neprihlásený Utorok, 24. septembra 2024, dnes má meniny Ľubor
Austrálčania zabudujú semafory do cesty, aby ich videli smartfónisti

Značky: smartfónyzaujímavosti

DSL.sk, 6.6.2016


Myšlienka zvýšiť bezpečnosť chodcov, ktorí používajú a pozerajú do svojich smartfónov namiesto venovania pozornosti cestnej premávke, zabudovávaním semaforov priamo do povrchu vozovky sa zdá sa ujala a využiť ju plánuje ďalšie mesto.

Technológiu totiž nasadí Sydney, ktoré podľa informácií pre Mashable inštaluje semafory do cesty v decembri. Mesto na test, ktorý plánuje realizovať po dobu šiestich mesiacov, vyhradilo 250 tisíc austrálskych dolárov.

Nový typ semaforov, samozrejme predpokladane dopĺňajúci klasické semafory, bude inštalovaný na piatich križovatkách v štvrti so sídlami firiem. Presná podoba semaforov zatiaľ nebola predstavená.

Podobnú technológiu za účelom zvýšenia bezpečnosti aj nepozorných chodcov začalo v apríli testovať aj nemecké mesto Augsburg, ako sme informovali v tomto článku.


LED svetlá inštalované do vozovky v Augsburgu, kliknite pre zväčšenie (foto: swa / Thomas Hosemann)



Výstražné červené LED svetlá sú v tomto meste zabudované do povrchu vozovky na jej začiatku pri chodníku, chodci stojaci alebo prichádzajúci na kraj chodníka a pozerajúci smerom dole do svojich smartfónov tak majú svetlá vo svojom zornom uhle.


Nové výstražné LED svetlá inštalované v povrchu cesty (video: Augsburger Allgemeine)



Svetlá neboli zatiaľ inštalované na klasické cestné križovatky ale v rámci testu na dvoch priechodoch cez trasu električiek, pričom svetlá výstražne blikajú pri blížiacej sa električke. Inštalované boli v miestach, kde sa pohybuje veľké množstvo mladých ľudí.

Podobné svetlá sú aj v Kolíne nad Rýnom a podľa čitateľov tiež v poľskom meste Katovice.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Mapy Google nasadzujú jasnejšie satelitné snímky, AI odstránila oblaky
Nová konštelácia satelitov dokáže rýchlo detekovať malé začínajúce požiare
Sprístupnené beta verzie novej Fedory a Ubuntu
Kataster nehnuteľností nefunguje, pre výpadok napájania
České železnice laserom upravia okná vozňov, aby lepšie prepúšťali mobilný signál
Veľká väčšina užívateľov Redisu zvažuje prechod na inú DB
Musk dokonca tvrdí, že SpaceX pošle o dva roky na Mars päť lodí
Železničná spoločnosť zlepšila WiFi vo vlakoch, avizuje ďalšie zlepšovanie
OpenSSH v novej verzii začal podporovať štandardizovaný postkvantový algoritmus
Qualcomm údajne prejavil záujem kúpiť celý Intel


Diskusia:
                               
 

Smartfóny sú smrť!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

šliapnuť na plyn a zapnúť stierače!
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

smrťfóny
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja to beriem z iného uhla je to zlatý dol (pre IT firmy)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Smartfony su evolucia.

A australcania, seriously, az teraz? V Prahe som videl semafory pre chodcov na ulici minuly tyzden.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Kracam si tak po ceste a zrazu na mna krici pekar ze co mu skacem do roboty...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Som jediný, kto sa pozrie doľava aj doprava napriek tomu, že svieti zelená, a to aj na jednosmerke?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie. Len laviciari a praviciari sa nedivaju na obe strany.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nahá :D zato včera ten pravičiar pozrel doprava, prešiel do polky cesty, potom dal čelom vzad a zasa pozrel na pravú stranu a zvyšok cesty prešiel spiatočkou
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

kto si to všimne?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Takým v pätách kráča smrť, takže ťažko.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Áno. A dokonca aj na kruháči :) Osobná skúsenosť, kde auto šlo v protismere :D Človek nikdy nevie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dik to bol Dezo na novom aute z Doveru more :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ta šak chcel ísť doľava ňe?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie, robi to tak kazdy normalny clovek, ktory si vazi svoj zivot
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a potom tu mame blbcov, ktori behnu na prechod bez toho aby sa vobec pozreli, s logikou "sak som na prechode a tam sa mi predsa nemoze nic stat..."
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Ti su este v pohode. Najlepsi su ti, co vbehnu na prechod 2 metre pred auto a myslia si, ze maju vyhradnu prednost, lebo to vcera poculi v spravach na Markize.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Tiez sa mi paci ze ked taki ako ty co nadavaju na spravanie chodcov na SK, prejdu cez rakuske hranice a stoja poctivo na kazdom prechode.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Cize ty si jeden z tych k*k*tov, ktori sa bezhlavo vrhaju na prechode pred auta, lebo "maju prednost" ?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

pozri pravidla maju platit pre vsetkych a preto by si mali posvietit na chodcov na prechodoch. Ked sa nepozrie ci moze, 50€ pokuta, BUM! Vyzbierali by urcite viac ako za cyklistov co nafukaju. Lebo mne sa relativnve nic nestane ked ta zrazim max pojdem do basy, ale ty v lepsom pripade zakapes, v horsom ochrnies.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

a inak ja by som zaviedol povinne kamery do aut, a potom by sa vidlo, ci si bol zrazeny koli tomu ze si nedodrzal vyhlasku ty ako chodec alebo ja ako vodic. By na kamere bolo ze som od prechodu 2 metre a ty mi skocis do cesty => este by si mi musel preplatit skodu na aute, ked nie ty tak dedic.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Iba ak by mal co dedit. Ak nema nic, pozostaly nemusi platit
Odpovedať Hodnotiť:
 

chodec sa ma pred vkrocenim na vozovku uistit, ze je to bezpecne.
sofer je povinny dat prednost chodcom, ktori vkrocili na vozovku na priechode pre chodcov.

cize, kym stojis na chodniku, hovno musim zastavit (ale aj napriek tomu casto zastavujem).
a ty mas pravo vkrocit na vozovku ak je to bezpecne, to znamena, ze tak aby, ak ti zastavim, mi nemuselo pracovat ABS.

btw na dvojprudovkach zasadne nedavam chodcom prednost, pretoze ti kreteni sa nikdy nepozru, ci nieco nejde aj z druheho pruhu. a nechcem byt zodpovedny za to, ze ich nejaky nejaky kokot zrazi, lebo kokoti ho cezo mna nevideli a nepozreli sa predtym, nez pokracovali na druhu polovicu cesty.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kokot je automaticky povinny zastat ak teba vidi stat.
takze ak by aj nejakho nooba offol, tak je za svoj kill/multikill priamo zodpovedny. a jo - v tomto pripade sa assist nerata, rychlejsi berie vsetko aj highscore aj odmenu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

sudy ma riesit nebudu. ale po 1. zalezi mi na zivote toho chodca, po 2. nemam chut mat traumy z toho, ze meter predo mnou niekto vysypal creva.

viac krat som videl ako ludia nepozeraju ci aj z druheho pruhu nieco ide (oni si myslia, ze ved kokot zastavi, zatial co auto vo vedlajsom pruhu si hovori, co ze tam kokot v pravom pruhu stoji?).

a v jednom pripade som bol kokot v lavom pruhu. hovoril som si, co ze velka dodavka stoji na ceste? kokot nevie ze hned vedla je parkovisko?, ked tu zrazu popred kokota vybehla (vazne behom, nie ze krok, ale beh) mala asi 15 rocna pica. potom som si vsimol vyblednute biele pruhy na ceste. znacku prechodu som nevidel, cez kokota v dodavke.
jedno stastie bolo, ze som bol stale asi 50 metrov od prechodu, cize nikomu sa nic nic.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ale, ale, strycko kokot...
ziadna "pica" sa nekonala, ta baba rychlo isla, alebo bezala, podla teba, normalne po prechode - teda zodpovedne, ako chodec aj ma ist.

ad 1 - ty si mal ist obozretne a nie letiet ako kokot. ak si aj isiel predpisovo, o com nepochybujem, tak aj s uvedomenim sa a brzdenim ti to, od zbadania tej baby, nemohlo zrobit viac ako 20m. co je cca 30m rezervy.
ad 2 - ako niekto za volantom velkej tazkej kokotiny mas predvidat situaciu - namiesto tej baby tam mohla byt ina prekazka, ktora ta mohla stat kozu alebo v lepsom pripade len auto.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

pri kracani sa vzdy, VZDY aspon jednou nohou dotykas zeme.

1. siel som 40-50kmph v obci. kedze som bol dost daleko, brzdit som nemusel, ale vybehla z popred avie, to je taka velka modra kocka, cez ktoru nevidiet ani kokot. v priebehu sekundy, odkedy by som ju bol vobec schopny zbadat bola v strede mojho pruhu. za sekundu nezastavis!
2. predvidat sa neda vsetko, hlavne ak prechod bol naposledy namalovany este komunistami. a znacku cez aviu neuvidis.

k inym prekazkam, tie sa nezvyknu pohybovat. moj pruh bol prazdny a v tom pravom stala avia. prve co mi napadlo je, ze vyklada tovar do obchodu. netvrdim, ze on spravil nieco zle, on zastavil podla predpisov.
ale ta baba mala KRACAT a predtym nez vysla na druhu polovicu cesty sa ubezpecit, ci nie je v druhom pruhu kokot, ktory nevie, preco ta avia stoji.
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby isla krokom, tak logicky vyjde spoza avie neskorsie.
ty by si ju neskorsie videl a o to neskorsie zareagoval. dve-tri sekundy neskorsie a vytahujes si ju z chladica, ak dobre ratam.

co znamena to, ze sa ponahlalo jej zachranilo rit a tebe chladic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby isla pomalsie, tak kyms tihnem reagovat, je veeelmi na kraji mojho pruhu, je moznost stiahnut sa vlavo, zatial co ona ma cas zastavit sa a rozplakat, ze ju skoro auto zrazilo.
behom, kym stihnem cokolvek, je presne v strede, ma dostatocnu hybnost na to, aby sa zastavila a ja sa nemam ani len kam stiahnut, lebo bud ju vezmem pravym, alebo lavym svetlom.

prd jej ponahlanie rit zachranilo. rit jej zachranilo to, ze som bol dost daleko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

cesta je siroka cca 3.5 metra na pruh. dvojprudovka 7.
priemerna zenska ide okolo 5-6 km/h. co je cca 1.5 m/s.
beh cca 10-15, co je okolo 3-5 m/s.
ty ides cca 50tkou, co je cca 15 m/s.

krokom by sa teda dostala pred teba za cca 2-2.5 sekundy neskor, co je u teba cca 30-40 metrov blizsie k prechodu. to by si uz neubrzdil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

operujes s cislami, akoby som ich meral uhlomerom :D
stalo sa to pred viac nez 5 rokmi, presne vzdialenosti si nepamatam. 50m bol hruby odhad. viem ze som bol dost daleko, lebo kym som dosiel na miesto kde pica bezala BEZALA cez cestu z popred nepriehladnej prekazky, tak uz bola v polovici oprotiiducej dvojprudovky (a tam uz nebezala, zastavila sa, pozrela ci nieco nejde a sla dalej krokom). fakt tych 50 metrov neber ako nieco pevne dane.

rychlostou si som takmer isty, pretoze to bolo v obci uz v dobe ked sme mali 50ku. cize viac som nesiel. ci som siel pomalsie, to uz teraz povedat neviem.

v kazdom pripade, z poza nepriehladnej prekazky NEVYBEHUJES bez pozretia. ty nevidis ci nieco ide, a ak nieco ide, tak nevidi teba, ci ides.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v konecnom dosledku, len som tym chcel poukazat na to, ze pri dvojprudovkach su bezne taketo nebezpecne situacie - castejsie sa mi stalo, ze som bol ten v pravom pruhu alebo chodec a ten v lavom nezastavil.
preto na dvojprudovkach zasadne nezastavim chodcovi, teda ak uz nevkrocil na vozovku (vtedy musim).
a ak som chodec, tak zasadne sa pozeram, ci zpoza auta co mi zastavilo v pravom pruhu, nejde nejaky kokot v lavom, ktory nezastavi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chodci vedia byt kokoti, o najebanych tmavych kokotoch v noci (bo chodnik je pici uzky) , babickach s desiatimi taskami na stvorprudovke (lebo podchod je 20m daleko, pice tam), matkych s detmi (pica reve na decko, nech ostane na druhej strane, lebo auto, a pica decko sa rozhodne preletiet hned pred autom za matkou), prijebi s coklami (ktori sa nevedia odjebat na jednu stranu cesty), etc...

ale to neznamena, ze by sme nemali byt k nim tolerantni, ak sa raz za zivot rozhodnu prechadzat cez cestu predpisovo.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

minule som videl vylet, asi 1 stupen zakladnej skoly. ucitelka sla cez cestu, zatial co jej decka ukazovali na semafor, ze ved je cervena. len sa na nich ohradila ze podte.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslim, ze tej sa krajsie ako turbopica neda povedat.

podobne jako maminke, ktorej decka behali cikcak po ceste - pomedzi medzery stredovej ciary. ked som ju poslal tam, kde patri, a odporucil jej, nech da deckam na krk skrtiaci obojok a ma ich na kratko, zacala pica picovat, ze deti sa maju hrat. na rychlostnej komunikacii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

fakt by to chcelo, aby zacali prislusnici pokutovat aj chodcov.
lebo momentalne si chodci robia co chcu, myslia si ze su pani sveta. a ked niekomu skocia do cesty tam, kde nemaju, dolamu si rukynohy a vodic ma skodu, ktoru mu nikto neuhradi. a casto este aj pokutu dostane za nieco, comu nemohol zabranit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne tak!

u nas aj zacali davat pokuty za prechod mimo chodnika a na cervenu. a raz za cas maju aj zatahy na tackajucich sa opalenych...
ale nepomaha to nejak extra.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cez baseband je síce možné smartfón zapnúť, aktivovať mikrofón, naformátovať pamäťovú kartu či updatnúť firmware, no správny budovateľ predsa nerozbliká displej, keď môže niekomu strčiť do ruky krompáč.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

toto bola hlboka myslienka, ale pochopil som ju na prvy raz. a za to sa uznavam.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Milý terror,

ešte aj v dnešnej uponáhľanej dobe sa nájdu, predstav si, ľudia, ktorí nepoužívajú nonstop mobilné dáta a GPS výpočet pozície.

S pozdravom, tvoj fanda
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dokonca aj ľudia, ktorí ich nepoužívajú vôbec.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Milý acovač,

práve v článku popisovaná technológia je samozrejme určená výhradne pred semafórom uprene hľadiacim na vypnutý smartfón, čím samozrejme netvrdím, že pred odpoveďou je namiesto zloženia alobalovej čiapky vhodnejšie nasadenie latexového pláštika.

Na pláž!

Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

A keby sme to nechali na prirodzeny vyber? ked je niekto tak blby, ze ide bezhlavo cez cestu, tak mu ani blikajuci chodnik nepomoze. Pripadne sa aj pozrie, ako akosi nevidi auto, ktore je par m pred nim a veselo sa pusti cez cestu.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Zabudol si na jeden detail. Účastníci nehody budú minimálne dvaja.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

taketo umele obmedzovanie prirodneho vyberu nas nezbavi infantilnych dementov cumiacich do smart-blb-demento-tableto-lopato-fónu na prechode krizovatky, preco nam to robia ?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Predsa aby neumierali ich volici :-)
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Pretože aj takí ako ty musia existovať.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Omg, úplne choré, namiesto toho aby to zavrhli, ešte to budú podporovať...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Paci sa mi ako sa postupne buduje nazor, ze clovek co stale cumi do mobilu je debil. Najhorsie su teen picky, ktore vencia svojho psa, ktory opodial kuse dieta do nohy, ale oni nereaguju, lebo musia dopisat post.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak to ano neda sa to porovnat s teen pikom co cumi do telefonu a necha sa zrazit autom, lebo musi dopisat post
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z čoho jasne vyplýva, že bezpečnejšie je používať get.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Lepsie riesenie. Pre kazdy semafor mali dat bluetooth, naprogramovat appku a na smartfone by sa zobrazovalo aka farba je na semafore.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

a tu appku by vydalo Ministerstvo, stala by niekolko milionov a aj tak by nefungovala
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie vsade vo svete to funguje tak ako na Slovensku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V Prahe taketo svetla v prechodoch registrujem uz par mesiacov
Odpovedať Hodnotiť:
 

dokazom bud napr. clanok z decembra minuleho roku: http://dopice.sk/hDC
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Prechodoch" je trocha silna fraza :D ja som videl jeden jediny v Karline, zhodou okolnosti ten isty co je na videu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Otázka je, že kto to bude vôbec využívať. Ľudí čo chodia peši poznám iba z rozprávania, ale osobne nepoznám takých. Že vraj hipsteri, chodia peši, ale osobne nepoznám žiadneho.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:

Pridať komentár