Spoločnosti Firaxis Games a 2K Games dnes vydali nový diel legendárnej série ťahových stratégií Civilization, Civilization VI.
Posledný diel hlavnej série Civilization V bol vydaný ešte v roku 2010 a priniesol zásadné zmeny oproti predchádzajúcim verziám. Sieť políčok sa v piatej verzii totiž zmenila zo štvorcovej na šesťuholníkovú a na jednom políčku môže stáť len jedna pozemná jednotka namiesto viacerých jednotiek predtým.
Civilization VI prináša ďalšiu výraznú zmenu. Kým v doterajších verziách bolo samotné mesto a jeho budovy postavené len na jednom políčku, v novej verzii sa nachádza na viacerých políčkach predstavujúcich rozličné štvrte mesta. Budovy niektorých typov je potrebné stavať len v príslušnom type štvrte, napríklad vojenské objekty vo vojenskej štvrti, a budovy niektorých typov môžu byť postavené len na špecifických typoch terénov. Celkovo je v hre dvanásť typov štvrtí okrem centra mesta.
Cieľom tejto zmeny je, aby hráči nestavali svoje mestá vždy rovnakým monotónnym spôsobom a museli aj v tejto časti hry reagovať na rozličné situácie. Zmena okrem toho umožní aj nepriateľom útočiť na rozličné štvrte v meste.
Variabilnejší sú aj barbari, ktorí majú tri typy táborov pozostávajúce z rozličných jednotiek závisiacich napríklad na okolitom teréne a zdrojoch.
Civilization VI, kliknite pre zväčšenie (screenshoty: 2K Games)
K zmene opäť prichádza aj v možnostiach umiestňovania jednotiek na políčka, keď nová verzia opäť umožňuje na jedno políčko postaviť viaceré pozemné jednotky niektorých typov.
Zlepšiť sa mala umelá inteligencia nepriateľov.
Pokrok vo výskume technológií je prepojenejší so zvyškom hry a za splnenie niektorých podmienok v budovaní civilizácie sú bonusy zrýchľujúce výskum. Okrem stromu technológií je v novej verzii vytvorený druhý strom vývoja spoločensko-kultúrnych znalostí, do ktorého boli presunuté aj niektoré znalosti z pôvodného spoločného stromu súvisiace so spoločenskými vedami.
Náhľad hry od IGN (video: IGN)
K dispozícii majú byť nové multiplayer režimy, ktoré umožnia realizovať rýchle krátke hry.
Ukážka hrania hry jej vývojármi aj s komentárom (video: Firaxis Games)
Hra bola zatiaľ vydaná len pre Windows, dá sa kúpiť napríklad na Steame za 60 eur. Potvrdená bola prípravy hry pre macOS. Verzia pre Linux zatiaľ potvrdená nebola a podľa informácií spoločnosti Aspyr realizujúcej port na macOS zo začiatku mesiaca sa portovanie na Linux ešte len zvažuje.
Herné servery evidentne teraz nemali skorší prístup ku kompletnej hre a kvalifikované kompletné recenzie hry zatiaľ zrejme nie sú k dispozícii.
Re: Civilizacia
Od: Janko Hrasko xxx
|
Pridané:
21.10.2016 16:59
zacinam si mysliet, ze toto je prave odpoved na nasu existenciu ... ked si tak uvedomime aky neuveritelne obrovsky je vesmir, tak pri velkom tresku sa mi nezda, ze by vznikol ... tak isto "obycajna" existencia boha by nevysvetlila jeho samotneho ... (a ani vesmir, na co by ho tvoril taky obrovsky, keby sme mensi ako zrnko piesku na velkej plazi), vsetko sa urcite dozvieme po smrti, mozno to bude nieco ako "game over" v red dwarfovi v jednej z epizod ... ktovie, to ale jedine mi zacina davat aspon aky taky zmysel :)
Re: Civilizacia
Od: za trest
|
Pridané:
21.10.2016 23:49
A prečo ľudia radšej venujú čas nedokonalej simulácie v hre a neužívaju si realistickú simuláciu.
Alebo sa radšej pozerajú na simuláciu reality v tv ako by realitu žažili?
"Zlepšiť sa mala umelá inteligencia nepriateľov." no veď to, že len mala. Vyzerá že to skončilo riadnym fiaskom - atómová éra už okolo 1800 a mestá bránené kopijníkmi či katapultami... A samotní vývojári si z toho ešte robili srandu.
Sovieti kedysi vyvíjali vodíkovú bombu, ktorá by zničila život na Zemi. Stačila by iba jedna. Potom ale vývoj zrušili. Dá sa niečo také postaviť v Civilization VI. Vhodné pri prehre...
Komu neni rady,...
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
21.10.2016 11:32
Ze pri odchode je odpalenie bomby, ucinky ktorej presahuju hranice projekcie podla Rusov sice nie prave najlepsi napad, ale nikomu v tom nasilu nebrania.
Re: umelá neinteligencia
Od: toto nie je meno
|
Pridané:
23.10.2016 12:57
nieco ako ked Hitler vyhlasil: "ziadny narod nema moralne pravo nieco tak niciveho (jadrova bomba) pouzit voci inemu narodu.", na zaklade coho sa vsetky prostriedy z vyvinu jadrovych zbrani sa presunuli do energetiky...
a? civilizáciu som hrával ešte úplne prvú verziu, tam sa dali dosiahnuť tanky niekde okolo roku 1400, v princípe keby cirkev nebránila vývoju, tak sme už niekde úplne inde a na druhej strane, prečo by musela časová línia presne kopírovať skutočné časové línie
Tu ide o to že AI už vynašlo tanky, nukleárne zbrane, začína sa s misiami na Mars. Ale mesto stále bráni prvým bojovníkom z doby kamennej či katapultom. Toto nie len že vedie k totálnej porážke ak hrá proti človeku, ale tiež to kazí dojem. Ono všetky verzie mali po vydaní veľké problémy (AI zjavne nie je priorita) ale modernizácia armády fungovala.
Takýchto elementárnych problémov je žiaľ viac. Napr. totálna pasivita keď za celú hru (čisto AI) sa dobylo možno jedno mesto. Predošlé verzie boli omnoho dynamickejšie (a teda i zábavnejšie).
Otázne je, čo dokážu opraviť a čo nie.
osobne som zatiaľ moc nepozeral ako beží, ale je otázka, či to nie je tiež previazané s nastavenou obtiažnosťou a s potenciálnymi hrozbami, ktoré má daná civilizácia vo svojom okolí, celkom je logické, že nebude míňať zdroje, pokiaľ to nie je potrebné a môže ich použiť na rozvoj ekonomiky abolo výskumu
Cirkev niekedy nebola ani zdaleka taka brzda ako sa veri (a akou je dnes)... prave naopak, udrziavali aku-taku uroven vzdelanosti, rozvoj vo filozofii, matematike atd. takisto prebiehal napriek rozsirenym mytom aj pocas stredoveku (napr. Tomas Akvinsky). Tazko povedat kde by sme boli bez nich, pravdepodobne by bola ale Europa o dost viac rozdrobena, lebo okrem etnickych rozdielov by ku konfliktom prispievali este aj drasticky rozdielne a ideologie, cize pokrok by paradoxne isiel mozno este pomalsie ako s cirkvou. A toto mas od cloveka co neveri, nikdy neveril v "boha" a bol by celkom rad rad keby cirkev (hlavne katolicka) uplne zmizla z politickeho zivota a celkovo sa dostala na okraj spolocnosti (nech preziva dalej, predsalen v sebe nosia historiu).
aj ked mas kus pravdu, tak cirkev je zodpovedna za znicenie obrovskeho kusu nasej historie, vypalovanie kniznic, vyvrazdovanie a nicenie a cohokolvek co odporovalo ideam krestanstva.... galileov pribeh je uz len ceresnicka na torte.
ako by europa vypadala dnes je uz len spekulacia, mozno by sme tu boli vsetci farebni a multikulti uz podstatne skor...
to ale nezmeni nic na tom ze v podstate nemame absolutne ziadne info co sa dialo pred rokom 0, akoby cely svet vznikol v roku 0.
Hej, Chieftain ti dá veľké bonusy. Hlavný problém Civ1 a tuším ešte i 2 (i na vyšších úrovniach) bol ale fakt, že nebola penalizácia za veľa miest. Stačilo spamovať mestá, obsadiť kontinent, dať republiku a veda sa sypala jedna radosť.
Toto bolo neskôr rôznymi mechanizmami výrazne obmedzené.
Penalizaciu si mal , u ineho zriadenia ako demokracia, velku korupciu. Aj to ovplyvnovalo len zlataky a vedu. Na najvyssej obtiaznosti malo Ai kopu vyhod v rychlejsej stavbe aj vyzkume. Pozemne jednotky stavalo ai dobre aj ich pouzivalo , takze obcas ta proste ai umlatilo . Namorne jednojky ai vobec nevedelo pouzivat a aj stavalo pomenej. Pokial clovek nezacal sam na ostrove tak mal co robit aby odrazil vsetky tie hordy legii, neskor rytierov a tankov. Ani vedecka prevaha nestacila kym clovek postavil vsade zeleznicu, factory , hydro planty tak dost dlho trvalo...