neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Batérie s dvojnásobnou kapacitou reálne prídu o 3 mesiace

Značky: batérienové technológie

DSL.sk, 19.8.2016


Batérie novej technológie od spoločnosti SolidEnergy Systems, ktoré majú dvojnásobnú kapacitu oproti súčasným bežným Li-Ion batériám s grafitovou anódou, reálne prídu na trh v novembri.

Avizuje to MIT News publikovaný Massachusettským inštitútom technológií.

Batérie od SolidEnergy sa výrazne nelíšia od Li-Ion batérií a náboj uchovávajú v lítiových iónoch, ako anódu ale používajú tenkú fóliu z lítia a medi. Označované sú tak ako batérie typu Li-Metal.

Táto fólia má výrazne menšie rozmery ako klasická anóda z grafitu a vďaka tomu má batéria pri rovnakej kapacite celkové rozmery približne o polovicu menšie ako bežné Li-Ion batérie. SolidEnergy konkrétne avizuje hustotu 1200 Wh na liter a 400 až 500 Wh / kg. Bežné Li-Ion batérie majú 600 Wh / l.

Podobné technológie vyvíjalo a vyvíja viacero tímov, použitie kovovej anódy s lítiom ale vedie k reakcii anódy s tekutým elektrolytom a batérie s takouto technológiou zatiaľ neboli úspešne uvedené na trh. SolidEnergy pre zabezpečenie dostatočnej stability používa v okolí anódy pevný elektrolyt a okolo neho tekutý elektrolyt s lepšou mobilitou lítiových iónov.


Porovnanie batérie technológie SolidEnergy s konkurenciou, kliknite pre zväčšenie (foto: SolidEnergy Systems)



SolidEnergy prezentovala funkčné prototypy už na prelome rokov 2014 a 2015, informovali sme o tom v tomto článku. Batérie nevyžadujú výraznú zmenu výrobného procesu oproti Li-Ion, líšia sa len použitím nových materiálom. Na začiatku minulého roka mali ešte prototypy ale na dnešné pomery relatívne nízku životnosť, keď po 300 nabíjacích cykloch sa ich kapacita zníži na 80%.

Podľa aktuálnych informácií MIT, na technológiách ktorého sú batérie SolidEnergy postavené, sú batérie teraz pripravené na uvedenie na trh a prídu v novembri tohto roku v podobe batérií pre drony. Batérie pre smartfóny majú nasledovať na začiatku budúceho roka, batérie pre elektromobily v roku 2018.


Porovnanie kapacít batérií jednotlivých technológií, kliknite pre zväčšenie (graf: SolidEnergy Systems)



Aký počet nabíjacích cyklov batérie podporujú MIT neuvádza. Zároveň naznačuje vyššiu vnútornú teplotu batérií ako pri Li-Ion, presnú teplotu ale neavizuje.

Výrazný pokrok v kapacite batérií sľubovalo v posledných rokoch viacero startupov a vývojových tímov, k žiadnemu výraznému skoku ale zatiaľ neprišlo a kapacita batérií sa zvyšuje len pomaly. Batérie technológie od SolidEnergy by mali byť podľa prezentovaných parametrov prvým takýmto výrazným skokom v súčasnej ére.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

to im ale trvalo! kde ste vsetci, no len pošlite im kvety.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

kupim si novy telefon a ak nevydrzi 4 dni, tak poslem miesto kvetov hrobara s lopatou
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Síce neposielam, ale avizujem príchod 2x väčších kvetov.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

... ktore zvednu za pol dna.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

vibratory budu mat zasa dvakrat vecsiu vydrz
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Nebudú, pretože vyrobia silnejšie vibrátory a výdrž bude rovnaká, ak nie nižšia
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Naco hrobara staci Assasina
klasicke klise jamu si popraveny kope sam
potom staci iba tie kvety
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

.,, vela kvetov :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ja mam smartfon od cucoriedky a vydrzi asi tak 1 jeden den maximalne, pricom urobim na nom maximalne 20 minut telefonatov (nie videofonatov)
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Mal si si kupit cernicu :-D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Sa vsetci zobudte.
Myslite si, ze sa vdaka tomu zvysi vydrz?
Ste na omyle.
Designerski magori aj s PR odelenim sa roztecu od blazenosti, ked nam budu oznamovat, aky uzasny super cuper tenucicky mobilcek pre nas pripravili vdaka tomu, ze tam mohli narvat o polovicu tensiu bateriu....
Takze budeme opat tam, kde sme aj teraz.
Dufam, ze sa najde njaka cierna ovca, ktora nepojde tou cestou.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Li-Pol
Li-Ion
Li-Metal
Black-Metal
Trash-Metal...
......
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

a predavat ich bude byvaly statny podnik
Kerametal.sk
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Heavy Metal
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Power-Metal
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Bimetal
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Rap-metal
Nu-metal

Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Neverím, takých správ tu už bolo. Baterie s dvojnasobnou kapacitou nesmú prísť na trh. Predstavte si Teslu z dojazdom 800km, to by bola smrt pre spalovacie motory, to ropny sejkovia nesmu dovolit...
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

Ale nebola neboj sa. Stále je problém tú kapacitu bateriek nabíjať. A teraz si predstav že by si mal nabíjať dvojnásobnú. Samozrejme pre človeka ktorý žije v rodinnom dome a má 400V prívod bez problémov. Ale čo ludia (a že ich nieje málo) čo žijú v panelákoch...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Az taky velky problem to zas nebude. Teraz sa zacinaju testovat nove rychlonabijacky chademo s nabijacim vykonom 150kW (povodne je 50kW) co je vykon asi na urovni superchargeru pre teslu a ten dava 80% tusim za 40 minut. Tento vykon chcu este zdvojnasobit dalsou generaciou chademo na konci tejto dekady.

Dnes uz existuje celkom pekna infrastruktura pre nabijanie EV jej problemom vsak je nekompatibilita v zmysle pristupu resp. platby. Kazda spolocnost vlastiaca stojany ma vlastne karty a tie nie su vzajomne kompatibilne a dokonca nie su kompatibilne ani rovnake karty v zahranici. Je v tom celkom pekny chaos ale je len otazkou casu az sa to vsetko da na spravnu cestu. Cim viac EV bude tym viac budu musiet tieto spolocnosti kooperovat. Ak nie tak im ujde trhovy vlak.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

To je všetko super a teším sa na to ale faktom naďalej ostáva že na tieto výkony nieje stavaná prenosová sieť ani z ďaleka. Ak pôjde modernizácia prenosovej siete ruku v ruke s rozširovaním elektromobilov tak potom v pohode. Ale momentálne mi povedz ako by si chcel obslúžiť 10 takýchto stojančekov (1.5mW) naraz na nejakej "pumpe".
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

hop nie mW ale MW
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Požiadavka "momentálne mi povedz" nie je vykonateľná sprostredkovateľne a jej vznesenie je primárne nutné osobne, neorálnym spôsobom.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ále netrep dobre že by sa ti to páčilo orálnym spôsobom.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Tento problem vyriesi trh- kde je dopyt, tam bude aj ponuka... Niekto totiz na tom zarobi
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dúfam že máš pravdu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ok, tak ked trh vyriesi tento + dalsie problemy, kupim si elektromobil. A ak si to povie co teraz ja vela ludi, trh sa k rieseniu ani nedostane.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A ak si vela ludi povie ze si nieco kupi "ak niekto vyriesi problem", nie je to nahodou dopyt?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

trh to nevyriesi resp. to bude riesit desatrocia

ved aj eauta neriesi trh ale statne regulacie, dotacia a dane

ak by zrusili spotrebnu dan z benzinu tak je benzin o dobrych par 10% lacnejsi ako dnes a eauta by sa neoplatili uz vobec
nie, ze dnes by sa oplatili :) ale aspon "tankovanie" je lacnejsie

na eauta su velke dotacie v niektorych statoch a chcu tie dotacie zaviest aj u nas

v niektorych statoch vazne uvazuju o zakaze predaja aut so spalovacim motorom

toto je akoze ten trh? :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Trh a regulácia sú dve veci. V kapitalizme hovoríme, že trh je super, trh vštko vyrieši a zároveň nechceme veľký štát, veď ten len reguluje a každá regulácia je zlá. Svet ale nie je čierno-biely a všetko má svoje pre aj proti. Niektoré inovácie, ktoré su všeobecne prospešné by sa bez nejakej formy regulačnej pomoci nepresadili, alebo by ich presadenie trvalo veľmi dlho.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A teraz vytiahnut mokru ruku zo serblika a zapni rozum.

Prenosova sustava sa u nas naposledy modernizovala za sociku. Odvtedy ju len udrziavame, a dokonca uz nie sme schopni ani vyrobit niektore kriticke komponenty. O velkom rozsirovani mozeme len snivat. Takze darmo trh bude riesit, ked siet ledva staci svojmu terajsiemu ucelu, a nie sme schopni uz ani len postavit nieco s podobnou kapacitou, ked zaroven bude potrebna kapacita v 10-nasobkoch.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

V súčasnosti generuje elektrickú energiu malý počet veľmi výkonných elektrární. Elektrická energia sa vyrába centrálne a ďaleko od miesta spotreby a teda je nutná veľká prenosová sústava. To sa tak skoro nezmení, ale v budúcnosti môže prísť trend (a čiastočne už prichádza), že sa elektrická enrgia bude generovať primárne v mieste spotreby. Povedzme, že každá budova v meste bude musieť mať solárne panely, každá dedina postaví 2-3 veterné turbíny a pod. Elektrická energia sa môže generovať distribuovane, blízko miesta spotreby. Nižšie som spravil taký skromný prepočet, kde som zahrnul len osobné autá na Slovensku a porovnal som to s celkovým množstvom spotrebovanej elektriny. Podľa čoho predpovedáš nutnosť kapacity v 10-násobkoch?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu je nejaký výpočet aspoň čo sa týka osobných aút: Na SK je registrovaných približne 2 070 000 osobných áut. Povedzme, že každý prejde 2 000 km mesačne a má Model S s 85 kWh batériou, čiže ju musí dobiť 4x mesačne. To máme za rok 2M x 85kWh x 4 x 12 =~ 8 500 GWh. Posledných niekoľko rokov sa na Slovensku spotrebúva ročne približne 29 000 GWh.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Niekto prejde niekoľko km za rok!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno, a niekto niekoľko desiatok-tisíc. Tomuto sa hovorí odhad.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1/2: V diskusiách k takejto téme väčšinou prevládajú ultra-skeptické, skoro až konšpiračné tvrdenia. Preto som sa rozhodol spraviť nejaký prepočet. V tej mojej kalkulácii som zámerne dal veľmi premrštený odhad z pohľadu prejdených kilometrov, aby teda skeptici nehovorili, že je to veľmi podhodnotené. V skutočnosti by som sa nečudoval, keby to reálne bolo menej, ako 1/3 (teda približne 660 km mesačne). Snažil som sa nájsť pomer benzínových a dieselových motorov pre osobné autá na Slovensku, ale žial sa mi to nepodarilo. V CZ to je približne 67% ku 33% (LPG a pod. je zanedbateľné).
Odpovedať Hodnotiť:
 

2/2: Skúsme teda iný výpočet: 67% z 2 070 000 je 1 386 900. Ak by každé benzínové auto malo prejsť 2 000 km mesačne, tak ročne to je spolu približne 33,3 miliárd km. Dajme tomu, že kombinovaná priemerná spotreba benzínového auta je 8 l na 100 km. To by znamenalo, že ročne sa na SK spotrebuje vyše 2 600 miliónov litrov benzínu. Ak som našiel dobrý zdroj, tak min. rok sa na SK predalo približne 748 miliónov litrov benzínu. Samozrejme, stále sa vo výpočte dá hrať s podielom benzín/diesel, priemernou spotrebou a zabudnúť by sme nemali na benzín tankovaný na iné účely (do kosačiek, motorových píl, elektrcentrál a pod.).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bežne si nosím baterku svojej Tesly na noc nabíjať do obývačky...


P.S: bývam na siedmom poschodí
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ej máš to vymyslené ty fiškus!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keby si to nosil do pivnice tak by ti prispeli aj susedia
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nevidím v tom problém.
http://bit.ly/2b8uUlg
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

to su len docasne problemy.. predstav si, ze pred 100 rokmi takto argumentovali proti autam so spalovacimi motormi.. ved najblizsia benzinova pumpa je az x kilometrov daleko..
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

co pumpa
pred 90 rokmi bolo v UK 500mil ciest
a na Slovensku odhadom tak 100km
Myslim asfalt only

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tych 100km myslis dnes vsak?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Jasne, vsak pise o asfaltovych a nie o deravych :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale prd, pretože stále je tu ešte rozdiel rýchlosť natankovania paliva vs. rýchlosť nabitia.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

doma si nabiješ kým spíš, čiže v bežný deň ťa rýchlosť nabíjania netrápi. Ak cestujem niekde ďalej, tak isto nevieš šoférovať 12h bez prestávky. Čo si všímam, tak najprv ľudia idú 2-3 hodinky vkuse a potom cca každú hodinu-1,5 hodiny chcú prestávku cca 10-15 minút, raz na wc, raz niečo zjesť a pod. Pri takých prestávkach nám stačí aj rýchlosť superchargrov - tie ti dobijú 150km za 15 minút. Nebodaj sa zastavíš na obed, tak ti doplní na ďalšie 3 hodiny cesty. Čo z toho, že tankovanie je rýchlejšie, keď aj tak na benzínke stojíš dlhšie
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

vycikať->umyť->pomodliť->spať
dať nabíjať telefón->vycikať->umyť->pomodliť->spať
dať nabíjať auto->dať nabíjať telefón->vycikať->umyť->pomodliť->spať
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vidím tam hneď dva problémy:

nabiješ, keď spíš - napríklad odchod do Chorvátska ešte večer po práci a auto nie je nabité, lebo som nebol celý deň na firme

ľudia idú 2-3 hodinky vkuse - po diaľnici to aktuálne nedá ani Tesla, čo je auto trošku vyššej cenovej kategórie..

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

No jo, ja ked robim vo firme tak pre istotu necham vonku vybijat Teslu. Vsak co keby som nahodou chcel niekde ist, vsakze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

RE:Tup
Si robíš srandu 2-3 hodinky a potom prestávka a následne iba 1-1,5 hod jazdy a zasa prestávka !!
Ano ako amatér a začiatočník.
Jazdím 27 rokov ale 12 hodinovú túru dám bez problémov na 2 prestávky na WC takže cca 4 +4 minúty prestávky a nabíjaj mi ten elektromobil .......
Je to blbosť, proste elektromobil pokiaľ nebude mať vymeniteľné baterie, nebude nikdy konkurencieschopný !!
Budúcnosť je vo vodíku.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Zasa triezve kecy.
Deti už prášte babičke do záhrady na dedinu.

Tak, pán amatér.
1. Nikto nie je taký vôl sám na seba, aby 12 hodín aj s rodinkou v kuse šoféroval!
2. Vodík nie je žiadna budúcnosť, ale to asi amatéri ešte neovládajú, že?

Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

kokos,... ... ...ť!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Vodik ma ine vlastne problemi (neefektivita pri konverzii elektrina->vodik,vodik->pohyb, drahe motory, riziko vybuchu) takze mu vela sanci v aktualnej podobe nedavam.

Buducnost je v tych velkych niekolko desatroci slubovanych bateriach a silnejsich nabijackach. Ale predtym nez toto pride do obehu, tak stale mozu fungovat hybridy (kolko krat za rok roby bezny clovek 12h cestu?) alebo pre niektorych diesle (autobusar a pod).

Ono staci si uvedomit, ze predsa len tie elektromobili su stale mlada technologia (v 1900 a skvor ju nebrali vazne - takze to obdobie nepocitam) a ma este kopec problemov nedoriesenych (napriklad riesenie zasob litia/kobaltu potrebnych na baterie). Treba im dat este nejake to desatrocie casu nech doriesia dalsiu uroven problemov...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

V 1900 nebral nikto vazne ani ropacke auta.
A vyvoj baterii sa tiez nezacal vznikom tesly.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na veci to vela nemeni - elektromobili sa realne vyvijaju az od vzniku Tesli - aj napriek Boltu a tych starych prvych pokusoch.
S bateriami suhlasim - preto aj nevidime kazdych 18 mesiacov zvysenie kapacity na 2-nasobok. Ale ASI este niesme na dne vsetkych moznosti...

V kazdom pripade vodik - co je merito mojho prispevku - buducnostou nemoze byt, lebo tie problemi co sa tyka elektrizacnej sustavy sa z vodikovym pohonom kvoli neefektivite ukladania/ziskavania energie len prehlbia (pozn. z toho vyplyvju vyssie prevadzkove naklady na samotne palivo) - nehovoriac o probleme samovznietenia pri kontakte zo vzduchom (a potom ze tie holywoodske buracky s vybuchom aut su blbost)... Tak neviem ako ty, ale ja by som take auto moc nechcel. Plus tam je zevraj momentalne problem s velmi drahymi motormi, ale to by sa mozno mohlo nejak vyvinut...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ludia makaju aj na vodikovych clankoch ktore by sa dali pripojit na veterne elektrarne - tym by sa podarilo vyriesit nestabilitu a aj nabijanie. Vodik sam o sebe samozrejme nejde ulozit nejako bezpecne, ale existuju typy kovov, ktore ho dokazu absorbovat. Ano je lahke hovorit ze sa to este neobjavilo ale keby sa fakt seriozne podporovala veda (ako uplna priorita vsetkych krajin) a nie len jej komercne vystupy tak by to mozno vyzeralo inak
Odpovedať Hodnotiť:
 

Všetky tie autá by som zakázal. Pozreli ste sa niekedy von? Svet bez áut by bol krajší.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mozes jazdit kolko rokov chces , staci ked nedas jednu 12 hodinovu turu aby o tebe bola reportaz v novinach...
Ked bude eauto s dojazdom 800km , mile rad si pockam tych 40 minut niekde na parkovisku aby som mohol pokracovat...vlastne , ani nie lebo uz v dnesnej dobe mi staci dat KE - BA - KE na otocku a mam toho akurat tak dost. Takze dojazd 800 je tak akurat a keby nie tak ako som povedal mile rad si zrobim pauzu na obed...
Odpovedať Hodnotiť:
 

... počas ktorého snáď niektorý z káblom v kufri auta zarazených vodičov donabíja a nejaký na zapichnutie uvoľní ďalšiemu labužníkovi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8
Odpovedať Hodnotiť:
 

hej, hned si kazdy pojde kupit teslu..polovica populacie by nemala ani na akontaciu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

92% ludi na svete nema CASH 1000E ani keby zomreli.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To s tým museli prísť zrovna teraz,keď som vymenil v mobile baterku?! :-)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

A uz to vidim ako namiesto toho, aby sa zacali robit telefony s bateriami co vydrzia 2x dlahsie, zacnu robit telefony ktore budu 2x tensie!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. A potom idu odstranovat 3.5 mm jack lebo je hruby. Dnesne mobili sa uz teraz nedaju drzar v ruke.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mam pocit ze namiesto pouzitelnosti to vsetko inklinuje k tomuto:
https://www.youtube.com/watch?v=7gf-ICdzU18
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Dvojnásobná kapacita, vyššia vnútorná teplota, pridajme k tomu ešte nejakú technológiu super ultra rýchleho nabíjania a články o výbuchu a samovznietení dronov a mobilov na seba nenechajú dlho čakať.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Zase? -_-
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano a svist ich potom balil do folie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja osobne som skepticky, Chcel by som vydiet realny produkt a potom je tu este otazka preco s nimi Tesla este nejde robit business.

Podla mna o tychto baterkach zas tak 2-3 roky nebudeme nic pocut ale necham sa rad prekvapit.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Lebo Tesla robí biznis s Panasonic za 3.8mld USD. Toľko natrepal Panasonic do gigafactory. A teraz majú povedať Panasonicu ideme skúšať batérie od konkurencie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lenze Panasonic aj Tesla potrebuju nove technologie a pre nich nie je ziadny problem bud kupit licencie alebo rovno celu spolocnost vyrabajucu tieto baterie aj stopankami zakladatela.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ako vies, ze nejde?
Kapacita vyroby nestaci uz teraz pre Teslu a tito nezacali vyrabat este nic. Niej e vsetko za 2 dni. V clanku spomenuli, ze vyroba je skoro stejna len ine materialy, takze aj Panasonic v Gigafactory to mozno bude vediet vyrobit, ale asi az po licencovani.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Moc sa netešte.

Batérie s dvojnásobnou kapacitou a zariadenia so štvornásobným príkonom...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A velkost baterky zmensia na polovicu, ved sucasne kapacity uplne stacia! Hlavne ze zariadenie bude super-ultra-kurva-kokot-slim
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

líšia sa len použitím nových materiálom.

Ten náš Slovenčinó
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Tešte sa až keď to budú reálne osadzať do smart všetkého možného. Takže najskôr o 2 roky ak vôbec.
Odpovedať Hodnotiť:
 

cize... baterka zostane rovnako napikslu, ale dame dole milimeter?
To uz budu spolu 2mm ked tam nebude 3,5 palecny dzek
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár