Deviaty diel kultovej filmovej sci-fi série Star Wars bude rovnako ako na konci uplynulého roka uvedený siedmy diel Star Wars: The Force Awakens točený na analógový film.
V diskusnom paneli na filmovom festivale Sundance to vo štvrtok uviedol režisér deviateho dielu Colin Trevorrow, upozornil Variety.
Deviaty diel má naplánované uvedenie do kín až v roku 2019, predtým ešte v decembri 2017 príde ôsmy diel.
Trevorrow podľa dostupných informácií nevysvetlil svoje dôvody pre výber analógového filmu. Iba uviedol, že u historických filmov preferuje analógový film, a Star Wars žartovne označil za historický, keďže sa odohráva veľmi dávno, narážajúc na "long time ago".
Pre siedmy diel jeho režisér J. J. Abrams napriek použitiu digitálnej technológie u predchádzajúcich dvoch dielov vybral analógový film, keďže tento stále považuje za technológiu produkujúcu kvalitnejší výsledok.
Oficiálny trailer k Star Wars: The Force Awakens (video: Walt Disney Studios)
Film sa natáčal analógovými kamerami na 35-milimetrový film Kodak 5129. Film sa samozrejme následne zdigitalizoval. Aj fotografický film má kvôli veľkosti fotocitlivých kryštálov konečné rozlíšenie, podľa kvality použitého filmu a podmienok pri natáčaní sa ekvivalentné rozlíšenie k 35-mm filmu pohybuje podľa odhadov medzi 4 až 16 megapixelmi.
Dnes sa filmy digitálne natáčajú minimálne v rozlíšení 4K, prvé sa už natáčajú aj v 6K. Nie je vylúčené, že v čase natáčania deviateho dielu bude už bežným rozlíšenie 8K. To sa má postupne dostať aj do TV. 8K rozlíšenie už má výrazne viac pixelov ako odhadované rozlíšenie analógového 35-mm filmu, cca 33.2 megapixelov.
Aj miliarda pixelov sa da vzdy uspesne zabit nizkou farebnou hlbkou. Myslim, ze to jeden z dovod tocenia na 'analog'.
Pre menej chapavych - darmo ma LCD dynamicky kontrast 50mil:1, ked staticky je napr. 2000:1. Pri analogu sa pracuje s celym rozsahom, ale pri digitale je rozsah vyrazne nizsi a sa spracovavanim este znizuje na uroven najslabsieho clanku...
Ja pouzivam digital uz davo v roku 97 som si kupil digitalne hodinky za 20 korun na mileticke a odvtedy sa zo mna stal technologicky lider a IT velmajster. Dokonca aj papier s ktorym si vyteram rit bol vytlaceny na tlaciarni cez wifi vo vedlajsom kancli pricom som si prisie len po hotovy papier
VítačPlebsu Štúr bol predsa ruský agent,ktorý sa v maďarsku na univerzite stretol s vtedajšími neoboľševikmi a spolu potom vymysleli plán na vytvorenie miniruska v strednej európe,v ktorom dnes pokračuje jeho obdivovateľ Robus Ficus prvý!
chlapce, 12bit hlbka znamena len 4096 odtienov/farba, sice to vyzera ocarujuco v reklamnych papieroch, ale stale to zdaleka neni analog. Fotografi pracuju aspon so 16bit hlbkou, cize 65536 odtienov/farba, strihove spracovavanie obrazu je vzdy degradovane priemerovanim vstupnych obrazov, preto pokial maj digital konkurovat analogu, musi mat co najvyssiu hlbku.
Chlapce, postprodukcia drvivej vacsiny filmovej produkcie prebieha 2K a 12bit na zlozku a je jedno ci zdroj je digital 2k/4k alebo 35mm chemia (65mm sa takmer nepouziva). To, co vidis v kine je v najlepsom pripade 4k, resp. skor 2k->4k upscale a 12bit zlozka. Pozri si specifikaciu Dolby Vision, ktory je postaveny na Rec2020. Nic lepsie vo filmovej produkcii neexistuje. Film (chemia) sa dnes uz offline nestriha, vsetko digital postprodukcia. Fotografiu do toho neplet.
ty mas pocit, ze farebna hlbka (teda rozlisovacie schopnosti) elektronickych digitalnych snimacov su tak vysoke, ze mozu konkurovat analogu? Mhmm.. nemam ten pocit.
To, ze sa zda obraz krajsi u digitalu je prave absenciou sirokeho spektra - ludske oko si vystaci aj s mensou skalou gradacie farieb, aby dotvorilo obraz. Vsetko ma svoje pro aj proti. Plati vsak, ze z hoven bic neupleties, ale z bicom tych hoven nasekas az-az ;)
LCD ma pre kvalitu vyobrazenia fyzicke obmedzenie dane schopnostou natocenia krystalov (alebo vybudenia LED) a elektronicky snimac ma obmedzenie dane jeho citlivostou a samplovacim AD prevodnikom (spracovanie napriklad 4x24bit (pre kvalitu bliziacu sa analogu), t.j. 32 bytov na jeden bod, pri rozliseni 4096 x 2160, znamena 849346560 bytov/snimok, t.j. 42467328000 bytov/sekunda RAW dat pri 50Hz), ako aj vyraznou narocnostou na vykon.
Ľudské oko vidí cca 444 odtieňov šedej a nezdá sa mi, že by sme aj vo farebnom videní boli na tom výrazne lepšie.
V PC sa síce desaťročia udomácnilo 8 bitov na farbu, teda 256 odtieňov, a to vraj stačí. To že softvér spracováva vnútorne aj 16 bitovú farebnú hĺbku na kanál, no na to sa vysrať, keď bežný LCD monitor nemá o farbách ani poňatia...
Trochu iné je to s muzikou. Tam hrajú rolu harmonické...
Aj keď ľudské ucho počuje tak max 15-16kHz, harmoniky robia tzv. telo zvuku a rôznym nástrojom. Aj preto majú amplifiery rovnú charakteristiku od nejakých 5Hz do 100kHz...
Re: pixle
Od: neviem meno
|
Pridané:
29.1.2016 21:11
Ja ešte dodám že "bod" na filme už reprezentuje už hotovú farebnú informáciu, žiadna interpolácia a podobne. 10 Mpixel na filme je asi ako 20 Mpixel z digitálu s bayerovým filtrom (približne).
Tak isto má aj väčší dynamický rozsah ako spomína kolega vyššie.
Ono aj tak je ale najdolezitejsie co tam tocite ..ked je to sracka ako aj posledny starwars ..tak mu nepomoze ani analog ani digital ani 3d 4d ani 50d .....
DSL.SK-najviac komerčné spravodajstvo o IT...
Neviem,čo na hviezdnych vojnách vidíte...
A hlavne skrytá reklama maličkého a mäkkučkého+veľkého brata a jeho chápadiel...
A nezachráni vás ani Janka Hospodárová a veľký kancel!
A teslu si strčte...
Re: Admin
Od: Vesmírní lidé
|
Pridané:
30.1.2016 22:52
HashTan Sheran platí v admina v andromédskych dinároch!To ste nevedeli?A aj usácki reptiliáni tu platia za propagandu :-)A Džordž Lukas si tyká s vlastníkom DSL.SK A manažéri malého a mäkkého zase posielajú koks do redakcie cez UPS..
A to som ešte ani nespomenul kaplnku v redakcii DSL s obrázkami a soškami blahorečeného Muska Prvého sv. ktorú osobne vysvetil Pápež minulý víkend pri tajnej poldňovej návšteve slovenska na žiadosť vlastníkov googla!Ale vážne!
Analogovy film - wtf?
Od: kleofas
|
Pridané:
30.1.2016 13:44
"Analogovy film" - to je co za nezmysel. To niekto toci aj na digitalny film? Dnes uz moze pisat a publikovat kazdy blb. Este aj z toho povodneho clanku to neviete prelozit.
Film zostane filmom, bez ohľadu na vývoj technológií. Je to to isté, ako vinylové platne. S príchodom CD a iných digitálnych formátov sa zdalo, že platne sú navždy mŕtve, dnes sa znova vracajú a stále majú svojich priaznivcov. Proste niekto chce mať pocit "živého" zážitku z počúvania, aj s prípadnými chybami a nedokonalosťami.