené v ECU expertom Felixom Domkem, kliknite pre zväčšenie (graf: Felix Domke)



Bezpečnostný expert Felix Domke navyše na konci roka informoval o svojich zisteniach analýzy riadiacej ECU jednotky používanej niektorými vozidlami automobilky, ktorá bola schopná oficiálne testovanie rozpoznať podľa presného napasovania profilu jazdy na grafe prejdenej vzdialenosti podľa času.

Manipulácia emisií oxidu uhličitého je ale komplikovanejšia. Podľa obvinení sa softvér schopný manipulovať emisie nachádza podľa The Wall Street Journal na vozidlách s automatickou prevodovkou a emisie v prípade detekcie testovania znižuje umelým udržiavaním nižších otáčok motora pomocou rýchlejšieho preraďovania. Pri bežnom používaní na reálnych cestách sú emisie vyššie. Test emisií má byť detekovaný neotáčaním volantu o viac ako 15%.

Technológia má byť prítomná napríklad v sedanoch A6 a A8 a SUV Q5, v dieselových aj benzínových modeloch.

O koľko majú byť emisie CO2 pri jazde v bežných podmienkach vyššie ako pri štandardnom teste, či respektíve o koľko prekračujú normy, ktorých všetkých modelov a ročníkov sa to týka, aký je dopad tejto technológie na udávanú spotrebu a jazdné vlastnosti nie je zatiaľ známe.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia


Diskusia:
                               
 

ostatne automobilky nic ? ... experti dokazali, ze minimalne aj BMW, Peugeot a Renault sa spravaju podobne (e.g. su schopne zistit test a podla toho upravit hodnoty) ... toto vsetko sa ignoruje a vsetci sa veselo navazaju len do VW ...
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Pod ktorym clankom je tu diskusia, kde to dokazali?
Odpovedať Známka: 1.5 Hodnotiť:
 

a co presne dokazali?
to, ze ked niekto slapi na plyn, spotrebuje viac paliva a de facto znecisti ovzdusie viac. no shit sherlock.

preco to citame pod vw?
jediny rozdiel medzi vw a ostatnymi je ten, ze vsetci ostatni platia nehorazne pokuty za porusovanie tohto nariadenia.

a na zaver:
vw neurobilo nic zleho - technicky mas nejaku specifikaciu, ktoru musis splnat. mas dane technicke podmienky skusky, tie boli dodrzane a vsetko je ok. pokuta a buzeracia je tu len pre to, aby si usa chranili svoj trh a, aby to nezacali pouzivat aj ini.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Fakt suhlasis s tym, co si napisal??? :-(
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

ano.

ale urcite mas aj dalsie otazky, sem s nimi... smelo :)
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

A to akoze aj vodici, ktori na dne priepasti so zaviazanymi ocami neprecitaju spodny riadok mozu soferovat, ked uspesne absolvuju predpisovanu kontrolu zraku u specialistu?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

ano, samozrejme, ziadny problem - mozu jazdit len primeranou rychlostou, aby boli schopni zastavit vozidlo na taku vzdialenost, na ktoru maju rozhlad.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Samozrejme sa mylis. Testy dokazu otestovat auto, cloveka, spolahlivost ... len vo vybranych specifickych uloach ci situaciach.
Ak ty, ako Linux-man prejdes testami Red Hat podvodom, teda tym, ze si najdes niekde hotove otazky a postupy, tak to znamena, ze ak sa zamestnas, budes robit jeden kix za druhym, sposobis problemy naokolo a v neposlednom rade aj sebe. Urcite to nie je spravne.

Automobilky klamu pri priemernej spotrebe aut, pravidelne a kazdym rokom sa rozkol medzi udavanou a realnou priemernou spotrebou aut rozchadza, miestami az o 50%! Podla mna to je klamanie, a ak by som bol prokurator, nazval by som to "nekalou obchodnou praktikou". Nieco podobne, ako udavat hmotnost rezna na tanieri v surovom zmrazenom polskom stave (na tanieri budes mat 25% hmotnosti niecoho nechutneo). Nemyslim si, ze by si bol ty, alebo hocikto iny, samozrejme okrem predajcu, spokojny :).
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Presne tak. Ale aby boli testy uplne jednoznacne, najprv treba presne urcit pocty jednotlivych pismen, ktore musia zadania testov obsahovat, inak sa najde nejaky stural, ktory si to vylozi inak.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

to, aby boli vysledky reprezentativne ma na starosti zadavatel testu, v tomto pripade ten, kto ten test vyrobil. metodika je znama, podmienky testu, vyhodnotenie a poziadavky tiez. ak sa niekto napasoval na tie poziadavky a presiel testom, je vsetko v poriadku.

to mas rovnako, ako ked si sinies dobrych 180. v radiu dostanes echo, ze obdalec su benga, tak spomalis. prejdes fizlov a zase tomu vykuris. easy.
poznas test, poznas podmienky, vies, co mas spravit, aby si testom presiel....

ci by si bol radsej, keby kazdy mal gps a kazde prekrocenie by automaticky bolo zasielane na urad a tebe vzdy dosiel blocek mailom. resp. po nazbierani bodov by ti auto samo odstavilo pri krajnici a nehlo sa?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ty nam asi aj vysvetlis naco sa testuju emisie pri auta ci meria ich rychlost

..uz sa tesim
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Preto tá náhla podpora elektromobilov v nemeckú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

svojim nazorom si odobril ojebavanie na emisiach. (distant slow clapping)
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

koncim :o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ojebavanie? v com presne vw ojebaval?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

On je uz chudáčik z toho čo sa deje v politike taký osprostený, že si mysli, že klamať a podvádzaj je vlastne v poriadku. Veď nikde nebolo napísané, že nemáš klamať.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

este raz a pre poriadok - v com presne klamali a podvadzali?

ci panko su jednym z kaviarenskych pseudointelektualov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

este raz a pre poriadok-Sposob definicie 4. faktora 1. prava 6. dodatku ustavy USA v pripade prebiehajuceho sudneho konania neumoznuje na polozenu otazku odpovedat za inych.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tym ale potvrdzujes, ze VW je Boh.
A Boh je predsa neomylny a trda ma pravdu...

Teda este raz a pre poriadok: co vlastne porusili a kde ojebavali?
Odpovedať Hodnotiť:
 

"vw neurobilo nic zleho - technicky mas nejaku specifikaciu, ktoru musis splnat. mas dane technicke podmienky skusky, tie boli dodrzane"

> NEBOLI DODRZANE, BOL TAM PODVOD
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Co presne nebolo dodrzane?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Sposob definicie 4. faktora 1. prava 6. dodatku ustavy USA neumoznuje odpovedat za inych.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Obrazok http://imgur.com/a/B1imF , video https://youtu.be/xZSU1FPDiao?t=24m45s

Realita je, ze "podvadzaju" vsetci a z nejakeho dovodu sa navazaju len do VW. Ten dovod je podla mna jednoduchy. Chceli expandovat na USA trh a niekomu malo zaplatili ...


Odpovedať Hodnotiť:
 

vseobecne je problem ze sa riesi znecistovanie osobnymi automobilmi ktore maju podiel na znecisteni ovzdusia vo svete na urovni pod 3%. chyba nieje vo vyrobcoch, chyba je v systeme testovania ktory je tak umely a tak zle stavany (test priemernej spotreby v cykle pre europu je starsi ako 30rokov) ze automobilky sa za tie roky naucili prisposobovat motory tomuto meraniu,pristroj detegujuci testovacie zariadenie je len jeden z nastrojov ktory ma najmensi dopad.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

zariadenie ktore upravuje vystupnu hodnotu emisii je mensie zlo nez motor konstruovany tak aby podaval lepsie vykony v syntetitckych testoch,skratene
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vyrobcovia TV urobili presne to iste. Pri video sekvencii, pri ktorej sa meria spotreba, nastavili odbery tak aby to ukazovalo malo. Ale staci si pustit nieco s rychlymi scenami, alebo zmenit predvolene hodnoty jas/kontrast/farby a hned to zozerie aj solarne paneli.
To co urobil VW je zle, ale este horsie je to, ze o tych TV bolo par clankov a nic viac sa neriesi. A pritom je to o tom istom akurat sa nemas emisie z TV ale z elektrarni.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Mao,tema je ale o autach,nie o tv,tak nebud jak male decko v skole,ked dieta spravi zle a druhe spravi tiez s odovodnenim,ze aj to prve robilo zle.Proste VW su kur.y aj s ich autami.Ty mas urcite nejaky skurv.eny VW,inac by si toto nehovoril.
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Na FB som raz videl súťaž o VW a hneď prvý koment bol samozrejme 'dýmovnice si nechajte'. Práve si mi ho pripomenul. <> tomu rozumieš. Keby si rozumel tak vieš aká je celá táto kauza smiešna
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mas pravdu je tam diametralny rozdiel. Napr. ako v cyklistike mas doping a mechanicke pomocky. Preco zakazuju obe ved su ako male deti co maju potrebu stale nieco zakazovat. Vysledkom je prevaha nad supermi, co je to iste ako emisie z dvoch zdrojov.
BTW som sa vyjadril ze to nieje OK, len ze nemeraju jednym metrom. Maju asi metricky, bulharsky, palcovy a dalsie.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Tema je o manipulacii emisii cez manipulaciu napr. spotreby.
Takze porovnavam hrusky s jablkami, ale len preto ze obe su ovovie.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ser na Mao,venuj sa svojej praci radsej.VW su zmrdi a bodka...a ano,naftove dymovnice je dobry vyraz...a tie benzinove? hladam spravny vyraz..
Jo a priznaj sa uz,mas VW? :-D
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

a nezabudaj na emisie konskeho zaprahu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

VW mal vzdy srotove motory. Ked idem za nejakym "koncernovym" vozom, vzdy prepinam vetranie na vnutorny okruh.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A to je aký ten "nekoncernový" voz???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pocas idenia za ktorym niekedy neprepina vetranie na vnutorny okruh.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si dement alebo dement?


Odpovedať Hodnotiť:
 

Preto si 'niečo s rýchlymi scénami' pozerám len na pc
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily. Podla viacerych studii su priemerne predpokladane emisie az na urovni 70g CO2e/km. Kdezto oni napisu ze 0. Taka Tesla co ma 100Ah baterky ma este viac emisii ako nejaky usporny maly VW. Takze ako kde sa posunieme ked prejdeme na elektromobily? Bude viacej kominov, viac elektrarni atd...

Link: http://ix.sk/pif4m
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

aj keby mali uplne rovnake emisie, je sakra rozdiel, ci ti to vypustaju priamo pod nosom na ulici koncentrovane rovno pod nosom, alebo za mestom vysokym kominom s daleko vacsim rozptylom.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Lenze z toho komina sa ti to vrati naspat
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie nevráti. Navyše je jednoduchšie vyrábať čistú elektrinu na jednom zdroji, než riešiť emisie miliónov áut.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

budes kacat stromy? cim bude kurit? lebo solar je este stale nejako malo efektivny. A odpad z milionov skodlivych baterii co nam pribudne?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Batérie sa recyklujú. Prečo by som mal kácať stromy? Čo to trepeš?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty musis byt iny ek3o3t...
Co vlastne povazujes za "cistu lektrinu"?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Sliapanie na dynamo alebo kabel napojeny na slnko
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ja mam dynamo na mojej bakule, ked ju vecer mastim, svieti cela izba!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vietor, voda, prípadne (v budúcnosti) fúzne reaktory. A urážky si nechaj pre niekoho iného.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Účinnosť ti zrejme nič nehovorí. Nevadí naučíš sa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyrábať elektrinu sa dá aj bez znečisťovania ovzdušia (jadrové elektrárne, solárne, vodné, veterné).
Choď sa niekedy pozrieť do nejakého ázijského megamesta a potom sa ešte raz zamysli, čo za kravinu si napísal.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Tazba, spracovanie a likvidacia uranu a kremika, lokalna zmena ekosystemu + nerieseny kal, a veternicky su hlucne a maju co robit aby utiahli samy seba.
Jedina cista energia je taka, ktoru nie je potrebne vyrobit. Ziadna ina, ktora neznecistuje neexistuje.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Podpisujem - presne tak!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čistá energia?Hmm,vodík..Len je problém s jeho skladovaním a vytváraním..Non-stop elektrolýza s pomocou sol.panelov v lete aj v zime a následné skladovanie v stlačenej forme v kovových nádobách je riešením..
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

stacilo skratene: nic. panely niekto z niecoho vyrobit musi ze? rovnako ako ten vodik stlacit a uchovat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Áno vitaj na svete pozemšťan :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No tak môžeš aj šľapať na bycikli :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ani neviem, ako reagovať na tento absurdný príspevok. Ale skúsim.
Lokálna zmena ekosystému - samotná existencia miest, ľudských sídiel mení ekosystém
Veterné elektrárne môžu byť hlučné, ale nevšimol som si, že by sme mali zastavaný celý povrh Zeme. Neobývaných plôch je stále väčšina. Tak potom?
Jedina cista energia je taka, ktoru nie je potrebne vyrobit - Ach toto čo je? Energia sa nedá vyrobiť. Nie, naozaj sa nedá. Pozri si niekedy základy fyziky.
Čo sa týka elektriny, vodné elektrárne, prípadne, v budúcnosti, fúzne reaktory.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Nezakrývaj si oči! Vraj výroba elektriny bez znečisťovania ovzdušia... Ale pozri na to komplexne: existuje výroba elektriny bez akéhokoľvek znečisťovania (odpadu)? Pomôžem ti - neexistuje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akosi si zabudol pri svojej "hlbkovej" analyze na to, ze benzin / nafta sa ti zazracne nezjavi v nadrzi.

Niekto musi postavit velku ropnu plosinu (alternativne frakovanie, co je este vacsie peklo). Nasledne sa to musi tankerom/potrubym preniest cez pol sveta. V rafinerke spracovat. Preniest na cerpaciu stanicu.

Takze ak chces realne porovnavat, tak zapocitaj do emisii pre tvoj maly usporny VW aj toto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A este dynosaurusovia potrebuju postavit a poriadne pomilovat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čo si sa ty už zbláznil načisto či čo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máme doma benzínový folcík, žerie si sedem litrov.
Naftové Punto 1,9 JTD, žerie si 4 litre nafty.
Ten talianský autiačik má 16 rokov, žiadne úpravy...a za žiadnych okolností ani za studena pri zošliapnutí plynu na plný kotel nezadymí ani trošku.
Pretože dosť jadím, vidím čo koľko smradí.
To nieje iba jeden typ no prevažne sú to nemecké superatá...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

mozem potvrdit. mam 16 rocny 1.9 SDI, za ziadnych okolnosti nedymi. z vyfuku mu idu rozkosne biele maciatka cukriky alebo duha.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ja pouzivam 15 rocne bmw a ked zoslapnem plyn na podlahu tak dymi ale nie nacierno ,proste dymi poctivy kvalitny dym euro 3 normy :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tak ty si s tým "nezadymi ani trošku" riadne zadrel. To je hádam na príspevok do silvestrovských správ. Že taliansky 16-ročný diesel nezadymí ani trošku. Buhahahahahahhahh hahahahhahahahahaahahahah hahahhhahaahhahahahaha hahahhahaahahahahahahahahah !
Odpovedať Hodnotiť:
 

vw a Francúzke auta su sračky
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tak nam aspon prezrad co nie je sracka?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No dobre kvalitne pevne tazko z diery dostatelne Hovno.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

1. V prvom rade si treba uvedomit ze:

elektromobil zerie na 100km zhruba 20kW
Spalovak pri 5/l na 100km zhruba 50kW, 1liter paliva je zhruba 10kWh energie

Vysledok je ze elektromobil je uspornejsi a zvysnu energiu ktoru sme usetrili mozme minut inde. nehovoriac o tom ze fosilna elektraren vyuziva aj odpadne teplo, auto nie.

2. VW poviem Vam jedno sam mam 1,6Tdi GOLF s poszihnutym motorom, pisal som VW ze co s tym mienia robit a oni ze mi daju vediet, doteraz sa nic nestalo. Okrem toho ano citim sa podvedeny lebo sa snazim v ramci svojich moznosti spravat enviro friendly a auto som si kupoval kvoli spotrebe a hodnotam CO2 ktore vypusta. Tym ze predajca uviedol nepravdive udaje tak ma zaviedol, auto by som si urcite nekupil vediet skutocne hodnoty NOx a CO2. Som zvedavy ako by ste sa tvarili keby vam v kompe dosiel procesor ktory sa tvari ako i7 - ved papier znesie v tomto pripade benchmarky a realne by slo o pretaktovanu i3, ved pridavne funkcionality ak sa spusti benchmark nasimulujeme.

HOWK
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla testov prave VW splna normy najlepsie a ostatne automobilky este vyrazne viac, napriek tomu ze podvadza. Takze ak by si si nekupil ziadne auto, mozme sa potom bavit o tom, ze si envirofriendly, lebo takmer akymkolvek inym autom by si prekracoval limity este viac.
Problem pri elektromobiloch je ten, ze energeticka infrastruktura na to nie je stavana a dlho nebude a je potrebna vyrazna investicia do prenosovych sustav a do novych vyrobnych zdrojov. Nemci zatvaraju politicky atomky do 2020. Stavaju kvoli tomu 20 novych uholnych elektrarni - Zvysi sa CO2, NOx aj radiacia, len politickym dristom. Nehovoriac, ze narastu ceny uhlia a zvysi sa aj povrchova tazba. Takze si problem nevyriesil, len transformoval.
Odpovedať Hodnotiť:
 

*ostatne automobilky este vyrazne viac prekracuju limity
Odpovedať Hodnotiť:
 

1, elektriku musis vyrobit, doniest k sebe a spracovat.
ucinnosti - nafta 4:1, plyn 3:1, uhlie 3:1
to jest, ak chces z nafty zrobit 20 kW stavy, musis spalit dost nafty na zrobenie 80kW energie. zarataj 10% transit loss, a si na 88kW. prijeb k tomu straty pri prevode a nabijani, a prekvapko, si na dvojnasobku energie oproti naftaku.
ano, fakt uspora...

2, emisie a spotreba platia pri testovacich podmienkach - ak neplanujes jazdit presne tak, ako pri teste, je ti to uplne u pici.

3, ak si niekto kupi hocico mensie jako 1.8, resp 2.0 liter, nemoze o sebe tvrdit, ze je enviro - bo tie picoviny robia tolko bordelu, ze prekonavaju hravo moj 3.0l
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár