neprihlásený Pondelok, 25. novembra 2024, dnes má meniny Katarína
Automobilka zvoláva kvôli softvérovej chybe 4.3 miliónov áut

Značky: dopravabezpečnosť

DSL.sk, 12.9.2016


Automobilka General Motors oznámila na konci uplynulého týždňa zvolanie až 4.28 miliónov svojich vozidiel kvôli softvérovej chybe.

Kvôli chybe podľa informácií z oznámenia americkej agentúry NHTSA, National Highway Traffic Safety Administration, môže riadiaci SDM modul kontrolujúci airbagy počas jazdy pri špecifických podmienkach aktivovať diagnostický test. Ak počas tohto testu následne príde k nehode, airbagy sa neaktivujú.

Problém sa podľa informácií automobilky pre americké médiá prejavil u nehôd, v ktorých zomrel minimálne jeden človek a traja ďalší boli zranení.

Chyba sa nachádza v modeloch vozidiel pre roky 2014 až 2017, ide o modely značiek Chevrolet, Buick, Cadillac, GMC. Celkovo sa má týkať 4.28 miliónov vozidiel, z toho 3.64 miliónov v USA.

Automobilka problém napraví bezplatnou aktualizáciou softvéru riadiaceho modulu, ktorú zákazníkom nahrajú predajcovia. U kusov, v ktorých boli v minulosti airbagy aktivované, bude bezplatne vymenený celý SDM modul.

Automobilka bude majiteľov vozidiel s prítomnou chybou minimálne v USA podľa oznámenia NHTSA kontaktovať.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

Nebolo by lacnejsie rozoslat diskety s aktualizovanym firmware?
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

nebolo by lacnejsie odskodnit tych par ucastnikov nehody pripadne ich pozostalych ktory by to potiahli na sud?
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

pozostalych, ktorI. Stur sa v hrobe obracia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Stur nerozlisoval i/y. vsade bolo i
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ta automobilka je ale chytra, ved snad pocitac dokaze vediet kedy je auto v pohybe a ovladane clovekom ... To co tam dali timer iba ze kedy ma pustit diagnostiku? A to bezi aj diagnostika plynu a brzd?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Software bug. Trebars to aj chcekuju ci je auto ovládané človekom ale keď tam je napriklad ze
if (humanDriving = true) { runTests();}

tak to urobí to co to robí teraz :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie som specialista na automotive testing, ale viem si predstavit takuto situaciu.
1. Autocheck airbagov bezi vzdy po nastartovani.
2. Auta maju start-stop system.
3. Nikto si neuvedomil, ze pri startovani po start-stop procedure (napriklad na krizovatke) je auto davno v pohybe, kym skonci autotest.
4. Nejaky nestastnik po start-stop procedure vosiel do krizovatky, kde do neho v plnej rychlosti niekto vpalil - a kedze sa airbagy este "samotestovali", tak sa napustili a nestastnik skoncil pod drnom.
Ale opakujem, nie som odbornik v danej oblasti.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

ale auto by malo vediet ci ide systemom start-stop, alebo ma "hard start" (neviem to inak nazvat, proste stary znamy start auta).
Asi ten test vlozili do nespravnej procedury :)

1) vseobecna, vzdy pri starte (aj start-stop system)
2) "hard-start"
3) start-stop
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Akurát že samotná funkčnosť airbagov vôbec nemôže závisieť od informácie, či je auto naštartované, obsadené a podobne, ale výhradne priamo od senzorov, inak je kontrolou spôsobované oneskorenie vždy jednou z príčin dôsledkov.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

jasne, ale ide o to, ze pri prvom starte sa jednoducho musi otestovat ci su funkcne, pripojene a ci senzory komunikuju. a toto testovanie asi dali na nespravne miesto v programe.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pre kritický systém v externom programe neexistuje správne miesto na testovanie, nakoľko komunikácia prebieha opačným smerom a jej riadenie, vrátane časovania, musí akceptovať testovací softvér bez obmedzení či podmienok na svojej strane vyhradením IRQ/portu/...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vole, rozumieš pojmom "chyba", "nikto si neuvedomil" a podobne? Čítanie s porozumením je fakt problém u niektorých.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Poprosim definovat pojem "plna rychlost"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vsak normalne ako full vybava okrem...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"plna rychlost" = úplný kokot- všesmerovosť
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to su tie homo start stop systemy...
pekne... ak to naozaj bolo tak.. ali by zlincovat uradnika, co si honil nad start stopom alebo stop startom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

if( ! isDriving() )
runTestBreak;
runTestAirbag();

a prave preto pouzivam { } aj na jednoriadkove if(). som sa od applu uz poucil :)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Skús použiť aj autoformat ;)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Inak, kľudne by som stavil výplatu, že takýto typ chyby to nebude.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Čo to znamená 4.3 miliónov? Pokiaľ viem, na Slovensku sa píše desatinná čiarka.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Ciarka dosla, zostali len bodky. Mozes tak akurat poslat kvety.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

GM su srači. To čo maju v koncerne sa k*rvi jedna radosť:)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Viete si predstavit ake to je asi drahe?
Tesla sa moze smiat, ked jej auta maju internet a automaticke aktualizacie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No len aby sa tesla nedosmiala ked sa nejaky kokot dostane k serveru a posle im kamikadze update, popripade ak nejaky programator spravi fatalnu chybu a bude v novom update. Az taku vyhru v tom nevidim ked sa autu meni firmware. Pokial vsetko funguje, netreba do toho sahat
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

OFF TOPIC:

dolezite je, ze nova suzuki vitara je oproti este novsej skode kodiaq jak zaostaly trabant bez volantu (t.j. co sa tyka velkosti aj vybavy): kodiaq moze byt aj 3-radovy 7-miestny (dlzka 4,7 metra) a po sklopeni 3. radu sedadiel (do rovivy podlahy) mame klasicke velke 2-radove suv kde vzadu ozaj pohodlne sedia traja a so 720 litrovym kufrom ! Slovom SEDEMSTODVADSAT !!! Aj treti rad hore je fajn, kufer asi 200 l jak suzuki swift

aj ceny kodiaqu budu astronomicke (tipojem interval 20K-40K € polla motora a vybavy) lebo uz najnizsa vybava kodiaku bude mat toho vacej jak najvyssa vybava fabie
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Ďakujem za reklamu na Kokodák. Posielam vajce.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár