neprihlásený Sobota, 28. septembra 2024, dnes má meniny Václav
Astronaut po roku vo vesmíre narástol o 5 cm

Značky: vesmírzaujímavosti

DSL.sk, 4.3.2016


Astronaut Scott Kelly, ktorý sa v stredu vrátil z dlhodobého pobytu na medzinárodnej vesmírnej stanici ISS, vo vesmíre narástol až o približne dva palce, v prepočte cca 5 cm.

Informuje o tom CNN na základe informácií predstaviteľov NASA.

Nárast výšky pri pobyte na ISS je očakávaný, keďže kvôli absentujúcej gravitácii sa rozťahujú platničky medzi stavcami chrbtice. Podľa NASA sa výška Kellyho krátko po pobyte na Zemi zase upraví na jeho pôvodnú výšku pred letom.

ISS sa síce nachádza len vo výške 400 km a úroveň gravitácie v tejto výške je len o niečo slabšia ako na povrchu Zeme, vďaka orbitálnemu pohybu ISS sú objekty na vesmírnej stanici ale v neustálom stave voľného pádu a gravitácia ich tak nepritláča k lodi.

Prostredie na ISS sa tak označuje za prostredie s mikrogravitáciou.


Kelly po stredajšom pristátí v Kazachstane, kliknite pre zväčšenie (foto: NASA / Bill Ingalls)



Kelly strávil na ISS v aktuálnej misii 340 dní v rámci projektu analýzy dlhodobého vplyvu pobytu vo vesmíre, za účelom budúcich dlhodobých misií na Mars. Takýto čas tu bol spolu s ruským kozmonautom Michailom Kornijenkom. NASA stav Kellyho v rámci viacerých experimentov, ktoré boli súčasťou výskumného projektu, porovnávala s jeho dvojčaťom a bývalým astronautom Markom Kellym.


Zostup a pristátie modulu Sojuz s Kellym (video: NASA)



Kelly počas dlhodobého pobytu na ISS realizoval množstvo experimentov, okrem iného spolu s kolegami vôbec prvýkrát jedli rastliny dopestované na ISS pod umelým LED svetlom.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Let SpaceX s posádkou na ISS má odštartovať dnes, video
Android 15 má zlepšiť používanie pri veľa notifikáciách
Arm údajne chcela kúpiť podstatnú časť Intelu
Kataster nehnuteľností nefungoval kvôli poruche diesel agregátu
Satelitné internetové pripojenie Starlink má 4 milióny zákazníkov
Trailer pokračovania populárneho seriálu The Last of Us podľa počítačovej hry
Projekty Tor a Tails sa spájajú
K dispozícii aktualizácia operačného systému pre routery OpenWrt 23.05
Pre problematické desktopové Intel CPU ďalšia aktualizácia mikrokódu a BIOS-ov
Samsung uviedol ďalší SSD, stále nevyužíva naplno PCI Express 5.0


Diskusia:
                               
 

Konečne pregnantný dôkaz scvrkávania sa Zeme.
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Astronautovi narástol o 5cm...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Pornoherci ho nenávidia vďaka tomuto jednoduchému triku.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

:D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

:D :D :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemas to domyslene, pri gravitacii ti bimbaska taha k zemi, cize ten sa mu scvrkol
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

+5cm a z královnej sa stal král.
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Cely titulok: Astronautovi narastol o 5 cm, uz ho ma 8 cm-veho. Jeho zena je stastna, ale ho chce este poslat na 600 dni do mikrogravitacie...
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

Velkost je témou číslo jeden.Rieši ju aj kandidát na prezidenta Donald Trump.
http://ow.ly/Z3YDN
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ich hlavnou ulohou vsak bolo vyvratenie teorie tzv. "ponorkovej choroby" kvoli buducim misiam na Mars. NASA uspesne vyvratila existenciu tejto choroby, co potvrdil aj kozmonaut Miller. Jeho rusky kolega Michail Kornijenko vsak nemohol odpovedat, pretoze sa z misie zahadne nevratil...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Presne pre toto sa tu potichu nasieram.
Z misie sa v RUSKOM Sojuze vrátili RUS Kornijenko, RUS Volkov a slávny americký astronaut Kelly o ktorom čítam v slovenských médiách už asi piaty článok ako o supermanovi.

Hlavne že EU rozbieha program o boji s ruskou propagandou, lebo fakt už je to tu s tými rusmi hrozné ako si hulvátsky postavili koncentrák rovno na Hviezdoslavovom námestí, robia si tu čo chcú, každý sa ich bojí poslať do riti.

Ale čo už, zajtra sú voľby a ja mám šancu prezentovať svoju lásku k NATO. A veru budem.
Odpovedať Známka: 5.1 Hodnotiť:
 

Ja som z Presova. Vzdy ked som na Hviezdoslavovom namesti, som riadne nahnevany z toho plota. Este stastie, ze tam chodim len obcas.
Ten plot tam nie je preto, aby ich ochranil. Je tam preto, aby vsetci videli, kto to tu riadi. Demokraticky :)
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Blbosť, ploty sú len preto, aby ich mohli preliezať mačky.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

jj a rovnako americka vlajka, ktora je nad Carltonom. Nech vsetci turisti vidia, komu tu lizeme analy...
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

Trefne napisane!
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Nick Neviem opat potvrdil svoj kokotizmus, do kazdej temy zamota politiku. Cele dni tu vypisuje tie svoje kokotiny, somrak, kery nema ani na pivo a ak vylezie von tak len vysomracit cigu, smrdi horsie ako ciganska pica starej tlstej spoluobcany, ktora byva nad nim a este aj ta ho ma v pici.
Odpovedať Známka: -3.2 Hodnotiť:
 

obdivujem tvoj prehlad a skusenosti
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ja ho tiež obdivujem, perfektne ma vystihol. Ale v jednom sa predsa len mýli, nemotám politiku do každej témy. Mám aj čisto grammarnazistické príspevky.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nebud ako kreten. Dobre to ironiou vystihol. Par rokov dozadu tu bolo aspon 20% clankov o Ruskych uspechoch, 60% USA a 20% zvysok sveta vratane EU.

Posledne 2 roky to je ale 5% o Rusku a aj to 3% negativne. 80% o USA a 18% cely svet vratane EU.

A vsetky media kricia, ze tie pozitivne 2% tvoria obrovsku rusku propagandu, ktora vytlaca demokraciu a zdravy rozum. Si skus pozriet CT archivy - co tvrdili pred 4 rokmi a co tvrdia posledne 2 roky.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ak je rec o kozmonautike tak tam Rusko neskutocne zaostava a dokonca v slovenskych mediach sa ani nespominaju vsetky neuspechy. Za posledne 3 roky maju 6 zlyhani startov rakiet, Vostocnyj nie je dostavany, robosi nedostavaju vyplaty, sondu nemaju ani jednu, vyvoj novych nosicov Energia pozastaveny, jedine cim prispievaju je taxik na ISS.

Na druhej strane ma kozmonautika obrovsky rozmach v USA cez sukromne spolocnosti, NASA pripravuje najsilnejsiu raketu SLS v historii na medziplanetarne leti a lod Orion, po Marse behaju vozitka, su tam stacionare, okolo Marsu a po celej slnecnej sustavy lietaju US sondy. Este aj Cina je uz daleko pred Ruskom a dokonca este aj ta poddimenzovana Europska agentura ma svoj prinos (teleskopy, teraz ExoMars atd.)

Propaganda je jedine ruska tak ako v minulosti, uspechy zvyraznit, neuspechy zamiest pod koberece a co je ruske to je najlepsie. Typicke ruske.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Hamburgery vo väčšom množstve spôsobujú ľahkú mentálnu disfunkciu. Trochu tie tvoje čísla uvediem do súvislostí:

Krajina - počet štartov - počet zlyhaní

2013
Rusko - 35 - 2
USA - 19 - 0
Čína - 15 - 1
Európa - 5 - 0

2014
Rusko - 37 - 3
USA - 23 - 1
Čína - 16 - 0
Európa - 7 - 0

2015
Rusko - 29 - 3
USA - 20 - 2
Čína - 19 - 0
Európa - 9 - 0

A to ešte spomeniem, že polovica vyspelých demokratických USA štartov sú Atlasy so starými dobrými ruskými motormi RD-180.
Chalan, ty si proste komik. SpaceComic.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Len potvrdzujes moje slova. Rusko ma za tri roky osem zlyhani pri jednej statnej agenture, ktora pouziva sice stare nosice, ale odskusane a je to rusky statny moloch.

V USA je rozmach sukromnych firiem a obzvlast v kozmonautike plati, ze priekopnici maju spociatku problemy tak ako mal kazdy v zaciatkoch. Porovnavat mlade US sukromne firmy a ich neuspechy so statnym ruskym moloch je uplne mimo. Okrem toho napr. pri SpaceX sa za neuspech rata aj nepodareny navrat prveho stupna, ale samotna misia bola uspesna. O zachranu prveho stupna sa pokusaju ako prvi v historii a jeden uspesny navrat na pevninu uz maju.

A to su len leti, zisti si nieco o sondach, roveroch, malych US raketoplanoch, ktore lietaju kludne dva roky a potom sa same vratia atd.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nechce sa mi. Ty si proste melieš tie svoje hlúposti.
Nie, u SpaceX sa neráta za neúspech návrat prvého stupňa. Kritériá sú rovnaké pre všetkých.

Nie, nič si nebudem zisťovať o malých raketoplánoch. To tvoje neskutočne zaostávajúce Rusko urobilo 101 štartov, zatiaľ čo superúspešná Amerika 62, aj to polovicu s ruskými motormi. Čína ich zatiaľ urobila 50. Tiež s ruskými motormi.

Hlavu máš prepláchnutú coca-colou a mne sa nechce strácať čas tlachami. Koniec debaty.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Nejde o kvantitu, ale kvalitu. Pochop, ze rusi vyuzivaju rakety zo 60tych rokov, ktore sice priebezne modernizuju, ale nikam dopredu sa nepohli, este ani kozmodrom si nevedia postavit, mnohe ich rakety pohanaju toxice latky podobne ako tie cinske, tam sa ohlad na bezpecnost a zdravie neberie, vesmirny vyskum ziaden, jedine co im teraz ide a su v tom jediny, je taxik na ISS aj to len preto, ze USA skoncili s raketoplanmi (bez ktorych by mimochodom ISS neexistovala v takej podobe ako existuje) a sustredili sa na sondy a skumanie planet. A pozri ako akceleruje sukromny US sektor, nieco uzasne, len to bolsevik nepochopi, ten vidi rusky moloch a staci mu to ku stastiu.

Ano, dakuj superuspesnej Amerike, lebo inak by si tie svoje magorie nevypisoval po nete na PC (co je prinos zapadu), ale tak debadoval v miestom senku pri palenej samohonke.
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Bez Sojuzov by takisto ISS nevyzerala tak ako vyzera, to si uz nejak opomenul
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Najobjemnesie, najtazsie casti a moduly priniesili raketoplany, ktore mali 4-5x vyssiu nosnost, 30 ton raketoplan vs 6-7 ton pri Sojuze.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

"Medzeraneviemčo" Ty si celkom dobre vypatlaný!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Rusi su jediny, co teraz dokazu dopravit na ISS ludsku posadku, to je jasny znak zaostavania.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Po ere raketoplanov bolo pre USA vyhodnejsie si platit taxik na ISS u rusov a namiesto taxikarcenia sa sustredit na medziplanetarny vyskum. Obrat nastal po ruskej agresii, rusi zvysili cenu za osobu a mozu vidierat. Samozrejmne to NASA riesi, pozri si nieco o novej lodi Orion, ktora sa uz o rok vyberie sice este nepilotovana okolo mesiaca, v porovnani so Sojuzom korab pre 6 ludi, pozri si nieco o rakete SLS, ktora Orion vynesie atd.

Z dlhodobeho hladiska je taxik na ISS nezaujimavy, nic neprinasa, nic neposuva dopredu, rutina, vytahovat tuto skutocnost je v celkovom kontexte vyvoja v kozmonautike odveci.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ako píšem...
ty si neskutočne vypatlaný!!!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Rusi su jediny Rusi. Pravdivosť zvyšnej časti príspevku je neoveriteľná.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

"jedini"
Odpovedať Hodnotiť:
 

A snaha o benevolentné uznanie opodstatnenosti čo najväčšej časti príspevku je hneď v nasledujúcom kroku zmarená nebojácnym bojovníkom Jazykovedného ústavu Ľudovíta Štúra.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máš tam chybku, vychádza ti to trochu viac než by bolo slušné očakávať. Si to prerátaj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skurvené veľmoci a ich prijebaná propaganda! Zakázať ich všetky!Dojebali celý internet!A horník je usafil,to už dávno viem...Do piči,je ešte niečo normálne na nete,alebo už len bulvár a propaganda?Velebnosti,jdou blejt...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

"vďaka orbitálnemu pohybu ISS sú objekty na vesmírnej stanici ale v neustálom stave voľného pádu a gravitácia ich tak nepritláča k lodi "
tomu nemrozumiem.Keby ta lod letela,padala k povrchu zeme tak igerozumiem.Takto "leti dopredu" ako eroplan len vyssie.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Leti dopredu a zaroven pada. Sak sa hybe po kruhovej drahe narozdiel od rovnej eroplanu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Omyl. Aj aeroplan leti po zakrivenej ploche. Pokial nehovorime o modeloch lietadiel.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Omyl, raketoplan leti po zakrivenej ploche v tvare deravej sisky.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nemýľ si aeroplan s raketoplanom
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked hodis ostep leti dopredu a po chvilke padne. ked ho hodis prisilno odleti do vesmiru. ak ho hodis akurat rychlo tak vyleti dost vysoko aby ho nebrzdila atmosfera ale nadalej sa snazi padnut na zem. on ale leti tak rychlo ze jeho padanie na zem sa presne vynuluje so zakryvenim zeme (stale sa snazi padnut za roh, ale Zem je gulata). cize leti dookola a dokolecka. gravitacia tam sice je skoro rovnaka ako tu na Zemi, ale mozme ju odignorovat, lebo je nepodstatna kedze stale padas a vsetko okolo teba rovnako rychlo.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

*ze jeho padanie na zem sa presne VYCENTRUJE so zakryvenim ...

Kristepane, zakryvením?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Má byť Veľké Z ?
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Vieš že ani neviem? Spýtaj sa pôvodného autora ako to myslel, ja som len plagiátor.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Nemyslel.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

sa mi neda vycentrovat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja mam hrubku(lebo diktaty) a ty nevies citat(lebo neviem?), inak by si si vsimol ze som nepisal o VYCENTROVANI.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Len drobne doplnenie - ked ho hodis zo Zeme, tak dokolecka lietat nebude, lebo by nutne padol spat, kedze po opusteni Tvojej ruky bude letiet po elipse, ktora pretina povrch zeme.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

keď ho hodí vodorovne pred seba z Mount Everestu, tak sa nepretne nikde ...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prdlajs.
Pichne do chrbta ďalšieho alpinturistu z Prahy, čo si spraví piknik na vrchole :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prazski alpinisti su ohrozeni najme v Tatrach
Odpovedať Hodnotiť:
 

pockaj pockaj. a rakety vypustene zo zeme nutne padaju na Zem? ci pan je priaznivcom Flat Earth Society?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spoločnosť Static Earth Society neumožňuje personálnu previazanosť vzhľadom k členom a/ani priaznivcom združenia Flat Earth Society.
Odpovedať Hodnotiť:
 

raketa vs ostep - ak ten ostep nebudem mat sposob ako si udelit dodatocny impulz po opusteni ruky tak padne (vdaka atmosfere nepomoze ani spominany hod z Mont Everestu - jedine ak z Mons Huygens - aj ked s drobnymi problemami)

A nie, pan nie je priaznivcom Flat Earth Society - ked uz tak skor priaznivcom Kerbal Space Program.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no to by ma zaujimalo. vies mi to prosim dako dovysvetlit? lebo ja som v tom ze je dolezite mat spravnu rychlost v spravnom momente. to ci ju dosiahne naraz a je dostatocna aby vydrzala do spravneho momentu, alebo ju ziskava postupne je podla mna nepodstatne ak zanedbame pripadne znicujuce pretazenie pri starte a teplo vzniknute trenim o atmosferu.

lebo ak chces ist do detailu tak ano rukou tak rychlo ostep nehodi nikto (chuck norris nie je nikto!). islo o vykreslenie principu obehu okolo zeme, nie detailny popis

ci je to inak?
Odpovedať Hodnotiť:
 

"spravnu rychlost v spravnom momente" - mas pravdu, len ten spravny moment nie je na povrchu zeme.

Bez dodatocneho impulzu bude ten ostep (raketa) obiehat po eliptickej drahe. Toto v podstate znamena, ze po jednom obehu (ignorujuc atmosferu) bude presne v tom istom mieste (ak by sa zem netocila) - lenze ak ten hod nebol rovnobezne s povrchom zeme, tak ta elipsa pretina povrch zeme. Ak zaratas atmosferu tak sa ti ta elipsa zmensuje az ...

Pri tom paralelnom hode sa vratis do povodneho bodu (ked hodis dostatocne silne) - ked hodis silnejsie dosiahnes len to ze zvysis najvyssi bod tej elipsy, ale stale sa vracias do povodneho bodu.

Ak sa chces dostat vo vsetkych bodoch drahy nad atmosferu, tak potrebujes aspon dva body v ktorych dodavas impulz - pri starte a nasledne v najvyssom bode tej elipsy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vďaka mrte vesmírneho odpadu a kdejakých satelitov, oblietajúcich okolo nej po presne vypočítaných a monitorovaných dráhach, sú dodatočne impulzy iba vecou finalizácie výberu prvkov ich podmnožiny , ktoré s tým neprestanú bez priameho zásahu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobre. Zostrucnim to ako "ked ostep jebnes o stenu jaskyne neobleti celu zemegulu". Co je sice fasa poznatok ale niekomu kto nerozumie konceptu obehu telesa okolo Zeme je to uplne nepodstatna informacia aj ked pravdiva. Ked budes nabuduce malemu decku vysvetlovat ze slnko svieti nezabudni hovorit o teplote absolutne cierneho telesa a o kvantovych javoch ktore su v slnku pritomne aby si nahodou nevynechal vsetko...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je predsa očividné, že v jaskyni ani iné slovné vysvetlenie pojmu "slnko svieti" nie je možné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pravdepodobne sa jedna o fyzikalne korektnejsie vyjadrenie. Ja by som to ludovo popisal tak, ze na stanicu posobia dve sily. Gravitacna smerom do stredu zeme a odstrediva presne opacnym smerom. Potom uz staci iba nastavit rychlost pohybu stanice tak, aby na seba posobili rovnako velke sily a pohybova sustava bola v rovnovahe.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Tam pôsobí iba jedna sila, a to dostredivá gravitačná :P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

iba jeden z vas spomenul odstredivu. dve pritazlivost odstrediva finito
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Odstrediva sila tak ako to tu chapete realne neexistuje. Je to pomocka, ktora sa pouziva v rotujucich (vseobecne neinercialnych) vztaznych sustavach ako virtualna sila. Jedina sila, ktora posobi na teleso na obeznej drahe (ako spomenul niekto vyssie) je dostrediva sila (v tomto pripade gravitacia).
Odporucam precitat:
http://dopice.sk/gJb
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Suhlasim, ma to logiku. Ale kedze na hodinach fyziky ma sudruh ucitel ucil o odstredivej sile, nemal som dovod mu neverit. Odvtedy som sa s nou uz v studiach nestretol, takze mi to ostalo po starom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

som zvedavy o kolko sa scvrkne po 1 roku pobytu v gravitacnom poli 1g

ak by bol rok niekde v silnejsom grav poli (1,5 g), mal by vymakane svaly, kedze by mal o 50% vacsiu tiazovu hmotnost
Odpovedať Hodnotiť:
 

(samozrejme zotrvacnu hmotnost by mal furt tu istu :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No hmotnosť sa skôr zvykne filozoficky rozlišovať ako gravitačná a zotrvačná (a potom experimentálne dokazovať, že to vyjde s obrovskou presnosťou rovnako). Tiažová nie je hmotnosť, ale sila.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je vec nazvu, pokial pod gravitacnou a tiazovou hmotnostou myslime to iste
Odpovedať Hodnotiť:
 

No práveže jeho gravitačná hmotnosť je tá istá, akurát je priťahovaný väčšou silou, lebo Jupiter má inú hmotnosť. Pokiaľ mi je známe, hmotnosť telesa je rovnaká, až na relativistické efekty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmotnost ktora ostava "ta ista" sa nazyva zotrvacna. Je to akasi vlastnost hmoty (doteraz je to zahada, vid Higgsov bozon zodpovedny na atribut "hmotnosti"), kazdeho atomu ci elementarnej castice, ci uz v medziegalaktickom priestore, alebo na povrchu hviezdy. Ak dramaticky (o desiatky %) niekto nezmenil povet atomov mojho tela (radovo 10^28), moja zotrvacna hmotnost ostava rovnaka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ta ktora sa nazvime to "meni" je tiazova. V skutocnosti sa nic nemeni, iba na teleso posobi vacsia gravitacna sila a odlepit ho od povrchu Mesiaca, Zeme, Slnka ... vyzaduje vacsia usilie (silu). To odlepenie vyzadujuce vacsie usilie si zjednodusene interpretujeme ako "vacsia hmotnost", pretoze napr. vaha na Mesiaci by pri 1 kg zavazi (1 kg na Zemi) ukazala iba ca 1/6 kila a pri Slnku desiatky kil. V skutocnosti sa meni tiazova sila posobiaca na zavazie, jeho zotrvacna hmotnost je furt ta ista. Tu musime na nieco normovat/vztahovat a kedze zijeme na planete Zem, tak je normovana/vztahovana na Zem tak, aby 1 kg bol 1 kg. Ak by sme ju normovali na Mesiac, tak by sme sa bavili o rovnakej zotrvacnej hmotnosti 1/6 kg s tym, ze definicia kg by bola na Mesiaci patricne ina, aby to bolo ekvivalentne s 1 kg na Zemi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som myslel gravitačnú v tom zmysle, že ako veľmi bude priťahovať iné telesá (aj keď z akcie a reakcie to musí byť to isté).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Boli tam dvaja - RUS a American
Ale pise sa len o Americanovi a len jeho fotky. A to som postrehol aj na inych mediach.
To musi byt taka silna cenzura ? Pozrel som su rusku TV a tam hovoria o oboch a normalne rozhovory aj s americanom.
Zapnem markizu a tam ani zmienka o rusovi a len zostrihane zabery na americana.
Kedy bude zakon o vyvazenosti nielen politickej ? Ludia maju pravo byt informovani nezaujato a nie podla toho na ktorej strane akurat stoja. !
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ak citas a pozeras mainstreamove a bulvarne media tak co sa stazujes. Mas aj slovenske a obzvlast ceske specializovne portali nehovoriac o zahranicnych, ktore informuju nezaujato a do podrobnosti, lebo vo vede, technike, kozmonautike nemaju politicke chujoviny co robit.

Stazuj sa sam na seba, ze citas to co citas.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Takze, ak je v mainstreame propaganda, tak to je OK a nemam sa stazovat? Dakujem pekne za takych demokratov ako ty.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Statisticky pre kazdy narod plati uz od davnej minulosti, ze vacsina je tupe stado, intelektuali a inteligencia vzdy tvoria mensinu. Mainstreamove media sa sutreduju na co najvyssiu citanost, sledovanost a snazia sa oslovit co najviac, preto ich cielom je bezna tupa masa, ktora konzumuje co sa jej strci pod nos, bulvar robi to iste, ale ma v hladaciku aj tych polointeligentnych na hranici debility. Vysokospecializovne informacie su uzkoprofilovy tovar pre uzku skupinu ludi, ktori si vedie tie informacie najst, vacsinu slovakov zaujimaju chujoviny a nie kozmonatika.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

"pokial tomu dobre rozumiem, ak doma zatvorime dochodcov, naivnych mladych, rusofilov, komunistov, konzervativcov, krestanov, nacionalistov, nevzdelancov ci fanklub borisa kollara, potom to budu konecne slobodne a demokraticke volby?"
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Sloboda je len slovo,nič iné.Tak,ako neexistuje absolútna sloboda,tak ani absolútne otroctvo.Pre človeka-jednotlivca existuje iba možnosť výberu.Dokonca aj tie možnosti sú prevažne ďaleko od ideálu.Všetko ostatné sú len drísty naivcov...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak má iba jednu možnosť, aj vtedy máš na výber...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak je iba jedna možnosť, je to náhoda alebo osud.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja sa im čudujem, že im ešte nikto nezaklopal na čelo.
Ta oni na Zemi kde majú všetko nedokážu žiť ale rači poletia hentam na mars. Chyba bude kdesi inde nie v Zemi. Zrejme to bude tými PC hrami alebo už neviem čím.
Že tam poslali zo zvedavosti Oportunity a dvojča to chápem ale ľudí? Ľudia sú zvláštny.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Pozor, rusofili utocia
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Keby len oni...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Keby len oni...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:

Pridať komentár