neprihlásený Nedeľa, 28. apríla 2024, dnes má meniny Jarmila
Rešpektovaná spotrebiteľská organizácia vyzvala Teslu na vypnutie autopilota

Značky: Tesla Motors / Teslasamojazdiace technológie

DSL.sk, 14.7.2016


Rešpektovaná americká organizácia Consumer Reports, ktorá realizuje spotrebiteľné testy produktov a vydáva populárny magazín s týmito testami, dnes verejne vyzvala Teslu Motors na vypnutie samojazdiacich autopilot funkcií v súčasnej podobe.

Výzva sa pridala k radu problémov, s ktorými sa Tesla potýka po zverejnení informácií o prvej smrteľnej nehode Tesly v autopilot režime.

Kritika organizácie

Consumer Reports kritizuje ako podporované čiastočné samojazdiace funkcie fungujú a tiež ako ich Tesla propaguje a označuje. Celkovo označuje ich sprístupnenie na rozdiel od iných výrobcov za agresívne.

"Autopilot nevie v skutočnosti riadiť auto, aj tak dovoľuje spotrebiteľom nemať minúty ruky na volante," uvádza organizácia v oznámení. "Spotrebitelia by nikdy nemali byť pokusnými králikmi pre bezpečnostné 'beta' programy áut," dopĺňa.

Organizácia kritizuje aj spôsob propagácie a označovanie funkcií. V tlačovej správe mala Tesla okrem iného informovať "Váš Autopilot je tu" a sľúbila vodičom odbremeniť ich od "najviac nudných a potenciálne nebezpečných aspektov cestovania." Hoci napríklad aj spomínané oznámenie upozorňuje vodičov na ich zodpovednosť, takáto komunikácia podľa organizácie užívateľov mätie. Problémom je aj označenie Autopilot, ktoré podľa organizácie vytvára v zákazníkoch falošný pocit bezpečnosti.


Ilustrácia senzorov systému pre samostatnú jazdu a ich dosahu, zelenou radar, modrou kamera, žltou sonar (obrázok: Tesla Motors)



Consumer Reports tiež poukazuje na výskumy, podľa ktorých majú vodiči problém kvalifikovane prevziať kontrolu nad vozidlom po tom ako sústredili pozornosť na niečo iné. Podľa štúdie amerického úradu pre bezpečnosť na cestách NHTSA to môže trvať od troch do 17 sekúnd, čo pri rýchlosti na amerických cestách 65 m / h, cca 105 km / h, predstavuje jazdnú dráhu o dĺžke 100 až 490 metrov.

Zároveň upozorňuje, že majitelia Tesiel sú často ľudia skúšajúci nové technológie a veľa z nich chce testovať limity nových funkcií.

Výzva organizácie

Organizácia tak vyzvala Teslu k štyrom krokom. Vyzvala ju aby vypla podporu režimu Autosteer schopného samostatnej jazdy v jazdnom pruhu pokiaľ nebude preprogramovaný tak, aby vodiči museli mať ruky na volante. Ďalej ju vyzvala aby otestovala všetky kritické systémy z pohľadu bezpečnosti pred ich verejným sprístupnením a nevydávala žiadne ďalšie beta verzie.

Zároveň ju vyzvala aby prestala systém označovať ako Autopilot a tiež aby zákazníkom dala jasný návod ako má byť systém používaný a aké sú jeho limity.

Consumer Reports zároveň navrhuje výrazne prísnejšiu reguláciu samojazdiach funkcií a podľa organizácie by NHTSA mala stanoviť štandardy a testovať a certifikovať tieto funkcie.

Reakcia Tesly

Tesla zareagovala na výzvu podobne ako reaguje v posledných dňoch a uviedla, že celkovo sú vodiči s režimom Autopilot na tom bezpečnejšie ako vodiči bez neho. Svoje rozhodnutia chce Tesla podľa odpovede pre Consumer Reports zakladať na reálnych dátach a nie špekuláciách médií.

Do akej miery bol v prípade smrteľnej nehody aj v prípadoch ďalších nehôd zodpovedný za nehody softvér riadiaci autopilot režim zatiaľ verejne nie je známe, vyšetrovania v medializovaných prípadoch ešte prebiehajú.

V súvislosti s argumentáciou o priemerne lepšej bezpečnosti je ale namieste otázka, či sa má prípadný samojazdiaci systém v hypotetickom prípade lepšej priemernej bezpečnosti oproti riadeniu takých istých vozidiel tými istými vodičmi ale výnimočného spôsobovania zjavných chýb a nehôd považovať za akceptovateľný. A či je teda možné napríklad aj celkovo menším počtom obetí na prejdenú vzdialenosť ospravedlniť individuálne výnimočné zlyhania napríklad aj v nekomplikovaných situáciách, ktoré by vodiči bez problémov zvládali.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom


Diskusia:
                               
 

a EÚ by im mala napariť poriadnu pokutu.
Nech vidia svine americké, akí sme tu hrdinovia...
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

A já, JankaH., šéfka papiernictva (Dedo Jozef z Rajfky u nas predava) by som tie únie a federácie zakázala!!!

PS: Kablik, ucvaknes si kablik?
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

ludsky pilot vo francuzku zrazil a zabil 70 ludi......
zakazme ludi
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

OK. Začneme tebou.
Od dnes si zakázaný!
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

Dobre mysleny priklad ale toto by autopilot zrejme nezvladol. Jedine ze by jeho sef bol auto/hach/crack/mechanyk.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Presne. Staci nastavit limit cez servisny port.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ja som myslel, ze ten vo Francuzsku hral Pokemon Go....
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Si k0k0t, z tragédie si robiť srandu. Som zvedavý čo by si robil keby medzi obeťami bola tvoja rodina
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Dedil.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

syntax si zabil :-)))
neni si ty az taky kokot ako na prvy pohlad vyzeras :-)))
tvoj historicky prvy normalny prispevok, gratulujem, len tak dalej
Odpovedať Hodnotiť:
 

moja rodina sa nehra s pokemonmi
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Nie ľudí ako takých, ale migráciu kozojebcov do Európy!!!
Je tam zatiaľ 84 mŕtvych!
Únia má nečinné NATO, ktoré používa iba na vojenské ťaženie a nie na obranu vlastného obyvateľstva.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Ale iluziu obrany robia dobre. Aspon na Slovensku tak 3-4krat do roka v nejakej saskarni ala cvicenie/prehliadka.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ja uz som to pisal, veznice kazdeho statu boli plne vlastnych debilov aj bez migrantov, tak sa tu nenafukujte ako keby migranti stvorili zlocin
toto je techforum nie politickoagitacna lobbyroom
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ze techfórum :D normálne si nás urazil!

my sme špičkový techthinktank!
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Máš síce svoju pravdu, ale všimni si, koľko krát sa to tu zvrhne práva na politiky, niečo ako ekonómiu a podnikanie a podobne.
Zmienka bola na toho človeka - vraha - za volantom.
Je možné, že sa časom podarí niekomu na diaľku takto zmagoriť aj tzv. autopilota. A to ešte len nastane peklo!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

s povinnou SIM kartou s internetom a autopilotom, co planuje fruher tak to ano, nie ze CI sa podari ale KEDY sa podari..
a nemusi ani nadialku, nastavi si ciel cesty, vypne senzor a ide sa.. carmageddon, zial.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na vine je merkel a vsetci welcome refugees mrdi...
ale teraz vazne, aj ked hento je vazne, co som napisal.
84, ci 110, statisticky nie je vela, stale je bezpecne ist do ulic a na party, umiera sa statisticky castejsie na ine nehody, len menej koncentrovane.
zakaz zbrani = kkt pomoze, on mal arzenal a bol prirpaveny ho pouzit.
a este raz - welcome refugeee mrdi si za to mozu sami, hranice boli a su, a musia byt z isteho dovodu, chlap ma branit svoju rodnu zem a nie migrovat a bojovat v nezainteresovanej zemi, aj ked.. FR bolo odjakziva kontroverzne, ci uz z minulosti,a lebo pritomnosti, kde vedu intenzivne boje pre politicke blbiny a ropu.. taky je hold svet..
tu nejde o nejaky alebo jeden islam, tu ide o sachovu partiu mocnych.. toto nie je konrpiacia, ale realita
Games of Thrones je sice scifi, ale krasne sa da dosadit do dnesnych dejin pritomnosti.. konieckoncov, taketo zabomysie sachy hra kazdy, od skolky, az po hrob, v malom ci velkom..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je zlý príklad. Ten človek môže do basy, tak že áno, tohoto jedinca zakážeme, ale zakážeš aj Teslu autopilota? Koho pošleš do basy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

EU agentura dnes zverejnila stanovisko ze s Autopilotom nevidi ziadny problem.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tato organizacia by uz viac nemala byt nazyvana "respektovana"!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Argumenty maju dobre.
V podstate hlavny argument je ludi treba chranit pred sebou samimi:)
Ale je to beta a vodici s tym vyslovne suhlasia, nehody co sa zatial stali podla mna boli zapricene ze ludia tesle az moc verili aj v hranicnych situaciach.
Osobne keby som mal 100 000, tak autopilot aj v takom stave v akom je by bol pre mna velkym plusom ktoreho ziadna ina automobilka v podstate neponuka.

Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Jedinu vec ktoru neviem ci ma napr taka audi A4 avant vo full vybave je zmena jazdneho pruhu po tuknuti na smerovku. inak vsetky ostatne asistencne (zamerne nepisem samojazdiace) funkcie ma.
Tieto funkcie su samozrejme v priplatku, ale to sa dostanes na taku sumu, kolko stoji tesla cca.
Ty si tiez jeden s tych ktory ked pocuje reklamu "mame to len mi" tak tomu uveris.
Ine automobilky neviem, lebo som ich neskumal v poslednej dobe, ale nemci japonci a pod. su na tom vyborne.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Viem ze funkcie maju aj iny, ale iba tesla ta nenuti drzat volant.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Lenze to si prave ma omyle. To ze predava funkcie s rovnakym nazvom, neznamena, ze maju rovnaku kvalitu. Jedina Tesla to spristupnila pre vsetkych a ma najazdene dostatok kilometrov, aby tvrdila, ze je to bezpecnejsie. Navyse prave tym, ze u Tesly to pouzivaju uz desattisice vodicov, ma firma podstatne viac dat na vylepsovanie systemu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Bezpecnejsie na zaklade akej logiky, ked to spristupnila jedina a je zdokumentovaná minimalne jedna nehoda?
Od počtu kilometrov predsa nezávisí či chybnej alebo prevrátenej.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

100k ak stoji tesla, manual pilot stoji 500e/mesiac..
6k na rok..
a imituje KIT-a, vie aj rozpravat..
a pilotuje aj v meste..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja by som tie auta vsetky zakazal. Ludi (co jazdia mhd) to len otravuje.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Jezisiboze! Kontaktuj chod@dopice.sk
Odpovedať Známka: -6.3 Hodnotiť:
 

ja by som zakazal aj mhd aj auta, povilil by som iba teleport. Rychlejsie by sme vynasli teleport.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Baca z hornej dolnej teleport vyuziva, ba co viac, dokonca cestuje casom.
Zanes mu liter borovicky a za hodinu je tam, kde bol vcera
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

cize sa zobudi nahy niekde na ceste ako terminator
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ja tým posledným dvom vetam nerozumiem
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Vynechám tú časť kôli ktorej by mi okamžite zmazali komentár a prejdem priamo k veci.
Autor sa zamýšľa nad otázkou, či je autopilot lepší ako pilot aj v prípade, keď ročne priemerne zajebe menej ľudí, hoci zopár z nich zajebe evidentne bez príčiny.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

čo je lepšie, keď chybou vodičov bez autopilota vyhasne 50 životov a chybou zlého SW autopilota iba jeden?
Iste, každý z nás by si prial aby to nepol práve on .
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

aky je pomer aut s autopilotom a bez?

ps: vela aut ma uz aj vcil auto-brzdu. si monitoruju auto pred tebou, a ak prudko zbrzdi, auto zbrzdi aj teba a bezpecne zastane.
ale! vodic nesmie mat nohu na brzde. ak ma, auto to vyhodnoti ako impulz, ze vodic vie, co sa pred nim deje a dovoli mu nalozit sa predchadzajucemu nestastnikovi do kufra.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

podpisujte peticiu za fotku elona muska v clanoch o tesle http://dopice.sk/hTT
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Mne nejde dopice.sk
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ani mne (z nemecka a danska)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ani mne (z japonska)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Japonci opat sklamali
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Veru a ani po slovensky nevedia.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ja nic nepodpisem, letna sezona patri linusovi. Musk sa vrati na jesen
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

#4everElon
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

iny obrazek by nebol ?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

DSL.sk engine automaticky pouzije tento obrazok so senzormi ked je v nazve Tesla. Urcite by nas viacerych potesil bud Musk alebo usmievava Janka H v Tesla ktora cez velke PDA v stredovej konzole dava prave prikaz na vytlacenie logov z Tesly cez Wifi
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lenze toto nie je problem iba Tesly. Aj ked mam obycajny adaptabilny tempomat so sledovanim jazdneho pruhu tak stale musim mat rukyna volante. Otazka potom je v com presne ma to odbremenuje. Skor to iba odvadza od pozornosti a sustredenia na premavku a potom v krizovej situacii aj tak clovek nestiha zareagovat. Podla mna je to horsie nez telefonovat za volantom.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

co tak vyzvat predajcov/vyrobcov alkoholu, aby prestali predavat vodicom chlast? napr. bendzinky ?! rovnaka kravina..BETA je BETA!!! kto nevie citat, ma smolu..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zas nejakí vyjebaní darmožráči chcú druhým riadiť život a zakazovať im dobrovoľne sa rozhodovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu mate novy obrazok pre senzory tesla http://dopice.sk/hUR
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviete nahodou, ci uz dede z tcom reklam ma teslu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Autopilot bol vraj v čase nehody vypnutý

https://twitter.com/elonmusk
Odpovedať Hodnotiť:
 

www.mojatv.ml - Vaše obľúbené TV stanice a rozhlasové stanice cez internet ZADARMO kedykoľvek a kdekoľvek v PC, mobiloch či tabletoch.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár