neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Hacker zrejme objavil nový model Tesly vo firmvéri existujúcich

Značky: Tesla Motors / Teslazaujímavosti

DSL.sk, 9.3.2016


Počítačový expert Jason Hughes zrejme objavil nový zatiaľ neohlásený model elektromobilu Tesla Model S analýzou firmvéru distribuovaného na súčasné vozidlá používané bežnými zákazníkmi.

Upozornil na to Jalopnik.

Hughes konkrétne vo firmvéri identifikoval zmienku o novom modeli P100D, ktorý by zrejme mohol byť novým modelom s nezanedbateľne väčšou 100 kWh batériou. V súčasnosti Tesla ponúka Model S s batériou 70 kWh, 85 kWh a 90 kWh.

Tento nový model je zmieňovaný vo firmvéri 7.1 podľa neho už takmer dva mesiace, pričom v zostavení 2.13.77 pribudlo aj logo označenia nového modelu. Hughes vo firmvéri podľa svojich vyjadrení objavil aj ďalšie informácie, tie zatiaľ nezverejnil.

Po zverejnení informácií o novom modeli sa Tesla podľa jeho vyjadrenia pokúsila downgradovať verziu jeho firmvéru na nižšiu, 2.12.45. Na túto informáciu zareagoval aj Elon Musk, podľa ktorého tento krok nebol uskutočnený na jeho pokyn.


Logo nového modelu, pozadie doplnil Jason Hughes


Firmvér respektíve operačný systém určený pre celú triedu zariadení už aj v minulosti odhalil nové modely napríklad smartfónov, okrem iného iPhonu. V tomto prípade išlo ale o technické modelové označenie ako napríklad iPhone2,1, ktoré neodhaľovalo informácie o parametroch.

Operačný systém užívateľskej funkčnosti vozidla Model S je postavený podľa dostupných informácií na modifikovanej verzii Ubuntu, ako hacker získal prístup k firmvéru na analýzu v aktuálnych príspevkoch o identifikovaní modelu P100D neinformuje.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami


inzercia



Diskusia:
                               
 

Coze tesla je na ubuntu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ubuntu je na tesle
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

afrika
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj gogol auto beha na ubuntu, upravene samozrejme.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

upravene ubuntu ci auto?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

ano
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Našťastie. Keby tam boli Widly museli by namontovať Ctrl Alt Del klávesy.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Spojka + Brzda + Plyn
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Spojkovy pedal na Tesle? To pocujem prvy krat...
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Mňa viac šokoval ten plynový... veď je to elektromobil...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

a čím asi tak vodič to auto zrýchľuje?

plynový pedál na benzínoch alebo diesloch ťa nešokuje?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Preco by mal sokovat? Ved plynovym pedalom sa reguluje mnozstvo privadzaneho vzduchu (plyn).
V Tesle sa kam privadza vzduch stlacenim pedalu? :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Akože plyn, Ty jelito!
Aby si mal zážitok ako v bežnom aute.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Hit the accelerator... Ziaden gas u Tesly.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

hmmmm, jelito .... :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

*odvádzaného
Odpovedať Hodnotiť:
 

S tebou musi byt v krcme "sranda"
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To by boli CTRL, ALT, DEL pedale :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lebo uzivatelska ergonomia a lahkost pouzitia je az na prvom mieste
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a pri sportovejsej jazde by sa ti v zakrute restartol system...to nie je dobre riesenie :)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ani pri športovej jazde nejde o dobrotu riešenia, možnosť športovejšej vylučuje už predpokladanie situácií.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri športovejšej jazde zvládaš naraz stláčať 3 pedále?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno, ale netreba. Pri manuálnom podraďovaní počas klesania v ostrej zákrute s automatickou prevodovkou, umožňujúcou aj ručné radenie +-1 stupeň, spojku "stláča" auto. Len na to treba zodpovedajúce brzdy, nakoľko zo v štandardných edíciách modelov dodávaných sa môže príliš dymiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tri pedále pre dve nohy - no paráda... :-D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak to dúfam, že klavír má len 10 kláves.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To nie je dobré znamenie pre budúcnosť softvérom riadených zariadení, že kadejaký pako sa do nich dostane a kadečo môže páchať!
Treba bezchybné ROM pamäte, žiadne prepisovateľné.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

jasne maniak, zase si si nezobral lieky, vsak?
zakazal by som aj citanie z tej ROM este nejake zle hakeri budu citat firmver auta, ktore ti vozi rodinu :O
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Niektoré OS poznajú aj atribút súborov: Execute Only.
Teda umožňujú spustenie súboru ale nie jeho čítanie(kopírovanie).
Niet nad na pevno zapojenú logiku.
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Pre spustenie programu ho musíš vedieť prečítať. Existujú architektúry, ktoré by ti pravdepodobne znemožnili skopírovať program, ale neviem ako by na tom bežalo ubuntu...

OS môže poznať koľko atribútov len chce, stačí mať dostatočné oprávnenia alebo dieru v systéme a si nahraný.

Vo všeobecnosti, bezpečnosť nesmie závisieť na utajovaní algoritmov, to sme sa už hádam naučili. Zabrániť prečítaniu programu je prakticky nemožné.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rozdielne súborové atribúty pre čítanie a spúšťanie existujú práve aj preto, aby nebolo potrebné musieť čítať, preto zdôvodnenie nutnosti čítania nie je opodstatnené.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Vo svojom príspevku som čítaním myslel fyzické čítanie, tzn. k tomu, aby si "spustil" program, musíš jeho obsah prečítať z nejakej pamäte, pričom ho následne interpretuješ ako inštrukcie pre procesor.

OS, ako som už spomenul, môže vynútiť nejaké prístupové práva - tzn. môže ti zabrániť otvoriť súbor pre čítanie. Ak už túto kontrolu v OS nevieš obísť, nič ti nebráni si pamäť prečítať pomocou iného OS alebo hardvéru.

Povieš si, máme šifrovanie - ale keďže program sa musí niekde čitateľne nachádzať, "stačí ti" sonda na procesore / RAM (obsah ktorej už nie je typicky zašifrovaný).

Áno, môžme sa baviť o tom, že budeme mať bezpečný hardvér, ale zatiaľ to bola len vždy otázka financií a kreativity (problematika postranných kanálov), navyše takýto hardvér nie je typicky dostatočne výkonný.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Definícia nefyzického čítania RAM umožňuje pri stávajúcich možnostiach vedenia tejto diskusie overiteľne presnejšiu predstavu ako snaha o sprostredkovanie fyzického.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na to aby si dnes mohol pouzivat bezchybne ROM pamate potrebujes len jednu jedinku vec. Porozmyslaj aku!
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ich obsah.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

NIE.
Do bezchybych ROM pamati potrebujes predsa BEZCHYBNY OBSAH!

Mas doma v sufliku BEZCHYBNY program na soferovanie auta?

Alebo ty by si zvolaval auta a vymienal v nich ROM chipy?

Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Ty si dnes nejaký pomýlený...
Hacker sa nedostane do ROM priestoru. A jasné, bezchybný obsah ROM snáď samozrejmosť. A ak nie je, treba určitú časť zapojeť napevno logickými obvodmi.
Spomínal som niekde pamäť RAM?
To aby som Ťa vyviedol z omylu...
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Ako mozes v jednom prispevku napisat:

- bezchybný obsah ROM snáď samozrejmosť

a hned potom

- časť zapojeť napevno

Uz chapes? A hlavne nikoho nevyvadzaj.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak ako Ty tie nezmysly o páchateľoch. V ROM pamäti sa nič neuhniezdi. Pamäť je z princípu bezchybná. Ale tu ide o životy, preto som principiálne navrhol časti riadenia auta nerobiť softvérovo, ale napevno zapojeným hardvérom. Je to o niečo spoľahlivejšie. Tu nejde o zlyhanie ROM ako takej, ale predsa ak má na činnosti elektroniky visieť aj život človeka, mali by byť obvody čo najspoľahlivejšie. A bez prítomnosti pamäte RAM sa tzv. hacker kam dostanie? Nikam.
RAM tam v podstate netreba. Ale asi nie si hardvérista, čo niekedy robil aspoň čosi s číslicovými obvodmi...
Takže vyvedenie číslo 2.
Ak ešte nechápeš čo tým myslím, bude aj č.3.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A už č.3 bude logicky konzistentné či zase až nasledujúce?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Stale nechapes. Citaj a premyslaj!!!

Ukaz mi v mojich prispevkoch kde som hovoril o pachateloch a hackeroch. Co to sem pleties??

Ja hovorim o bezchybnom programe na soferovanie. Je uplne jedno ci bude v ROM alebo ako napevno zapojeny HW. Takze este raz:

MAS BEZCHYBNY PROGRAM NA SOFEROVANIE?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Máš, ale môže zlyhať hocičo.
Tam kde je softvér, nech je akokoľvek dokonale napísaný kód, môže predsa zrejme viac toho zlyhať, ako u pevne zapojených obvodov. Ale to je zasa podstatne zložitejšie, takže zasa stúpa chybovosť. Tak navrhujem nejaký kompromis.
A medzitým som písal o tom, ako sa do toho nedostať...

Odpovedať Hodnotiť:
 

A už bude logicky konzistentný či zase až nasledujúci?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ked mas, tak ukaz!
Odpovedať Hodnotiť:
 

a jak ta zastavi policia v NWO ?... uz teraz sa to da... lebo Schiferka je mokra z toho . ze jej auto zaparkuje samo
Odpovedať Hodnotiť:
 

"model 3" bude predstaveny 31.marca... uz sa tesim :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Načo? Na výron?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

haha ten bol dobry :D este stale sa smejem. Tesim sa, ze pribudne dalsie el.auto tento-krat mimo luxury triedu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

V Tesle som sa viezol a uz nikdy viac! Uplne sa mi kvoli nej sprotivili vsetky ostatne auta... Radim vam, ked vam nejaky majitel Tesly ponukne, ze si ju mozete vyskusat, dajte od toho ruky prec. V opacnom pripade vam budu vsetky auta so spal. motorom pripadat ako zastarane veterany..
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ty tomu nerozumies
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ty tomu nerozumies
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ja by som zase chcel objaviť Teslu na svojom dvore...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

posielam teslu ^^

http://dopice.sk/gMq
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Posli. Tieto stare radia stupaju na hodnote a su krasnym dizajnerskym prvkom. Nie nie som bio raw hipster, len mam rad tieto stare radia a televizoty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie je pravda ze ma mode 85, 85 kWh bateriu.
ma 81 kWh bateriu teoreticky a 78 kWh prakticky (vyuzitelna, nabijatelna).

60 model ma 60 kWh aj teoreticky

koli tomu savedu na ev strankach polemiky, o tom preco klamali a co vlastne panasonic dodal a co chceli aby dodal, atd.

ohladne 90 a 70 verzie neviem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

som sa ožral som hladný a je mi zima :)
hee hee tak ju hackol asi nasiel dieru a tu pouzil pravdepodobne ked si chcel vo svojom velkom kancli vytlacit na tlaciarni
obrazok Janky v dobrom tak sa stale pripajal na
Teslu cez nezabezpecenu WiFi a tak ju Hackol :)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár