neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Reklamy O2 a Alza sú klamlivé, rozhodla RPR

Značky: reklamaO2

DSL.sk, 26.10.2016


Reklamná kampaň mobilného operátora O2 "Rušíme viazanosť u každého operátora" a televízna reklama obchodu Alza na možnosť vrátenia notebooku z posledného obdobia sú respektíve boli klamlivé.

Na svojom októbrovom zasadnutí tak rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

RPR je ale samoregulačným orgánom, jej rozhodnutia nie sú subjekty povinné dodržiavať a nevyplýva z nich sankcia. Na druhej strane členovia RPR, ktorými sú aj médiá, by reklamu porušujúcu pravidlá už nemali ďalej šíriť.

O2

Na O2 prišla sťažnosť kvôli kampani "Rušíme viazanosť u každého operátora". V rámci kampane operátor ponúka na slovenskom trhu viacerými operátormi v minulosti aj súčasnosti ponúkaný finančný benefit za prenos čísla od iného operátora, ale v mierne obmenenej podobe uľahčujúcej zákazníkovi zaplatenie zmluvnej pokuty za predčasný odchod od iného operátora.

Kým takýto benefit, typicky vo výške do cca 150 eur, operátori bežne vyplácajú zákazníkovi postupne vo forme zľavy, O2 ho zákazníkovi poskytuje okamžite na účel zaplatenia takejto zmluvnej pokuty pri odchode z viazanosti od iného operátora. Benefit môže byť v maximálnej výške 150 eur a je k dispozícii len pre zákazníkov, ktorí prejdú na službu Paušál.

Následne musí zákazník operátorovi O2 tento benefit splácať v mesačných splátkach po 5 eur, pričom O2 mu zároveň každý mesiac dáva zľavu 5 eur z poplatku za paušál. Tieto dva poplatky sa tak rušia a zákazník tak platí za svoj paušál štandardnú cenu, plus samozrejme na začiatku dostal od operátora jednorazovo zaplatený benefit.


Reklama z kampane "Rušíme viazanosť u každého operátora" (video: O2)



Ak ale prestane služby O2 využívať skôr ako po splatení celého benefitu, v prípade 150 eur teda skôr ako po 30 mesiacoch, operátorovi musí doplatiť zatiaľ nesplatenú časť benefitu.

Zákazník pre využitie plného benefitu tak musí služby O2 využívať po dobu 30 mesiacov, hoci O2 prezentuje ponuku ako zrušenie viazanosti.

AK RPR rozhodla, že tvrdenie "Rušíme viazanosť u každého operátora" z tejto kampane je klamlivé a môže priemerného spotrebiteľa uviesť do omylu. "V prípade, že by zákazník prestal využívať služby operátora skôr, musí zostávajúcu čiastku za preplatenú pokutu doplatiť. Uvedené je pritom pojmovou črtou tzv. "viazanosti" pri využívaní elektronických komunikačných služieb, keď spotrebiteľ pred uplynutím určenej doby ukončí zmluvný vzťah a je povinný uhradiť poskytovateľovi služby zvyšnú sumu zadávateľom poskytnutého benefitu," uvádza AK RPR.

"Explicitné opísanie benefitu služby zadávateľa ako "rušenie viazanosti" tak je spôsobilé priviesť v tomto prípade priemerného spotrebiteľa do omylu. S ohľadom na tieto skutočnosti vyhodnotila AK RPR reklamu ako porušujúcu Kódex," uviedla vo svojom oznámení AK RPR.

Alza

Na Alzu prišla sťažnosť za televíznu reklamu, v ktorej predajca avizoval pôvodne do 2. októbra platiacu akciu "Nič neriskuj" s možnosťou vrátiť zakúpený notebook Lenovo kedykoľvek s vrátením peňazí.

V rámci tejto akcie Alza odkúpi notebook späť, za cenu závisiacu na stave notebooku a dĺžke jeho používania. Notebook je možné vrátiť do 18 mesiacov od kúpy.


Jedna z reklám propagujúcich službu "Nič neriskuj" (video: Alza)



Sťažovateľ namietal, že reklama neuvádza obmedzenie možnosti vrátiť notebook len do 18 mesiacov od zakúpenia. AK RPR mu dala za pravdu.

"Význam výrazu "kedykoľvek" vyjadruje rozmanitosť, resp. ľubovoľnosť pri voľbe času, a keďže v spote nebol tento použitý vo vzťahu k dĺžke služby, napríklad spôsobom "kedykoľvek počas 18-tich mesiacov", spotrebiteľ mohol nadobudnúť mylný dojem, že služba nemá časové obmedzenie, a preto AK RPR vyhodnotila reklamu ako porušujúcu Kódex," uvádza sa v oznámení AK RPR.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci


inzercia



Diskusia:
                               
 

dostane u nas clovek za taketo klamstva aj odskodne ako tomu byva na zapade alebo len dobry pocit, ze sa to zrusilo? navyse nikto sa to aj tak nedozvie pokial nemusia podat verejne ospravedlnenie. Alza su hoveda, aspon sa to potvrdilo.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Alza sú hovädá, zelený hnusný kokot je zelený hnusný kokot ale zrovna toto "klamstvo" nie je žiadny extrém. Ak spotrebiteľ čakal, že môže notebook vrátiť až po dvadsiatich rokoch, tak je naivný.
Keby som bol ujo alza, tak tej komisii poviem, že notebook môžu vrátiť KEDYKOĽVEK, presne ako je v reklame, akurát po 18 mesiacoch je výkupná cena 10 centov. A to už by potom nebola klamlivá reklama.
Odpovedať Známka: 5.1 Hodnotiť:
 

to uz ako mame klesnut na uroven amikov, ze na igelitky budu musiet tlacit napis "nedavaj si to na hlavu ty kokot" ?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

takéto niečo máš na každej potlačenej igelitke, ty slovenský chuj
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Ved tu spolocnost degeneruje, kazde dobre opatrenie nieje na skodu :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alza z legislativneho hladiska nema opravnenia zasahovat do vykonu statnej moci a vynakladat prostriedky na komunikaciu s AK RPR, nakolko vysku prispevku do Recyklacneho fondu stanovuje zakon, platny aj pre clenov ctenej komisie.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

ja som prestal zit konzumne, odisiel od o2 aj alzy, a div sa svetu, zije sa mi kvalitnejsie - to ich zaboli viac, ako pokuta.. (na ktoru sa zlozi zakaznik)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

fuuha, noze prezrad prosim ako sa ti zkvalitnil zivot?
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

aj napriek tvojej ironii, odpoved je jasna mam menej vydavkov na bullshit, viac casu a energiu na svoju robotu, pricom mam viac penazi i casu na rodinu.
mne je uplne jedno, ci to niekto pochopi alebo nie, ale kedze som narocnejsi zakaznik, rehocem a plujem na marketing takychto homosexualov, ako je alza panacik.
u mna kvalitny marketing sa rovna kvalitny produkt za rozumnu cenu, potom sa mozme bavit o obchode.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tak takuto blbost som necital.
Pises akoby alza a o2 boli drogy od ktorich si bol zavysly, a vlastne si tam nakupoval proti svojej voli.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

podla mna si blbost ty, dobre to napísal a ma pravdu.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

No čo, spravia inú klamlivú reklamu. Žiadna pokuta = Žiadna zodpovednosť.
V prvom rade by však ľudia mali byť kritický k akejkoľvek reklame, akcií, darčeku, bonusu.. vždy je to len o**b. Treba pozerať na konečnú cenu a porovnávať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja by som povedal, ze reklama ma navnadit na produkt a nie dat komplet info. V reklame ma byt "vyhraj ferrari laferrari" a ty si potom zisti ake su podmienky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vyhraj ferrari VS vyhraj ferrari (na vikend) je celkom rozdiel. a boli nedavno take sutaze, ze vyhraj auto a ked som danu sutaz pozrel detailnejsie, ze vyhraj pozicanie auta na dva dni. nie je to to iste, a som rad, ze alzu pokutovali, lebo si z kupujucich robi picu...aj ked alzu ako obchod zboznujem...

od alzy bola nedavno reklama, ze vyhraj iphone kazdu hodinu https://m.alza.sk/vyhraj-iphone . Az ked zacnes podmienky citat podrobnejsie, zistis, ze pocas tyzdna trvania sutaze je len parhodinove okno kedy sa vyhrava. A ked pozeram listinu vyhercov, tak neviem ci tu sutaz nespojili aj s ceskom... za toto mali dostat pokutu...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

"Peniaze...z ekonomického hľadiska sú čokoľvek, čo slúži (najmä) ako všeobecne akceptovaný výmenný prostriedok..."(zdroj:wikipedia), ergo staci jedine nesuhlasne stanovisko a...ze financna hodnota, lol
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

ale to je druhorade ze to nieje to iste. Reklama ti nema povedat celu story, iba prebudit zvedavost. Ostatne si zisti.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Problém je v tom že za to Alza ani o2 žiadnu pokutu nedostali. Jediné čo musia spraviť je stiahnuť tú reklamu. Preto je celá RPR na h***o.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ani to nemusia, RPR iba vyzvala zadavatela reklamy "k zmene alebo úprave posúdenej reklamy alebo k zamedzeniu jej ďalšieho šírenia." Praveze sa mi zdaju celkom kreativni na to, cim sa zaoberaju, napriklad http://dopice.sk/itg.
Na druhej strane, organy verejnej spravy, ktore by aj mali pravomoc na kontrolu dodrziavania zakonov na ochranu spotrebitela a pripadne udelovanie sankcii, sa tiez netrhaju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kedze na Slovensku zacina byt iq naroda pod 90 tym padom stupa naivita.

V dnesnej dobe ojebov verit reklamam a neprestudovat obchodne podmienky je hlupe.

Ked si to nejaky Jozko pozrie bude sa do smrti hadat, ze on je v prave.

Kto ma este mozog na rozmyslanie takej reklame nenaleti resp. Si domysli, ze po dvoch rokoch mu nikto ntb. Nevezme alebo neodkupi.
Ze v niecom bude hacit maj gat.

Ludia zacnite opat rozmyslat bude sa Vam lepsie zit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akcia. Odkúpime Váš starý počítač pri kúpe nového. Čo je na tom divné... Len by sa muselo trocha rozmýšľať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alza mala dostat krutopokutu - stotisice az miliony EUR za taketo zavadzacky, ved oni by sa naucili neojebavat. A keby sa nenaucili tak by ich tieto pokuty zruinovali a prisla by konkurencia.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ojebavaju skor poistovne, ked daju reklamu ze uver XY% a potom zistis, ze to je pri specifickych podmienkach ktore nikto nesplna
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

chcel si povedat banky, ale inak som sa tiez pobavil ked pss ma vsade reklamu uz od 1,49% a vysledny urok mi vypocitali na 4,89%. Tak som sa spytal, ci su kompletni, kd mam ponuky z dalsich 3bank na 1,49 prakticky bez podmienok a este aj tie, ktore mali radsej zrusili ked som im povedal, ze idem ku konkurencii
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri akcii 70percent som našiel hriankovač za 16Eu ktorí vraj povodne stal cca 540Eur :D a v iných obchodoch div sa svetu stal vzdy len 16 Eur :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to bol asi ultrasupermegazeleny hrinakovac zo stavebnym priplatkom v strede staveniska na bottovej...:)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ten je vyrobeny z naquadahu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a ak chcem zaplatit tych 540eur, tak kde mozem ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak je 1000 - 2000 minút podľa operátorov "neobmedzene", 18 mesiacov už môže byť "kedykoľvek".
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

niekedy je cislo 2000 nazyvane aj "nekonečné"
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

a tento rok sa bežne nazýva nekonečnešesťnásty
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

eventuálne, nekonečno plus šestnásť
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tak nekonečne krásna, je pre mňa tvoja láska.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

do nekonecna a este dalej!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

reklamy by mali uplne zakazat a specialne reklamy typu alza!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na alzu chodim rad nakupovat , ale rozhodne to nieje vdaka tomu retardovanemu zelenemu hovnu, ale preto ze maju najlepsie urobeny obchod, a ked si vyberas napr notebook tak si mozes navolit parametre presne ake potrebujes, kdezto z nasimy ubohymi obchodami ktore maju webshopy ako z cias marie terezie si toho moc nenavyberas... vid Hej.sk alebo Okej , ohh zatvorit toho co to mal na starosti...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár