neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Relatívne dostupný elektromobil s dojazdom až 383 km - aktualizácia 1

Značky: elektromobily

DSL.sk, 13.9.2016


Nový avizovaný elektromobil Chevrolet Bolt EV od automobilky General Motors bude mať dojazd až 238 míľ, v prepočte cca 383 km.

Automobilka to oznámila dnes.

Hoci tento dojazd je nižší ako dojazd vyšších modelov v súčasnosti najpopulárnejších elektromobilov Tesla, Bolt EV je zaujímavý kvôli výrazne nižšej cene. Zároveň je jeho dojazd výrazne vyšší ako dojazd iných lacnejších elektromobilov.

Pre porovnanie Tesla so 60 kWh batériou v dvojmotorovej verzii má dojazd 218 míľ, so 75 kWh 259 míľ a najvyššie modely s 90 alebo 100 kWh batériou už majú dojazd podľa verzie od 270 po 315 míľ.

Tesla síce tiež chystá lacnejší Model 3 s podobnou cenou a dojazdom 215 míľ, cca 346 km, na trh má ale reálne prísť najskôr na konci budúceho roka.

Údaj o dojazde Boltu 238 míľ vychádza z americkej metodiky EPA, menej prísna európska metodika NEDC dáva zvyčajne o niečo vyšší dojazd.

Bolt EV bol predstavený už v januári, informovali sme o ňom v tomto článku.

Batéria bude mať kapacitu 60 kWh a podľa skorších informácií ju bude vyrábať LG Chem a na 240-Voltovej sieti bude možné Bolt nabiť za 9 hodín. Motor bude mať výkon 144 kW respektíve cca 193 koní. Na 30 mph teda cca 48 km/h zrýchli za 2.9 sekundy, na 60 mph, teda cca 96.6 km/h, pod sedem sekúnd.


Chevrolet Bolt EV model 2017, kliknite pre zväčšenie (foto: General Motors)



Presnú cenu zatiaľ automobilka neohlásila. Avizuje len, že cena v USA bude nižšia ako 37 500 dolárov, po odpočítaní maximálneho štátneho bonusu 7 500 dolárov teda nižšia ako 30 tisíc dolárov, v prepočte 26.7 tisíc eur. Ide o cenu pred aplikovaním DPH, ktorá má ale v USA nižšiu úroveň ako v Európe.


Prvý pohľad na Chevrolet Bolt EV (video: Mashable)



Elektromobil sa začne v USA predávať do konca roka. Aká bude jeho dostupnosť na ostatných trhoch automobilka aktuálne neoznámila.

Aktualizácia 1: V Európe sa bude automobil predávať pod značkou Opel Ampera-e a jeho dojazd podľa metodiky NEDC bude vyšší ako 400 km. Uvedený na trh bude na jar, cenu pre Európu spoločnosť neavizovala.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

Ako je meraný ten tzv. dojazd? Ak to auto pôjde 5 km/h dojazd bude ovaľa väčší...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

EPA - eko profi agentura :D a Spider vepř
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

a ak pojde stale dole kopcom bude dojazd rekordny
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

a ak bude padat z neba, dojazd bude nekonecny
Odpovedať Známka: -8.1 Hodnotiť:
 

maximálne 1186 km

http://distancebetween.info/earth/sky
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

to je nejak nizko, aj concorde lietal vyssie
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

to by sa muselo dostat najprv na orbit..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Na Airwaves stačí...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pýtam sa normálne. Vôbec netuším akou technikou to merajú. Koľko je v aute záťaž, ako mení rýchlosť´, používanie všakovakej elektroniky v interiéri a podobne...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

myslím, že nie je podstatné vedieť technické detaily merania, skôr je dôležité, či sa udávaný dojazd zhoduje s praxou. Napríklad v EU sa udáva spotreba na určité auto 4,5l/100Km, ale v juesej musí výrobca tomu istému autu udávať 5,3l/100Km, čo je oveľa reálnejšia spotreba, inak by to auto zákazník "oplieskal výrobcovi o hlavu"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To bude tym, ze tie EU hodnoty sa dosiahnut daju. Ale iba ak ides super defenzivnym sposobom, takmer nezrychlujes, ku krizovatke ides na volnobeh uz 200m skor, zo semaforu sa pohnes najskor 5s po zasvieteni zelenej a podobne.

Mnohi EU vodici tento humus ocividne zvladaju, staci sledovat krizovatky. Amici by im to obuchali o hlavu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Volnobeh nieje moc šetrný pretože si motor musí držať otáčky sam narozdiel od toho keď necháš zaradené ide na zotrvacnost
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

So zaradenou rychlostou ale klesne rychlost za 50m. S vyradenou mozes otravovat zivot vsetkym na okolo ja tych 200m. A to sa rata...niekomu.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Otazka je co je setrnejsie
- ist 150m za pomoci motora a potom 50m brzdit pomocou motora
- alebo ist 200m na volnobeh
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zapnúť maják.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zapnúť šlapanie na spôsob Fred Flinstone
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

*Flintstone
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/iec
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby v Amerike jazdili vodiči v štýle 70-tka v meste nieje žiadna rýchlosť lebo ja sa ponáhľam do krčmy na pivo - tak ako sa začína jazdiť na Slovensku. Tak by im šerif obuchal hlavu o mreže.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. A ešte by im určite aj zabavil tú loď, na ktorej sa chceli dostať k pivu do Európy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Do Európy chodi loďou k pivu zanedbateľný percentuálny počet.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je predsa jasné, keď ich zabavia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zábava je dôležitá no niekoho baví to a druhého zasa iné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

je to pretoze EPA je ovela realnejsia nez NDEC. Pri EV je EPA dokoca niekedy pesimistickejsia nez realita, takze tomu dojazdu 380km by som veril, ze bude bezne dosiahnutelny. Pre 99% ludi bude uplne dostatocny. Teraz treba zapracovat na cene a dostupnosti.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ráta sa tam aj s použitím napríklad klímy?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie. Testovanie prevádzky prebieha vo vákuu a po tme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

klima, radio, svetla, mobil v nabijacke, atd :) a dojazd polovicny
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

klíma a vyhrievanie majú cititeľný vplyv na dojazd elektromobilu, ostatné nie. V testoch sa testuje bez klímy/vyhrievania, avšak EPA hodnoty sa dá presiahnúť aj s klímou
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tazko povedat ale klima ci vykurovanie nema az taky velky dopad. Auto je relativne maly priestor na klimatizaciu/vykurovanie a vsetky nove auta maju automaticku klimu, cize je zatazena iba par minut po jej spusteni. Kedze bateria ma kapacitu 60kWh a klima/vykurovanie plny vykon cca 2kW, tak v tom nevidim velky rozdiel. Keby si si to chcel nastudovat blizsie tak si pozri ako sa sprava Tesla model S. Chlapik prespal v aute celu noc a prisiel iba o par desiatok km. Podla mna vacsi zrut bude skor sposob jazdy a teda ci ho budes vzdy vytazovat na plne gule alebo sa umravnis. Pri EV sa ale umravnuje velmi tazko, ten vykon ta jednoducho nenecha chladnym ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Meraju to NEDC: http://dopice.sk/ie1 ktore je casto oznacovane za velmi nerealisticke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem, ako u elektromobilu, ale u spaľovacích je najnižšia spotreba pri rýchlosti 50-70Km/h, pri vyššej aj pri nižšej spotreba stúpa
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

to je pravda, pri Tesle je to cca 35km/h - vtedy sa dá dosiahnúť takmer dvojnásobný dojazd oproti EPA
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pozerám, že sa nájde dosť mudrcov, čo ešte nesedeli v aute s ukazovateľom aktuálnej spotreby
pre upresnenie, pri malej rýchlosti do 10Km/h cca 8l/100Km, pri 40-70 3,8l a pri 130 cez 6l/100km
Odpovedať Hodnotiť:
 

v prepočte 26.7 tisíc eur.
omyl, skor tak 30tisic eur plus DPH plus dovozne clo a rozne byrokraticke poplatky cize 45000eur..
(ani tesla nema kurz len 1:1 ale skor 1usd=1.2eur prave pre DPH
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Omyl, treba este cenu navysit o statny bonus, ktory dava vlada USA a urcite sa nevztahuje na nas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

stále sú to dojazdy, pri ktorých zvyknem opäť dotankovať na plnú
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Tak si odvyknes, rovnako ako otravovat vzduch ostatnym. Budes pekne nabijat doma kazdy den a cerpacku/rychlonabijacku uvidis iba ked pojdes na dovolenku do Chorvatska.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Este by ma zaujimalo, ako sa zabezpeci nocne nabijanie pre priblizne polovicu Slovakov, ktori nebyvaju v rodinnom dome alebo nemaju garaz.
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

a ja si neviem predstaviť, že už v budúcom roku budú všetci slováci jazdiť v elektromobiloch
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Predlžovačky z okien vyhádžu.

Najvačšia lahoda keď to ťaháš z dvanásteho a v noci sa ti na to začnú vešať ožrani.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slovaci ktori nepreukazu moznost parkovat a nabijat auto budu jazdit MHD
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A ked nebyvaju doma a nemaju garaz, kde parkuju? A to je taky velky problem urobit na parkoviska dobijacie stojany? Ved aj tak dovtedy budete za vsetky parkoviska platit, cize aj za tie co teraz parkujete v BA po chodnikoch, takze spravit tam stojan za par stoviek ci skor desiatok eur nebude problem.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

velky problem je urobit parkoviska, stojany je uz potom cisto neriesitelny problem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

samozrejme, pred kazdym park. miestom za cinziakom bude super rychla auto nabijacka, idealne este zadarmo, len pichnes a ides ;)

len si zabudol ze si na slovensku
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Preco by to na SK nemalo byt mozne? Ved co tu mame len cerpacich stanic. A nabijaci stojan vlastne ani nemusi byt pri kazdom prakovacom mieste. Staci ze nabijete tak raz za tyzden. Nebojte sa, vsetko ide ked sa chce a su v tom peniaze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nevie niekto,či sú el.mobily nejako ošetrené proti požiaru z odfušovaných batérií?
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

ošetrili to tak že bateriu nerobí samsung ;-)
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

praveze horiace baterky vraj boli od ineho dodavatela
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Proti požiaru sú el. mobily ošetrené tak, že ich stačí vytiahnuť z vrecka nohavíc a hodiť na zem.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Nedávno bola správa ako v Tesle chlapíl nabúral a hasiči na pokyn odborníka z Tesly čakali kým auto dohorí a až potom vytiahli telo z auta
Odpovedať Hodnotiť:
 

humus, to by som musel nabijat kazdy den
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

minuskujte blbi, ani neviete preco
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Z minusiek si netreba nic robit. V tomto pripade ich davali admini, ktori cely den sedia na zadku. Manici co maju na starost dva-tri Slovenske kraje toho najazdia pozehnane.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

To ti manici jaydia na sukromnom voye< Ak nie, tak pohoda. Ak ano, tak nech si kupia teslu a v privesnom voyiku voyia nahradnu bateriu ak chcu. Ak nie, nic im nebrani pouyivat doterajsi prostriedok a v diskusiach sa nevzjadrovat rovnako, ako sa napriklad nevzjadruju v diskusiach pod novzmi pamperskami, ye sa im nebudu urcite hodit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Iba idiot minuskuje a netusi preco, ze tam je -8 ci -10, tak da aj on minus.

383 km je v situacii ake teraz uplne hovno. Dajme tomu ze dochadzam do 90 km vzdialenej destinacie. 90+90=180 km denne. Ano tych 383 km dojazd vydrzi 2 dni (lebo to je "iba" 360 km), ale 23 km rezerva je dost na 3,14cu. Staci byt niekde v zapche 5-10 min a som v uplnej 3,14ci. Aj ked to teoreticky vydrzi 2 dni, na druhy den sa nevydam s takym autom na cestu nabitym na 55% a mat rezervu len 5%, nejsom c0c0t.

ZAVER: (vzhladom na hustotu nabijacich stanic ako v sucasnosti existuje a ktora nie je kazdych 10 km v kazdej dedine a na kazdom kusku dalnice) som obmedzeny na 90 km volieru !!!!!! Akonahle chcem denne dochadzat dalej ako je vyjazd z tejto voliery, musim denne dobijat aj uzasny dojazd 380 km aj ked to cislo vyzera uzasne vacsie oproti 90 km. Ale c0c0t je c0c0t a neuvedomuje si to.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Aj keby bola rychlodobijacka kazdych 10 km, to tam mam jakoze kazdy den prej*bat 1/2 hodiny?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, riesenie je mat dom a garaz a nabijat si to doma z 230V pocas pritomnosti doma a nepritomnosti v praci (co je teoreticky cca 14 hod denne doma).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Riešením by bolo niečo do batérie vložiť(vhodiť, naliať, nasypať), alebo elektronicky v nej niečo navoliť, aby bola znovu nabitá... Pamäte EPROM treba mazať ultrafialovým svetlom. To trvá niekoľko minút. Možno o niekoľko desaťročí niekto obajví niečo, ako "nabiť" batériu bez nabíjania. Proste akokeby v nej niečo "prepnúť..."
Inak je to hovadina nabíjať prúdom stoviek Ampérov a to tisíce v meste či len na sídlisku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chcel by som sa len opýtať, lebo nemám čas to hľadať na nete.
1. Aká je celková životnosť týchto batérii? 1 rok 2 roky? alebo dlhšie?
2. Aká je cena potom novej batérie? Alebo mam kúpiť radšej nové auto?
Dakujem za normálne odpovede.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

No použiteľná životnosť bude aspoň 5 rokov. A cena? Možno tretinu ceny auta pri originálnej batérií. A určite sa nájdu špekulanti, čo budú ponúkať lacnejšie "alternatívne" batérie...
Po sedliacky, doslúži Ti batérie v mobile za 1-2 roky? Ak aj áno, vymeníš kvôli baterke za pár Eur celý mobil? Možno.
Ale auto je mnohonásobne drahšie...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Viezol som sa v Tesla taxíku, mala za sebou 240 tisíc Km. Batéria bola dobrá a Tesla na ne dáva záruku 8 rokov. Bolo to v Helsinkách, cez zimu klesal dojazd na polovicu, jednak kvôlu vyhrievaniu a jednak klesala kapacita. Cenu výmeny u Tesly neviem, ale u Nissanu Leaf za to chcú 8 tisíc Eur, čo je tak tretina ceny nového auta.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

skoda toho dojazdu v zime..
inak sa mi tesla zacina pacit..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mám 70k kilometrov, dojazd cca 93% pôvodnej baterky (z toho prvých 5% odišlo za prvých 20k kilometrov, čiže opotrebovanie sa spomaľuje). V zime klesá na polovicu ak prejdeš 20km, vyhreješ interiér a baterku, zastaneš na 3 hodiny aby sa auto ochladilo a postup opakuješ 10 krát bez toho, aby si ho raz pripojil na elektriku (pri jednoduchej matematike na toto vybitie treba takmer 2 dni poctivého úsilia). Ak nabíjaš každú noc alebo cestuješ na dlhú trasu, za prvých 20km odrátaj 40km dojazdu a potom zvyšok cesty zhruba 10%
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak to je potom riadne o hovne ked tych uzasnych 500 km tesly v zime klesa na polovicu, alebo aj 300 alebo aj 350 km, vid moj komentar o trocha vyssie Pjetro de | Pridané: 14.9.2016 6:23. Vsetko pod 400 km je absolutny nezmysel a aby som ja osobne mohol DNES (14.9.2016) vyuzivat elektromobil, musel by mat dojazd 1000 km, lepsie 1200 km (a to FURT !!!), aby som to nabijal u svagra v garazi na druhom konci mesta v noci zo soboty na nedelu!

ZAVER: elektromobil NIE JE pre masy. Nie preto ze by to bolo 3x drahsie jak fosilak, ale preto ze sidliskovi ludia to nemaju ako/kedy/kedy nabijat. Pretoze aj keby bola rychlonabijacka kazdych 10 km aj na cestach 4. triedy a v kazdej dedine, nebudem tam cakat kazdy den 1/2 hod jak debil kym sa to rychlo-nabije.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pjetro len ti pripomeniem jednu podobnu situaciu. ked prisli smartfony s dovtedy nevidanymi obrovskymi dotykovymi displejmi, vsetci sa bili do prs ze oni to nikdy nebudu chciet. ked realne ludia zacali zistovat ze ked som mal dovtedy vydrz 2 tyzdne tak na tychto uzasnych zariadeniach bude tak 2 dni, tiez boli vsetci vyrazne proti takejto "buducnosti". a teraz? kazdy ma smartfon s obrovskymi displejmi, najlepsie do 80 eur s vydrzou 1-2 dni. stare typy telefonov skoncili. keby po nich bol realne dopyt, podla mna by neskoncili.
samozrejme par ludi sa najde ktori ten dojazd fakt potrebuju ale vacsina sa s tym uspokoji a nauci sa s tym zit. a ked sa potom dojazd zvysi na 650km tak budu vsetci nadseni ako male deti. a potom sa zvysi na 800km a to uz bude revolucia v doprave...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inak Tesla robi svoje baterie tak aby sa dali repasovat. Takze ked vymienaju baterie tak proste len nieco vymenia a doplnia a znova ma plnu kapacitu. Takto to postupne budu musiet robit aj ini vyrobcovia inak to ludia nebudu chciet.
Odpovedať Hodnotiť:
 


Ohľadne auta odporúčam tento review:

https://www.youtube.com/watch?v=SD-RIcpO8Do

Odpovedať Hodnotiť:
 

Slovensky elektromobil za 10,000 eur !!!


http://nasabystrica.sme.sk/c/6410157/

vo-vlkanovej-chcu-vyrabat-ludovy-elektromobil.html
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Článok z roku 2012.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ani nepodporuje nase narodne hospodarstvo prostrednictvom www.dopice.sk
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Na ich jazdu sa sice vyprodukuje viac exhalatov, ako na jazdu benzinaku, ale podstatne je, ze sa to proukuje inde. Takze to nesmrdi z vyfuku, ale dakde daleko z elektrarenskeho komina. :-)
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

A na to sú nejaké štúdie, že sa viac vyprodukuje?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Uplne stacia zakladne fakty - ucinnost tepelnej elektrarne (napr tu http://dopice.sk/ie0 ), pritom uholna elektraren samozrejme produkuje bordelu viac ako benzinak, potom straty na vedeni, potom ucinnost akumulatora. A staci kalkulacka. Samozejme pokial podobne ako ja povazujes jadrove elektrarne za ekologicke, je to trocha o inom, ale v tom sa asi so zelenymi nezhodneme. :-)
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

jj a benzin sa nevyraba rafinovanim ropy pri ktorom sa pouzije energia a produkuju sa emisia, daj este nieco nech sa pobavime
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

byvam pri slovnafte. nemenil by som za susedstvo uholnej elektrarne. :-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

na Slovensku je väčšina elektriny jadrová, tj bez emisií a celkom dosť máme aj iných zdrojov - uhoľné tvoria ledva štvrtinu. Čiže elektromobil na slovensku je násobne ekologickejší ako spaľovací motor. V Číne je to ale iné....
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

aky ma vyznam nasincovi udavat kolko mil to prejde???
Odpovedať Hodnotiť:
 

A na co by ti bola informacia o tom kolko mil to neprejde?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale keby ti nukali sedemmilove cizmy, tak ani neceknes a beries. :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Do Kosic ale nezajdem :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

Posielam nový firmware.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odporucam pozriet dokument na mojevideo.sk Kto zabil elektromobil http://dopice.sk/f8T

Ten isty elektromobil s rovnakym dojazdom pouzivali 20 rokov dozadu :-) Len dizajn je iny.

Aspon vidiet za akych idiotov nas maju lobisti.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Áno,pamätám..Nebol to náhodou GM a aj poniektorí hollywoodski herci ich používali..A problém bol ten,že si tie vozidlá nikto nemohol odkúpiť,ale len prenajať..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prečo? Prečo ľudia píšu pičoviny? Veď keď už nič iné, tak je tu aspoň tá wikipédia.

Priznaj sa. Neplatí ťa elektrárenská loby? Neplatí ťa Putin? Neplatia ťa hydinárne Kežmarok?

Starý dobrý EV1 mal v prvej verzii dojazd 97 posraných kilometrov a v poslednej, úžasnej, tretej 257 km. A to mal olovené akumulátory alebo NiMH akumulátory, čiže napiču alebo ešte viac napiču.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Keby si nebol troll a pozrel si si ten dokument, tak tam jednoznacne o tom hovoria. Dojazd, ktory sa uz dostal komercne k ludom bol tych uvedenych vo wiki 295km/h
"In 1994, GM began PrEView, a program whereby 50 handbuilt Impact electric cars" ... "That year, a modified Impact set a land speed record for production electric vehicles of 183 mph (295 km/h)."

Okrem toho v dokumente uvadzaju, ako jedna nezavisla firma, vyvijala baterie, ktore prevysovali aktualnu ponuku baterii GM. GM ich odkupilo... a po nejakom tom roku vyzkum rozpustili v dave.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chujny limit na prispevok, som si zmazal cast textu a v cliboarde uz nebol a vznikla blbost. To som pisal o rychlosti a chcel som dodat aj dojazd baterie, ktoru ten majitel firmy mal:
"gave the cars a range of 160 miles (257 km) per charge"
Odpovedať Hodnotiť:
 

OK, hlavne že si začal "keby si nebol troll", to je super argument. Dobre teda, som troll, úplný kokot a teraz pekne v kľude napíš, čo si chcel vlastne povedať.

To o tých 257 km je, ak sa dôkladne pozrieš, napísané v predposlednej vete môjho príspevku. Toho príspevku, ktorým argumentujem, že ty, znalec a netroll píšeš hlúposti, keď tvrdíš, že pred 20 rokmi tu bol elektromobil s rovnakým dojazdom ako ten, o ktorom je článok.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A podla najnovsej metodiky "dole kopcom" bude dojazd este lepsi ... dokonca 800km .. nech zije europa a jej meranie spotreby ...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár