|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: aspoň 5 znakov
|
Pridané:
10.2.2016 19:05
U nas by to nepreslo, kde by davali .....
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: abcdefghi
|
Pridané:
10.2.2016 21:18
aspon na nieco su dobre tie sankcie.
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od reg.: navratdoreality
|
Pridané:
10.2.2016 22:18
putin je PAN
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
11.2.2016 9:15
A teraz si predstavte, že MS kúpi Linux... čo ďalej?
A nehovorte mi že sa to nemôže stať, pretože každý má svoju cenu
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: deja_vu
|
Pridané:
11.2.2016 9:22
To je dost pravdepodobne, zadne vratka predsa musia mat
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: Murkoslav
|
Pridané:
11.2.2016 9:32
Linux sa nedá kúpiť. Linux nie je jeden.
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: 234324234
|
Pridané:
11.2.2016 10:26
Linux je len jeden, linuxovych distribucii je mnoho ;)
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
11.2.2016 20:20
Linux-libre je očistený od binárnych sračiek, ku ktorým nejestvuje prístupný zdrojový kód...
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: Imatersit
|
Pridané:
11.2.2016 23:16
Nie, je ocisteny od vsetkeho co nema GPL v2 licenciu. V tom je podstatny rozdiel.
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: sensei-san
|
Pridané:
11.2.2016 9:33
> A teraz si predstavte, že MS kúpi Linux...
Ja! Ja! Ja! Predám! Koľko dáte?!
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: Komentátor
|
Pridané:
11.2.2016 20:55
To ťažko. Podľa GPL je vlastníkom linuxu každý kto tam kedy prispel. Čiže prípadnú "kúpu" licencie by museli odsúhlasiť úplne všetci.
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: ako unás
|
Pridané:
10.2.2016 21:19
M$ zabudol poslať úplatok, tak sa robí bu bu bu ...
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: ako unás
|
Pridané:
10.2.2016 21:20
Nie nezabudol, ale Putin poslal zlé číslo účtu.
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: kekeket
|
Pridané:
11.2.2016 0:16
dal im cislo uctu islamskeho statu a teraz ich obvini z financovania terorizmu
|
|
Re: mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
11.2.2016 0:16
a bude wojna
|
|
......
Od: skeptik
|
Pridané:
10.2.2016 19:07
super.
Aj z pohladu linuxakov aj z pohladu windowsakov. Kazdy podla gusta si doplnte ale nedoplnte uvodzovky a zaradte sa do skupiny alebo aj nie.
|
|
redakcia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.2.2016 19:18
Tento plán sa zrejme ale nezrealizoval, z akých príčin sa tak nestalo nie je jasné.... ale no redakcia, prejst na uplne iny OS na statisicoch/milionoch PC v tisickach uradoch neni len tak. Niekto hore si to predstavoval jak hurvinek valku.
|
|
Re: redakcia
Od: jajajaas
|
Pridané:
10.2.2016 20:41
Je to len tak. Viem to z vlastnej 38 ročnej skúsenosti na rôznych pozíciách v štátnej správe (v SR samozrejme). 94% úradníkov používa počítač na písanie, využíva textový procesor, 3% používajú aj nejaký tabuľkový procesor, zvyšné 2% používajú nejaký špecializovaný program, ktorý je väčšinou viazaný na Windows resp. IE.
A zvyšných 1% riadiacich pracovníkov, ktorí o tom rozhodujú sa na počítači väčšinou len hrá a preto sa Windowsu v štátnej správe nikdy nezbavíme!
|
|
Re: redakcia
Od: stara struktura
|
Pridané:
10.2.2016 21:37
Aj u teba zvykli 'experti' pisat a ukladat vsetku agendu do jedneho wordovskeho dokumentu napr. rozhod~1.doc, a polku pracovnej doby stravia picovanim a opravovavim dokumentu, ktory im 'kokot pocitac' dojebal?
Resp. 'specialisti statisti', ktorych jedina napln prace je vyfarbovat tabulky a raz za tyzden vytvorit komentar?
|
|
Re: redakcia
Od: asi_ne
|
Pridané:
11.2.2016 16:24
hlavne ked zacne 20 ludi naraz upravovat jednu excelovsku tabulku pre nejaku banalnu vec a potom mas pol oddelenia, co nadava, ze ich zmeny su prec pretoze nejaky stastlivec, ktory subor otvoril medzi prvymi a ulozil len o pol hodinu, prepisal kazdeho zaznam?
|
|
Re: redakcia
Od: jasneee
|
Pridané:
11.2.2016 6:01
V jednom rezorte vyuziva informacny system 99% pocitacov napisany cisto pre win. Tych podsystemov je viac a tiez vecsina z nich len pre win a pisanych cisto pre rezort. Zbuchanie celeho informacneho systemu nanovo pre linux urcite nieje zo dna na den a urcite by to nestalo 5 eur. To neznamena ze nie som za. Len to co pises je pre par rezortov uplne odveci. Len ukazujes ze si bol jeden s tych tajtrlikov co do toho nevideli a len si honili ego na podriadenych. Maj sa.
|
|
Re: redakcia
Od: xdfgdfghdf
|
Pridané:
11.2.2016 7:21
presne tak. je to blb, čo 38 rokov robil hovno a myslí si, že tak robia aj ostatní. ale kopec softu je písaných na mieru a tie bude dosť problém portovať na inú platformu. ako u nás, tak aj v pusinlande...
backdoory od MS/NSA treba urýchlene nahradiť backdoormi od FSB, to je celé...
|
|
Re: redakcia
Od: aasami
|
Pridané:
11.2.2016 7:41
Prave softver pisany na mieru je najlahsie portovatelny. Lebo sa nemusi prisposobovat X zakaznikom, ktorym by si rozbil kompatibilitu.
|
|
Re: redakcia
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
11.2.2016 8:07
Presne tak. A kompletné zoznamy vývojárov softvéru, uprednostňujúcich programovanie spôsobom "A ešte tu bola taká ikonka, na ktorú keď sa kliklo, tak...", eventuálne "Tie hodnoty bývali červené, keď...", sú dostupné tu, tu a tu.
|
|
Re: redakcia
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
11.2.2016 11:02
Informacny system sa aj tak buduje s vyhladom udrzatelnosti 6-8 rokov. Takze ked sa kazdych 6-8 rokov prepisuje odznova (lebo SOA, nove standardy, webove sluzby, government cloud, vloz dalsi buzzword), tak kde je problem urobit ho platformovo nezavisly? (A platforma je nielen Windows/Linux, ale aj JVM!).
Ten redevelopment tiez nie je za 5 eur, ale to je pointa, business musi byt, show must go on. Z coho myslis, ze ziju velke "slovenske" IT firmy, ktore na tomto trhu posobia?
|
|
Re: redakcia
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
10.2.2016 20:51
Pjetro trepeš. Ako je možné, že neboli žiadne problémy, keď sa prechádzalo z XPčiek na Visty, resp. 7mičky? Garantujem Ti, že nejaký Mint má k 7mičke pre BFU oveľa bližšie, ako 7mička k XPčkam.
Všetko prebehlo záhadne dobre a hladko, keď sa nenašiel žiadny chuj, čo by úradníkov presviedčal, aká strašná zmena to ide byť a "ako to nikto nebude vedieť ani zapnúť".
|
|
Re: redakcia
Od: stara flinta
|
Pridané:
10.2.2016 21:33
Ale boli problemy, boli.
Ludia picovali rovnako, ako ked sa prechadzalo z t602 na office. Alebo ked prisiel ribbon.
Rovnako ako picovali na to, ked sa preslo z 3.11 na 95/98.
A picovali aj na win XP.
Rovnako ako na wistu.
A potom na win7.
A na win 8.
A win 8.1.
Ludia budu furt picovat, dokial nieco je trosku ine ako to, na co boli zvyknuti. Ale, dolezite je, ze im aspon fungovali vsetky veci, co doteraz porobili. Co pri linuxe nie je 100% iste ;)
|
|
Re: redakcia
Od: Neviem-
|
Pridané:
10.2.2016 21:46
Podľa mňa to je jednoduché. V celej štátnej správe je potrebné zaviesť mesačné odmeny, čojaviem 10 EUR, pre IT guru špecialistov.
Požiadavka pre IT guru bude znalosť linuxu (asi mintu) na úrovni - napísať žiadosť vo writeri a vytlačiť, dostať sa cez červenú pandu na stránku daňového úradu alebo kam to chodia.
Všetko úplne dobrovoľné, len do vypredania zásob.
Odmena by mala byť približne rovná "licencia za windows/12" aby na tom štát netratil.
Po roku tu máme štátnu správu plnú zapálených linuxákov, tak ďaľšie licencie na windows už nebudú potrebné.
|
|
Re: redakcia
Od: stara mrena
|
Pridané:
11.2.2016 9:28
ludia by boli len za.
kliknu na ikonu 'register', aplikacia nefunguje, povedia sefovi "nejde" a idu na kavu :o)
|
|
Re: redakcia
Od: Imatersit
|
Pridané:
10.2.2016 22:16
Pri Linuxe skor pri widliach a opiciach su problemy pri upgrade MS nevie zariadit ani kompatibilitu z predchadzajucimi produktmi.
|
|
Re: redakcia
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
10.2.2016 22:50
Ale vie. A dokonca vie zariadiť aj to, že môže nemusieť.
|
|
Re: redakcia
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
11.2.2016 8:03
Jedna vec je, že si prijebaný a snažíš sa hrať na preukrutného inteligenta.
Druhá vec je, že docx sa x mesiacov nedal otvoriť na pôvodnom Office. Až dlho po vzniku formátu docx sa dal doinštalovať balík, ktorý umožnil spätnú kompatibilitu.
|
|
Re: redakcia
Od: stara vojna
|
Pridané:
11.2.2016 9:23
to bude tym, ze novy format chceli spustat na starom softe :)
keby to bolo opacne, je to dost pruser :)
|
|
Re: redakcia
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
11.2.2016 13:00
Áno, ale keď vydávam nový formát, v prvom rade zabezpečím, aby ho bolo možné otvárať aj spätne (kľudne patchom).
MS vydal nový formát a na zvyšok sa (tradične) vykašľal ( - kto má problém, nech si kúpi nový Office a ostatní nás nezaujímajú).
|
|
Re: redakcia
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
11.2.2016 13:36
Nie, ked novy format pouzivas na presadenie novej verzie ;)
|
|
Re: redakcia
Od: ...
|
Pridané:
11.2.2016 13:57
Microsoft vydal: Balík kompatibility Microsoft Office pre súbory vo formáte programu Word, Excel a PowerPoint 2007
Adresa: http://lnk.sk/6GG
|
|
Re: redakcia
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
11.2.2016 15:26
Dátum vydania: 6.1.2010
Pre kompatibilitu s: Office 2007
(ok, bola aj skorsia verzia, ale aj ta prva vysla dost neskoro na to, aby stihla sposobit bolest tym, co bez rozmyslu upgraduju. A ani v4 nie je 100%; aj my sme vo firme riesili problemy, ze v starom office sa dokumenty neotvorili spravne).
|
|
Re: redakcia
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
11.2.2016 9:51
S tou prvou vecou nemám osobnú skúsenosť. Je to subjektívne príjemný stav?
|
|
Re: redakcia
Od: xpisalive
|
Pridané:
11.2.2016 8:26
By si sa čudoval koľko systémov ešte beží stále na xp.
|
|
Re: redakcia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
12.2.2016 11:20
--------------- --------------- ---------------
A to si jak na to prisiel ze s podnikovej sfere neboli problemy pri migracii WinXP na Win7. To do to povedal taku sprostost?
--------------- --------------- ---------------
|
|
Re: redakcia
Od: netload
|
Pridané:
11.2.2016 0:11
niekedy si mal rozumné komentáre ale takúto sračku vypustiť z huby naozaj? Prechod na novšie windows je to isté ako prechod na úplne iný OS. Stále z našich peňazí ide nejaká časť na takzvané "Školenie na prechod na novšiu verziu windows" a pritom je to všetko na jedno kopyto. Takže keby konečne namiesto licencií ktoré sú aj tak nevyužité resp. novšia verzia Os v štátnej správe je im na 3.14ču celej štátnej správe pretože ani nevedia verziu svojho OS tak by mohli frčať v klude aj na win 98. Tak jediný dôvod prečo tie peniaze nenatlačiť do kompletného prechodu a preškolenia na linux je ten jediný.... Niekto by prišiel o peniažky že štátna správa nepoužíva M$ a že sa mu to nepodarilo dobre odôvodniť. Nasrať celému pretunelovanému, skorumpovanému, pozitívne rasizmovanému skurve*ému štátu.
|
|
Re: redakcia
Od: kekeket
|
Pridané:
11.2.2016 0:29
ja trochu suhlasim s Pjetrom. Pracoval som 3 roky ako systemovy specialista v jednej nemenovanej globalnej spolocnosti. Prechod na linux si viem predstavit ako problemovy pre spolocnosti ktore maju velke mnozstvo PC v nejakej active directory domene a tam maju stovky existujucich aplikacii ktore su kompatibilne len cez nejaku LDAP autentifikaciu a su optimalizovane len pre internet explorer (s takymito pripadmi som sa stretol viac krat)
+ kopec aplikacii su robene custom pre tieto spolocnosti.
Cize migracia na linux by obnasala nejakym sposobom im spristupnit vsetky tieto aplikacie aby im 100% fungovali, a ak chces ist bez virtualizacie a podobnych chujovin, tak to znamena preportovat toto mnozstvo aplikacii na linux, co su dalsie peniaze ktore mozno niesu az taky problem, ale zaroven to vyzaduje aj cas na vyvoj tychto appiek, testovanie atd.
|
|
Re: redakcia
Od: kekeket
|
Pridané:
11.2.2016 0:32
a to som este nespomenul cas kym sa admini naucia opustit admin nastroje ako napriklad SCCM s ktorymi riesia pocitace na dialku, a naucia sa ovladat linuxove alternativy. Cize aj toto zaberie cas, alebo zmenu personalu. Takze nieje to celkovo az tak jednoduche.
|
|
Re: redakcia
Od: fundrak
|
Pridané:
11.2.2016 8:37
ale tato diskusia je o statnej sprave, kde vacsinou nemas tolko spec. softu, ak vobec nejaky... a tam by nas to ako danovych poplatnikov malo zaujimat
|
|
Re: redakcia
Od: kekeket
|
Pridané:
11.2.2016 10:35
si si isty ze 22000 uradov (nie pc/userov) v Rusku ktore je trosku vyspelejsie od Slovenska, naozaj nema ziadnu custom appku pre urady? Si si isty ze vsetci pouzivaju len browser a office? Ja si myslim ze je to nepravdepodobne a pri 22000 uradoch sa najdu aspon desiatky custom aplikacii.
|
|
Re: redakcia
Od: kekeket
|
Pridané:
11.2.2016 10:39
predstava ze 100 000 uzivatelov si medzi sebou emailami posielaju wordove a excelove dokumenty je pateticka...
|
|
Re: redakcia
Od: tttttttt2
|
Pridané:
11.2.2016 11:12
Na rusko (duplom slovensko) aj tak dost realisticka
|
|
Re: redakcia
Od: xxxxxxxyy
|
Pridané:
11.2.2016 10:58
Rusko je vyspelejsie od Slovenska?
|
|
Re: redakcia
Od: slovenskypokrok
|
Pridané:
11.2.2016 11:20
Isto nie, ved slovensko, na taku jadrovu vojensku velmoc so svetoznamymi univerzitami, vedcami, hudobnymi skladatelmi, ci vesmirnym programom nema nik! Snad len Uganda sa nam moze rovnat!
|
|
Re: redakcia
Od: Makovník
|
Pridané:
11.2.2016 19:16
Haha, títo kokoti, čo sem občas prídu trollovať ma raz zabijú...
A odpoveď: jasné, že nie. Rusi dodnes žijú v jaskyniach a na Markíze hovorili, že od 2020 plánujú v Moskve zaviesť elektrinu.
|
|
Re: redakcia
Od: asi_ne
|
Pridané:
11.2.2016 16:22
pretoze vyhrate firmy vobec nerobia zlepene softy, ktore idu vynimocne na 32bitovej win7 / len v pripade ton mikrosoftackych balicok / podobne, ze ano?
|
|
Re: redakcia
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
11.2.2016 11:04
Tak zrovna LDAP/AD a SPNEGO je v linuxe najmensi problem, taky RHEL alebo aj Ubuntu to ma rovno v krabici.
Tie aplikacie sa nebudu pouzivat vecne, obnovuju sa v 6-8 rocnych cykloch. Tak pri dalsom refreshi treba na to pamatat.
|
|
Re: redakcia
Od: asi_ne
|
Pridané:
11.2.2016 16:26
ldap spojazdnis na takmer kazdej distribucii, ale taka freeipa uz pojde nativne len na rhel a jeho derivatoch (centos)
|
|
Re: redakcia
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
11.2.2016 17:38
Freeipu spojazdnis vsade, ale iba rhel/centos/fedora maju aktualne balicky v repository.
Napriklad Ubuntu ma na launchpade freeipu a sssd, akuraz ze su to historicke verzie. Jasne, nikto si to indi-vindi balickovat nebude a ked to v distro nie je, tak to pouzivat nebudu.
|
|
.......
Od: bubakova babka
|
Pridané:
10.2.2016 19:35
No ani sa Putinovi nedivím, súčasný Win sa už vlastne ani nesnaží špehovanie skrývať :/
|
|
Re: .......
Od: etela k.
|
Pridané:
10.2.2016 20:06
budú povedať, že otca ma najebaného!
|
|
Držím palce
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
10.2.2016 19:46
Držím palce. Imho úradníkovi (ruskému / slovenskému) môže byť totálne jedno, čo používa. Dostane dvojtýždňové školenie, že namiesto modrého éčka bude klikať na oranžovú líšku (pandu červenú) a viac nepotrebuje...
(Ale zas na druhej strane, ako sa budú robiť 55 miliónové tunely za Windows licencie? )
|
|
Re: Držím palce
Od: stary chren
|
Pridané:
10.2.2016 19:56
Zase nerozbehas tu sprostu zabezpecenu picovinu, ktorou sa pripajas na centralny register ;)
PS: to nie je len o wi dows licenciach, ale o tom, ze stat sa stavia k svojim zamestnancom ako nesvojopravnym kokotom. Preto budu radsej platit nehorazne prachy za cele riesenia, ako by mali par ludi vyskolit, ktory by to neskor robili v ramci svojich povinnosti ;)
|
|
Re: Držím palce
Od: JaPrvý
|
Pridané:
11.2.2016 8:37
Evidentne si myslíš, že korupcia je viazaná na platformu operačného systému MS-korupcia, Linux-žiadna korupcia. :))))
|
|
Re: Držím palce
Od: hwlsoap3689
|
Pridané:
12.2.2016 8:57
a preco by nemal uradnik klikat aj na modreho macka ? ha
|
|
lieslieslies
Od: trololoman
|
Pridané:
10.2.2016 20:56
Putin klame, žiadnu kravu nemajú!
|
|
Re: lieslieslies
Od: Neviem-
|
Pridané:
10.2.2016 21:51
"My kravu chováme a oni ju doja," uviedol Klimenko.
"Putin klame," uviedol trololoman.
Ty si čo? Prvok? Jednobunkovec?
|
|
Re: lieslieslies
Od: trololoman
|
Pridané:
11.2.2016 0:01
A kto myslíš že dáva Klimenkovi inštrukcie? Vážne si myslíš že nejaký Klimenko si môže hovoriť čo sa mu zachce bez požehnania Putina ;) Klimenko len tlmočí čo hovorí Putin.
|
|
Re: lieslieslies
Od: Borat
|
Pridané:
11.2.2016 8:24
Klimenko len močí čo hovorí Putin.
|
|
Re: lieslieslies
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
11.2.2016 9:06
Niekto nevie, že existencia lži je lož?
|
|
\"My kravu chováme a oni ju doja,\" uviedol Klimenko.
Od: .....
|
Pridané:
10.2.2016 22:23
Nikto Rusom nebráni vytvoriť si vlastné Siberian Valley a 30 rokov začať chovať kravy a posielať ich do sveta.
|
|
Re: \\
Od: 78569822365
|
Pridané:
10.2.2016 22:24
"a o 30 rokov"
|
|
Re: \\
Od: Neviem-
|
Pridané:
10.2.2016 22:49
Európa má úplne rovnaký postoj ako Rusko, teraz čo múdre povieš? Briti, Briti, choďte ... na Sibír?
http://dopice.sk/gs9
|
|
podme depresiovat na Birc
Od: LytaRita-Zwei
|
Pridané:
10.2.2016 23:14
Jednej, na co je činžák mít
no tak jednej, když tu chtějí dál žít
seš moc levnej, zvedni nájemný tak
až ti přijdou smlouvu vrátit
Jednej, až je dostaneš ven
tak pár kanclů, by se hodilo sem
a chtěj v markách, nájem aby ti stál za to
auto rádo baští
Jseš domu majitel, nájem zvedej
chceš novej eurotel, nájem zvedej
trubky vyrvi ze zdí, pak snad vodtáhnou
když se jinak nechtěj hnout
Jseš domu majitel, nájem zvedej
ať si jdou na hotel, nájem zvedej
kufry tiše sklapnou, a pak mizí tmou
duní kročeje chodbou tvou
|
|
Re: podme depresiovat na Birc
Od: LytaRita
|
Pridané:
10.2.2016 23:17
Zimní, nečas uhodil vhod
a plyn zemní, náhle nemá přívod
kanál zamrz, je to smůla či náhoda
vítr v chodbách kvílí
Balit věci, nastal čas jít
když se valí, dírou ve střeše sníh
ať jen padaj, zdola je slyšet smích
starý Brůna už se kývá
Jseš domu majitel, nájem zvedej
ať si jdou na hotel, nájem zvedej
kufry tiše sklapnou, a pak mizí tmou
duní kročeje chodbou tvou
Mizí, poslední nájemník
to tě mrzí, neřekl ani dík
tys byl tátou, všech tu těch partají
a teď sáms tu v domě zůstal
Nestůj, a do práce se dej
nebuď nesvůj, brzy bude ti hej
tak pusť vodu, a taky zemní plyn a proud
dům zas městem září
|
|
tusim ze mnichov
Od: sarusian
|
Pridané:
10.2.2016 23:20
presiel na linux, po prechode, ked vsetko zabehane, tak ms si kupil nejakeho regionalneho politika, ktory to chcel zrusit, ale nepreslo mu to - vysledky nepustia
|
|
.....
Od: de-pejrak
|
Pridané:
10.2.2016 23:45
Tak neviem, ten poradca je Rus alebo German ?
|
|
Re: .....
Od: jelito
|
Pridané:
11.2.2016 1:47
Gernom
|
|
Re: .....
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
11.2.2016 5:23
geront
|
|
kolko
Od: asik
|
Pridané:
11.2.2016 3:27
Na uvod linux mam rad a bezi mi na tom par serverov, mna by len zaujimala realna prax cloveka co tvrdi ze to nie je nic zlozite prechod win->linux v celej infrastrukture a hlavne dopad na koncoveho uzivatela.
|
|
Re: kolko
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
11.2.2016 8:23
Hm, ešte keby si povedal, že dopad na celkovú infraštruktúru budiž, ale na koncového usera?
V piatok nainštalujem Mint alebo Xubuntu (alebo alternatívu podobnú Win), vytiahnem na plochu základné ikony (Solitare, Writer, Calc, Firefox) a napíšem mail, že sme prešli na novú verziu OS.
V pondelok sa na to trochu ponadáva a v utorok všetci pracujú ako doteraz.
Človek, ktorý videl moderné distro aspoň z rýchlika nemôže povedať, že koncový user nezvládne zmenu.
|
|
Re: kolko
Od: Imatersit
|
Pridané:
11.2.2016 8:31
Asi tak, pouzil som to na par dochodcov tiez na zaciatku par drobnosti inak vyzeralo nieco bolo treba 2-3x pripomenut ale rychlo po probleme. A neotravovali ziadne restarty, okna kde nevedeli co vybrat, antivir...
Ale volim skor Debian/CentOS ako Xubuntu. Inac XFCE pre CentOS je v epel repe a pri Debiane ak chcete vzhlad Xubuntu tak dsatish/gist:8897871
|
|
Re: kolko
Od: stary peserak
|
Pridané:
11.2.2016 9:40
ja sa vzdy prvo pytam na to, co s tym pc chcu robit.
dokial su to len internety, dokumenty, filmy, youtube... tak nemam problem, nahodim prve distro z disku a cakam, co im ne/vadi. zatial najlepsie maju ubuntu...
ale dokial povedia ze chcu windows alebo hraju hry (pripadne nejaky specificky program), tak automaticky davam windows. lepsie a menej stresu.
|
|
Re: kolko
Od: asi_ne
|
Pridané:
11.2.2016 16:29
zavisi, ake hry.. ak ti odpovie, ze uz 4 roky nehral nic ine ako CSko, dotu (alebo inych vyvojarov, ktori nativne podporuju linux), tak stale nie je problem im tam nahodit linux
|
|
ted to pride
Od: 0.0.0.0
|
Pridané:
11.2.2016 6:29
Install arch
|
|
Starbutts tam aj tak nemajú.
Od: Dogepesík
|
Pridané:
11.2.2016 8:39
Nie som putinista, ale nech si prejdú na čo chcú. Aj na druhú stranu na diaľnici.
|
|
Krym ...
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
11.2.2016 9:21
no ešte šťastie, že všetci linuxáci na čele s Linusom schvaľujú anexiu Krymu a držia súdruhovi Putinovi palce, inak by musel prejsť na Red Star ...
|
|
NEZAVISLOST
Od: uradnik2
|
Pridané:
11.2.2016 9:30
Nech zije nezavislot !
|
|
Re: NEZAVISLOST
Od: pxd
|
Pridané:
11.2.2016 17:22
skrikli v bielom dome a zacali byt zavisli na peniazoch a moci o))))
|
|
Re: NEZAVISLOST
Od: pxd
|
Pridané:
11.2.2016 17:23
skrikli v bielom dome a zacali byt zavisli na peniazoch a moci o))))
|
|
počúvol príkaz
Od: už som
|
Pridané:
11.2.2016 10:10
a používam ROSA Fresh desktop, a celkom fajn
|
|
pozor na toto
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
11.2.2016 11:36
ja hentie kecy pocuvam uz od toho casu, kedy Putin prevzal moc po Jelzinovi, ze prejdu na linux:
http://dopice.sk/gss
|
|
a este z 2010
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
11.2.2016 11:40
cize hento stare sme mali 2003 a teraz este 2010:
http://dopice.sk/gst
cize ten Putin prechadza na Linux kazdych 5 rokov, ale nejako sa mu to nedari.
|
|
dfghôhlhjkg
Od: fhdgjfhgdkhlkgj
|
Pridané:
11.2.2016 17:22
rusko sa zbavuje piatej kolony, kedy sa jej zbavime u nas???? Zase, co by v telke v spravach davali, keby slovenska piata kolona dostala naraz "padaka"? Nic. Spravy by neboli.
|
|
kseftovanie
Od: pxd
|
Pridané:
11.2.2016 17:29
Este ze tu mame eu,ktora zije z krutenia penazi a nieco zadara vo velkom odmieta.inak by aj linuks najradsej zpenazila ale to si musi este najprv pockat na smrt Linusa T. o)
|
|
Procesory
Od: Obcan 2
|
Pridané:
12.2.2016 12:39
A procesory v tých štátnych PC tiež nebudú americké? Či ako chce toto sudruh Putin poriešiť, keď už trucuje.
|
|
Re: Procesory
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
12.2.2016 14:31
http://dopice.sk/gtZ
|