neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Tesla na Slovensku dokončieva prvú nabíjaciu stanicu, na 2016 avizuje dve

Značky: Tesla Motors / TeslaSlovensko

DSL.sk, 25.12.2015


Americká spoločnosť Tesla Motors vyrábajúca elektromobily čiastočne napĺňa svoje minuloročné avízo a na Slovensku pripravuje na otvorenie prvú rýchlonabíjaciu stanicu.

Ako sme informovali už pred viac ako rokom, na mape budúcich lokalít rýchlonabíjacích staníc Tesly v Európe sa pre rok 2015 objavili dve takéto stanice aj na Slovensku.

Podľa mapy majú byť zrejme pri Bratislave a v lokalite na spodnom ťahu v blízkosti Zvolena.

Druhá lokalita sa teraz potvrdila, keď podľa informácií užívateľa Michal z fóra Tesla-Club.eu sa dokončieva nabíjacia stanica cca kilometer od rýchlostnej cesty R1 za Zvolenom v smere na Banskú Bystricu, v blízkosti Hotela Kaskády v lokalite Sliač-Sielnica.

Podľa zistení tohto užívateľa na základe informácií prevádzkovateľa hotela je pravdepodobným termínom spustenia stanice polovica januára, keď sa čaká ešte na vyjadrenie technickej inšpekcie.


Foto rýchlonabíjacej stanice Tesly v blízkosti Hotela Kaskády, kliknite pre zväčšenie (foto: Juraj Medek / TeslaClub.sk)



Aktuálne aj Tesla na svojej mape posunula termín spustenia pre obe stanice avizované pre Slovensko na rok 2016, pričom u oboch avizuje skoré spustenie.

V súčasnosti je k nám najbližšia stanica vo Viedni, v blízkej budúcnosti má byť spustená aj jedna v strede Českej republiky a jedna v Poľsku a v roku 2016 by následne mala pribudnúť ďalšia na východe ČR, jedna v Maďarsku blízko Budapešti, viacero v Poľsku a dve na Ukrajine.

V súčasnosti hlavný model Tesly, Model S, má vo verzii 85D s 85 kWh batériou oficiálny dojazd podľa konzervatívnejšej americkej metodiky 434 km, pričom na rýchlonabíjacích staniciach je možné dobíjať toto vozidlo zadarmo. V súčasnosti je možné pri nabíjaní iba v staniciach Tesly v Európe smerom na východ vďaka poslednej vo Viedni dôjsť približne do polovice Slovenska, po spustení ďalších v blízkej budúcnosti už má byť možný dojazd na celé Slovensko a až na Ukrajinu, po dokončení avizovaných staníc v 2016 sa dojazd posunie až do Ruska.

Na rýchlonabíjacej stanici sa pomocou 120 kW za pol hodinu batéria nabije na dojazd cca 270 km. Na 80% sa batéria z 10% dobije za 40 minút, na 100% za 75 minút.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

120kW zdrojom sa dobije 85kWh baterka za 1,25 hodiny? No parada :/
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

este sorry, 77kWh, lebo je to z 10%..
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

nie sú tie štyri stojana veľa, pre tri TESLY na slovensku?
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Ani nie.
Však 2 stojany niekto rozdrbe,
1 stojan niekto ukradne a
posledný stojan nebude fungovať...

Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Hej 3 Tesly, hlavne ze 4 jazdia len v Trencianskom kraji...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

A obmedzenie rieši priamo Tesla cez GPS alebo je to licencované štátnym regulátorom ako s operátormi?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

V BA stretavam 2 pravidelne..a bohvie kolko ich este je poschovavanych po BA garazach
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked lejes vodu do pohara, na zaciatku nalievas rychlo, potom nalievas pomalsie a pred koncom po kvapkach - aby si neprelial pohar.

bateria ma podobny priebeh nabijania. mozno sa pri nabijani zohrieva, alebo nieco takô, koli tomu musia pred koncom spomalit...
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Už ak sa zahrieva je zle. Vtedy totiž bežné batérie aj plynujú.
Existujú špeciálne nabíjačky, presne rešpektujúce chemické vlastnosti danej batérie a na ňu sú presne ušité.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Neexistuje chemická batéria so 100% účinnosťou nabíjania.
T. j. každá sa pri nabíjaní zahrieva...
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Nespravna analogia. Pohar sa na konci nalieva pomalsie, aby sa neprelial. Bateria sa na konci nabija pomalsie, lebo cim je viac nabita, tym viac klesa jej schopnost prijimat dalsiu energiu.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Kurva pice tam aj s vasimi prijebanymi analogiami. Namiesto sirenia dohadov a kokotin bez stipky vedomosi si okolo toho aspon nieco najskor zistit...
Cim je bateria viac nabita, tym ma vyssie napatie a rozdiel medzi napatim baterky a nabijacky je mensi, teda aj nabijaci prud je nizsi = pomalsie nabijanie.
Cloveka takto na sviatky vytocit...
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Wav...
Ešteže je nabíjačka zdroj prúdu, nie napätia.
:-)
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

No pod ma poucit nech sa nieco nove zase dozviem, zjavne to mam pomylene
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Máš. A?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

zatial si mi to nevysvetlil, tak pod do mna, pocuvam cely
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

A čo by si rád čítal?
Však sme si už napísali. Nabíjačka je zdroj prúdu, nie napätia a to je celé.
Ak máš opačný názor, nech sa páči. Ale už dávno nenabíjame baterky zdrojom konštantného napätia cez pevný odpor...
Napätie na baterke sa iba sleduje, aby sme vedeli, kedy prejde baterka stavom akože nabitia(to nejaké "kolienko")
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

si king, co ti poviem. este mi skus vysvetlit ako natlacis do baterky s 10A nabijackou 10A prud, ked je rozdiel v napati 2V ked je baterka vybita a ked je 0.5V pred koncom nabijania. a este som sa stale nedozvedel preco ine trva konec nabijania podstatne dlhsie ako tych prvych 70-80%.
sry, ale trafil si na velmi nespravnu osobu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty sa tu prosím nestrápňuj...
Ide o prúd. Aké napätie použijem, pre ten ktorý typ batérie, predsa neriešime. Načo to tu ťaháš? Zatiaľ každý vie koľko je 2+2.
Mne je 5 aká si osoba. Ak niečo trepeš, tak to trep správne.
Nerozumiem, čo si to písal o tom dozvedení?
Nerozumiem otázke, alebo je tam preklep, napíš to ešte raz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este aby ta roztrhlo, ten tvoj konstantny nabijaci prud sa odvija od vnutorneho odporu baterky, co sa deje pred koncom nabijania si bud zisti, alebo si to nakresli na papier a popocitaj (tazka a jedina cesta tomu porozumet ako len blabotat)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zdroj prúdu nezujíma vnútorný R baterky, lebo ten nabíjaním aj tak klesá, že ano.
Nikoho tu neroztrhne, neboj...
Len nerob z ľudí hlupákov. To je celá pointa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

on z ludi hlupakov robit nemusi, prejavia sa aj sami,
a k veci prud, napetie a odpor zo sebov suvisia, sam prud mozes mat jedine v potoku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Wav... Aj Jožko zo 4.B objavil Emeriku.
Bravo, ich gratuliere dich. :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked uz, tak gratuliere dir 😁
Odpovedať Hodnotiť:
 

je ešte lepšia analógia z praxe, keď si hladný a začneš jesť tak do seba pcháš jedlo rýchlo, no čím ďalej si už viac nasýtený tým menej ješ, až nakoniec máš dosť a už nechceš nič vidieť, lebo keby si jedol ďalej ta by to už išlo naspät
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Tu je tvoj príklad názorne pre laikov, grafickou formou:

http://dopice.sk/JustOne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo zvysujucim sa napatim klesa nabijaci prud?
a maximalne napatie na clanok je limitovane ;)?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://teslaclub.sk/forum/ všeobecné-fórum/ nabíjacie-štandardy-a-infraštruktúra/ 59-tesla-supernabíjačky- supercharger?p=6642#post6642

medzery prec
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

to iste pre lenivych:
http://dopice.sk/fS4
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Ale nie, leniví môžu kliknúť na odkaz tu alebo tu.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

nauč sa používať web na skrátenie URL....
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

medzeryprec
A čo teraz s tým mám robiť?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Svišť ich môže baliť do fólie a predávať ako iMedzery, zvyšok je už na marketingu.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Viete niekto v koľkých blízkych kaviarňach nie je zákaz fajčenia, eventuálne ako ďaleko je nákupné centrum?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

eeuj Konarik zohnal stanice. Asi pre seba, ked dobehne na otocku z jeho ostrovceka v HR :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Aj tak je to cele neprakticka kravina. Som za pokrok a vsade uz mali byt davno elektromobily, alebo auta na miniaturne nuklearne reaktoriky s parnym motorom a pol tonou vody, to je sumafuk.

Ale ked som uplne vybity, tak kvoli 430 km sa za**bavat na cerpacke takmer 1 a pol hod? To ma od praktiockosti veeeeeeeeeeeeeelmi daleko, ked s uplne vyprazdnenym fosilakom sa zdrzim na cerpacke 4 min a mam dojazd 2x vacsi.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Asi tak. Taketo nabijacie stanice by mali instalovat priamo na parkoviskach v obytnych stvrtiach, kde to clovek moze nechat pripojene napriklad na noc a ist spat. V ostatnych castiach miest by sa skor zisli nejake battery replacement places kde by nejake automaticke zariadenie vymenilo behom par minut z podvozku auta vybitu bateriu za nabitu, legislativne by mohlo ist o nejaky prenajom baterii napriklad.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

to by museli byt po 1. univerzalne baterie uplne rovnake, co nema ani Tesla a 2. by sa museli auta predavat bez baterii a tie by si si prenajimal a menil. Vedla cinziakov je nerealne aby boli dobijacky, lebo to by museli byt pri kazdom parkovacom mieste a tiez by museli byt univerzalne.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ale TESLA afto nie je na bežné používania a už vôbec nie auto na nejaké ponocovanie hocikde pred zaľudneným panelákom.
Je to image, nie potreba mať také auto.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Tesla spravila v Californii výmennú stanicu bateriek, no keďže tam sú vysoké dodatočné náklady, tak spoplatnili výmenu bateriek za zhruba cenu plnej nádrže. Keďže superchargre sú zadarmo, každý si radšej počkal. Keďže v Californii to nikto nevyužíva, je nepravdepodobné, že to budú rozširovať
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

preto, ze ani amici niesu tak blbi ze si nechaju vymenit svoju baterku co ma hodnotu pol auta za nejaku cudziu. Vravim, nech Musk zacne predavat auta bez baterii, klesne im radikalne cena a baterie nech prenajima. 1 nabita bateria napriklad 30€. PRides, vymenia ti, zaplatis ides dalej. Potom uvidis ten zaujem o vymenu..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no len potom nastane pre teslu problem s ludmi ktori si budu nabijat (takmer)vylucne doma
bateriu by mali prakticky zadarmo a to by bolo pre teslu asi trochu drahe :)

jedine ze by zrusili moznost dobijat auto ale to by zas museli mat velmi hustu siet vymeny baterii lebo nikto si nepojde vymenit baterku desiatky km daleko
a to je tiez nerealne lebo to by boli take naklady ze to tesla nema sancu zaplatit

vymena baterii je slepa ulicka, treba skor pracovat na baterkach ktore sa budu nabijat extremne rychlo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ani teraz si nedolievas benzin doma, v tom problem nevidim. Moj nazor je presne opacny, treba unifikovane baterie a vymienat na vsetkych aktualnych cerpacich staniciach. Doma nic dobijat nemusis, lebo viac ludi nema dom/garaz ako ma. Tu sa pozriem von oknom v kuchyni a vidim 80 aut minimalne, schvalne idem ich spocitat.. nah nechce sa mi, skoncil som pri 50 a to je tak polovica - cize radovo dobre som odhadol.
Kazdopadne keby sa dali vymienat baterie v notebookoch, vymenil by si si niekde v kaviarni bateriu za lubovolnu co tam je dobita? nevymenil, ze a to su baterie +/- 50-60€, tesla baterka stoji tak 30k...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

praveze je to velky problem
ze viac ludi nema garaz ako ma tak to je dost odvazne tvrdenie :)
minimalne na slovensku to neplati :)

vymena baterii je slepa ulicka
ak sa maju elektromobily vo velkom presadit musia ist cestou rychlonabijania 20-30min. je maximalny cas

ta vymena baterii nieje ziadna sranda a pravdepodobnost ze sa vyznamna cast automobiliek dohodne na nejakom unifikovanom rieseni je utopia
a ak sa nebudu dat tie auta nabijat tak zas prestanu byt zaujimave pre ludi co maju moznost vlastneho nabijania
drviva vacsina ludi si vystaci s nabijanim doma lebo denne nenajazdia viac ako je dojazd na jedno nabitie
Odpovedať Hodnotiť:
 

V dnešnej uponáhľanej dobe aj 20-30 minút pridlho...
A bude to len horšie... žiaľ...
Čo tak vymeniť elektrolyt nabitý za vybitý?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To s tou uponáhľanou dobou sú len také kecy. Zaujímalo by ma, či niekto pozná takého uponáhľaného supermenežera, ktorý sa v kritickej chvíli radšej rozhodne stihnúť ešte jeden míting, než ako by sa išiel vysrať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla to robila tak, že po ceste naspäť si vymeníš späť za svoju baterku. Aj tak to nikto nechcel. Majitelia elektromobilov vedia najlepšie, čo je pre nich najlepšie a jednohlasne odhlasovali že výmena batérií nie. A to je Tesiel v Californii požehnane.

Mimochodom, netreba garáž na nabíjanie. Napríklad VSE nabíjacie stanice sú v podstate jeden malý stĺpik, ktorý tŕči hocikde z cesty/chodníka a nabíja 2 autá. Jeden elektromobil spotrebuje elektrinu jak 2-3 domácnosti, čiže pre elektrárne je to potencionálne veľký biznis. Kebyže si všetci kúpili elektromobily, tak ku každému zaparkovanému autu vytiahneš jeden stĺpik a hotovo. Okrem toho toto je jedna z výhod elektromobilov, že môžeš dobíjať doma v noci a 95% času nemusíš nikde odbočovať na žiadne čerpačky. Neviem načo by si to chcel zrušiť a nahradiť drahším, menej efektívnym riešením
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prehovoril eletrikár...
Luskni prstíkmi a hádam uvidíš aké je to "jednoduché"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

no, preto žiaden majiteľ Tesly nečaká hodinu a pól na nabíjačke :-)

doma každý nabíja v noci, ale doma ti netreba rýchlonabíjačku, stačí aj obyčajná červená 380V zásuvka. Keď prejdeš denne dajme tomu 200km, večer zapojíš a o 4 hodiny neskôr je plná batéria. Keďže pri aute nečakáš, ale doma spíš, je to len odpojenie a zapojenie kábla, čo je rýchlejšie ako 4 min na čerpacej stanici (kde často treba zachádzať, ďalší stratený čas)

Superchargre inštalujú kvôli dlhším cestám ako 400km. No aj tam nikto nečaká hodinu a pól. Vyštartuješ z domu, plná batéria. Po takmer 4 hodinách zastaneš na 12 min. pauzy na WC, zatiaľ ti dobije 100km (zo začiatku nabíja rýchlejšie). O ďalšiu hodinu cesty zastaneš na obed, za 45 minút ti dobije cez 300km. Ideš ďalšie 3 hodiny, dáš si napríklad pol hodinový oddych, máš ďalších 230km. Zase 2 hodinky cesty, 12 min. pauza, hodinka cesty atď. Takto skôr vyzerá cestovanie s Teslou, ako každé 3 hodiny 1,5 hodiny státia :-)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tak 1) Mam byt v cinziaku, ziadne parkovacie miesto, ziadnu garaz, ziadny dom, ziadnych 380V. Kde si mam strcit ten kabel, aby sa mi dobijal moj hypotetický elektromobil Orava? Odpoviem si sam. Akurat tak do riti, alebo 50m predlzovak z okna a vyrazene poistky.

Za 2) Na stanicu potrebujem prist a odist po 3-4 minutach a 1000 najazdenych km a nie zadrbavat sa tam ci uz 20 min ci uz 45 min uz X minut vzdy po 100-200 km a hladat vyhovorky preco by som sa tam mal zadrbavat. Okrem toho na Slovensku to NEBUDE mozne ani teoreticky , pretoze taka tzv. "husta" siet nabijacich stanic nie je a nebude.

Tych problemov je aj 20. Z toho plynie basnenie o elektromibiloch je NIELEN NA SLOVENSKU zatial len zbozne basnenie a snivanie, bohuzial. Kiez by to bolo inak. Uz niekde sa zacina budovat placebo nahrada potrebnej infrastruktury pre hromadne rozserenie elektromobilov.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to ze ty nemas dom nieje podstane a s velkou pravdepodobnostou bezny cinziakovy clovek nieje cielovka pre teslu :)

ja dom mam a aj 380V takze o jeden problem menej ak by som kupil elektroauto :)

v bezne dni kapacita baterie staci a tych par krat do roka na dlhsich cestach by sa tie nabijania na ich nabijacich staniciach dali prezit aj ked tu dobu nabijania mohli skratit 40min. na nabitie na 80% je dost

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to ze niekto nieje cielovkou Tesly nieje relevantne pre tuto a podobne diskusie, kde sa bavime o elektroautach ako celku. Pre Leaf uz ale cielovka byt moze ale su tam tie iste problemy ako s Teslou...
Odpovedať Hodnotiť:
 

kto nema moznost si sam nabit auto ci uz doma v garazi(aj cinziakovej) alebo pripadne vo firme nieje velmi cielovka pre taketo auta

doba kedy bude nabijanie otazkou max. 10-15 min. je velmi vzdialena
baterie by uz na to by uz aj boli a boli uz aj pred desiatimi rokmi napr. od a123 systems ale pri tak velkych kapacitach je problemom tu bateriu krmit tam by bolo treba aby tie nabijacky mali vykon cez pol megawatov a to je uz pekne cisielko :)

takze cielovka pre taketo auta je naozaj ten co si moze auto nabit sam a raz za cas tu dlhsiu dobu pri nabijani na verejnych nabijackach vydrzi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty síce Teslu nemáš, ale ako pravý slovenský truhlík vieš, že je to zbožné prianie a snívanie. Tento chlapík ju má a čuduj sa svete, brázdi s ňou Európu bez problémov.

http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

"6, Model S zkušenosti ... cestování po Evropě"
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

1) povedz svojmu dodávateľovi energie že potrebuješ pripojiť odberné miesto, ktoré spotrebuje 2-3 krát viac elektriny, ako bežná domácnosť. Určite ti radi pomôžu z vytiahnutím 380V aj na parkovisko pred činžiak.

Pokiaľ po 10 hodinách šoférovania ti stačia 3-4 minúty pauzy, tak zjavne si nikdy 1000km neprešiel :-) Občas sa treba aj najesť, občerstviť, oddýchnuť, skočiť na wc a tak.

Okrem toho bavíme sa o tom, že pokiaľ nabíjaš doma, tak sieť rýchlonabíjacích staníc ti treba, len ak denne prejdeš viac ako 400km, čiže po hlavných ťahoch, nie vo svojom meste. Na Slovensku máme 2 hlavné ťahy dlhšie ako 400km, severnú a južnú cestu. Južná je Zvolenom vyriešená a na severnú plánujú dať 2 nabíjačky, čo by tiež situáciu vyriešilo. Čiže dostatočná sieť nabíjacích staníc bude do konca najbližšieho roka. Ak rátaš aj Greenway ako dostatočne rýchle, tak už je.

Okrem toho som majiteľ elektromobilu na Slovensku a nie je to len sen :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

UŽ existujú aj vymeniteľné stanice Tesly, kde Vám vymení automat s podvozku baterku. Samozrejme, že je to za nejaký poplatok. A predstavte si, že je to rýchlejšie ako keby natankovalo nejaké auto plnú nádrž. Videl som už aj nejaké vydejko na youtube, kde za jedno natankovanie auta, sa vymenil tri Tesly.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Hej.
TESLA Bratislava
TESLA Piešťany
TESLA Prievidza
sedí to.
:-)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Na SR mame hadam viac tesiel ako kdekolvek inde...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No hej...
A dobre, že mnohé TESLY sú už dávno pochované...
O TESLA Prievidza som nikdy nepočul, až teraz.
Tamojší "vývojári", terajší už aj 60-nici a vraj páni "inžinieri" sú ostudou doby... Naučili sa tam neskutočne zašívať, hovno vyprodukovať, poklonkovať vedúcemu a to je hrôza, čo takto zdementnený pracant "dokáže" urobiť niekde na inom pracovisku... Lepšie povedané, nie je schopný nič urobiť, len sedieť a doslova preflákať nejakú pracovnú dobu aby čo najrýchlejšie mohol zdupkať domov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preto tá doba chýba každému gdo si vtedy váľal gule(pysky) a mohol kradnúť koľko sa mu zachcelo a teraz musí na svoj chlebík robiť
Odpovedať Hodnotiť:
 

minimalne jedna je v Presove na presovskych znackach, uz som ju niekolkokrat videl
Odpovedať Hodnotiť:
 

a tesla Lipt. Hradok
Odpovedať Hodnotiť:
 

Náhodou som tu v CH videl, ako jeden obyčajný stavebný robotník chodí na TESLE na stavbu a používa ho ako firemné auto...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak na stavbu je to paradne auto. Odpojis miesacku, pripojis Teslu. Ides domov s plnou. ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alebo rovno z domiešavača do nej jebnúť kubík betónu. Čo povieš?
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Tu je link: https://my.teslamotors.com/de_CH

, kde si ju môžte objednať a nakonfigurovať.
Na CH platy to nie je až také drahé, keď uź viac nemusím dávať peniaze za pohonné hmoty a servis..... Len kto vie koľko stojí poistka? :-(

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

pokiaľ vysoká cena poistky je pre teba finančná prekážka, určite nekupuj auto za 100 000€ :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak tu sú poistky drahé. Teraz mám auto za polovičnú cenu a poistka ma vyjde cca 2000Eur/rok + cestná daň cca 400Eur/rok.To ešte som nepripočítal koľko miniem za pohonné hmoty a pokuty .... Takže myslím aj na poistku, bo dve autá by som už asi neuživil :-( Také auto by som kupoval aby som znížil náklady za auto a nie zvýšil....

Odpovedať Hodnotiť:
 

to mas co za auto? ja platim 95€ rocne. Chapem, ze ty asi nepises o PZP, ale ak sa hovori o poistke, tak kazdy mysli presne na PZP. Havarijnu by som za danych podmienok dobrovolne neplatil, vyhodene peniaze.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ty by si nemal havaríjnu poistku na novom aute za 50k? Tak to si frajer.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je uplne jedno ci mas trabiho, alebo nablyskany mercedes, havarijna tu ma rovnaky ucinok - ziaden
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasné, lebo keď s novým autom dostaneš šmyk a dáš ho na totálku, tak sa určite budeš radovať, ako si dobre spravil, že si neplatíš havaríjne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

:) ja by som si hlavne nekupil auto za 50k, ale suma je irelevantna, ide tu o princip. Takze ked som kupoval auto, tak som kupoval jazdene za 1/3 ceny povodneho. Pani v poistovni mi chcela havarijnu dat podla ceny noveho, co samo o sebe uz je divne. Najvacsi hacik je ale spoluucast. Co je spoluucast sa pytam.. zacala vysvetlovat veci co som nechapal ani slovo, nakoniec to zhrnula do 1 vety.. ked bude skoda do 170€ tak ti nezaplatime ani kkt a vsetko platis sam! Podakoval som sa a odvtedy o havarijnej neuvazujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to Ti prezradím tajomstvo, spoluúčasť sa platí aj pri PZP, platí ju poškodený.
A existujú ľudia, ktorí si auto za 50k kúpia lebo na neho majú. Takíto ľudia si potom vedia jednoducho spočítať, či sa im havaríjne poistenie oplatí, alebo nie. Väčšinou sa oplatí.

Odpovedať Hodnotiť:
 

auto za 100 000 sa nekupuje kvôli tomu, aby sa znížili náklady :-) Jedine že by si prechádzal z Bentley alebo Maybachu :-) počkaj si na Model 3, ten by mal začínať na 35000
Odpovedať Hodnotiť:
 

ta nabijacka nie je ok.
je v areali hotela za tazkou branou kde je cedula, vjazd povoleny len pre hosti hotela, dalej je zavora otvarana z hotela az sa legimitujete, a az tam dalej v rohu je nabijacia stanica.

majitel hotela tiez ocakava vsimne, ze sa zastavite a nieco si date.

ze ste si nabijaciu stanicu predplatili v kupnej cene ho samozrejme zaujimat nemusi.

pre dobijacie stanice neplati povinny non stop ako pri pumpach, a nemusia byt dostupne cez sviatky ak majitel pozemku zavrie.

v cene cerpania nie je zahrnuty ziaden servis, ako mocenie, toaleta, rekreacne zastavenie a podobne.

Povolene na ceduli uvedene je cas max. 45 min, za tu dobu sa to doplna nenabije.
Tesla posiela majitelom vyhrazny dopis aby nenabijali stale, ze na to to nemaju, iba ak niekam cestuju, a potrebuju medzipristatie pre dobitie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hee hee pekne a takto to funguje :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tento prispevok mi dal viac ako cely clanok, idem o tom googlit viac vdaka za inspiraciu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako kazdy nabija bud doma alebo v praci. Nikto rozumny nepojde niekam na vyse hodiny len aby tankoval.
Takze ak by som tam mal stat 45min tak sa tam i najem.
Osobne mam lpg a paci sa mi dojazd 500+400km. Pri ceste do chorvatska alebo podobne daleko, planujemr zastavky podla toho ako deti spia. Planovat a stresovat sa s dojazdom a riskovat ze dojde stava v zapche neni bohvie co.
Kazdopadne ako 2 he auto na dochadzanie do prace a vozenie deti ideal.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre tento ucel u nas jeden optimista rozbehol predaj lacnych cinskych aut na olovene baterie ktore maju dojazd do prace, obchodu. Nebol ziaden zaujem a skoncil.

V CZ jedna firma prerabala nove skodovky na elektricke s dobrym dojazdom a LiFePO4 bateriami, za najnizsiu moznu cenu s velmi prijemnymi parametrami ktore konkuruju comukolvek co je teraz na trhu. Nebol ziaden zaujem a skoncili.

Takze to halo okolo Tesiel, Leaf, KIA EV, ... je iba hype , ziadna prakticka vec.

Argument znecistenia a ekologie sa ekoteroristami prestal pouzivat v tom momente ako obycajne fakty ukazali ze automobil prispieva k celkovemu znecisteniu na planete, max. pol percentom. Hlavnym znecistovatelom su agronomia (jedlo z masa, kravy, ..)


Odpovedať Hodnotiť:
 

..pokracovanie

Zem sa otepluje z pricin ktore su ine ako CO2, to je plyn bez farby a zapachu ktore dychaju rastliny a tam kde ho je viac, bujnie fauna a pohlcuje ho viac.

Slnko je v skutocnosti na konci zivotnosti, o 100 000 r. bude jeho povrch uz tak horuci ze Zem uz nebude v obyvatelnej zone, bude z nej dalsia Venusa.

Len nedavno opatrne prezradili, ze zem uz na obeznej drahe posunuta smerom von bola (inak by uz davno nebola obyvatelna), este nepovedali ako.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak teraz trepes. Slnko je priblizne v polovici svojho zivota a o 100k rokov bude rovnake ako dnes. Zem a ine planety samozrejme nemusia na meter dodrziavat svoju aktualnu orbitu, lebo je treba si uvedomit, ze my tu zijeme v desiatkach tisic rokov a slnecna sustava ma miliardy rokov. Plus este miliardy po cloveku bude existovat...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Revidovane prepocty sa tolko neprezentuju. Nieco podobne ako so spenatom. Hviezda je coraz teplejsia a proces sa vekom zrychluje. Zmyslom je ludi naucit ze koniec je v poriadku a je nemyslitelne nas vsetkych zachranovat, a ze to podstatne je odkaz ktory zanechame. Si cielova skupina.

Ze je v polovici sa hovorilo pridlho nez aby ludia prijali nove informacie. Hlavne ta ktora hovori o 200 000r ked tu uz nebudu moct existovat ani odolne bakterie. O 100 000r budu zrejme este moct existovat rastliny.

Ohladne pociatku je tu tiez zaujimave revidovanie, ziarenie noveho slnka bolo vtedy priliz ultrafialove, nez aby nieco prezilo na povrchu. Zivot bol mozny len pod povrchom.

Je toho viac, to ale bude az pre nasledujuce generacie, neocakava sa ze to ludia prijmu. Iba sa to bude vtlkat do hlav.

Ina pozorovana hviezda rovnakeho typu a veku uz veselo chrli kopec materialu a zanechava za sebou na ceste jasnu ciaru.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj mas nejake relevantne zdroje z ktorych mas tieto informacie ze tu nebude za 100 000r. mozny zivot, ci len z DVD "Pravda o slobodomuraroch"? Ja som sa na strankach NASA docital ze to bude za 100 000 000 rokov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to na strankach kde sa dozvies ze tvoj pravy spasitel je Astan Seran, jedine ten ta pride zachranit, ale musis sa pridat nasou cestou. A hmmmm a hmmm a hmmm, umba lumba, a hmmm.
Odpovedať Hodnotiť:
 

skôr Astar Seredan...či nie?? /poznám ho, taký milý bezdomovec/
Odpovedať Hodnotiť:
 

uvedom si, ze ludska populacia tu na planete Zem ma historiu (to je na dlhsiu debatu) cca 1M rokov, genteticky totozny sme poslednych tak 10k rokov. Pyramidy postavili pred 4000 rokmi a snad starsiu civilizaciu na urovni zodpovedajucej nasej (ze by sme si rozumeli a cloveka z tej doby kludne zaclenili do nasej spolocnosti) ani nepoznam. Oproti tomu Slnko ma zivotny cyklus 8miliard ze 8000 milionov, ze 8 000 000 tisic rokov!!! a ty tu ides vysvetlovat ze za 100k rokov bude uplne ine. No nebude!
Odpovedať Hodnotiť:
 

"cloveka z tej doby kludne zaclenili"...hlasovacie tlačidlo netreba stláčať a prezentovať sa tiež netreba. A hovno sa dá robiť aj v iných štátnych inštitúciách. A bude!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedine co vzdy prezije, je plevel, takze ak tu nieco za 10 000 r. zostalo, je to geneticky odpad.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ono ot co sa deje teraz na Zemi nieje zasluhou zmien na Slnku ale zmien za Zemi od priemyselnej revolucie a HLAVNE vyvoja po WW2, ked sme dovolili za 70 rokov strojnasobenie populacie ludi. Tam hladaj hlavnu pricinu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veľa prdia?
Odpovedať Hodnotiť:
 

vela prdia je az nasledok, pricina je ze vela zeru a spotrebovavaju vela zdrojov. Toto sme my: https://www.youtube.com/watch?v=1YNy2R3hg2Q
Odpovedať Hodnotiť:
 

Počuj seriózne, už to nefajči.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nekaz mi to, chcem vedieť či ich vystraším, spolupracuj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sun začne byť nestabilné až asi za miliardu rokov...to je celkom dosť milionov rokov nato alebo nahento...hihi
Odpovedať Hodnotiť:
 

to sa neda spocitat. iba porovnat alebo zaznamenat a nakreslit krivku ktora nie je linearna a nepoznas ani jej priebeh zmeny zakrivenia v priebehu casu.

jedna velmi pravdepodobna teoria umoznuje, ze pociatok vesmiru nebol, energia sa aj nadalej meni na hmotu (preto to rozpinanie hmoty) a neznama cize temna energia je zly vyklad tohoto javu ktory v matematike nepocita s neustale pribudajucim materialom z nicoho.

Ze neustale vznika nova energia uz myslim nejakym vypoctom pre qantovu teoriu, ukazane bolo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

auta sice neprispievaju ku globalnemu znecistovaniu velkym percentom ale zato su velkym lokalnym znecistevatelom ovzdusia v mestach
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To tiez nie je pravda, su to prekrutene informacie a ukazane obrazky zahalenia mesta ktore s tym nemaju suvis.
Nieco podobne ako ked sa ukazuje skarene zle CO2 (co je sam o sebe nezmysel) a k tomu sa nakresli komin s velkym bielym plynom a nejake ten smradok k tomu.

CO2 je neviditelny plyn bez zapachu.

Caste je hlavne manipulovanie z neznalosti, nieco podobne ako ked chodila reklama na zubnu pastu s bobrom, a ukazovali jeho nadherne ciste bile zubiska.

Ked ma bobor biele zuby, je to znak ochorenia, ich zdrava farba je zlto oranzova, znak pevnosti.

Takato kopa informacneho hnoja sa tlaci vsade a ludia co hladaju spravne informacie su uvadzany do omylu autoritami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej a extrémny smog v ázijských veľkomestách je spôsobených priveľkou konzumáciou fazule.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A ja som sa tak snazil. Teraz sa hrame na serioznost a vysledkom maju byt iluminati, takze ked neuveria nech ich aspon popletiem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mňa by zaujímalo, čo furt riešite pri ropákoch len CO2.
To vážne niekto verí tomu, že spaľovacie motory s katalyzátorom vypúšťajú z výfuku len CO2??n
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár