|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: gabiX
|
Pridané:
25.10.2016 21:11
Ak sa potvrdi SW chyba, tak soudrozi museli usetrit na nejakom live teste, ci? Ma niekto viac info? Testovali EDM len vo virtualke ci aj realne ?
|
|
Re: NDA
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
25.10.2016 21:37
Samozrejme, ale plan na nenapadne zabranie co najvacsej plochy je ultratajny a napriek nespochybnitelnemu uspechu nie su detaily testovania volne publikovatelne.
|
|
Re: NDA
Od: AlbHert
|
Pridané:
27.10.2016 10:23
a nemohol by si prispievat az na koniec, aby som si nemusel naladu pokazit hned na zaciatku diskusie?
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: dslk0
|
Pridané:
25.10.2016 21:37
tu je vidiet rozdiel EU vs US
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: janik888
|
Pridané:
25.10.2016 22:51
Amici nad tym neteoretizuju ale to vyrobia a odtestuju. Ked im to nefunguju vymyslia daco nove. V eu sa do toho yebnu velke peniaze polka sa vytuneluje a sw sa da nakodit indom.
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: boris11
|
Pridané:
25.10.2016 23:02
ked eu do toho vrazi tolko penazi co usa tak tiez nebudu teoretizovat ale vyrabat a ked to nebude vyhovovat vymyslia dalsie :)
netreba zabudat, ze najviac know-how amici ziskali v case najvacsieho zbrojenia a superenia so sovietmi a to tam amici natlacili take prachy, ze eu to nema sancu vlastnymi silami dobehnut. nie dnes ked sa tlaci na vyrovnane rozpocty
sancu maju len vtedy ak im amici poskytnu vyvinute technologie
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: 48484
|
Pridané:
26.10.2016 3:43
No, a nie je to smiesne, ze dokazali v 60 rokoch ziskat take know-how, ze ho Europa nedokaze o 60 rokov neskor napodobnit?
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: in2desire
|
Pridané:
26.10.2016 8:53
... ja si myslim ze ten programator napisal skvely kod ! .... ale tesne pred releasom zadriemal na backspace ....
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: milan.ko
|
Pridané:
26.10.2016 11:52
Este raz a pomaly: USA do toho v 60tych rokoch natlacili tak obrovske mnozstvo prostriedkov, ze to este stale ESA nedokaze dobehnut.
Co je na tom nejasne?
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: boris11
|
Pridané:
26.10.2016 18:56
https://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_NASA
rozpocet esa je 5mld.
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: Alt
|
Pridané:
26.10.2016 8:10
Jj, NASA nikdy nespravila ziadnu fatalnu chybu...
Napriklad MCO (Mars Climate Orbiter), sa oplieskal o Mars kvoli fatalnej chybe, ked zabudli prevadzat mile na km ...
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: Ja.
|
Pridané:
25.10.2016 22:47
No, vec sa ma tak, ze toto bol live test...
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
26.10.2016 0:07
to je tak ked sa testuje na prode... :))
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: risototh
|
Pridané:
26.10.2016 7:59
bezna realita...
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
26.10.2016 8:28
Nj, ale tu si fakt mohli dat tu námahu a zhodiť to niekde z lietadla.
Predsa len to nie je portál Slovensko.sk ...
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
26.10.2016 8:43
a to by im velmi pomohlo. otestovat to v inej gravitacii, inej vyske, inej rychlosti pri 100x hustejsej atmosfere. udaje na nezaplatenie.
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: gabiX
|
Pridané:
26.10.2016 19:46
-na gravitacii nezalezi az tak ,ale aj to dokazu simulovat niecim urcite
- z 10km nestaci ? hlavne aby to pristalo, otestovali senzori , softver, trysky , touchdown , mali dump,logy a pod.
- vahu modulu mas + 10km vyska aka bude rychlost 1km nad povrchom zeme ? vypocitajte niekto
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
26.10.2016 19:54
akoze na gravitacii (rozumej gravitacnom zrychleni) nezalezi? to je jedna z najpodstatnejsich premennych.
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
26.10.2016 20:00
nezalezi akoze sa neoplati dizovat ani pacikovat.
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: gabiX
|
Pridané:
26.10.2016 20:42
Acceleration Due to Gravity on Mars. "Notice that as predicted, the acceleration due to Gravity on Mars (3.8 m/s2) is quite different from the acceleration due to gravity near Earth's surface (9.8 m/s2)."
tak pridaju padak/-y ,cim spomalia rychlost padu na 3.8m/s2
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
26.10.2016 20:45
hej. a este zmenia toto, upravia tamto, odstrania hento, aby sa prisposobili podmienky a zrazu testuju nieco uplne ine, nepdostatne co im prd pomoze.
akoze vazne, co este robis tu na dsl.sk a nie si v ESA alebo NASA? ved je vsetkym jasne ze sa vo veciach vyznas lepsie nez ti paprdovia ktori si hovora experti. mas vysoku skolu zivota a titul z google univerzity...
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: gabiX
|
Pridané:
26.10.2016 20:54
co to trepes preboha...
pozri si testy pre
Orion (Nasa)
Dragon(SpaceX)
Falcon(SpaceX)
MSL Skycrane ktore dopravilo curiosity rover na lanach
Otazka znela, ci ju dostatocne testovali na Zemi ,alebo nie. Ci prebehol realny -nazivo- test.Chapes? SW chyba by sa prejavila aj v zemskych podmienkach nemyslis ?
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: gabiX
|
Pridané:
26.10.2016 20:56
Keby nezlyhal SW, tak by stanovisko bolo nieco v zmysle ... zamrzol, poskodil, nereagoval senzor dacoho co sposobilo nespravny vypocet dacoho co zapricinilo neuspech pristavania.
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
26.10.2016 21:15
a vtedy by si picoval, ze netestovali ten senzor. po vojne je kazdy general. pozri, netusim ake testy robili, ale urcite tam neposlali sondu na kolene zbuchanu bez testovania.
je vysoko pravdepodobne ze problem nastal za nejakych specifickych podmienkach ktore nie je mozne jednoducho nasimulovat alebo vobec odhadnut.
no a druha vec, co som uz spominal, samotna tato misia bola zivy TEST. pre misiu v 2020.
tvaris sa tu ako najsammudrejsejsi hotentot, tak sa ta znovu pytam: ako to ze stale nepracujes v ESA, NASA a pod?
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od reg.: gabiX
|
Pridané:
26.10.2016 21:18
daj mi pokoj,ja som sem prisiel diskutovat , chod na zive.sk sa vyvrsovat... alebo dopice.sk ;)
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: kaliportal
|
Pridané:
26.10.2016 8:49
ten predsa vyzera ako keby ho hodili z lietadla a nejak podozrivo este vykazuje nejake aktivity, ale nie nutne zlucitelne so zivotom...
|
|
Re: Nebude ESA prijimat testerov ??? :))
Od: mmxxx
|
Pridané:
26.10.2016 11:17
Hotfix uz ale neni kam poslat.
|
|
AI too soon
Od: zxcvbn
|
Pridané:
25.10.2016 21:20
"Podľa informácií ... si modul myslel"
Vazne, modul myslel?
|
|
Re: AI too soon
Od: kekeket
|
Pridané:
25.10.2016 21:25
ano, ked programujes nejaky sw, tak ho ucis mysliet istym sposobom.
|
|
Re: AI too soon
Od: zxcvbn
|
Pridané:
25.10.2016 21:34
Nie, ked programujes, pises v podstate recept. Ani filozofia dodnes nevysvetlila podstatu myslenia. Kym si pocitacovy program neuvedomi sam seba, nemoze byt o mysleni ani reci.
|
|
Re: AI too soon
Od: qqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
25.10.2016 21:39
filozofia to už vysvetlila. Odpoveď je 42.
|
|
Re: AI too soon
Od: juftzivtzi
|
Pridané:
26.10.2016 16:24
to je dosť málo
|
|
Re: AI too soon
Od: Vývin devín
|
Pridané:
25.10.2016 22:38
Ty si pod pojmom myslenie predstavuješ len tu jednu jasnú definíciu, ale dá sa od nej abstrahovať a brať širší význam. Lenže ty toho nie si schopný, lebo na také niečo treba aspoň aké také iq.
|
|
Re: AI too soon
Od: kekeket
|
Pridané:
25.10.2016 23:00
myslim si ze ludske myslenie a softverovy kod su podobne veci, len doteraz sme hlavne programovali deterministicky, ale aj to je forma myslenia. Uz viac pouzivame aj neuronove siete podobne ako mame v nasich mozgoch, ktore sa dokazu ucit bez toho aby sme ich programovali, takze MYSLIA samo... Onedlho budeme vediet vytvorit "virtualny ludsky mozog" a ten potom prekoname este niecim sofistikovanejsim, a to nieco sofistikovane bude prekonavat zase samo seba vytvorenim niecoho co je este inteligentnejsie. Takto exponencionalne vstupne digitalna inteligencia ktora bude skutocne mysliet, a potom zabije teba lebo si myslis ze si filozof ktory dokaze mysliet, ale v skutocnosti si hlupak.
|
|
Re: AI too soon
Od: zxcvbn
|
Pridané:
26.10.2016 9:47
Ten clanok, ktory vyvracia, ze ludsky mozog NIE je ako program si cital? Vrelo odporucam.
http://dopice.sk/isG
|
|
Re: AI too soon
Od reg.: gandor
|
Pridané:
26.10.2016 11:10
Ten clanok je blbost.
V skratke - pes ma 4 nohy a clovek len 2. To znamena, ze pes nemoze mysliet rovnako ako clovek - ako by mohol - ved ma 4 nohy a nie 2. Z toho usudzujem, ze pes nieje zivi a nechapem preco sa tym nejaky vedci vobec zaoberaju (a preco skumaju ich myslenie).
Ako preboha autor vie, ze v mozgu sa neukladaju spomienky? Nemozu sa ukladat chemicky?
A naozaj vsetky pocitace su len "konvecneho" typu? Neexistuju ziadne neuronove siete? Nemozu v buducnosti nejake existovat?
Preco beries nicim nepodlozene vyjadrenia autora ako svetu pravdu?
Nevravim - vela faktov co tam pouzil su pravda. Zaroven mal ale kopec domnienok ktore pravdive mozu ale nemusia byt a zavery ktore blokuju rozumne myslenie.
Keby to nebolo pisane vaznym "tonom", tak by som to bral ako parodiu k vsetkym clankom typu "vyliecime vam rakovinu bielidlom"...
|
|
Re: AI too soon
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.10.2016 9:09
ZIADNY dnesny program ci vypocet na ziadnom hardveri NEMYSLI !!!! A to ani neuronove siete ! Pokial pod pojmom myslenie mienime uvedomenie si sameho seba.
A v tej sonde nemohlo byt nic primitivnejsie ako nejaky kremikovy deterministicky pablb (ako vsetky PC) riadiaci sa nejakym blbym SW. Neskutocny pablb, ktory za sekundu 10 miliard krat posucha s nulami a jednotkami podla predurcenych pravidiel a dráh. Akurat tie prepinace (tranzistory) nie su mechanicke, ale on/off sa robi iba pritomnostou/nepritomnostou kladneho naboja nad branou.
Pokial viem ziadny clovekom zostrojeny beziaci program, kod, vypocet, SW a to na akomkolvek HW si dnes neuvedomuje sam seba. Takze to "myslenie sondy" je potrebne brat ako taky slovny zvrat (slovní hříčku).
|
|
Re: AI too soon
Od: McUH
|
Pridané:
26.10.2016 9:46
Myslenie a uvedomenie si seba sú dve rôzne veci. Má sa myslím za to, že mnohé zvieratá si samy seba neuvedomujú, ale určite myslia.
Dalo by sa povedať, že súhrn inštinktov je vlastne len ten recept (program), a nie myslenie, ale kde je potom hranica? Podľa mňa žiadna fixná hranica nie je, je to len o komplexnosti systému (pri dobrom návrhu a správnom učení).
|
|
Re: AI too soon
Od reg.: gandor
|
Pridané:
26.10.2016 11:20
Myslenie by som skvor definoval ako samostatne rozhodnutie sa na zaklade zaznamenanych vstupov (naschval nehovorim o ociach alebo kamere alebo nicom podobnom) + schopnost z tychto informacii odvodzovat dalsie poznatky.
Tuto definiciu splnaju IMO okrem ineho (niektore?) expertne systemy - a ano aj - neuronove siete.
Z ineho sudka - preco podmienujes myslenie uvedomenim si sameho seba?
Ako presne definujes uvedomenie si sameho seba? Ja len ze ci vsetky unix utilky podporujuce "-v" prepinac si "neuvedomuju" sameho seba ;)
|
|
Re: AI too soon
Od: GeorgeSorosMladsi
|
Pridané:
26.10.2016 17:49
To by si najprv musel zadefinovat, co je to samostane rozhodnutie. No podla mna nic, ako samostatne rozhodnutie, neexistuje. Jedine co urcite existuje, je ludske ego, a diskusia pod tymto clankom, je toho dokazom.
|
|
AI time non-incentive
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
26.10.2016 19:11
Samostane rozhodnutie legalne umoznuje iba anarchia a jednourovnovy despotizmus.
|
|
testovali
Od: +-/
|
Pridané:
25.10.2016 21:21
testovali to priamo v nasom virtualnom svete na marse
|
|
Re: testovali
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
26.10.2016 6:04
Mars je podla teba virtualny? Ten bol dobry, daj este jeden.
|
|
Re: testovali
Od: my....
|
Pridané:
26.10.2016 8:49
Nejake virtualne Ja ako ty ma nemoze urazit
|
|
Re: testovali
Od: Otec Gabriel
|
Pridané:
26.10.2016 20:34
Dve simulacie sa medzi sebou natahuju vo virtualnom priestore na druhu, ake pateticke! Ak ste si "mysleli", ze ma tym oklamete, a ja uverim, ze svet okolo mna je realny, tak sa teda kardinalne mylite.
|
|
.....
Od: Krumpi
|
Pridané:
25.10.2016 21:22
Zas kombinovali SI a libry?
|
|
Re: .....
Od: zxcvbn
|
Pridané:
25.10.2016 21:41
Nie, programovali to firmy vzisle z europskych statnych tendrov.
|
|
Re: .....
Od: Sloniik
|
Pridané:
26.10.2016 7:53
Je to mozne, ved modul vysku 2km bral ako 2m. Spomalujuce trysky miesto 30s sli len 3s.
Alebo sa proste pri vstupe do atmosfery senzory dojebabrali.
|
|
Re: .....
Od: 1337
|
Pridané:
26.10.2016 8:39
Niekto zabudol posunut formatovanie :))))
|
|
Re: .....
Od: XMen
|
Pridané:
26.10.2016 11:16
Ja to vidim na problem s desatinnou bodkou. Treba indov lepsie nauzit matematiku.
|
|
Re: .....
Od: XMen
|
Pridané:
26.10.2016 11:17
*naucit
|
|
to je zo vsetkeho t o najkrajsie
Od: jebaneeee
|
Pridané:
25.10.2016 21:45
a zas maju jebaneee softveristi a kvalitari a testeri nic :))
|
|
Re: to je zo vsetkeho t o najkrajsie
Od: trololoman
|
Pridané:
26.10.2016 8:50
ale odborari si isto prišli na svoje
|
|
....................
Od: hhhhhhhhh
|
Pridané:
25.10.2016 21:49
// uncomment this line for production environment
// ...
hoooops forgot that
|
|
Don\'t Panic!
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
25.10.2016 22:24
V tejto projekcii je v suvislosti s produkciou aj na predcasne pouzivanie pouzivania minuleho casu casu viac nez dost.
|
|
Re: ....................
Od reg.: Zapredaný
|
Pridané:
25.10.2016 23:08
Som zlý keď som na také dačo používal preprocesorové veci ako:
#ifdef debug
*debug srandičky*
#else
*produkcne srandicky*
#endif
???
|
|
Re: ....................
Od: Ballmer-tard
|
Pridané:
26.10.2016 2:30
Si skvely, si najlepsi vyvojar na svete -- preprocesor master, duchovny otec podmienenej kompilacie.
|
|
Re: ....................
Od: puppy222
|
Pridané:
26.10.2016 8:52
Teach me master
|
|
hfgfhfdgdd
Od: dffgdd
|
Pridané:
25.10.2016 21:50
dnes má meniny Aurel
Posielam elektrinu.
|
|
Krater
Od: Borat
|
Pridané:
25.10.2016 21:53
Teraz rychlo poslat na mars vozidlo ktore v tom vyhlbenom kratery bude robit vyskum.
A vozilo nebude musiet mat bagrovu lyzicu.
|
|
Den D : Bitva o Normandii
Od: trigger.*
|
Pridané:
25.10.2016 22:15
asi sa mu nedalo vycentrovat, tak to proste vypol o nieco skor, je tam toho.
Komunikaciu misie mali nechat na nasich politikov, ti by im povedali, ze to bol vlastne uspech a nemozeme cakat, ze vsetko vyjde na 100% hned prvy rok po volbach, vsetko ma svoj cas.
Aj tak za to moze Radicovej vlada.
|
|
vypadok spojenia
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
26.10.2016 0:09
z riadiaceho strediska v bratislavskej kaviarni
|
|
Omluva.
Od: Tonek Trósil
|
Pridané:
26.10.2016 2:21
Přéčinó byla chybná elektrónka E-13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
Přepojuje se k omluvě i naša fabrika.
|
|
.............
Od: webnick358
|
Pridané:
26.10.2016 8:01
Najprv samoplavajuca plachetnica a teraz toto..
|
|
Re: .............
Od reg.: ujoslav
|
Pridané:
26.10.2016 8:13
Presne, to smrdí sabotážou.
|
|
Myslel, že je nízko?
Od: Peter Pavel
|
Pridané:
26.10.2016 8:20
A ja som zasa myslel, že sa riadi akcelerometrom! Ako chce niekto merať výšku modulu od planéty, kde nie je GPS a tlak v atmosfére je neznámy(znám, ale s veľkým rozptylom) ?
|
|
Re: Myslel, že je nízko?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
26.10.2016 8:49
akcelerometer ti nepovie ani vysku, ani rychlost.
|
|
Re: Myslel, že je nízko?
Od: cikula2
|
Pridané:
26.10.2016 8:55
Ja si akcelerometrom meram dlzku
|
|
Re: Myslel, že je nízko?
Od: ffffffffffffffffffffffffff
|
Pridané:
26.10.2016 16:05
a? zajac? byk? zrebec? :-)
|
|
Re: Myslel, že je nízko?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
26.10.2016 17:57
female
|
|
Re: Myslel, že je nízko?
Od: Otec Gabriel
|
Pridané:
26.10.2016 20:41
shemale
|
|
Programatori
Od: NooN
|
Pridané:
26.10.2016 8:26
Rozne moduly softweru robili viaceri programatori. Jedna skupina ako jednotku pouzivali metre, ina zasa kilometre. Len si to zabudli oznamit.
|
|
Re: Programatori
Od: in2desire
|
Pridané:
26.10.2016 8:58
... Phill tiez pristal na komete :) az 3x :D
|
|
aspon to nic netrafilo
Od: autobus
|
Pridané:
26.10.2016 8:52
že by to bol pekny fail, keby trafili jedno z tych americkych vozitok.
|
|
Re: aspon to nic netrafilo
Od: in2desire
|
Pridané:
26.10.2016 8:56
Ironiou by bolo, keby nasledkom toho padu zabili posledneho zijuceho tvora na Marse :D
|
|
Re: aspon to nic netrafilo
Od reg.: Beast!
|
Pridané:
26.10.2016 9:10
No jasné a Alza by zkrachovala.
|
|
Re: aspon to nic netrafilo
Od: NooN
|
Pridané:
26.10.2016 10:07
Neskrachovala...
Ona si ho drzi v tajnej oblasti niekde medzi Melekom a Zomborom...
|
|
ajajd
Od: Mariánko Kot
|
Pridané:
26.10.2016 10:15
už ma za to stihli vyhodiť aj s pokutou. Ospravedlňujem sa.
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
26.10.2016 16:34
toto je dokazuje moju teoriu, ze tak ako ITckari nevedia nakodit firefox bez memory leaku, neveia nic..
dnes sa maka nie pre ideu a nadsenie, ale pre prachy a to smrdi..
|
|
vžžžuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum
Od reg.: Jebor
|
Pridané:
26.10.2016 17:35
PRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁSK :)
|
|
prachy
Od: TurboB
|
Pridané:
27.10.2016 6:48
oficialna pricina neuspechu misie musi byt taka, aby im schvalili dalsie prachy na uskutocnenie druhej fazy projektu.. takze obete sa najdu no iba preto aby nejake boli si myslim.
|
|
Titulok
Od: mosi
|
Pridané:
27.10.2016 11:27
Pozeral som nejake vyjadrenia hned po pade sondy a bolo povedane, ze pri vysuvani podvozku, nastal spätny raz a g senzory v sonde dostali informaciu, ze uz je spomalena na konkretnu rychlost a tak sa vypli trysky a sonda dopadla ako dopadla :D
|