neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Expert zrejme našiel kód, ktorým mal Volkswagen manipulovať emisie

Značky: dopravakauza Volkswagenprogramovanie

DSL.sk, 28.12.2015


Bezpečnostný expert Felix Domke zrejme našiel kód v riadiacej ECU jednotke používanej Volkswagenom v jeho dieselových autách zodpovedný za manipulovanie emisií a detailne popísal akým spôsobom minimálne v prípade ním analyzovaného modelu vozidlo manipulovalo vypúšťané emisie pri ich testoch.

Domke prezentoval svoje zistenia v nedeľu večer na bezpečnostnej konferencii 32c3 v nemeckom Hamburgu.

Expert analyzoval jeho európsku verziu vozidla Volkswagen Sharan z roku 2013 s dvojlitrovým motorom EA189, u ktorého boli rovnako manipulované emisie. Tento model je vybavený systémom eliminovania NOx SCR, Selective Catalytic Reduction, využívajúcim močovinu respektíve jej roztok AdBlue.

Zrejme veľká časť postihnutých vozidiel používala iný systém eliminovania emisií NOx a zistenia Domkeho sa tak priamo zrejme týkajú len časti vozidiel. Zároveň ale neznamenajú, že u áut s iným mechanizmom nepostupovala automobilka principiálne rovnako minimálne pri detekcii oficiálneho testovania.

Domke nerozobral svoje auto, zaobstaral si ešte ďalšiu samostatnú ECU jednotku Bosch EDC17C46, na ktorej sa podľa neho nachádzala veľmi podobná verzia firmvéru ako v jeho aute. Samotný kód je podľa neho na jednotlivých jednotkách rovnaký alebo veľmi podobný a výrobca ho modifikuje najmä veľkým množstvom parametrov.

Zo samostatnej jednotky získal expert firmvér o veľkosti 2 MB, ktorý disassembloval. Z jednotky priamo v aute zase čítal pomocou pripojenia sa na zbernicu CAN dáta z ľubovoľnej adresy vo firmvéri a mohol tak doplniť nastavené parametre pre jeho vozidlo. Z akého modelu pochádza samostatná získaná jednotka ECU Domke neinformoval, závery sa podľa neho ale týkajú jeho auta.


Profil jazdy pri NECD teste emisií, kliknite pre zväčšenie (graf: Kolke, ADAC / Felix Domke)


Krivky limitov profilov jazdy zadefinované vo firmvéri (šedá a ostatné farby okrem bielej) a profil jazdy pri teste NECD (biela), kliknite pre zväčšenie (graf: Felix Domke)


Odmerané správanie VW Sharan pri jazde podľa profilu NECD a po vychýlení sa z neho, kliknite pre zväčšenie (graf: Felix Domke)



Domke identifikoval vo firmvéri kód, ktorý riadi SCR respektíve dávkovanie AdBlue. Princípom SCR je chemická reakcia močoviny s oxidmi dusíka NOx vo výfukových plynoch za vzniku neškodného dusíka a vody.

Jednotka ECU podľa zistení experta podporuje dva režimy ovládania dávkovania AdBlue, pričom si medzi nimi dynamicky vyberá podľa množstva parametrov. Jeho auto je podľa diagnostiky väčšinu času v tzv. alternatívnom režime s nízkym dávkovaním AdBlue a predpokladane vysokými emisiami.

Hlavný režim, pri ktorom sa má dávkovať viac AdBlue, sa podľa zistení Domkeho zapína ak autom prejdená vzdialenosť za čas ubehnutý od zapnutia motora spadá medzi dve krivky zadefinované vo firmvéri ECU. Firmvér definuje celkom tri dvojice kriviek zodpovedajúcich rozličným profilom jazdy, s ktorými sa aktuálna jazda porovnáva, pričom jedna veľmi presne zodpovedá profilu jazdy pri oficiálnom teste emisií podľa európskej metodiky NECD.

Firmvér tak takýmto spôsobom rozpoznáva, že auto je testované na emisie, a aplikuje hlavný režim s dostatočným eliminovaním emisií. Podľa Domkeho by sa auto pri úplne rovnakom profile jazdy takto správalo aj na ceste.

Domke emisie priamo nemeral, auto ale testoval na dynamometri. Ten jeho zistenia potvrdil, pričom pri jazde podľa profilu NECD auto aktivovalo hlavný režim riadenia SCR a hneď po vychýlení sa z tohto profilu aktivovalo alternatívny režim.

Informácie zistené expertom sú v zásade konzistentné s informáciami poskytovanými Volkswagenom a zisteniami americkej agentúry EPA informujúcej už na začiatku kauzy o dvoch režimoch riadenia emisií. EPA ale hovorila napríklad aj o vyhodnocovaní polohy volantu.

Zistenia Domkeho sa zatiaľ týkajú iba konkrétneho európskeho modelu a nie je tiež jasné, či sú úplné a napríklad firmvér nemodifikoval pri zistení testovania aj iné aspekty správania výfukového systému alebo motora. Z jeho zistení totiž priamo vyplýva iba jeden dôvod preferovania alternatívneho režimu, šetrenie spotreby AdBlue.

Domke tiež upozorňuje na limity svojich zistení, keďže vychádzajú iba z disassemblovaného kódu a nie plných zdrojových kódov a zatiaľ neboli overené žiadnou treťou stranou.

Záznam vystúpenia Domkeho si je možné pozrieť na media.ccc.de, začína v čase 40:00.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou


Diskusia:
                               
 

Pomočujte sa aj vy a šetrite životné prostredie!
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Eventuálne zdvihnime latku a na kvóty poriadne zatlačme!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

[Spoiler Alert] Močovina =/= Moč
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Som jediny, ktoremu to cele pride pofiderne?
Najskor Volkswagen obvinia z toho, ze podvadza. Volkswagen vycleni obrovske financie na oskodnenie, cim nepriamo prizna svoju chybu. A nakoniec sa ukaze, ze nepodvadzali?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Jasné že podvádzali. Však sa ku tomu aj priznali a odstúpil ten blbeček
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Cele je to nezmysel. Ako moze byt v takej obrovskej korporacii zodpovedny za "drobny" podvod len jeden clovek? Dostane zlateho padaka, peniaze cez sestrenicin ucet a firma je zahojena.

Okrem toho je viacero dokazov, ze rozne ine emisne kvoty nedodrzovali aj americke firmy v priebehu 20 rokov. Po drobnych pokutach sa k naprave dostali len symbolicky pre oko divaka.

Celu tuto bublinu vyvolali len z dovodu, ze potrebovali zatlacit na Nemecko z ekonomickeho smeru. Aj preto to rychlo priznali, nasli jednu obet a akoze "pracuju" na naprave, aby skody boli minimalne z pohladu odchodu potencialnych zakaznikov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mylis sa. Ten "blbecek" Winterkorn je poriadny kapo, ktoreho sa kazdy boji, kedze toho vela vie nielen o VW ale asi aj o vyskoej politike. Nie nadarmo sa hovorilo, ze s pani Merkel chodil pravidelne jest a mal aj jej moblne cislo.
Navyse ten hajzel urobil skodu za miliardy eur, a napriek tomu dostava dodnes od VW plat vo vyske 16 mil eur rocne, minimalne do konca 2016.

Blbeckov si predstavujem inak...
Odpovedať Hodnotiť:
 

noo nakoniec sa pride na to ze je vsetko v poriadku a
zistia ze sa len setrila mocovina
ktora bola zle vstrekovana :) v inom rezime
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz sa tesim na euro13 ked bude v aute naistalovany plastovy 200l sud na zachytavanie vyfukovych plynov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

čo trepeš? a zo suda to pôjde samozrejme von??
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Sak to bude Musk vynasat raketami do vesmiru, uz sa na to chysta pekne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Plný sud odovzdáš na zberom mieste a firma ho "ekologicky zlikviduje" (rozumej otvorí a vypustí do vzduchu), za čo získa miliónové dotácie.
Presne takto funguje "ekologická" likvidácia žiariviek - odovzdáš na ekologickú likvidáciu, oni ich na dvore rozmrvia na blato (aby si na prvý pohľad nevidel, že ide o žiarivky) a vyvezú to na obyčajnú skládku.
Presne takto "podnikajú" moderní ekologicki aktívni "podnikatelia".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Možno oživili Ropákov.
Pamätáš?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mocovina je vyborna vec nie len do vyfukov, ale aj pod kolesa.
Ma o dost nizsi bod mrznutia ako sol, a nie je taka agresivna (ak vobec) k podvozku aut. Ale je ukrutne draha, preto sa pouziva minimalne...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"Zo samostatnej jednotky získal expert firmvér o veľkosti 2 MB, ktorý disassembloval."

Len tak od stola si tipnem, ze tym disassemblovanim zrejme porusil nejake autorske pravo spojene s firmverom.
Na druhej strane, kam sa postavi zakon, ak nim moze pomoct k usvedceniu z podvodneho spravania?

Pravnici, hybaj sem s rozborom. :D
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

V SR plati, ze dokazny prostriedok ziskany nelegalne je pred organmi cinnymi v trestnom konani nepripustny (hladi sa, ako by neexistoval).
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Tak je to správne! Keď chceš natočiť ako nemenovaná riaditeľka nemenovanej inštitúcie berie úplatok, musíš sa najprv slušne spýtať!
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

A točiť certifikovanou kamerou s nálepkou minimálne od SMÚ.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Prosím ťa nepleť tu Slovenský Meteorologický Ústav, ja hovorím vážne...
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

existuje aj také dačo ako Slovenský metrologický ústav (sídlia o.i. v Karlovke pri konečnej električiek)
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

A ťažko tam preukážu úmysel.
A navyše sú to len jeho dohady.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presnú špecifikáciu pohľadu je možné získať priamym pozorovaním osôb, vezúcich sa na najvyššie poschodie budovy výťahom v spoločnosti praktikantov meteorizmu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aha, dalsi akoze pravnik sa ozval. Hentake kecy si mozes nechat akurat tak na ohurovanie kumpanov v krcme.

Dokaz mozes pouzit hocijaky, aj nelegalne ziskany. Pod podmienkou, ze musis byt za tu nelegalnost potrestany. Toto ucia uz zacinajucich pravnikov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

použiť ho samozrejme môžeš ale naše debilné súdy sa budú tváriť že neexistuje, to že si niečo porušil tak zato ťa sammozrejme spätne zažaluje žalovaný..čisto jak u debilov na tejto zasranej Slotakii
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tato zasada a tiez to, ze druha strana musi dokazat umysel a nie vynnik dokazovat, ze to bolo neumyselne, to su dve hlavne zbrane na ochranu podvodnikov a zlocincov, ktore zapadna akoze demokracia vymyslela aby mal zlocin lahsi zivot a pravnici si prisli na svoje vysoke zarobky.
Raz ked niekto spacha zlocin, tak je to zlocin aj ked ho pritom natoci skryta kamera, alebo odpocuje niekto aj bez predchadzajuceho suhlasu sudcu, alebo cohokolvek ineho.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak by to samozrejme v zdravej, moc neskorumpovanej spolocnosti malo byt. Ale nemoze to tak byt, lebo napr slovensko je jeden velky ojeb, cize by sa zrutilo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jaaj ty pravnicka kurva tak tebe vadi ze manik odhalil ako WV ojebava vsetkych a ohanas sa tu tym jebnutym pravom autorskym, prave ye v takychto pripadoch by ziadne pravo nemalo byt na strane VW ani co sa tyka ich ojebavackeho firmwaru a SW, ta firma by mala skrachovat dorana, ved to co toto je za doba ? to ja neviem ako vy ale ja v tejto kokotine uz zit dalej nechcem
Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

Si spal s čertom?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

s cervom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

hresis ako kocis, ale zamyslel si sa, preco nelegalne ziskany dokaz je nepripustny? Nielen u nas, vsade v demokracii. Preto, aby ludia neboli motivovani k nelegalnym aktivitam. Priklad: spehovanim cez nejaku ultrazoom kameru alebo zapinanim kamery a mikrofonu na mobile sa zistilo, ze mafian odpravil dlznika. Dosledok: hocikedy zapneme hociktory mikrofon, aby sme zistili, ci niekto nekona protizakonne. Konecny dosledok: stale budu zapnute vsetky mikrofony a kamery.

V slobodnej spolocnosti vzdy bude mozne vykonat zlocin, teologicky povedane clovek so slobodnou volou moze a bude konat zlo.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Kto tu ludom tlaci do hlavy tie sracky, ze nelegalny dokaz je nepripustny? Dajte zdroj, som zvedavy ktory pako siri taketo bludy.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tak sa zastrel a neotravuj ostatných. Budeš ekologický a neminieš ostatným kyslík.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Aby to nebolo tak, že ich firmware,obchodné praktiky,klamstvá reklama je v rozpore so zásadami poctivého obchodného styku, a preto nepožíva právnu ochranu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Poviem ti ako je to podla slovenskej legislativy, ktora by mala v podobnom zneni platit v celej EU (kedze takmer vsetky zakony za poslednych 10 rokov mame nadiktovane z EUSSR).

1) Reverzne inzinierstvo kodu je zakazane, ak ho zakaze vyrobca. Vie niekto, kto si kupoval auto od VW, ze take nieco pri kupe podpisoval? Napr. vo vseobecnych obchodnych podmienkach a pod.

2) Bod 1) neplati v pripade, ak je nevyhnutne dosiahnut spolupracu daneho softveru s tvojim softverom. Vtedy je mozne robit vsetky formy reverzneho inzinierstva (kam patri aj disassembling) a zaroven aj upravu kodu, ale len v nevyhnutnej miere, ktora je potrebna na to, aby tie 2 softvery zacali spolupracovat. Toto vyrobca nemoze zakazat.


Takze, ak by to chlapik spravil v SR, a vymyslel by si, ze to musi spolupracovat s nejakym jeho softom, tak je to v poriadku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pokiaľ je občan štátu, v ktorom má VW sídlo schopný potvrdiť, že "by sa auto pri úplne rovnakom profile jazdy takto správalo aj na ceste", je to jeho zákonná povinnosť. Zákazníkov odškodní certifikačná autorita, ktorá "podvod" zverejnila a čo z nej vytlčie VW za poškodenie značky je jeho vec.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Firmware nie je mozne z riadiacich jednotiek automobilov vycitavat, su chranene proti citaniu. Uz vobec nie je mozne ani legalne firmware modifikovat. To by si z auta mohol zmenou firmware spravit pracku so susickou.
Si si vytvoril akusi vlastnu legislativu.....

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Odkial mas taketo bludy? Z pravnej poradne Noveho Casu? Daj cislo zakona a paragraf, ktory to zakazuje. Uz dopredu viem, ze taky nenajdes. Pretoze ani omylom si si este nikdy neprecital Autorsky zakon. V nom je vyslovne uvedene to, co pisem.

Ale, co sa tu vlastne s tebou natahujem. Nevies o com hovoris, neunuval si sa ani zistovat si ako to je v skutocnosti. Robis zo seba idiota.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No ale čo je už veľa, to je moč !
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Čo je veľo, to je málo!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Podobny problem s podvodnym softverom caka na vyriesenie v pripade fiskalnych pokladnic a fiskalnych tlaciarni v celej EU. Len na SK trhu je evidovanych cca 40 000 falosnych fiskalnych zariadeni v ktorych vyrobcovia pripravili vo firmveri tychto zariadeni zadne vratka pre tlac danovych dokladov, ktore sa neprejavia v kontrolnom zazname pokladnice.

Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Fiskalne pokladnice a tlaciarne su zbytocnost a neodhalia dokopy nijaky danovy unik alebo len smiesne veci.
Podvody sa robia niekde inde a nie na pokladniciach. Ak by sa aj robili, tak sa aj tak musia robit aj niekde inde
Pokladnice su len jednou castou retaze. Staci kontrolovat prijem, vydaj tovaru a tok penazi v celom retazci kolobehu tovarov a sluzieb. Kontrolovat pokladnice vobec nieje potrebne. Pokladnice na odhalovanie danovych podvodov vobec niesu potrebne.

Ukaz mi tie falsone fiskalne zariadenia. Ak by boli a vedelo sa o nich, tak Danovy urad a fin sprava sa nimi uz davno chvalia.
Precitaj si zakon o registracnych pokladniciach a zistis, ze to je jeden velky zmetok a totalna hovadina,ktora len obtazuje podnikatea a nema nic spolocne s potlacanim danovych podvodov.

p.s. pracujem vo vyvoji pre vyrobcu pokladnic.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ak pracujes vo vyvoji pokladnic a fiskalnych tlaciarni na SK, potom dobre vies, ze vyrobcovia FT vytvorili zadne vratka prakticky vo vsetkych FT tak, ze umoznili tlac grafickeho symbola MF aj na dokladoch, ktore sa neukladaju v kontrolnom zazname. Konkretne sa jedna o ESC/POS sekvencie ESC*, GS*, NV imagePRN, atd. Tymito sekvenciami je mozne na tlaciarnach VAROS, BOWA, Elcom, NRSYS, Easypos vytlacit graficke logo aj na dokladoch, ktore specialne pre tento ucel neukladaju do kontrolneho suctu. Vyrobcovia dokonca pripravili prostredie pre podvody tak dokonale, ze umoznili na zakaznickom displeji zobrazovat uctovane polozky priamo z PC bez kontroly.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na to nepotrebuju zadne vratka. Fiskalny modul je fraska a nicomu nezabrani, len zvysuje naklady podnikatelom a vyrobcom zarucuje biznis. Hlavne nezabrani zakladnemu aj najcastejsiemu malemu podvodu - nevydavani dokladov, ktory ma na vyber dani pramaly vplyv. Kazda pokladnica alebo fiskalna tlaciaren je schopna vytlacit cokolvek a nikto to nezisti.
Colna sprava a ani nikto iny to nezisti. Skontrolovat hocijaku pokladnicu je extremne narocne az nemozne.
Na pokladnici sa nic poriadne nekontroluje. Je to aj zbytocne. Je to len iluzia a nejake logo FM duplom.

Kazdy normalny podvadza legalne. Hlavne vtedy ak to robi vo vecsom. Na pokladnici podvadzaju len blbci, ktory tym usetria par eur.






Odpovedať Hodnotiť:
 

Tato tvoja veta: "Kazda pokladnica alebo fiskalna tlaciaren je schopna vytlacit cokolvek a nikto to nezisti. " nasvedcuje, ze o pokladniciach a fiskalnych tlaciarnach vobec nic nevies a nerozumies im. Nechapem ako mozes robit "vo vyvoji pre vyrobcu pokladnic", ked o porblematike fiskalnych zariadeni nic netusis. Ak su takyto ludia, ako ty vo vyvoji pokladnic, protom je jasne, ze pokladnice su zbytocne stroje neplniace svoj ucel. Mal by si prehodnotit to, co robis a ako to robis.

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár