|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
So many...
Od: Babrák O´Bama
|
Pridané:
17.10.2016 18:52
V ére používania klasických žiaroviek s pomerne vysokým podielom na spotrebe domácností mohli ľudia naraz na výzvu hlasovať jednoducho zasvietením alebo zhasnutím svetla a hlasovanie aj v celom štáte sa dalo zrealizovať zistením výkyvu aktuálnej spotreby.
Rešpekt koho toto napadlo!
|
|
Re: So many...
Od: Sancho
|
Pridané:
17.10.2016 19:10
Akurat ze za sociku yo bol cisty podvod, lebo aj ked napad to bol zaujimavy, celkova zmena v rozvodnej sieti bola miziva - pisali o tom po revolucii viacere media.
Takze toto je asi naozaj prvy krat, co je to interaktivne.
|
|
Re: So many...
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
17.10.2016 19:29
Nezažil som to osobne, cca v tom čase som sa narodil, ale dovolím si poznamenať, že to podvod nemusel byť.
Keď Google v čase CRT monitorov zmenil na jeden deň background na čierny, odrazilo sa to na spotrebách v elektrárňach. A to je blbá stránka, kde si tak pol tak dve sekundy, kým napíšeš požadovanú frázu, každý pristupuje úplne náhodné.
Verím, že keď na nejakých pár minút zhaslo svetlá celé československo (pretože vtedy nebolo až tak na výber), muselo sa to prejaviť na konzumácii v elektrárňach.
|
|
Re: So many...
Od: qťšťšľšš
|
Pridané:
17.10.2016 19:39
otázkou zostáva, ako na jednom meradle odčítal spotrebu celého československa :D
|
|
Re: So many...
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
17.10.2016 19:55
Podľa mňa cez mínus, fiškus beťársky.
|
|
Re: So many...
Od: knjiCdo
|
Pridané:
17.10.2016 20:00
tak povedzme že pred večerom zistili koľko je spotreba bez svetiel a možno pred seriálom vyzvali divákov aby všetci zapli svetla a namerali koľko bude ich 100% približne.
No a potom už len trojčlenka!
|
|
Re: So many...
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
17.10.2016 22:28
Detektív Oriešok, a čo tak použiť hlavu, zdvihnúť telefón a dať inštrukcie pár ľuďom v elektrárňach?
Či vychádzaš z toho, že kvôli tomu, že tu bol komunizmus, tak ľudia nepoznali ani telefóny?
|
|
Re: So many...
Od: qťšťšľšš
|
Pridané:
18.10.2016 21:31
to nie, vychádzam z toho, že zazrel na jeden prístroj a prečítaj údaj z papiera :)
|
|
Re: So many...
Od: p12
|
Pridané:
18.10.2016 9:09
Rozvodne siete vedia spotrebu v kazdej sekunde (dokonca aj za komunistov), pretoze tak funguje vyroba a distribucia elektriny. Elektriny v kazdom momente sa musi tolko vyrobit ako sa spotrebuje.
|
|
Re: So many...
Od: rouen
|
Pridané:
18.10.2016 8:09
hoax. google nikdy nebol cierny - nejaka ina stranka (ktora len fwdovala vysledky vyhladavania) sa snazila tymto nezmyslom o setreni energie utrhnut si z kolaca...
|
|
Re: So many...
Od: Vývin devín
|
Pridané:
18.10.2016 13:02
Ach jaj. Fakt uveríte každej pičovine. A potom si hneď dovoľujete poznamenať.
|
|
Re: So many...
Od: omggmg
|
Pridané:
18.10.2016 0:16
podvod to nebol. Narozdiel od teba si to pamatam. Bol tam priamy prenos z dohladne velina elektrickej siete. A rucicky na budikoch sa tam sa pocas hlasovania hybali inak ako pri normalnej prevadzke. Komunisti nemuseli nic falsovat ten serial bol komedia. Nie propagacia ideologie.
|
|
Re: So many...
Od: NooN
|
Pridané:
18.10.2016 8:28
A rozhovor s ludmi, ktori sa podielali na tom natacani, si pozeral? Ako tu uz bolo pisane, jasne sa tam vyjadrili, ze to bolo "nahrane". Ja som ho pozeral a aj zazil tie "merania".
|
|
Re: So many...
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
18.10.2016 8:50
Tak ak si to pozeral vies, ze v kazdej casti mali natocene obe verzie. Na konci casti vzdy pustili kusok z tej nevybratej verzie a to kazdy tyzden. Po ukonceni toho serialu bolo predtocenych viac verzii "koncov". Mozne to bolo samozrejme len za toho rezimu. Je to vynimocny unikat.
|
|
Re: So many...
Od: Makovnik
|
Pridané:
18.10.2016 9:00
Pocitajme spolu:
Kazdy mal doma 60+ W ziarovku. Kedze ludia mali par programov a toto bola urcite velka a propagovana vec, predpokladam, ze sa do nej mohli zapojilo stotisice ludi (kedze CZ + SK je cca 15milionov / 5 ludi v rodine = cca 3 miliony rodin = povedzme 2 miliony TV. 1/2 sa na to vysralo, hlasovalo 1 000 000).
1M * 60W = vykyv 60 MW v priebehu par minut.
IMHO je to mega vykyv v priebehu par minut a bolo by to meratelne aj pri podstatne nizsich cislach.
|
|
Re: So many...
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
18.10.2016 9:10
Plne suhlasim len dodam ze v tej dobe bolo uplne normalne mat v obyvacke 100 ci 150 W ziarovku ak bol solo luster. Uplne bezne bolo ale mat luster na 5 hrusiek, dvojity vypinac 2+3 alebo vsetky dokopy.
|
|
Re: So many...
Od: 5Maniak.
|
Pridané:
18.10.2016 9:53
Stredný podnik okolo 5000 ľudí bežne papal 10 MW. Ak zapli v podniku 1 indukčnú piecku na tavenie, hneď niekoľko 100 kW poskočilo. A to ich mali niekoľko. To nehovorím o väčšej indukčnej peci. Ale zasa je pravda, tie bežali nonstop. Kaliace piecky niekoľko kW, lis na lisovanie väčších plastových výliskov aj cez 50-60 kW v priamej spotrebe. A to ich bolo na prevádzke aj desiatky. 60 MW na 15 miliónov obyvateľov sa v priemyselnej dobe asi sotva zistilo...
Totiž v tej domácnosti neboli na elektrinu len telky.
|
|
Re: So many...
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
18.10.2016 8:43
Veď to... Síce je to zabalené v pozlátke zaujímavého projektu, ale zasa je to len lacná politická sračka.
Smutné ale je, že to 80% ľudí si tieto súvislosti neuvedomuje...
|
|
Re: So many...
Od: Durinko
|
Pridané:
18.10.2016 9:19
bol to taky klasicky televizny trik. vsetko bolo natocene dopredu, aj ten ujo v elektrarni. Vela ludi si mysli aj dnes ze co je v bedni je nazivo ale vacsina veci je natocenych dopredu. Inac ako nameras pokles/narast spotreby v jednej elektrarni pre cele CSSR? neviem ako to bolo presne mozno mali nejaku malu vzorku ludi a podla nej to pustili
|
|
Re: So many...
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
19.10.2016 10:24
Jednoducho.
Kolko elektriny sa spotrebuje, tolko sa musi vyrobit. Inak nebudes mat v sieti 50Hz a ked sa to velmi vzdiali od seba dostanes black-out (dnes s automatickymi odpajacmi je celorepublikovy black-out velmi nepravdepodobny ale nie nemozny).
Vedeli to uz davno: sepsas.sk/seps/dispvyvriad.asp?kod=53
Bolo rozhodnuté o dočasnom poverení zriadiť a zabezpečovať dispečerské riadenie oblastným riaditeľstvom SE v Žiline už v priebehu r. 1948. K realizácii tohoto zámeru prišlo v prvej polovici mesiaca októbra r. 1948, keď bola prevzatá v Bratislave na podnikovom riaditeľstve SE nazhromaždená potrebná dokumentácia a začala sa pravidelná trojsmenná prevádzka dnešného Slovenského energetického dispečingu v Žiline.
|
|
Re: So many...
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
17.10.2016 19:23
Jj, súhlas. Tiež mám sánku dole.
|
|
Re: So many...
Od: apofiSSo
|
Pridané:
17.10.2016 21:33
Nedavno isiel v TV nejaky program (Fetiše televizie alebo Noc v archive) kde bolo nazorne ukazane ako pocitadlo fungovalo. Ci to bol podvod neviem posudit.
Zda sa mi ze to boli Fetise TV tak pred 2-3 mesiacmi.
|
|
Re: So many...
Od: ...
|
Pridané:
18.10.2016 14:14
Pozri si zaslapane projekty CSSR - v skutocnosti je to tzv kinoautomat a povodni tvorcovia s ty mmali velky uspech v kanade. CSSR z ich napadu spravila parodiu v podobe toho serialu, lebo socani to chceli riadit posvojom.
|
|
diIuAOLKgtSgzjsIL
Od: Barnypok
|
Pridané:
31.12.2016 22:09
JeI84D http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
|
XXxhYUEQPV
Od: Barnypok
|
Pridané:
31.12.2016 22:09
mCTMVk http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
|
Nezáujem
Od reg.: saruman
|
Pridané:
17.10.2016 19:01
V rovnakom čase ide aj Westworld a dosť ma to zaujalo.
|
|
Re: Nezáujem
Od reg.: roob_
|
Pridané:
17.10.2016 19:12
yo.. s01e03, simpsons s28e04, familyguy s15e03 je dnesna nadielka. K tomu stv2, co ak zo vsetkych tych dvoch ludi, ktori to budu pozerat jeden zahlasuje A, druhy B, kadial sa vydaju? :)
|
|
svatopluk
Od: kuratko.
|
Pridané:
17.10.2016 19:05
Nesoutežte, repríza pořadu z roku 1984!
|
|
Re: svatopluk
Od: wwrawd
|
Pridané:
17.10.2016 19:25
súťažiť nemusíš, stačí keď klikneš aspoň na 70% reklám v tom videu
|
|
sváťa
Od: m4rek0
|
Pridané:
17.10.2016 19:21
Za socíku to bol ojeb na ludí.Teraz to nebude iné
|
|
Re: sváťa
Od: gaťa
|
Pridané:
17.10.2016 22:39
zbytocne hlasovat tak ci onak by bol vinny aj keby lietadlo nezostrelil lebo by neochranil 70k ludi, politicke win/win:
http://www.rtvs.sk/televizia/clanky/117653/verdikt
|
|
Re: sváťa
Od: Vintage LytaRyta
|
Pridané:
18.10.2016 3:20
"..lebo by neochranil 70k ludi.." to (by) ale nebola (príamo) jeho úloha.. -ak je to záchytný, - /po´hotovostní atíhač, jeho úlohou je, volne povedané (inak sú na to všetko paragrafy, definície, atd..) -chránit a bránit vzdušný priestor, vymedzený štátnymi hranicami, vykonávat tam kontrolné, preventívne, a hotovostné lety, vzlety, a bojové ( "ostré" zásahy, proti narušitelom.. atd
atd
jako letecká (stíhacia) složka, -súčast PVO
tak isto jako by nebolo v jeho (priaamej) kompetencii, /jeho úlohou, kebyže sa napr. na velkomesto rúti velký asteroid.. - plní úkoly a rozkazy len v rozsahu, právomociach, a možnostiach danej zložky, jednotky..
(--==> t.j. zostrelenie narušitela, = unesené, nekontrolovatelné letadlo ( + ergo ješte so zjavne neprátelskými umysli.. -==> být ot na mne, o žiadnom súde by sa ani neuvažovalo, ale udelenie najvyšších vojenskích vyznamenaní, medailí, a povýšenie.. -a rovno dalšie bojové ulohy a misie, na úplnú, a efektivnu likvidáciu tách islamskích negroopíc, musulmanskích..
|
|
svätá
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
18.10.2016 8:34
Lenže až keby mal v lietadle rodinu, najlepšie z ťažkej choroby vyliečenú manželku, 3,973 ročnú dcérku spolu s od šteniatka vychovávaným verným psíkom, roky nevidenú mamičku, či nový iPhone alebo telefónne číslo na Janku H. či dokonca jej vytlačenú fotku, blížila by sa hĺbka morálnej dilemy hrdinu etickej hranici rozhodovania, či tento príspevok ohodnotiť pluskom alebo mínuskom.
|
|
Re: svätá
Od: emeric
|
Pridané:
18.10.2016 11:19
Zatiaľ najlepší koment od teba :)
|
|
Re: svätá
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
18.10.2016 11:38
Najmä umožňuje jednoznačne určiť, s kým zatiaľ nemám rovnaké.
|
|
Re: svätá
Od: slecna.l
|
Pridané:
18.10.2016 16:53
Blbe je, ze zatial viac lietadiel s civilistami unasaju a zostreluju oficialne a neoficialne armady ako teroristi. No za predpokladu, ze verime vseobecnym zurnalistickym zdrojom, by pasazieri lietadla tak ci tak umreli, tak preco inym kazit zazitok z futbalu.
|
|
spätá
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
18.10.2016 17:08
Kazenie ale implicitne u fanúšikov oboch strán predpokladá i určitú mieru nadšenia z priebehu zápasu, čo negarantuje postačujúcosť všeobecných žurnalistických zdrojov.
|
|
kam vítr tam pláš ..Sralbotka
Od: LytaRyta
|
Pridané:
17.10.2016 20:41
aké príznačné - čt uvedie tú verziu co vyberú (mohamedánsky, islamskí, musulmanskí) nemci - germanistán.. :/(
|
|
Re: kam vítr tam pláš ..Sralbotka
Od: Old-fashioned Kristián
|
Pridané:
17.10.2016 20:45
lokajská, vlastizrádná čt, a zapredanecká, "chamberlainovská" sobotkova vláda..
|
|
Re: kam vítr tam pláš ..Sralbotka
Od: sebej
|
Pridané:
17.10.2016 21:10
putin octup!
|
|
niečo je zle
Od: sensei-san
|
Pridané:
17.10.2016 21:13
Web stránka RTVS URL
http://www.rtvs.sk/televizia/clanky/ 117952/ je-vinny-alebo-nevinny-vy-rozhodnete
hovorí, že hlasovať sa dá na www.rtvs.sk/verdikt, ale táto URL vracia HTTP 302 redirect na pôvodnú stránku a navyše HTML linka na tej stránke je urobená ako relatívna, nie absolútna: ... a href="www.rtvs.sk/verdikt">www.rtvs.sk/verdikt..
Mno skrátka, oživený zaujímavý nápad, ale realizácia je sfušovaná.
|
|
Re: niečo je zle
Od: 78569822365
|
Pridané:
17.10.2016 21:18
Však RTVS.sk nie? Ten web je prístupný viac pre opice ako pre ľudí.
|
|
Re: niečo je zle
Od: 78569822365
|
Pridané:
17.10.2016 21:26
Ale mne to ide.
|
|
Re: niečo je zle
Od: Mxxl
|
Pridané:
17.10.2016 22:38
Cha, tak teraz si ma neskutočne pobavil :D ak to bolo schválne tak by si mal robiť stand-up :D
|
|
Kašlem im na to...
Od: Peoplemeter
|
Pridané:
17.10.2016 22:21
Na ČT1 ide "Rapl" - voľné pokračovanie "Cirkusu Bukowski".
Mňa na žiadnu kravinu nenachytajú...
|
|
Som nesmierne šťastný a vďačný
Od: Umyvacka
|
Pridané:
17.10.2016 22:48
Že RTVS je taká nadčasová a dovolí nám tvoriť simuláciu deja.
Len som teraz teraz trochu zneistel , ( keďže už vieme ze vsetko okolo nás je simulácia , ďakujem stránkam dsl )
Tak som si neni celkom istý , či to neni len taká fraška pre plebs,
a my už mame aj tak dopredu dane čo budeme simulovať.( teda dej filmu)
Takze ztoho my vyplýva( a my znaly čitatelia dsl ,už vieme) ze škoda každej SMS-ky, a za ušetrené si treba kúpiť pivečko .
|
|
Re: Som nesmierne šťastný a vďačný
Od: Umyvacka
|
Pridané:
17.10.2016 23:08
Len to netreba moc preháňať s apkami typu " pitie piva " , fajčenie trávy " "koks"atď. , síce oslobodzujú vedomie zo simulácie ale je to dosť veľký zahul
pre Hardware .Dlho sa potom bootuje .
Samozrejme keď nie si náročný, a stačí ti aj 10 sekundové odpojenie,
tak tu mame ešte ten orgazmus. A nestojí ta to nič, samozrejme keď ti ešte postojí.
|
|
Nechutné klišé
Od: SeppWinkler
|
Pridané:
18.10.2016 9:02
To si už nechutnejšie klišé nemohli vybrať za námet. Statočný nemecký vojak neváha na seba prevziať zodpovednosť, bez rozkazu zostrelí lietadlo so zlými teroristami a zachráni tisíce životov na štadióne. A diváci budú môcť verejne povedať svoje ÁNO takémuto konaniu a schváliť jeho statočnosť. Inými slovami, budú môcť povedať svoje ÁNO pre budúce zásahy bez zákonného základu. Budú môcť povedať svoje ÁNO neobmedzenej moci vlády konajúcej nad zákonmi a budú môcť povedať svoje ÁNO fašizácii spoločnosti. Dr. Joseph Goebbels by bol hrdý. To si naozaj nemohli vybrať na takýto projekt nepolitickú tému? Nie, nemohli, účel je dôležitejší...
|
|
Re: Nechutné klišé
Od: msx.
|
Pridané:
18.10.2016 9:07
Veď to je jasné, že to bol film na objednávku politického riadenia. Podľa mňa mal byť vinný, nakoľko konal na vlastnú zodpovednosť a nikto mu to neprikázal. Otázne už je, aký trest mu vymerať. Vinný ale mal byť v každom prípade. Je špinavstvo, keď sa taký čin ospravedlňuje názorom verejnosti a ešte horšie, ak z toho bude precedens budúcich vládnych rozhodnutí.
|
|
Re: Nechutné klišé
Od: Old-fashioned Hellmutt
|
Pridané:
18.10.2016 12:28
další pseudohumanistickí, vlastizrádni sluníčkári, (aj ten nad tebou..)
..aby si nezmeškal mešitu,
(český, /vídenský imám bude velice nasratý..
spolu so všemi ostatnými tými musulmanskými, islamskými agresívnymi hordami, tlupami negro-opíc, blokujúcimi a terorizujúcimi celé ulice centier všetkích miest, celé mestá a krajiny, (zatím') jen v Záp.a Jiužnej Europe..
ja by som toho pilota naopak vyznamenal najvyššími vojenskými medailami, poctami a odznakmi, povýšil ho, a jako velitele bombardovacích perutí, plůku, ho poslal na(d) južnú Eu, a Calais, Dover, to tam celé mock-up, zamíst, a vyčistit..
|
|
vysledok
Od reg.: Chuck Garabedian
|
Pridané:
18.10.2016 9:13
no a jak to teda dopadlo? kto vyhral?
|
|
Re: vysledok
Od: emeric
|
Pridané:
18.10.2016 11:26
65% hlasovalo, že je nevinný
|
|
Re: vysledok
Od: emeric
|
Pridané:
18.10.2016 11:27
http://www.rtvs.sk/televizia/clanky/117653/verdikt
|
|
.....
Od: tslaX
|
Pridané:
18.10.2016 9:27
rozpaky kuchare svatopluka nikdy nemali ziaden alternativny dej alebo koniec ako celok. to o com divaci 'hlasovali' bola vzdy iba minoritna zaplietka, ktora mohla vyustit dvoma sposobmi, ale nakoniec sa to aj tak zlialo do jednej dejovej linie. potom dej chvilu pokracoval, opat rozdvojka A alebo B a znova do hlavnej linie.
ziadne realne hlasovanie nebolo. alternativne dejove linky boli natacane preto, aby sa mohlo ukazat, ze su a aby to vyvolalo pocit doveryhodnoti k hlasovaniu.
|
|
Kua len jeden bod?
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
18.10.2016 10:06
Kua len jeden bod hlasovania? Však to je len binárna možnosť. Som čakal, že tam dajú aspoň nejaké 4 body hlasovania (16 teoretických vetvení), a napríklad nejakých 6 koncov (pri spojení niektorých vetvení). Však aj niektoré videohry mali dávno viac koncov (napr. Contra Hard Corps).
No čakal som niečo interaktívnejšie.
|
|
Fwd: Kua len jeden urovnovy bod?
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
18.10.2016 10:13
Určite je hlasovanie prvým bodom vetvenia?
|
|
Re: Kua len jeden bod?
Od: Vývin devín
|
Pridané:
18.10.2016 13:38
To je jedno, ono je to z princípu pičovina, keby som chcel ovplyvňovať dej, tak sa zahrám hru, keď chcem pozerať film, tak nechcem vedieť (a ovplyvňovať), ako dopadne.
|
|
Re: Kua len jeden bod?
Od: Vintage LytaRyta
|
Pridané:
18.10.2016 18:33
..resp., ešte pre (plne) interaktívnu tv tak úplne nedozrel čas, ešte kus vyčkat..
btw. @redakciaDSL - kde je ten článok (resp. bolo ich viacero, po minulé roky) o tích konceptoch, a očakávaních technologiách ?
(nvm jako to presne opísat, už si nepamatám všetko,
ale bol tam taký graf vývinu jednotlivích "techies.. - plateau očakávaní, strmší nárast investícií, kredibility do danej oblasti, a potom pre každú danú položku tam bol časový odhad - do 5 rokov, do 10, do 15 až 20, a už "obsolete´ (zastaraná)
veru zišiel by sa aktualizovat aj pre tento rok - autonomne auta, elektrovozy, elmag.railgun, laser.kanony (napr. od Rheinnmetallu), 3d tlač, \CAD, /CAM, X-Point pamate, HMC, -Hybrid Memory Cube, a Hight Bandwidth Memory (HBM)
|
|
Blablabla
Od: Žesapýtaš
|
Pridané:
18.10.2016 17:30
Pičovina...
|