neprihlásený Nedeľa, 28. apríla 2024, dnes má meniny Jarmila
Tesla čelí kvôli autopilotovi stupňujúcemu sa tlaku, aj v Európe

Značky: samojazdiace technológieTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 11.7.2016


Automobilka Tesla Motors čelí po zverejnení informácií o prvej smrteľnej nehode, ku ktorej prišlo v autopilot režime jej vozidla, stupňujúcemu sa tlaku a kritike a to aj v Európe.

Nemecký federálny dopravný úrad KBA, ktorý certifikuje vozidlá a ich komponenty pre použitie v cestnej premávke, sa aktuálne vyjadril k autopilom funkciám pre noviny Welt am Sonntag. Informuje o tom agentúra Reuters.

KBA necertifikoval autopilot funkcie Tesly pred ich nasadením v Nemecku, keď podľa agentúry si ich Tesla pre Európu nechala schváliť v Holandsku.

Autopilot funkcie sú označené ako beta a KBA vo vyjadrení komentoval práve stav týchto funkcií. "Ak slovo beta-fáza znamená nedokončený stav softvéru, KBA by neautorizoval takúto funkčnosť," uviedol úrad.

Na vyjadrenie úradu reagoval aj sám Musk. Avizoval, že prišlo k nepochopeniu termínu beta, a že je použitý keďže nebola najazdená aspoň miliarda míľ pri reálnom používaní v tomto režime.

Reakcia Elona Muska


Samojazdiace funkcie podporované v Tesla Model S od októbra 2015 sú zrejme najpokročilejšie zo samojazdiacich funkcií v bežne dostupných modeloch automobilov, keď režim Autosteer sa dokáže sám držať v cestnom pruhu a to napríklad aj pri zdĺhavom posúvaní sa na križovatkách s úplným zastavovaním a vozidlo na pokyn vodiča dokáže samé prejsť aj do druhého pruhu. Pri bežných podmienkach má v absolútnej väčšine použití technológia pôsobivé kvality.

Objavilo sa ale aj niekoľko situácií, v ktorých sa vodiči Tesly so zapnutými samojazdiacimi funkciami len tesne vyhli nehode a v niektorých prípadoch Tesly zrejme nezareagovali optimálne, a v súčasnosti samozrejme už aj viacero nehôd. Už pri a krátko po uvedení podpory týchto samojazdiacich funkcií tak vznikali otázky, či je ich masové nasadenie v súčasnej podobe vhodné. V každom prípade v reakcii na incidenty Tesla ešte v novembri avizovala sprísnenie situácií, za ktorých je možné aktivovať autopilota.


Ilustrácia senzorov systému pre samostatnú jazdu a ich dosahu, zelenou radar, modrou kamera, žltou sonar (obrázok: Tesla Motors)



V máji ale prišlo k prvej smrteľnej nehode, v ktorej havarovala Tesla Model S so zapnutým autopilotom. Krátko po zverejnení týchto informácií na prelome júna a júla prišlo k ďalšej nehode, pri ktorej sa Tesla Model X prevrátil na strechu. Podľa informácií vodiča pre políciu malo vozidlo zapnutý autopilot režim, Tesla podľa stanoviska pre noviny Detroit Free Press na základe informácií, ktoré mala v čase stanoviska, nemá dôvod veriť, že autopilot mal čokoľvek spoločné s nehodou. Spoločnosť ale podľa novín nemá žiadne dôkazy, ktoré môžu dokázať či autopilot bol alebo nebol zapnutý.

Noviny The Wall Street Journal zároveň upozornili na viaceré ďalšie nehody, ku ktorým prišlo v autopilot režime. Dve vznikli, keď vozidlo s aktívnym autopilotom narazilo do stojaceho vozidla. Podľa novín v oboch prípadoch považuje Tesla za vinných vodičov, keď detailné informácie k autopilotovi upozorňujú na možné problémy s detekciou stojacich vozidiel a navyše obaja vodiči pred zrážkou šlapli na brzdu a tým vyradili autopilota respektíve automatické brzdenie. V jednom prípade bolo vozidlo Tesla po zrážke kompletne rozbité, k vážnym zraneniam ale neprišlo.

"Takže ak nezabrzdíš, je to Tvoja vina pretože si nedával pozor. Ak zabrzdíš, je to Tvoja vina lebo si riadil," sťažuje sa vodička z jedného tohto incidentu pre noviny. Autopilota po oprave svojho vozidla neplánuje používať.

Na druhej strane samojazdiace funkcie respektíve systém automatického vyhýbania sa kolízií vo viacerých prípadoch dokázali nehodám zabrániť. Tesla pre noviny potvrdila, že jej vozidlá v autopilot režime boli vo viacerých nehodách, ich počet neuviedla. Nehodovosť v autopilot režime je podľa Tesly ale výrazne nižšia ako nehodovosť Tesla vozidiel, ktorých vodiči autopilot nepoužívajú.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Po rokoch vypustené nové navigačné Galileo satelity, SpaceX na to obetovala raketu
Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome


Diskusia:
                               
 

zkorumpovaná EU a USA se v zájmu klasicikých rakovinových automobilek snaží zastavit Teslu stůj co stůj, ale moc to nejde: Tesla už má 25 % podíl luxusních vozů (nejvíce ze všech) a všem výrobcům luxusních vozů strmě klesají prodeje. To je sen :)
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

kamo ty dobre davas
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

a ty jsi opět nevzdělaný :)
http://goo.gl/FqpNWB
https://goo.gl/dyr6qI
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

- ludia jedzte hovno, je to zdrave. a fialky su fialove.
- ty dobre davas
- http://dopice.sk/hT2 ha vidis, mam pravdu. tak chod a zer hovno ako hovorim.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

takže ty tu opravdu chceš lhát, že Tesla nemá 25 % podíl alespoň v USA? Takže fortune.com lže?
http://goo.gl/FqpNWB
Ty bys potřeboval prášky na paranoiu :)
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Luxusny voz netreba cestou z Prahy do Bratislavy v Brne hodinu nabijat.
Na to prasky nie su.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

lžeš, Tesla má dojezd 400 km, a to celé v Evropě ZDARMA!!!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Dojazd luxusnych vozov je uvazovany s plynovym/akceleracnym pedalom na podlahe a mozu jazdit aj mimo Europy.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

lžeš, nabití na 80 % trvá 30 minut, dojezd klidně i 550 km, min 400 téměř vždy
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

Ved hej. A dokonca nalodenim na zaoceansky parnik je mozne dojazd radovo zvacsit. A tahanim za volkami tiez, len nie az tolko. A netreba ani zarazat kabel do kufra.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

ty musíš mít malý mozeček srovnávat parník s Teslou, která má parametry sportovního auta, ale prostoru jako obyč rodinný vůz, který ovládá 25 % trhu luxusních vozů, to ti nepomůže, všichni chtějí Teslu, krom fosilů :)
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Kazdemu rozumnemu cloveku je samozrejme mozne rozumne vysvetlit, ze lubovolnym poctom opakovani oznacenim "luxusny" nedochadza k absolutnej objektivizacii vnimania konkretneho priradovaneho parametra, o pochopeni skutocnosti prejavov ktorej rozumnou entitou nie je mozne rozumne oponovat.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Si hlúpy a rád to prezentuješ. Zrejme si aj masochista.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Oooo, este, pani, este!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tak si to zaměň za rodinné vozy od 80 tis. Eur a možná to pochopíš
nebo máš vážně takový nedostatek analogie, kreativity a inteligence vůbec? :)
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Jazdenim s BMW 7 zrejme dochadza k urcitej deformacii voci v CR zrejme obvykleho chapania dostatku luxusu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tesla 85kWh ma pri plnom vyprazdneni baterie 500km na rovnej ceste pri nejakej konstantnej rychlosti. Kedze nieje dobre vybijat bateriu casto pod 20% ratajme 400km. Praha-BA je 330km, takze by to tesla85 mala dat bez dobijania. To sa ale neda povedat o 65kWh tesle, ktora ma tak 350km-20%= 280km. Tolko prejdem s fabkou este teraz a uz mam s touto nadrzou >500km :)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

400 dá v poho a tvé neandrtálské, fosilní komenty vyvrací úspěšnost Tesly, která drtí luxusní vozy, všichni ostatní padají v prodejích ;)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pepo, odkiaľ si? Normálne Ťa pôjdem nadrbať do krčmy, nech tu aspoň 3 dni nepíšeš tie bludy!
:-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale on nepíše o jednom z parametrov áut, nerozoberajú sa tu výhody a nevýhody elektromobilov, pochopil si?
Elektromobil má nespočetne viac výhod ako nevýhod a to je iba v začiatkoch. Od kedy sa vyrábajú benzínové, naftové autá, Sto rokov? A to majú dojazd niektoré iba 500 km.
Skús trocha niekedy popremýšľať prečo :)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ty si mi ale Lada...
emerika ma 330 milionov obyvatelov, co ej to 100 tisic aut za 1 rok ?
si sa s konom zrazil? 16 a 25 tisic povazovat za best selling?
v usa sa predalo v 2014 7.9milionov aut a v 2015 uz len 7.7 milionov.
myslis si, ze tesla s 0.025 milionmi nieco znamena?
a je hodna "best selling"
ked ti toji emerikanofili rozdelili benz S a benz CLS na dva kusy, dokopy je to benz ako benz, teslu nerozdelili, tesla ma len jeden kus modelu.
cize podvod, ale to ty bratu čekia, asi nevidis, ze ?
prestan trolovat, nejde ti to.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

zrejme si nepochopil. ide o to, ze ked povies 5 picovin, neznamena ze tie picoviny automaticky maju nejaku vahu, len preto ze si medzi ne zamiesal aj jednu vec, ktora az taka picovina nie je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem čo berieš, ale chcem to! 2x
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

cvici propagandu, najprv oprdi usaeu a potom hodi odkazy na bullshit
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

takže všichni na internetu lžou, zvláště fortune.com?
http://goo.gl/FqpNWB
čeče, vy jste u Chocholouška, že? Všichni lžou, jen ty jsi letadlo, že? :-D
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Tebe tu jebe docela dobre..., ako zvyčajne. Na čom frčíš?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

odpovedz prosim, dali by sme si viaceri
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

na zdravém rozumu a faktech, čehož se ti obojí zjevně nedostává, proto je Tesla nejprodávanější luxusní vůz v EU i USA, fakta jsou fakta, holátko :)
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Je super keď v dnešnej dobe môže každý trulo označiť znôšku pičovín za fakty. Pošli mi prosím číslo na dealera dík.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tesla nemá dealery, ňoumo :)
takže chceš lhát, že tesla není největší prodejce luxusních vozů v USA i EU?
tyhle čísla jsou tedy lži?
goo.gl/dyr6qI
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

ja som myslel číslo na dealera čo ti predáva to futro čo si jebeš do nošteka. ale tebe to je aj tak jedno ty už si vybavený.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

já to pochopil, je sranda si z blbců dělat srandu, když nejsou ani schopni vzít fakta a statistiky z oficiálních čísel USA a EU :)
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

vies mi dat zdroj tych informacii? lebo sa mi nezda ze by sa menej predavali luxusne vozidla (ferrari, jaguar, bmw, audi, lamborghini atd atd...)
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

ano, stačí hledat, umíš?
http://goo.gl/FqpNWB
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

"luxury sedan" nie je v preklade luxusny automobil
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Asi záleží od toho či použiješ na prekladanie google alebo hlavu
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/hTD ... si to ty ? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

nezdá, ale je to pravda, všichni mají poklesy, Tesly strmý nárůst. Lidi ví, že Tesla je nadřazené sportovní auto v rodinném balení.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

https://goo.gl/dyr6qI
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

nedristaj
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

viac by ma trapilo ze akasi "Ilustrácia senzorov systému" nahradila v clankoch o Tesle fotku fesaka Muska ktoreho si teraz nemozem zvacsit kliknutim
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Sa neda vycentro...eee...zvacsit pohonenim?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Radšej Ladu Šport ako toto
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A to nám Commies ešte chcú znečistiť naše telesné tekutiny, náš vzácny mozgomiešny mok :) https://youtu.be/N1KvgtEnABY
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ty jsi opravdu tak paranoidní, že USA, které tyto statisiky vydala, lžou a považuješ je proto za komouš? :)
http://goo.gl/FqpNWB
potřebuješ urgentní návštěvu u psychiatra, bez 1 kg prášků už nepřežiješ realitu :)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

iUQjEx http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ta reakcie tej baby je trosku divna. Sama pribrzdi lebo si mysli ze autopilot to nema pod kontrolou, ale prevziatie kontroly nedokonci. Spravne som to pochopil?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

ano. podla popisu situacie mi pride ze len 'hladkala' brzdu, aby 'pomohla' autopilotovi, miesto poriadneho zaflekovania
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dle statistiky má autopilot asi o 50% vyšší úspěšnost přežití řidiče než obyčejní řidiči (140 mil mil vs 90 mil mil na jedno úmrtí)
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Podla statistiky sa autopilot pouziva hlavne na dialnici.

Mas statistiku nehodovosti aj na cisto dialnicne jazdy?


Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

ved pockaj na druhu obet a bued to 2 kill na 141 mil mil a potom konecne stichnes, ze ?
v čekii neucili matematiku ?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ucia ucia, ale na pomocnej skole vacsinou nie uspesne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale tak aspoň vieš používať internet, aj to je úspech.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

A zas budeme spomaľovať pokrok pre pár hlúpych nehôd. Musíš rozbiť pár vajec aby si urobil omeletu predsa...
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Niekomu staci aj z jedneho vajca (mne nie veru).
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

V tomto prípade sa nerozbíjajú vajcia ale Autá za štvrť milióna a hlavy
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Odpadne koleso,zabije človeka,sak čo na tom.tvárme sa že nic.vyrabajme dalej.
Hlavne rakety vystrelovat to je taký ekologické.....

Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ludia, a hlavne ti, ktori k takemuto autu prisli nie vlastnou hlavou, zjavne nie su na autopilota pripraveni. Stale je to len velmi inteligentny tempomat, ktory nevie predvidat spravanie druhych na ceste. Osobne by som ho pouzil iba pri jazde v kolone pripadne na dialnici, kde sirokodaleko okolo mna nikto nie je (teda urcite nie napr. na nasej slavnej 3-prudovke). Ak ho zacnu zakazovat, samojazdiace auta neuvidime najblizsich 20 rokov. A Vaculikove lietajuce auto ani nevravim ..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Motorom, ktorý zmení svet, a ktory vyvíjajú na Slovensku.
http://bit.ly/29KACKv.
uz by bolo nacase ,ale preco sa nepredava este.ja ho chcem,chcem a just.
ziadne odpadove teplo a emisie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto bolo uz pred 5 rokmi, neviem preco to nepustia do obehu, asi ich vydieraju ropne spolocnosti...
Odpovedať Hodnotiť:
 

samojazdiace auto je picovina. Kto bude pravne zodpovedny za nehodu? Teraz si povies, ze ten co zomrel je zodpovedny sam za seba, lebo na mrtvych sa da hodit hocico, ale co keby auto zrazilo cloveka a "sofer" sa obhajoval, ze ved autopilot... No auto zodpovedne byt nemoze, takze bude musiet byt Musk alebo "vodic". Ja ako vodic nechcem byt zodpovedny za nieco co nemam pod kontrolou a Musk tiez nebude chciet byt zodpovedny => vid prva veta.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Aký autopilot? Vždy je zodpovedný ten, kto sedí v aute a navolil auto pilot-a.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco by mala byt? Technika bude vzdy spolahlivejsia ako ludia, precitaj si toto forum o 15 rokov!
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Aj kamen je spolahlivy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

precitaj si fora 15 rokov dozadu, ake 3.1415coviny ludia predpovedali a kde sme? nikde.
precitaj si predpovede na rok 2000, ludia si mysleli, ze budu lietajuce auta, a kde su ? nikde.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pesimistovi je ťažké argumentovať.
Nebudem fňukať čo sa nedá, to by som býval ešte na dedine u rodičov !
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Právne veci vyriešia ľudia ďaleko múdrejší ako ty , buď bez obáv.
Odpovedať Hodnotiť:
 

You Sir/Madam are the enemy of confusion evyerwhere!
Odpovedať Hodnotiť:
 

cely problem s tym slavnym "autopilotom" je ako je teslou prezentovany

ty pises spravne, ze je to stale len o nieco inteligetnejsi tempomat a v podstate to niekde hlboko zasite v manuali priznava aj tesla. ALE tesla ten inteligentny tempomat ci uz na svojom webe alebo celkovo v mediach prezentuje ako AUTOPILOT a to je ku.va zavadzajuce
kolko ludi si precita cely manual ktory ma desiatky az stovky stran? proste vacsina to berie z medii ako autopilota a podla toho ho aj pouzivaju

dalsia vec je, ze ten "autopilot" nema ziadne poistky na to kedy ho je mozne pouzit a ci vodic nadalej sa venuje soferovaniu alebo pozerania filmu alebo ci si nehodi slofika

toto cele ide na triko len a len tesly lebo pri propagovani iTempomatu hrubo zavadza a potom sa to snazi blbo obhajovat, ze ved oni to v manuali presne vysvetlili kedy sa ma pouzivat



Odpovedať Hodnotiť:
 

to lebo to frci na ubuntu.

Install arch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechcel by som autopilota s archom, to ani neznie dobre nieto aby to fungovalo
Odpovedať Hodnotiť:
 

sudo apt-get install arch
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten "autopilot" je nedorobok kedze nedokaze take zakladne veci ako rozoznat stojace predmety na ceste, ma problem s rozoznavanim cyklistov a chodcov, ma problemy aj so znackami, robi mu problem rozpoznavat predmety urcitej farby ak jazdi proti slnku,.....
Odpovedať Hodnotiť:
 

To preto, že všetky tieto "veci" sú pasívne. Ak budú aktívne, je to takmer bezchybné!
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=0UzVBTgHqSQ
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár