neprihlásený Nedeľa, 28. apríla 2024, dnes má meniny Jarmila
Tesla pridáva nové senzory pre autopilota

Značky: Tesla Motors / Teslasamojazdiace technológie

DSL.sk, 15.8.2016


Automobilka Tesla Motors začne pravdepodobne už v blízkej budúcnosti montovať do svojich predávaných vozidiel nové senzory používané pri samojazdiacich funkciách.

Upozornil na to Electrek.

Od konca roka 2014 montuje Tesla do svojho Model S a Model X tri senzory, dopredu smerujúci radar s dlhým dosahom, dopredu smerujúcu kameru a 360-stupňový ultrazvukový sonar detekujúci objekty do cca troch až štyroch metrov. Pre samojazdiace funkcie samozrejme využíva aj GPS.

Podľa Electrek Tesla, ktorá bola v posledných mesiacoch po smrteľnej nehode Tesly v autopilot režime pod tvrdou kritikou za masové sprístupnenie samojazdiacich funkcií a spôsob tohto sprístupnenia, pridá viac radarov a kamier.

Dopredu smerujúci radar má vo vozidle zostať, pridajú sa radary na iných stranách, podľa Electrek možno v každom rohu.


Ilustrácia senzorov systému pre samostatnú jazdu a ich dosahu, zelenou radar, modrou kamera, žltou sonar (obrázok: Tesla Motors)



Predná kamera má byť nahradená trojkamerou, podľa Electrek je kandidátom modul podľa špecifikácie Mobileye, ktorý má štandardnú kameru s uhlom záberu 50 stupňov, užšiu kameru so záberom 25 stupňov pomáhajúcu pri detekcii objektov, jazdných pruhov a semaforov a širokouhlú kameru so záberom 150 stupňov pre sledovanie susedných pruhov a detekciu cyklistov a chodcov.

Medzi novými senzormi neuvádza Electrek Lidar a podľa tohto zdroja sa Lidar zrejme ani neobjaví, keď Musk preferuje radary. Lidar, LIght Detection And Ranging, vytvára detailnú 3D scénu okolia vozidla a to aj na väčšie vzdialenosti na princípe vysielania laseru v neviditeľnom spektre a analyzovania vrátaného laseru odrazeného od prekážok.

Tesla má v súčasnosti už do produkčných vozidiel montovať napríklad potrebné vedenia alebo dizajnovú úpravu spätného zrkadla podporujúcu trojkameru.

Nové senzory samozrejme majú očakávane zvýšiť presnosť samojazdiacich funkcií, podľa Electrek by ale mohli zlepšiť aj kvalitu dát vytváraných vozidlami a zlepšiť systém vo vozidlách disponujúcich pôvodnou senzorovou výbavou.

Kedy presne sa objaví v nových predávaných vozidlách kompletná nová hardvérová výbava a hlavne kedy ju začne využívať systém vozidla zatiaľ nie je známe, Tesla informácie odmietla komentovať.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Po rokoch vypustené nové navigačné Galileo satelity, SpaceX na to obetovala raketu
Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome


Diskusia:
                               
 

Krátka otázka pre zasvätených. Ako sa všetok ten hw uchladí? Napríklad v zápche.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

normálne
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

normálne
- presne ako 150kw naftový kotol s mizernou účinnosťou.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Zapne sa softwarovy ventilator a zacne fukat studene nuly a jednotky.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

To ale pomáha, len ak šofér nie je gay, nie?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

to hovoris o specifickom pripade kedy je sofer jedna velka nula... v tom pripade sa odporuca zaparkovat vedla lidla, ktory je jednickou na trhu.. tym padom sa to neguje a vsetko je v poriadku
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Tak isto ako sa chladia ostatné kamery. Ty si ako chladíš kameru?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

normalne - studeny obklad.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No práve. Nechladil som, lebo mi to nenapadlo. HDR-AS15 nalepená v púzdre na krídle vetroňa natáčala asi 10 minút a taká istá v kabíne ani to nie. Prehriali sa a vypli. Nebude to zrejeme úplne ten istý prípad ale tie extrémy môžu byť podobné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečo nie lidar?Asi sa mu zaľúbili mŕtvi vodiči..Veď keď som šéf tak veľkej firmy,tak si dám záležať na bezpečnosti pasažierov..Alebo má na to patent niekto iný?A je veľmi drahý,či čo?Celý tesla fanatizmus trošku smrdí..
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

miliony aut s lasermi, znie to ako skvely napad
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

No... Pri radaroch to tiez bude problem IMO.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

On nepotrebuje skumat atmosferu a mikroskopicke ciastocky prachu, ale "vidiet" velke objekty. Radar je na tento ucel plne vyhovujui. O ostatne sa postaraju kamery a ultrazvuk.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

no neviem o jeden velky biely kamion sa uz nepostarali :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To je navest pred krizovatkou znacky Scania tyvl
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kolko vodicov si nevsimlo auto na hlavnej ceste? Denne aspon jedna takato smrtelna nehoda.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Uff, škoda, že ťa tam nemali, mohol si im, hlupákom, poradiť, a zachrániť tisícky životov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samojazdiace auta, dotykove telefony, tablety... Toto za mojej mladosti nebolo. Prial by som si preniest sa v case o cca 15 rokov a sam sebe si darovat jeden iphone 6 alebo ipad. To by bolo.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A telefonoval by si z neho za 15 korun za minutu. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kedy sa už konečne začnú reálne riešiť samojazdiace funkcie. Tj napr. značky vysielajúce info vozidlám, jazdné pruhy nanášané s materiálom, ktorý dokáže senzor rozoznať nielen opticky, reflexné pásy/vesty optimalizované pre senzory áut, navzájom komunikujúce autá... To by prinieslo poriadny pokrok.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Zajtra, prinajhorsom v piatok.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Ale kdeze. Od pondelka v Lidli. Pre pani ..... Predane.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

aj keby sa zacali hned zajtra, tak to nic nepomoze, lebo dat aspon na hlavne trasy take zacenie bude otazkou dlhych rokov, dovolim si tvrdit, ze to budu desiatky rokov
ale stale to na vacsine ciest nikdy nebude a preto samojazdiace auta sa na nieco take spoliehat nemozu a musia byt schopne jazdit za kazdych okolnosti

no a ak budu tie auta schopne jazdit na cestach bez takych "inteligentnych" znaceni co budu musiet ak maju byt schvale na pouzivanie v cestnej premavke, tak potom uz tak znacenie vlastne ani nebudu potrebovat a investicia do nich tak budu vyhodene peniaze :)


Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ved netvrdím, že to má byť na každej ceste. Vedel by som si predstaviť, že samojazdiace funkcie by som využil hlavne na dlhších trasách, takže aspon dialnice by mohli takto poriešiť. Do 2050 ked spoja BA-KE by to už mohlo byť nasadené.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

to uz nebude potrebne lebo vtedy sa to tam u vas aj vsade naokolo bude volat Kosice :D

vdobromsamozrejme
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

vsetky tie smaojazdiace kauzy su pekne, ale to robi uz kdekto, Tesla tym podla mna tym iba mlzi a chce zakryt ich problemy s baterkarnou, co je merito veci elektromobilov

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ta,natrepať všetkých do vlakov a nebude toľko nehôd :)Konečne budú cesty bezpečné :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár