|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EmDrive + ITER
Od reg.: mika_
|
Pridané:
21.4.2016 12:33
uz len k tomu prilepit mobilny ITER ako zdroj energie a mozme sa rozliest po vesmire :)
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: dfsd
|
Pridané:
21.4.2016 13:33
len aby nas chceli :)
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: Deer
|
Pridané:
21.4.2016 14:24
Preco ny nas nechceli, vsak dovezieme demokraciu a McDonaldy.
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
21.4.2016 14:36
v poslednej dobe sa ukazuju silne protiimigracne nalady po celej planete. nie je dovod predpokladat ze na inych planetach to bude ine.
"nam pridu zobrat pracu a prizivovat sa na systeme socialnych davok (obe zaroven), tie biele huby. ani len spravnu zelenu farbu nemaju. nech idu odkial prisli. jebem ich krista. ked neveria v schle, tak nech idu doprdele."
|
|
Re:....
Od reg.: .maniak2
|
Pridané:
21.4.2016 14:46
14:36 a už nemáš čo robiť.
vždy je tu šanca, že za tých 130 rokov dostanete rozum alebo vyhyniete.
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: gnigl
|
Pridané:
21.4.2016 16:52
Dey tuk ár džóbs.
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: ___
|
Pridané:
24.4.2016 0:41
A ja som myslel že Jobs zomrel
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.4.2016 18:17
alebo naopak, narod Na'vi by vedel rospravat.. Som zvedavy, co vymyslia na ludi v 2ke. Sadneme na Ikrany a zrovname Budapest.
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: xyz.
|
Pridané:
21.4.2016 16:57
Ktovie, možno nám zelení mužíčkovia ponúknu zlepšenie McDonald hamburgerov, povedia "Používate chemické látky na udržiavanie hamburgerov čerstvých po dobu niekoľko mesiacov. Nechceli by ste svoje hamburgery radšej čerstvé niekoľko rokov?".
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: AleNoTak
|
Pridané:
21.4.2016 19:51
dal som ti mínus... hambáče z mekáča vydržia čerstvé dlhé stáročia už teraz... o 1000 rokov ich budú vykopávať archeológovia a budú ešte stále "chutné"
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: Nasr
|
Pridané:
21.4.2016 21:39
budu chutit stale rovnako, aby sme to pomenovali objektivne
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: zlata rybka
|
Pridané:
22.4.2016 8:41
cize rovnako dobre
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: Borat
|
Pridané:
22.4.2016 9:07
Nie, rovnako zle.
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: cicik
|
Pridané:
22.4.2016 9:58
a Janku Hospodarovu
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: Mr.G
|
Pridané:
21.4.2016 14:41
Nemusis, staci ti fotovoltaicky clanko. Teda zalezi kam s tym chces letiet. Ale ak by to malo byt na druzici v ramci nasej sustavy tak by stacili tie panely.
|
|
Re: EmDrive + ITER
Od: martincc
|
Pridané:
21.4.2016 15:25
Nemozte z toho spravit PowerPoint prezentaciu tak akoo nam to robia vo firme?
|
|
tak určiteeee
Od: otec87
|
Pridané:
21.4.2016 12:42
muheheeeee
nie sme schopný postaviť diaľnicu z BA do KE za 20 rokov a nie to cestovať na mars za 70 dní... :-)
|
|
Re: tak určiteeee
Od: bohaca
|
Pridané:
21.4.2016 13:01
nastastie sa slovaci na mars nechystaju
|
|
Re: tak určiteeee
Od: Adrique
|
Pridané:
21.4.2016 13:57
komentár dňa :D
|
|
Re: tak určiteeee
Od: Ferikuš
|
Pridané:
22.4.2016 12:13
ja sa chystám...do kaufu
|
|
Re: tak určiteeee
Od: deja_vu
|
Pridané:
21.4.2016 13:19
doktor fiko ti spravi tunel zo zeme na mars lusknutim prstov
|
|
Re: tak určiteeee
Od: jalala
|
Pridané:
22.4.2016 9:20
no hej, ale je mu to ide lahko, ked ma v riti ciernu dieru co nasava vsetko naokolo, a ze kade sere ked ma v riti ciernu dieru ? z huby vypusta zumpu a splasky lebo v hlave ma nasrane
|
|
su aj lepsie pohony a dokonca na zemi
Od: kekeket
|
Pridané:
21.4.2016 12:45
http://dopice.sk/hdo
|
|
Štvrtok, 21. apríla 2016, dnes má meniny Ervín Pošli kvety
Od: pampaladicek
|
Pridané:
21.4.2016 12:46
Dakujem za taketo clanky, zboznujem kazdu SciFi fascinujucu novinku :)
btw doporucujem pozriet serial Expanze pripadne precitat Expanze knihy, je tam podobne rieseny medziplanetarny pohon ako sa spomina v clanku.
|
|
Re: Štvrtok, 21. apríla 2016, dnes má meniny Ervín Pošli kvety
Od: bubacik
|
Pridané:
21.4.2016 12:58
Hovno. Cital som secky Expanse knihy a ludia tam furt pouzivaju fuzny pohon, nieco na sposob VASIMR.
emdrive tam pouzivaju leda tak emzaci.
|
|
Re: Štvrtok, 21. apríla 2016, dnes má meniny Ervín Pošli kvety
Od: RoboTixCe
|
Pridané:
21.4.2016 13:09
Vies diskutovat aj bez vulgarizmov?
|
|
Re: Štvrtok, 21. apríla 2016, dnes má meniny Ervín Pošli kvety
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
21.4.2016 13:45
Hovno je holy fakt a volba oslovenia anketara tiez, pane.
|
|
Re: Štvrtok, 21. apríla 2016, dnes má meniny Ervín Pošli kvety
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
21.4.2016 13:48
Vidíš, že to ide slušne :)
|
|
Re: Štvrtok, 21. apríla 2016, dnes má meniny Ervín Pošli kvety
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
21.4.2016 14:05
Samozrejme, nakolko z pravnej stranky aj tak nie je pomer velkosti organu a zdroja faktov vobec nahodny, na co je vsak mozne upozornit.
|
|
Re: Štvrtok, 21. apríla 2016, dnes má meniny Ervín Pošli kvety
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
21.4.2016 15:20
A už si to aj doyebal :(
|
|
Re: Štvrtok, 21. apríla 2016, dnes má meniny Ervín Pošli kvety
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
21.4.2016 15:31
A just...pravnej, pravnej, pravnej
|
|
Re: Štvrtok, 21. apríla 2016, dnes má meniny Ervín Pošli kvety
Od: AlbHert
|
Pridané:
22.4.2016 10:19
vie, ale naco?
|
|
logicky kram
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
21.4.2016 12:46
Neanalyzuje, nakolko analyza využitia efektu na praktické výkonné motory MIT vzhladom k ich naslednej "obsolete" je jednoducho vysostne subjektivna.
|
|
Re: logicky kram
Od: prpr
|
Pridané:
21.4.2016 14:58
Do roboty chodila a vôbec nespala,
Analyzovala a aj dokazovala
Degustovala až sa povracala
V mene globálnej analýzy
|
|
Re: logicky kram
Od: quix_
|
Pridané:
21.4.2016 17:43
peknee,odial to je?
|
|
Re: logicky kram
Od reg.: Twixie
|
Pridané:
21.4.2016 20:20
Analýza dokázala ho**o!
|
|
musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: analfabet
|
Pridané:
21.4.2016 12:56
Podla e=mc^2 nemozno ist rychlejsie ako rychlost svetla vo vakuu. Ked je ale cierna diera, ktora zabranuje svetlu, aby opustilo ciernu dieru a teda posobi na svetlo, aby zostalo na mieste, alebo sa premenilo na nieco ine.
Co teoreticky brani tomu, aby niekde posobila opacna sila(v sucasnom ponimani dost velka), aby svetlo zrychlila nad rychlost svetla vo vakuu?
Akademicka obec sa predsa nemoze mylit. Nie ze by som sa v tom nejak vyznal.
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
21.4.2016 13:09
Čo ak idú dva objekty rýchlosťou svetla oproti sebe?
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: slv568
|
Pridané:
21.4.2016 13:53
Pravdepodobne sa zrazia.
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
21.4.2016 14:02
+1
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Deer
|
Pridané:
22.4.2016 0:21
Pravdepodobne sa zrazia + 1 =
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Ferikuš
|
Pridané:
23.4.2016 12:20
šak teda určite...né??
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: nadSvetluska
|
Pridané:
21.4.2016 15:25
ak budu mat rozum tak sa vyhnu. len neviem ako zistia ze idu proti sebe. po zrazke zavolaju prislusnikov alebo si len vymenia info na poistku :)
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
21.4.2016 17:43
Akurat ze ak idu vzajomne rychlostou svetla, vzhladom k casovej relativite zrazka nema mat, s vynimkou singularity, kedy dosledky a ak idu kazdy rychlostou svetla, vzhladom k predchadzajucej interferencii je otazka kladena pozorovatelom formulovana v opacnej casovej suslednosti.
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: ...
|
Pridané:
21.4.2016 18:38
Rychlost elektriny(v buducnosti mozno svetla v opticko-elektrickych obvodoch) zacina byt problemom.
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
21.4.2016 18:55
Keby zacinala, uz by nim bola a nebolo by mozne sa mu bez nej vyhnut.
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.4.2016 20:36
Tak aj vzhladom na seba idu rychlostou c, pretoze plati hranicny pripad c+c=c.
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.4.2016 23:24
mas dva fotony. A leti rychlostou c a B leti rychlostou c. Su od seba vzdialene 1LY a ich trajektoria je presne proti sebe. Kedy sa zrazia o rok, alebo o pol roka?
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
22.4.2016 8:19
Rooby ďakujem, na to som sa presne pýtal!
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 8:22
ja som pochopil o co ide aj bez tohoto modeloveho prikladu
sak za rok, lebo aj tie fotony sa vzhladom na seba pohybuju rychlostou c, ponivac hocico sa vzhladom na ine hocico nemoze pohybovat rychlostu vacsou ako c
foton 1 sa pohybuje rychlostou c. pri konvencnej teorii musime vzdy povedat ze vzhladom na co. lenze on sa pohybuje vzdy rychlostou c vzhladom na vsetko
foton 2 sa pohybuje rychlostou c. pri konvencnej teorii musime vzdy povedat ze vzhladom na co. lenze on sa pohybuje vzdy rychlostou c vzhladom na vsetko
II. postulat specialnej TR: objekty pohybujúce sa rýchlosťou svetla c v jednej vzťažnej sústave sa budú nutne pohybovať rýchlosťou svetla c vo všetkých vzťažných sústavách
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:53
vid oprava dole, za pol roka, lebo kazdy prekona vzdialenost iba 1/2 ly
rychlost kazdeho z nich vzhladom na "nehybny" stred kde sa maju stretnut je c a rovnako aj ich vzajomna rychlost je iba c
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 8:22
aj skladanie podsvetelnych rychlosti je "zazracne": keby letela raketa vzhladom na Zem rychlostou 0,9c a ty vystrelis z tejto rakety v smere letu dalsiu mensiu, ktora sa vzhladom na tu vasciu raketu pohybuje tiez rychlostpou 0,9c - to mozes, lenze potom ta mensia raketa by sa vzhladom na Zem mala pohybovat rychlostou az 1,8c co je hovadina, v skutocnosti sa dokonca vzhladom na Zem pohybuje rychlostou sice vacsou ako 0,9c ale mensou ako c, teda inak povedane 0,9c + 0,9c je sice viac ako 0,9c ale stale menej ako c
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 8:44
to su veci zname od 1905
pre zaujimavost:
https://cs.wikipedia.org /wiki/Skládání_rychlostí
https://sk.wikipedia.org /wiki/Špeciálna_teória_relativity
potom dostavame, ze napr.:
0,01c + 0,01c = 0,019998000199980001999800019998...c
0,1c + 0,1c = 0,1980198...c
0,2c + 0,2c = 0,38461...c
0,3c + 0,3c = 0,5504587...c
0,4c + 0,4c = 0,689655...c
0,5c + 0,5c = 0,8c (presne)
0,6c + 0,6c = 0,88235294...c
0,7c + 0,7c = 0,9395973...c
0,8c + 0,8c = 0,9756..c
0,9c + 0,9c = 0,994475...c
0,99c + 0,99c = 0,9999494975...c
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 8:46
ako vidno sucet je VZDY VZDY mensi, len pri rychlsotiach ktore su s rychlsotou svetla ozaj male, je to takmer na nerozoznanie od "normalneho" skladania rychlosti, podorzive to zacina byt uz od 0,2c az 0,3c a uplnia sialene od 0,5c
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: TomAtom
|
Pridané:
22.4.2016 9:30
Zrazka bude o pol roka.
PRECO? (kolega sa obsiahlym vykladom nechal zaviest...)
No preto, lebo je medzi nimi vzdialenost 1 svetelny rok.
Takze, idu si naproti, tak kazdy foton predsa prejde len polovicu tejto vzdialenosti = bude letiet len polovicu trasy = polrok, nie rok.
Ano, pri starte ich deli vzdialenost 1LY, ale vystartovali naraz a stretnu sa v polovici tejto trasy.
Amen.
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:42
kolega sa nechal zviest pojmom "idu si naproti" a neuvedomuje si akou rychlsotou "si idu naproti" v dosledku skladania rychlostí a ako rychlo moze nieco prekonat vzdialenost 1 ly
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: TomAtom
|
Pridané:
22.4.2016 9:48
Vzdialenost 1ly sa prekonavat nebude - teda, presnejsie, ani jeden z tych fotonov vzdialenost 1ly neprejde.
ICH deli vzdialenost 1ly, ale idu si naproti a teda sa stretnu v polovici tejto vzdialenosti. Kazdy foton teda prejde len 0,5ly.
A koolko teda bude fotonu trvat prejdenie vzdialenosti 0,5ly ak leti rychlostou svetla?
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:48
jo vlastne je to tak, zrazka bude za pol roka, lebo kazdy prejde iba 1/2 trasy, ich vzajomna rychlsot je vsak iba c (a je to c aj na nehybny stred miesta kde sa maju stretnut)
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: TomAtom
|
Pridané:
22.4.2016 9:51
Kazdy mame (resp. nemame) svoj den.
:-)
Aj majster tesar...
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:55
nuz ... a ked majster tesar vypocita ze potrebuje 2x viac alebo 2x menej dreva, musi do lesa alebo si urobit neplanovane zasoby
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.4.2016 20:41
Podla teorie relativity neexistuje spojite zrychlovanie az na rychlost svetla. O nic viac a o nic menej.
Dnes sa uvazuje o veciach ako podsvetelny svet a nadsvatelny svet (odtial su hypoteticke/rozpravkove tachyony), medzi ktorymi sa neda prechadzat klasickym zrychlovanim/spomalovanim ale iba kvantovymi skokmi, alebo o imaginarnom case.
Nikto netvrdi, ze teoria relativity je konecna stanica.
|
|
Re: lativita
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
21.4.2016 20:57
Spojitost zrychlovania je vzhladom k existencii kvantovych stavov argument jak void. O nic viac a o nic menej.
|
|
Re: lativita
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:11
vzhlaodm na to, ze TR je nezlucitelna s kvantovymi teoriami (co je dnes hlavny problem) a kvantova povaha sveta nas v TR primarne vobec nezaujima, je to argument jak void
sak prave o to ide, ze ak existuje nadsvetelny svet, teoreticky to mozne je, ked sa castica s rychlsotou 0,9999c kvantovo pretuneluje na rychlsot 1,0001 bez toho, ze by prekonala vsetky rychlosti medzi 0,9999c a 1,0001c ... lenze je tam veeeelmi vela "AK"
|
|
Re: lativita
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
22.4.2016 9:20
"veeeelmi vela "AK"" moze tvorit velmi jednoducho obiditelny kruh.
|
|
Re: lativita
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:29
Dalsia otazka je, co si mame predstavit pod pojmom 1,0001c, pretoze tam prestavaju platit nase predstavy z tohoto vesmiru. V tomto vesmire by musela mat castica nekonecnu hmotnost/energiu a opacne plynuci cas, takze take nieco by muselo zmiznut z nasho vesmiru a nasho chapania existencie.
|
|
Re: lativita
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
22.4.2016 9:39
V tom pripade je vhodne zvazit, komu ju polozite.
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Boh1
|
Pridané:
22.4.2016 10:45
Ale vzorec m=c2^e hovorí, že rýchlosť tmy je obmedzená iba priestorom
|
|
riesito to prilis zlozito
Od reg.: ZltaZubnaKefka
|
Pridané:
21.4.2016 13:10
A nebolo by jednoduchsie na kazdu vesmirnu lod nalozit kopu maciek a chlebu natreneho z jednej strany maslom ? ved vieme ze to funguje... :]
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
21.4.2016 13:15
Netrep... Nie je tam gravitácia, tak ani jedno nikam padať nebude :(
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
21.4.2016 13:38
Akurat ze tam su minimalne gravitacie kopy maciek a chleba s maslom.
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od: Sloniik
|
Pridané:
21.4.2016 18:39
Kde neni gravitacia? Vo vesmire je vsade gravitacia. Co spominas ty, sa vola gravitacne zrychlenie, ty nedouk.
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od reg.: lacimir
|
Pridané:
21.4.2016 13:30
Bez gravitacie si nahratý. Jedine, že by su ju umelo vytvoril, ináč sa Ti mačka nevie kam otočiť. Ináč super fičúra, už roky používam v aute namiesto štvorvalca.
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od: kaáko
|
Pridané:
21.4.2016 13:45
Počul som, že to bude najnovšia pohonná jednotka v nových oktáviach
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.4.2016 18:23
jj, litrova macka 86kW, 200NM, takze sa to hore kopcom nepohne, ale zato sa to do 100k km neopravitelne pokazi.
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od: afsdf
|
Pridané:
21.4.2016 13:46
A mas 4 macky ?
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
21.4.2016 13:49
4x4
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od: old
|
Pridané:
21.4.2016 16:58
http://dopice.sk/hdA
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od: slv567
|
Pridané:
21.4.2016 13:56
Mne sa osvedčilo natrieť chlieb z oboch strán maslom. Netreba používať mačku.
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
21.4.2016 14:08
mne sa viac oplatilo natrieť maslo medzi dva chleby a zlepiť ich sekundovým lepidlom ...
|
|
Re: riesito to prilis zlozito
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
21.4.2016 14:41
tiche auta na iny nez fosilny pohon budu coskoro musiet vydavat umely zvuk, aby ich ludia poculi. takze odporucam radsej 2 macky chrbtom k sebe, nez 2 chleby.
|
|
Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: šiši
|
Pridané:
21.4.2016 14:18
"Súčasné lode a motory s palivom sú samozrejme limitované potrebou niesť palivo so sebou, ..."
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
21.4.2016 14:39
No a?
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: Sloniik
|
Pridané:
21.4.2016 14:51
Presne tak, ja tiez chcem vediet odpoved na tuto otazku.
"Konkrétne pri efektivite 500 až 1000 N na 1 kW spotreby by napríklad umožnil na Mesiac cestovať za štyri hodiny, na Mars za 70 dní a k Alfe Centauri za 130 rokov."
Takze co presne tento motor spotrebovava?
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
21.4.2016 15:22
1. nikde sa o motoroch nepíše
2. 3x hádaj čo spotrebováva elektromagnet
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: Dhznfjmf
|
Pridané:
21.4.2016 15:52
Magnety?
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: Slkz
|
Pridané:
22.4.2016 3:18
Skrutky a matice?
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: Sloniik
|
Pridané:
21.4.2016 18:34
1. Kde sa o motoroch nic nepise? Prestan trolovat.
2. Ano spotrebovava elektriku. A odkial ju asi zoberie? Takze tu nejde o ziaden revolucny energy-free motor.
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.4.2016 20:47
A co spotrebovava magnetka pricapena na chlacnicke? Alebo aj nejaky silnejsi maly magnetik, napr. ten v harddiskoch, ten pricapeny na plechovych zarubniach dveri udrzi kilo jako nic. Stale sa tam drzi a hravo prekona gravitaciu. Bez elektriny bez vsetkeho, len tak. Dni/tyzdne/roky.
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: Sloniik
|
Pridané:
21.4.2016 21:22
Pietro Pietro...
1. Na trvaly magnet potrebujes ferromagneticky material. Material = hmota = energia.
2. elektromagnet potrebuje elektricky prud, teda opat investicia energie.
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: Sloniik
|
Pridané:
21.4.2016 21:26
2. * specialny ferromagneticky material alebo ho vyrobit v tovarni = spotreba energie.
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.4.2016 23:32
ked das magnet vodorovne zospodu zeleznej platne tak magneticka sila je vacsia ako gravitacia. Tak? Cim je to napajane, lebo na prekonanie sily musis vyvinut inu silu, na ktoru treba energia. Alebo ten magnet za 20..800..2mld...nekonecno-1 rokov odpadne?
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.4.2016 23:33
btw je nekonecno-1 konecne cislo?
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: Plus-kár
|
Pridané:
22.4.2016 6:56
Oproti klasickému nekonečnu áno. A naopak, ešte väčšie nekonečno je nekonečno+1
|
|
Re: Tieto nové fungujú DES paliva??
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
22.4.2016 8:17
Bez specifikacie zobrazenia suradnicoveho systemu, obsahujuceho porovnavane hodnoty, do suradnicoveho systemu, z perspektivy ktoreho je otazka polozena, formulacia akejkolvek reakcie nadobuda objektivne pravdivostnu hodnotu flatusu vo vetre, co prave vzhladom k chybajucej definicii predstavuje objektivne najvacsie riziko kladenie sofistikovanych otazok, mozne dosledky dopadov ktoreho su naviac umocnovane jemnostou citlivosti pachovych senzorov a urovnou dokonalosti fyzickeho zabezpecenia priestoru v ramci perspektivy, osadenstvo ktorej tym prejavuje nielen svoju odvahu a pomerne zabavne odhodlanie skusat nieco nove.
|
|
Re: Tieto nové fungujú DES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:05
heeeeeeeeee?
|
|
Re: Tieto nové fungujú DES paliva??
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
22.4.2016 9:08
Ze ak roob_ = Plus-kár , tak ano, ale maju problem a inak maju vacsi.:D
|
|
Re: Tieto nové fungujú DES paliva??
Od: Plus-kár
|
Pridané:
22.4.2016 16:57
roob_ != Plus-kár
|
|
Re: Tieto nové fungujú DES paliva??
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
22.4.2016 17:12
Pri specifikacii faktorizaciou velkost zavisi na konkretnych hodnotach.
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:05
co slovo to kravina na n-tu ked n sa blizi k tomu nekonecnu
pojem klasicke nekonecno neexistuje, to je co? v matematike sa na nekonecno mozem pozerat ako na aktualne nekonecno, alebo potencionalne nekonecno
okrem toho uz Cantor pred 150 rokmi vybudovanim teorie kardinalnych cisel ukazal, ze alef0 + 1 = stale iba UPLNE TO ISTE alef0 (to je akysi "reprezentant" toho tvojho nekonecna)
ba co viac:
alef0 +/- (plus alebo minus) HOCIJAKO VELKE KONECNE CISLO = STALE TO ISTE alef0
alef0 ./: (KRAT alebo DELENE !!!) HOCIJAKO VELKE KONECNE CISLO = STALE TO ISTE alef0
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: Savet
|
Pridané:
22.4.2016 17:25
A tá ležatá osmička je čo?
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 19:53
lezata osmicka "oo" je symbol, ktory nevyjadruje cislo, ale ze nieco rastie nad vsetky medze
napr. v matematickej analyze pri vypocte limit (moze sa objavit aj vo vysledku), kde vystupuju neurcite vyrazu typu 0/0, oo/oo, oo - oo, 1^oo a oo^0. Kazdy z tychto vyrazov moze byt hocico, konecne cislo alebo aj oo
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: Savet
|
Pridané:
22.4.2016 20:33
Konečné číslo?
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
23.4.2016 12:17
to len aby bolo zrejme, ze to cislo moze byt lubovolne velke, inak v principe kazde cislo je konecne
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: Martin Šteruský
|
Pridané:
23.4.2016 0:19
Pjetro, ja mam len vyucny list, kde sa pouziva lezata osmicka?
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
23.4.2016 12:21
v inych matematickych disciplinach, kde sa pouziva alef0 a c
:)
"oo" v matematicke analyze skor berieme ako proces, ked nieco rastie nad vsetky medze, t.j. potencionalne nekonecno a alef0 a c su skor koncepty pre aktualne nekonecno, kde sa na nekonecno pozerame ako na nieco uzavrete, ako na nieco co mozeme uchopit a narabat s tym
https://goo.gl/x6Yz3r
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: Ferikuš
|
Pridané:
24.4.2016 17:01
∞ toto je nekonečno nie oo, nepoznáš charmap PjetroDE ??
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
24.4.2016 18:10
charmap aj unicode poznam, ale ∞ bohvie co nehovori
ono sa tomu hovori kompatibilita, dokonca aj posledny bit acsii je problem, preto sa este aj dnes zvykne pouzivat iba prvych 7 bitov acsii, teda znaky iba po 128 a nie 256, teda pise sa bez diakritiky
u unicode je sanca na normalne zobrazenie asi tak 0,001%, pokial sa clovek neporype v nastaveniach browsera
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:05
Sokujuce napr, potom je ze iba parnych/neparnych cisel je PRESNE TOLKO ISTO AKO VSETKYCH PRIRODZENYCH CISEL. Je to absolutne proti zdravemu rozumu a intuicii, lebo je kazdemu jasne, ze napr. iba parnych musi byt polovicny pocet ako vsetkych, ale Cantor nepusti: alef0 / 2 = FURT TO ISTE alef0, este sokujucejsie je, ked prejdem nie na 2-nasobok, ale napr. na 1500-nasobok a teda cisel v nekonecnej mnozine 1500, 3000, 4500, 6000, 7500 ..... je PRESSNE TOLKO ISTO ako vsetkycvh prirodzenych cisel 1,2,3,4,5,6,7............ opat Cantor nepusti alef0 / 1500 = FURT TO ISTE alef0
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:06
jediny sposob ako sa dopracovat k novemu druhu nekonecna je alef0^2 (v teorii mnozin sa tomu nadava ze vytvorit potencnu mnozinu z nekonecnej ale spocitaletnej mnoziny) a dostavane novu mnozinu s novym druhom mohutnosti c (nadava sa tomu mohutnost kontinua), mnozinu ktora je nielen nekonecna, ale aj nespocitatelna, takym reprezentantom je napr. R (mnozina realnych cisel)
tuto postupnost nie je zakazane prevadzkovat donekonecna (ale spocitatelneho :)))) ak si ale c oznacim ako alef1, mame:
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:06
alef0 (akesi "zakladne" nekonecno, reprezentant je nekonecna spocitatelna mnozina N prirodzenych cisel)
alef1 = alef0^2 (novy druh nekonecna, reprezentant je nekonecna nespocitatelna mnozina R realnych cisel, ktorej mohutnost je rovnaka, ako mohutnost potencnej mnoziny N)
alef2 = alef1^2 (reprezentant je potencna mnozina mnoziny R, uz to je tazko uchopitelne)
alef3 = alef2^2 (reprezentant je potencna mnozina potencnej mnoziny od mnoziny R, nepredstavitelne)
alef4 = alef3^2
alef5 = alef4^2
.....
inak povedane: co sa tyka mohutnosti, v matematike exsituje nekonecne vela druhov nekonecien
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:39
ale hergot, som to doplietol v tej rychlsoti, nie NA DRUHU, ale vzdy 2 NA, teda
alef0
alef1 = 2^alef0
alef2 = 2^alef1
alef3 = 2^alef2
alef4 = 2^alef3
alef5 = 2^alef4
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 8:49
to je mne jasne, ale to som nemyslel, ale no nevadi ...
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: prdlajs
|
Pridané:
21.4.2016 20:54
Tebe by pomohol skor anglicko-slovensky slovnik. A vobec nemusi byt revolucny.
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: baffiak
|
Pridané:
21.4.2016 14:53
nie, PES paliva.
elektricka energia, ktoru na to potrebuju bude ziskavana z obnovitelneho zdroja = svetlo.
|
|
Re: Tieto nové fungujú BES paliva??
Od: totosomja
|
Pridané:
21.4.2016 14:54
To si prepisoval alebo ctrl+c a ctrl+v ?
|
|
musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Mayso
|
Pridané:
21.4.2016 15:54
Ako si prisiel na to, ze podla E=mc^2 nemozno ist rychlesie ako svetlo?
Podla sucastnej fyziky je rychlost svetla nedosiahnutelna. To znamena, ak tvoja pociatocna rychlost je vacsia ako rychlost svetla, tak teoreticky by si mal vediet este zrychlit.
|
|
Re: musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.4.2016 20:49
Presne to plati. V podsvetelnom svete je problem spojito postupne zdola zrychlovat na rychlost svetla a dosiahnut ju, v nadsvetelnom svete je zasa problem spojito postupne zhora spomalovat na rychlost svetla a dosiahnut ju.
|
|
vyeman motora
Od: truhlik2
|
Pridané:
21.4.2016 16:05
Preco som ja len predal moju skodovecku . . . mal som este pockat a vymnenit motor :-)
|
|
Re: vyeman motora
Od: akoze
|
Pridané:
21.4.2016 17:08
chcel by som vidiet technikov na STK po merani emisii. ak by este bolo na co pozerat.
|
|
som debil alebo
Od: Zweinstein
|
Pridané:
21.4.2016 17:34
"Pohon by tak mal umožňovať vesmírnej lodi zrýchľovať vo vesmíre bez toho, aby využíval a vypúšťal akékoľvek palivo. Pri nezmenenej hmotnosti lode by to znamenalo porušenie zákona o zachovaní hybnosti platiaceho v klasickej fyzike"
Neviem, ci som debil alebo blbec, ale vsak palivo v tomto pripade bude elektricka energia generovana cez solarne panely.
Tak co za blbost tot je?
Ved podobny pohon by som vedel zostavit teoreticky aj ja, aj ked vysoko neucinny. Vystrelil by som sondu zo Zeme po nekolidnej trajektorii, ktora by ju viedlo von zo slnecnej sustavy. Boli by na nej solarne panely, ktore by produkovali energiu na zahrievanie 2 tepelnych spiral na bokoch lode.
|
|
Re: som debil alebo
Od: Zweinstein
|
Pridané:
21.4.2016 17:34
Avsak, maximalna mozna dosiahnutelna teplota tychto 2 spiral by bola rozdielna, co by viedlo k tomu, ze kazda by vyzarovala rozdielne mnozstvo energie do vesmiru, co by v dlhodobom horizonte niekolkych rokov zmenilo trajektoriu sondy. To sa stalo na sonde Pioneer s ich generatormi. Ovplyvnili takto trajektoriu sondy, odchylka cez desiatky percent.
Tiez pohon cez paliva, kde moja nobelovka, dik?
|
|
Re: som debil alebo
Od: Slkz
|
Pridané:
22.4.2016 6:52
Skor "debilovku" by si potreboval ty sci-fi vedator
|
|
Re: som debil alebo
Od: Sloniik
|
Pridané:
21.4.2016 21:24
Na toto narazam aj ja, ale nikto to nechce pochopit. Takze nejde o ziaden nemozny motor.
|
|
Re: som debil alebo
Od: ale nie
|
Pridané:
22.4.2016 9:14
pointa je v tom ze ten motor je elektricky. lebo terajsie pohony su palivove a teda musia to palivo minat.
|
|
Re: som debil alebo
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.4.2016 9:25
Nikto netvrdi, ze to je perpetum mobile.
Nechajme teraz to, ze to EM ziarenie sa bude generovat nejakym
zdrojom energie a ze generuje tah.
Zoberme si tvoj urgument o potrebe energie z hmoty, o magnete ktory vydrzi na feromegneticky material pripevneny milion rokov - to sa podla teba energia na pripevnenie odcerpava ako ekvivalent hmoty z toho feromegnetickeho meterialu, z tej plechovej zarubne dveri? Nie. To je vlastnost hmoty a mikrosveta. Rovnako ako su elektrony absolutne nepochopitelne stale na svojich "drahach" ci "energetickych hladinach" pretoze podla normalenho rozumu by mali po case padnut na jadro.
ALEBO: odkial sa berie na to energia, ked napr. v EM ziareni s frekvenciou 100 GHz osciluje el. pole na mag. pole a opacne 100 miliard krat za sekundu?
|
|
Stoparov sprievodca galaxiou
Od: Neviempresne
|
Pridané:
22.4.2016 3:29
Nepravdepodobny alebo nemožný elektromagnetický vesmírny pohon uz riesili v Stoparov sprievodca galaxiou, a vyslo im 42 :)
|
|
Re: Stoparov sprievodca galaxiou
Od: bludič
|
Pridané:
22.4.2016 7:42
ale houby
|
|
dsl.sk
Od: ale nie
|
Pridané:
22.4.2016 8:55
neexistuje adblock ktory by v diskusii dsl.sk vynechaval prispevky od syntaxterror?
|
|
Re: dsl.sk
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
22.4.2016 9:04
Pravdaze.
|
|
Re: dsl.sk
Od: ale nie
|
Pridané:
22.4.2016 9:07
:D
|
|
pohon
Od reg.: kamaradzkosicrobihiphopcijeho
|
Pridané:
22.4.2016 11:28
nechce sa mi to tu vsetko citat, mozno ste to tu riesili, ako chcu brzdit ?
|
|
Re: ci nepohon, tot otazka
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
22.4.2016 11:57
Mentalnymi brzdami, zapis do vyberoveho konanania na pozicie implementatorov ktorych prebieha tu, tu a tu.
|
|
Re: ci nepohon, tot otazka
Od: Plus-kár
|
Pridané:
22.4.2016 19:44
"ktorych" alebo "ktore"? Zaklincuj to nejakou zmeskou picovin ako je u teba zvykom.
|
|
Re: ci nepohon, tot otazka
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
22.4.2016 19:50
Konkurz na implementatorky je dostatocne spolahlivo rieseny nahodnym vyberom.
|
|
nonono
Od: pampaladicek
|
Pridané:
22.4.2016 12:18
takze ked pojdu 0,4 svetelneho roka rychlostou. Pre nich cas pojde pomalsie ako tu?
|
|
Re: nonono
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
22.4.2016 21:50
pre nich pojde normalne a vsetko naokolo nich bude frcat ? :-))
|
|
Emdrive
Od: ZuzanaF
|
Pridané:
26.11.2016 17:38
Mal by platiť zákon zachovania energie. Energia elektromagnetického žiarenia by sa mala zmeniť na kinetickú energiu atómov medi.
|