neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Vyvinuté napájanie dronov na vodík

Značky: dronynové technológie

DSL.sk, 16.12.2015


Britská spoločnosť Intelligent Energy, ktorá spolupracovala s Boeingom na lietadle poháňanom palivovými článkami a avizuje aj efektívny palivový článok pre iPhone, aktuálne oznámila vyvinutie systému napájania palivovým článkom pre drony.

Väčšina bežne dostupných dronov lietajúcich na rovnakom princípe ako helikoptéry je poháňaná elektromotormi a batériou.

Výrazným limitom týchto zariadení je ale výdrž vo vzduchu respektíve dolet, keď väčšina dronov má výdrž typicky do dvadsať až tridsať minút.

V poslednom období bolo predstavených viacero dronov ešte veľkosti umožňujúcej dostatočnú manévrovateľnosť, ktoré neboli poháňané batériou alebo len batériou. Napríklad Airborg H6 1500 od Top Flight Technologies používa na dobíjanie batérie benzínový generátor a Hycopter od Horizon Unmanned Systems používa zase palivový článok na vodík.

Kým Airborg H6 už je výrazne väčší ako masovo kupované a používané drony a Hycopter v predstavenej podobe má niektoré nepraktické aspekty ako napríklad uskladnenie vodíka v ráme drona respektíve sklenených trubiciach, nový systém od Intelligent Energy je naopak určený aj pre bežné drony a spoločnosť ho testovala na DJI Matrice 100.


Dron s inštalovaným systémom palivového článku, zrejme bez nádrže na vodík, kliknite pre zväčšenie (foto: Intelligent Energy)



Postavený je na palivovom článku pre vodík, pričom testovaný bol model dobíjajúci batériu aj model iba s palivovým článkom priamo napájajúcim motory. Výhodou systému s batériou je možnosť v prípade potreby poskytnúť väčší odber, bez batérie je systém zase samozrejme kompaktnejší.

Podľa spoločnosti má nový systém umožniť dronom výdrž až niekoľko hodín, navyše po jednoduchej výmene náplne respektíve nádrže s vodíkom môže dron opäť vzlietnuť takmer okamžite. U DJI Matrice 100 konkrétne spoločnosť dosiahla výdrž hodinu.

Bližšie detaily a parametre technológie predstaví na výstave spotrebnej elektroniky CES v januári v Las Vegas.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

Posielam vodík. :-)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

OK a ja teda zápalky. :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

volam 112-tku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neskoro. Treba pohrebnú službu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aj tak ste trapni
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

ako ty
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Pripajam sa a posielam polovičné množstvo kyslíka
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Gratulujem a posielam elektrolýzu!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

posli iba Lízu ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keby sa tak ešte vedeli rozhýbať vodíkové autá
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Posielam zmes:
vodík + vzduch + zapaľovač = Veľký tresk
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

pri autách to nemá zmysel, keďže už dnešné elektromobily majú dojazd 400km a umožňujú dobíjanie rýchlosťou 100km za 10 min a navyše sa dá dobíjať aj za noc. Narozdiel od vodíku netreba staviať mega-drahé čerpacie stanice, sú už na trhu, majú omnoho vyššiu efektivitu a tým pádom nižšie prevádzkové náklady a menšiu spotrebu elektriny, ako pri elektrolýze a nie sú vysoko výbušné.

Na druhej strane pri lietadlách vodík vyzerá ako jediná ekologická alternatíva, lebo lietadlá nebudú každé 2 hodiny pristávať na nabíjanie a váha batérií je oveľa väčší problém pri lietadlách ako pri autách
Odpovedať Hodnotiť:
 

neboli poháňané batériou alebo len batériou
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Neboli pohanane vobec bateriu - teda iny zdroj energie, alebo bateria + nieco. Ale veta znie divno.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aspon budu mat paseraci vacsi dolet ked budu posielat drogy spoza hranice :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uz vidim miniSAM veze , ako z RTS , deteGujuce a odstrelujuce drony na hraniciach. napr. US-Mexico
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Este nech popracuju na vyvoji a az to zacne fungovat aj na vodku, tak si tu technologiu osvojime.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dal som ti pre istotu + .. jeden nikdy nevie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to by vola velka skoda a plyvtanie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akože bude chodiť do krčmy alebo do obchodu pre Vodku?
To už hej...
Alebo bezďákom po čučo do TESCA.
Kým SBSkár zareaguje a vytasí kolt, DRON už bude aj s čučom v bezpečí...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kto na Slovensku bude liat vodku do drona namiesto do seba? :D
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár