|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.....
Od: [Jooky]
|
Pridané:
14.11.2016 14:03
ostatne automobilky nic ? ... experti dokazali, ze minimalne aj BMW, Peugeot a Renault sa spravaju podobne (e.g. su schopne zistit test a podla toho upravit hodnoty) ... toto vsetko sa ignoruje a vsetci sa veselo navazaju len do VW ...
|
|
Re: .....
Od: syntaxexception
|
Pridané:
14.11.2016 14:13
Pod ktorym clankom je tu diskusia, kde to dokazali?
|
|
Re: .....
Od: linux-man
|
Pridané:
14.11.2016 15:53
a co presne dokazali?
to, ze ked niekto slapi na plyn, spotrebuje viac paliva a de facto znecisti ovzdusie viac. no shit sherlock.
preco to citame pod vw?
jediny rozdiel medzi vw a ostatnymi je ten, ze vsetci ostatni platia nehorazne pokuty za porusovanie tohto nariadenia.
a na zaver:
vw neurobilo nic zleho - technicky mas nejaku specifikaciu, ktoru musis splnat. mas dane technicke podmienky skusky, tie boli dodrzane a vsetko je ok. pokuta a buzeracia je tu len pre to, aby si usa chranili svoj trh a, aby to nezacali pouzivat aj ini.
|
|
Re: .....
Od: Fako
|
Pridané:
14.11.2016 16:16
Fakt suhlasis s tym, co si napisal??? :-(
|
|
Re: .....
Od: linux-man
|
Pridané:
14.11.2016 16:34
ano.
ale urcite mas aj dalsie otazky, sem s nimi... smelo :)
|
|
Re: .....
Od: syntaxexception
|
Pridané:
14.11.2016 16:47
A to akoze aj vodici, ktori na dne priepasti so zaviazanymi ocami neprecitaju spodny riadok mozu soferovat, ked uspesne absolvuju predpisovanu kontrolu zraku u specialistu?
|
|
Re: .....
Od: linux-man
|
Pridané:
14.11.2016 17:05
ano, samozrejme, ziadny problem - mozu jazdit len primeranou rychlostou, aby boli schopni zastavit vozidlo na taku vzdialenost, na ktoru maju rozhlad.
|
|
Re: .....
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
14.11.2016 17:37
Samozrejme sa mylis. Testy dokazu otestovat auto, cloveka, spolahlivost ... len vo vybranych specifickych uloach ci situaciach.
Ak ty, ako Linux-man prejdes testami Red Hat podvodom, teda tym, ze si najdes niekde hotove otazky a postupy, tak to znamena, ze ak sa zamestnas, budes robit jeden kix za druhym, sposobis problemy naokolo a v neposlednom rade aj sebe. Urcite to nie je spravne.
Automobilky klamu pri priemernej spotrebe aut, pravidelne a kazdym rokom sa rozkol medzi udavanou a realnou priemernou spotrebou aut rozchadza, miestami az o 50%! Podla mna to je klamanie, a ak by som bol prokurator, nazval by som to "nekalou obchodnou praktikou". Nieco podobne, ako udavat hmotnost rezna na tanieri v surovom zmrazenom polskom stave (na tanieri budes mat 25% hmotnosti niecoho nechutneo). Nemyslim si, ze by si bol ty, alebo hocikto iny, samozrejme okrem predajcu, spokojny :).
|
|
nakresli monu lizu s dvoma tubami zelenej a jednou modrej farby, leonardo
Od: syntaxexception
|
Pridané:
14.11.2016 17:55
Presne tak. Ale aby boli testy uplne jednoznacne, najprv treba presne urcit pocty jednotlivych pismen, ktore musia zadania testov obsahovat, inak sa najde nejaky stural, ktory si to vylozi inak.
|
|
Re: .....
Od: linux-man
|
Pridané:
14.11.2016 18:21
to, aby boli vysledky reprezentativne ma na starosti zadavatel testu, v tomto pripade ten, kto ten test vyrobil. metodika je znama, podmienky testu, vyhodnotenie a poziadavky tiez. ak sa niekto napasoval na tie poziadavky a presiel testom, je vsetko v poriadku.
to mas rovnako, ako ked si sinies dobrych 180. v radiu dostanes echo, ze obdalec su benga, tak spomalis. prejdes fizlov a zase tomu vykuris. easy.
poznas test, poznas podmienky, vies, co mas spravit, aby si testom presiel....
ci by si bol radsej, keby kazdy mal gps a kazde prekrocenie by automaticky bolo zasielane na urad a tebe vzdy dosiel blocek mailom. resp. po nazbierani bodov by ti auto samo odstavilo pri krajnici a nehlo sa?
|
|
Re: .....
Od: TurboB
|
Pridané:
14.11.2016 22:07
ty nam asi aj vysvetlis naco sa testuju emisie pri auta ci meria ich rychlost
..uz sa tesim
|
|
Re: .....
Od: aha jaj
|
Pridané:
15.11.2016 9:09
Preto tá náhla podpora elektromobilov v nemeckú.
|
|
Re: .....
Od: _xxx
|
Pridané:
14.11.2016 16:27
svojim nazorom si odobril ojebavanie na emisiach. (distant slow clapping)
|
|
Re: .....
Od: TurboB
|
Pridané:
14.11.2016 22:08
koncim :o)
|
|
Re: .....
Od: linux-man
|
Pridané:
15.11.2016 6:53
ojebavanie? v com presne vw ojebaval?
|
|
Re: .....
Od: ricrdet
|
Pridané:
15.11.2016 9:58
On je uz chudáčik z toho čo sa deje v politike taký osprostený, že si mysli, že klamať a podvádzaj je vlastne v poriadku. Veď nikde nebolo napísané, že nemáš klamať.
|
|
Re: .....
Od: linux-man
|
Pridané:
15.11.2016 17:37
este raz a pre poriadok - v com presne klamali a podvadzali?
ci panko su jednym z kaviarenskych pseudointelektualov?
|
|
Re: .....
Od: syntaxexception
|
Pridané:
15.11.2016 17:48
este raz a pre poriadok-Sposob definicie 4. faktora 1. prava 6. dodatku ustavy USA v pripade prebiehajuceho sudneho konania neumoznuje na polozenu otazku odpovedat za inych.
|
|
Re: .....
Od: linux-man
|
Pridané:
16.11.2016 20:30
Tym ale potvrdzujes, ze VW je Boh.
A Boh je predsa neomylny a trda ma pravdu...
Teda este raz a pre poriadok: co vlastne porusili a kde ojebavali?
|
|
Re: .....
Od: ajajaj
|
Pridané:
14.11.2016 18:30
"vw neurobilo nic zleho - technicky mas nejaku specifikaciu, ktoru musis splnat. mas dane technicke podmienky skusky, tie boli dodrzane"
> NEBOLI DODRZANE, BOL TAM PODVOD
|
|
Re: .....
Od: linux-man
|
Pridané:
14.11.2016 22:41
Co presne nebolo dodrzane?
|
|
Re: .....
Od: syntaxexception
|
Pridané:
15.11.2016 4:10
Sposob definicie 4. faktora 1. prava 6. dodatku ustavy USA neumoznuje odpovedat za inych.
|
|
Re: .....
Od: [Jooky]
|
Pridané:
15.11.2016 10:59
Obrazok http://imgur.com/a/B1imF , video https://youtu.be/xZSU1FPDiao?t=24m45s
Realita je, ze "podvadzaju" vsetci a z nejakeho dovodu sa navazaju len do VW. Ten dovod je podla mna jednoduchy. Chceli expandovat na USA trh a niekomu malo zaplatili ...
|
|
Re: .....
Od: tabulator
|
Pridané:
14.11.2016 14:30
vseobecne je problem ze sa riesi znecistovanie osobnymi automobilmi ktore maju podiel na znecisteni ovzdusia vo svete na urovni pod 3%. chyba nieje vo vyrobcoch, chyba je v systeme testovania ktory je tak umely a tak zle stavany (test priemernej spotreby v cykle pre europu je starsi ako 30rokov) ze automobilky sa za tie roky naucili prisposobovat motory tomuto meraniu,pristroj detegujuci testovacie zariadenie je len jeden z nastrojov ktory ma najmensi dopad.
|
|
Re: .....
Od: Vau,wagen?
|
Pridané:
14.11.2016 14:31
zariadenie ktore upravuje vystupnu hodnotu emisii je mensie zlo nez motor konstruovany tak aby podaval lepsie vykony v syntetitckych testoch,skratene
|
|
Rozny meter
Od: MaoBK
|
Pridané:
14.11.2016 14:58
Vyrobcovia TV urobili presne to iste. Pri video sekvencii, pri ktorej sa meria spotreba, nastavili odbery tak aby to ukazovalo malo. Ale staci si pustit nieco s rychlymi scenami, alebo zmenit predvolene hodnoty jas/kontrast/farby a hned to zozerie aj solarne paneli.
To co urobil VW je zle, ale este horsie je to, ze o tych TV bolo par clankov a nic viac sa neriesi. A pritom je to o tom istom akurat sa nemas emisie z TV ale z elektrarni.
|
|
Re: Rozny meter
Od: Kokikoko
|
Pridané:
14.11.2016 15:03
Mao,tema je ale o autach,nie o tv,tak nebud jak male decko v skole,ked dieta spravi zle a druhe spravi tiez s odovodnenim,ze aj to prve robilo zle.Proste VW su kur.y aj s ich autami.Ty mas urcite nejaky skurv.eny VW,inac by si toto nehovoril.
|
|
Re: Rozny meter
Od: Sak ja ne?
|
Pridané:
14.11.2016 15:10
Na FB som raz videl súťaž o VW a hneď prvý koment bol samozrejme 'dýmovnice si nechajte'. Práve si mi ho pripomenul. <> tomu rozumieš. Keby si rozumel tak vieš aká je celá táto kauza smiešna
|
|
Re: Rozny meter
Od: MaoBK
|
Pridané:
14.11.2016 15:23
Mas pravdu je tam diametralny rozdiel. Napr. ako v cyklistike mas doping a mechanicke pomocky. Preco zakazuju obe ved su ako male deti co maju potrebu stale nieco zakazovat. Vysledkom je prevaha nad supermi, co je to iste ako emisie z dvoch zdrojov.
BTW som sa vyjadril ze to nieje OK, len ze nemeraju jednym metrom. Maju asi metricky, bulharsky, palcovy a dalsie.
|
|
Re: Rozny meter
Od: MaoBK
|
Pridané:
14.11.2016 15:39
Tema je o manipulacii emisii cez manipulaciu napr. spotreby.
Takze porovnavam hrusky s jablkami, ale len preto ze obe su ovovie.
|
|
Re: Rozny meter
Od: cikilikitua
|
Pridané:
14.11.2016 15:44
Ser na Mao,venuj sa svojej praci radsej.VW su zmrdi a bodka...a ano,naftove dymovnice je dobry vyraz...a tie benzinove? hladam spravny vyraz..
Jo a priznaj sa uz,mas VW? :-D
|
|
Re: Rozny meter
Od: Nasr
|
Pridané:
14.11.2016 15:47
a nezabudaj na emisie konskeho zaprahu.
|
|
Re: Rozny meter
Od: Fako
|
Pridané:
14.11.2016 16:23
VW mal vzdy srotove motory. Ked idem za nejakym "koncernovym" vozom, vzdy prepinam vetranie na vnutorny okruh.
|
|
Daj ešte jeden.
Od: Káblik.
|
Pridané:
14.11.2016 17:32
A to je aký ten "nekoncernový" voz???
|
|
Re: Daj ešte jeden.
Od: syntaxexception
|
Pridané:
15.11.2016 7:13
Pocas idenia za ktorym niekedy neprepina vetranie na vnutorny okruh.
|
|
Re: Daj ešte jeden.
Od: dadsad
|
Pridané:
15.11.2016 7:55
Si dement alebo dement?
|
|
Re: Rozny meter
Od: Sak ja ne?
|
Pridané:
14.11.2016 15:08
Preto si 'niečo s rýchlymi scénami' pozerám len na pc
|
|
Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: rolh
|
Pridané:
14.11.2016 15:02
Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily. Podla viacerych studii su priemerne predpokladane emisie az na urovni 70g CO2e/km. Kdezto oni napisu ze 0. Taka Tesla co ma 100Ah baterky ma este viac emisii ako nejaky usporny maly VW. Takze ako kde sa posunieme ked prejdeme na elektromobily? Bude viacej kominov, viac elektrarni atd...
Link: http://ix.sk/pif4m
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: aasami
|
Pridané:
14.11.2016 15:16
aj keby mali uplne rovnake emisie, je sakra rozdiel, ci ti to vypustaju priamo pod nosom na ulici koncentrovane rovno pod nosom, alebo za mestom vysokym kominom s daleko vacsim rozptylom.
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: rolh
|
Pridané:
14.11.2016 15:22
Lenze z toho komina sa ti to vrati naspat
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: siirii
|
Pridané:
14.11.2016 15:52
Nie nevráti. Navyše je jednoduchšie vyrábať čistú elektrinu na jednom zdroji, než riešiť emisie miliónov áut.
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: rolh
|
Pridané:
14.11.2016 15:56
budes kacat stromy? cim bude kurit? lebo solar je este stale nejako malo efektivny. A odpad z milionov skodlivych baterii co nam pribudne?
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: siirii
|
Pridané:
17.11.2016 2:18
Batérie sa recyklujú. Prečo by som mal kácať stromy? Čo to trepeš?
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: Fako
|
Pridané:
14.11.2016 16:27
Ty musis byt iny ek3o3t...
Co vlastne povazujes za "cistu lektrinu"?
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: rolh
|
Pridané:
14.11.2016 16:50
Sliapanie na dynamo alebo kabel napojeny na slnko
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: sdfdsafsa
|
Pridané:
15.11.2016 7:57
ja mam dynamo na mojej bakule, ked ju vecer mastim, svieti cela izba!
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: siirii
|
Pridané:
17.11.2016 2:17
Vietor, voda, prípadne (v budúcnosti) fúzne reaktory. A urážky si nechaj pre niekoho iného.
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: Manu
|
Pridané:
16.11.2016 8:00
Účinnosť ti zrejme nič nehovorí. Nevadí naučíš sa.
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: siirii
|
Pridané:
14.11.2016 15:51
Vyrábať elektrinu sa dá aj bez znečisťovania ovzdušia (jadrové elektrárne, solárne, vodné, veterné).
Choď sa niekedy pozrieť do nejakého ázijského megamesta a potom sa ešte raz zamysli, čo za kravinu si napísal.
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: ...
|
Pridané:
14.11.2016 16:19
Tazba, spracovanie a likvidacia uranu a kremika, lokalna zmena ekosystemu + nerieseny kal, a veternicky su hlucne a maju co robit aby utiahli samy seba.
Jedina cista energia je taka, ktoru nie je potrebne vyrobit. Ziadna ina, ktora neznecistuje neexistuje.
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: Fako
|
Pridané:
14.11.2016 16:32
Podpisujem - presne tak!
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: Chelium
|
Pridané:
14.11.2016 17:21
Čistá energia?Hmm,vodík..Len je problém s jeho skladovaním a vytváraním..Non-stop elektrolýza s pomocou sol.panelov v lete aj v zime a následné skladovanie v stlačenej forme v kovových nádobách je riešením..
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: ...
|
Pridané:
14.11.2016 18:33
stacilo skratene: nic. panely niekto z niecoho vyrobit musi ze? rovnako ako ten vodik stlacit a uchovat.
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: Chelium
|
Pridané:
14.11.2016 18:41
Áno vitaj na svete pozemšťan :)
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: Chelium
|
Pridané:
14.11.2016 18:43
No tak môžeš aj šľapať na bycikli :)
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: siirii
|
Pridané:
17.11.2016 2:25
Ani neviem, ako reagovať na tento absurdný príspevok. Ale skúsim.
Lokálna zmena ekosystému - samotná existencia miest, ľudských sídiel mení ekosystém
Veterné elektrárne môžu byť hlučné, ale nevšimol som si, že by sme mali zastavaný celý povrh Zeme. Neobývaných plôch je stále väčšina. Tak potom?
Jedina cista energia je taka, ktoru nie je potrebne vyrobit - Ach toto čo je? Energia sa nedá vyrobiť. Nie, naozaj sa nedá. Pozri si niekedy základy fyziky.
Čo sa týka elektriny, vodné elektrárne, prípadne, v budúcnosti, fúzne reaktory.
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: Fako
|
Pridané:
14.11.2016 16:31
Nezakrývaj si oči! Vraj výroba elektriny bez znečisťovania ovzdušia... Ale pozri na to komplexne: existuje výroba elektriny bez akéhokoľvek znečisťovania (odpadu)? Pomôžem ti - neexistuje.
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: Trololo
|
Pridané:
15.11.2016 9:44
Akosi si zabudol pri svojej "hlbkovej" analyze na to, ze benzin / nafta sa ti zazracne nezjavi v nadrzi.
Niekto musi postavit velku ropnu plosinu (alternativne frakovanie, co je este vacsie peklo). Nasledne sa to musi tankerom/potrubym preniest cez pol sveta. V rafinerke spracovat. Preniest na cerpaciu stanicu.
Takze ak chces realne porovnavat, tak zapocitaj do emisii pre tvoj maly usporny VW aj toto.
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: syntaxexception
|
Pridané:
15.11.2016 9:58
A este dynosaurusovia potrebuju postavit a poriadne pomilovat.
|
|
Re: Kto najviac zavadza v emisnych informaciach elektromobily
Od: Manu
|
Pridané:
16.11.2016 7:57
Čo si sa ty už zbláznil načisto či čo?
|
|
oebávači
Od: jaaaaaaaaaj
|
Pridané:
14.11.2016 19:40
Máme doma benzínový folcík, žerie si sedem litrov.
Naftové Punto 1,9 JTD, žerie si 4 litre nafty.
Ten talianský autiačik má 16 rokov, žiadne úpravy...a za žiadnych okolností ani za studena pri zošliapnutí plynu na plný kotel nezadymí ani trošku.
Pretože dosť jadím, vidím čo koľko smradí.
To nieje iba jeden typ no prevažne sú to nemecké superatá...
|
|
Re: oebávači
Od: akoze
|
Pridané:
15.11.2016 10:15
mozem potvrdit. mam 16 rocny 1.9 SDI, za ziadnych okolnosti nedymi. z vyfuku mu idu rozkosne biele maciatka cukriky alebo duha.
|
|
Re: oebávači
Od: afto
|
Pridané:
16.11.2016 7:52
ja pouzivam 15 rocne bmw a ked zoslapnem plyn na podlahu tak dymi ale nie nacierno ,proste dymi poctivy kvalitny dym euro 3 normy :)
|
|
Re: oebávači
Od: Effe
|
Pridané:
16.11.2016 7:22
No tak ty si s tým "nezadymi ani trošku" riadne zadrel. To je hádam na príspevok do silvestrovských správ. Že taliansky 16-ročný diesel nezadymí ani trošku. Buhahahahahahhahh hahahahhahahahahaahahahah hahahhhahaahhahahahaha hahahhahaahahahahahahahahah !
|
|
ludove vozidla
Od: social
|
Pridané:
15.11.2016 8:23
vw a Francúzke auta su sračky
|
|
Re: ludove vozidla
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2016 9:58
tak nam aspon prezrad co nie je sracka?
|
|
Re: ludove vozidla
Od: Borat
|
Pridané:
15.11.2016 11:42
No dobre kvalitne pevne tazko z diery dostatelne Hovno.
|
|
E-auta a spalovaky
Od: Rasto S
|
Pridané:
15.11.2016 12:08
1. V prvom rade si treba uvedomit ze:
elektromobil zerie na 100km zhruba 20kW
Spalovak pri 5/l na 100km zhruba 50kW, 1liter paliva je zhruba 10kWh energie
Vysledok je ze elektromobil je uspornejsi a zvysnu energiu ktoru sme usetrili mozme minut inde. nehovoriac o tom ze fosilna elektraren vyuziva aj odpadne teplo, auto nie.
2. VW poviem Vam jedno sam mam 1,6Tdi GOLF s poszihnutym motorom, pisal som VW ze co s tym mienia robit a oni ze mi daju vediet, doteraz sa nic nestalo. Okrem toho ano citim sa podvedeny lebo sa snazim v ramci svojich moznosti spravat enviro friendly a auto som si kupoval kvoli spotrebe a hodnotam CO2 ktore vypusta. Tym ze predajca uviedol nepravdive udaje tak ma zaviedol, auto by som si urcite nekupil vediet skutocne hodnoty NOx a CO2. Som zvedavy ako by ste sa tvarili keby vam v kompe dosiel procesor ktory sa tvari ako i7 - ved papier znesie v tomto pripade benchmarky a realne by slo o pretaktovanu i3, ved pridavne funkcionality ak sa spusti benchmark nasimulujeme.
HOWK
|
|
Re: E-auta a spalovaky
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2016 14:07
Podla testov prave VW splna normy najlepsie a ostatne automobilky este vyrazne viac, napriek tomu ze podvadza. Takze ak by si si nekupil ziadne auto, mozme sa potom bavit o tom, ze si envirofriendly, lebo takmer akymkolvek inym autom by si prekracoval limity este viac.
Problem pri elektromobiloch je ten, ze energeticka infrastruktura na to nie je stavana a dlho nebude a je potrebna vyrazna investicia do prenosovych sustav a do novych vyrobnych zdrojov. Nemci zatvaraju politicky atomky do 2020. Stavaju kvoli tomu 20 novych uholnych elektrarni - Zvysi sa CO2, NOx aj radiacia, len politickym dristom. Nehovoriac, ze narastu ceny uhlia a zvysi sa aj povrchova tazba. Takze si problem nevyriesil, len transformoval.
|
|
Re: E-auta a spalovaky
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2016 14:07
*ostatne automobilky este vyrazne viac prekracuju limity
|
|
Re: E-auta a spalovaky
Od: linux-man
|
Pridané:
15.11.2016 16:11
1, elektriku musis vyrobit, doniest k sebe a spracovat.
ucinnosti - nafta 4:1, plyn 3:1, uhlie 3:1
to jest, ak chces z nafty zrobit 20 kW stavy, musis spalit dost nafty na zrobenie 80kW energie. zarataj 10% transit loss, a si na 88kW. prijeb k tomu straty pri prevode a nabijani, a prekvapko, si na dvojnasobku energie oproti naftaku.
ano, fakt uspora...
2, emisie a spotreba platia pri testovacich podmienkach - ak neplanujes jazdit presne tak, ako pri teste, je ti to uplne u pici.
3, ak si niekto kupi hocico mensie jako 1.8, resp 2.0 liter, nemoze o sebe tvrdit, ze je enviro - bo tie picoviny robia tolko bordelu, ze prekonavaju hravo moj 3.0l
|