|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skoda
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
15.1.2016 10:57
Je škoda, že ľudia nevedia odhodiť svoje egocentrické záujmy a nevedia sa spojiť pre spoločné blaho celého ľudstva.
Každý si hrabe na svojom piesočku a preteká sa, kto je lepší, kto sa dostane ďalej, vyššie, rýchlejšie a reálny význam a prínos ide na druhú koľaj...
|
|
Re: skoda
Od: LX_
|
Pridané:
15.1.2016 11:23
Ale musis uznat, ze vdaka tejto sutazi technologie napreduju rychlejsie. Skoda je, ze sa o ne dalej uz nedelia.
|
|
Re: skoda
Od reg.: boitanko
|
Pridané:
15.1.2016 19:46
vcera som si kupil globus a uz viem kde je ten jupiter
|
|
Re: skoda
Od: waveee
|
Pridané:
18.1.2016 15:33
Ak si si kúpil glóbus, tak si asi objavil Zem. Jupiter nie je na glóbuse Zeme. Pozor!
|
|
Re: skoda
Od: Martinnn
|
Pridané:
15.1.2016 22:46
Je naozaj sranda vzdy vidiet tento nazor. Pokial viem este nik nikdy nevyslusal ako by vyvoj napredoval keby nebolo vojen a keby vydavky na armadu a zbrojenie isli do vyskumu cohosi ineho.
|
|
Re: skoda
Od: morho detva
|
Pridané:
18.1.2016 18:34
Keby nebolo vojen, chorôb, hladomorov a katastrof ľudstvo, by zhnilo od pohodlnosti.
Niektorý ľudia sa majú tak dobre, že už na nich začala rásť plieseň.
Stačí sa pozrieť na niektoré ostrovné kultúry ktoré vyhynuli a taký krováci sú tak dokonalo prispôsobený prírode, že nemuseli dosiahnuť žiadny pokrok.
|
|
Re: skoda
Od: cml1362
|
Pridané:
20.1.2016 8:47
suhlas, pripadne si staci pozriet zhovadilost ako kardashianky a tam vidno kam vedie blahobyt, kazda generacia by si mala prezit svoj stalingrad, potom by to vyzeralo inak
|
|
Re: skoda
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
15.1.2016 11:28
Jupiter je nezaujímavá kopa bordelu bez pevného povrchu. Čo je na ňom skutočne zaujímavé, je jeho mesiac Európa. Malá guľa ľadu s najvyššou pravdepodobnosťou výskytu života v slnečnej sústave (mimo Zeme samozrejme).
|
|
Re: skoda
Od: Alt
|
Pridané:
15.1.2016 12:03
Jupiter je urcite rovnako zaujimava planeta ako aj ostatne objekty slnecnej sustavy. Zial zatial kvoli gravitacii (a teda tlakom atmosfery) dost nedostupna.
|
|
Re: skoda
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
15.1.2016 12:12
Zistiť zloženie povrchu a čo sa nachádza v atmosfére. Tieto informácie považujem za zbytočné (teda ak by si to nechcel ťažiť).
|
|
Re: skoda
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
15.1.2016 14:09
Tento Tvoj príspevok je tu zbytočný...
|
|
Re: skoda
Od: Jdjdjdj
|
Pridané:
15.1.2016 20:26
Install Arch
|
|
Re: skoda
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.1.2016 8:35
asi rovnako zbytocne ako tvoja existencia ze ...
|
|
Re: skoda
Od reg.: poqyno
|
Pridané:
15.1.2016 16:27
Na Zemi je pravdepodobnosť výskytu života o pár percent vyžšia.
|
|
Re: skoda
Od: Ferikuš
|
Pridané:
17.1.2016 22:09
to je výžka??...že vyžší..kua naučte sa písať po slovensky
|
|
Re: skoda
Od: jhhsfx
|
Pridané:
15.1.2016 12:59
Lenze prave egocentricke hrabive zaujmy sa evolucne ukazali ako uspesnejsi vzorec spravania nez spravanie "pre blaho ludstva". To, ze v situaciach ked dojde na lamanie chleba sa prejavujeme ako bezohladne egoisticke kurvy a to, ze este stale zijeme a napredujeme uz po tisicky rokov, je toho dokazom.
|
|
Re: skoda
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
15.1.2016 14:12
To bolo výhodné dovtedy, kým sme neohrozovali planétu a tým aj seba.
Tá doba už, žiaľ, skončila...
|
|
Re: skoda
Od: jhfshx
|
Pridané:
15.1.2016 15:00
dam ti otazku... ak pomozem cloveku ktory mi vrati viac nez ma stala pomoc jemu, je to akt spolupatricnosti a lasky k bliznemu?
ak zacnu vlady a korporacie napriklad tlacit na nizsie emisie aby im nepokapali poddani zadusenim, je to aktom ohladuplnosti k druhym ludom?
vsetko co robime, robime primarne kvoli sebe samym. az ked nam samym nieco vyhovuje, potom to ideme vykonat, aj ked sa jedna o zdanlivo nesebecke gesto. zakladom kazdeho cinu, kazdej myslienky a kazdeho vysledku je cirociry egoizmus, ci uz ide o lupezne prepadnutie banky (pohodlny luxusny zivot), splodenie a vychova dietata (potreba vlastnenia a kontroly nad druhou zivou bytostou, zaistenia si pomoci v starobe, splnenie socialneho zavazku, naplnenie si vlastnych nesplnenych cielov prostrednictvom dietata), alebo pomahanie chorym v afrike (popularita, zahladenie vycitiek svedomia, kupenie si vstupenky do neba ak na to dotycny veri...). Clovek bez egoizmu v podstate nesplna definiciu cloveka, pretoze to by bol skor robot:)
|
|
Re: skoda
Od: kontexterror
|
Pridané:
15.1.2016 15:27
V súlade s presvedčením o existencii egoizmu v nutných podmienkach bytia človekom je dávanie otázok možné považovať za dostatočne spoľahlivý indikátor.
|
|
Re: skoda
Od: coze
|
Pridané:
16.1.2016 0:01
Ty vies ako napisat vela a pritom nic, nechces ist za politika?
|
|
Re: skoda
Od: Martinnn
|
Pridané:
15.1.2016 22:51
Dal som minus pretoze si pravdepodobne nikdy nezazil co to je dobry pocit ked niekomu pomozes bez priciny. Aspon tak to s tvojho prispevku vyznieva. Neveris ale naozaj su ludia ktory pomahaju pretoze ich potesi usmev na tvari osoby ktorej pomohli.
|
|
Re: skoda
Od: coze
|
Pridané:
16.1.2016 0:02
Tu si sa sam usvecil. Pomahas lebo mas s toho dobry pocit.
|
|
Re: skoda
Od: Martinnn
|
Pridané:
16.1.2016 3:09
No neviem ci to malo byt chytre alebo vtipne. Ale tak ci tak ta upriamim na prvu vetu tretieho odstavca v prispevku na ktory som reagoval. A zaroven na snahu o jej vysvetlenie.
Je mi uplne jedno co vsetko schovas pod pojem ego a egoista ale nie vsetci pomahaju inym pre vlastne vyhody. A casto sa ludia stavaju obetami kradezi preva preto, ze sa rozbehnu pomoct inemu a nemyslia na dosledky.
|
|
Re: skoda
Od: coze
|
Pridané:
16.1.2016 12:29
Ja som reagoval na to ze: mas dobry pocit ked niekomu pomozes bez priciny. Tu je tvojov pricinov pomoci dobry pocit.
|
|
Re: skoda
Od reg.: mig
|
Pridané:
17.1.2016 14:55
To ci ludia konaju na zaklade nejakej priciny (resp. ze sa pri konani rozhoduju a nekonaju cisto nahodne) nie je to iste ako konat cisto egoisticky (tzn. mat na prvom mieste svoj prospech). Zober si napr. takych ludi, ktori konaju na zaklade presvedcenia. Urobia skutok, pretoze v danej chvili ho povazuju za spravny a nemusi mat z neho ani nikto uzitok, pripadne vobec nie oni, urobia to, lebo sa to tak urobit ma (v ich ponimani).
|
|
Re: skoda
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.1.2016 15:09
dinosauri tu panovali 140M rokov, myslis si, ze ludksa populacia dosiahne aspom 1% toho casu? Teraz neber neandertalcov a tak, myslim modernu ludsku civilizaciu cojaviem od egyptanov, cinanov, majov, inkov... Pochybujem...
|
|
Re: skoda
Od: jhfdhx
|
Pridané:
15.1.2016 15:26
to ako podla teba boli dinosaury nejaky druh tazkych filantropov, alebo co si tym chcel naznacit?:D
|
|
Re: skoda
Od: coze
|
Pridané:
16.1.2016 0:10
Dinosaury su nadrad plazov, preco ich deda prirovnavas k jedinemu jednemu rodu c celade Hominidov z radu Primatov. Prve primaty tu boli uz pred 55.8 milionmy rokov a primaty existuju dodnes co je 39.86% casu existencie dinosaurov.
|
|
Re: skoda
Od: Tomas Topinka
|
Pridané:
15.1.2016 16:35
Mas pravdu, skoda, ze taketo panely sa nevyrabaju pre beznu spotrebu ...
|
|
Spolupraca
Od reg.: ujoslav
|
Pridané:
15.1.2016 11:19
Súťaživosť posúva hranice. Spolupráca vytvára stabilitu (kartely).
|
|
Re: ujoslav
Od: Lacko M.
|
Pridané:
15.1.2016 11:24
Spolupráca vytvára synergický efekt, už Pribina to vedel a preto tie prúty...
|
|
Re: ujoslav
Od: kontexterror
|
Pridané:
15.1.2016 12:00
Keby bol býval mal magnety, nebola by mu z toho bývala vyšla taká... výsledok.
|
|
Re: ujoslav
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
15.1.2016 12:08
Nie Svätopluk?
|
|
Re: ujoslav
Od: Rubick
|
Pridané:
15.1.2016 14:05
a takýto ľudia ako ty chodia voliť a vyhlasujú na internete ako by sa mali slovania spojiť
|
|
Re: ujoslav
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
17.1.2016 9:43
A takýto ľudia ako ty chodia voliť a všetkých hneď hodia do jedného vreca.
|
|
Pôvod mena Pribina
Od: Neviem-
|
Pridané:
15.1.2016 14:09
Významný ruský jazykovedec Oleg Trubačev vysvetľuje pôvod mena "Pribina" skrátením tvaru Prijebina (ľavoboček, nemanželský syn).
zdroj: sk.wikipedia.org
|
|
Re: Pôvod mena Pribina
Od: justaskin'
|
Pridané:
15.1.2016 15:41
nas premier bol lavobocek?
|
|
Re: Pôvod mena Pribina
Od: nie bol
|
Pridané:
15.1.2016 16:38
nie bol, ale je (Prijebina)
|
|
Re: Pôvod mena Pribina
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
17.1.2016 9:41
Väčšina vedcov zastáva názor, že meno Pribina vzniklo buď zo slova prvina, čiže prvorodený syn, prvý z rodu alebo je odvodené od slova pribúdať, pribývať.[8] Podľa Šimona Ondruša meno Pribina asi znamená prvotne "predný, prvý" a vzniklo alternáciou b a m (staré pr(e)im- sa zmenilo na prib-). Autor dodáva, že O väčšom výskyte základu Prib- svedčí jeho výskyt v zemepisných názvoch na Slovensku. Pribeta v Podunajskej nížine, Príbovce v Turci, Pribeník pri Kráľovskom Chlmci, Príbelce pri Lučenci...Prekvapuje zistenie, že na území iných Slovanov nie sú známe zemepisné mená so základom Prib-. Ale iní Slovania nemali ani knieža Pribinu.
zdroj: sk.wikipedia.org
|
|
jadrový zdroj
Od: tgohtrgjr
|
Pridané:
15.1.2016 11:53
Nie je jednoduchšie použiť jadrový zdroj s poltierovými článkami?
|
|
Re: jadrový zdroj
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
15.1.2016 11:59
We swim upstream, because downstream is too mainstream :)
|
|
Re: jadrový zdroj
Od: Trigger.*
|
Pridané:
15.1.2016 12:08
Jednoduchsie neviem, ale urcite ovela drahsie. Bol clanok o tom, ze toho paliva je teraz na celom svete velmi malo, pretoze sa vyrabalo ako vedlajsi produkt pri vyrobe materialu na atomove bomby. No a tie sa uz roky nerobia, aspon nie v takom mnozstve, takze ked je alternativa solar, tak urcite tam nedaju jadro...
|
|
Re: jadrový zdroj
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
15.1.2016 12:18
Plus je tam obrovské riziko. Ak by ten modul explodoval (čo, buďme úprimní, nie je celkom nereálne) nad zemou, môže to mať vážne dôsledky.
|
|
Re: jadrový zdroj
Od: TomAtom
|
Pridané:
15.1.2016 12:22
WIKI (kratene):
Zneužití radioaktivního materiálu prakticky nepřichází v úvahu, protože izotop 238Pu nelze použít jako štěpný materiál pro výrobu plutoniových bomb.
V kosmických aplikacích je mnohavrstvou mechanickou a tepelnou izolací zajištěno, že i v případě havárie/exploze nosné rakety se radioaktivní materiál s velmi vysokou pravděpodobností nedostane do kontaktu s přírodním prostředím. Z celkem 25 použití RTG v kosmických aplikacích došlo ve 3 případech k havárii nosné rakety a pouze v jednom případě se v atmosféře rozptýlilo určité množství radioaktivního materiálu, ve srovnání s množstvími uvolněnými do přírodního prostředí při zkouškách nukleárních zbraní zcela zanedbatelné. I kdyby se keramický oxid plutoničitý uvolnil, pak jeho mechanické vlastnosti jsou takové, že by se maximálně rozlomil na větší kusy, v žádném případě by se však neuvolnil ve formě nebezpečnějších prachových částic. Kromě toho je PuO2 zcela nerozpustný ve vodě a obtížně se rozpouští i ve velmi koncentrovaných kyselinách.
|
|
Re: jadrový zdroj
Od: coze
|
Pridané:
16.1.2016 0:14
66.6% mi nepride ako velmi vysoka pravdepodobnost
|
|
Re: jadrový zdroj
Od: Emeric
|
Pridané:
17.1.2016 18:04
Si tupý alebo máš problémy s chápaním prečítaného textu?
|
|
klasika
Od: andrej444
|
Pridané:
15.1.2016 14:25
NAajvacsia zabava je ked nam je stale tvrdene ze americania si bahali po mesiaci v rokoch ked najlepsi pocitac bol na urovni kalkulacky. A dnes ma europska vesmirna organizacia problem poslat ludi na mesiac a jej plan je az na rok 2030. Su cudujem ze americania uz neboli aj v inej slnecnej sustave...
|
|
Re: klasika
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.1.2016 15:20
problem to nieje, daj im na to lowa a pojdu pozajtra. Len start rakety s raketolpanom stal 500-750M dolacov, plus 2 miliardy rocne udrzba raketoplanov. Takze je zasadna otazka, naco by sme posielali ludi na Mesiac? nic dolezite (citaj "co sa da spenazit") tam nieje.
|
|
Re: klasika
Od: n0l4n
|
Pridané:
15.1.2016 16:07
peniaze su sice dolezity faktor ale tiez treba brat do uvahy aj vypovede ludi. Stephen Hawking minuly rok na univerzitnej prednaske tiez spochybnil ze USA boli na mesiaci. Cela prednaska je aj na youtube.
A tiez aj reziser Christopher Nolan pri premiere filmu Interstellar odpovedal ze pristatie na mesiaci bol najlepsi scify film o vesmire.
|
|
Re: klasika
Od: čorv
|
Pridané:
15.1.2016 23:24
ľudia ako ty sú hanbou našej planéty
|
|
Re: klasika
Od: Deer
|
Pridané:
15.1.2016 23:58
A v tom roku 2030, ked poleti raketa na Mesiac, budes tomu verit?
|
|
Re: klasika
Od: titule
|
Pridané:
16.1.2016 18:50
nebude
|
|
Re: klasika
Od: karol1632
|
Pridané:
20.1.2016 9:08
on veri len tomu co vytlaci do misy a potom splachne
|
|
Re: klasika
Od: marek75
|
Pridané:
17.1.2016 12:35
Tiež nie som presvedčený ze amici tam boli. Uz len preto že je plno výpovede ludí ktorí tvrdia že v tom čase sa podielali na natáčaní tzv. pristátia a tiež prešli detektorom lži. Ale to samozrejme nič nedokazuje pretože keď vláda povedala ze tam bola tak tam bola a to je hlas boží
|
|
Re: klasika
Od: marek75
|
Pridané:
17.1.2016 12:35
Tiež nie som presvedčený ze amici tam boli. Uz len preto že je plno výpovede ludí ktorí tvrdia že v tom čase sa podielali na natáčaní tzv. pristátia a tiež prešli detektorom lži. Ale to samozrejme nič nedokazuje pretože keď vláda povedala ze tam bola tak tam bola a to je hlas boží
|
|
fotovoltaické panely?
Od: Samael
|
Pridané:
15.1.2016 15:04
To má autor na mysli asi fotoelektrické panely že?
|
|
Re: fotovoltaické panely?
Od: obohacovac
|
Pridané:
18.1.2016 13:10
načo komentuješ keď sa do toho nevyznáš? Vieš komentovať, vieš hľadať chyby aj tam, kde nie sú, môžeš si aj niečo odbornejšie prečítať.
Jožko videl na internete článok, v ktorom si myslí, že je chyba.
Ale predtým si najskôr overí pravdivosť, kým niečo napíše.
Jožko je múdry.
Buď aj ty ako Jožko.
|
|
Re: fotovoltaické panely?
Od: obohacovac
|
Pridané:
18.1.2016 13:10
načo komentuješ keď sa do toho nevyznáš? Vieš komentovať, vieš hľadať chyby aj tam, kde nie sú, môžeš si aj niečo odbornejšie prečítať.
Jožko videl na internete článok, v ktorom si myslí, že je chyba.
Ale predtým si najskôr overí pravdivosť, kým niečo napíše.
Jožko je múdry.
Buď aj ty ako Jožko.
|