|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zoznam modelov
Od: Tm.
|
Pridané:
10.11.2016 15:42
OK, ako sa da najst zoznam modelov ktore su dotovane?
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: 65432122
|
Pridané:
10.11.2016 15:51
Hadam šecky nui?
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: jejekf
|
Pridané:
10.11.2016 15:56
tak si kupim z ciny elektroauto za 3000 a 2000 na tom este zarobim.. a kupim si jedno kazdy mesiac a nemusim uz chodit ani do prace
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: Obvious
|
Pridané:
10.11.2016 16:00
Kšeft ti padol:
"Ministerstvo tiež avizuje, že musí isť o vozidlá predávané na Slovensku. Konkrétne musí mať výrobca na Slovensku autorizovaného zástupcu podľa podmienok autorizácie ministerstva dopravy. "
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: fnuk
|
Pridané:
10.11.2016 16:09
nespravodlivy svet..
|
|
Re: Zoznam modelov
Od reg.: dslk0
|
Pridané:
10.11.2016 19:16
to sa oplati, elektromibil Golf za 35 tisic, dotacia bude 5 takze ho budem mat za 30 s dojazdom 150 km
Ze by som si radsej kupil passata 2TDI? za 30tis?
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: ...
|
Pridané:
10.11.2016 19:36
vela stastia s 2tdi passatom za 30k. prakticky social.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: Hdhdhdhhd
|
Pridané:
10.11.2016 20:10
Ale no za tridsaťtisíc možno bude mať už aj sedačky
|
|
Re: Zoznam modelov
Od reg.: dslk0
|
Pridané:
10.11.2016 20:31
ano lebo golf bude vo full vybave ze?
napr. cena aktualna passat highline - 31 550 € a to je cenikova cena, a z toho dokazes zjednat este minimalne 10%
|
|
Re: Zoznam modelov
Od reg.: dslk0
|
Pridané:
10.11.2016 20:33
btw k tym tvojim sedackam...
highline ma vo vybave
Top-Komfortné predné sedadlá, poťah sedadiel v kombinácii Alcantara / koža "Vienna" - stredový pás sedadla a operadla "Alcantara", vonkajšie časti sedadla a operadla
"Vienna", výplne dverí a lakťová opierka v imitácii kože
traged najpr si nieco nastuduj a potom tu delaj trapka
|
|
Pre znečistenie zomrie viac ľudí ako pri dopravných nehodách
Od: TDI rakovina
|
Pridané:
12.11.2016 14:56
Pre znečistenie zomrie viac ľudí ako pri dopravných nehodách.
AKCIA
Dnes kupiš naftový motor za 30000+ a za 5 rokov ho predáš za 1200eur lebo ho už nikto nebude chcieť.
|
|
Re: Pre znečistenie zomrie viac ľudí ako pri dopravných nehodách
Od: ...
|
Pridané:
12.11.2016 18:03
pokial bude cena nafty lacnejsia a spotreba dizlakov nizsia ako benzinakov, tak nic take ako: ho uz nikto nebude chciet, nema sancu.
|
|
Re: Pre znečistenie zomrie viac ľudí ako pri dopravných nehodách
Od: cha cha
|
Pridané:
13.11.2016 17:09
Zákaz vjazdu do centra miest s rakovinotvornym motorom.
Ekologická daň za každý kilometer.
O 5rokov budú samojazdiace autá bežné.
Takže tvoj naftovy kotol nebude chcieť nikto kúpiť.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: ...
|
Pridané:
10.11.2016 20:40
Rozpravaj starej materi, aktualny konfigurator 2tdi passat 110kW s automatom len zacina na 31k v comfort line bez priplatkovej vybavy. Ak to chces bez automatu, tak si s par zakladnymi prvkami vybavy v zakladnej cene. A nie este highline.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
10.11.2016 21:27
Neviem aky konfigurator pozeras:
Passat Highline 2.0 TDI 6G BMT · Diesel · 6-stupňová - 110 kW - 31 550
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: ...
|
Pridané:
10.11.2016 21:42
Vsak to pisem vyssie, highline zacina od 31550 ale v manuali, nie v automate. Ak chces automat tak comfortline na 31020. A stale si si este neskrtol v priplatkovej vybave a ani farbu nezmenil.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
11.11.2016 13:21
S automatom si zacal az ty, nikto pred tebou ho nespomenul. Je to osobna preferencia a nie kazdy chce automat.
Ja mam opacny problem, vacsina aut co ma zaujima su stvorkolky a tam zacina manual miznut. Ked dosluzi to auticko, co mam, nebude uz velky vyber :(
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: ...
|
Pridané:
11.11.2016 13:43
U EV a hybridov automat nie je osobna preferencia, ale jedina volba (prius, auris - eCVT, VW - DSG, tesla a viac som nestudoval tak mozno trepem). Tak treba porovnavat hybridy a EV s klasikou len s automatom, nie ze sa ucelovo porovnava cena passata s manualom voci hybridu s automatom. Porovnavat porovnatelne.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
11.11.2016 18:01
Ciste EV nemaju prevodovku ziadnu, pretoze ju nepotrebuju. Elektromotor ma na rozdiel od spalovacieho dostatocny krutak, aby sa rozbehol na pevnom prevode a zaroven bol efektivny aj po rozbehnuti (spomen si na trolejbusy ;) ).
Preto rovnako nema zmysel porovnavat ju s autami, ktore maju automat.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: ...
|
Pridané:
11.11.2016 19:56
vyborne, tak mozme EV porovnavat s trolejbusmi...
|
|
Re: Zoznam modelov
Od reg.: dslk0
|
Pridané:
11.11.2016 23:03
si kokot alebo ano?
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: xspa x
|
Pridané:
10.11.2016 20:32
sice mimo temu, ale snad potesi niekoho - DIRT 3 COMPLET EDITION zdarma omedzeny cas, tak berte
http://ix.sk/FG23P
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: JUSTO
|
Pridané:
11.11.2016 8:39
Ako radsej Dirt Rally uz, v tej 3 je malo rally a vela gymkhany a rallycrossu.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: Hdhdhdhhd
|
Pridané:
10.11.2016 20:56
Ale no za tridsaťtisíc možno bude mať už aj sedačky
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: fffasas
|
Pridané:
10.11.2016 16:43
Vsetky okrem Tesly, podla tlacovky.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: olaola
|
Pridané:
11.11.2016 8:20
to byl taky účel, musí se podporovat hlavně ropní teroristé, co prodávají směšné parodie na EV, ne skuteční výrobci EV (pouze Tesla), co mají dostatečný dojezd
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: avcsf3dwx
|
Pridané:
11.11.2016 9:04
preco okrem tesly???
|
|
Re: Zoznam modelov
Od reg.: hulo .
|
Pridané:
11.11.2016 10:07
Zrejme nemá v SR oficiálne zastúpenie, keď aj najbližší servis je vo Viedni.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: sawvdc
|
Pridané:
11.11.2016 10:40
dik
|
|
Re: socializmis
Od: ZLOdej robert
|
Pridané:
13.11.2016 17:17
Slovenský importér si prihodí na cenu +7000Eur
Takže sa to oplatí doviesť bez dotácie.
Dotácie sú podvod, klamstvo, čisté zlo.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: Peter Kazimir
|
Pridané:
10.11.2016 16:52
Cisto elektricke: BMW i3, Citroen C-Zero, Kia Soul EV, Mercedes B electric drive, Nissan Leaf, VW e-Golf, VW e-Up!,...
Hybridy: BMW i3, BMW i8, Kia Optima PHEV, Mercedes S500e, Mitsubishi Outlander PHEV, Toyota Auris Plug-in Hybrid, VW Golf GTE, VW Passat GTE...
Je toho dost, nechce sa mi to za teba hladat a vypisovat, ruky mas aj ty, google tiez.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: gertrudo
|
Pridané:
10.11.2016 17:12
auris nie je plug in hybrid. Minimalne nie na slovensku. Iba prius je plugin a stoji ludovych 36000. S dotaciou 33000.
A neviem ale asi to bude aj najlacnejsi plugin hybrid.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: Peter Kazimir
|
Pridané:
10.11.2016 18:31
pravdu mas, tym Aurisom som myslel Prius
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
10.11.2016 19:44
Konfigurator S500e zrovna hadze nejaky error, takze ten zoznam moznosti prilis aktualny nie je.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: Peter Kazimir
|
Pridané:
10.11.2016 20:25
Co ma nejaky error spolocne s aktualnostou zoznamu?
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
10.11.2016 20:51
Nuz, pokial nejaky ekologocki aktivisti deklaruju podporu a kladu podmienky, v prvom rade maju nutne podmienky realizacie zabezpecit na svojej strane a nie ze hned prva ponukana volba vedie... na pomerne znamy skracovac. To si rovno mozu hned vedla strcit cely zoznam, kym to opat skusim.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: Peter Kazimir
|
Pridané:
10.11.2016 21:25
U FOKIN W0T M8?
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: rms_
|
Pridané:
10.11.2016 22:36
Aký ekologickí aktivisti deklarujú podporu a kladú podmienky?
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
11.11.2016 6:12
Ja ich osobne zlozky nemam.
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: AlbHert
|
Pridané:
11.11.2016 14:19
nemas toho viac..
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: TurboB
|
Pridané:
14.11.2016 6:43
syntax kasli na nich asi maju bohatych rodicov =;o)
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: mp1
|
Pridané:
10.11.2016 19:28
auto musí mať oficiálneho dealera na slovensku. takže nissan, hyunday (predplatiť, sú na lodi, dovezú v decembri), kia.
tie správy sú zmätočné, jedná sa o čisté elektromobily, bez "predlžovača dojazdu" a hybridy sa delia o "plug" (dobíja AJ zo zásuvky) a "NEplug, (nedá sa dobíjaž zo zásuvky)
|
|
Re: Zoznam modelov
Od: tamtung
|
Pridané:
10.11.2016 20:24
v cesku kupis rovnaky model lacnejsie aj bez prispevku
|
|
klasika
Od: andrejman
|
Pridané:
10.11.2016 15:52
Uz volaky ten cas rozmyslam nad kupou elektromobilu pre manzelku ktora hlavne jazdi do prace a pre maleho do skoly. A tato dotacia aj ked nie velka ma presvedcila. Idem do toho
|
|
Re: klasika
Od: 98569822365
|
Pridané:
10.11.2016 16:02
Hneď po byrokratoch si na poradovníku.
|
|
Re: klasika
Od: mmxxx
|
Pridané:
10.11.2016 16:03
Najde sa plugin hybrid do 20 000?
|
|
Re: klasika
Od: gertrudo
|
Pridané:
10.11.2016 17:13
Nestaci ti cisty elektromobil do 20 tisic?
http://dopice.sk/iz3
|
|
Re: klasika
Od: aasami
|
Pridané:
11.11.2016 8:32
Ten nema na SR distributora, kedze to nepredava Dacia ale Prime Motors. Takze z toho nic.
|
|
Re: klasika
Od: vivvvi
|
Pridané:
10.11.2016 18:32
zd-sr. sk/ modely
|
|
Re: klasika
Od: aasami
|
Pridané:
10.11.2016 20:10
To vyzera velmi zaujimavo. Vdaka za link.
|
|
Re: klasika
Od: boris11
|
Pridané:
11.11.2016 13:25
to predsa nieje auto :)
|
|
Re: klasika
Od: mp1
|
Pridané:
10.11.2016 19:35
modely s končiacou 5r zárukou na 80% batérie, bez tepelného nčerpadla, ... https://www.autobazar.eu/sk/
nisan - leaf
|
|
Re: klasika
Od: [Jooky]
|
Pridané:
10.11.2016 17:21
A bude jej stacit dojazd ? Staci ze zakuri, nech jej a nedajboze synovi nie je zima ... a clovek je rad ak to ma aspon polovicu dojazd, co ma auto v papieroch.
|
|
........
Od: cruel reality
|
Pridané:
10.11.2016 15:53
Moc tomu neverim, ze bude ten statny prispevok nejak realne pristupny a cesta k nemu nebude zahatana brutalnou byrokraciou, alebo inymi nevyhodami, kedze by tak statu utekali peniaze hned 2 krat - za prispevok a aj za dane z PHM. jedine ze by zdvihol dan na elektrinu alebo baterie;)
|
|
Re: ........
Od: Gfvvgd
|
Pridané:
10.11.2016 17:07
1500 aut je nic a dobre to vyzera na eu homozhromazdeniach ze sme eko narod.
|
|
Re: ........
Od: aasami
|
Pridané:
10.11.2016 20:13
Nuz aj Slovensko podpisalo parizsku dohodu, tak daco robit musime.
|
|
Re: ........
Od: real name
|
Pridané:
11.11.2016 8:26
staci nam zavriet jednu uholnu banu a uspech je ovela vacsi aj lacnejsi
|
|
Re: ........
Od: gertrudo
|
Pridané:
10.11.2016 17:14
Realny je, ale kto da uz za pluginhybrid 33000 tak 36 ho nezabije, to iste emobily.
|
|
Re: ........
Od: Robo1111
|
Pridané:
10.11.2016 17:17
Peniaze im neutekaju, prispeju 5 mil. na kupu aut na slovensku a 50mil dostanu z europeskej unie ze to zaviedli.
|
|
Re: ........
Od: real name
|
Pridané:
11.11.2016 9:13
peniaze utecu ked nas eu zazaluje za podmienku lokalneho predajcu a bude chciet 50 naspat
|
|
Re: ........
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
10.11.2016 17:18
Mozno by pomohlo brat do uvahy rozdiel voci nakladom na stavbu precerpavacej vodnej elektrarne v porovnani s nevyhnutnou kompenzaciou jaloveho vykonu rozvodnej siete.
|
|
Re: ........
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
10.11.2016 17:27
Napriklad ja by som, s vynimkou platinovej kreditky, za poskytnutie bezplatneho pouzivania takeho vozidla mozno ani moc neziadal.
|
|
Od nového roku...
Od: Obvious
|
Pridané:
10.11.2016 15:58
Takze ta tesla, čo stojí 50 bude po novom roku stat 55?
|
|
Re: Od nového roku...
Od: 98569822365
|
Pridané:
10.11.2016 16:03
Nie.
|
|
Re: Od nového roku...
Od: neiom
|
Pridané:
10.11.2016 16:11
na Teslu sa príspevok vzťahovať nebude, zatiaľ nemá oficiálneho predajcu na SK
|
|
Re: Od nového roku...
Od: my zme piesčany
|
Pridané:
10.11.2016 19:00
Akoze nie.. ved Tesla Piestany u nas funguje dlhe roky
|
|
Re: Od nového roku...
Od reg.: ujoslav
|
Pridané:
10.11.2016 19:42
čo by nie? http://www.tesla.sk/sk/
|
|
Re: Od nového roku...
Od: olaola
|
Pridané:
11.11.2016 8:28
to je právě ono, všichni krom Tesly zdraží, navíc Tesla záměrně není zahrnuta, protože jde skutečný EV s ne směšným dojezdem
|
|
Opel Ampera-e?
Od: pudleek
|
Pridané:
10.11.2016 16:11
Ilustračné foto, dostupný elektromobil Chevrolet Bolt EV model 2017 s dlhým dojazdom, ktorý bude v Európe predávaný ako Open Ampera-e, kliknite pre zväčšenie (foto: General Motors)
|
|
dfdfs
Od: sdffd
|
Pridané:
10.11.2016 16:16
akonahle tesla zrusila program nabijacich stanic zdarma, cele to stratilo vyznam.
|
|
Re: dfdfs
Od: _xxx
|
Pridané:
10.11.2016 16:44
tesla nie je charita, bol to len marketingovy tah.
|
|
Re: dfdfs
Od: Fry
|
Pridané:
10.11.2016 16:44
Keď si do BMW musíš kúpiť benzín za vlastné, tak jeho kúpa tiež nemá význam? Zvláštna logika toto.
|
|
Re: dfdfs
Od: huanggg
|
Pridané:
11.11.2016 7:52
nj, lenze tankovanie BMW netrva hodinu
|
|
Re: dfdfs
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
11.11.2016 8:38
nj, lenze nie je ziadny dovod, preco by nemohlo aj viac.
|
|
Re: dfdfs
Od: 33333333333
|
Pridané:
12.11.2016 0:20
Lenže každý teslák sa oháňa práve tým že má "tankovanie" zadarmo. Nech sa snažia akokoľvek tak zatiaľ auto do ktorého sa leje D/B prípadne LPG je pre bežného Slováka výhodnejšia kúpa ako kúpiť si hoc aj dotovaný e-mobil.
|
|
Štát významne prispeje na kúpu elektromobilu alebo hybridu
Od reg.: nemam a nebudem mat
|
Pridané:
10.11.2016 16:49
svine, zase si nasli nieco ako oblbnut ludi, dame vam akciu na hybridy ale nastavime take podmienky ze take auto u nas nekupite... no LOL,momentalne sa to vztahuje na dva modely, prius a volvo, ktore stoja takmer 40tis €... ked hybrid, tak hybrid, nech to daju na vsetky a hned zajtra si pojdem kupit yaris hybrid
|
|
Re: Štát významne prispeje na kúpu elektromobilu alebo hybridu
Od: Peter Kazimir
|
Pridané:
10.11.2016 16:58
Dva modely? Slovami klasika by som sa ta spytal: A co si slepy, ty kokod?
Tych aut je kopec, lacne pochopitelne nie je ziadne.
|
|
Re: Štát významne prispeje na kúpu elektromobilu alebo hybridu
Od: ma pravdu, nenadavaj mu
|
Pridané:
10.11.2016 17:12
nie je ich vela. Dotacia je iba na plug-in hybrid. cena +40k
|
|
Re: Štát významne prispeje na kúpu elektromobilu alebo hybridu
Od: Peter Kazimir
|
Pridané:
10.11.2016 18:35
Vyssie som vypisoval zoznam, prakticky kazda normalna znacka ma v ponuke aspon jeden plug-in hybrid alebo elektromobil.
|
|
......
Od: .....
|
Pridané:
10.11.2016 16:59
Sa dosť bojím, že si človek kúpi auto s vedomím, že dostane dotáciu a potom ho štát pošle do hája, lebo nesplní nejakú podmienku o ktorej sa nikde nepíše.
|
|
5znak
Od: XMen
|
Pridané:
10.11.2016 17:07
Nechapem preco sa dotacie tykaju hybridy? V com su ekologicke. Este keby tak plugin hybridy, tak sa to da pochopit ale inak je to zbytocnost. Ta dotacia mala prist tak o dva roky a mala byt iba na ciste EV. O dva roky koli ponuke EV s realnym dojazdom nad 300km a konkurencii. Teraz sa daju objednat iba drahe Tesly S a X a Bolt. Ostatne su len tzv. EV hracky pre nadsencov a odporucam nekupovat a nepodporovat take EV nezmysli s dojazdom ledva 150km pri spravnom vetre a bez klimy.
Zasa dalsi dokaz, ze uradnici nerozmyslaju.
|
|
Re: 5znak
Od: gertrudo
|
Pridané:
10.11.2016 17:15
Ze si ty ten clanok neprecital?
"Podmienkou príspevku na hybrid je, aby išlo o plug-in hybrid teda hybrid nabíjaný z elektrickej siete a nie iba regeneračným brzdením."
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
10.11.2016 18:18
Nie, neprecital ale potom je blby nadpis clanku. V kazdom pripade ani PHEV nie je dobry napad dotovat. Jeho dojazd v EV mode je obmedzeny a casto krat nepresahuje 40km. Cize velke mnozstvo ludi to bude pouzivat aj ako spalovak. Navyse je tu problem uz vyssia hmotnost a komplikovanejsia konstrukcia kedze auto ma duplicitny pohon. Okrem toho, aky taky zmysel by PHEV mal vtedy, keby sa dalo vynutit pouzivanie EV modu v mestach aby neotravovali ovzdusie ludom.
V kazdom pripade je to z mojho pohladu stale zbytocne a nevhodne vynalozenie penazi. Prachy mali byt vynalozene na podporu cistych EV s realnym dojazdom 300+km inak sa tu v tejto spirale polorieseni budeme krutit dalsiu dekadu aj ked automobilky budu isto spokojne, ze nemusia privela investovat a ludia im budu calovat aj cez dotacie.
PS: Kazdy hybrid sa da premenit na plugin. Staci pripojit nabijacku. Nepise sa tam nikde o min. dojazde v EV mode. Kto prvy spravi taketo vylepsenie do svojich aut?
|
|
Re: 5znak
Od: ASD_
|
Pridané:
10.11.2016 18:45
Typicky nazor cloveka co vie z praxe prd. V prvom rade plug in hybrid je len ofajc na papierovu spotrebu a tym nizke dane na zapade. 90% ich nocuje v meste kde ich aj tak nik nenabija a funguju ako klasicky hybrid. Na com by nebolo nic zle, keby neboli umelo zvyhodnene.
Na beznom hybride napriklad od Toyoty si vies nastavit EV mod. Okrem toho aj bez toho ides meste viac ako 50% bez spalovaku. V zapche sa spalovak nezapne aj 15 minut. A v meste pokial vyuzivas rekuperacne brzdenie nemas problem jazdit za 4. Bez toho aby si z vyfuku vyklepaval sadze. Preto mi pride chore, ze klasicke hybridy ktore by sa vedeli aspon trochu presadit(nie je to luxusny tovar) nie su nijak zvyhodnene, ale dechtaky profituju z nizsej dane na palivo.
EV by boli fajn, ale nie pri sucasnom stave techniky a zmenu neocakavam za dva roky, to este potrva.
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
11.11.2016 12:16
A vies ze v toyote mozes ist na EV mod asi tak 2km? To ti ako pomoze v meste a hlavne velkom, kde potrebujes prekonat vzdialenost 20km a viac ked ides z periferie?
"Okrem toho aj bez toho ides meste viac ako 50% bez spalovaku"
To je uplny NEZMYSEL, pokial nejdes s autom do vedlajsieho obchodu.
"nemas problem jazdit za 4. Bez toho aby si z vyfuku vyklepaval sadze."
Hmm takze pri 4 litroch uz nebudem mat sadze? To je novinka, ved ty si vynasiel lepsie riesenie nez DPF filtre. Staci znizit spotrebu na 4l/100km.
Klasicke hybridy su nezmysel a preto sa nepresadzuju a nebudu ani dotovane, co je len dobre. Sadni si do PHEV a uvidis ten rozdiel.
|
|
Re: 5znak
Od: ASD_
|
Pridané:
15.11.2016 7:27
Tvoj komentar dokázal co som z napisal. Ze vies z praxe prd. Mame na firme hybrid a viem kolko prejde na EV, viem ako rychlo dokaze natlacit baterie na dalsi km. Ty vies tak citat letaky. Skus sa poriet na reakcie v DPF a zistis, ze to nie je ziadne terno. Okre toho prelezu aj sadze len v mensom mnozstve. Zato benzinak bez priamaho vstreku a z nizsim kompresnym pomerom na strane stlacania nepotrebuje DPF a sadze z neho nelezu. O v sucasnosti casto prieperanych NOx ani nehovorim.
Ale ked citam tieto riadky tak je jase kto volil sucasnych borcov co zvyhodnuju naftu(nizsou spotrebnou danou), lebo ved ma DPF. A klasicky hybrid, ktory sa uz osvecil realnom prevadzkou aj v krajinach bez dotacii je zly a zvyhodnovat ho je predsa blbst.
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
11.11.2016 12:17
pokracovanie:
Co sa tyka nabijania, to je problem ale nie neriesitelny. Nabijaci stojan je velmi lacna zalezitost. Navyse sa da pouzit aj rychlonabijanie. Problem len je ze PHEV maju dojazd tazko cez 40km cize nic a preto TIEZ NIE SU RIESENIM. Mozno este tak opel ampera s dojazdom 60km a tusim mala byt aj verzia s dojazdom este vyssim (tusim az 100km ale to nemam overene). Pri takom malom dojazde sa ti neoplati pouzivat rychlonabijanie co sa oplati prave pri cistom EV s dojazdom 300+km.
Ciste EV uz ma vsetky potrebne technologie len ich vyroba je marginalna a preto su drahe. Termin dva roky spominam koli konkurencii. Teraz u mame Bolta, o rok bude Tesla model 3 a na dalsie roky sa chysta aj novy Leaf. To su uz EV co stoja za to a budu stacit 95% ludom. Lepsie by bolo keby sa tieto dotacie naakumulovali a pouzili o tie dva roky a idealne celoeuropsky, lebo by sa urcite pridal aj VW a ostatny.
|
|
Re: 5znak
Od: ASD_
|
Pridané:
15.11.2016 7:29
Ano ty, ze vsetci zacnu produkovat EV na sucasnych technolgiach, drahe kovy potrebne pre baterie zacnu klesat na cene. No to by normalneho coveka nenapadlo.
|
|
Re: 5znak
Od: [Jooky]
|
Pridané:
10.11.2016 17:20
aj cisto EV auto je vacsia zataz na prostrednie ako klasicky spalovak ... podla mna je to cista hipstercina, dotovana statom.
|
|
Re: 5znak
Od: Peter Kazimir
|
Pridané:
11.11.2016 1:23
To by ma zaujimalo preco si dostal tolko minusiek... Jedina "vyhoda" sucasnych baterkovych elektromobilov je to ze neznecistuju priamo prostredie v ktorom sa pohybuju, to ze znecistenie z fosilnych elektrarni ktore dodavaju nezanedbatelnu cast energie do energetickej siete je snad horsie ako to z vyfukov benzinovych aut a to ako sa zatazuje prostredie tazbou surovin potrebnych na vyrobu akumulatorov je uz potom druha vec, ktoru ekohipsteristi akosi prehliadaju.
|
|
Re: 5znak
Od: huanggg
|
Pridané:
11.11.2016 7:58
vyrobit litiovu baterku tiez nie je jednoduche kedze litium sa vacsinou v prirode nachadza iba v stopovych mnozstvach
|
|
Re: 5znak
Od reg.: Fresco
|
Pridané:
12.11.2016 22:23
blbosť...treba ho vybrať z termonukleárnej bomby...tam sú ho mrte
|
|
Hybrid
Od: He´s like a rain
|
Pridané:
10.11.2016 17:48
Hmm,prichádza doba hybridov..Len taký podnet k zamysleniu sa,viete detičky,že v akom prostredí vznikajú hybridy?No predsa v zlom,nehostinnom prostredí.Vivat 2017 :) Bude to len dočasné a neskôr prevládnu elektrické autá,benzín,nafta,atď zostane len ako kuriozita s poriadne vysokou daňou za ich emisie.Nebojte sa,bohatí si svoje hračky ustrážia a plebs dostane fungel nové :)
|
|
Re: Hybrid
Od reg.: Mxxxl
|
Pridané:
10.11.2016 20:48
80% elektriny vo svete sa vyrába spaľovaním uhlia.. jedna takáto elektráreň vyrobí za hodinu toľko emisií asi ako 100 priemerných áut na spaľovací motor za celý svoj životný cyklus
|
|
Re: Hybrid
Od: mif
|
Pridané:
10.11.2016 21:06
podla wiki z 2008 iba 41% je uhlie. Dalsi taraj
|
|
Re: Hybrid
Od: Degens
|
Pridané:
12.11.2016 7:45
Wiki-picoviny. Neber to tak, ze co precitas na wiki je prave, spravne, ultra cool! Casto prave naopak. Aj tam casto pisu clanky vsakovaki trollovia ktori cisla opisuju z denniku Novy Cas pre Zeny.
|
|
Re: Hybrid
Od: juju
|
Pridané:
13.11.2016 14:52
Na Slovensku sa vyraba z uhlia len cca 10% elektriny, jedina uholna elektraren na SK - Novaky na instalovany elektricky vykon uz len 266MW
|
|
Re: Hybrid
Od: Pepek2
|
Pridané:
10.11.2016 23:13
A rafinerky na spracovanie ropy pouzivaju gumove medvediky ? Jedna rafinerka ma spotrebu elektriny ako dva mensie mesta.....tu je vasa ekeologickost fosílnych paliv
|
|
Re: Hybrid
Od: Schraubenmeister
|
Pridané:
12.11.2016 7:47
Možné to samozrejme je. Zelený vraj vydávajú najviac energie spomedzi všetkých farebných variánt macíkov. Žltý sú naopak úplne na kokot.
|
|
dotácia po zakúpení ?
Od: MiroRo
|
Pridané:
10.11.2016 17:52
Väčšina áut je na objednávku, ale podľa článku sa zmluva uzatvorí po registrácií vozidla. Takže objednám auto, zaplatím zálohu, čakám pár mesiacov a potom mi povedia, že sú dotácie vyčerpané a zaplať plnú cenu ?
|
|
Re: dotácia po zakúpení ?
Od: Aladin
|
Pridané:
10.11.2016 17:54
Presne tak a daň za to zaplatíš tak či tak! :D
|
|
Re: dotácia po zakúpení ?
Od: Fritols
|
Pridané:
12.11.2016 7:49
Možno by sa k tomu dal urobiť nejaký eRegistračný systém nakódený za hodinu za cca smiešnych 2 milióny euro.
|
|
?????
Od: Aladin
|
Pridané:
10.11.2016 17:52
To sa vzťahuje len na nové autá, alebo aj na veterány?
http://dopice.sk/iz6
|
|
Re: ?????
Od: He´s like a rain
|
Pridané:
10.11.2016 18:11
Dávam plus za zmysel pre humor :) Áno,len na nové,totižto staré majú zlé,zlé olovené batérie :)
|
|
Re: ?????
Od: Aladin
|
Pridané:
10.11.2016 20:39
Presne tak, majú tie "bakané" recyklovateľné batérie :(
Na rozdiel od tých "nezávadných" lítiových v nových autách.
|
|
Re: ?????
Od: elektttt
|
Pridané:
10.11.2016 19:06
fuha, tak o tom som fakt netusil a ze to dokonca realne pouzivali.. :) len by ma zaujimalo akou rychlostou priemerne jazdili, aky bol maximalny dojazd, ako dlho sa to nabijalo..
|
|
Re: ?????
Od: Aladin
|
Pridané:
10.11.2016 20:42
Veru, to by aj mňa zaujímalo. Asi 3 dni nabíjaš a 1 hodinu jazdíš 10 km/h.
A tú dobovú nabíjaciu stanicu by som chcel domov ako taký vintage vešiak na kabáty :D
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
10.11.2016 21:19
vedeli ste, ze UZ AZ rumunsko davno ma 6000 eur prispevok na EV?
|
|
HYBRID
Od: analny trus
|
Pridané:
10.11.2016 21:59
Dotácie od štátu dopadnú ako aj dotácie hypoték pre mladých (do 35 rokov). Akú dotáciu dá štát, o to bude produkt drahší a teda dotácia pôjde v konečnom výsledku predajcovi.
|
|
E-bicykle
Od: XjCook
|
Pridané:
10.11.2016 23:33
Ked je uz prispevok na auta mal by byt aj na e-bicykle ;-)
Pre stat ovela prospesnejsie s potencionalom vyriesit dopravne zapchy..
|
|
Re: E-bicykle
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.11.2016 23:54
to musi byt riadny blazon, co kupi bike na motor, ktory sa vypne ked neslapes. DPC ved nato som si kupil bike na motor aby som nemusel slapat!! Ked ktomu pridas 250W... vsetko zle.
|
|
Re: E-bicykle
Od: ...
|
Pridané:
11.11.2016 6:24
tak si nepochopil zmysel elektrobiku. Ak nechces slapat, mas si kupit motorku - na to potrebujes aj prislusne osvedcenie. Elektrobike ti ma len pomahat pri slapani, aby sa ti slapalo lahko napriklad do kopca, popripade je vhodnejsi pre starsich ludi, co sa potrebuju premiestnovat a robia to najradsej bikom alebo aj pri beznom bicyklovani pre masu, ktora nevnima bike ako sport nastroj. A este par specifickych pouziti, ale nemal nikdy nahradit motorku.
|
|
Re: E-bicykle
Od: cmekdkdks
|
Pridané:
11.11.2016 11:33
su take kolobezky (nie uplne kolobezky) ktore vyzeraju ako mensi bike a netreba pedalovat
|
|
Re: E-bicykle
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.11.2016 12:21
yo to som si chcel kupit a mozno este kupim. Kolobezka so sedackou, len to stoji 600€ abo tak dako, to mozem autom chodit radsej 15 rokov.
|
|
reality with no reality
Od: jahôdka
|
Pridané:
11.11.2016 9:23
prispevok pre bohatych v peknom sate
|
|
Qwert
Od: Boh1
|
Pridané:
11.11.2016 9:48
Tankovanie vodika je pohodlnejšie ako nabíjanie batérie. Týmto smerom by sa mali zamerať automobilky.
|
|
Re: Qwert
Od: ...
|
Pridané:
11.11.2016 10:03
Hindenburg odporuca ...
|
|
ze podpora, kokoti vyjebani ficoidni...
Od: asvcx
|
Pridané:
11.11.2016 10:44
tu vo viedni typek kupil 10 kusov tesla S na taxisluzbu, kus by stal 100.000, dostal na kazde 25.000 dotaciu od statu a este picoval, ze v holandsku je dotacia 50%... co k tomu dodat.... slovenskooooooo
|
|
Co tototo
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
11.11.2016 11:19
Sme v Slovenskom state alebo Slovenskej Republike? Trocha ma to zarazilo hned na zaciatku clanku.
|
|
Re: Co tototo
Od: Schraubenmeister
|
Pridané:
12.11.2016 7:54
V Slovenskej federácii vlastníkov spoločenstiev
|