neprihlásený Piatok, 27. septembra 2024, dnes má meniny Cyprián
Príjmy Microsoftu za Windows majú výrazne klesnúť, vo firmách sa Windows 10 nenasadzuje

Značky: Windows 10Microsoftbiznis

DSL.sk, 14.4.2016


Príjmy Microsoftu priamo z operačného systému Windows majú tento rok podľa odhadu analytickej spoločnosti Gartner výrazne klesnúť, o 7.5% na 13.5 miliárd dolárov.

O odhade informovali noviny The Wall Street Journal.

Do štatistiky sú započítavané všetky verzie Windows ponúkané Microsoftom, najmasovejším produktom je ale samozrejme Windows 10 pre osobné počítače.

Windows 10 je podľa Microsoftu najrýchlejšie nasadzovanou verziou v histórii, keď bola po ôsmich mesiacoch dostupnosti prítomná na 270 miliónoch aktívnych zariadení. K takémuto nasadzovaniu ale nepochybne prispeli bežní domáci užívatelia kvôli ponuke upgradu na Windows 10 z Windows 7 a 8.1 zadarmo.

Firmy si ale za upgrade enterprise licencií musia platiť a podľa Gartner bude v tomto roku skutočná miera nasadzovania Windows 10 vo veľkých organizáciách nižšia ako sa predpokladalo pôvodne. Hoci firmy Windows 10 skúšajú, celofiremné nasadzovanie nasadzovanie očakáva Gartner vo všeobecnosti najskôr v roku 2017.

Kompletná analýza Gartner nie je verejne k dispozícii, noviny ale neinformujú o žiadnom špecifickom dôvode prečo firmy nenasadzujú špecificky Windows 10 a za týmto vývojom majú byť celkovo nepriaznivé podmienky podnikateľského prostredia, nižšie výdavky na IT a nízke nákupy nových PC.

Nízke nákupy PC ovplyvňujú príjmy za Windows 10 samozrejme aj v segmente individuálnych zákazníkov, keď výrobcovia za predinštalované OEM verzie Windows 10 na nových PC samozrejme platia.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Satelitné internetové pripojenie Starlink má 4 milióny zákazníkov
Trailer pokračovania populárneho seriálu The Last of Us podľa počítačovej hry
Projekty Tor a Tails sa spájajú
K dispozícii aktualizácia operačného systému pre routery OpenWrt 23.05
Pre problematické desktopové Intel CPU ďalšia aktualizácia mikrokódu a BIOS-ov
Samsung uviedol ďalší SSD, stále nevyužíva naplno PCI Express 5.0
Dôležitá štátna aplikácia Slovensko v mobile nemusí fungovať na novších Androidoch
Väčšina predaných notebookov bude mať v budúcom roku AI akcelerátor
NASA kvôli počasiu posunula let posádky na ISS na sobotu
Mapy Google nasadzujú jasnejšie satelitné snímky, AI odstránila oblaky


Diskusia:
                               
 

A co cakali? Ved nie je rok 1995!
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Keď to ľudia nechcú už ani zadarmo, mohlo by im dôjsť, že robia niečo zle...
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Trefnejsie sa to uz povedat hadam ani neda.Kokso ked si spomeniem na casi tak dekadu dve dozadu jak sa warezilo jak o dusu a teraz toto :-)
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Nechcu ani zadarmo? V mojom okoli plno ludi, ktori presli na desinu prave vdaka tomu, ze win 8 pro kupis za 5 eur, upgradnes a mas najnovsi win za babku.
Nepresli vacsinou ti, ktori maju nelegalny win 7...
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

Nuže prezraď kde kúpim windows 8 pro za 5€?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

pripajam sa, kupujem ajja, sem s linkom.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Tak vidite ajtickari picovali ste na gatesa a balmera, teraz toho cigana chvalite ako dava vsetko free a open akurát s opensourcom sa neda robit biznis. Zaco budu ludia platit ked to bude zadarmo? Teraz picujete na oracle jake su nenazrane svine ale oraclu sa dari a stale rastie. MS ide dopice tak jak kedysi sun. Ti tiez vsetko kupili a potom to davali zadarmo. Ms nakoniec tiez kupi oracle a potom len uvidite. Jedna licencia Windows 300 euri haha.
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

warezilo? A čo prosím Ťa si "warezil"???
Dnes sa kradne doslova o život...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale přes korupci Microsoftu to stále MUSÍME kupovat
snad Windows přestanou lidi časem používat, jde jen o dinosaura, co nemá v moderní době co dělat
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Ako povedal chlap vyssie: "Trefnejsie sa to uz povedat hadam ani neda."
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

ako vieš že to bol chlap?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Windows bol a aj je momentálne pre korporátne prostredie najlepší ucelený systém.
Trocha vzrástol podiel Linuxu a aha koľko je tu zrazu zraniteľných chýb trvajúcich v systéme dlhé roky.
Linux má iné silné stránky, tak ako OSX ale žiadny nie je dokonalý a najlepší a ani nikdy nebude.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A aké sú tie "silné" stránky linuxu?
Že ho takmer nikto nepoužíva?
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/h8D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ked mi nepojde notas 1 den, tak zamestnavatel strati 1217€

moze jebat cely upgrade
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

drahý MD. Ale Accenture je taký... Kiež by sme aj my mali také MD aby mi mohli zvýšiť plat... :D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

TAkze ste to vy, kto seka cenu MD dole :-)))))))
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Fakt ma Accenture taku cenu MD?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Kludne moze mat, ale skor uz by som povedal ze to bude PM alebo senior, a skor niekde na projekte v DE, na Slovensku s velkou pravdepodobnostou nie (myslim tym SK projekt, nie pracu na zahr. projekte SK ludmi).
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

cena za MD nema vplyv na plat bezneho zamestnanca v Acc (bohuzial)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

:-))))))

Amen !

Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokiaľ deň výpadku vašej práce stojí 1217€ nechápem prečo nemáte aspoň dva plnohodnotné notebooky, jeden ako záložný, v prípade nefunkčnosti jedného. Zrejme zamestnávateľ skrblí a nezdravo riskuje?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Tak tak.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

nieje budget
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako nenasadzuju? Uz vypli samo-apdejt?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

enterprise sa neupdatuje
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ah.. tak to teda posrali v Majkrsofte
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ako sa zda, onedlho bude....
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

vzhladom na to, ze MS tvrdi, ze nebude je to viac ako realne
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ten auto-update na win10 sa spusta cez windows update, a windows update zvykne byvat vo firmach so serioznym IT vypnuty a riesia si updaty sami napriklad cez SCCM.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

To nevadi, pre nas SK-NIC a.s. od marca buduceho roku stupne vyrazne zisk vdaka pravidelnym rocnym poplatkom od registratorov a zvysi sa kesflov vdaka domenovym kreditom.

Takze ak by stanovili cenu za pristup napriklad 20eur, tak ziskaju bez prace rocne 5450*20=109000 eur !!!!!!
A pri pocte SK domen 340900 by aj kredit len 2 eur/domena znamenalo navysenie ich bubacikov o 681800 eur!!!!!
To je tu radost podnikat. (CZ-NIC aspon vyvija, SK-NIC nie)
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Je to naozaj banda kkt-ov
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Len novinari o tom co najdlhsie nesmu pisat, az dokial nebude neskoro na zmenu, aby sa bolo na co vyhovarat...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

"Firmy si ale za upgrade enterprise licencií musia platiť"

Velmi zla formulacia. Firmy si platia za "moznost" upgrade, nie za samotny upgrade - tzv. Software Assurance, ktory garantuje moznost prejst na najnovsiu verziu produktov spol. Microsoft. Kto bol prezieravy ten si SA na 3 roky nezaplatil u\ po windows 8.1 a usetril. Ktovie po kolkych rokoch pride opat pouzitelny OS od Microsoftu, nasaditelny v enterprise prostredi...
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Kazdy rok sa mi viac otaca zaludok pri citani materialov pre vykonanie AER skusky. Microsoft uz davno sa sustredi hlavne na online sluzby (O365,AZURE,atd..), ktore mu vynasaju paradne zisky a vylepsuje si predajnost este aj tym, ze o cast zisku sa deli s obchodnikmi, ktori ludi a firmy balamutia na tento nezmysel bez praktickej pridanej hodnoty (presny opak tvrdenia).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No prave ten Azure sice robi velky obrat, ale bez zisku, lebo chcu nabrat podiel na trhu. Vid vyjadrenie Satyu par tyzdnov dozadu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mna akurat pored tromi dnami pobavila sprava z hotlinu, ze SW, ktory pouzivame nie je oficialne na W10 podporovany.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kazda kvalitna firma by mala pouzivat OSX a to je fakt.
OSX je jediny system, kde mozte vyvijat komplet na vsetky platformy, pretoze pod Windows alebo Linux vam zial XCode nepojde, takze trh s iZariadeniami budete mat zatvoreny.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

A ako teda mozem vyvijat pod osx na windowsy? Napriklad pod visual studio 2015. A samozrejme ziadne vmware a podobne riesenie.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Zeby BootCamp alebo VMWare?
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

nevies citat? .....aha OSX pouzivatel :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pametaj ze na Mac bez problemu nabootujes plnohodnotny Windows ci uz ako dual boot alebo aj VM. A inac WM na Macbook Pro ide uplne ako nativne (i7, 32 GB RAM)

Na druhej strane, OSX legalne nenainstalujes na nejablovske PC, ak aj das nejaky hackintos, nepripojis sa na App Store a iCloud lebo Apple to detekuje.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

tak ako neviem, ale ja mám hackintosh a v pohode mi ide app store aj icloud a tieto veci, hoci mam verziu 10.8.2
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

VM nejdu ako nativne ani nahodou. Zistis to v momente, ked povolis, aby virtualky videli realne rozlisenie tvojho displeja (napr. "Use unscaled HiDPI output). Pokial mas retinu, tak ocakavaj tak 5 fps.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v kazdom pripade iba blazon si da windows na mac. nevidim ziaden sw ktory by nemal lepsiu alternativu na osx
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

napriklad autocad, 3ds, ty kokot.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

hlavne to tretie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavne ze vsetky filmy a 3d sceny a postprodukcia sa robi na osx a ty to spomínaš tretotriedne kokotiny na modelovsnie picovin pre školákov
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A ja som myslel, ze si hovoril o OSX, nie o Macu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Naozaj? A tie softverove riesenia pre Windows, ktore vytvoris na OSX budes testovat ako?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

predsa na linuxe cez wine :facepalm:
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

to som sa zasmial, hlavne na tom, ze je to najviac upgradovany system alebo ako to tam nazvali. ved to ludom vnutili! bez suhlasu si Win stahuje upgrade a potom ta donuti to nainstalovat. tym by som sa vazne nechvalil. to je smutne. uprimne neznasam windows a jeho produkty. amen.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Špecificky posielam redaktorovi špecifické kvety
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

réza s božkou dakuju
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Mily mrkvosoft - a bude horsie, pretoze ziadna normalna firma dnes na humusny grcavy hybrid Win10 nebude prechadzat ked nemusi, pretoze vo firemnom prostredi to ma v roku 2016 asi 100 nevyhod a nevidim vyhody. Na konci roku pana 2019, pol roka pred ukoncenm rozsirenej podpory Win7 OK, to by som chapal ... ale aby som mal ciel premigrovat v tomto roku? A na kieho Krista?????? To nema za ciel ani vyznamna cast domacich pouzivatelov, nie to este firemne prostredie, kde sa neda zmenit OS len tak, kde to chce dlhymi rokmi odladeny OS, ktory je na trhu dlhe roky, specificke softy malokedy idu hned na novom humuse co je na trhu pol roka. Vo firemnom prostredi moze byt problem aj posraty browser nie to este cely OS !!!

Kto dnes potrebuje nieco viac ako Win7 a Off2010? Posledne kvazi "normalne" Wokna a Kancel od MS?
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Mas pravdu.
Ale office 2013/2016 a Win10 maju kvalitne zapracovanu telemetriu na zber dat, ktore znamenaju dalsie prijmy pre MS. Stary office a win im uz zisk nijako neprinasa a je to proti obchodnej strategii MS :-)
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Mne nejde ani tak o zberanie dat (to bolo vzdy), ale tie veci su jak pre cistych c0c0tov - aby aj Romka vedela dat na XichtoKnihu novu fotku svojho zrekonstruovaneho hajzla bez toho, ze by vobec vedela kde ma tu fotku ulozenu a ci ju ma vobec ulozenu, resp. dokonca aby vobec vedela co to znamena mat ju ulozenu a mat potuchy o strukture svojich dat (subory, adresare ...).

Wokna su dohumuseny schyzofrenny hybrid a Office jedna oblakoidna gracanica. Nic z toho sa uz ani len neda nainstalovat bez pristupu na internet! A obidve (Wokna aj Kancel) su vycackane hnoje.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Kancel používam iba ten slobodný. Chcel som, vážne som chcel kamcel od MS ale 2010 sa už nedá kúpiť a o novšiu nemám záujem. Preto LO.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ano, ako samotny uzivatel. Problem ale nastava u firiem, kde uz len niektore programy z MS balika sluzia ako rozhranie pre hlavny pracovny SW. A ked mas licencie s 5 cifernou cenovkou za 1ks, tak sa vyseries na ich riesenia "zadarmo" ked ti mozu sposobit realnu stratu vo vyske licencii. To nikto riskovat nebude a to je odpoved preco sa tak velmi idioti cuduju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vela ludi si neuvedomuje, ze ak pracovnik za mesiac zarobi 1000€, statu musis dat 1500€ a tebe musi vyrobit aspon tolko aby si nebol v strate. Nejaky smiesny ofis za 250€ na 5 rokov osral pes, to nieje relevantna polozka! Navyse produktivita prace na office je u vacsiny ludi diametralne odlisna od LO, ktory nepoznaju.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

zle som to napial :) statu musis dat 500 a celkovo ta pracovnik vyde 1500. Ak vymenim PC raz za 5 rokov, tak ma ofis na mesiac stoji 4,2€.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

35,2% je to presne v roku 2016
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Precitaj si este raz, co som napisal. Sral pes cely office, ale ked ti primarny SW za 10k € podporuje office resp aj win len do urcitej verzie - kvoli implementacii, betatestu a fungujuceho len ako rozhranie (nehovoriac, ze ti pada zaruka a zanika povinnost servisnej zmluvy zo strany dodavatela), tak moze byt cely balik aj zadarmo ak ti sposobi znefunkcnenie softu za tazke prachy a rovno na celom oddeleni asi tazko budes migrovat. A to este nehovorime o dalsej infrastrukture s priamou nadveznostou na dalsie SW. O tom ja vravim, preco firmy len tak z roka na rok neprejdu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja s tebou suhlasim a len dodavam ze office za 250€ nieje pre firmu az tak drahy, ked pracovnik mesacne stoji 2-3-4x viac. Office kupis teoreticky raz za 5 rokov s novym PC, casto ani to nie. V skutocnosti dnes je velky podiel PC s winXP a MSO2003, pripadne novsie s MSO2007, ale aj tie maju pomaly 10 ROkov! Takze to by si mal 25€ na rok = 2€ mesacne. No budes sa yebat s libreoficom ked usetris 2€ mesacne? no nebudes!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aha takto si to myslel. Hej v tom pripade hovorime o tom istom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ze si nas stat zbytocne plati upgrady za 52M je na uplne inu debatu a na verejnu popravu zodpovednych na namesti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co furt placete nad MS? ako nech sa nik nehneva, ale kazda firma chce zarobit, dokonca aj ty nechodis do prace zadarmo, ale aby si zarobil. Tak co sa cudujete? budme radi ze mame windows, keby nebol vsade je linux alebo jablko, aj ked linux je ok. Kazdy ide za ziskom uz ako to je druha vec, ale tak robia to vsetci, vzorova ukazka je skylink zadarmo a potom s poplatkom, ale vsade plati veta, nechces nepouzivaj a je jedno co, nebudete potom plakat a vytvorte nieco vlastne :)
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Mas idiotske argumenty dokonca aj na trolla
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

jj lebo ty si mi ukazal lepsie blbecek
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Keď vidím "analytická spoločnosť Gartner", prestávam čítať článok. Šašovia s odhadmi presnými asi ako odhady slovenských politológov.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

kazdy sa niecim zivi, ako povedala slapka z kriznej
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

win 10 + office 2016 je mega shit..

win7 ent + office 2010 uplne top kombinacia.. // este 2013tka ako tak.. ale zvysok tragedia..

dufam, ze najblizsich 5r nebudeme nasadzovat tuto NSA spehovacku do firmy..
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

win 7 pro + office pro 2007 je top :P
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

win 98 + office 95 je upe top top kombinacia. ale zvyok je tragedia.
aj ty si taky traged.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:

Pridať komentár