|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prvý praktický elektromobil
Od: Fanda
|
Pridané:
12.1.2016 13:50
Fandím takýmto projektom a držím Chevroletu palce
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: qwertzxcv
|
Pridané:
12.1.2016 17:02
No ako poznam kvalitu chevroletov, tak to dopadne strasne zle.
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: oserko
|
Pridané:
12.1.2016 21:04
Za totáča sa k nám z dederónie dovážali bakelitové trabanty. neskaj mám mercedesa ktorého volám traboš lebo má blatníky a nárazníky tiež z plastov
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: oserko
|
Pridané:
12.1.2016 21:05
Za totáča sa k nám z dederónie dovážali bakelitové trabanty. neskaj mám mercedesa ktorého volám traboš lebo má blatníky a nárazníky tiež z plastov
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: pxd
|
Pridané:
13.1.2016 14:09
cize ziadny pokrok...furt plast, styri kola,ropa a keruľa o))))
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: umarabdul_aus_Koln
|
Pridané:
15.1.2016 8:04
jednoznacne minus kamosko, z toho ze mas mercedes na rit nepadneme, ani nam suska nezvlhne
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: Mam fakticku
|
Pridané:
12.1.2016 20:01
Mercedes B ED stoji 40 000 Eur a ma 36kWh bateriu s realnym dojazdom nad 200 km uz 2 roky. Pohon mu dodava Tesla.
Ma 10 kW nabijacku na trojfaz.
Takze s vyjadreniami "prvy prakticky ..." pozor.
okrem toho EVC v cechach predavala vlastne prerabane Skodovky s LiFePO4 bateriami za nizsiu cenu a vyssi dojazd.
Nebol zaujem zakaznikov, tak casom zavreli kram.
Na slovensku predaval jeden lacne elektricke cinske auta homologovane do ciest prvej triedy, nebol zaujem zakaznikov, tak zavrel kram.
O ten Mercedes B ED nikto nejavi zaujem, zavru kram ?
Elektromobil kupuju vyhradne bohati ludia co na to maju,
a rozhodne len luxusne a modne trendy. O com ani pes nestekne v reklamach o tom sa mlci.
Nehovoriac o momentalne najlepsom u nas, KIA Soul EV, ktory je lepsi nez Leaf, je realne dostupny, tiez ziaden zaujem.
Tolko k faktom.
Aha, dolezita vec, na kilometer je realny naklad tretinovy az polovicny, podla toho ci je zima, plus vyssia cena. ekologicku zataz nesposobuju auta ale nadmerna agronomia.
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: Tup
|
Pridané:
13.1.2016 7:20
ten Mercedes má dojazd 200km akurát tak v Európskych testoch, v reále s 36kWh ledva dosiahneš 160km. v zime ani toľko nie. To už je nepraktické
Tá škodovka - no ja by som určite nedal desaťtisíce do auta od nejakej pochybnej garážovej firmy - čo keď mi o 5 rokov odíde baterka? Bude ešte existovať tá firma?
Tie lacné čínske elektromobily majú výkon motora okolo 15kW. S tým máš problém ísť hore kopcom a brzdíš celú premávku. Rýchlejšie a lacnejšie dôjdeš s MHD.
KIA Soul EV - opäť polovičná baterka oproti Boltu
áno, Bolt je prvý praktický elektromobil strednej triedy
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: asdfasdfasdf
|
Pridané:
13.1.2016 8:30
stredna trieda? Pochybujem, vyzera to skor na velkost Fabie.
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: AlbHert
|
Pridané:
13.1.2016 11:06
"pochybnej garazovej firmy" ty si dobre zmagoreny. Lebo len giganti ako VW vedia robit kvalitne auta, vsak? Aj emisie maju paradne a vsetko..
Kupit a vymenit si baterku v aute, dokaze kazdy priemerne zrucny clovek. Mozno medzi IT je take percento nizsie, ale to nie je referencna vzorka.
15kW brushless motor pre mestske 500kg auto, je akurat.
Tiez mam svoje argumenty proti e-autam, ale tvoje su hodne rozmaznanej blondiny.
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: finetsky
|
Pridané:
13.1.2016 9:40
A v tom je práve prínos TESLA, že si uvedomili že elektrické autá nie sú len o úspore. Ak si niekto myslí, že urobí dieru do sveta malým mestským autom na elektriku tak sa mýli. Lebo nato nie sú dostatočne dobré batérie. Tesla predáva prestíž, dizajn, dojazd, zrýchlenie. Iste je to drahé ale žialbohu na toto dnes batérie stačia. Preto toľko neúspechom malých EV áut. Toto si málokto uvedomuje.
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: electric
|
Pridané:
13.1.2016 10:25
Prva tesla supernabijacia stanica na Slovensku oficialne v prevadzke http://goo.gl/sbFx7X
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: Autorr
|
Pridané:
13.1.2016 19:22
Porusil si autorske prava. Precitaj si poslednu vetu na fore z tvojho odkazu.
"Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu."
Informacie ktore boli z TASR boli z TASR. Len aby sa nezabudlo... :D
|
|
Re: Prvý praktický elektromobil
Od: boris11
|
Pridané:
13.1.2016 10:47
praveze elektromobil je idealny ako male mestske vozidlo na kazdodenne dochadzanie do prace ak niekto nerobi 100 a viac km od domu
samozrejme ak ma kde vecer nabijat :)
pre vacsinu ludi by uplne stacilo keby to auto malo realny dojazd 150-200km
len pre tuto kategoriu ludi je zas cena elektroaut dost vysoko
a dalsi problem je ze mnoho ludi sa boji toho ze ked by s tym autom isli na dlhsiu cestu. to nevadi ze na nu pojdu len 1-2x rocne a teda tych par desiatok minut na "pumpe" by prezili a inak by cely rok tazili z vyhody elektroauta :)
|
|
Znak Znak Znak Znak Znak
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
12.1.2016 13:51
Dokázali to! (vyhlásili vojnu ropným veľmociam :DD)
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: baffiak
|
Pridané:
12.1.2016 14:35
a elektrika pre dobijanie bude pochadzat z.....
jadro? - hlupy ludia su proti
veterna energia? - no to nic nenabijes a realne aby si z toho nieco mal, tak doplnas energiu vetra energiou z ropy/zemneho plynu
slnko - podobne smiesne ako veterna energia
voda? - no neviem kde ich chces este stavat a stale davaju zlomok spotreby
fuzny reaktor? - hudba buducnosti
ale ak to pomoze minimalne vytlacit hluk a prach z velkomiest, tak aj tak to bude obrovsky uspech
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: paan
|
Pridané:
12.1.2016 14:47
mas recht, voda u nas ale tvori 15% energie, buducnost je v jadre a fuznych reaktoroch ako je iter
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: tamtung
|
Pridané:
12.1.2016 14:52
preco nevybudovat 100 elektrarni po nejakej rieke? ved gravitacia si s tym poradi no nie ?
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: edghar
|
Pridané:
12.1.2016 15:31
Nie.
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: Dusan2
|
Pridané:
12.1.2016 15:44
Nadmorska vyska Ziliny je 350m, Komarna 100m, to je 250m rozdiel, pri tvojich 100 elektrarnach by kazda mala spad 2m, na 2m nevybudujes nic, to je proste jednoducha matematika.
Napr. priehrada ruzin ma vysku nejakych 60m, takze by sa medzy Zilinu a Komarno zmestili len 3 alebo 4, nie 100.
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: kontexterror
|
Pridané:
12.1.2016 17:48
A otázka je akú hlbokú jamu treba vykopať pod Komárnom, aby sa to oplatilo alebo kam presunúť Žilinu?
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: hanba
|
Pridané:
12.1.2016 17:53
Slabosi bez výziev
stále tvrdia, že sa to nedá.
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: ...
|
Pridané:
13.1.2016 7:04
Hydroenergeticky potencial na SVK je vyuzity tak na 80% pri celkovom pokryti spotreby cca 20%, pricom Gabcikovo sa uz nerata ako "obnovitelny" zdroj. Staci mat 2 suche roky po sebe a zaloha ti pada. Vecsina aj velkych nadrzi su len spickove a polospickove, nemame tu tolko vody aby si mohol vyrabat stale, inak by do tyzdna si mal prazdne nadrze. Takze ak dokazes ovplyvnit pocasie (cim doseries samozrejme ine veci) tak plati: NEDA SA.
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: hdkjdsgfksfdsf
|
Pridané:
12.1.2016 19:44
No nie. Problem nie je iba vyrobit energiu, ale treba ju aj minut. Navyse prietok vody v rieke sa meni co je dalsi problem. Vyrazne sa zasiahne do zivotneho prostredia v okoli tokov.
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: Astarseran
|
Pridané:
13.1.2016 12:12
A zabudol si spomenut na problemy s vodnymi elektrarnami, ja som za Jadro/Fuzia.
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: very no
|
Pridané:
12.1.2016 14:56
hluk nevytlacia, kedze elektroauta su povinne 'hucat', aby na seba upozornili.
|
|
Každý menič a polovodič počuť.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.1.2016 18:41
By som rád počul tie nehlučné meniče. Ale je možné, že sa výrobcom podarilo ich usadiť do pásma ultrazvuku...
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: Hmm
|
Pridané:
12.1.2016 15:14
Odkiaľ pochádza elektrika nie je až tak podstatné, podstatné je, že väčšina znečistenia a hlavne znečistenie miest, hluk a smog spôsobujú spaľovacie motory v autách. Keď sa odstráni tento problém môžeme už keď budeme chcieť byť puntičkári riešiť zdroje elektrickej energie.
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: gertrudo
|
Pridané:
12.1.2016 18:42
Poprosim dokaz ze vacsinu znecistenia v mestach sposobuju auta.
Dakujem
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: Tup
|
Pridané:
12.1.2016 17:45
u nás jadro tvorí okolo 50%, vodné okolo 15%. Tepelné okolo 18%.
čiže gratulujem, prechodom na elektromobily využívaš na 80% čistú energiu. Dotiahnúť tých 20% za najbližšie desiatky rokov snáď nebude nemožné :)
|
|
Nezmysel
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.1.2016 18:43
Jadro 50% a tepelné 18%???
Mochovce v ideálnom prípade 800MW, Nováky 560MW...
|
|
Re: Nezmysel
Od: >.>
|
Pridané:
13.1.2016 5:16
Novaky su len zalozny zdroj pre Slovalco.
|
|
Re: Nezmysel
Od: Tup
|
Pridané:
13.1.2016 7:13
skús použiť Google, je to tak
|
|
Re: Nezmysel
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.1.2016 8:33
A Ty vieš koľko ktorá elektráreň produkuje?
Nováky tak idú dlhodobo. Aj včase špeciálneho režimu JE idú Nováky určite naplno. Zas také prebytky elektriny nemáme...
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: Cpx
|
Pridané:
12.1.2016 20:03
Uhlie, ropa, zemny plyn, moje auto na to pojde a ekolog ty si zhyn!
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: coze
|
Pridané:
13.1.2016 2:29
aj ja chcem auto na uhlie :D
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: very no
|
Pridané:
12.1.2016 14:47
to ale velmi nepomoze.
zober, ze:
- energia nie je cista, bo spalujes uhlie...
- vyroba nie je cista - chemia pri baterkach...
- likvidacia tiez nie je cista - vela elektro dielov, tazke kovy...
k tomu:
- maly dojazd...
- dlhe "tankovanie"...
pre hippikov furt lepsi prius :)
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od reg.: gandor
|
Pridané:
12.1.2016 16:37
- energia nie je cista, bo spalujes uhlie...
Energia sa vyraba ako mix. Mix dobre+zle je lepsie ako ciste zle. Uz aj spinave uhlie s elektrarne je cistejsie ako spalovanie ropy (lebo v elektrarni si mozes dovolit lepsie filtre - neoptimalizujes na hmotnost)
- vyroba nie je cista - chemia pri baterkach...
Pravda. Ale pokial na tom aute jazdis, tak sa to rychlo dorovna, lebo jadenie na ropu je tak velmi "spinavsie". Existuju vynimky, kde to nieje take rychle - napr. v saudsej arabii kde vyrabaju elektrinu len z ropy to asi nebude take rychle (stale ale, stacionarne elektrarne maju lepsie filtre ako bezne auto)
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: Tup
|
Pridané:
12.1.2016 17:51
navyše, aj keby sme 100% elektriny mali z uhlia, tak sa elektromobily ekologicky oplatia, pretože elektrické autá sa môžu postupne stať ekologické (nahradzovaním tepelných elektrární ekologickými), ale spaľovacie autá nebudú ekologické ani o 1000 rokov.
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: gertrudo
|
Pridané:
12.1.2016 18:46
Hmm, a ja ze preco nemci vypustaju najviac radiokativnrho popolceka do atmosfery. A to preto ze maju super filtre. Ibazeby nie.
Uholna elektraren je to najvacsie zlo ake na zdorj energie mozeme pouzivat. A aj najviac zabija. Ale jadro je brane ako najvacsie zlo(pritom realne cistejsiu, spolahlivejsiu a lacnejsiu energiu nezoznenies).
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od reg.: gandor
|
Pridané:
12.1.2016 16:37
- likvidacia tiez nie je cista - vela elektro dielov, tazke kovy...
elektromobil sa sklada z +- toho isteho ako konvencne auto az na jednoduchsi lahsie recyklovatelny (a mimo ineho pomalsie opotrebovavaneho) elektromotor, kopec chybajucich suciastok (napr. sytic) a ano baterii. Baterie sa ale daju plne recyklovat a realne sa to bude diat (nie kvoli litiu, lebo to je lacnejsie vytazit z bani, ale nickel a kobalt sa bude vo velkom recyklovat ciste kvoli zarobkom).
Ak raz vyrobcovia znizia dostatocne vyrobne naklady (aj na velke baterie kvoli dojazju), tak EV uplne vytlaci diesel/benzin...
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: gertrudo
|
Pridané:
12.1.2016 23:01
Snivaj dalej.
Eko sa presadi len ked bude plne eko(uz len na nahradenie aut v eu a usa potrebujes tak rozjebat Zem kvoli litiu ze az.
A aj tak pri sucasnej technoligii bateriek a ich pomalom vyvoji, budu baterkove auta ekonomickejsie(to je realne jediny dovod kedy sa dokazu vo vacsom presadit) tak o 50 rokov.
A to nehovorim o kope nevyhod co baterkove auto so sebou prinasa, plus o velmi tazko pouziti bateriek v nakladnych autach, lodiach a lietadlach.
Bud pride nieco fakt revolucne(mini fuzny reaktor do auta), alebo este aj ked zomries(povedzme ze sa dozijes 100rokov) tak vacsina prepravy bude fungovat na fosilne paliva.
Posledna vec, Zemi sposobujeme ovela vacsie problemy ako emisie z aut, ale to nie je taka zaujimava tema.
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: very no
|
Pridané:
13.1.2016 16:17
Rusi mali svojho casu baterky na baze thoria, tie by mohli mat lepsi dojazd ;)
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: Cpx
|
Pridané:
12.1.2016 20:05
Moja elektrina je 100% s obnovitelnych zdrojov a jadra, kto mi bude tvrdit opak ja tvrdim ze hajzli co palia uhlie a odporuju jadru su idioti a ked ostane len jadro tak nedostanu nic.
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: $$$$$
|
Pridané:
12.1.2016 16:17
Nielen oni aj VW :
vw BUDDe
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: party
|
Pridané:
12.1.2016 16:42
nič nebudde
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: VW BUDDe
|
Pridané:
12.1.2016 16:18
Nielen oni, aj VW : vw BUDDe
|
|
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: VW BUDDe
|
Pridané:
12.1.2016 16:19
Nielen oni, ale aj VW : vw BUDDe
|
|
Vzhlad
Od reg.: Trolitel
|
Pridané:
12.1.2016 13:51
Keby Tesle ešte tak vzhľadom konkurovali... Ale chápem lacné auta nesmú byť pekné.
|
|
Re: Vzhlad
Od: Fanda
|
Pridané:
12.1.2016 13:53
Dizajn je vec subjektívna, toto by mohlo byť úspešné elektrické auto do mesta a na okresky v pohode pre 4 pasažierov
|
|
Re: Vzhlad
Od reg.: jasomtu
|
Pridané:
12.1.2016 17:26
Chcel si povedat auto pre zeny. Nie?
|
|
Re: Vzhlad
Od: amolo
|
Pridané:
12.1.2016 17:35
...tvoj mozog sa este musi prisposobit ...
|
|
Re: Vzhlad
Od: oserko
|
Pridané:
12.1.2016 21:07
veď hej, lacné gumy nemá komu meniť, ani interiér mu nikto nedá vyčistiť tak reku čo sviňa vykeťasí na fejkových voňačkách to ten idiot mine na automatoch a neplnoletých rómkach hehehehhehhh
|
|
Re: Vzhlad
Od: Tup
|
Pridané:
12.1.2016 17:53
toto je problém. Kto dá za auto 30 000, keď s ním môže jazdiť len po meste?
ak by malo minimálne superchargre (100+kW nabíjanie) k dispozícii, úplne by to menilo situáciu
|
|
dafuk
Od: TomAtom
|
Pridané:
12.1.2016 14:06
Ako narocne je vypotit take nazvy clankov, ake sa rodia tu na DSL? :)
Alebo som sam, koho nazov clanku navadzal mysliet si, ze pojde o automobil od Tesly? :-)
|
|
Re: dafuk
Od: Bublifuk
|
Pridané:
12.1.2016 14:15
Ano, si sam...
|
|
Re: dafuk
Od: TomAtom
|
Pridané:
12.1.2016 14:16
Fero, si to Ty? :)
Ale to nemám teraz na mysli, že sa frajerka na mňa vykašľala, ale, že názov článku evokuje myslieť si, že Tesla vari spravila auto pre masy.
|
|
Re: dafuk
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
12.1.2016 14:25
Nový elektromobil, s baterkou AKO Tesla.
"som jediný čo pochopil, že je to Tesla?"
|
|
Re: dafuk
Od: TomAtom
|
Pridané:
12.1.2016 14:32
Dnes už tu srande nik nerozumie. :-/
|
|
Re: dafuk
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
12.1.2016 14:34
Ain´t sure if stupid or troll.
|
|
Re: dafuk
Od: kontexterror
|
Pridané:
12.1.2016 14:37
nik = neither stupid nor troll.
|
|
Re: dafuk
Od: TomAtom
|
Pridané:
12.1.2016 14:37
"Milujem" tie cudzojazycne hlasky. (Nie, nemilujem, to ak by niekto nechapal uvodzovkam.)
V slovencine by to zrejme stratilo ten šmrnc.
|
|
Re: dafuk
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
12.1.2016 14:40
Tu máš translate: nie je si istý, či hlúpy alebo lesný muž
|
|
Re: dafuk
Od: TomAtom
|
Pridané:
12.1.2016 14:43
Aj ten "translate" pobavil. :)
Mimochodom, čo si budeme vravieť, názvy sú tu legendárne, čakal som, že sa toho niekto chytí. Inak by sa článok mohol volať napr.:
Chevrolet predstavil elektromobil pre masy, s batériou ako prvá Tesla
na rozdiel od:
Prvý praktický elektromobil pre masy, s batériou ako prvý Tesla Model S
Môžeme sa prieť, ktorý je vhodnejšie použiť.
|
|
Re: dafuk
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
12.1.2016 14:46
Hlboko sa ospravedlňujem!
Translate = Preklad
|
|
Re: dafuk
Od: Majk0
|
Pridané:
12.1.2016 17:28
No, v poslednej dobe sa tu často snažia používať bulvárne nadpisy... Asi chcú viac zaujať.
|
|
Re: dafuk
Od: drHuspenina
|
Pridané:
13.1.2016 9:33
citatelnost ide do sraciek
|
|
sadarmo?
Od: party
|
Pridané:
12.1.2016 14:13
Aké nabíjanie zadarmo? Len keď sa napojím na suseda, inak nie. Či?
|
|
Re: sadarmo?
Od: subbas
|
Pridané:
12.1.2016 15:14
tukabel?
|
|
Re: sadarmo?
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
12.1.2016 16:33
Radsej keby bola mozno vsunut si nahradnu baterku.
|
|
Cena za nadrz
Od: ahojQy
|
Pridané:
12.1.2016 14:16
Pocitam spravne, ze cena za "plnu nadrz" je len 3,45€?
Cena za kWh/€ 0,0575
Bateria (kWh) 60
Dojazd 320 km
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: huangg
|
Pridané:
12.1.2016 14:25
dobra cena, len ako dlho bude mat plna nadrz 60 kwh ? kolko cyklov nabitia vydrzi baterka a kolko stoji nova ?
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: dsdx
|
Pridané:
12.1.2016 14:26
Pri nabijani asi nebude 100% efektivnost - takze spotreba bude vacsie. Ak tankujes na miestach kde sa da zadarmo (aj u nas), tak 0.
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: baffiak
|
Pridané:
12.1.2016 14:37
a dokedy to bude zadarmo?
a ako dlho sa to nabija na tych miestach, no 9 hodin "tankovat" nebudem.
|
|
Re: Cena za nadrz
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
12.1.2016 14:42
za tu cenu si kupis dva elektromobily a zatial, co na jednom budes jazdit, tak druhy budes nabijat ;) ...
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: zizi
|
Pridané:
12.1.2016 14:43
a zenu ti bude zatial doma nabijat sused
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: TomAtom
|
Pridané:
12.1.2016 14:45
9 hodín? Daj pokoj. :D
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: kontexterror
|
Pridané:
12.1.2016 16:06
No tak si dáš nejakú tabletku, čo chodí na ne reklama na maily. Nevzdávaj to len tak.
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: old
|
Pridané:
12.1.2016 14:56
nepočítaš správne, cena 1KWh cca 0,18€, ak myslíš nabíjanie doma
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: AleNoTak
|
Pridané:
12.1.2016 14:58
to kde máte takú lacnú elektrinu? Kúpim do zásoby! Stačí napísať miesto a ja sa dostavím aj s kanistrami. U nás sa platí koncová cena za kWh 0,1392 €. Ono totiž cena za kWh nie je to isté, čo aj zaplatíš... pretože ešte musíš zaplatiť aj distribučnú zložku ceny, ktorú má každý dodávateľ rovnakú... priemerná cena na slovensku za kWh je tak cca 0,14 € /kWh... takže tvoj výpočet je chybný a celková suma by bola okolo 8,5€
|
|
Re: Cena za nadrz
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.1.2016 17:19
nepocitas, lebo samotny kW je iba jedna cast ceny elektriny, musis ktomu pripocitat dalsie veci, ktore sa ti objavia na fakture. ZSE to ma mometnalne v najcastejsej tarife cca 13 centov = 7,8€ => takych 2,6€ na 100km, pri plynovom aute mas cca 5,6€ a naftovom cca 6€.
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: Tup
|
Pridané:
12.1.2016 18:29
pri naftovom cca 6€, len kým je diesel za 1€. Keď sa bude opäť blížiť ku 1,5€, tak si bližšie pri 9€/100km. Pri novších dieseloch možno 7,5€
pri 400 000km (pravdepodobne koniec životnosti auta) je to 20 000€ rozdiel.
keby sme chceli byť konkrétnejší, tak:
20 000€ za PHM, + údržba motorova/prevodovky (a nižšieho opotrebovania brźd, keďže elektromobily brzdia viac rekuperáciou) dajme tomu 6000€.
Na druhej strane po 400 000km (1300 cyklov baterky) by som rátal tak so 60% kapacitou baterky, čiže dojazd už len 180km. Nová baterka tak 10 000€, avšak potom by bolo auto "ako nové" (až na interiér a prípadnú hrdzu :) )
záver - rátať ušetrené peniaze pri elektromobile je z veľkej časti čisté tipovanie, veľa premenných
|
|
Re: Cena za nadrz
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.1.2016 19:44
po 400k km ta baterka ani nebude a bude treba davno novu, nieze 60%. Nikto na svete ti nekupi tvoj ojazdeny bolt ani za 5€ ked tam bude treba menit za 10k baterku. Lebo aj ked to odmitas, ale "cele auto" bude rovnaky srot ako benzinove auto, plechy, podvozok, tlmice, capy...kktiny budu rovnako v pyci. Zatial co 5rocnu octaviu co stala 30k predas za 10, bolt za tolko nepredas lebo baterka.
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: 48484
|
Pridané:
13.1.2016 1:45
Teraz stoji nova bateria do Teslyu (85kWh) cca 8000$. O 5 rokov bude jej cena odhadom 4-5 tisic, mozno este menej. S kapaciou baterie sa sice veda za posledne desatrocia moc nepohla, ale cena za kapacitu klesa viac nez slusne.
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: Tup
|
Pridané:
13.1.2016 7:22
nestojí 8k. O 5 rokov odhadujú, že bude stáť okolo 10k
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: Tup
|
Pridané:
13.1.2016 7:29
zdroj? Li-Ión baterky majú bežne životnosť 1000 cyklov, pričom životnosť sa rozumie čas, kým dosahujú len 80% pôvodnej kapacity, čo je podľa mňa stále OK. Podľa niektorých testoch dosahujú pod 60% kapacity po 10 000 cykloch. Buďme extrémny optimisti a rátajme 60% po 2000 cykloch.
2000 cyklov * 300 dojazd = 600k kilometrov. Nech aj jazdíš agresívnejšie, stále by si mal byť nad 60%
Čo sa týka reálnych dát, sú Tesly s 200k najazdenými kilometrami a majú nad 90, ak nie nad 95% pôvodnej kapacity
Okrem toho je samozrejmé, že karoséria bude rovnako rozbitá, ako na spaľovacom aute, no po výmene baterky už toho veľa ohľadom pohonu auta nenaservisuješ.
A 5 ročnú oktáviu predáš zo stratou 70%, zatiaľ čo 4 ročné Tesly sa predávajú aj za 60% pôvodnej ceny, bez výmeny baterky. Predpokladám že Bolt na tom nebude o nič horšie
|
|
Re: Cena za nadrz
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.1.2016 8:32
nepotrebujem zdroj, pouzivam notebooky 15 rokov.
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: Viki SK
|
Pridané:
16.1.2016 20:56
Aj ja, ale je sakra rozdiel, ci su v nom clanky Panasonic z Japonska alebo nejaka China...., mnohe aj lacnejsie NB nie slavnych vyrobcov nas prekvapili,ze preco pri takom castom pouzivani aj po rokoch nestratili takmer nic z vydrze ako ine a ked sme pozreli na baterky, tak to bolo jasne....
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.1.2016 18:44
Počítaš špatne, nikde na Slovensku nieje cena 1 kWh pod 15 centov!!!
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: Elektrický
|
Pridané:
12.1.2016 19:36
Koncova cena za kWh je "trosku" vyssia. Ci to niekto bude dotovat?
|
|
5znak
Od: XMen
|
Pridané:
12.1.2016 14:46
Je to dobre auto a dobra konkurencia k tesle model 3 jeho problem je vsak to, ze bude nedostupny a to hlavne v EU, takze musime dalej cakat na teslu model 3.
|
|
Re: 5znak
Od: gertrudo
|
Pridané:
12.1.2016 23:07
Ja by som chcel teslu s, ale s V8. Dizajn, interier, SW, senzory, autonomna jazda a ine veci co nemaju ine auta. Len tie baterky sa mi nepacia.
|
|
lentakmimochodom
Od reg.: raketa
|
Pridané:
12.1.2016 14:46
35tis. dolacov za auto je v USA poriadna palka, tam sa auta kupuju za ovela menej
|
|
Re: lentakmimochodom
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
12.1.2016 14:50
no este stastie, ze u nas je to v pohode cena :) ...
|
|
Re: lentakmimochodom
Od: neviem meno
|
Pridané:
12.1.2016 14:53
Tiež si myslím. Za 20 litrov tam máš F150 V8 benzín.
|
|
Re: lentakmimochodom
Od: iuziurfblkvxcjvsduf
|
Pridané:
12.1.2016 16:25
Hadam si si nemyslel ze to prepocitaju normálnym kurzom. Pochopitelne to v EU bude stáť 35tis. EUR :-P
|
|
Re: lentakmimochodom
Od: amolo
|
Pridané:
12.1.2016 17:41
Tvoj comment je uz nejaku chvilu neaktualny. 1 USD = 0,92 EUR a to je standardny kurz. Kricat a plakat, ze sa prepocitava USD na EURa 1:1 uz nema vyznam.
|
|
EV144
Od: EV1
|
Pridané:
12.1.2016 15:28
Nechapem naco je pre prvý praktický elektromobil pre masy 144kW? To dnes nema ani vacsina spalovacich motorov.
|
|
Re: EV144
Od: kontexterror
|
Pridané:
12.1.2016 15:52
Napríklad Outdoor party s pomerne slušnou výbavou, eventuálne možno utiahne aj koncert. Praktickejšie na presun ako elektrocentrála.
|
|
Re: EV144
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
12.1.2016 21:06
Inak toto nie je zlý nápad. Že by si tam mal v aute volakde aj prípojku na 230V, keby si šiel niekam na výlet, aby si mohol používať bežné el. zariadenia. Mal by si auto a zároveň veľký akumulátor. :)
|
|
Re: EV144
Od: party
|
Pridané:
12.1.2016 16:00
veru, zbytočne veľa na takú škrupinku. poplatok za prihlásenie 144kw máš 957e. 79kw za 33e by úplne stačilo.
|
|
Re: EV144
Od: Neviem-
|
Pridané:
12.1.2016 16:34
Ale veď to môžu robiť rovnako ako napríklad Mercedes. Ten, ak sa dobre pamätám, robil dodávky od 70kW do 165kW a vo vnútri bol vždy jeden a ten istý starý dobrý diesel 2,2l - OM651. Rozdiel bol iba v softveri a samozrejme, vo výške všetkých poplatkov a cestnej dane. Ani spotreba sa tuším nelíšila. Aj z tohto zázraku ti spravia dvoma klikmi auto do 79kW.
|
|
Re: EV144
Od: xxx@xxx.xx
|
Pridané:
13.1.2016 7:12
Poplatok za elektromobily je 0 !
|
|
Re: EV144
Od: Tup
|
Pridané:
12.1.2016 18:31
preto, lebo cenový a váhový rozdiel v 40kW a 144kW motore pri elektromobiloch je zanedbateľný, narozdiel od spaľovacích motorov.
otázka je, prečo nie?
|
|
BUDDe
Od: Volkswagen BUDDe
|
Pridané:
12.1.2016 16:21
Volkswagen BUDDe
|
|
Re: BUDDe
Od: Volkswagen BUDDe
|
Pridané:
12.1.2016 16:25
Sorry preklep : Volkswagen BUDD-e
|
|
Nissan Leaf?
Od: asdfasdfasdf
|
Pridané:
12.1.2016 16:49
nechapem co nove prinasaju, ked tie parametre su podobne ako ma uz nejaky cas Nissan Leaf, cena je tiez podobna.
|
|
Re: Nissan Leaf?
Od: kontexterror
|
Pridané:
12.1.2016 17:00
Prvý praktický elektromobil pre masy, s batériou ako prvý Tesla Model S
|
|
Re: Nissan Leaf?
Od: asdfasdfasdf
|
Pridané:
12.1.2016 17:08
No ked ohlasuju nieco, co budu mat za 2 roky a konkurencia uz podobne predava, tak je to dost cudne, priam az trapne.
|
|
Re: Nissan Leaf?
Od: kontexterror
|
Pridané:
12.1.2016 17:21
Cudnejšie ako Janka H.?
|
|
Re: Nissan Leaf?
Od: Tup
|
Pridané:
12.1.2016 17:57
Nissan Leaf má 24kWh batériu, od 2016 bude mať 30kWh batériu. Chevy Bolt má 60kWh batériu. či môžeš prejsť 150 alebo 300km na nabitie je drastický rozdiel, keďže pri Bolte pravdepodobne nebudeš musieť nabíjať počas dňa, ani počas náročnejších dní v meste a okolí. Pri Leafe musíš nabíjať pravidelne, aj počas dňa. Pri Bolte a Tesle len pri cestovaní skrz krajinu/krajiny.
navyše 2x väčšia batéria sa dá nabíjať 2x vyšším prúdom. Otázka je, či to Chevrolet využije.
|
|
Re: Nissan Leaf?
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.1.2016 18:54
Nie každý býva v nejakej riti mesta, kde ideš 30km do obchodu a naspäť do brloha...
Takže odmysli si dediny ako Blava a sme na mieste určenia.
|
|
Re: Nissan Leaf?
Od: Tup
|
Pridané:
13.1.2016 7:38
20-30k kilometrov ročne ti bežne najazdí kdekto hocikde na Slovensku.
Čo je v priemere okolo 80km denne - samozrejme niektoré dni to je 160, niektoré 0.
no a tie dni, keď je to 160, je problém. Ak nabíjaš na 80%, už nestačí. Keď je zima a vyššia spotreba, už dupľom nie. Ak by ešte náhodou bola kúsok opotrebovaní baterka, si už úplne v prdeli
|
|
Re: Nissan Leaf?
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.1.2016 10:14
Niekto to najazdí za 30 rokov. predsa sa nebudem pretekať, kto viac peňazí ujebe, alebo kto má viac km na tachometri.
Už začnite trošku a šetrne rozmýšľať. Neroztáčajte stále viac čudnú špirálu ekonomiky...
|
|
Re: Nissan Leaf?
Od: asdfasdfasdf
|
Pridané:
12.1.2016 19:00
Pravda, ale porovnavas realnych 150km (dosiahnutelnych Leafom uz v r. 2015), s marketingovymi tvrdeniami 322km, ktore maju vraj platit pre Bolt v r. 2017.
Celkovo nie som fanusik/odporca ziadnej znacky. Ale marketingove vyhlasenia pre r. 2017 ohladom elektrickych aut si predstavujem inak, trochu vacsi posun som cakal.
|
|
Re: Nissan Leaf?
Od: Tup
|
Pridané:
13.1.2016 7:32
30kW batéria Vs 60kWh batéria.
Koľko reálne dosiahne Leaf si daj * 2 a máš dojazd Bolta
|
|
Re: Nissan Leaf?
Od: asdfasdfasdf
|
Pridané:
13.1.2016 8:24
No ved prave, baterie budu mat par sto kil navyse, takze realny dojazd 2nasobny nebude.
|
|
Janka Hospodarova
Od reg.: Knedla
|
Pridané:
12.1.2016 18:33
Exkluzivne foto Janky Hospodarovej ako pozuje na TESLA S Model najdete TU, TU a TU a potom este TU.
|
|
Re: Janka Hospodarova
Od: party
|
Pridané:
12.1.2016 19:37
chýbajú linky :'(
|
|
Re: Janka Hospodarova
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
12.1.2016 21:07
Ďakujem, už tlačím cez wifi.
|
|
Cena elektriny
Od: M4rek0
|
Pridané:
12.1.2016 21:40
Ja len k tej cene za elektrinu.Tarifa D2 0.119 € za 1kWh s DPH ,k tomu treba pripočítať poplatok za odberné miesto 5.87€/mes + poplatok za istič 3x25A 14.28€/mes. Cenník zse od 14.12.2015 Cena za 1kWh a poplatky sa líšia podľa zvolenej tarify.
|
|
Re: Cena elektriny
Od: gertrudo
|
Pridané:
12.1.2016 23:12
Mozes pls dotiahnut aj ten vypocet do konca? rataj nejaku priemernu tarifu.
Kolko vlastne realne stoji 100km nabaterky ked nemam moznost zadarmo nabijat ma fakt zaujima.
|
|
Re: Cena elektriny
Od: kontexterror
|
Pridané:
12.1.2016 23:27
Ešte stále sa bavíte o vibrátoroch?
|
|
Re: Cena elektriny
Od: Tup
|
Pridané:
13.1.2016 7:33
2,5-3€ na 100km
|
|
stále
Od: Hokojoko
|
Pridané:
12.1.2016 22:47
Stále mi nedochádza, prečo by som si mal kúpiť mini auto za 30 000 € Reálne koľko by som musel najazdiť ročne a ako dlho by to auto muselo žiť, aby sa mi to oplatilo?
Aj keby som dal za auto 15 tisic stále mi zostane 15tisíc na benzín a pri mojom jazdení to mám tak na 12 rokov tankovania. Nehovoriac o tom, že ani elektrina nie je zadarmo a pochybujem že sa to auto s tou batériou dožije 12 rokov. A pri argumente, že sa to oplatí ľudom čo urobia ročne 100 000km mi nedá než sa zamyslieť, že či by niekto robil toľko km v takej zápalkovej škatuľke a musel by stáť každých 300km na pár hodín kým sa to nabije. A prečo mám zachraňovať planétu sám? A tá elektrina tiež nie je 100% ekologická. Ja tomu vážne nerozumiem.
|
|
Re: stále
Od: gertrudo
|
Pridané:
12.1.2016 23:11
Lebo si mozes dat nalepku ze ti zalezi na planete, a zhora sa pozerat na smradochov na cestach.
Ekonomicke to nebude este par desatroci.
|
|
Re: stále
Od: 48484
|
Pridané:
13.1.2016 1:48
No napriklad na taky rozvoz pizze idealne auto. Cely den behas kratke vzdialenosti, vzdy mas cas dobit, vela najazdis. V meste s vela startami a castym statim na neutrale, je rozdiel v spotrebe medzi elektromobilom a spalovacim motorom este omnoho markantnejsi.
|
|
A co to zobrat z inej strany
Od: TurboB
|
Pridané:
13.1.2016 4:28
nebolo by efektivnejsie sa zamerat na 'elektricke' cesty ako auta? Postavili by sme si taku autodrahu a usetrili kopec starosti s baterkami. A tie cesty by mohli byt napr., ako teraz idu stavat v holandsku, na baze recyklovaneho plastu. Auto by s cestou 'komunikovalo'tzv. voditkom vysiacim z auta alebo nejak podobne. Nemam pravdu? Tie cesty je treba aj tak furt len platat =:o)
mozno sa vam to bude javit ako kktina no my geniovia sme na to zvyknuti :o)
|
|
elektromobil vlkanova
Od: abcbcad
|
Pridané:
13.1.2016 6:41
http://nasabystrica.sme.sk
/c/6410157/
vo-vlkanovej-chcu-
vyrabat-ludovy-
elektromobil.html
|
|
Re: elektromobil vlkanova
Od: electric
|
Pridané:
13.1.2016 10:19
ten projekt som sledoval, nic z neho nebude
|
|
Dobré, nie?
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.1.2016 8:35
A čo tak napájať vlastný elektromobil z USB z vášho notebôčika v aute?
|