Docent fyziky z Juhovýchodnej univerzity v Louisiane Rhett Allain dnes zverejnil zaujímavý prepočet, ktorý nepochybne nadchne každého geeka.
Allain totiž len z videa traileru k novému animovanému filmu The Angry Birds Movie vypočítal, akú reálnu veľkosť majú jednotlivé postavy a tým aj ostatné objekty vo filme. Nadviazal tým na svoj skorší prepočet, keď vypočítal veľkosti v hre Angry Birds.
Moderné animované filmy ale tiež hry pre čo najrealistickejšie vykreslenie a zároveň čo najjednoduchšiu výrobu pri renderovaní nevyužívajú len realistický 3D model sveta ale aj jeho fyzikálnych zákonov.
Absolútnu veľkosť objektov použitého 3D modelu ale samozrejme priamo z renderovaného videa nie je poznať, pričom tvorcovia najmä abstraktných filmov ako Angry Birds teoreticky môžu použiť výrazne odlišné veľkosti oproti očakávaným veľkostiam vychádzajúcim z reálnych veľkostí všeobecne známych objektov objavujúcich sa vo filme.
Allain si vo filme aj hre všímal pomerne jednoduchý fyzikálny jav, let vystreleného nepoháňaného objektu, aby dokázal vypočítať informácie o použitom modeli tvorcami filmu respektíve hry. Z parametrov takéhoto letu je totiž možné ľahko odvodiť skutočnú veľkosť objektov v použitom 3D modeli pri platnosti fyzikálnych zákonov ako na Zemi.
Výpočet parametrov paraboly mapujúcej vzťah času a výšky letu prúdu vody z traileru, kliknite pre zväčšenie (obrázok: Wired / Rhett Allain)
Trajektória takéhoto letu, neberúc do úvahy odpor vzduchu, a tiež krivka závislosti výšky letiaceho objektu od času zistiteľná z videa má tvar paraboly s parametrami danými počiatočnou rýchlosťou a gravitačným zrýchlením. Vystrelený nepoháňaný objekt sa horizontálne pohybuje stále rovnakou rýchlosťou a vertikálne najskôr stúpa so spomalením rovným gravitačnému zrýchleniu a následne klesá s takýmto zrýchlením.
Vo výpočte použitý parabolický let z traileru k filmu The Angry Birds Movie (video: Sony Pictures Enternainment)
Za predpokladu rovnakého gravitačného zrýchlenia ako na povrchu Zeme 9.81 m / s2 a reálnej rýchlosti videa filmu či hry je z parametrov tejto paraboly vďaka vzťahu času, zrýchlenia a prejdenej dráhy možné vypočítať rýchlosť respektíve dĺžku dráhy vo vertikálnom smere v absolútnom meradle, v reálnych centimetroch respektíve metroch. V ilustračnom jednoduchom príklade úsek, o ktorý vertikálne klesne letiaci objekt za sekundu po dosiahnutí najvyššieho bodu letu, má reálnu dĺžku 4.9 m.
Následne porovnaním tejto dráhy s veľkosťami jednotlivých postáv je možné vypočítať reálnu veľkosť postáv v použitom modeli.
Analyzovaný let z hry Angry Birds (video: Rovio)
Allain tak teraz v článku na Wired spravil pre trailer filmu The Angry Birds Movie uvádzaného do kín, kde analyzoval pohyb letiaceho vystrekovaného prúdu vody. Allain na základe analýzy pohybu vody overil, že sa pohybuje po približne parabolickej trajektórii a vypočítal jeho veľkosť. Priemer približne guľatého čierneho vtáka, Bomb, je podľa jeho prepočtu cca 58 cm.
Podľa podobného prepočtu vo verzii hry z roku 2010, na základe letu vtáka Red mala táto postava, v hre tiež guľatá, priemer 70 cm. Oproti hre sa tak reálna veľkosť postáv v 3D modeli pre film zmenšila, keď v priamom porovnaní je Bomb dokonca ešte väčší ako Red.
mysliet si ze to co sa deje je nahoda, ze merkelova nevidi dosledky, ze je naivna, a ze to cele bol len jej sukromny napad je podla mna ultra naivna predstava o tom ako funguje politika..
Pohyb po kružnici
Od: Nie GRSc
|
Pridané:
16.5.2016 21:15
Píšete " spomalením rovným gravitačnému zrýchleniu a následne klesá s takýmto zrýchlením. "
ale aj to "spomalenie" je zrýchlenie, iba opačným smerom.
Keďže to rozlišujete ako istý GRSc, tak vám dám otázku: ide o dostredivé zrýchlenie alebo spomalenie, ak sa objekt rovnomerne pohybuje po kružnici?