neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Tesla podľa Muska prejde o dva roky prázdna sama naprieč USA

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobily

DSL.sk, 11.1.2016


Výrobca elektromobilov Tesla bude mať približne o dva roky k dispozícii technológiu, ktorá umožní prázdnemu autu samostatnú jazdu napríklad aj naprieč celými USA, z New Yorku do Los Angeles.

Tvrdí to zakladateľ spoločnosti Elon Musk, ktorý v nedeľu prezentoval takúto víziu americkým médiám.

Musk doplnil vyjadrenia z konca decembra, keď avizoval dostupnosť plne autonómnej jazdy v tomto časovom horizonte. Z jeho aktuálnych vyjadrení vyplýva, že tým má na mysli jazdu aj úplne prázdneho auta bez prítomného vodiča schopného prevziať kontrolu v krízových situáciách.

Musk sa aktuálne k autonómnej jazde vyjadroval po sprístupnení novej verzie firmvéru 7.1, ktorá pridala pod označením Summon podporu samostatného odparkovanie prázdneho auta a to aj do garáže. To je zatiaľ možné používať podľa podmienok len na súkromných pozemkoch.

"Do približne dvoch rokov by malo privolanie fungovať kdekoľvek so spojením po súši a bez blokovania hranicami, napríklad Vy ste v LA a auto je v NY," uviedol Musk.


Automatický výjazd z garáže vo firmvéri 7.1 (video: Mark Schey)



Jazda prázdneho auta na cestách nebude len softvérovou záležitosťou, podľa Muska budú vyžadované aj nové senzory a vyššia redundancia komponentov pre prípad výpadku niektorého z nich. Tesla Model S je v súčasnosti vybavený dopredu smerujúcim radarom s dlhým dosahom, dopredu smerujúcou kamerou, 360-stupňovým ultrazvukovým sonarom detekujúcim objekty do cca troch až štyroch metrov a samozrejme GPS.

Podľa decembrových vyjadrení Muska by technológia mohla byť pripravená do dvoch rokov, ďalší rok bude trvať ale prijatie novej legislatívy.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

Tak teda, posielam Teslu... aj s kvetinami.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Drogoví díleri si isto budú novú teslu pochvaľovať.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Ma napadlo či som neurobil pravopisnú chybu. Je tu nejaký čo mal jednotku zo slovenčiny?
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

*mi napadlo
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

*mi napadlo ČIARKA
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

*mi napadlo ČIARKA ; je tu nejaký ČIARKA
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

*je tu niekto ČIARKA
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podmet je zamlcany, takze nemozes s urcitostou povedat, ze pouzitie "nejaky" je nespravne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri jednom či sa nepise ciarka...
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

Pred spojkou či píšeme čiarku len vtedy, keď pripája vedľajšiu vetu.
Príklad: Nevedela ani to, či napísala ten list. Povedz nám, či si sa mal dobre. Nespýtali sme sa, či aj obedoval.

V iných prípadoch čiarku nepíšeme.
Príklad: Tieto dokumenty pochádzajú z českých, nemeckých či maďarských archívov.

Try again mothafokka :D
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

<ČIARKA>
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to uz su dve ciarky :3
Odpovedať Hodnotiť:
 

Revolio? 1:0
http://dopice.sk/g2r
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trápia ťa tvrdky alebo diakritika?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

tvrdky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ta ja som mal len dvojky :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ta ja som mal len dvojky :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

V nadpise sa jasne píše "prázdna". Žiadne kvety, žiadne vitamínky.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

velke T v "teslu"
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Atentátnici tiež.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co si ho chudaka vykopal z hrobu aj s kvetinami?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja posielam kapacitu do baterii,

pri autonomnej jazde z ny do la ju bude potrebovat, a to niekolkonasobne.

ale hlavne posielam novy bezpecny sw, aby naozaj vedel vsetko dobredu skorigovat.

osobne si emyslim, ze takto bude vyzerat buducnost, ked kazde jedno auto vas bude ozarovat radarom a spol. je to hroza. vyezrat to bude skor na dobijanie na cestach a autovlaky - v zmysle kolon aut za sebou, kde sa znizi odpor vzduchu, usetri energia a "auta" budu do seba uplne pasovat, zaroven si odovzdavat navigaciu. miesto baterii na palube energia z ciest a krajne superkondenzatory na palube.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Len aby to tej Tesle nezachutilo a nechodila po nociach sama po elektro baroch...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A rano pridem do garaze a Tesla "rozbita" este spi...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla ukazovala ako sa budú nabíjať sami. Majú na to takého hada, ktorí tu nabíjaciu dieru sám nájde a zapojí auto. To znamená, že keď ťa auto hodí do práce a tvoje deti do školy tak sa pôjde samo a zadarmo nabiť na Tesla nabíjaciu stanicu, aby si potom cestou z práce nemal stres, že nedôjdeš na východ. Tesla pozrie kedy máš v práci posledný meeting a hneď po ňom ťa bude čakať nabitá a vyhriata rovno pred vchodom. Samozrejme cestou skočí po deti do školy. :) Taká je idea.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

No hrôza a des.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Este si zabudol, ze zbehne medzitym nakupit a vylozit doma do chladnicky. Pred pracou ta bude samozrejme cakat s vychladenym sektom na sedadle jazdca.
Nazdravie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a ked sa pohadas so zenou, tak si otvori vyhriaty slot na nabijanie pred tebou aby si tam vlozil toho hada
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

a toho pre dobitie necham zene
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Uz sa tesim ked mi tesla privezie kurvy z bordelu. Nikto nebude vediet komu idu muahhahahaha
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a ja sa stavim, ze ani na jedno nemas :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

pobavilo.
"osobne si emyslim, ze takto bude vyzerat buducnost, ked kazde jedno auto vas bude ozarovat" "miesto baterii na palube energia z ciest "
Čiže nemyslíš si, že nás bude ožarovať radarom (pričom autopilot spolieha najmä na kamery, v budúcnosti možno aj ten jeden radar, ktorý je na polovicy dnešných áut, nahradia kamerou), ale ožarovaním niekoľko kilowatovými bezdrôtovými nabíjačkami je OK, hej?

radšej nech sa odbehne nabiť na kábel

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

by ma zaujimalo kolko to ma stupnovu prevodovku taketo auto.. jelikos elektromotor nezrobi otacky v rozsahu ako nejaky benzinak
Odpovedať Známka: -9.2 Hodnotiť:
 

Pozri na video 0:55. Kde máš páčku?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale prevodovka nie je páka a spojka nie je pedál :)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

jednostupňová bez spojky s pevným prevodom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prevod nemusí byť pevný a skôr si myslím, že ani nie je.
Nevýhodou týchto prdítiek je, že oproti hmotnosti auta a osí s kolesami je rotor elektromotora príliš ľahký.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Odpoved pred Tebou bola spravne, je tam pevny prevod cca 1:10.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prdítiek myslíš dvojtonové auto, ktoré zrýchli na 100 pod 3 sekundy? no ok.

a prečo je nízka váha rotora nevýhodou?

a prevod je pevný
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ktovie prečo sa odjakživa dával k motoru zotrvačník...
Ale uznám akurát to, že ohľadom totálnej devastácie a tzv. flexibility jazdy, teda príliš prudké zmeny jazdy - tam by mohol zotrvačník dosť komplikovať život...
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

fyzika pre zakladne skoly - vyrovnava nepravidleny chod piestoveho motora a akumuluje energiu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj lokomotíva dopláca na nízku hmotnosť, rušeň váži cca 68 ton a vlak aj 1500 ton.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A že prečo má vagón vlastné brzdy, že?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ide nielen o brzdy, ale najmä o to, ako sa vlastne rozbehnúť a ťahať na nejaké stúpanie tak ťažký vlak...
Koľaje sú totiž pre tie veľké oceľové kolá dosť klzké...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A že prečo sa lokomotíva v takom prípade pripája aj na koniec, že?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na koniec ako kedy, skôr sa dajú 2-3 aj viac na žačiatok.
Ono z mechaniky je toťiž ľahšie ťahať ako tlačiť.
A tiež kvôli kontrole ťažných vozidiel a prípadnej poruche sú lepšie spolu vpredu - ak je to možné a výhodnejšie.
Česi napríklad neprehadzujú na osobných vlakoch rušne. Jedným smerom ťahajú a opačným tlačia. Ušetria patálie...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To môžeš vysvetľovať hovniválovi, že "z mechaniky je toťiž ľahšie ťahať ako tlačiť". Odporúčam pri stavaní snehuliaka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Každý zdravý človek Ti to potvrdí. Nikde som nepísal nič o energií...
Iba píšem o zdravom sedliackom rozume...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vlakom sa neorie. O tom je možné rozmýšľať napríklad na záchode pri tlačení, eventuálne pre niekoho výhodnejšom ťahaní. Aj cez wifi samozrejme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

UTFG! http://dopice.sk/g2p
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

elektromotor urobi otacky v nasobne vacsom uzitocnom rozsahu ako spalovak. Postuduj ECS (Electronic speed control)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie, "nezrobí" ich, lebo ich má vo väčšom rozsahu
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Je tam jednostupňová prevodovka bez spojky. Ak sa to vôbec dá nazvať prevodovkou...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ma to vobec prevodovku? Podla mna nema. Elektromotor dava take otacky, kolko mu povie softver. Elektromotor je rovno pripojeny na kolesa. Preto moze mat elektromobil aj 4 elektromotory, na kazde koleso jedno.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

ano ma
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Aj dve zubate kolieska roznej velkosti su "prevodovka"...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

dvom zubatým kolesám sa hovorí prevod
prevodovka je zariadenie na viacnásobnú zmenu prevodu - stupňov.
ale toto som si len teraz vycucal z prstu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Len tak ma napadlo, čo sa stane ak sa dve takéto "neosedlané" autá zrazia?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Tak... sanitku si škrtáme... a políciu podľa toho či sa dohodnú na vinníkovi nehody...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Čo ma privádza k myšlienke - Pustí pred seba políciu/sanitku/hasičov so zapnutou sirénou?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

vzdy. Na rozdiel od cloveka :(
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

No neviem... alebo taký chudák pán policajt bude na križovatke zmätene mávať na prázdnu Teslu paličkou, ale tá ho bude mať hlboko v <>
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

No je tu viac problémov: Ako bude tesla riešiť problémy s defektom niekde uprostred texasu, ďalej ako sa zastavuje auto bez vodiča a čo robiť v prípade, že sa pokazil ľavý predný svetlomet?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

1. dôjde na diskoch
2. svetlo jej kamery nepotrebujú
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v oboch prípadoch zastane a pošle správu najbližšiemu servisu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

predpokladam ze tento Myškov zamer, uvazuje aj nejaku operativnu servisnu podporu, rozumne rozlozenu po celych Statoch, ktora tieto situacie vyriesi automaticky. Tebe uz len pride ucet do velkeho kancla.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a vytlacis si ho z PDA cez wifi

Odpovedať Hodnotiť:
 

a prides si po hotovy papier
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na to ale este nemaju vymysleny protokol bezdrotovy, Accident Guilt Negotiation Protokol, a.k.a. AGNP
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zoberu zaznam este aj ako si si rano honil cestou do prace
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ma ešte napadlo, či je rozumnejšie v mraze -20 stepovať a čakať pred garážou, kým pani tesla vycúva z garáže a ne bolo by jednoduchšie nastúpiť do auta už v garáži a počkať kým vycúva aby človek nemusel mrznúť pred garážou a to nehovorím o tom, že dôchodca môže na novú teslu rovno zabudnúť, lebo hentaký postup s DO, tak to mu nepomôže ani keby to mal napísané na papieri.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Dáš ju vyparkovať a zatiaľ vypiješ kávu. Neboj sa, času dosť.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

No ale to nerieši problém nastupovať do auta v teple a v ale v -20.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

A ja som si myslel že mám skutočné problémy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A prečo si myslíš, že si to auto nemôžeš vycúvať sám?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To si nemyslím, riešim video v situácii -20
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Predpokladam, ze ak mas v garazi malo miesta na vstup do auta tak toto riesenie je super. Nemusis si omlatit dvere o druhe auto alebo stenu :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nj. Keď máš na dve autá ale na väčšiu garáž zo sádrokatónu nie.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

podla toho co musk niekde hovoril, tak si teslu nastavis ako budik a bude ta rano cakavat pripravena a vyhriata - lebo bude poznat tvoj kalendar
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...tvoj kalendár...
Menštruačný...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To je zaujímavý nápad. Autá sa budú voziť samé...
vybijú sa, zájdu na "pumpu" nabiť sa... A zasa jazdia len tak, semé...
A ja si budem ležať na záhrade a nemusím sa otravovať s autom a šoférovaním. Auto si zajazdí aj samé, keď bude chcieť...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Len aby nezačalo manželke voziť poštára, to by bolo nepríjemné prekvapenie: Aha, moja Tesla a koho to v nej nevidím? Našeho poštára. No tak to je čistá katastrófa. Musím ju dať do servisu aby zmenili firmware.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A zároveň je najvyšší čas navštíviť Danu Šedivú...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V Tesle s rozšírenou výbavou, bude automatické rozpoznávanie tváre, pri čom si budeš môcť pri niektorých jedincoch nastaviť silnejšie utiahnutie pásu a podobne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A maximálne silné, aby svokra ani náhodou nevypadla z auta.
A zbytočne nekomentovala priebeh jazdy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz vymysleli aj toho elektrickeho hada, co ju sam dobije. Este rakety, pripojit na skynet a dielo je hotove, vsak ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zaregistruj ho ako vodiča na Uber a $$$
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla prejde o dva roky naprieč USA a T14-Armata prejde o dva roky naprieč Európou.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak toho by som sa zatial nebal. Armata mala problem prejst Cervene namestie a museli ju odtiahnut. Ale mozno Rusi prestanu chlastat a odrazi sa to aj na kvalite ich vyrobkov.
Haha, ale to len vtipkujem. Neprestanu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Trochu ťa poopravím. Nemuseli ju odtiahnuť. Armata odišla po svojich.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to si neprotireci
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To, že ju nemuseli odtiahnuť a to, že odišla po svojich si skutočne neprotirečí. Si ty ale figliar.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uz prestan citat sme-tisko. Lezie ti to na mozog.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Posielam Teslu model S :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

naprieč?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Skrz!!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sregom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kedy sa ešte ani na nabíjacej stanici nemusela zastaviť...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Indukcne nabijanie vozidiel sa uz testuje. Holandania su v tom priekopnici.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sranda. V Čínskej ľudovej republike na tom fičia "trolejbusy".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čiže sa bude dobíjať za jazdy? To ale potom už bude niečo ako trolejbus a nie auto :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Princip je jednoduchy. Nabijacka je vozovka, specialne obvody integrovane v asfalte. Takyto nabijaci pruh je mozne zaviest na dialnice, co rapidne zvysuje dojazd elektromobila. Akurat sa este testuje zivotnost takejto vozovky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď to príde za nejaký čas na ťahače a kamióny... Koľko ľudí príde o prácu ?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

5
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ktorí konkrétne?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Czeslaw, Duszan, Lech, Maciej, Zbignev
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak zrovna im už poisťovňa Českých dráh mala za nerobenie dávno platiť.:-D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Uz aby to bolo.
Kamionaci su smrrrrrt.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

9
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...na korbe nákladiaka :) ale síce veď preco nie, soft na to už majú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

super clanok o umelej inteligencii, korporatnych firmach, tesle a kopec inych veci :)

odporucam aspon video pozriet

http://dopice.sk/g2y
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A teraz akože čo?
Nerobíš aj do včiel?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Každý občan EU "robí do včiel"; jej hierarchická organizácia je postavená na modeli, používanom hmyzími spoločenstvami.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Diky, konecne clanok k veci. Co keby sa sa zmenila kultura DSL.SK a ludia by prispievali hodnotne linky ktore sa tykaju temy?

Odpovedať Hodnotiť:
 

ked toto bude realita tak som zvedavi ako policast bude reagovat nato ze budem pod vplyvom za volantom ale soferovat bude auto samo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Joh from Žilina approves this message.
Odpovedať Hodnotiť:
 

n
Odpovedať Hodnotiť:
 

A keď sama Tesla na ceste niekoho zabije, kto pôjde do basy? Musk alebo tá Tesla?
Odpovedať Hodnotiť:
 

výťah, kto ide do basy? Si idiot. Tesla sama nikoho nezabije, pretože nebude ako ty: neschopná.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Musk by sa konecne mohol zacat starat aj o to, aby Tesla bola konecne ziskova. Lebo do tych 2 rokov nemusi dozit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len sa nebojkaj. Musk nam este vytrie kocura, pekne do sucha
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dalsi level bude prejst napriec lunikom IX po tom co tam bude parkovat jednu noc. sama.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

taky majkl najt mal toto este 10x viac prekonane uz v 1982, ked si digitalkami zavolal kita :)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

a kit bol k tomu este aj vtipny
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stiahneš vtipný firmware. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veď možno aj Tesla sa chytí, keď Elon nahodí trvalú.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár