neprihlásený Streda, 27. novembra 2024, dnes má meniny Milan
Prvý praktický elektromobil pre masy, s batériou ako prvý Tesla Model S

Značky: elektromobilyTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 12.1.2016


Americká automobilka Chevrolet patriaca do skupiny General Motors v uplynulových dňoch detailnejšie predstavila svoj skôr avizovaný elektromobil cielený na širšie skupiny používateľov 2017 Bolt EV.

Súčasné elektromobily majú buď príliš krátky dojazd respektíve elektromobily od Tesly sú zase príliš drahé pre bežných užívateľov.

Chevrolet Bolt EV spája výhody týchto dvoch doteraz striktne nepretínajúcich sa kategórií, keď jeho výrobca avizuje dojazd viac ako 200 míľ, v prepočte cca 322 km, a koncovú cenu v USA po zohľadnení štátneho zvýhodnenia pod 30 tisíc dolárov, v prepočte cca 27.7 tisíc eur.

Táto obstarávacia cena je síce stále výrazne vyššia ako u parametrami porovnateľných spaľovacích automobilov, pri zohľadnení nižších prevádzkových nákladov a to najmä pri bežnom nabíjaní zadarmo im už ale začína konkurovať.


Prvý pohľad na Chevrolet Bolt EV (video: Mashable)



Chevrolet predstavil Bolt EV počas minulotýždňovej výstavy spotrebnej elektroniky CES s týmito základnými parametrami.

Úplne presný dojazd a cenu zatiaľ nezverejnil, tento týždeň na autosalóne v Detroite ale zverejnil niektoré ďalšie presné špecifikácie vozidla. Jeho batéria bude mať kapacitu 60 kWh, rovnako ako batéria prvých generácií Tesla Model S. Články bude vyrábať LG Chem a na 240-Voltovej sieti je možné Bolt nabiť za 9 hodín.

Motor bude mať výkon 144 kW respektíve cca 193 koní. Na 30 mph teda cca 48 km/h zrýchli za 2.9 sekundy, na 60 mph, teda cca 96.6 km/h, pod sedem sekúnd.

Bolt EV sa začne masovo vyrábať pred koncom tohto roka. V ktorých krajinách okrem USA ho bude automobilka ponúkať zatiaľ nespresnila.

Širšie masy plánuje osloviť aj Tesla, svojim dlhšie avizovaným Modelom 3. Ten má podobné parametre ako Bolt EV, jeho dojazd má byť rádovo 200 míľ a cena v USA pred štátnym zvýhodnením 35 tisíc dolárov. Prísť má ale neskôr, predstavený bude v tomto roku a výroba by mala byť spustená zrejme najskôr ku koncu budúceho roka.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Telekom pridal 5G sieť vo viacerých mestách a množstve obcí
Predaje smartfónov tento rok výrazne narastú
Raspberry Pi uviedlo novú generáciu Compute Module 5
Starlink dostal povolenie na výrazne nižšie orbity a poskytovanie mobilnej siete z vesmíru
Až 9.5% programátorov má mať mimoriadne nízku produktivitu
Aj Xiaomi bude mať vlastný procesor pre smartfóny
NASA si objednala vypustenie helikoptéry na Titan, od SpaceX
Notebookov s novým Snapdragonom sa malo predať iba 720-tisíc
Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok


Diskusia:
                               
 

Fandím takýmto projektom a držím Chevroletu palce
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

No ako poznam kvalitu chevroletov, tak to dopadne strasne zle.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Za totáča sa k nám z dederónie dovážali bakelitové trabanty. neskaj mám mercedesa ktorého volám traboš lebo má blatníky a nárazníky tiež z plastov
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Za totáča sa k nám z dederónie dovážali bakelitové trabanty. neskaj mám mercedesa ktorého volám traboš lebo má blatníky a nárazníky tiež z plastov
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

cize ziadny pokrok...furt plast, styri kola,ropa a keruľa o))))
Odpovedať Hodnotiť:
 

jednoznacne minus kamosko, z toho ze mas mercedes na rit nepadneme, ani nam suska nezvlhne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mercedes B ED stoji 40 000 Eur a ma 36kWh bateriu s realnym dojazdom nad 200 km uz 2 roky. Pohon mu dodava Tesla.
Ma 10 kW nabijacku na trojfaz.

Takze s vyjadreniami "prvy prakticky ..." pozor.

okrem toho EVC v cechach predavala vlastne prerabane Skodovky s LiFePO4 bateriami za nizsiu cenu a vyssi dojazd.
Nebol zaujem zakaznikov, tak casom zavreli kram.

Na slovensku predaval jeden lacne elektricke cinske auta homologovane do ciest prvej triedy, nebol zaujem zakaznikov, tak zavrel kram.

O ten Mercedes B ED nikto nejavi zaujem, zavru kram ?

Elektromobil kupuju vyhradne bohati ludia co na to maju,
a rozhodne len luxusne a modne trendy. O com ani pes nestekne v reklamach o tom sa mlci.

Nehovoriac o momentalne najlepsom u nas, KIA Soul EV, ktory je lepsi nez Leaf, je realne dostupny, tiez ziaden zaujem.

Tolko k faktom.

Aha, dolezita vec, na kilometer je realny naklad tretinovy az polovicny, podla toho ci je zima, plus vyssia cena. ekologicku zataz nesposobuju auta ale nadmerna agronomia.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

ten Mercedes má dojazd 200km akurát tak v Európskych testoch, v reále s 36kWh ledva dosiahneš 160km. v zime ani toľko nie. To už je nepraktické

Tá škodovka - no ja by som určite nedal desaťtisíce do auta od nejakej pochybnej garážovej firmy - čo keď mi o 5 rokov odíde baterka? Bude ešte existovať tá firma?

Tie lacné čínske elektromobily majú výkon motora okolo 15kW. S tým máš problém ísť hore kopcom a brzdíš celú premávku. Rýchlejšie a lacnejšie dôjdeš s MHD.

KIA Soul EV - opäť polovičná baterka oproti Boltu

áno, Bolt je prvý praktický elektromobil strednej triedy
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

stredna trieda? Pochybujem, vyzera to skor na velkost Fabie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"pochybnej garazovej firmy" ty si dobre zmagoreny. Lebo len giganti ako VW vedia robit kvalitne auta, vsak? Aj emisie maju paradne a vsetko..

Kupit a vymenit si baterku v aute, dokaze kazdy priemerne zrucny clovek. Mozno medzi IT je take percento nizsie, ale to nie je referencna vzorka.

15kW brushless motor pre mestske 500kg auto, je akurat.

Tiez mam svoje argumenty proti e-autam, ale tvoje su hodne rozmaznanej blondiny.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A v tom je práve prínos TESLA, že si uvedomili že elektrické autá nie sú len o úspore. Ak si niekto myslí, že urobí dieru do sveta malým mestským autom na elektriku tak sa mýli. Lebo nato nie sú dostatočne dobré batérie. Tesla predáva prestíž, dizajn, dojazd, zrýchlenie. Iste je to drahé ale žialbohu na toto dnes batérie stačia. Preto toľko neúspechom malých EV áut. Toto si málokto uvedomuje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prva tesla supernabijacia stanica na Slovensku oficialne v prevadzke http://goo.gl/sbFx7X
Odpovedať Hodnotiť:
 

Porusil si autorske prava. Precitaj si poslednu vetu na fore z tvojho odkazu.

"Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu."

Informacie ktore boli z TASR boli z TASR. Len aby sa nezabudlo... :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

praveze elektromobil je idealny ako male mestske vozidlo na kazdodenne dochadzanie do prace ak niekto nerobi 100 a viac km od domu
samozrejme ak ma kde vecer nabijat :)
pre vacsinu ludi by uplne stacilo keby to auto malo realny dojazd 150-200km

len pre tuto kategoriu ludi je zas cena elektroaut dost vysoko
a dalsi problem je ze mnoho ludi sa boji toho ze ked by s tym autom isli na dlhsiu cestu. to nevadi ze na nu pojdu len 1-2x rocne a teda tych par desiatok minut na "pumpe" by prezili a inak by cely rok tazili z vyhody elektroauta :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dokázali to! (vyhlásili vojnu ropným veľmociam :DD)
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

a elektrika pre dobijanie bude pochadzat z.....

jadro? - hlupy ludia su proti
veterna energia? - no to nic nenabijes a realne aby si z toho nieco mal, tak doplnas energiu vetra energiou z ropy/zemneho plynu
slnko - podobne smiesne ako veterna energia
voda? - no neviem kde ich chces este stavat a stale davaju zlomok spotreby
fuzny reaktor? - hudba buducnosti


ale ak to pomoze minimalne vytlacit hluk a prach z velkomiest, tak aj tak to bude obrovsky uspech
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

mas recht, voda u nas ale tvori 15% energie, buducnost je v jadre a fuznych reaktoroch ako je iter
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

preco nevybudovat 100 elektrarni po nejakej rieke? ved gravitacia si s tym poradi no nie ?
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Nie.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Nadmorska vyska Ziliny je 350m, Komarna 100m, to je 250m rozdiel, pri tvojich 100 elektrarnach by kazda mala spad 2m, na 2m nevybudujes nic, to je proste jednoducha matematika.

Napr. priehrada ruzin ma vysku nejakych 60m, takze by sa medzy Zilinu a Komarno zmestili len 3 alebo 4, nie 100.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A otázka je akú hlbokú jamu treba vykopať pod Komárnom, aby sa to oplatilo alebo kam presunúť Žilinu?
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Slabosi bez výziev
stále tvrdia, že sa to nedá.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Hydroenergeticky potencial na SVK je vyuzity tak na 80% pri celkovom pokryti spotreby cca 20%, pricom Gabcikovo sa uz nerata ako "obnovitelny" zdroj. Staci mat 2 suche roky po sebe a zaloha ti pada. Vecsina aj velkych nadrzi su len spickove a polospickove, nemame tu tolko vody aby si mohol vyrabat stale, inak by do tyzdna si mal prazdne nadrze. Takze ak dokazes ovplyvnit pocasie (cim doseries samozrejme ine veci) tak plati: NEDA SA.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No nie. Problem nie je iba vyrobit energiu, ale treba ju aj minut. Navyse prietok vody v rieke sa meni co je dalsi problem. Vyrazne sa zasiahne do zivotneho prostredia v okoli tokov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A zabudol si spomenut na problemy s vodnymi elektrarnami, ja som za Jadro/Fuzia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hluk nevytlacia, kedze elektroauta su povinne 'hucat', aby na seba upozornili.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

By som rád počul tie nehlučné meniče. Ale je možné, že sa výrobcom podarilo ich usadiť do pásma ultrazvuku...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Odkiaľ pochádza elektrika nie je až tak podstatné, podstatné je, že väčšina znečistenia a hlavne znečistenie miest, hluk a smog spôsobujú spaľovacie motory v autách. Keď sa odstráni tento problém môžeme už keď budeme chcieť byť puntičkári riešiť zdroje elektrickej energie.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Poprosim dokaz ze vacsinu znecistenia v mestach sposobuju auta.
Dakujem
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

u nás jadro tvorí okolo 50%, vodné okolo 15%. Tepelné okolo 18%.

čiže gratulujem, prechodom na elektromobily využívaš na 80% čistú energiu. Dotiahnúť tých 20% za najbližšie desiatky rokov snáď nebude nemožné :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jadro 50% a tepelné 18%???
Mochovce v ideálnom prípade 800MW, Nováky 560MW...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Novaky su len zalozny zdroj pre Slovalco.
Odpovedať Hodnotiť:
 

skús použiť Google, je to tak
Odpovedať Hodnotiť:
 

A Ty vieš koľko ktorá elektráreň produkuje?
Nováky tak idú dlhodobo. Aj včase špeciálneho režimu JE idú Nováky určite naplno. Zas také prebytky elektriny nemáme...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uhlie, ropa, zemny plyn, moje auto na to pojde a ekolog ty si zhyn!

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

aj ja chcem auto na uhlie :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to ale velmi nepomoze.
zober, ze:
- energia nie je cista, bo spalujes uhlie...
- vyroba nie je cista - chemia pri baterkach...
- likvidacia tiez nie je cista - vela elektro dielov, tazke kovy...
k tomu:
- maly dojazd...
- dlhe "tankovanie"...

pre hippikov furt lepsi prius :)
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

- energia nie je cista, bo spalujes uhlie...

Energia sa vyraba ako mix. Mix dobre+zle je lepsie ako ciste zle. Uz aj spinave uhlie s elektrarne je cistejsie ako spalovanie ropy (lebo v elektrarni si mozes dovolit lepsie filtre - neoptimalizujes na hmotnost)

- vyroba nie je cista - chemia pri baterkach...

Pravda. Ale pokial na tom aute jazdis, tak sa to rychlo dorovna, lebo jadenie na ropu je tak velmi "spinavsie". Existuju vynimky, kde to nieje take rychle - napr. v saudsej arabii kde vyrabaju elektrinu len z ropy to asi nebude take rychle (stale ale, stacionarne elektrarne maju lepsie filtre ako bezne auto)


Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

navyše, aj keby sme 100% elektriny mali z uhlia, tak sa elektromobily ekologicky oplatia, pretože elektrické autá sa môžu postupne stať ekologické (nahradzovaním tepelných elektrární ekologickými), ale spaľovacie autá nebudú ekologické ani o 1000 rokov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hmm, a ja ze preco nemci vypustaju najviac radiokativnrho popolceka do atmosfery. A to preto ze maju super filtre. Ibazeby nie.
Uholna elektraren je to najvacsie zlo ake na zdorj energie mozeme pouzivat. A aj najviac zabija. Ale jadro je brane ako najvacsie zlo(pritom realne cistejsiu, spolahlivejsiu a lacnejsiu energiu nezoznenies).

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

- likvidacia tiez nie je cista - vela elektro dielov, tazke kovy...

elektromobil sa sklada z +- toho isteho ako konvencne auto az na jednoduchsi lahsie recyklovatelny (a mimo ineho pomalsie opotrebovavaneho) elektromotor, kopec chybajucich suciastok (napr. sytic) a ano baterii. Baterie sa ale daju plne recyklovat a realne sa to bude diat (nie kvoli litiu, lebo to je lacnejsie vytazit z bani, ale nickel a kobalt sa bude vo velkom recyklovat ciste kvoli zarobkom).

Ak raz vyrobcovia znizia dostatocne vyrobne naklady (aj na velke baterie kvoli dojazju), tak EV uplne vytlaci diesel/benzin...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Snivaj dalej.
Eko sa presadi len ked bude plne eko(uz len na nahradenie aut v eu a usa potrebujes tak rozjebat Zem kvoli litiu ze az.
A aj tak pri sucasnej technoligii bateriek a ich pomalom vyvoji, budu baterkove auta ekonomickejsie(to je realne jediny dovod kedy sa dokazu vo vacsom presadit) tak o 50 rokov.
A to nehovorim o kope nevyhod co baterkove auto so sebou prinasa, plus o velmi tazko pouziti bateriek v nakladnych autach, lodiach a lietadlach.
Bud pride nieco fakt revolucne(mini fuzny reaktor do auta), alebo este aj ked zomries(povedzme ze sa dozijes 100rokov) tak vacsina prepravy bude fungovat na fosilne paliva.
Posledna vec, Zemi sposobujeme ovela vacsie problemy ako emisie z aut, ale to nie je taka zaujimava tema.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Rusi mali svojho casu baterky na baze thoria, tie by mohli mat lepsi dojazd ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moja elektrina je 100% s obnovitelnych zdrojov a jadra, kto mi bude tvrdit opak ja tvrdim ze hajzli co palia uhlie a odporuju jadru su idioti a ked ostane len jadro tak nedostanu nic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nielen oni aj VW :
vw BUDDe
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nič nebudde
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nielen oni, aj VW : vw BUDDe
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Nielen oni, ale aj VW : vw BUDDe
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Keby Tesle ešte tak vzhľadom konkurovali... Ale chápem lacné auta nesmú byť pekné.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Dizajn je vec subjektívna, toto by mohlo byť úspešné elektrické auto do mesta a na okresky v pohode pre 4 pasažierov
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Chcel si povedat auto pre zeny. Nie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...tvoj mozog sa este musi prisposobit ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

veď hej, lacné gumy nemá komu meniť, ani interiér mu nikto nedá vyčistiť tak reku čo sviňa vykeťasí na fejkových voňačkách to ten idiot mine na automatoch a neplnoletých rómkach hehehehhehhh
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto je problém. Kto dá za auto 30 000, keď s ním môže jazdiť len po meste?

ak by malo minimálne superchargre (100+kW nabíjanie) k dispozícii, úplne by to menilo situáciu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako narocne je vypotit take nazvy clankov, ake sa rodia tu na DSL? :)
Alebo som sam, koho nazov clanku navadzal mysliet si, ze pojde o automobil od Tesly? :-)
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Ano, si sam...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Fero, si to Ty? :)
Ale to nemám teraz na mysli, že sa frajerka na mňa vykašľala, ale, že názov článku evokuje myslieť si, že Tesla vari spravila auto pre masy.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Nový elektromobil, s baterkou AKO Tesla.
"som jediný čo pochopil, že je to Tesla?"
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Dnes už tu srande nik nerozumie. :-/
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ain´t sure if stupid or troll.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nik = neither stupid nor troll.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

"Milujem" tie cudzojazycne hlasky. (Nie, nemilujem, to ak by niekto nechapal uvodzovkam.)
V slovencine by to zrejme stratilo ten šmrnc.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tu máš translate: nie je si istý, či hlúpy alebo lesný muž
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aj ten "translate" pobavil. :)

Mimochodom, čo si budeme vravieť, názvy sú tu legendárne, čakal som, že sa toho niekto chytí. Inak by sa článok mohol volať napr.:
Chevrolet predstavil elektromobil pre masy, s batériou ako prvá Tesla
na rozdiel od:
Prvý praktický elektromobil pre masy, s batériou ako prvý Tesla Model S
Môžeme sa prieť, ktorý je vhodnejšie použiť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlboko sa ospravedlňujem!
Translate = Preklad
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No, v poslednej dobe sa tu často snažia používať bulvárne nadpisy... Asi chcú viac zaujať.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

citatelnost ide do sraciek
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aké nabíjanie zadarmo? Len keď sa napojím na suseda, inak nie. Či?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tukabel?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Radsej keby bola mozno vsunut si nahradnu baterku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pocitam spravne, ze cena za "plnu nadrz" je len 3,45€?

Cena za kWh/€ 0,0575
Bateria (kWh) 60
Dojazd 320 km

Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

dobra cena, len ako dlho bude mat plna nadrz 60 kwh ? kolko cyklov nabitia vydrzi baterka a kolko stoji nova ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pri nabijani asi nebude 100% efektivnost - takze spotreba bude vacsie. Ak tankujes na miestach kde sa da zadarmo (aj u nas), tak 0.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a dokedy to bude zadarmo?
a ako dlho sa to nabija na tych miestach, no 9 hodin "tankovat" nebudem.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

za tu cenu si kupis dva elektromobily a zatial, co na jednom budes jazdit, tak druhy budes nabijat ;) ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a zenu ti bude zatial doma nabijat sused
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

9 hodín? Daj pokoj. :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No tak si dáš nejakú tabletku, čo chodí na ne reklama na maily. Nevzdávaj to len tak.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nepočítaš správne, cena 1KWh cca 0,18€, ak myslíš nabíjanie doma
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to kde máte takú lacnú elektrinu? Kúpim do zásoby! Stačí napísať miesto a ja sa dostavím aj s kanistrami. U nás sa platí koncová cena za kWh 0,1392 €. Ono totiž cena za kWh nie je to isté, čo aj zaplatíš... pretože ešte musíš zaplatiť aj distribučnú zložku ceny, ktorú má každý dodávateľ rovnakú... priemerná cena na slovensku za kWh je tak cca 0,14 € /kWh... takže tvoj výpočet je chybný a celková suma by bola okolo 8,5€
Odpovedať Hodnotiť:
 

nepocitas, lebo samotny kW je iba jedna cast ceny elektriny, musis ktomu pripocitat dalsie veci, ktore sa ti objavia na fakture. ZSE to ma mometnalne v najcastejsej tarife cca 13 centov = 7,8€ => takych 2,6€ na 100km, pri plynovom aute mas cca 5,6€ a naftovom cca 6€.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pri naftovom cca 6€, len kým je diesel za 1€. Keď sa bude opäť blížiť ku 1,5€, tak si bližšie pri 9€/100km. Pri novších dieseloch možno 7,5€

pri 400 000km (pravdepodobne koniec životnosti auta) je to 20 000€ rozdiel.

keby sme chceli byť konkrétnejší, tak:

20 000€ za PHM, + údržba motorova/prevodovky (a nižšieho opotrebovania brźd, keďže elektromobily brzdia viac rekuperáciou) dajme tomu 6000€.

Na druhej strane po 400 000km (1300 cyklov baterky) by som rátal tak so 60% kapacitou baterky, čiže dojazd už len 180km. Nová baterka tak 10 000€, avšak potom by bolo auto "ako nové" (až na interiér a prípadnú hrdzu :) )

záver - rátať ušetrené peniaze pri elektromobile je z veľkej časti čisté tipovanie, veľa premenných
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

po 400k km ta baterka ani nebude a bude treba davno novu, nieze 60%. Nikto na svete ti nekupi tvoj ojazdeny bolt ani za 5€ ked tam bude treba menit za 10k baterku. Lebo aj ked to odmitas, ale "cele auto" bude rovnaky srot ako benzinove auto, plechy, podvozok, tlmice, capy...kktiny budu rovnako v pyci. Zatial co 5rocnu octaviu co stala 30k predas za 10, bolt za tolko nepredas lebo baterka.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Teraz stoji nova bateria do Teslyu (85kWh) cca 8000$. O 5 rokov bude jej cena odhadom 4-5 tisic, mozno este menej. S kapaciou baterie sa sice veda za posledne desatrocia moc nepohla, ale cena za kapacitu klesa viac nez slusne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nestojí 8k. O 5 rokov odhadujú, že bude stáť okolo 10k
Odpovedať Hodnotiť:
 

zdroj? Li-Ión baterky majú bežne životnosť 1000 cyklov, pričom životnosť sa rozumie čas, kým dosahujú len 80% pôvodnej kapacity, čo je podľa mňa stále OK. Podľa niektorých testoch dosahujú pod 60% kapacity po 10 000 cykloch. Buďme extrémny optimisti a rátajme 60% po 2000 cykloch.

2000 cyklov * 300 dojazd = 600k kilometrov. Nech aj jazdíš agresívnejšie, stále by si mal byť nad 60%

Čo sa týka reálnych dát, sú Tesly s 200k najazdenými kilometrami a majú nad 90, ak nie nad 95% pôvodnej kapacity

Okrem toho je samozrejmé, že karoséria bude rovnako rozbitá, ako na spaľovacom aute, no po výmene baterky už toho veľa ohľadom pohonu auta nenaservisuješ.

A 5 ročnú oktáviu predáš zo stratou 70%, zatiaľ čo 4 ročné Tesly sa predávajú aj za 60% pôvodnej ceny, bez výmeny baterky. Predpokladám že Bolt na tom nebude o nič horšie
Odpovedať Hodnotiť:
 

nepotrebujem zdroj, pouzivam notebooky 15 rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj ja, ale je sakra rozdiel, ci su v nom clanky Panasonic z Japonska alebo nejaka China...., mnohe aj lacnejsie NB nie slavnych vyrobcov nas prekvapili,ze preco pri takom castom pouzivani aj po rokoch nestratili takmer nic z vydrze ako ine a ked sme pozreli na baterky, tak to bolo jasne....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Počítaš špatne, nikde na Slovensku nieje cena 1 kWh pod 15 centov!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Koncova cena za kWh je "trosku" vyssia. Ci to niekto bude dotovat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to dobre auto a dobra konkurencia k tesle model 3 jeho problem je vsak to, ze bude nedostupny a to hlavne v EU, takze musime dalej cakat na teslu model 3.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ja by som chcel teslu s, ale s V8. Dizajn, interier, SW, senzory, autonomna jazda a ine veci co nemaju ine auta. Len tie baterky sa mi nepacia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

35tis. dolacov za auto je v USA poriadna palka, tam sa auta kupuju za ovela menej
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

no este stastie, ze u nas je to v pohode cena :) ...
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Tiež si myslím. Za 20 litrov tam máš F150 V8 benzín.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Hadam si si nemyslel ze to prepocitaju normálnym kurzom. Pochopitelne to v EU bude stáť 35tis. EUR :-P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tvoj comment je uz nejaku chvilu neaktualny. 1 USD = 0,92 EUR a to je standardny kurz. Kricat a plakat, ze sa prepocitava USD na EURa 1:1 uz nema vyznam.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Nechapem naco je pre prvý praktický elektromobil pre masy 144kW? To dnes nema ani vacsina spalovacich motorov.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Napríklad Outdoor party s pomerne slušnou výbavou, eventuálne možno utiahne aj koncert. Praktickejšie na presun ako elektrocentrála.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Inak toto nie je zlý nápad. Že by si tam mal v aute volakde aj prípojku na 230V, keby si šiel niekam na výlet, aby si mohol používať bežné el. zariadenia. Mal by si auto a zároveň veľký akumulátor. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

veru, zbytočne veľa na takú škrupinku. poplatok za prihlásenie 144kw máš 957e. 79kw za 33e by úplne stačilo.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ale veď to môžu robiť rovnako ako napríklad Mercedes. Ten, ak sa dobre pamätám, robil dodávky od 70kW do 165kW a vo vnútri bol vždy jeden a ten istý starý dobrý diesel 2,2l - OM651. Rozdiel bol iba v softveri a samozrejme, vo výške všetkých poplatkov a cestnej dane. Ani spotreba sa tuším nelíšila. Aj z tohto zázraku ti spravia dvoma klikmi auto do 79kW.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poplatok za elektromobily je 0 !
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

preto, lebo cenový a váhový rozdiel v 40kW a 144kW motore pri elektromobiloch je zanedbateľný, narozdiel od spaľovacích motorov.

otázka je, prečo nie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Volkswagen BUDDe
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Sorry preklep : Volkswagen BUDD-e
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

nechapem co nove prinasaju, ked tie parametre su podobne ako ma uz nejaky cas Nissan Leaf, cena je tiez podobna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prvý praktický elektromobil pre masy, s batériou ako prvý Tesla Model S
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No ked ohlasuju nieco, co budu mat za 2 roky a konkurencia uz podobne predava, tak je to dost cudne, priam az trapne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Cudnejšie ako Janka H.?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nissan Leaf má 24kWh batériu, od 2016 bude mať 30kWh batériu. Chevy Bolt má 60kWh batériu. či môžeš prejsť 150 alebo 300km na nabitie je drastický rozdiel, keďže pri Bolte pravdepodobne nebudeš musieť nabíjať počas dňa, ani počas náročnejších dní v meste a okolí. Pri Leafe musíš nabíjať pravidelne, aj počas dňa. Pri Bolte a Tesle len pri cestovaní skrz krajinu/krajiny.

navyše 2x väčšia batéria sa dá nabíjať 2x vyšším prúdom. Otázka je, či to Chevrolet využije.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nie každý býva v nejakej riti mesta, kde ideš 30km do obchodu a naspäť do brloha...
Takže odmysli si dediny ako Blava a sme na mieste určenia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

20-30k kilometrov ročne ti bežne najazdí kdekto hocikde na Slovensku.

Čo je v priemere okolo 80km denne - samozrejme niektoré dni to je 160, niektoré 0.

no a tie dni, keď je to 160, je problém. Ak nabíjaš na 80%, už nestačí. Keď je zima a vyššia spotreba, už dupľom nie. Ak by ešte náhodou bola kúsok opotrebovaní baterka, si už úplne v prdeli
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niekto to najazdí za 30 rokov. predsa sa nebudem pretekať, kto viac peňazí ujebe, alebo kto má viac km na tachometri.
Už začnite trošku a šetrne rozmýšľať. Neroztáčajte stále viac čudnú špirálu ekonomiky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pravda, ale porovnavas realnych 150km (dosiahnutelnych Leafom uz v r. 2015), s marketingovymi tvrdeniami 322km, ktore maju vraj platit pre Bolt v r. 2017.
Celkovo nie som fanusik/odporca ziadnej znacky. Ale marketingove vyhlasenia pre r. 2017 ohladom elektrickych aut si predstavujem inak, trochu vacsi posun som cakal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

30kW batéria Vs 60kWh batéria.

Koľko reálne dosiahne Leaf si daj * 2 a máš dojazd Bolta
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ved prave, baterie budu mat par sto kil navyse, takze realny dojazd 2nasobny nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Exkluzivne foto Janky Hospodarovej ako pozuje na TESLA S Model najdete TU, TU a TU a potom este TU.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

chýbajú linky :'(
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ďakujem, už tlačím cez wifi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja len k tej cene za elektrinu.Tarifa D2 0.119 € za 1kWh s DPH ,k tomu treba pripočítať poplatok za odberné miesto 5.87€/mes + poplatok za istič 3x25A 14.28€/mes. Cenník zse od 14.12.2015 Cena za 1kWh a poplatky sa líšia podľa zvolenej tarify.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozes pls dotiahnut aj ten vypocet do konca? rataj nejaku priemernu tarifu.
Kolko vlastne realne stoji 100km nabaterky ked nemam moznost zadarmo nabijat ma fakt zaujima.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte stále sa bavíte o vibrátoroch?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

2,5-3€ na 100km
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stále mi nedochádza, prečo by som si mal kúpiť mini auto za 30 000 € Reálne koľko by som musel najazdiť ročne a ako dlho by to auto muselo žiť, aby sa mi to oplatilo?

Aj keby som dal za auto 15 tisic stále mi zostane 15tisíc na benzín a pri mojom jazdení to mám tak na 12 rokov tankovania. Nehovoriac o tom, že ani elektrina nie je zadarmo a pochybujem že sa to auto s tou batériou dožije 12 rokov. A pri argumente, že sa to oplatí ľudom čo urobia ročne 100 000km mi nedá než sa zamyslieť, že či by niekto robil toľko km v takej zápalkovej škatuľke a musel by stáť každých 300km na pár hodín kým sa to nabije. A prečo mám zachraňovať planétu sám? A tá elektrina tiež nie je 100% ekologická. Ja tomu vážne nerozumiem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo si mozes dat nalepku ze ti zalezi na planete, a zhora sa pozerat na smradochov na cestach.
Ekonomicke to nebude este par desatroci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No napriklad na taky rozvoz pizze idealne auto. Cely den behas kratke vzdialenosti, vzdy mas cas dobit, vela najazdis. V meste s vela startami a castym statim na neutrale, je rozdiel v spotrebe medzi elektromobilom a spalovacim motorom este omnoho markantnejsi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nebolo by efektivnejsie sa zamerat na 'elektricke' cesty ako auta? Postavili by sme si taku autodrahu a usetrili kopec starosti s baterkami. A tie cesty by mohli byt napr., ako teraz idu stavat v holandsku, na baze recyklovaneho plastu. Auto by s cestou 'komunikovalo'tzv. voditkom vysiacim z auta alebo nejak podobne. Nemam pravdu? Tie cesty je treba aj tak furt len platat =:o)

mozno sa vam to bude javit ako kktina no my geniovia sme na to zvyknuti :o)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

http://nasabystrica.sme.sk
/c/6410157/
vo-vlkanovej-chcu-
vyrabat-ludovy-
elektromobil.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten projekt som sledoval, nic z neho nebude
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo tak napájať vlastný elektromobil z USB z vášho notebôčika v aute?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár