|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
paráda
Od reg.: lolo21
|
Pridané:
10.12.2015 10:12
najlepšie upozornenie aké mohli dať. hlavne keď je verejne známy ten replay útok. pre istotu treba zamknúť dva krát a človek si ani nič nevšimne ;)
|
|
Re: paráda
Od: sensei-san
|
Pridané:
10.12.2015 10:30
> je verejne známy ten replay útok.
Link?
Článok hovorí o rušení signálu, nie o replay. Diaľkové zamykanie áut používa plávajúce kódy už roky. Takže blbý replay attack snáď už nefunguje.
|
|
Re: paráda
Od: dnesRaduz
|
Pridané:
10.12.2015 10:46
Zarusis povodny signal z kluca a nahras si ho.
|
|
Re: paráda
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
10.12.2015 11:07
Preto je najúčinnejším spôsobom ochrany pred útokmi kyberkriminálnikov auto vôbec nezamykať. Prinajhoršom ho zamknú sami, ak trafia kľúč.
|
|
Re: paráda
Od: dnesRaduz
|
Pridané:
10.12.2015 11:32
Dobry vtip, ale realne ked si nemaju co nahrat, tak ho ani nezamknu a najjednoduchsie je ho zamknut manualne.
|
|
Re: paráda
Od: m__
|
Pridané:
10.12.2015 12:23
ked budete parkovat pred velkym kanclom, dajte si pozor, aby wifi ani tlaciaren nerusili zamykanie vasho auta...
|
|
Re: paráda
Od reg.: lolo21
|
Pridané:
10.12.2015 12:58
link neviem ale bolo to aj tu na dsl. v princípe odchytíš prvý kód, ale zároveň vysielaš rušenie tak aby ho auto nezdekódovalo. človek nevie čo sa deje, stlačí diaľkové znovu. odchytíš druhý kód, ale zároveň vysielaš rušenie tak aby ho auto nezdekódovalo. počkáš pár milisekúnd a pošleš autu prvý zachytený kód. auto sa spokojne zamkne. druhý kód máš k dispozícii na použitie podľa potrieb.
|
|
Re: paráda
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
10.12.2015 13:59
a teraz vysvetli, ako sa dá použiť nahratý kód uzamknutia vozidla na jeho odomknutie :) ... trochu si to poplietol ;) ...
|
|
Re: paráda
Od: lolkobolko
|
Pridané:
10.12.2015 14:32
Ten kod je rovnaky, novy sa generuje az pri dalsom zamykani...
|
|
Re: paráda
Od: __fuxo
|
Pridané:
10.12.2015 16:02
Možno blbá otázka, ale tým pádom nemôžem mať dva diaľkové ovládače?
|
|
Re: paráda
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
10.12.2015 16:08
Presne tak.
|
|
Re: paráda
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
10.12.2015 16:52
Dva dialkove ovladace s rovnakym id.
Tie dva kluce ktore mas, maju kazdy iny id a tym padom samostatny counter na vypocet kodu.
|
|
Re: paráda
Od reg.: diosko
|
Pridané:
11.12.2015 19:12
Nie som si isty, ze nemozes mat dva dialkove ovladace. Standardne sa dodavaju k autu aspon dva kluce, ktore su aj dialkove ovladace. Aspon ja ich mam.
|
|
Re: paráda
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
10.12.2015 14:35
Aj mna too napadlo :D
|
|
Re: paráda
Od reg.: lolo21
|
Pridané:
10.12.2015 14:44
tie plavajuce kody nie su az take premakane ako si myslis
|
|
Radšej
Od: Alebo
|
Pridané:
10.12.2015 10:28
Treba radšej skúsiť dvere rukou či sa zamklo a nie všetko robiť automaticky, zamykať a nepozrieť sa ani na auto.
|
|
Re: Radšej
Od: Maco333
|
Pridané:
10.12.2015 10:38
Praveze v pripade toho RollJam je auto zamknute. Problem je ze jeden kluc ma utocnik nahraty a auto otvori dodatocne. Takze skor zamykat auto len jednym zamknutim a presvedcit sa ci je zamknute.
|
|
Re: Radšej
Od: Borat
|
Pridané:
10.12.2015 10:41
Dvojcestny dialkovy ovladac so signalizaciou zamknutia, otvorenia.
Ale aj tak moze byt pokazeny zamok
:-)
|
|
Re: Radšej
Od reg.: Reiki
|
Pridané:
10.12.2015 11:02
Tak ako sa kúl akcny hrdinovia nedivaju na vybuchy, tak isto sa kúl soferi nedivaju ci sa auto zamklo.
|
|
Re: Radšej
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 11:19
lebo neska je in byt kúl
ale prorovnanie je to krasne: akcnÍÍÍÍÍÍ hrdinovia nedivaju na vybuchy, tak isto sa kúl soferi nedivaju ci sa auto zamklo
|
|
Re: Radšej
Od reg.: Reiki
|
Pridané:
10.12.2015 14:17
AkcnYYY ... Preroze vacsinou su to tvrdy chlapi.
|
|
Re: Radšej
Od: lokeidp
|
Pridané:
10.12.2015 19:50
strčíš WiFi kľúč do zámku a v kancli si kukneš na WiFi tlačiarni jeho zamknutie a Janka ti to potvrdi ...
|
|
Re: Radšej
Od: Homer Sipmson
|
Pridané:
11.12.2015 13:22
Núúúúdááááá....
|
|
Re: Radšej
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
10.12.2015 11:33
Osobná skúsenosť z tohto leta. Zamkli sme auto (2013 Yaris) skontrolovali sme kľučku potiahnutím a vzdialili sme sa od auta. Keď som prišiel späť k autu všetko bolo normálne až na to že mi z kufra zmizol notebook. Takže tvoj pokyn je piču platný a neochráni ťa.
|
|
Re: Radšej
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
10.12.2015 12:23
A preto Kefalin v aute notebooky co?
V aute notebooky nenechavame. Ani na minutku.
|
|
Re: Radšej
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
10.12.2015 12:31
Nebolo to na Slovensku, nie je vždy možnosť všade brať svoje osobné veci.
|
|
Re: Radšej
Od: Ferikuš
|
Pridané:
10.12.2015 12:55
nemblbni...sa už kradne aj v zahraničí???? ja reku že len u nás, kua!
|
|
Re: Radšej
Od: deja_vu
|
Pridané:
10.12.2015 14:29
nasi chodia kradnut do zahranicia :D
|
|
Re: Radšej
Od: deja_vu
|
Pridané:
10.12.2015 14:29
to mas ako keby ides za pracou do zahranicia :D
|
|
Re: Radšej
Od: renault lopka
|
Pridané:
10.12.2015 14:54
mam renault ktory sa zamyka sam ked sa vzdialim s kartou od auta, vie niekto ako to funguje? karta vysle nejaky kod, alebo sa auto zavre ked nema signal z karty? je to odchytitelne?
|
|
Re: Radšej
Od: neviem meno
|
Pridané:
10.12.2015 15:41
Bude to asi nejaký indukčný spôsob snímania. Vzdiališ sa preč a potom zamkne. Myslím si že to bude odchytiteľné, niekto sa postaví ku tebe a v taške bude mať riadnu cievku :D
|
|
Re: Radšej
Od: Cpt Kd
|
Pridané:
11.12.2015 15:43
Indukčný, hej? To by som rád videl rozmery tohto riešenia (teda ak nemáš na mysli vzdialenosť od auta max 10cm)
|
|
Diskusia k článku: Pozor na rušenie diaľkovéhé zamy
Od reg.: smurf
|
Pridané:
10.12.2015 10:33
kluc :)
|
|
Rušenie bude v zákone protiteroristických zákonov
Od: MIG31
|
Pridané:
10.12.2015 10:36
označené ako teroristický útok. :)
|
|
kluce
Od reg.: jasomtu
|
Pridané:
10.12.2015 10:40
Ja by som tie dialkove kluce zakazala.
|
|
Re: kluce
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 11:20
pani pohlova vy mate na vsetko riesenie
|
|
Re: kluce
Od: sensei-san
|
Pridané:
10.12.2015 16:43
Ja mám riešenie na pani Pohlovú.No skús, či uhádneš aké?
|
|
zamykanie
Od: neviem meno
|
Pridané:
10.12.2015 10:46
Minule som na parkovisku zamykal služobný skriňový opel a ako sa zamkol, tak sa asi o 3 miesta veľa odomkol nový baworák. Ešte som skúšal zamykať/odomykať môj opel ale už sa mi nepodarilo zamknuť to baworo. Už na to nereagoval.
Čiže podľa mňa je najbezpečnejšie vymontovať úplne diaľkové zamykanie a zamykať po starom :D
|
|
Re: zamykanie
Od: @dam
|
Pridané:
10.12.2015 11:44
Je ti jasné, že omnoho pravdepodobnejšie ako to, že si to otvorienie spôsobil ty bolo, že sa blížil jeho reálny majiteľ. že? :)
|
|
Re: zamykanie
Od: neviem meno
|
Pridané:
10.12.2015 13:45
Keby sa blížil asi by som ho videl, ale chvíľu som tam stál a nikoho nikde :D
|
|
Re: zamykanie
Od: Fako
|
Pridané:
10.12.2015 16:29
Kámo, ja som ostal za rohom a sledoval som, čo budeš robiť. Mal si šťastie, že si odišiel od môjho baworáku... :-)
|
|
staci
Od: Gra
|
Pridané:
10.12.2015 10:54
ale vazne staci zamknut klucom, a nepouzit dialkove... take jednoduche. A na druhej strane pre sikovneho zlodeja tri sekundy roboty navyse.
|
|
Re: staci
Od: nie som clovek
|
Pridané:
10.12.2015 12:13
Problem je ze niektore auta nemaju jednoduchy sposob zamknut auto klucom (audi napr)
|
|
Re: staci
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
10.12.2015 12:49
Vidíš to? Dierku na kľúč to nemá, ale smerovky, ktoré audinári nepoužívajú tam sú. Čo je toto za logiku?!
|
|
Re: staci
Od: xvzf
|
Pridané:
10.12.2015 12:14
blbe to maju tie auta ktore klasicky kluc uz ani nemaju....
|
|
Re: staci
Od: 33jkl33
|
Pridané:
10.12.2015 15:34
Niektoré autá majú aj možnosť otvárania klasickým kľúčom, ale nie je to na 1. pohľad viditeľné.
|
|
Je to takto:
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
10.12.2015 10:56
Dosiahnutie maximálnej spokojnosti zákazníkov i poskytovateľov mobilných a poštových služieb so stávajúcou trhovou situáciou na území SR, umožňuje Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb poskytovanie poradenských činností v omnoho podstatnejších oblastiach.
|
|
meteo
Od: ooooohm
|
Pridané:
10.12.2015 11:52
Mne takto zblbol vonkajsi modul k meteostanici. Tusim sencor. Nedalo sa na dvore odomykat/zamykat auto, automaticka brana. Bezdrotovy termostat nemal spojenie.
Niekedy sa taky jammer moze zist, este je to mobilne na baterky a vydrzi aj rok :)
|
|
co pak?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 12:01
--------------- --------------- --------------- ---------------
Zamyslime sa.
Plavajuci (nazvime to premenlivy) kod, je pekna vec. Ked sa kod furt po vyslani klucom meni a uz pouzity kod vyslany z kluca a prijaty autom sa uz neda opakovane pouzit, je jasne ze autovy kluc a riadiaca jednotka v aute MUSIA byt synchronizovane co sa tyka plavajuceho kodu.
Existuju dve moznosti: existuje niekde ulozena tabulka kodov (samozrejme musi byt v kluci aj v riadiacej jednotke v aute - kvoli synchronizacii) a ide sa jednoducho po poradi. Kodov by muselo byt ulozenych mrte vela a museli by byt dostatocne zlozite (aby bola akceptovatelne nizka pravdepodobnost, ze dve z tej miliardy aut na planete budu mat rovnaky kod).
|
|
Re: co pak?
Od: Mr.G
|
Pridané:
10.12.2015 12:20
Ma to privatne kluce... Chyba je v tom, ze kody sa pravdepodobne neposielaju s casovou znackou/poradovym cislom... Takto by sa nedal ten replay spravit, lebo by mu to uz nesedelo...
|
|
Re: co pak?
Od: Majk0
|
Pridané:
13.12.2015 20:00
Poradové číslo ti nepomôže. Keď ti prvé zamknutie zachytia a pri tvojom druhom pokuse pošlú to prvé.
A k časovej značke... Ako by si riešil časovú synchronizáciu diaľkového?
|
|
Re: co pak?
Od: Leader8080
|
Pridané:
10.12.2015 23:13
Nemusi byt ziadna tabulka kodov
|
|
Re: co pak?
Od: devín druh
|
Pridané:
11.12.2015 14:36
Verejne prezentovať vlastnú hlúposť je niečo ako tvoje hobby?
|
|
Qwert
Od: Boh1
|
Pridané:
10.12.2015 12:02
Moja stará astra sa zamyká veeeľmi hlasno. Musel by som byť hluchý, aby som si nevšimol, že sa nezamklo.
|
|
co pak?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 12:02
Napr. ak pozadujeme prevdepodobnost mensiu ako 1 ku 10^9 (a aut na planete je 10^9), museli by sme mat najmenej 10^18 kombinacii na otvorenie, co pri pouziti len cislic znaci vsetky cisla od 1 az do 10^18, ktorych ulozenie (bez prednych nul) vyzaduje cca 9x1 + 90x2 + 900x3 + 9000x4 + 90000x5 + 900000x6 + ..... + 900000000000000000x18 BAJTOV. Pri pouzite alfanumerickeho znaku mame na jeden znak 10+26+26 moznosti a celkovo to bude menej dat na tabulku kodov, ale aj tak je to od veci.
|
|
co pak?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 12:02
Do uvahy pripada druha moznost: plavajuce (premenlive kody) sa generuju podla isteho algoritmu a OPAT autovy kluc a riadiaca jednotka v aute musia byt identicky nakonfigurovane s identickym algoritmom a zosynchronizovane na identicke generovanie plavajuceho kodu.
Ak uz auto kod raz prijme, neda sa znova pouzit a algoritmus v kluci a v riadiacej jednotky v aute su rozsynchronizovane, kedze kluc generuje vzdy o jeden kod popredu. Z toho logicky plynie vlastnost systemu. ze riadiace jednotka auta musi byt nastavene tak, ze prijma niekolko klucov aj dopredu, ktore neprijala a ktore jej algoritmus (v riadiacej jednotke auta) este nevygeneroval. Da sa docitat, ze to je 256. Mozno. Stcenim kluca do zapalovania sa algoritmy "zarovnaju" tak, ze kluc aj riadiace jednotka uz generuju ten isty kod.
|
|
Re: co pak?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 12:16
Synchronizacia generovania (t.j. rovnake servisne nastavenie riadiacej jednotky v aute a v kluci) je nutne preto, aby auto vedelo aky kod ma teraz ocakavat od kluca. Inak by medzi klucom a autom musela bezat sekundarna komunikacia ze jaky kod vlastne ideme pouzit.
Ked riadiaca jednotka v aute zisti ze kluc generuje napr. o tri kody popredu, mozno na zarovnenie algoritmu ani netreba strkat kluc do zapalovania, ale riadiaca jetnotka je nastavena tak, ze sa jednoducho posunie o generovanie troch kodov popredu a uz su zarovnani ...
|
|
Re: co pak?
Od: neviem meno
|
Pridané:
10.12.2015 13:56
Načo to komplikuješ? Čo ak je kod vygeerovaný proste iba podľa nejakého kľúča, nejakej "rovnice" a riadiaca jednotka v aute si vždy iba porovná výsledok. V aute bude zadefinovaný výsledok napríklad 100. A kľúč bude vysielať 1+99, 2+98, 3+97 ...a auto si iba uloží dp pamäte že už to bolo niekedy prijaté a nepríjme to znova.
|
|
Re: co pak?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 20:38
Tak tomu som trocha neporozumel. Viem ze tvoj priklad je zjednoduseny, ale neviem ci by to v zlozitejsej podobe v praxi fungovalo.
Tie prve cisla 1,2,3... su akoze poradie kodu? A tie druhe 99, 98,97... su samotne kody s "rovnicou a(n) = 100-n"? kde je tvoj "zadefinovany vysledok"?
Potom mi povedz, ako by to fungovalo, ked su kody s poradovymi cislami napr.
1. SfFP9uDgdrBu5
2. AKzUrn5DbAqdS
3. LZuZZPCFfBEXG
4. D4ANjkEqKRukQ
5. 84XeVvxhFtd1a
6. YC3gpJUFf6fP4
7. wZKPZ2rRWPpz3
8. mApZWmmyHyD6i
9. dxXZPxxTBnY9r
10. QwP44X6gEy6se
..........
|
|
Re: co pak?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 20:39
oprava
konstatovanie - kde cislo 100 je tvoj "zadefinovany vysledok"
|
|
Re: co pak?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 20:45
Naproti tomu existuju algoritmy, pre ktore plati ze ak vies prvy kod (inicializacnu hodnotu hodnotu), a vies ze auto spravi n krokov generovania kodu a kluc od auta spravi tiez n krokov generovania kodu, dostanes presne ten isty vysledok.
Teda ked auto vie ze kluc generuje o 3 kody popredu, staci autu ked vygeneruje kod 3 krat (lebo ten kod o 3 pozadu auto ma) a je zrejme ze su zosynchorizovani, ze v kluci od auta aj v aute je pripraveny ten isty kod. Dolezuite je jedine cislo: TRI. T.j. ze kluc od auta generuje kody o tri popredu.
|
|
Re: co pak?
Od: Nasha La Treena
|
Pridané:
11.12.2015 15:40
To je tá pseudonáhodnosť?
|
|
dsl.toaster.sk
Od: Leader8080
|
Pridané:
10.12.2015 23:04
Kod := hash( statickykod||idkluca||counter||predchadzajucikod )
|
|
co pak?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 12:03
TAKZE za skusku stoji experiment: pojdem dost daleko od auta aby bolo iste ze kod nezachyti (dajme tomu kilometer) a 257x stisnem otvorenie auta na kluci. Co sa stane potom? Nejaky dobrovolnik ?????????
--------------- --------------- --------------- ---------------
|
|
Re: co pak?
Od: Fero5
|
Pridané:
10.12.2015 12:12
Dobrovolnikov mas mrte.
Pretoze 10-80% ludi pouziva tak, ze 1 kluc (s integrovanym dialkovym) ma v skrini - a druhy pouziva.
A povedzme po dvoch rokoch funguje aj ten druhy.
A to sa mohlo vystriedat tak 300 aj 3000 kombinacii za rok.
Taky kamos obchodak zamkne auto tak 50+x denne * 365 dni ...
Neviem, ci mam zaratavat este aj odomknutia.
A druhy kluc lezi kdesi vo firme - a ked sa auto po 3 rokoch predava, tak sa vyberie - a pokial ide bateria, tak ide.
|
|
Re: co pak?
Od: Fero5
|
Pridané:
10.12.2015 12:14
ale je pravda, ze asi v troch manualoch k autam som cital, ze ak nejde dialkove
1. odomknite manualne
2. zastrcte kluc a zapnite zapalovanie
...
takze to tak asi je, len je tam "rezerva" 1-10K - nie 256 ...
Otazka - co s autami, kt. nemaju standartne zamky.
tesla, MS, BMW7 a dalsie (prehlad uz nemam) - a ku ktorym "normalne" kluce ani nedostanes.
|
|
Re: co pak?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 12:19
Jo, ale to moze byt aj tak, ze druhy kluc je cela paralelna vetva, paralelny algoritmus a paralelne nastavenie. Kedze sa cela paralelna vetva este voobec nepouzila, su logicky uuuuplne zosynchronizovane a zarovnane ...
|
|
Re: co pak?
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
10.12.2015 12:28
To je riesene inak - counter je pre kazdy kluc zvlast. Kazdy kluc ma vlastne id, preto ked ho stratis a kupis novy, tak ti ho musi servis sparovat s autom. A preto zvycajne mozes mat sparovane max 4 kluce.
|
|
Re: co pak?
Od: dfsdfsdfasd656546546dfas
|
Pridané:
10.12.2015 12:17
Už nigdy neotvoriš auto bo bude čakať na kód ktorý si vytrieskal kilometer v prdeli
|
|
Re: co pak?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2015 12:20
Skor si myslim, ze volas vyrobcovi/predajcovi ze dajte do richtigu poondene dialkove ...
|
|
Re: co pak?
Od: Twixie_whatevs
|
Pridané:
10.12.2015 19:44
Stalo sa mi to na starom Mégane, ktorý mal IR dialkové z doby, keď tieto systémy boli ešte len v plienkach. Stačilo 100 krát stlačiť dialkové mimo a auto sa dialkovým otvoriť nedalo. To ešte nebol problém, lebo auto sa dalo otvoriť klúčom. Problém bol v tom, že sa spolu so zamykaním/odomykaním zapínal a vypínal imobilizér a teda keď som nedokázal otvoriť auto dialkovým, imobilizér sa nevypol a nedokázal som naštartovať.
--pokračovanie
|
|
Re: co pak?
Od: Twixie_whatevs
|
Pridané:
10.12.2015 19:45
----------------
Postup bol dosť komplikovaný a nejaký BFU by to bez servisu nezvládol. Musel som otvoriť klúč, vnútri bol napísaný kód, ktorý som zadal do DOSovej utilitky, ktorú som po dvoch hodinách hladania vyhrabal na internete. Tá mi vyplula štvormiestny pin, ktorý sa do auta zadal stláčaním tlačidla odomknutia dverí. Tým sa dal vypnúť imobilizér a naštartovať. Na synchronizáciu bolo treba zadať ten kód a do 10 sekúnd stlačiť 5 krát dialkové. Potom sa klúče synchronizovali a fungovalo to. Odvtedy som ten štvormiestny pin nosil na papieriku schovaný v aute pre prípad, že by sa mi vybila baterka v dialkovom.
Novšie autá to už majú riešené rozumnejšie. Minimálne sa dá naštartovať, ale staré IR dialkové boli v tomto prekliatie.
|
|
Re: co pak?
Od: Twixie_whatevs
|
Pridané:
10.12.2015 19:55
-----------------
Potom som raz známemu opravoval dialkové z nejakého Peugeot 306. Pokazil sa mikrospínač ale odomykať a štartovať išlo.
Po výmene spínača dialkové nefungoval. Na rôznych fórach som našiel asi tri postupy na synchronizáciu, ktoré zahŕňali zapínanie zapalovania a súčasné stláčanie dialkového na nejakú dobu. Ani jeden z nich nefungoval ale po asi 15 minút to nejakým zázrakom a náhodnou kombináciou týchto troch postupov fungovať začalo. :D
Presný postup doteraz neviem.
Ponaučenie: dávajte si bacha na dialkové.
|
|
Re: co pak?
Od: Twixie_whatevs
|
Pridané:
10.12.2015 19:59
*nefungovalo
*minútach
zniem jak maďar a to z maďarčiny viem len slová, ktoré zazneli v susedoch. Asi by som sa mal vyspať...
|
|
neni nad starodavne, klasicke riesenia..
Od: Dreistein-Treistein
|
Pridané:
10.12.2015 12:46
2 - 3 - 4 hrube, ale FAKT HRUBE, SILNE OCELOVE RETAZE (lana),
2 silne, zurive agresivne dogy, /rotvajlery,
abo 1 - 2 hady, skorpiony,
( vcelary prip. mensiu letku robotnic, medonosnich.. )
abo najlepsie je tamboli nechat ako .."bezpecnostny system"
nejakeho, 1 abo dvoch, silnejsich, shotgunom, /abo mac10 rozbrojenich gruzincov, rusov, srbov a pod..
..toto nech skusia zlodeji prekonat, takito *bezpecnostny zamok" ! !!
|
|
Re: neni nad starodavne, klasicke riesenia..
Od: Oleg
|
Pridané:
10.12.2015 14:08
...a na okno dveri nalepku "Protected by scorpion".
|
|
vhajky
Od: pxd
|
Pridané:
10.12.2015 12:59
co je to za blby svet,v ktorom sa musia zamykat auta a domi ?? ujko lenin sa musi v mauzoleu obracat o)
|
|
Nejasnost RollJamu
Od: Marecek7831
|
Pridané:
10.12.2015 13:17
RollJam je len polofunkcnym strasiakom, nakolko ak ma dialkove ovladanie tlacitka pre otvorenie a zatvorenie zvlast, ako by mohol byt v tomto pripade funkcny? Odchytaval by len kod na zamknutie auta, nie jeho otvorenie. Podmienkou je, aby majitel auta za ziadnych okolnosti (napr. omylom) nestlacil otvorenie auta, ked ho chce zamknut...
P.S. Predpokladam, ze dnes uz drviva vacsina dialkovych ma prave separatne tlacidla pre otvorenie a zatvorenie auta, a tym padom by to mali byt dve nezavisle vetvy kodov.
|
|
Re: Nejasnost RollJamu
Od: Bohus 2.0
|
Pridané:
10.12.2015 14:21
Tipujes, alebo to vies niecim podlozit ? Lebo ma to celkom zaujima. Ja som bol v tom, ze napr. VW-koncern to ma rovnako ci uz ma 2 tlacitka alebo nie.
Tu, tu a tu:
http://dopice.sk/fJ8
http://dopice.sk/fJ9
|
|
Re: Nejasnost RollJamu
Od: Pre Bohusa
|
Pridané:
10.12.2015 18:31
Pane to je cip imobilizeru nie dialkoveho na zamykanie
|
|
koody
Od: .....,,,,,,
|
Pridané:
10.12.2015 17:07
moje deti sa mi doma hrali s klucom (stlacili odomykanie hadam 20x) a ked som potom prisiel k autu, na prvu supu mi ho otvorilo - takze s novymi kodmi nie je problem - len stare (opakovane) su ignorovane !
|
|
rušenie diaľkovéhé zamykania
Od: aleno
|
Pridané:
11.12.2015 8:04
no tak si zamkneme vnutornym tlacidlom, zbuchneme dvere a ziadny kod nebude.....
|