Dron nemeckého tvorcu Dirka Brunnera vytvoril nový svetový rekord v rýchlosti vystúpania štvorrotorového dronu do výšky sto metrov.
Rekord uznaný Guinessovými svetovými rekordami bol vytvorený už v októbri, Brunner ale o ňom informoval až tento týždeň, upozornil nemecký Heise.de.
Rekordný dron má nízku hmotnosť, len 906 gramov, a maximálny výkon motorov 2.3 kW.
Na rýchlosť 100 km / h zrýchli za 1.3 sekundy a do výšky 100 metrov pri rekordnom pokuse vystúpal za 3.871 sekundy. Maximálna rýchlosť, ktorú dosiahol, bola 189 km / h.
Pre dosiahnutie takýchto rýchlostí sú potrebné komponenty zvládajúce vyšší prúd, výkon a rýchlosti otáčania ako sú dosahované pri bežných dronoch, použité komponenty ale Brunner neuvádza.
Dron dosahujúci rekordnú rýchlosť stúpania (foto: Dirk Brunner)
Keďže barometrické merače výšky nemusia dávať presné hodnoty dostatočne rýchlo respektíve môžu mať problémy s tak rýchlym stúpaním, Brunner pre zisťovanie výšky používa jednoduchú metódu merania veľkosti veľkého kruhu na zemi v zábere kamery na drone namierenej kolmo dole.
Zábery z vývoja, príprav a rekordného pokusu (video: Dirk Brunner)
Brunner sa do vývoja dronu schopného rýchleho stúpania ale aj zostupu pustil, keďže komerčné drony sú relatívne pomalé a bežné predávané modely potrebujú na vystúpanie do sto metrov podľa neho čas na úrovni 25 sekúnd. Či nájde jeho vývoj okamžité využitie v praxi je otázne, v každom prípade má význam v podobe posúvania možností technológie dronov.
Re: dopredu nic
Od: miro j.
|
Pridané:
25.2.2016 9:34
ok , stavim sa s tebou o 5000 eur ze ano , poslem ti cislo uctu ? lebo na videu je jasne vidiet ze s nim lieta dopredu dozadu aj do stran aby bol v pozicii nad kruhom...
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: gandor
|
Pridané:
25.2.2016 9:33
Zalezi od cociek. Fotograf sa moze rozpisat presne, ale v jednoduchosti - su rozne objektivy schopne zabrat takmer 90 stupnovi zaber, alebo len 2 stupnovi zaber... Zvysok uz je len obycajny tangens (poznas svoj objektiv a na kamere vidis kolko zeme je v zabere)...
chcel by som vediet, ako dlho by tie malicke motorceky dokazali podavat maximalny vykon, plus zaujimavy by bol aj realny vykon dodavany do vrtul, kedze pocitam ze sa tie motorceky slusne zahrievaju a ucinnost ide rapidne dolu
Ono to nie je také zložité ako sa zdá. Celkový výkon je 2,3 kW, čiže na jeden motor máš niečo pod 600W. Tieto motory za zvyknú napájať od 11,1V (3S) až po nejakých 22,2V (6S). A kľudne zožerú na tých pár sekúnd aj 30A. Takže 4 x 30A x 20V je 2400W čiže 2,4kW.
thanks captain obvious, a kde z toho zistim kolko to vydrzi ? daky extra hruby drat vnutri urcite nie je a tenkym drotom ked tecie 30A tak mam zato ze sa musi riadne hriat
Tých 30A tam tečie pri plnom výkone pár sekúnd, a si predstav že nad tým motorom je cca. 15cm vrtula ktorá sa kua rýchlo točí čiže sa to chladí samo. Navyše tie motory sú konštrukčne riešené tak aby cez nich ten vzduch prechádzal v čo najvyššom množstve. Tých pár sekúnd maximálneho výkonu pri stúpaní to hravo schladia tie vrtule a keď sa zníži výkon a letí rovno tak to dochladia. Navyše 30A pre modelárske LiPo batérie nie je žiaden problém.
Povedzme že tam dal 2ks 1300mAh LiPo čiže jednu na dva motory čiže pri max výkone 60A na batériu by to malo byť 1,3 minúty.
On max výkon využil iba 4 sekundy kým spravil rekord a ostatný čas využíval iba časť maximálneho výkonu čiže to bude viac ako 1,3 minúty. Odhadom tipujem letový čas drona na asi 3-4 minúty. Inak keby ta to zaujalo daj do youtubu hľadať slovo charpu fpv
nasiel som nejaky random motorcek, kde pisali aj ucinnost Thrust/Watts a je to tak ako som myslel - ucinnost pri 100% zatazeni sa niekedy znizi aj na polovicu v porovnani s 50% zatazenim a to pritom bolo pri 50 stupnoch....jedine co som chcel povedat ze by si tym dronom pri plnom zatazeni mohol mozno aj vykurovat co sa urcite podpisuje na zivotnosti motorcekov a je uplne jasne ze sa zahrieva kazdy komponent...chcelo by to supravodice :D