neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Tesla mohla pri automatickom parkovaní nabúrať, výrobca mení jeho ovládanie

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobilysamojazdiace technológie

DSL.sk, 11.2.2016


Funkcionalita samostatného parkovania vozidiel Tesla Model S a X, ktoré výrobca automobilu sprístupnil v januári, má len limitovanú kvalitu detekovania prekážok a pri ovládaní spôsobom, akým sa ovládalo, mohlo potenciálne viesť k nehodám.

Tesla tak podstatne mení ovládanie tohto automatického parkovania, ktoré sa tým stane menej autonómne.

Na problémy s automatickým parkovaním upozornila po jeho teste organizácia Consumer Reports venujúca sa spotrebiteľským testom.

Pri novej funkčnosti označovanej Summon, ktorú Tesla sprístupnila v rámci aktualizácie firmvéru 7.1, sa auto po odštartovaní parkovania diaľkovým ovládačom alebo aplikáciou samé pomaly odparkuje do garáže alebo na parkovacie miesto pred alebo za autom. Funkčnosť je užitočná okrem iného na parkovanie na úzke miesta respektíve výrazné zjednodušenie parkovania, keď si napríklad dokáže samé otvárať a zatvárať bránu garáže kompatibilnú so štandardom HomeLink.

Consumer Reports ale v prvom rade zistila, že senzory Tesla Model S a detekcia prekážok majú slabé miesta a niektoré typy prekážok pri parkovaní nedetekujú a môžu do nich naraziť, vrátane napríklad bicykla v bližšie nešpecifikovanom postavení. Potrebné je tak manuálne zastavenie parkovania majiteľom v situáciách, keď hrozí kolízia.


Automatický vjazd do garáže vo firmvéri 7.1 (video: James Majerus)



V doterajšom režime po odštartovaní parkovania musel užívateľ na jeho zastavenie uskutočniť aktívny krok, buď stlačenie tlačidla na ovládači alebo v aplikácii. To vedie ale k riziku, že mu v prípade krízy a hroziacej kolízie napríklad vypadne ovládač alebo sa zavrie aplikácia a auto v takom prípade pokračuje ďalej v parkovaní.

K dispozícii bolo ešte núdzové zastavenie vozidla dotknutím sa kľučky dverí, na túto možnosť Tesla majiteľov jednak ale neupozorňovala a jednak v stiesnených priestoroch nemusí byť možná alebo praktická.

Tesla podľa Consumer Reports uznala tieto výhrady k bezpečnosti a zásadne mení ovládanie automatického parkovania. Po novej aktualizácii firmvéru plánovanej na tento týždeň bude možné odštartovať parkovanie iba mobilnou aplikáciou a nie ovládačom. Navyše aby vozidlo pokračovalo v parkovaní, vodič bude musieť mať neustále položený prst na displeji smartfónu. Ak ho zdvihne, parkovanie sa okamžite ukončí. Ukončiť ho bude tiež možné stlačením ľubovoľného tlačidla na diaľkovom ovládaní.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

No nič, rozmyslel som si to... nebudem riskovať, že mi oškre Porsche alebo z druhej strany Maserati z môjho slovenského platu.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

bojis sa o svoju fabiu 1.2htp ktoru ti opravia na kazdom dvore a diely su dostupne aj v dedinskuch potraviny mix !
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Fabiu to očividne nenabúra, problém je s bicyklom.
Určite bude dáka hack verzia softwaru, pre tých ktorý majú poriadnu príjazdovú cestu, aby mohli zaparkovať pred dverami a auto sa odparkuje do garáže samo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavne drevené bicykle sú problém.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jj, tie mi už roky nedajú spávať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mal si sa lepsie ucit a viac snazit. Ja mam phd z elektrotechniky, robim 12 hodin denne pre nadnarodnu firmu na ziskanie know how a kapitalu, v noci rozbieham vlastny startup a podnikanie a ak vsetko pojde podla planu tak tymto tempom uz v 45tke by som aj to maserati mohol mat. Mam momentalne len urcite psychosomaticke problemy, zo stresov mi vypadali vsetky vlasy, opustila ma priatelka, mam vredy na zaludku a chodim sa liecit k psychiatrovi lebo mam samovrazedne sklony, ale potom ked uz poriadne zarobim, tak bude dobre a zacnem konecne zit.
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

cau kolega, beries aj kyselinu listovu na stietnice?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mal si ísť robiť hneď po Ing. A frajerku si nemal mať vôbec - strata času z pohľadu tvojho zamestnávateľa. Mal by si viac času zarobiť niekomu na nový Koenigsegg každoročne. A ty by som mal v 40ke to masseratti a býval by si v aute :) this post is just a joke.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

uplny suhlas, hlavne co sa tej priatelky tyka. sex je aj tak len prejebany cas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takto ma audi odkedy ma aplikaciu na parkovanie, musis tam po telefone krutit prstom, ak prestanes, auto sa same zastavi. Taktiez pri BMW je treba drzat prst na sipke. asi vedia co robia
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme, predstav si, kolko nevinnych svokier by padlo za obet pocas autonomneho parkovania... "namojdusu som to nevedel, auto som dal nech sa zaparkuje, furt pred garazom podskocilo, tak som ho viackrat vratil spät a znovu podskocilo, ja som nevedel ze tam lezi moja milovana svokra..."
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

A niektorym milovnikom kulturneho obohatenia by zas takto neopatrne chodili auta parkovat na lunik9
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Žiadna. Každá svokra je vinná.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár