neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Tesla spustila na Slovensku prvú rýchlonabíjaciu stanicu, foto

Značky: Tesla Motors / TeslaSlovensko

DSL.sk, 14.1.2016


Americká spoločnosť Tesla Motors, aktuálne najväčší výrobca elektromobilov, v utorok 12. januára uviedla do prevádzky svoju prvú rýchlonabíjaciu stanicu na Slovensku.

Upozornil na to Juraj Medek z TeslaClub.sk.

Ako sme informovali už v decembri, stanica je cca kilometer od rýchlostnej cesty R1 za Zvolenom v smere na Banskú Bystricu, v areáli Hotela Kaskády v lokalite Sliač-Sielnica.

Rýchlonabíjacia stanica je podľa TeslaClub.sk prvou spustenou v krajinách V4, prvé stanice Tesla stavia ale aj v Česku, Poľsku a Maďarsku. Na Slovensku by tento rok mala pribudnúť ešte jedna ďalšia, v blízkosti Bratislavy.

Na rýchlonabíjacej stanici sa Tesla Model S nabíja maximálnym výkonom 120 kW. Za pol hodinu sa batéria nabije na dojazd cca 270 km, na 80% sa batéria z 10% dobije za 40 minút, na 100% za 75 minút.




Prvé nabíjanie na nabíjacej stanici v Sliači-Sielnica, kliknite pre zväčšenie (foto: Juraj Medek / TeslaClub.sk)



Na prvej slovenskej rýchlonabíjacej stanici sú štyri stojany. Na fotografiách je zachytené prvé ostré nabíjanie po otvorení stanice v utorok, členmi TeslaClub.sk.

Oficiálne slávnostné otvorenie je plánované na budúcu sobotu 23. januára.

V súčasnosti hlavný model Tesly, Model S, má vo verzii 85D s 85 kWh batériou oficiálny dojazd podľa konzervatívnejšej americkej metodiky 434 km a podľa európskej metodiky 528 km, pričom na rýchlonabíjacích staniciach je možné dobíjať toto vozidlo zadarmo. V súčasnosti je možné pri nabíjaní iba v staniciach Tesly v Európe smerom na východ vďaka poslednej na Slovensku dôjsť zrejme na celé Slovensko až do Ukrajiny. Po dokončení avizovaných staníc v 2016 sa dojazd posunie až do Ruska.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android


inzercia



Diskusia:
                               
 

Aké pekné stretnutie všetkých štyroch majiteľov tejto orientálnej značky na Slovensku.
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

bohuzial, este to bude nadlho kym sa to stane mainstream...ak vobec
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

no tesla ma v plane najskor auto za cca 30k a casom aj za 10k takze sa nebojim ze by to nemalo uspech alebo sa to nepresadilo.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

ja osobne nad kupou uvazujem.
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

Ak to bude mať podobný dojazd ako "veľká" tesla a bute to nejako aj vypadať tak prečo nie? Veď do roboty by to bolo slušné približovadlo.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

A nemusí to mať 600 koní. Stačí aj 300 :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

TU KABEL!
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Tiez mam v plane kupit Teslu. Model S je fakt pekny len mi je luto dat za auto 200BTC. Uvidime ako bude vyzerat 3-ojka.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Človek čo má 1000BTC si nekúpi teslu, lebo chce ušetriť na benzíne, ale preto, že chce a má na to.

Je to vlastne geniálny sľub, že nabíjanie doživotne zadarmo, lebo nik kto si kúpi Teslu S nieje socka a nabije si to za 5EUR doma (pokiaľ nieje na 1000 km ceste).
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

alebo vo firme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nezavid tak nahlas.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Tuším im dsl.sk značne zdvihla náštevnosť :)

Momentálne je 68 užívateľov online. členovia: 2, hostia: 66.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alebo su kurvy lenive a nechce sa clenom prihlasovat :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tesly majú fungujúci internet aj na SK, takže sa počas jazdy zaregistrovali všetci štyria. Ostatný musia najskôr zarobiť.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

*ostatní
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

**ostatný - každý jednotlivo (takže je to jednotné číslo)
Nové logické pravopisné pravidlo.

Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

"ostatní musia" = í , žiadne nové pravidlo, neblúzni.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

"ostatný musí"
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ale v podstate tie dve stanice pri BA a BB by pre tych styroch v podstate aj stacili. Ked ale potrebuje ist inde (napr. na vychod od BB), nemoze riskovat vybeh z voliery dalej ako 200 km od stanice (tam+spat+rezerva).
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Dokúpi predlžovák
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

kazdy by mal dostat k tesle vlastnu nabijaciu stanicu, hodi do kufra a moze ist aj na sibir
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nikola Tesla planoval sirit elektricku energiu, uz si nepamatam ako to bolo opisane, ale spominalo sa tam v tom filme o nom, ze to mal nejako sirit tu elektricku energiu v atmosfere, prejavovalo sa to bleskami a tak by sa potom mohli nabijat aj tesly a odpadla by vystavba nabijacich stanic, sak ak ste niekto o tom cital, tak sa mozete vyjadrit ku tomu a objasnit to do hlbky.
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

Namiesto bandasky je to možné dovybaviť šarkanom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a nemusíš dýchať toxické výpary na benzín pumpe. Môžeš sa pritom zdravo vyspať, alebo naobedovať, alebo v práci odpracovať smenu, alebo nakúpiť.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To všetko je možné aj bez toho. Ale napríklad pre hypochondra konjugovaného s karcinofóbom určite pádny argument. Koľkíže sú to v tom klube registrovaný?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nevidis? Styria.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nové benzínky, musia mať nainštalované odsávače výparov.
Oplatí sa im to, lebo výpary skvapalňujú a tak ušetria viac ako investujú do technológie.

Aj tak by so nechcel mať pod oknom benzín pumpu, hluk, smrad, špina.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Možno by si zvykla.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Veru, niet nad zdravy spanok a vsetky tie ostatne cinnosti v elektrosmogu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Načo predlžovák? Stačí "Powerbanka" - napríklad ten z Tvrdošína ju má na strešnom nosiči...
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Sliač - Tvrdošin = 115 km

Douč sa zemepis ty ignorant, s takýmto odhadom nezarobíš na teslu ani do roku 2500.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

http://YouTu.be/KZaf6eYIdW8?t=19m4s
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je niekde v KE stanica? Nie Tesla ale tuším VSE nejakú otváralo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

O jednej viem, hneď pri Jakabovom Paláci
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://nabijanie.teslaclub.sk/
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ja mám dve v garáži, a sused má tiež, tak načo by som jazdil ku palácu.
Vodu mám dom a nenosím ju z potoka "zadarmo".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je, priamo v centre mesta
http://dopice.sk/g4D

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/g4E
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tá od VSE dobije 50km za hodinu, supercharger 280km
Odpovedať Hodnotiť:
 

BA, BB ... este BC a BD (mozno Bardejov) a je pokryte...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zabudol si na Kezmarok?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

až keď bude mať kežmarok špz de
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nabíjacích staníc je po SK viac...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ano

ALE

nie su rychonabijacie

nie su od teslika ;-)

a časom nebudu zadarmo
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To mi je jasné.
ALE
ten čo má teslu si isto urobil prieskum kde, ako, čo, ako dlho, za koľko...
Tuším si aj auto nabíjacie stanice ukladá ako POI.
Snáď nejaký majiteľ tesly by mohol napísať viac...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Majitel tesly teraz nie je na dsl.sk, ale niekde si pripaluje dutnik 500-eurovkou
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Asi niekde pri zásuvke.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

U nás v bytovke, jedna chuderka nosila vodu z potoka na splachovanie záchodu "zadarmo" už umrela, ale voda v potoku je stále zadarmo.

Elektro mobil je alternatíva rakovine, ropným vojnám, klimatickým zmenám.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie je zadarmo. Tá voda v potoku patrí Povodiu Dunaja.
Tak len tak ďalej...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Alebo Váhu, poprípade tej rieky čo je na východe a ktorej názov si nepamätám.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predprípadom, nakoľko splachovanie záchodu v bytovke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepočujes? Vraví, že s ňou splachovala... Takže nakoniec sa tam vráti naspäť
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj s vysokou pridanou hodnotou. Pracovná pozícia v súlade s vládnymi cieľmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z fotky nie je jasné, či si kábel zavádzal každý do svojho alebo majú dohodnuté stretávky s variáciami na rôzne témy, trebalo by video.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

netrebalo
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Aby bolo vidieť, že tými káblami naozaj tečie prúd, trebalo. Aj nabíjací otvor by trebalo dať pod zadnú značku, aby sa káble tak neohýbali a situácia vernejšie odzrkadľovala situáciu majiteľov.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Takze kontextik zlatousty je z Vyhodu.
To by vysvetlovalo jeho zakomplexovane prispevky.:))
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Píše sa "Od Vyhodu". Jak tre kraľe. Bo čtverty tu.
A komplexné a zakomplexované nie je možné substituovať.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

wau
Odpovedať Hodnotiť:
 

len preto, ze ty si sociopat, a nemas moznost sa na zaklade akehokolvek spolocneho ctru, zaradit k nejakej skupine, respektive nikto sa k tebe priradit nechce, nemusis tak okato zavidiet a dokonca primitivne urazat ludi/priekopnikov, ktori ti nic zle neurobili.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Poukázanie na závislosť polomeru ohybu kábla od priemeru kábla nie je z hľadiska bezpečnosti možné hodnotiť bez dosiahnutia potrebného stupňa odbornosti.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

* objektívne hodnotiť
Napríklad ten do vedľa červenej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ehm... nie 4 ale vyse 40 http://dopice.sk/g53
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mas na sirenie tejto informacie suhlas autora, ktory je ocividne citlivy na svoje dusevne vlastnictvo?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Urcite nema a co? Zazaluje ho?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani nie je potrebne, ziadne informacie neboli zverejnene mimo teslaclub.sk, len priatelsky odkaz s presmerovanim na dany zoznam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Údaje sedia moja je tam tiež.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vsetkych styroch....HA-HA... Na kazdej dedine je jedna az dve Tesly. A to nehovorim o vselijakych poschovavanych Aventadoroch ktore sa mihnu z garaze a uz prasia za hranicu Slovenska aby im niekto nezavidel ich tazko (zvacsa) nakradnute peniaze
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vsetkych styroch....HA-HA... Na kazdej dedine je jedna az dve Tesly. A to nehovorim o vselijakych poschovavanych Aventadoroch ktore sa mihnu z garaze a uz prasia za hranicu Slovenska aby im niekto nezavidel ich tazko (zvacsa) nakradnute peniaze
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vtipy na kazdy den - ano, je mozne dojst az do Ukrajiny a tam poprosit bábušku, ci vas na tyzden neubytuje v chyzi, lebo si potrebujete nabit elektomobil na prave zakupenej 1 kW elektrocentrale a s prave zakupenymi 50 l benzinu.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Nabíjanie zadara. Ideálne pre majiteľov Apple hodiniek.
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

Tup - ktora je tvoja?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ja som zvedavý, dokedy im vydrží tankovanie zadarmo. V kapitalizme to je nonsens niečo zadarmo a určite to nebude trvať večne
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

toto pravdepodobne dotuje tesla aby ziskala zakaznikov, ak sa to rozbehne urcite to zdarma nezostane
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Myslim, ze vyhlasovali, ze nabijanie bude dozivotne zadarmo.
Samozrejme na ich stanicicach iba.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

ano, aj Skylink vyhlasoval ze sa nebude nikdy platit ;)
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

zrejme sa tým myslí na celý život auta, nie majiteľa
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V sťahuje sa to na prvého majiteľa.
Nikto kto má dosť EUR na Teslu S nieje socka a nabije si to za 5EUR doma.
Takže sa to dá dodržať.
Naviac Musk má firmu Solar city a ta vyrába elektriku zo slnka po par rokoch zadarmo.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ak sa nemylim, vzdy, ked bolo spominane nabijanie zdarma v rozhovoroch s Elonom, zdoraznuje sa Model S. Nikde rec o Modely 3.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

neviem, za koľko nakupuje elektrinu Tesla, ale aj v tom najhoršom prípade ich plná "nádrž" vyjde zhruba na 3€, takže myslím, že sa im to do ceny vozidla hravo zmestí ...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

nejak ti to rátanie nejde. 1 kWh pre domácnosti stojí od cca 0,09 po 0,14€ v závislosti od tarify, dodávateľa,... Beriem, že veľkoodberatelia majú úplne iné ceny, ale sú aj straty a na nabitie 85kWh batérie spotrebujú tipnem 120kWh energie. No i tak vychádza "plná" z domu 10,8 až 16,8€ čo je v porovnaní s benzínom (6,5l/100km, 1,2€/l) cca 39€ a naftou (5,5l/100km, 1€/l) cca 27,5€ celkom pekná suma.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ceny veľkoodberateľov sa pohybujú od 0,03€ do 0,05€, pričom Tesla do siete elektrinu aj dodáva cez stanice so solárnymi panelmi, čo im vylepšuje trochu cenu elektriny ... aj keby ich "plná" stála dvojnásobne 6€, stále je to len 1300€ na 100 tis. km ...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Akurat ze to je za plnu nadrz doma az okolo 17eur. Druha vec ze tato elektrina nie je zatazena spotrebnou danou ako benzin. Ak bude, tak to vyjde velmi podobne ako benzin.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nocny zvyhodneny prud alebo vlastna fotovoltaika a cena je 5€

+ ked si kupis auto za 100 000 € tak ti je ale ze uuuuplne jedno ci zaplatis za 400km 5, 10, alebo 50€

zadarmo nabijanie na ich staniciach je len preto aby sa majitel auta za 100 litrov nemusel obtazovat platit par drobnych
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

to je cista ideologia. Mat nocny prud nie je len tak, to je logika ako ze sak mozes chodit tankovat benzin do dubaja za 1e nadrz ci kolko.
To nema logiku, ze niekoho obtazuje platit par drobnych a zaroven musi dobijat voz 2krat castejsie a nasobne dlhsie ako by ho natankoval.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ak to nebude aj drahsie :)
A ak by nahodou vychadzalo nabijanie z fotovoltiky lacnejsie, tak aj tu by casom zatazili danou, musel by byt elektromer z ktorej by sa dan ratala. Alebo aby sa predislo podvodom mozno casom vymyslia zdanenie elektromobilov na zaklade prejdenych kilometrov. Napriklad povinne by tieto elektromobily museli obsahovat nejaku gps skrinku z ktorej by sa to vzdy na STK odcitalo a vyfakturovalo :D proste stat si najde cestu ako neprist o spotrebnu dan z paliva
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ehm spotrebujes 120kWh pri nabiti 85kWh baterie? Jasne, straty tam budu, ale nie 30%.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Dokaz to, inak len trolujes.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zvlastne to pocitas, mne vychadza 100km teslou modelom s na 1,9eura, auto s porovnatelne vykonnym benzinakom min. 12eur

zohladnil som dojazd 500km na 85kWh, pocital som so stratami a s nabijacou energiou 100kWh a cenou elektriky 0,1eur na kWh. benzinak s porovnatelnym vykonom som podcenil spotreobu 10litrov na 100km.

teda spotreba porovnatelne vykonneho auta v benzine by stala minimalne 6 nasobok ako elektrika. tu sa pekne prejavuju spotrebne dane, na ktorych nas stat osklbe viac,ako na priplatkoch k cene elektrickej energie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je v ceně Tesly auta, ty trumbero nedovzdělaný ;)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pokrok nezastavis: http://dopice.sk/g4C
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uz teraz vidim ako raz budu pri tychto nabijackach osobitne parkovacie rampy. Aby tam ludia nenabijali "zbytocne" dlho a mohli si svoje auticko nabijat aj dalsi. Napr po 60min bude parkovne 5E za kazdych 10 minut.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Keď to tak raz bude, bude to znak že je elektromobilov už dosť. Čo bude len a len dobre :).
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

prave naopak. Len to dokazuje, aky nevhodny sposob "tankovania" je nabijanie. Lebo riesenim je, ze kazde parkovacie miesto bude mat nabijanie alebo auta budu rotovat. Druhe je nerealne a pri prvom budete o chvilu nadavat ako tie krabice zavadzaju na chodnikoch.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

tento koncept nabijania zadarmo sa mi moc nepaci lebo zbytocne predrazuje auto, kedze asi nikto si nemoze mysliet ze to tesla a iny vyrobcovia aut co stavaju taketo nabijacky robia zadarmo
v cene auta je to uz davno zaratane a to s riadnou rezervou

takze ten kto by planoval auto vyuzivat s tym ze vacsinou bude nabijat doma zbytocne zaplati niekolko tisic eur za moznost nabijat zadarmo ktoru nebude vyuzivat
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ten koncept je uplne genialny, len treba rozumiet, comu sluzi a ako vznikol. Bez neho by v kazdom pripade Tesla a elektricke automobily boli o niekolko krokov spat.
Odporucam precitat tento clanok http://goo.gl/Mh5MNJ je hodne dlhy, ale vysvetluje vsetko. V skratke ide o to, ze Tesla S je urcena pre bohatu klientelu, ktora chce pridanu hodnotu. Auto by mohlo byt o 10-15 tisic lacnejsie, ale o mnoho viac kusov by sa nepredalo, na druhu stranu tieto peniaze navyse Musk moze vyuzit na vytvorenie nabijacej siete, bez ktorej dalsi rozvoj elektromobilov nebol myslitelny. Lacne tesly za 30 tisic dolarov, nebudu mat take vymozenosti, ako nabijanie zadarmo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale bude sieť aj pre nich?
To som potom zvedavý, na tie potýčky ohľadom diskriminácie. Jeden platí, druhý nie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Celkom mas pravdu. 15 rokov dozadu sa v USA predaval elektromobil EV1 za 34000$ s moznostou nabijania si doma.

en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

Kto zabil elektromobil:
http://dopice.sk/g6z
http://dopice.sk/f8T

Odpovedať Hodnotiť:
 

Dnesne ponuky... s takzvanou uzivatelsky priaznivou cenou pridu ako zly vtip. Pretoze dnes uz tie naklady na vyrobu aut musia byt vyrazne nizsie nez boli pred 15 rokmi. Pekne sa na tom 2x tolko nabalia ako by sa nabalili vtedy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to auto vyzeralo tak, ze zrusenie programu a ich zosrotovanie bola pomoc ludstvu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsetci mame cas hodinu cakat kym sa auto nabije....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár