neprihlásený Pondelok, 25. novembra 2024, dnes má meniny Katarína
Nič nie je nemožné, mobilný cenník Orangu dosiahol 100 dodatkov a pokrýva 394 strán

Značky: Orangemobilní operátoriSlovensko

DSL.sk, 7.10.2016


Telekomunikačný operátor Orange dosiahol v uplynulých dňoch zvláštny míľnik, keď počet dodatkov jeho zverejňovaného cenníka služieb mobilnej siete prekonal stovku.

Orange zverejňuje svoje cenníky na svojich stránkach v kontroverznej digitálnej podobe, keď k začiatočnému cenníku z istého dátumu postupne do toho istého dokumentu pridáva dodatky a vo všeobecnosti zmeny zavádzané týmito dodatkami nevnáša do štandardnej podoby cenníka na začiatku dokumentu.

Aby zákazník tak zistil aktuálnu podobu cenníka, musí aplikovať zmeny z dodatkov na štandardnú podobu cenníka.

Takýto dokument samozrejme má svoju informačnú hodnotu pre špeciálne prípady, ak chce zákazník zistiť podobu cenníka a služieb objednaných v minulosti. Bežní zákazníci zrejme ale cenníky využívajú najmä na výber služieb, ktoré si chcú objednať, a na tento účel je potrebný aktuálne platný prehľadný cenník.

Orange bol za túto podobu cenníkov terčom kritiky aj v minulosti a v roku 2013 zareagoval vydaním nových cenníkov. Odvtedy ale postupuje rovnako a pre jednotlivé segmenty služieb k cenníkom z roku 2013 pribaľuje dodatky.

Aktuálne u hlavného cenníka služieb mobilnej siete v uplynulých dňoch po pridaní troch dodatkov dosiahol 101 dodatkov. Číslované dodatky idú podľa zoznamu dodatkov na začiatku cenníka od 1 po 96, ďalej sú použité dodatky 11a, 24a a 25a a dva neočíslované dodatky. Cenník má tiež päť príloh.


Prvých päť strán dokumentu s cenníkom so zoznamom dodatkov, kliknite pre zväčšenie



Spolu má PDF dokument s cenníkom iba služieb mobilnej siete, aj to nie všetkých, 394 strán. Viaceré strany štandardnej podoby cenníka vložené v PDF sú ale v skutočnosti dvojstranami a pri ich započítaní za dve strany by dokument s cenníkom už prekročil 400 strán.

Zmeny zavádzané dodatkami sa vo všeobecnosti zrejme nezanášajú do pôvodného cenníka v štandardnej podobe na začiatku dokumentu a tak je v tejto možné nájsť, okrem absencie nových služieb alebo výskytu naopak už neobjednateľných alebo dokonca neposkytovaných služieb, pochopiteľne aj aktuálne už neplatné parametre alebo dokonca ceny.

Keďže vo všeobecnosti operátori minimálne pri zmene parametrov existujúcich služieb parametre zlepšujú, uvedené aktuálne neplatné parametre a ceny v cenníku sú zvyčajne nevýhodnejšie pre zákazníka ako v skutočnosti. Ak si ten tak na základe cenníka porovnáva ponuku s inými operátormi, Orange tým znevýhodňuje seba.

Príkladom takýchto už neplatných informácií sú napríklad parametre a ceny Nekonečného internetu v mobile na strane označenej 18 alebo parametre predchádzajúcich tzv. Ideálnych paušálov od strany 5. Napríklad Delfín má uvedený predplatený objem dát podľa verzie 250 MB a 500 MB, dodatkom 26 sa ale tento objem zmenil na 500 a 1000 MB. Nekonečný internet v mobile má uvedené zníženie rýchlosti na 64 Kbps namiesto 128 Kbps zavedených tým istým dodatkom a aktuálne už neplatné ceny 6.99, 9.99 a 15.99, ktoré boli dodatkom 71 zmenené na o cent nižšie.

Niekedy sú ale neaktuálne informácie v pôvodnej štandardnej podobe cenníka aj v neprospech zákazníka. Napríklad pri službách pripojenia cez DSL, ktorých cenník má rovnakú štruktúru, sa v cenníku uvádza služba Neobmedzené dáta, ktorá za mesačný poplatok 2.99 eur zabezpečuje neobmedzený objem prenesených dát. Tá sa ale so zavedením 300 GB FUP dodatkom 12 z 1. januára tohto roku zrušila a zákazníci už nemajú možnosť objednať si neobmedzený objem dát.

Orange pritom možno disponuje aktuálnou podobou cenníka v štandardnej podobe, keď to naznačujú niektoré informácie uvedené v cenníku. Napríklad v dodatku k mobilným službám číslo 96 z tejto stredy totiž avizuje, že nová položka sa pridáva do tabuľky Iné dátové služby na strane 24. Táto tabuľka sa ale v pôvodnom cenníku z roku 2013 uvedenom na začiatku dokumentu nachádza na strane označenej 22 so zásahom do strany 23. Strana číslo 24 by teoreticky potenciálne mohla byť stranou, na ktorú sa tabuľka posunula po predchádzajúcich zmenách v cenníku. Podobne sa totiž v dokumente odkazujú na umiestnenie niektorých bodov cenníka na iných číslach stránok aj viaceré iné dodatky.

Či Orange má k dispozícii aktuálnu podobu cenníkov v štandardnej podobe alebo iné čísla strán majú inú príčinu, napríklad chyby, nie je jasné.

Orange takúto štruktúru cenníka ako bolo spomínané využíva aj pri ostatných segmentoch služieb. Napríklad cenník pre služby po optickej sieti má 70 stránok, pre predplatenú ponuku Šikovná Prima 59 strán, pre pripojenie cez DSL 25 strán. Pre nové paušály Flex a Max spoločnosť aspoň sprístupňuje samostatný cenník platný v čase ich uvedenia, keď samostatne sprístupňuje dodatok číslo 82 z hlavného cenníka mobilných služieb.

Či Orange disponuje aktuálnou štandardnou podobou cenníkov a v prípade ak áno, prečo ju potom nezverejňuje, zisťujeme.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

Možno keď pôjdem v zime pre nový paušál, alebo niečo iné, tak si pri podpise zmluvy nechám vysvetliť rôzne veci, a to tak, aby sme sa čo najviac zahĺbili do tých dodatkov.
Sheldon Cooper by bol v extáze.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

len skoda ze tym by si jedine "nicil" operatorky ktore za to veru nemozu...

Odpovedať Známka: 4.9 Hodnotiť:
 

Toto som za posledných 48 hodín povedal už dvom ľuďom:

"Keby som mohol hovoriť s tým človekom, ktorý za to môže, tak by som šiel za ním. Ale keďže jedinou osobou reprezentujúcou vašu firmu, s ktorou môžem hovoriť, ste vy (pán/pani za pultom/okienkom/na druhom konci linky/...), tak hovorím s vami. A vy by ste prinajmenšom mali byť schopný/á prevziať podnet a zariadiť jeho doručenie tomu správnemu človeku."
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Pri viacúrovňovom riadení či firmách, využívajúcich maticovú štruktúru organizácie, je z hľadiska efektívity komunikácie oslovenie všetkých zainteresovaných menežérov zákazníkom naraz nielen úplne akceptovateľné, ale priam nutné, nakoľko je zároveň i prejavom náležitej orientácie v princípoch vnútorného fungovania danej spoločnosti a teda nikam chodiť netreba, nakoľko chodenie aj tak neovplyvňuje výsledok.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

12min?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

bravo! náhodou nepíšete vysokoškolské skriptá? ak nie, myslím, že s touto vetou ste viac ako kvalifikovaný! :)
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Vzhľadom k metodike MŠVVaŠ na publikačnú činnosť je niečo také bez oficiálneho doručenia oficiálneho potvrdenia o dostatku voľných miest v nemocnici Philippa Pinela pre edičnú komisiu, vedeckú radu a podobne orientované orgány oficiálne nemožné.
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

A lopatu máš?
https://youtu.be/owV2-OzaRCQ
Odpovedať Hodnotiť:
 

Blbost. V skriptach su vety sice zlozite, ale nie su to picoviny.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A kto za to môže a ako mu to dať vedieť? Ak sa nájde dostatok sťažujúcich sa zákazníkov, alebo pripomienok od zamestnancov z pobočiek, možno sa to donesie až "tam hore".
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Na Slovensku? To asi nie. Osoba čo platí je pre tých hore nezaujímavá - kým platí. Záujem o ňu začína až vtedy, keď neplatí.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

veru, jediny recept je neplatit, ked to spravi vecsina ludi boli by nuteni sa uvedomit...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

lenze orange to robi zamerne aby sa v tom nevyznala ani diva svina, takze pocet stazujucichc sa je irelevantny. Treba zvysit pocet z orange odchadzajucich a ako dovod uviest "neprehladny cennik"
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Mozem potvrdit. Nam Orange zrusil Fibernety a pozadoval zaplatit niekolko tisic EUR zmluvnej pokuty, a ako jeden z dovodov uviedol to, ze sme sluzbu Fibernet Biznis vyuzivali vo firme na podnikanie. Tato sluzba je urcena vyhradne pre firmy na podnikanie (fyzicke osoby ju objednat nemozu), avsak je uvedena v cenniku nazvanom Orange Doma, a tym padom je urcena pre pouzitie v domacnosti. Pri precitani podmienok si clovek mysli, ze sa na neho vztahuje iba jedna cast (ta logicka), ale pravnici v Orange su ineho nazoru - treba splnit vsetko - sluzba urcena na podnikanie nesmie byt pouzita na podnikanie, a hotovo. Samozrejme kompetentny o tom rozpravat nie je nikto, a pravnici su schopi poslat iba sablonove odpovede. Ludom ktori v Orange pisu zmluvy a cenniky by som srdecne prial ocitnut sa v ulohe ich zakaznika, ktory sa stane obetou takehoto zmluvneho nezmyslu. Smejdi su to, Orange nikdy viac ani zadarmo.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

netreba im to rpiat, staci nekupovat orange, ja od nich nic neodoberam, takze, zo mna nekvapne...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Niekedy sa clovek uci na vlasnych chybach, ja som sa uz poucil dostatocne. Orange nikdy viac, ani zadarmo. Bol som jeden z prvych zakaznikov este povodneho Globtelu, zakaznicka skusenost za tie roky bola dostatocne presvedciva.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vy ste zli fobovia!

Je suis cennik, #PrayForCennik
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Daj vedieť. Podľa mňa na otázky odpovedať nebudú vedieť a tebe zostane rozhodnutie podpísať/nepodpísať na základe nedostatočných informácií.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Moja prakticka skusenost - na pisomne (mailom) zaslane otazky k niektorym zmluvnym podmienkam mi naspat zavolal predajca, a potvrdil mi ze vsetko je tak ako chcem, nemusim mat pochybnosti, mozem zmluvu podpisat. Este dvakrat som sa opytal na detialy, este predajca dvakratr zavolal na centralu a utvrdil ma ze skutocne je vsetko OK. Tak som podpisal. O par rokov podla pravnikov Orange nebolo v poriadku nic, a nic z toho v com ma utrvdzoval predaca, neplati a nikdy neplatilo. Telefonicku odpoved od predajcu som nahratu nemal, pisomnu som nedostal - ergo nemam ziadny sposob ako potvrdit komunikaciu, okrem mnou zaslaneho mailu s otazkami predajcovi. Neskor som zistil ze je to bezne, ze na otazky odpovedaju tak, aby o odpovedi nebol zaznam. Telefonicky prislubia zlavu, ale ked chcete aby to potvrdili mailom, krutia sa ako hadi. Preco asi..
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Byva zvykom u inych firiem pri objednani sluzby dostat vytlacene obchodne podmienky.
Orange to moze vydavat knizne :)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ja som k internetu od Orange dostala stos zmluv s prilohami, ale ani po dokladnom patrani som v nich nenasla nazov, parametre a cenu svojho programu. Na nete vo svojom profile tiez nie. Akoze, zatial som spokojna, ale ak by som chcela nieco reklamovat, asi som bez sance.
Odpovedať Hodnotiť:
 

> ale ani po dokladnom patrani som v nich nenasla
> nazov, parametre a cenu svojho programu.

Chyba nie je vo vašom prijímači.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"394 odtieňov čiernej" - psychologická sonda do života vyznávačov sekty kariérneho postupu.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

aj tak ich milujem.mam od nich cislo 0905 na to sa nezabuda :D
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Prepáč, aké to máš číslo? Zabudol som.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ma prve mobilnoje predcislie,ktore bolo na sk
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo T-com?
0903?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Povie sa prefix, a prve bolo eurotel nmt 0901
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hotová Lisabonská zmluva. Len ešte zariadiť tie dodatky. Alebo opačne, do cenníka Orangeu ju zaradiť...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Orange sam seba sklonuje "Orangeu" (http://dopice.sk/imA), v nadpise je preklep.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To preto, že sú to Francúzi. Číta sa to Oranžó.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Orange je u nas nesklonne.
Ten, kto vymyslel tvar "Orangeu", by si zasluzil mat to "u" zasunute poriadne hlboko do analu tak, aby taku kokotinu nikda viac neurobil...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vzrušilo ťa, keď si si to predstavil, však?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Mali by ist ohladom cennikov na exkurziu k O2...
A O2 na exkurziu k nim ohladom pokrytia.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

a telekom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dobre
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Gratulujem orangeju k prvej stovke!
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Od Orangu som odišiel už pred pár rokmi a keď mi volajú z T-Mobilu, tak im okamžite poviem, že ich služby by som nechcel ani zadarmo. Jednoducho sú to firmy, ktoré majú svoj biznis postavený na ojetrtkávaní zákazníkov.
Som v O2 a nesťažujem si. Hneď od začiatku viem, za čo platím a koľko. Žiadne blbé háčiky a chytáky.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

o2 s 13/minuta neojebava ?!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Mame vo firme tiez O2 a 13c/min v ziadnom pripade nepovazujem za ojebavku. Jeden z kolegov na svojej SIMke navola mesacne niekedy aj 5 minut, vysledna cena za tuto SIMku ani nie 1 euro za mesiac je vyborna. Na niektorych dalsich SIMkach mane navolane ovela viac, tam zas zauraduje cenovy strop a skutocna cena za minutu je potom nizsia. Nemam skutocne ziadny problem s tym, ze mam s O2 zazmluvnenu zakladnu cenu 13 centov za minutu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Netuší niekto, kedy tento román plánujú sfilmovať? Rád by som sa v tom aspoň jemne zorientoval.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

asi ten dokument ludia necitaju !!! a ako ovce platia za svoje pausaly ci volaju alebo nevolaju alebo volaju bez obmedzenia den a noc ;-)


Odpovedať Hodnotiť:
 

ovce si aj tak pridu po vianočny paušaaaaal az do bezvedomia....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ani neovce (teda barani) necitaju ani tri strany z tristo pri podpise zmluvy o)))))))))))))

thak či thak za tych 300 stran by si zasluzili zlate padaky o))))))))))))))))))))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Veď ale keď je odpoveď zmluvu ponúkajúceho zamestnanca na priamu otázku, či je v zmluve niečo o obličkách, nie, tak predsa ani netreba.
Odpovedať Hodnotiť:
 

priatelia, dam vam radu, ked pojdete hoci aj pre sikovnu prmu, trvajte na tom, ze vam musia vytlacit cennik :D lebo na internete cennik nie je, nemozu vas nutit pouzivat akykolvek PDF reader.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja som za. 10 000 takých zákazníkov a hneď by to skrátili. Napr. s podmienkami windowsu som naposledy nesúhlasil. Odvtedy nie je windows na asi 10 kompoch, čo som inštaloval :). Keby to spravia všetci, každá firma, aj z úplne inej oblasti by si dala bacha na to, či v podmienkach nemá niečo neakceptovateľné zákazníkmi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

10,00 € (cca 100 minút)
http://dopice.sk/imO
je toto vobec pripustne?
ake cca ? to ej xenofobia, diskriminacia, cci sexizmus?
ako moze byt 1000 centov CCA 100 minut?
co ej ten cenik plavajuci, ci co ?

dalej
dátová poistka
64/64Kbps,
POISTKA? ako pre koho.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

tých 10€ môžeš aj preesemeskovať. V takom prípade by to bolo 0 min za 10€. Takýto systém mi vyhovuje pretože niekedy pošlem pár SMS/MMS, niekedy omnoho viac a ide to z jedného kreditu, nemusím platiť nič navyše ako v prípade keby som mal predplatené iba minúty bez SMS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi by stálo zato, ak by sa našlo aspoň tisíc zákazníkov, ktorý by obehli každý shop Orangutána a vypýtalo by si kompletný tlačený cenník všetkých služieb. Neviem, kto by si urobil väčšiu srandu z koho, či Orangután zo zákazníkov alebo tých 1000 zákazníkov z Orangutána.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bude zber papiera pobehame
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár