neprihlásený Pondelok, 25. novembra 2024, dnes má meniny Katarína
Predstavený 512 GB SSD za 93 eur

Značky: SSDceny

DSL.sk, 6.6.2016


Spoločnosť Patriot Memory, známy výrobca operačných pamätí ale aj flashových pamäťových produktov, predstavila nový model svojho SSD disku Spark, ktorý opäť o niečo znižuje cenu najlacnejších SSD diskov.

Spark má totiž pre kapacity 128 GB, 256 GB a 512 GB odporúčanú americkú predajnú cenu 35, 57 a 105 dolárov, pri priamom prepočte na eurá 31, 50 a 93 eur.

Výrobca ale zatiaľ zverejnil len minimálnu časť špecifikácie nového disku. Postavený bude na radiči Phison S11 a TLC NAND flash pamäti, prenosové rýchlosti pri sekvenčnom prístupe budú predstavovať 555 MB/s pri čítaní a 500 MB/s pri zápise. Rozhraním je samozrejme SATA 6.0 Gbps.

Na disk je poskytovaná trojročná záruka.

Disk bude dostupný od tretieho štvrťroku a či bude v čase reálnej dostupnosti najlacnejším SSD tak zatiaľ nie jasné.


512 GB SSD Patriot Spark, kliknite pre zväčšenie (foto: Patriot)



Zároveň predajné ceny u niektorých predajcov môžu byť ale nižšie ako odporúčané ceny. Napríklad nový lacný Kingston SSDNow UV400 predstavený ku koncu mája s odporúčanými európskymi predajnými cenami 40, 63 a 121 eur za 120, 240 a 480 GB kapacitu sa v súčasnosti predáva už aj na Slovensku za ceny 37, 61 a 110 eur.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

O2 zvyšuje ceny programov Radosť
Raspberry Pi má nový model, Raspberry Pi Pico 2 W
Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet


Diskusia:
                               
 

ked to pojde takto dalej, pojdu konecne dole ceny HDD. Od tej zaplavy sa drzia ceny HDD stale vysoko.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

presne :) len aby zatial ceny SSD neklesli nizsie ako ceny HDD :D

ale zakon trhu by asi mal zariadit ze nie... ;)
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

z technilogickeho hladiska ani nie ale z konstrukcneho hladiska su SSD ovela menej narocnejsie .. takze asi mas pravdu ... HDD mozu byt drahsie ako SSD.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

A to bude znamenať definitívny koniec pre HDD.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

uz bolo na case - HDD patria tam kde disketove mechaniky, CRT monitory a standardne politicke strany - na smetisko dejín...
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

daj si na ssd data a odloz si ich do suflika a o 5 rokov vytiahni, ci ti tam zostane...
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

to sa kedysi hovorilo aj o usb klucoch.. a ked som v roku 2009 jeden stratil na zahrade a objavil ho v lete 2013 pri koseni a nasledne zapojil do pc a pustil si z neho soundtrack forresta gumpa ktory som tam pred styrmi rokmi nahraval tak som pochopil ze nie je vsetko take ako sa hovori :D
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

este doplnim: ..nasledne -po ocisteni od nanosov hliny- zapojil do pc..
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

ta hej, ale to este nebol 10nm TLC
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

nestras - nic sa neudeje...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

pri dnesnom standarde prepisu 700 - 800TB na ssd, je to pohodicka
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

si predstav ze hej, aspon nevyfucia spolu s Heliom ako je tomu pri HDD...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Pridam sa tiež. Minule som objavil moje prve CD co som kedy vypaloval, bolo to cca roku 1998. Vsetko som z neho vedel precitat a to strasili, ze 5 rokov maximum. Takze asi tak.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak mne funguju cd, co som napaloval v 1995. Ale na DVD mi nefunguje skoro nic, co je starsie ako 3 roky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

"in September 1995, Hewlett-Packard introduced its model 4020i manufactured by Philips, which, at $995, was the first recorder to cost less than $1000"

urcite si sa nezmylil a nemyslel si 2005?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Prečo by sa mal mýliť? Pálilo sa na firewmných napaľovačkách za ohromné prachy!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a pálilo sa na média s veľkým M, nie na "Tesko mobajl" :-)
http://y26i.imgup.net/P10408955fe1.JPG
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zlaté KODAKy boli často ostuda.
Ale to aj iné "velehlasné" značky...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak túto napaľovačku som mal.

Bola na SCSI radič.

Vlastne dodnes ju mám, na pamiatku.

Vtedy ku mne chodili všetci spolužiaci a napaľovali si svoje hry.

Každé jedno napaľovanie bol ako posvätný obrad.

CD-čko stálo ~10 € (v prepočte).

Napaľovali sme ich na „zlaté Kodaky“.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to s tymi stranami si zabil
Odpovedať Hodnotiť:
 

mna by skor zaujimalo, preco za posl. 2-3 tyzdne smr 8 tb seagate archive stupol z 239 € na 271 € (konkretne alza)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

lebo uz nieje v pink friday zlave 30 % ale dali ho do letnych vianoc v zlave 56%
ked bude zlava zahojume ako besny zeleny, tak v zlave 72% ho kupis za necelych 399e
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Lebo alza uz nie je na heureke a tie ich vyssie ceny nebiju az tak do oci.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Isto si chces kupit tento SMR disk? Precitaj si jeho recenziu na diit.cz, mozno si to rozmyslis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ceny HDD už nepolezú dole . lebo v cene je ich výroba , veľa mechanických častí a náročnosť ich výroby . Veď iba výroba hlavičiek a ich mechaniky je v podstate umelecké dielo .
Skôr ich čaká osud CD , DVD a disketových mecahanik .
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

mas pravdu. par som ich rozobral a po prestudovani som musel uznat, ze je to technicka lahodka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jasne ze pojdu dole, pred 2 rokmi som kupoval externy 3TB za 95€, dnes stoji 109. Sused kupoval 4TB skoro ako novinku za nieco okolo 180€, dnes stoja 150. Od zaplav 2009 (tusim, alebo 2008 alebo tak) disky dole moc nesli, 2TB stoji dnes 78€, ja som kupoval pred zaplavami za 86
Odpovedať Hodnotiť:
 

mhmm.. som sa dobre sekol, 2011...
Odpovedať Hodnotiť:
 

kolko platni?
Odpovedať Hodnotiť:
 

3 - ST2000VX002
Odpovedať Hodnotiť:
 

3 tyzdne pred zaplavami WD 1GB Black za 63Eur a WD 2GB Green za 64Eur. Tyzden po zaplavach >220 Eur kazdy v alze.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

oprava: myslel som samozrejme TB.
Odpovedať Hodnotiť:
 

XKsVK2 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

hned ma clovek pekny pondelok. navyse ja mam Patriot velmi rad. odkedy som mal od nich super rychle USBčko som si ich velmi oblubil. spolahlive a kvalitne produkty. snad nepojde kvalita na ukor ceny tento krat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Treba pozrieť z čoho skladajú tie svoje výrobky. Čo sa týka RAM pamätí, po 13-tich rokoch jednoznačne KINGSTON.
Veľmi poruchové boli A-data, Apacer a občas aj PMI.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

u ssd je najdolezitejsi radic a este viac vyladenost fw, pred 2 rokmi sa mi pritrafilo v nejakom htpc kupit "cinana" ssd, chipy podla vsetkeho toshiba a asi ani nie fake, ale firmware nevydrzal ani prvy plny prepis s h2testw :)


Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

"ale firmware nevydrzal ani prvy plny prepis s h2testw :)"

ty kks...ty prepisuješ firmware v SSd-čkach??
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

prepisuje si ho do zosita. za trest po skole
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Poruchovosť závisí najmä od zábehu, tak sa pri prepálení netreba diviť a paušalizovať.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Divenie závisí najmä od paušalizovania, tak sa pri zabiehaní netreba porúchať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Obrátenie je k prevráteniu kohézne insuficientné absenciou klauzuly.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

mas uplnu pravdu, akurat ze je dostatocne adhezne aditivnou bezpodmienecnostou
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Akurát eventualita absolútnej kompenzácie substitúcie aditívnosťou je podmienená harmonickou rekreáciou.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Akurát že táto eventualita nadobúda opodstatnenosť iba pri agnosticko-progresívnych dištanciách katalytických kreácií v nekonzistentnom priestore.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veď nikto ani nevraví, že nie.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

V synergii s bezstratovou kompresiou však umožňuje exponenciálnu integrovateľnosť pozíciou definovanej efektívnosti exogénnou rekurziou podmienenosti.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

volakedy bol prekladac na Ladika, uz aj na teba bude treba lebo ani srnky netusia o com hovoris
Odpovedať Hodnotiť:
 

MaloSaKradne dyadicky relevantne oponuje, čím odôvodňovanie stupňa obtiažnosti overiteľne smeruje k subjektivizácii konklúzie hodnotiacej činnosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poruchové boli ! Ale kedy ? Na začiatku . Keby to naozaj bola pravda , tak v priebehu 24 hodín taký výrobca skončí a skrachuje ! Dnes u SSD nemá nikto monopol .
Keby to tak bolo u procesorov a GK !? Hneď by ceny padli o 20-30% , aj viac!
Odpovedať Hodnotiť:
 

patriot su najhorsie RAMky pod slnkom, obavam sa rovnakej kvality SSD. Pokial je teda konkurencia, o v SSD je, nieje dovod kupovat patriot napriek/prave koli nizkej cene.

maniak: adata/apacer kazove? a potom si sa zobudil a ruka v serbli.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

No ano. Adata je taky cisty spotrebak, aspon co sa tyka pameti a usb klucov. Neviem ako SSD disky ale tiez by som od toho neocakaval nejaku krutu zivotnost. Je to taky lacak s primeranou kvalitou.
Apacer bol svojho casu velmi dobra znacka, ale to bolo fakt davno. Potom zacali asi tlacit na ceny a nakupovat kadejake cipy a tak to aj vyzeralo. Pamete furt kazove, kluce odchadzali jedna radost. Dnes uz apacer ani nieje moc vidiet a osobne by som sa mu radsej vyhol.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Patriot som mal RAM aj SD kartu, 8GB mi pri reklamácii vymenili za 16GB, no aj tá pošla asi po mesiaci, RAM taktiež asi po roku. Tak som viac túto značku nekupoval.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Na moj Samsung NVME 512GB sa to nechyta :) Ani vykonovo (2100MB/s citanie, 1400MB/s zapis) ani cenovo (300 eur) :D
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

mam zaujem o tvoj podpis, si hrdina.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Bez 1000 eur v bitcoinoch ani prstom nepohnem ...
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

dufam ze to prinesie aspon ukazat na autogramiadu
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Založme mu fanklub (samozrejme za predpokladu, že ešte nie je)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ano deti mozete si zalozit moj fanklub, ale vstupne do fanklubu 1 bitcoin...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A 1 pohube od kazdeho by ti nestacila?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Nezavid aby si nebol sudeny..
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

*studeny
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1 pornhube uz ma...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Výborne, chytaj piškótku

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tfuuuuuuuuuuj - tie poľské nechcem...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nezabudol si napisat, ze na TVOJ. Blahozelam!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nie nie nie, na také veci sa nezabúda :P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A to je 93 € bez DPH .. inak to bude aspon 111 €. Zotac ma 480GB SSD za 97 €, Kingston UV400 za 110€ (tiez 480GB), ostatne 512GB su od cca 128 €.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zotac ma 480GB SSD za 97 € ? A kde? To je Zotac 240GB za 97
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas pravdu.. to Heureka odrbava :D Pisu tam 480GB 96.99 € a ked na to kliknem tak to zrazu pise 240GB.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu http://dopice.sk/hDB
Odpovedať Hodnotiť:
 

....a či bude v čase reálnej dostupnosti najlacnejším SSD tak zatiaľ nie jasné.

Nooooooooo podla mna je uplne jasne ze nebude/nie je/nebol najlacnejsim SSD, to neexituju SSDcka pod 93€ ???

1) bud zavedme kategorie 1/4TB-like (240/250/256 GB), 1/2TB-like (480/500/512 GB) a 1TB-like (960/1000 GB) modely a vyjadrime sa ze hovorime o 1/2TB-like kategorii

2) alebo hovorime o jednotkovej cene (napr. za GB) a nie cene SSD ako takeho
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

SSD predbehli HDD kapacitou a hned potom SSD dobehnu HDD aj cenou - ako nahle sa ich nasadenie do NB a pocitacou rozsiri...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak rychlo ssd do kazdej rodiny
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

100 SSD tydenne!

pozemstan pocuvaj, v alze s 50% zlavou a so 150% alza prirazkou!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

100 tabletiek tyzdenne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi zijes v paralenom vesmire ze? V takom, kde

1) ako nahle sa pise oddelene a pocitacou sa konci na U, lebo je ta pocitac ze? a tiez si so zenov, lebo je ten zena ze?
2) bezne kupis 8 TB 2,5 palcak SSD, ale HDD vacsi jak 2 TB nedostanes ani bohoviiiii

(pozn. asi si myslis to, ze niekto niekde vyrobil 16 TB SSD, ale nikto ti nepovedal, ze taky SSD nestoji par stoviek)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nepiskuj
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Takze:

1. pocitacov som sa samozrejme pomylil - tebe sa to nestava, si hviezda
2. SSD su 16TB sice drahe ale su - HDD 8 TB s heliom pri dobrej konstalacii hviezd
3. SSD kupis 2TB bez problemov - coskoro uvedu 4TB verziu za cca 400 eur
4. dorovnanie cien SSD a HDD je otazkou 2 - 3 rokov
5. ak uz davas vypocitavania 1) 2) a pod. daj tam bodku, su to radove cislovky - ty hviezda...
Odpovedať Hodnotiť:
 

2) ked som cital vynikajuuuuuucu recenziu 8 tb seagate archive na diit.cz, tak sa menej bojim helia ako smr

3) ja viem ze su dostat 2 tb ssd, akurat najlacnesjie (spotrebitelske) stoja 7 stoviek, takze 4 tb istotne nebudu stat 4 stovky, leda tak vo sne, sa spamataj ... technologicky to mozne je (mozno aj 8 TB) ale nikto taky SSD neuviedol do uplne bezneho predaja ze si to dneska kupim na alze ... hmmm preco asi, lebo za 2-3 tisic € by to nikto nekupoval !!!!

SSDcka ale HDD dobiehaju (kapacitou aj cenou), pomaly ale isto
Odpovedať Hodnotiť:
 

diit.
nieje to ten portal, kde do neba vychvalili amd bulldozer? resp. kde sa nim chvalili jako druhym jezisom, ktory zachrani svet pred zlym intelom?

nic proti tomu portalu, ale ja by som im neveril ani tu bodku na i-cku.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ee, to je dd stachov svet
Odpovedať Hodnotiť:
 

na keru pipkinu bacu by som kupoval 4TB SSD za (hocikolko) 400€, ked 4TB HDD stoji cojaviem 150€. SSD su urcene na vsetko len nie na sklad. To ako by si kupil lambo aventador na jazdenie po meste 50tkou.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aventador sa v meste oplati - netreba hadzat 2. rychlostny stupen. Len ta spotreba...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale mas pravdu, technoogicky uz je mozne vyrobit SSD s vacsou kapacitou ako HDD, akurat to neni ziadna hromadna vyroba vacsieho etablovaneho vyrobcu a taky SSD si bezne nekupis
Odpovedať Hodnotiť:
 

zatial
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prijemna sprava. V septembri kupujem SSD do laptopu, snad este trochu ceny padnu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

padnú padnú - na nulu - len treba čakať...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sexy! Už bude mať pomaly zmysel uvažovať o menšom domácom NAS postavenom na SSD :-)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

postav si NAS rovno na RAM, 128 GB DDR4 kity su uz dostat, kup ale zo 200 kitov a mas takmer 27,5 TB :))) a ta sekvencka rychlsot a tie nahodne pristupy a ta latencia .. hmmm rozpravka
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Este nejaku rychlu siet na doma by to chcelo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A dosku ktora pojme tolko pamate...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A baterky do upsky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A mas doma 10 Gbit siet ? Lebo NAS s moznostou zapisu cez 500MB/s cez beznu gigabit siet vyuzijes do 100 - 125 MB/s.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No skôr mi išlo o nulovú hlučnosť, lebo tie NASy, ktoré som doteraz videl, boli aj pri pasívnom chladení umiestniteľné leda tak v pivnici...
Odpovedať Hodnotiť:
 

mam synology215j, 2x1TB seagate a mal som ho 2 mesiace 50cm od podstele. Do predsiene som ho premiestnil preto, ze to blikalo a nevedel som zaspat, hlucne to nebolo vobec a skor si pocul disky ako chladenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

prave o tych diskoch sa bavime ze ich pocut, preto tam on chce SSD :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no ved su pocut, ked si das ucho 20cm od NASu. Ked stojis a NAS je na zemi, tak uz nepocut nic
Odpovedať Hodnotiť:
 

to mas vysku cez 3 metre ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano, problem?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano! Chces sa bit ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale ale kohuti, sam vas obklucim
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sak ked sa chce bit, ja mu sparing partnera najdem :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No toto je zaujímavé, práve tieto Synology máme vo firme, niekoľko modelov, drahšie aj lacnejšie, a všetky vydávajú taký ten "chrústavý" zvuk, v kancelárskom ruchu to človek ani nevníma, ale doma by som to proste nezniesol...

Možno len nakupujú hlučné disky.


Odpovedať Hodnotiť:
 

no neviem ako ty, ale ja mam vsetky zariadenia v predsieni v skrini na topanky. Mam tam upc mercury router, moj wifi router a teraz tam mam aj synology. Nech si tam chrusta kolko chce. Keby inde nie, tak to dam do spajze alebo do zachoda ked uz. 1TB SSD stoji okolo 250€, za to mas 8TB seagate archive...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Archivujes 8 TB selficok ? ...retard
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Co mu zavidis, ze jeho cicina zaberie 8TB?
Sa cim skrabes po brade? Stavim sa, ze rukou!
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

nebude! Doma mas max 1Gbit siet, ktora dokaze 100MB/s Je nezmysel tam davat SSD.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

iba kebyze...
Odpovedať Hodnotiť:
 

wifi !
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zotac ma 480GB SSD za 97 € ? A kde? To je Zotac 240GB za 97
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/hDB
Odpovedať Hodnotiť:
 

pekne, uz to staci stlacit na 1 TB za 100€ a budem spokojny
Odpovedať Hodnotiť:
 

syntaxterrorX cau fico
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja skôr mám obavu, aby nevymizli DVD,CD z obehu. Pretoze ukladat data formou nabitych ultra mini nano kondenzatorov, nie je prave najlepsi napad. DVD - CD zato nieco aj vydrzia.
HDD su pomale, a z dlhodobeho hladiska na archivaciu mozno este budu preferovane, ale vyvoj ide dopredu, takze mozno sa snimi raz rozlucime ako s disketovkou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

HDD sú pomalé...
A DVD sú rýchle?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár