|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ano ano
Od: ryza
|
Pridané:
22.9.2016 15:31
a ZSSK nasadzuje vyradene vozne
|
|
Re: ano ano
Od: mif
|
Pridané:
22.9.2016 16:30
A sak to bude super :) take vyradene nemecke budu lepsie ako vsetko co je teraz :D
Akurat skoda ze tie pojdu do Ciech a z Ceske k nam ..
|
|
Re: ano ano
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
22.9.2016 23:16
nikoho nezaujal zdroj "ekologickeho" vodiku?
1) rozklad zemneho plynu pri 1000C
2) reakcia vodnej pary s koksom - na 1 H2 pripada jeden CO2
3) elektroliza vody
vsetky tieto metody su energeticky velmi narocne, alebo produkuju vela CO2.
otazne je, co je v konecnom dosledku ekologickejsie...
|
|
Re: ano ano
Od: prdlajs
|
Pridané:
23.9.2016 0:38
Podla logiky "moderneho cloveka" je ekologickejsie vsetko, co vyzera cisto. Aj ked vyroba toho na opacnom konci zemegule zdevastovala krajinu. Lebo takych nezaujima, co je dalej ako v 5m okruhu okolo nich.
|
|
Re: ano ano
Od: niesomenergetik
|
Pridané:
23.9.2016 5:37
Tak v konečnom dôsledku obchodníci vymyslia "čistú" čistú energiu a "špinavú" čistú energiu. Tá špinavá samozrejme bude lacnejšia lebo bude vytváraná pomocou spaľovania uhľovodíkov, a tá čistá bude sakramentsky drahá lebo ju bude vyrábať napr. sústreďovaním slnečných lúčov v púšti Mohave pomocou zariadení ktoré samozrejme boli vyrobené pomocou spaľovania uhľovodíkov :) to je akože chceš dostať facku alebo radšej po za uši?
|
|
Re: ano ano
Od: autobus
|
Pridané:
23.9.2016 7:54
som si toto precital a cele nadsenie ma preslo.
Proces má dvě fáze; v první se za přítomnosti katalyzátoru do vodní páry (500 - 1 100o C, 0,3 - 2,5 MPa) přivádí metan (dominantní část zemního plynu). Směs metanu a páry reaguje za vzniku vodíku a oxidu uhelnatého a menšího podílu oxidu uhličitého. Poté následuje navyšování množství produkovaného vodíku konverzí CO z reforméru s další přidanou párou. Reakce probíhá již za nižších teplot.
reformní reakce: CH4 + H2O → CO + 3H2
konverze CO: CO + H2O → CO2 + H2
Účinnost (konverze) produkce vodíku je závislá na poměru páry a uhlíku ve směsi; pohybuje se okolo 80 %. Značnou nevýhodou je produkce vysokého množství oxidu uhličitého - na 1 kg vodíku se vyprodukuje 7,05 kg CO2.
|
|
Re: ano ano
Od: Budovi
|
Pridané:
24.9.2016 22:10
Aby bol tvoj argument validný, chcelo by to porovnanie s dieselovým motorom. Najlepšie niečo ako kg(CO2)/Joule.
Ono sa to môže zdať veľa, ale v týchto veciach zdanie často klame.
|
|
Re: ano ano
Od: titule
|
Pridané:
23.9.2016 8:35
vysledkom "spalovania" vodika je voda, ktora sa vracia naspat do kolobehu. skus vratit naspat do kolobehu dnesne fosilne zdroje energie alebo radioaktivny odpad... mudrlant.
|
|
Re: ano ano
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
23.9.2016 8:44
citaj s porozumenim. hovorim o tom ze ten vodik nerastie na stromoch, ale najskor ho musis vyrobit... mudrlant...
|
|
Re: ano ano
Od: Okres linux
|
Pridané:
23.9.2016 9:21
Ty inteligent, skús čítať s porozumením. Aj napriek tomu, že je to pri výrobe energeticky náročné, keď zarátaš spaľovanie a možnosť "recyklácie", môže to byť výhodnejšie. Kapišto?
|
|
Re: ano ano
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.9.2016 11:07
Nie dohady. Odpoveď dáva jednoduché porovnanie, ľavá strana pravá strana. Lenže treba vedieť rátať. Kapišto?
|
|
Re: ano ano
Od: pan topanka
|
Pridané:
23.9.2016 18:45
sak ty si curak. vyrobis v elektrarni elektrinu a tou vyrobis ten vodik.
je to lacnejsie a uspornejsie, ako tahat trakcne vedenia, stracat elektrinu vo vedeni a hlavne ho mozes vyrabat v case, ked mas v sieti obnovitelne zdroje.
vodik je mega dobry akumulator energie, ktoru vyrabas, ked mas prebytky.
|
|
Re: ano ano
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
23.9.2016 8:47
a tadaaaa, pomocou coho myslis ze tu energiu na vyrobu vodiku ziskas? porozmyslaj.
|
|
Re: ano ano
Od: klávesnice
|
Pridané:
23.9.2016 9:03
Výroba je neekologická, výroba! Nie používanie ale výroba!
|
|
Re: ano ano
Od: aladar Skyline
|
Pridané:
23.9.2016 9:29
Ropa je prirodna latka. Najdes ju v prirode, tak ju tam aj mozes vratit. Radioaktivneho odpadu sa daju robit dobre bomby.
|
|
Re: ano ano
Od: old
|
Pridané:
23.9.2016 9:50
dobré?, ja som počul, že humanitárne
|
|
Re: ano ano
Od: autobus
|
Pridané:
23.9.2016 10:48
ako som uz pisal.. na kilo vodika mas dnes 7kil CO2 tak sa rozhodni sam ci ta voda ti za to stoji. lebo som si isty ze nenakupia vodik zo zelenych zdrojov za trojnasobok ceny.
|
|
Re: ano ano
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
23.9.2016 15:01
No z toho elektrolýza sa oplatí... ale nejde ani tak o to, koľko toho vyprodukuješ, ale kde to vyprodukuješ. Je rozdiel spaľovať ropu na otvorenom mori a v centre mesta.
|
|
hustota
Od: bubacik
|
Pridané:
22.9.2016 15:36
A co tak udat energeticku hustotu v MJ/l?
Pri 700 baroch je to 5MJ/l zatial co nafta ma 35MJ/l a nepotrebuje na to 700 barov a kryokktiny.
|
|
Re: hustota
Od: Poldinko
|
Pridané:
22.9.2016 15:41
lebo pri vlaku ak bude treba pripoja dalsi vagon (velky ale lahky) s dostatkom vodika bez vplyvu na dojazd, rychlost alebo zrychlenie ci aerodynamiku
a preto ze pre akceleraciu a brzdenie je ovela dolezitejsia hnotnost ako objem
|
|
Re: hustota
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
22.9.2016 15:56
Och, ale maximálne rozpätie hmotností vagónov vlaku "vagon (velky ale lahky)" principiálne práve znižuje limity pre "akceleraciu a brzdenie" vzhľadom k fyzikálnym parametrom uchytenia koľajníc k podbehom.
|
|
Re: hustota
Od: Poldinko
|
Pridané:
22.9.2016 16:23
odhliadnuc o hmotnosti, viac vagonov zvysuje efektivnost brzdenia, kvoli vacsej stycnej ploche medzi vlakom a kolajnicou
rovnako priamo umerny je vztah aj stycnej plochy s akcelereciou - kolesá neprešmyknú tak lahko a teda sa može využiť vyčší výkon = vačšie zrýchlenie
|
|
Harmonickosť kmitania vs. zmeny rýchlosti/hybnosti
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
22.9.2016 16:40
KOCOUR: He? Snad mám oči. A dost zrcadel. Jen si to přiznej. Jeden pohled na mě a už vlhneš. (Přistoupí k LISTEROVI) Znáš zvíře zvané Íránský kulčík?
LISTER: Ne.
KOCOUR: Udělá sto padesát pánevních výpadů za vteřinu.
LISTER: No a?
KOCOUR: To jsem já na pomalý chod. Mám tam vrtačku Black and Decker a prorazím zeď, chlapče! Ouuuu.
|
|
Re: Harmonickosť kmitania vs. zmeny rýchlosti/hybnosti
Od: Makovník
|
Pridané:
22.9.2016 16:57
Ach jaj, zasa si si nedal tabletky?
Mal by si byť sebe (aj k nám) zodpovednejší...
|
|
Re: Harmonickosť kmitania vs. zmeny rýchlosti/hybnosti
Od: Nasr
|
Pridané:
22.9.2016 17:12
A mozno to prave s niecim prehnal. Co je to za matros? fici na tom uz dost dlho.
|
|
Re: Harmonickosť kmitania vs. zmeny rýchlosti/hybnosti
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
22.9.2016 17:16
I interval užívania tabletiek môže byť príkladom chápania významu harmonickosti kmitania.
|
|
Re: Harmonickosť kmitania vs. zmeny rýchlosti/hybnosti
Od: Okres linux
|
Pridané:
23.9.2016 9:17
To vážne nepoznáte červeného trpaslíka? Nie, že by to súviselo.
|
|
Re: Harmonickosť kmitania vs. zmeny rýchlosti/hybnosti
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.9.2016 15:02
Dnes už si viac pozná google ako oni.
|
|
Re: hustota
Od: prdlajs
|
Pridané:
23.9.2016 0:41
To je sice pekna slohova praca, ale daleko od reality. Aby to platilo, tak by musel byt motor v kazdom jednom vagone. On je vsak len v jednom, max. dvoch.
|
|
Re: hustota
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.9.2016 1:17
A to sa len zahrieval.
|
|
Re: hustota
Od: klávesnice
|
Pridané:
23.9.2016 9:09
Takže čím dlhší vlak tým rýchlejšie brzdenie? Vozil som sa vlakom pár rokov, dokonca som sa zopár krát viezol priamo v rušni (sused robil rušnovodiča a vždy zamával na mňa keď ma videl na nástupišti). Trepeš voloviny.
|
|
meskate
Od: Posejdon
|
Pridané:
22.9.2016 15:36
Preco ste o tom nenapisali skor? Mohol som to pouzit na plachetnici a uz by bola v Irsku! Je to vasa chyba! Ach, to je zivot toto...
|
|
aaaa vybuchujuce vlaky ... mnamka to bude ...
Od: 403 Forbidden
|
Pridané:
22.9.2016 15:37
aaaa vybuchujuce vlaky ... mnamka to bude ...
|
|
Re: aaaa vybuchujuce vlaky ... mnamka to bude ...
Od: Poldinko
|
Pridané:
22.9.2016 15:42
unikli informacie ze te baterie su od samsungu ??
|
|
Re: aaaa vybuchujuce vlaky ... mnamka to bude ...
Od: 403 Forbidden
|
Pridané:
22.9.2016 15:48
sak vodik ... nemal si chemiu ??
|
|
Re: aaaa vybuchujuce vlaky ... mnamka to bude ...
Od: Poldinko
|
Pridané:
22.9.2016 16:21
sarkazmus ? vtip ? hovoria ti niečo tieto pojmy ??
asi nie tak vysvetlim:
vo vlaku budu umiestnene beterie (podrobnejsie v clanku) a momentalne je afera s vybuchujucou beteriou od samsungu v galaxny note 7 a komentator nadomnou nadhodil temu vybuchujucich vlakov
už ? či treba podrobnejšie vysvetlit aka je tam suvislost ?
|
|
Re: aaaa vybuchujuce vlaky ... mnamka to bude ...
Od: čitateľ
|
Pridané:
22.9.2016 16:27
Trápny vtip. Podstatný je tam vodík, nie batérie.
|
|
wwww5
Od: wwww5
|
Pridané:
22.9.2016 15:38
spytajte sa ZSSK co si o tom myslia :D
V roku 2016 musia na linke Kosice -> Humenne menit rusen ...
|
|
Re: wwww5
Od: tslaX
|
Pridané:
22.9.2016 16:04
to len u vas na zapadnutom vychode. u nas na vyspelom zapade tie laminatky roku vyroby 1968 behaju uplne spolahlivo...
|
|
Re: wwww5
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
22.9.2016 16:28
Ze nemusia. Tak ako ani do Svidniku nemusia.
|
|
modra je dobra
Od: prihlásený užívateľ
|
Pridané:
22.9.2016 16:14
Ta modra je pekna
|
|
Re: modra je dobra
Od: Poldinko
|
Pridané:
22.9.2016 16:24
konečne komentar hodny pluska
|
|
Re: modra je dobra
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
22.9.2016 16:49
... tak som ti ho teda dal ;-)
|
|
Re: modra je dobra
Od: yantschi
|
Pridané:
22.9.2016 17:00
dal som ti minus samozrejme...
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: fajnmodrak
|
Pridané:
22.9.2016 16:49
Chalani a baba vie niekto o 4g modeme na sim karty ktory ma aspon jeden rj45 a jeden rj11 (na analogovy hovor) vystupy. Asi neviem guglit ?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Makovník
|
Pridané:
22.9.2016 17:03
Hmm, mozno blba otazka, ale: Da sa vobec pripojit analogove zariadenie do sietoveho routra? Ako tam bude komunikovat?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: prdlajs
|
Pridané:
23.9.2016 0:42
Cez dymove singaly predsa.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: modemizer
|
Pridané:
22.9.2016 17:22
A preco pozadujes od modemu hmotnost 4 gramy?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Aladin
|
Pridané:
22.9.2016 17:42
Pochybujem že taký existuje čo má aj RJ11, ale ak kúpiš router s RJ11 a USB, tak do USB vieš pichnúť 4G modem, alebo do 4G modemu s RJ45 vieš pichnúť VoIP bránu, alebo rovno kúp VoIP telefón. Avšak klasický hovor cez mobilnú sieť neuskutočníš, musí to ísť cez VoIP server.
Dúfam že sa nemýlim, ak áno, tak ma prosím opravte a niečo nové sa naučím, bez irónie diskusie na DSL.sk sú môj obľúbený zdroj vedomostí. :)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
22.9.2016 17:56
Ǎno, "do USB vieš pichnúť 4G modem". V podstate aj do zamiaku, len to ešte neznamená, že zemiak preň má driver.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Aladin
|
Pridané:
22.9.2016 18:20
:D :D
Áno, samozrejme zemiaky majú lepšiu SW podporu modemov ako lacné routre, ktoré vedia robiť len NAS a HTTP download. Takže nutná podmienka je softvérová podpora modemov na USB, čo už v dnešnej dobe nie je problém, lebo mnoho routerov má FW postavený na linuxe už priamo od výrobcu a tam táto podpora väčšinou je.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Ferikuš1
|
Pridané:
22.9.2016 18:34
nemajú náhodou zemiaky žiadnu podporu pre USB ???
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
22.9.2016 18:43
Práve preto je lepšia. Určite v nej nemajú bug/y.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.9.2016 0:40
A čo americký brouk?
|
|
reverzita
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
23.9.2016 8:06
Lenže ten sa strká do USB a teda opačná strana potrebuje driver naň.
|
|
Re: reverzita
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.9.2016 8:43
No, ale ten chrobák o tom nevie. Nikto mu to nepovedal, a spokojne ich žerie ďalej.
|
|
Re: reverzita
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
23.9.2016 8:46
Ale vie. Akurát má fpaži.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
22.9.2016 21:39
jj, a tým pádom je tá podpora zhruba na úrovni nového MacBooku :)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Aladin
|
Pridané:
22.9.2016 23:14
Nie len že zemiaky majú podporu USB, ale spustíš na nich aj linux, nakoľko linux má najširšiu podporu rôznych platforiem, od desktopov, cez servery, superpočítače, nositeľné zariadenia, internet vecí, až po zeleninu.
http://dopice.sk/ihF
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: mariooo
|
Pridané:
23.9.2016 8:35
Zemiak spadá do viacerých menovaných kategórií: Zeleina, nositeľné zariadenia...
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Foter Loter
|
Pridané:
22.9.2016 19:23
ZTE MF29T 4G
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: 4G RJ11
|
Pridané:
23.9.2016 9:21
Napr. nieco z tohoto...
https://goo.gl/63Zg0C
Lacnejsie je vsak mozno riesit bez toho RJ11 a voice gateway riesit samostatnym zariadenim.
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: fajnmodrak
|
Pridané:
22.9.2016 16:50
aj ja tebe ;)
|
|
ŽSR vlaky
Od: zemkor
|
Pridané:
22.9.2016 17:10
Fakt som tak po prečítaní nadpisu dúfal, že hovoria o Slovenských vlakoch
|
|
Re: ŽSR vlaky
Od: Nasr
|
Pridané:
22.9.2016 17:14
Pekny sen
|
|
Re: ŽSR vlaky
Od: e1.
|
Pridané:
22.9.2016 19:08
Veď to aj bude, akurát je drobná chyba vo videu, že to nebude v Nemecku, ale na Slovensku, a nie v roku 2018 ale 2108.
|
|
Re: ŽSR vlaky
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
23.9.2016 10:08
Kua, toľko preklepov v jednom videu!
|
|
Re: ŽSR vlaky
Od: tslaX
|
Pridané:
22.9.2016 20:38
u nas su radi, ked mozu pouzivat vysokoefektivne masiny roku pana, ktore zozeru 30 litrov nafty len ked stoja na mieste a su nastartovane...
|
|
Re: ŽSR vlaky
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
22.9.2016 21:08
S ohľadom na životnosť i krivku efektivity pomalobežných motorov sú náklady na udržiavanie teploty jednoducho spočítateľné...
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: fajnmodrak
|
Pridané:
22.9.2016 19:36
No asi neexistuje bo som hladal a nic. Myslel som nieco take ako 4G mobilny telefon so sietovkou tz s rj45 a rj11 vystupmi (gsm modulom na telefonovanie) ;? wifi nepotrebujem. Asi take nerobia
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: fajnmodrak
|
Pridané:
22.9.2016 19:56
Nieco ako toto len s podporou 4G
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: fajnmodrak
|
Pridané:
22.9.2016 19:58
kua zabudol som link http://ix.sk/mq5Ky sory pisem z vonku tak dopice mi nefunguje
|
|
ever-lasting insurgence
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
22.9.2016 20:11
To je samozrejmé, že holandskí trockisti z Vonku sú principiálne proti zaužívaným zvyklostiam.
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: prihlásený užívateľ
|
Pridané:
23.9.2016 1:22
Uz by si mohol aj nieco poradit syntax nie len zosumarizovat co sa stalo
|
|
ach jaj
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
23.9.2016 6:49
tieto primitivne chemicke reakcie a zamyslanie sa nad tym, ze 1 kg coho mi da viac energie pri chemickej reakcii
taka anihilacia je ina kava, energie su uplne inde a nemusim sa zamyslat coho, jakeho sajrajtu mam 1 kg
|
|
nechapem
Od: Problem
|
Pridané:
23.9.2016 8:48
Nechapem preco sa venuju vyrabanim elektriky z palivovych clankov namiesto toho, aby postavili trakcne vedenie (elektrifikovali trat). Ved vlaky su dopravny prostriedok idealny na elektrifikaciu. Ovela horsie sa to robi s lodami, lietadlami alebo automobilmi.
|
|
Re: nechapem
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
23.9.2016 10:09
Dal som ti plus, ale zober si aj náklady na elektrifikáciu a následnú údržbu. Bolo by to treba vyčísliť, čo sa oplatí viac. A zahrnúť aj ekologické hľadisko, keď sa tu spomínala výroba vodíka.
|
|
Re: nechapem
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
23.9.2016 10:15
Možno nie je tiež taký blbec, aby bral náklady.
|
|
Re: nechapem
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.9.2016 15:09
Pri čítaní takýchto prispevkov sa človek diví, ako to tí ľudia v minulosti všetko dokázali a postavili, a za zlomok času a nákladov.
Lebo terajším tempom a nákladmi by sme napr. tou železnicou prišli max tak z BA do Senca.
|
|
Re: nechapem
Od: juju
|
Pridané:
23.9.2016 11:35
Pretoze vodikova lobby sa uz uplne zblaznila, vie, ze vodik je slepa cesta, tak kope nozickami na vsetky strany - vid napriklad aj vodikovy bicykel.
|
|
Re: nechapem
Od: pan topanka
|
Pridané:
23.9.2016 18:47
lebo je to lacnejsie.
|
|
titulok
Od: Developers
|
Pridané:
23.9.2016 12:33
jendoduchsie a lacnejsie, je z dlhodobeho hladiska, natahat tam droty. co ich to napadlo za ... ?
vodik vo vesmire netazime, premienaame ine zdroje na ine zdroje, ak nepremienaju vyhradne oceansku vodu pomocou atomovych elektrarni, co by este z hladiska akumulovania a prenasania energie bez drotov snad slo, pripada mi to tak, ze vyroba pitnej vody odsolovanim a distribuciou v potrubiach v suchej afrike ma nizsiu dolezitost, ako toto.
|
|
a co MagLev-y ?
Od: LytaRyta
|
Pridané:
23.9.2016 14:17
neboli by lepšie (aj ked možno drahšie, náročnejšie..) pre VRT vlaky typu MagLev ?
(jako sú už nejaké trate v Japan., v čine, a pod v JV Azii :
https://www.youtube.com/watch?v=DRABX-s64v0
by to chcelo spravit porovnanie:
|
|
Re: a co MagLev-y ?
Od: Developers
|
Pridané:
24.9.2016 10:39
lepsie by bolo mnoho veci. nemozes ale spoliehat na vladu. si to ty kto musi preto nieco urobit, my vsetci, nie vlada, ta len stanovuje pravidla.
cim prispievas pre to, aby sa tvoje predstavy vyplnili ? okrem vyjadrovania nazoru. chapes ?
Transport, obecne, je na susi idealny len ako kolajovy, elektrifikovany, vdaka comu je mozne pouzit na prevadzku akekolvek prave dostupne zdroje, a udrzba kolaji a kolajovych kolies, ma do urcitej rychlosti, vyssiu efektivitu nakladov na udrzbu. vid India a pod.
Prim hraje individualna preprava, mesta vsak na nu nie su dimenzovane, a miesto riesenia sa robia opacne "restrikcie", co je iba nepochopenim problemu.
|