|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gratulujem
Od: Kto_iny?
|
Pridané:
14.8.2016 14:42
Posielam kvety
|
|
Re: Gratulujem
Od: Stone
|
Pridané:
14.8.2016 15:14
Dorucene Jankou Hospodarovou.
|
|
Re: Gratulujem
Od: martincc
|
Pridané:
14.8.2016 20:14
Ako keby to bolo vcera co som cital v casopise ABC "PC slavi dvacate narozeniny"
|
|
Re: Gratulujem
Od: xspa x
|
Pridané:
15.8.2016 6:25
akoby to bolo vcera, co som prepisoval s abc hru v basicu do didaktiku m, boli to tri klobuciky pod ktore sa schovava gulicka
|
|
Re: Gratulujem
Od: Okoloiduci
|
Pridané:
15.8.2016 13:14
Komentar cislo 100 -_-
|
|
Re: Gratuluyem
Od: digitalna opica bodka eska
|
Pridané:
15.8.2016 0:28
Je nutne overit sha256 hash janky h. z dovodu mozneho pozmenenenia pri prenose. hash posielame postou (aj s kvetami) na hotovom papieri v obalke so znamkou s jankou h. a logom istej nemenovanej komercnej televizie. sanozrejme, prenos dat sa uskutocni cez wifi (popripade bluetooth) vo velkom kancli, janka sa vytlaci na 3d tlaciarni (tiez cez wifi). link na subor jankah.xyz dostanete skrateny cez dopice.sk alebo ho najdete tu, tu a tu. prosime, pouzivajte na otvorenie operu 9.11.
(update.dsl.sk v 0.93). Java Applet musite povolit v nastaveniach.
Odporucame zmerat rychlost internetu pred stahovanim. Pocet merani za poslednu hodinu: mt_rand(123,987);
Vsetko by malo byt detegovatelne detektormi posty. PS: Apple vás nechala pozdravovať.
PSS: v pripade, ze bude link skrateny cez 234.sk alebo ix.sk, jedna sa o virus.
|
|
Re: Gratuluyem
Od: digitalna opica bodka eska
|
Pridané:
15.8.2016 0:30
V dobrom samozrejme :)
|
|
Re: Granuluyem
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
15.8.2016 6:25
Akurát že janka h. má, rovnako ako Chuck Norris, majster Yoda a, samozrejme, maniak, iba hash sha257.
|
|
Mojmiri
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
14.8.2016 14:49
Iba 35? Makes me feel old...
Kazdopadne tesim sa ked sa vyvoj znova rozbehne, kedze teraz sa to doost spomalilo a nic nove nie je.
Uz aby prisla doba ovladania hier nevovym systemom. Ale aspon keby to nalievanie kniziek do mozgu fungovalo..
|
|
Re: Mojmiri
Od: ...
|
Pridané:
14.8.2016 15:39
Barney Gamble zo Simpsonovcov
https://www.youtube.com/watch?v=6rgQFp6PNVI
|
|
Re: Mojmiri
Od: masaaak
|
Pridané:
14.8.2016 16:38
vyvoj sa zastavil ??? si pamatam ako sa snivalo o prekonani uzkeho hrdla HDD ... o par rokov prisli prve SSD, teraz je rok 2016, dalsi rok tu mame 3D xpoint ... graficke karty by sa dali nazvat tiez relativne revolucnymi ktore vysli ... vyskakali 3D periferie ... 100gigabit switche .... a co ja viem este co ....
|
|
Re: Mojmiri
Od: huanggg
|
Pridané:
14.8.2016 16:42
DDR4 je upgrade, ajked uz davno maju technologiu pre DDR5 :P SSD sice su stale viac kapacitne a lacnejsie, ale na ukor vydrze...hry nehram, nerenderujem, nepotrebujem grafiku...
|
|
Re: Mojmiri
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
14.8.2016 17:23
Re:masaaak kde si v mojej vete precital slovo "zastavil"?
Povedal som -spomalil-. Kedze hram hry, renderujem a konvertujem vidim ze za rovnake peniaze ako pred piatimi rokmi sa neda kupit tak lepsi system, ako to bolo v obdobi 10r pred.
Nehovorim ze vyvoj nejde dopredu, veci nove su, ako napr. VR, nie papier od Gg, ale ten normalny. Je to tu uz zopar rokov a az teraz sa otvara trh pre ludi. A z toho co pocuvam vyzera to dost otrasne a kvalita obrazu nie je dotatocna -vidno pixely-
Ako vzdy mozes tvrdit ze mas pravdu ty, lebo su odvetvia kde toto neplati. Napriklad v Japonsku sa zacali predavat 8k tv, co je tech. postup, podla mna ale uplne zbytocny, kedze nesedim 30cm od nej.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 19:58
RAMka je dosť rýchla, len jej treba v PC dnes trochu viac.
A načo HDD? Len aby zdržoval??
|
|
kiss my shiny
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
14.8.2016 20:04
Dovoľujem si vyjadriť nesmierne hlboké rozčarovanie nad situáciou, kedy pri takto rozvinutej diskusii nie je braný žiadny ohľad na vývoj samotnej definície PC a popri oháňaní sa číselnými metrikami je schopnosť i kvalita tlače cez wifi bez prejavov akejkoľvek hanby sťaby zaznávanou práve na týchto stránkach.
|
|
Re: Mojmiri
Od: huanggg
|
Pridané:
14.8.2016 16:39
Zbrzdeny vyvoj je na prd, resp vobec by mi to nevadilo, pokial by viac nez 2 rocny CPU stal teraz 50% povodnej ceny a nie 120% ako je to v pripade 4790K
|
|
Re: Mojmiri
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.8.2016 17:19
i7 4790 stoji cca o 30€ menej ako pred rokom ci kedy som ho kupoval. Ale je pravda, ze je smutne, ked stoji rovnako ako i7 6700.. Bude to ale tym, ze ich vyroba stoji rovnako a stale sa predava viac ddr3 ako ddr4, cize i dnes moze mat kupa haswell zmysel.
|
|
Re: Mojmiri
Od: asdsdf
|
Pridané:
14.8.2016 18:06
Rozhodne je za tym umelo navysena cena kvoli absencii konkurencie. Navyse Intel setri kazdy cent na vyrobnych nakladoch. Skylake CPU maju problem s nekvalitnou pastou pod heatspreaderom (kovovy kryt) a slabou mechanickou pevnostou. Pri montazi vacsieho chladica sa moze ohnut. No aj tak bez mihnutia oka vypytaju za vyssie modely > 500 eur. Keby znizia cenu o polovicu tak stale na tom zarabaju.
|
|
Re: Mojmiri
Od: RIKK
|
Pridané:
14.8.2016 18:34
nieco ti prezradim, fab24 v irsku stal intel 2mld usd (a to nestavali na zelenej luke) kde je este cena za pracu ludi pocas chodu, naklady na chod, milion kadejakych oddeleni, s dalsimi x ludmi co treba platit, kde je este cena za vyvoj procesu (predoslych x rokov) a podobne...
buduci fab bude stat 2x tolko, co myslis odkial intel bude brat tie peniaze?
ak ti je to drahe, mas "konkurenciu" na ktoru sa mozes obratit.
|
|
Re: Mojmiri
Od: monopol
|
Pridané:
15.8.2016 8:03
Oni spominali ze nie je konkurencia :(
|
|
Re: Mojmiri
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.8.2016 19:21
pastu mali uz aj hasw. a tusim aj ivyB a to koli taktovaniu, resp. kurvitko proti taktovaniu. SandyB sli moc dobre taktovat a to nebolo dobre pre biznis..
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatila.
|
Pridané:
14.8.2016 20:23
Neviem na ktorú piču to ešte niekto potrebuje akože pretaktovávať!
všetko iba pokazí, potrebuje drahšie súčiastky a aj tak nič s tým nezíska, iba ak problémy. Výkonu je dnes až až...
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.8.2016 20:33
naco je dobre yebat sa na juzny/severny pol, mount everest, Mesiac, zrazat protony, stavat dalekohlady so 7m objektivom a nosit ich na obeznu drahu? Because we can!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
14.8.2016 20:45
Snad si necakal od maniaka rozumnu otazku?
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 21:19
To možno má zmysel. Škodiť polovodičom nemá žiaden zmysel!
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.8.2016 21:33
Polovodicom neskodis, taktovanie (to rozumne) vyplyva z podstaty vyrobneho procesu, ked chip musi fungovat pri nejakej frekvencii a nejakych parametroch. Ak tebe nevadi, ze pri XY MHz zerie 150W a nie 65W ako si povedali u vyrobcu, tak ho tak kludne mozes prevadzkovat. Najpomalsia a najrychlejisa i7ka kludne mohla vzniknut na 1 waferi hned vedla seba, len ta jedna sa podarila na vyborny a druha na dostatocny. A hned vedla nich hohla byt dalsia, ktora dostala nedostatocny, tak ju nastavili ako i3ku.
|
|
Winnetou konica
Od: hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 21:44
Počúvaj, kde Ty na tie chujoviny chodíš???
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.8.2016 21:35
co myslis, preco bude 3GB 1060ka mat menej jadier ako 6GB? Lebo su to pokazene 6GB 1060ky ktore predaju ako 3GB.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 21:39
Čo je pri procesoroch 3/6GB???
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
15.8.2016 8:57
Gummy Bear
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Jbct
|
Pridané:
15.8.2016 0:36
Ja viem jednu vec... Si tupy kokot.
Ty nevies na keru picu, a cez svoju obmedzenost sa pytas "naco by komu bolo..."
Jedna vec je ze ta do toho picu, druha ze niekto to tak chce (a to same o sebe staci), dalsia ze to mozno niekto vyslovene potrebuje...
Vykonu je dnes dost mozno PRE TEBA A TVOJE OBMEDZENE POTREBY. Pre ineho to stacit nemusi. Takze nenazeraj na potreby ostatnych ako tupy kokot cez svoju obmedzenost.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: HEHEHEH
|
Pridané:
15.8.2016 8:48
Tolko zbytocnych slov, a pritom stacilo iba odpovedat na otazku.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Jbct
|
Pridané:
15.8.2016 9:40
Ziadnu otazku nepolozil. Pocet slov je adekvatny jeho mentalnemu stavu
|
|
Re: Winnetou konica
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
15.8.2016 9:43
Adekvatny by už bolo moc, ked staci aj kvatny.
|
|
hmm 286
Od: party
|
Pridané:
14.8.2016 15:12
hmm 286, to boli casy... a ked prisla 386 a kupil sa k tomu koprocesor, to bol vykon!
|
|
Re: hmm 286
Od: Neviem-
|
Pridané:
14.8.2016 15:46
Teraz výrobcovia vymýšľajú hlúposti, keksy, multijadrá, vyššie frekvencie, kratšie nanometre, pritom by stačilo vrátiť sa ku koreňom a pridať staré dobré spoľahlivé "TURBO" tlačítko.
|
|
Re: hmm 286
Od: huanggg
|
Pridané:
14.8.2016 16:36
turbo mas teraz automaticky
|
|
Re: hmm 286
Od: čitateľ
|
Pridané:
14.8.2016 19:41
Turbo boost
|
|
Re: hmm 286
Od: čitateľ
|
Pridané:
14.8.2016 19:46
http://234.sk/657693
|
|
Re: hmm 286
Od: melisko_pd
|
Pridané:
15.8.2016 9:22
KEKSY, A KOKOTINY...
|
|
Re: hmm 286
Od: sesesese
|
Pridané:
15.8.2016 17:39
turbo spomalovalo :D
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 19:57
Už vidím koľko tých koprocesorov si si vtedy kúpil...
šašo.
Za tie prachy si mal auto.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
14.8.2016 20:46
Tak zase nepovedal, kedy tu 386 kupoval. Mozno uz v case pentia II.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 21:33
Aj 287-ky boli...
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
14.8.2016 21:51
Aj 486 a?
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 21:54
Napríklad cena.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: sesesese
|
Pridané:
15.8.2016 17:40
287 je coprocessor
|
|
memento
Od: DLX
|
Pridané:
14.8.2016 17:07
To su spomienky ktore sa vynaraju pri citani... Ostali uz len dioptrie s nekonecneho hladenie do super safe monitorov :)
|
|
Re: memento
Od: party
|
Pridané:
15.8.2016 7:47
keď už nostalgia, tak niečo na ráno:
https://www.youtube.com/watch?v=rFv7mHTf0nA
|
|
Re: memento
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 8:00
Ak si chcel nostalgiu, tak skôr toto:
https://www.youtube.com/watch?v=iResaD6nRqo
|
|
CPU__
Od: asdsdf
|
Pridané:
14.8.2016 18:00
CPU 4,77 MHz - hmm ja mam zrovna CPU nataktovany na 4,7 GHz o rozdieli v IPC a dlhom zozname instrukcnych sad (SSE...) ani nehovoriac. Pekny posun vpred :-)
|
|
Re: CPU__
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
14.8.2016 19:41
Pekny posun, ale desatinnej ciarky o tri miesta vpravo. A to LEN za 35 rokov ;-)
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 19:55
To sú čísla k ničomu. A vtedy boli šikovnejší programátori a na vtedy to v pohode stačilo.
Len dnes sme mnohí totálne nenažraní...
On ten tvoj CPU vôbec nejde na 4,7GHz, takže môžeš kľudne spať.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: non4maniak.
|
Pridané:
14.8.2016 21:14
mas recht, 6700k ide na 4.9GHz s 1.35 vcore... 5.0+ by si ziadal o kusocek viac, a to sa mi uz nechce riskovat. :)
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 21:15
Vnútorne ide na podstatne nižšej frekvencií, Ty truľo!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Jbct
|
Pridané:
15.8.2016 0:39
Nie, vnutorne ide na deklarovany takt. Nemas ponatia co pises
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
15.8.2016 1:52
Práveže nejde. Kde by to nabral, toľkú frekvenciu a pri miliarde tranzistorov. Sa zobuď!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Jbct
|
Pridané:
15.8.2016 9:41
Ty chod radsej spat
|
|
Re: Winnetou konica
Od: jude
|
Pridané:
15.8.2016 10:01
nebudz kokot,
uz minimalne raz som ti vysvetloval, ako funguju nasobice, ako sa ziskava zakladny takt (bclk 100MHz) a ako potom si to cpu zase znasobi (v tomto pripade 49x) na tych 4.9 GHz.
a ak si dobre spominam, dral som si tu aj drzku an temu straty vo vodicoch a detekcia signalu, ba dokonca aj preco je potrebne zvysovat vcore pri taktovani a ako to ovplyvnuje tepelne vyzarovanie...
takze, v tvojom pripade by zapoj mozog a skus ho trochen 'zodrat' nejakou cinnostou - raz za cas sa mu nejaka aktivita zide :)
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Káblik.
|
Pridané:
15.8.2016 20:30
CPU nejde vnútorne na 4GHz!!!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: jude
|
Pridané:
16.8.2016 5:47
elektrotechnika pre zakladne skoly:
ako funguje nasobic frekvencie (multiplikator)?
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Káblik.
|
Pridané:
16.8.2016 7:44
Potom by Ti malo vyjsť, že taký komplikovaný obvod určite nejde na 4GHz!!!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: jude
|
Pridané:
16.8.2016 8:54
maniak...
otazka: "AKO funguje nasobic frekvencie?"
ocakavana odpoved: "nasobic frekvencie je ... ..., a je montovany do ... ... za ucelom ... .... sklada sa z ... .... jeho hlavna funkcia spociva v ... ...." idealne by bolo doplnenie par vzorcami pre prepocet.
dokial nie si schopny ani odpovedat na tuto zakladnu a jednoduchu otazku, tak nema zmysel sa s tebou dalej o elektrickych signaloch (a de facto ani nicom, co ich emituje, deteguje, transformuje a/alebo inak spracovava) bavit.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Juniper
|
Pridané:
16.8.2016 1:43
Však práve - násobiče...
Takže naozaj nejde na tých xyz MHz!!!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: jude
|
Pridané:
16.8.2016 5:48
skus tu myslienku trochu rozvinut.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: indiansky pes
|
Pridané:
16.8.2016 9:38
Vvššaakk pprráávvee -- nnáássoobbiiččee......
Ttaakkžžee nnaaoozzaajj nneejjddee nnaa ttýýcchh xxyyzz MMHHzz!!!!!!
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
16.8.2016 18:48
Nie nejde.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 19:39
Tej RAMky mal určite viacej. Boli od 256kB...
|
|
3752,601231146
Od: Ja123
|
Pridané:
14.8.2016 19:42
Z takeho PC prave teraz pisem.
|
|
Re: 3752,601231146
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
14.8.2016 19:44
Jak si tam dostal net :-D
|
|
Re: 3752,601231146
Od: ...
|
Pridané:
14.8.2016 20:03
jedno XT0cko s 8bit sietovicou mam odlozene v pivnici, cutcp/telbin na nom chodi takze sa kludne da pouzivat ako terminal k niecomu kde uz mozes mat textovy prehliadac, mail klient a pod...
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 20:05
A malo vtedy aj HDD?
Mnohé si pamätám len s 2x 360kB FDD mechanikami.
Jedna na OS a z druhej som spustil buď aplikáciu a lebo nabootoval do siete a aplikácie bežali odtiaľ.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: b2un0
|
Pridané:
14.8.2016 23:46
PP06 malo 20 MB HDD.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 23:49
Máš starý disk, alebo tam máš redukciu na novší radič diskov a nejakú 40MB Seagate disk?
|
|
Bejvavalo
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
14.8.2016 20:52
Ej veru bejvavalo. Moj prvy kontakt bol Sinclair ZX Spectrum a PMD neskor nejaky Didaktik a Atari. A DOS sme mali na skole uz tusim v 87-mom ak dobre pamatam. Dost rychlo na ten rezim.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 21:17
DOS a aký v 87 roku a na škole na Slovensku?? No daj ešte jeden...
A na akej mašine vám bežal???
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
14.8.2016 22:10
Ano MS DOS. Mali sme ho na strednej v jednom ci dvoch kancloch na skolskom majetku. V skole v povodnej ucebni na strojopis sme mali este len PMD 85.Ten dos mal instalovany nieco ako T 602 ale neviem co to bolo ale bolo to v cestine. Konkretne ten som videl len raz. Utcite to bol rok bud 87 alebo 88 na 100%.V 89tom som nastupil do prvej roboty tam boli dosi vsade. Procesny pocitac bol Honeywel TDC 3000.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 22:13
Ale na ako počítači to vtedy bežalo?
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
14.8.2016 22:24
Nemam sajnu picu som vtedy rozumel pocitacom mal som 16-17 a dovtedy som poznal len tie spominane typy z domu pionierov a zo skoly. Ten zx spectrum mal kamos. V 90tom som narukoval a to uz bol pc na kazdej OVSke aspon v jednom dvoch kancloch. Nic s tym nevedeli robit. Moj velitel mal PC a vedla neho kotucak TESLA ten mu fachal vkuse. PC vypnute :-D
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 7:20
Ak na tom niečo také šlo, tak zrejme nejaká verzia PC-DOS.
Na staré 8-bitové prdítka DOS nebol.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: >.>
|
Pridané:
15.8.2016 17:06
co sa Ti nezda?
ked chodil syn na obchodku, tak v pohode ficali na ibm pc - dos trojka, dbase, wordperfect... tiez okolo '86-'87...
|
|
chlape dost pomale na ten rezim
Od: pozor zakruta
|
Pridané:
15.8.2016 0:21
sa zobud haloo. akoze my sme neboli bratislava. obycajna dedina. ale ms-dos uz fachcil v 1983 na ruskych klonoch. a potom PMD-85 hned v 1985. dalej 1987 sme mali na skole styri Commodore 64. A to stale socializmus, potom uz prisli aj 386 neskor. Tak nas tu neblazni didaktikom, teda hlavne mladsiu generaciu. Lebo my sme boli o dost dalej ako sa nam tu snazia nahovorit. Kto to skutocne zazil ten vie.
|
|
Re: chlape dost pomale na ten rezim
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
15.8.2016 6:05
Sorry nerozumiem tvojmu vyplakavaniu. To akoze ty v bratislave ci inej dedine si mohol mat v skole ms-dos ci PMD
a ostatni na skolach nemohli mat nic? Ci co si tym myslel?
|
|
Ani nie.
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 7:38
MS-DOS nebol na 8-bitové prdítka!
A pozri si MS-DOS, odkedy vznikol. A navyše, platilo naň embargo pre Východnú Európu.
Niečo CP/M by som pochopil...
|
|
Re: Ani nie.
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
15.8.2016 9:14
Ja som spominal prditka typu ZX Spectrun, PMD, Didaktik, Atari a to, ze koncom 80tych rokov sme "nafasovali" pc na ktorom bezal nejaky DOS na nom zrejme T 602.To bolo normalne PC ale konfiguraciu po mne nechci. Ten nado mnou spomina ze v blave ci inej dedine mali MS-DOS v 83-tom nie ja. Reaguj na neho.
|
|
Gudoldejz...
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
14.8.2016 21:41
Jaaaj, to boli časy. Počítačový krúžok na základnej po škole. Najobľúbenejší predmet. :D Najprv sme spravili jeden programčok a zvyšok hodiny sme sa hrali. :D
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
14.8.2016 21:42
Ako malé deti. A čo z Teba vyrástlo?
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Jbct
|
Pridané:
15.8.2016 0:43
Urcite mensi kokot nez ty.
Ale to zas nie je tak velky ptoblem pri rozmeroch tvojej prijebamosti...
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 7:21
Niet nad erotiku hneď ráno...
|
|
Re: Winnetou konica
Od: party
|
Pridané:
15.8.2016 7:41
no veď vtedy boli deti
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 7:56
Hrať sa mali do 5 rokov, potom už nastupuje život a povinnosti. Toť vsjo.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
15.8.2016 8:01
To bolo drsne. Este s anglicakmi som sa hral v 12tich. Dnes sa hram s legom a na PC. Lutujem tvoj zivot maniak, lebo ako mnoho ineho si ten zivot nepochopil.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 8:11
No, aby toho nebolo málo, dnešní magori ani nič iné nevedia, dáš tomu navŕtať dieru do steny, hmoždínku a lištu a môžeš všetko po nich opravovať. chyýba tvorivosť, nevydrčia, všetko majú hneď a hotové na nič nemusia čakať. Nie sú naučení šetriť, trpezlivosti.
Kedy si si urobil prvú vlastnú konštrukciu niečoho, bez Internetu či suseda?
Zdravím Maniaka. už sa občas ozvi, lebo tu všetkým bez teba jebe...
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Zmena
|
Pridané:
15.8.2016 8:47
Ono ide len o to,že v kapitalistickej spoločnosti sa od plebsu veľa ani nevyžaduje,stačí len keď sa naučia jednu profesiu dostatočne dobre na to,aby vedeli urobiť im pridelenú prácu.Dokonca aj školský systém je tak nastavený,debilom nepomáhajú,len skutočne nadaným..Preto aj tie rôzne testy v školách..Ostatní,keď chcú niečo dosiahnuť,tak sa musia fakt snažiť..A takéto indivíduá vyrastajú už aj v našich školách,zvláštna doba..
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 8:57
Ono samozrejme, že sa môžem mýliť.
No títo dnešní nie sú naučení ničomu.
Možno ak chlastať, utrácať, fajčiť, drogovať a zasa len vegetiť, na chrbátiku, 19-roční - mamička postaraj sa o mňa...
Takáto je väčšina. Chalani totálne zoženšteli. To keď som videl na pred letom, babské vlasy, účesy, vyholení úplne všade, teplé správanie, no ja neviem kam to dôjde. A ešte prihriate 17-18 ročné študentky gymnazistky z PD sa vyslovia, že sú za registrované partnerstvo, maryšku a podobne??? To je des!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Jupiter
|
Pridané:
15.8.2016 9:40
Áno áno,a preto budú mať praví chlapi lepšie možnosti..Polobuzerantné indivíduá sa poserú hneď pri prvom náznaku nebezpečenstva..V kapitalizme sa debilom nepomáha..Ani debilkám..Viem,že je to trochu šokujúce,ale je to tak.Na rodičoch bude závisieť to,že aký vzor budú pre svoje deti.Telka,internet ich žiaľ bude zmagorovať stále viac..
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
15.8.2016 9:01
Vsak ale co ta to trapi? Ak nebudu vediet nic robit, vtedy zistia, ze bud vsetko rychlo dobehnu, alebo ich system pozuje a vypluje. Ze mas vsetko na nete je len dobre, pretoze aj laik si dokaze mnohe veci pozriet a porovnat. Pretoze ak ti vyuceny "odbornik" s 20 rocnou praxou ide vysvetlovat ako sa nieco robit ma/nema, skonci to zvycajne katastrofou, kedze o novych veciach nema paru.
Prerabal som si byt. Sam + rovnako nekvalifikovana pomoc ako ja a mnohe veci som robil prvykrat. Na to, ze niesom odbornik je vysledok vyborny aj ked samozrejme nedostatky sa najdu. Vravim to ale preto, ze jedineho odbornika som mal vodara, ktory ma 30 rocnu prax, je vyuceny vodar a ako jediny svoju robotu posral. Musel to po nom opravovat neodbornik, pretoze on sice robotu spravil dobre, ale len pre seba, vsak co na tom, ze je to z praktickej stranky nepouzitelne. Takych starych "odbornikov" vyserem za den 10.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 9:10
Ty si začarovaný kruh.
Ja mám presne opačnú skúsenosť. Nie v muro-vodárčine, ale v technike, elektrotechnike, elektronike, PC.
Mladí ani nevie čo žvásta, lebo ak ma ide 18-ročný zasran, ktorému chýba všetko, od základov až po stredné obdobie, hoc je podľa niekoho šikovný, presviedčať o úplných bludoch, je u mňa tupec. On si nepripustí, vďaka dnešnej arogancií a prehnanému sebavedomiu omyl, chybu, nedostatky vo vedomostiach. A tak mávnem rukou. Aj tak nemá pravdu, ale nech si žije v tom svojom svete... To sú "internetoví" mládenci bez vedomostí a praktických skúseností! Neuznávam odborníka typu - zložil som si sám jeden počítač. To si zloží aj stolár.
Videl jeden ATX zdroj a už delá machry. Len sa často smejem... Z elektriky nevedia už vôbec nič, tak o to to býva zábavnejšie...
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
15.8.2016 9:22
Neviem, ja mam opacne skusenosti z manualnych prac ako si stari myslia, ze mladi nic nevedia, ale na to, kolko maju okolo toho reci, robotu vedia odflaknut rovnako ak nie aj viac. Jednoducho to bude viac zavisle od charakteru daneho cloveka ako od jeho veku. Aj vtedy aj dnes su taki, co vedia len fusovat a potom taki, co si daju zalezat aj na detailoch. Ale znovu vravim, ten co ho nic nebavi a nic nevie, tak rychlo zisti, ze to takto donekonecna nepojde. Rovnako, ako netreba rozumiet vsetkemu - naco aj, ak ta to nezivi, alebo nijak vyznamne neovplyvnuje. Pre niekoho je zdroj len polotovar. Staci vediet, ze tento je lepsi a tento je horsi, nepotrebujes vediet do uplnych detailov, ze preco.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 9:28
viac ako 60-nici aj ano. Ale ešte stále nevládzem 12 hodín ťahať betónové 25kg tvárnice do výšky očí v 2+2 prstoch ako mnohí z nich! Či visieť na streche v krkolomných polohách, stavať komín, poradiť si so schodmi, hádzať celé dni do miešačky lietať s fúrikmi betónu po stavbe. No mám toho za pár dní aj dosť. Oni vydržia!
Mladému do 30 rokov by som si nedal asi nič urobiť. Prečo aj? Taký práve bude mudrovať ako to bude podľa neho dobre...
|
|
Re: Winnetou konica
Od: >.>
|
Pridané:
15.8.2016 18:39
Bezne mam na leto plnu picu studentov na brigade.
A maximalne jeden z desiatich picuje tak, ako picujes na vsetko Ty. Takemu das potom kladivom rovnat ocelove bedne, za dva dni sa vyburi a je zase kludny. Stale je uzitocnejsi ako Ty a Tvoje ustavicne povysovanie sa nad mladych...
Co im vlastne zavidis?
Vzdelanie?
Sikovnost?
Platy?
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: Bytrit
|
Pridané:
15.8.2016 19:23
Ale veď ho nechaj Maniaka jedného. Do piatich rokov sa hral a potom nastúpil život a povinnosti a od piatich rokov riešil elektroniku prvé polovodiče počítače a živil rodinu.. to nie ako tá dnešná mládež predsa... :)
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Novosti
|
Pridané:
15.8.2016 9:34
Áno,stačí vedieť,ale takto z neho skutočný odborník nikdy nebude,len obyčajný papagáj..Konzument..Ale pravda je však taká,že väčšina ľudí na viac nemá..Rozoberať veci do detailov jednoducho mnohí nedokážu,viem to z vlastných skúseností.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
15.8.2016 10:47
Mas to tak - pre niekoho je kondik a plosak profi vecou a preto bude mudrovat o materiali spajky, type a o konstrukcii kondika ako to podstatne. Pride to ako elektronicky celok do nejakeho zariadenia spolu s dalsimi 10timi a tam dalsi profik mudruje o tom, ktory z tych komponentov je lepsi a to je to podstatne. Vysledkom mas povedzme MB v PC a tam sa porovnava na zaklade niekolkych vhodnych parametrov preco je ta doska lepsia ako ta druha a to je to podstatne - nezaujima ta aky kondik, aka spajka, ake ine zbytocne parametre potrebujes vediet a nevies, lebo je to jedno a je to predovsetkym uloha na nizsej vyrobnej urovni. KOncoveho uzivatela zaujima tak pocet USB portov + ine podstatne veci, ale nie to, ako bol vyleptany plosak a o tom ja hovorim.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Pchaa
|
Pridané:
15.8.2016 11:04
A čo tak životnosť,tá nikoho nezaujíma?Dnešné spájky,kondíky toho veľa nezvládnu,viď vojenské technológie..
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
15.8.2016 11:17
Ked kupujem dosku, nezaujima ma aky kondiky tam su, ani aka spajka bola pouzita. VIem o tej doske ako celku, vdaka suciastkam je tam nizsia zivostnost, alebo predpoklada sa niezsia zivotnost alebo a rozhodujem sa podla ceny a ci splna moje parametre - sloty, napajanie, ci sa mi zmesti do skrine atd. Pre niekoho je produkt len polotovar a nezaujima ho aky pracovnik z konkretnej bane na svete vytazil kus materialu z ktoreho potom niekto vytvoril milion suciastok na tej jeho doske, ked aj tak potrebuje len vediet ci vlezie do skrine a ci pri formate mATX sa mu tam vojde grafika este so zvukovkou. Takze este raz - pre niekoho je suciastak len polotovar kde ide o nejaku funkcnost co ma splnat a nezaujimaju ta creva po detailnej stranke.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: jude
|
Pridané:
15.8.2016 13:58
jeb sa ty na MIL-ky, to, ze si niekto natentuje na krabicu, ze mu produkt splna tu alebo ktoru MIL-ku, Ti je kokot makovy platne - vsetky decentne komponenty to zvladaju.
rozdiel je akurat v testoch na dokladovanie zhody a obmedzeniach - kolkokrat Ti napr. MIL-ka nedovoli pouzit lepsi material, bo nie je dostatocne flexibilna.
kondiky, napajacie fazy, stabilne napatia, prudy a podobne zalezitosti Ta zaujimaju len vtedy, ked chces hrat kremikovu loteriu, taktovat na 7+GHz a jebat sa s DICE a LN2; pripadne Ti ma bezat render farma 24/7.
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.8.2016 20:13
ale no! Ked sa chces yebat s LN2 , tak pouzijes dosku od toho kto ta zasponzoruje, lebo to bola, je a vzdy len bude platena reklama.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Debil.
|
Pridané:
16.8.2016 0:16
Áno,áno hlavne keď už spomínaš tie kondíky,Ty odborník.Mám skúsenosti s nekvalitnými kondíkmi v mnohích zariadeniach a ver mi,že na kvalite hodne záleží.Mnoho PC monitorov s ich napájacími zdrojmi by o tom vedelo narozprávať veľa hodín.Napr. aj ja mám jeden,ktorý už bol nefunkčný a predstav si,že po výmene kondíkov veselo funguje ďalej..
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ano, si.
|
Pridané:
16.8.2016 14:27
beznemu frantovi staci vediet citat a poznat jednoduchu nerovnost: japonci > thaisko > cina.
ak si precita recenziu, ktora vela napovie najma o kvalite zdroja, jeho subkomponentov a vyhotovenia; poobzera sa po lepsom (gold+) ratingu a nekupi prvy lacny sunt, tak je za vodou.
netreba mu vediet, preco niekde ma 3300 uF, netreba mu vediet aky je rozdiel v impedancii medzi (0.018, 0.020 a 0.022 ohm) a ani ci mu kondik vydrzi 10000+ alebo len 5000+ hodin.
vyrobca mu nieco garantuje, a ak sa veci dojebu, stale moze rma.
zaujima to ale taktovacov, ktori zenu komponenty na hranicu (a niekedy aj za hranice) vsednych dni :)
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Novosti
|
Pridané:
16.8.2016 0:09
Si veľmi vtipný,ževraj všetko na nete,kde žiješ?Musím Ťa trošku usmerniť,zďaleka nie je všetko na nete,odborník :)
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
16.8.2016 6:57
Ale tak najdolezitejsie je, ze si to "pochopil" o com bola rec.
|
|
DeskPro 286
Od: 286
|
Pridané:
15.8.2016 9:08
Môj prvý počítač Compaq DeskPro 286 (1987):)
40+120MB disk, 1MB RAM
Doteraz funguje:)
|
|
Re: DeskPro 286
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 9:12
A kto Ti to v tých rokoch kúpil? Oficiálne cez TUZEX asi sotva, toľké prachy by ste za to nedali a po revolúcií v 1989 bolo ešte dlho embargo na americké výrobky, hoci ten Tvoj PC mohli zložiť napríklad na Taiwane, to potom šlo cez spomínaný TUZEX kúpiť.
|
|
Re: DeskPro 286
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
15.8.2016 9:25
" po revolúcií v 1989 bolo ešte dlho embargo na americké výrobky"
Evidentne si nezazil ani dobu tesne po revolucii nieto aste pred nou ked si bol toto schopny napisat. Amiga, Commodor, Atari vsetko U$ znacky a mali sme ich popri tych nasich v dome pionierov roky pred 89.
|
|
Re: DeskPro 286
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 9:30
Ale nie vyrobené v USA! Veď čítaj aspoň trochu čo píšem. To že bolo ešte v roku 1993 embargo aj pre Rakúsko na americké polovodiče, neznamená, že sa na výnimky nedali zohnať.
Jedno riešenie boli výrobcovia mimo územia USA a TUZEX, a oné tie výnimky. Napríklad NIXON ich udelil množstvo aj pre bývalé Československo čo sa počítačov týkalo. A potom bola nejaká tá vlastná tvorba postavená na špionáži. Viď TESLA Piešťany. kde by prišli k procesoru 8080A a celej rade obvodov...
|
|
Re: DeskPro 286
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
15.8.2016 9:49
My sme mali v robote priemyselny Honywell este pred 89.Dokonca ho sem prisli rozchodit firemni sudruhovia z honywell pobocky zo švajcu. A nikto neriesil vynimky ci embargo. A cina ci tajvan vtedy vyrabala tak maximalne uzke gate a nie intely tak ako dnes ajfony.
|
|
Re: DeskPro 286
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 9:51
Ale ale, Taký ATARI robil TAIWAN!
Píšem tu o výnimkách, čo si slepý? Nedalo sa voľne obchodovať!!!
|
|
Re: DeskPro 286
Od: Juniper
|
Pridané:
15.8.2016 9:55
A onak, písal som predsa o americkom embargu, či nevidíš pre veľké uši??
|
|
Re: DeskPro 286
Od: Re:
|
Pridané:
15.8.2016 18:47
Necelých 110.000 ČSK preclené z Rakúska:) spokojný?:)
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
16.8.2016 19:56
Obdivujem, ako niekto prišiel na súčiastku s funkciami a neskôr nazývanú mikroprocesor...
Ono niečo obdobné sa dá postaviť s vhodne naprogramovanou a zapojenou pevnou pamäťou, napríklad EPROM a nepotrebujete žiaden mikroprocesor...
|
|
Re: Winnetou konica
Od: jude
|
Pridané:
17.8.2016 5:53
ako nic - pouzil mozog, maniak...
ps:
mikroprocesor: koniec 60-tych rokov
eeprom: koniec 70-tych rokov
mikroprocesory tu boli skor ako eeprom, maniak :)
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Káblik.
|
Pridané:
17.8.2016 9:14
Čo to má s maniakom a čo to más vekom vývoja?
Hatatitla napísal, ako nepotrebuje mikroprocesor, že si to vie nahradiť samotnou PROM/EPROM pamäťou...
EPROM i1702 bola vyrobená pod týmto označením údajne v roku 1971, hoc jej princípy sú staršie. Tu ale ide o zrovnanie niečo iného. Že vie beh mikroprocesory nahradiť len pevnou pamäťou.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
17.8.2016 22:29
Paci sa mi, ako reagujes pod 2. nickom, na svoj 1. nick a pochvalujes reakciu svojho 3.nicku. Pre tvoj prinos v oblasti psychologie by si sa mal nechat studovat nejakym klinickym psychologom, pretoze to uz je vyssi level za schizou.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
17.8.2016 23:21
???
|