|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ocukreny tokamak
Od: martiiiiin
|
Pridané:
20.11.2015 14:09
hned mam chut na jednu deravu sisku
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: tamtung
|
Pridané:
20.11.2015 14:54
citim sa ako v stargate..
inak 150 milionov stupnov, to je chyba alebo realne?
ajk ed nasiel som aj 2 miliardy stupnov, v nejakom labaku..
to je zaujimave, ale mam otazku, to teplo, aj ked velmi male, neprerazi do priestoru? ake male/velke je to teplo? 1mm2? co by sa stalo, keby taky 1mm2 pliesok o 150 milionoch C dam do izby, ved to by malo nesmierne tu izbu zohriat, nie ?
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od reg.: ´PPQ´
|
Pridané:
20.11.2015 15:05
nie
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: konspirator
|
Pridané:
21.11.2015 12:26
V stropkove nejde internet a vlada o tom mlci!
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: Sanxo
|
Pridané:
23.11.2015 13:46
Stropkov, Stropkov...
... kde to je?...
... niekde v Prešovskej stolici - "Horných Uhrách" - tiež Slovenskom nazývaných...
|
|
Nie Prešovskej
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
24.11.2015 1:04
ale Šarišskej. :-)
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: lolo21b
|
Pridané:
20.11.2015 15:31
nie
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od reg.: l1@p5
|
Pridané:
20.11.2015 15:32
nie
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: daredevilXer
|
Pridané:
20.11.2015 15:39
je to realne - preto tam bude obrovsky priestov v tvare deravej sisky, aby sa plazma udrziavana silnym magnetickym polom nedostala do kontaku s plastom. proste bude kruzit v strede. je to technologicky nesmierne narocny proces, preto to cele tolko trva... ale ked sa to raz dostane naozaj do prevadzky bude to znamenat nekonecnu a cistu energiu pre ludstvo
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: tamtung
|
Pridané:
20.11.2015 18:10
nekonecna energia pre ludi?
nuz.. niekto investuje x do tejto elektrarne a ta uzivi 10 dalsich a ma 5GW cistej energie, prakticky z nicoho, resp za iste fixne naklady..
ci energia niekedy klesne, to neviem.
ani neviem, ci je OK aby ludia mali neobmedzenu energiu..
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: hgjbg
|
Pridané:
20.11.2015 16:07
mne vyslo, ze ak by bol ten pliesok z ocele, hrubky 1mm a izbu by si mal 20m2, tak teplota vzduchu by mala stupnut o 18 stupnov C.
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: hfhvgh
|
Pridané:
20.11.2015 16:19
vzhladom k skutocnosti, ze izbova teplota v byte kolise v extremoch cca +-10 stupnov, mozeme povedat ze ten pliesok extremne zohreje vzduch v izbe, resp nesmierne vela :)
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
20.11.2015 16:22
Len pri plazme je určovanie chemického zloženia tak trochu problém. A určovanie objemu tak trochu tiež. V podstate hlavne z dôvodu, že nič také nemá.
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od reg.: jasomtu
|
Pridané:
20.11.2015 16:36
V prípade že by zlyhalo magnetické pole a plasma sa dotkne kovovej steny "sisky s dierou v strede" tak sa plasma neuveritelne rychlo ochladi a reaktor sa vypne. Je to uplne cista a bespecna energia.
Zdroj: dokument na Discovery SC
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
20.11.2015 18:55
Krása spomínanej alternatívy spočíva v predpoklade, že ak sa pri dotyku niečo poserie, tak sa nik nedozvie o tých ostatných.
Chybičkou je snaha aplikovať štatistiku na projektovaný druh plazmy. Pri ňom sa "dezintegruje" ako prvá.
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: asi_ne
|
Pridané:
20.11.2015 20:34
nemas nieco zaujimave na youtube?
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: karolkooooo
|
Pridané:
21.11.2015 10:11
To uz aj Senec ma svoje Discovery? :D
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: nou
|
Pridané:
20.11.2015 21:44
V slnku je 15 milionov stupnov. Pricom som cital ak by spendlikova hlavicka mala teplotu 15 milionov stupnov tak by ta dokazala zabit aj zo vzdialenosti 1000km.
V tomto ITER musi byt vyssia teplota pretoze v Slnku je ohromny tlak ktory napomaha k fuzii. Na druhu stranu ale fuzia v Slnku prebieha relativne pomaly a s malim vykonom. Totiz na cm^3 hmoty vyprodukuje ludske telo viac energie ako Slnko.
https://www.reddit.com/r/askscience/ comments/1pt7xt/ is_it_true_that_per_cm3_the_human_body_gives_off/
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od reg.: roob_
|
Pridané:
20.11.2015 22:58
bez toho aby som cital tvoj odkaz.. co??? ludske telo vyprodukuje viac energie chemickou cestou ako Slnko fuziou? Dievcata maju penis?
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
20.11.2015 23:31
Prečo nie? E=mc2 a chemickú energiu ani nerieši pri tej hustote(zdroj:wikipedia).
A čo sa týka záverečnej otázky: Keď môžu mať gule...
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: in2desire
|
Pridané:
21.11.2015 15:33
... prezrad nam .... kto ti predava ten matroš?
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
21.11.2015 17:12
Nie som taký bohatý, aby som potreboval kupovať. (zdroj:)
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.11.2015 15:46
emc2 prichadza do uvahy iba pri anihilacii hmoty a antihmoty, a aj tam bude problem s ucinnostou, cize ak bude anihilacna elektraren, tak stale nebudes mat 100% tej energie ako pise vzorec. Na Slnku sa z 1cm3 ziska snad viac energie ako vyrobi cele ludske telo za cely zivot :)
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
21.11.2015 17:07
Pri zbrani nie je účinnosť problém, ale princíp.
A namiesto argumentácie o možnom využití v elektrárni s následným káblovým rozvodom je vhodné zamyslieť sa nad parametrami transformátora a metalických vodičov, zvládajúcich zdroj s okamžitým výkonom poskytovaným anihiláciou gramu človečiny, ktorým je možné v predstihu obmedziť alternatívu existencie výsledného dojmu z jeho použitia na verejnosti.
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.11.2015 16:00
to si cital velmi zle.. neviem ako spendlikove hlavicky, ale ratajme s lepsie predstavitelnym objemom, ze 1 liter. Ak by sa dala voda ohriat na 15M stupnov, potreboval bys i na to cca 17500kWh energie. To je zhruba rocna spotreba 4 beznych bytov v cinziaku alebo cojaviem 2 domov co aj kuria v zime elektrinou. Mas pocit, ze takato energia ta zabije na 1000km? a to som bral do uvahy vodu, ktora ma najvacsiu mernu tepelnu kapacitu.
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.11.2015 16:04
kilometer kubicky vody by si tym ohrial o 0,015 °C, vzduchu asi tak 4x viac
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
21.11.2015 22:57
To záleží na tom, ako zadefinuješ systém. Ak by si mal liter hmoty rozkúrený na 15 MK, a zázračne ho teleportoval do vákua, tak to okamžite vyžiari a nestane sa v tej vzdialenosti prakticky nič. Ak by ho ale nejaký zdroj na tejto teplote držal (aj keď ne teba priamo nežiari), litrová kocka bude vyžarovať rádovo stovky exawattov a ešte aj to v tvrdom UV žiarení, čo ťa zabije za niekoľko sekúnd aj na vzdialenosť 1000 km.
|
|
Miniaturizované Slnko
Od: MoKy
|
Pridané:
22.11.2015 1:10
Možno to bolo myslené tak, že tá špendlíková hlavička má vnútorný zdroj energie a jej teplota neklesá.
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: lolekbolek1
|
Pridané:
22.11.2015 11:18
Napríklad tu je uvádzaných ešte o kúsok viac:
http://dopice.sk/fv0
(zrejme Americké trilióny sú naše bilióny)
|
|
Re: ocukreny tokamak
Od: Čala máde in
|
Pridané:
22.11.2015 15:09
Je to drzane elektromagnetickym polom a teplota so vzdialenostou predsa klesa...
|
|
rereererererere
Od: okec2
|
Pridané:
20.11.2015 14:11
http://dopice.sk/ftX
|
|
ci sa toho doziju
Od: Problem
|
Pridané:
20.11.2015 14:13
Je mozne, ze viaceri vedci, ktori tento projekt pomahali rozbiehat sa jeho dokoncenia nedoziju. Predsa len je 30 rokov v zivote cloveka dlha doba.
|
|
Nepresnosti
Od: Korektor
|
Pridané:
20.11.2015 14:23
Pojem "vyssie prvky" sa nepouziva, pouziva sa pojem tazsie prvky. Deravej siske sa hovori donut, resp. dolka. Technicky je spravny vyraz toroid.
|
|
Re: Nepresnosti
Od reg.: Meg Mešuge - monštrum z vesmírneho odpadu
|
Pridané:
20.11.2015 14:37
V dobrom, samozrejme.
|
|
Re: Nepresnosti
Od: hhgbgg
|
Pridané:
20.11.2015 16:10
dobry den, poprosim vas transformator 100w, nech sa paci, chcete jadro EI alebo deravu sisku ? :-D
|
|
Re: Nepresnosti
Od: karolkooooo
|
Pridané:
21.11.2015 10:15
Deravej siske sa sayuje donut, loveujem Ameriku, pretoze je to bestnejsia earta na tomto worlde :D
A pocitacu sa hovori kompjuter ;)
Samozrejme, ze v dobrom :)))
|
|
Re: Nepresnosti
Od: Mr.G
|
Pridané:
23.11.2015 7:26
Toroid tiez nie je presne, mal by to byt skor torus, ale ani to nie je uplne presne, kedze ta komora ma taky zvlastny tvar nie kruhovy.
|
|
lepsie neskor jako nikdy
Od: Dreistein-Treistein
|
Pridané:
20.11.2015 14:33
:( skoda no..
a pricina tohto oneskorovania ? ?
|
|
Re: lepsie neskor jako nikdy
Od: NooN
|
Pridané:
20.11.2015 14:45
Este nie je dokonceny tunel.
|
|
Re: lepsie neskor jako nikdy
Od: JUSTO
|
Pridané:
20.11.2015 14:46
Prachy? tecu momentalne asi inde, ked sa tam spominaju krajiny ako USA, EU, Rusko ci?
|
|
Re: lepsie neskor jako nikdy
Od: sračka
|
Pridané:
20.11.2015 14:58
EU nie je krajina.
|
|
Re: lepsie neskor jako nikdy
Od: bvndgf
|
Pridané:
20.11.2015 21:16
sorry. EU je cisarstvo
|
|
Re: lepsie neskor jako nikdy
Od: Dreistein-Treistein
|
Pridané:
23.11.2015 0:02
skoda, ze nie je..
veru, taky silny cisar by sa nam ted hodil..
..ani by sme -nikdo v EUrope, nepoznali vobec slova, pojmy a veci jako "imigrant", muslim, islam, "utecenec", cernoch, cigan, negromoslim, kriminalita, atd, atd..
a cernochov a arabov by sme najblizsie MOHLI stretnut, /videt az nekde v Afrike, /abo na Arabskom poloostrove..
|
|
Re: lepsie neskor jako nikdy
Od: titule
|
Pridané:
20.11.2015 14:51
priciny su rozne, posuny pre neuspesny vyvoj potrebnych prvkov systemu, viacnasobne skrtanie rozpoctu, umrtie dolezitych clenov timu (staroba) atd. je to celosvetovy projekt, je to zlozitejsie :)
|
|
Re: lepsie neskor jako nikdy
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
20.11.2015 15:13
Zrejme dodatocne zistili, ze sisku, nazyvanu aj donut, resp. dolka, eventualne technicky toroid, je nutné obratit, a projekt je navrhnuty ako staticky.
|
|
Re: lepsie neskor jako nikdy
Od: -...-
|
Pridané:
20.11.2015 19:06
Predpokladam, ze to ma nieco spolocne aj s aktualnou oblubenou temou televiznych "novin" tzv. televizmus. Predsalen sa to tiez deje vo Francuzsku
|
|
Pri fúzii vznikne hélium
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
20.11.2015 14:51
"Pri fúzii vznikne hélium"
cize vlastne je to taky vacsi, drahsi generator heliovych balonikov. a este si to robi aj elektrinu na pohon kolotocov a pristroja na cukrovu vatu.
|
|
Re: Pri fúzii vznikne hélium
Od: Deer
|
Pridané:
20.11.2015 20:55
School-party quality helium.
- Futurama
|
|
Rok 2033
Od reg.: Extraterrenista
|
Pridané:
20.11.2015 14:52
Kdo vie či v roku 2033 bude ešte hrávať Jarda Jágr v NHL?
|
|
Re: Rok 2033
Od: zizi
|
Pridané:
20.11.2015 14:58
nigdo
|
|
Re: Rok 2033
Od: Freak
|
Pridané:
20.11.2015 14:58
Ja ja!! Hovorim ze anooooo!
|
|
Re: Rok 2033
Od: zidan
|
Pridané:
20.11.2015 15:38
v roku 2033 z nás budú deravé šišky
|
|
Re: Rok 2033
Od reg.: roob_
|
Pridané:
20.11.2015 19:52
v 2033 bude akurat tak chaos, najma v Moskve, co ste nehrali Metro? ani 2ku?
|
|
Re: Rok 2033
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
20.11.2015 19:55
Nie, ale práve čítam knihu a tiež tam majú deravú šišku :-)
|
|
Re: Rok 2033
Od reg.: roob_
|
Pridané:
20.11.2015 21:33
kni...co? ja som akurat dopozeral TBBT s09e09, najlepsia cast snad za poslednych 5 sezon :) Musk bol frajer!
|
|
theend
Od: wiiiiiiu
|
Pridané:
20.11.2015 15:45
zeby dalsi koniec sveta?
|
|
roxory
Od: tom.sk
|
Pridané:
20.11.2015 16:34
priznajte, ktori tu mate cigansku krv v zilach a az vam tak ruky posklbavalo ze idete zobrat nejaku karu a hrdzavu pilku na zelezo, aby ste mohli ist tie roxory dat do zberu
|
|
Re: roxory
Od reg.: jasomtu
|
Pridané:
20.11.2015 16:38
Prispevok by mal byt vymazany za rasizmus.
|
|
Re: roxory
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
20.11.2015 17:43
Deti môžu chcieť po cigánovi všetko. A nepošklbávalo, lebo za jedno som článok čítal až po zverejnení požiadavky a okrem toho tie roxory zbadal skôr, tak sa mu tam predsa nejdem pliesť.
|
|
Re: roxory
Od: matkoooo
|
Pridané:
20.11.2015 17:15
Akurát pozerám, že na to ako sú tie piliere mohutné tak tej výstuže tam nieje veľa, ale zato bude väčších profilov, odhadom tak 32 a viac.
|
|
Re: roxory
Od: akoze
|
Pridané:
20.11.2015 21:28
veduci a mozeme vybrac i tote zeleza co v betone ?
|
|
Na vojakov peniaze su, na toto nie
Od: hubak2
|
Pridané:
20.11.2015 16:38
a prave dostatok cistej energie (mozno spociatku nie lacnej) pre kazdeho by vela veci vyriesil (aj ohladom ekologie, aj tahanic okolo ropy a tak podobne).
|
|
Re: Na vojakov peniaze su, na toto nie
Od: tamtung
|
Pridané:
20.11.2015 18:15
nikto neinvestuje x miliard do niecoho, co potom posunie zadarmo..
cize k nam sa to nedostane, bude to regulovane asi tak, ako dnes ropa - je jej relativne nekonecno, ale aj tak je draha.
takze predpokladam, ze ak postavenie elektrarne (know how v pdf z uloz.to zadarmo)
|
|
Re: Na vojakov peniaze su, na toto nie
Od: vkr
|
Pridané:
20.11.2015 22:35
Sak tam nejde o to aby bola zadarmo, ale aby to bol dostupny a bezpecny zdroj. Sucastne atomky predsa len nesu nejake riziko
|
|
Re: Na vojakov peniaze su, na toto nie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
20.11.2015 22:42
ale tam ma riziko kazdy v pcku, ide o to aby si na tom zarobil a pokial mozno cim viac tym lepsie. Sucasne atomky su bezpecne, ale ak budes tlacit solar, tak zarobis viac, lebo ludi lahko oyebes ze zelena nergia a picoviny..
|
|
Re: Na vojakov peniaze su, na toto nie
Od: vkr
|
Pridané:
21.11.2015 10:51
Solar moze byt momentalne iba ako doplnkovy zdroj energie, toto nie je o tom ci zarobis viac alebo menej, ale ide o stabilitu siete. Keby nejaky uradnici rozhodli ze zatvoria nadkriticke mnozstvo konvencných elektrarni tak mame blackout kazdy tyzden
|
|
Re: Na vojakov peniaze su, na toto nie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.11.2015 15:44
keby sa elektrina dodavala len na zaklade vyrobnej ceny 1kW a ziadna technologia by nebola dotovana, tak vlastnici solarnych elektrarni nepredaju ani watt.. Lobby a vymyvanie mozgov im vsak zabezpecilo slusne zisky. Mochovce aj napriek neskutocnemu mrhaniu peniazmi budu vyrabat elektrinu lacnejsie a za vyhoadnejsich podmienok ako panely.
|
|
Re: Na vojakov peniaze su, na toto nie
Od: akoze
|
Pridané:
20.11.2015 18:35
hned na druhy den sa vyroja dzihadisti ktori budu tvrdit ze za vsetko zlo na svete moze cista energia z toho diablovho vynalezu.
|
|
Prečo svietia hviezdy
Od: Ťapušky
|
Pridané:
20.11.2015 19:42
Spopularizovaný článoček o rozprávkovej fúznej elektrárni.Kde bolo, tam bolo, raz múdry ujovia upiekli jednu véééľkúú deravú šišku a vo vnútri tej véééľkej deravej šišky bolo véééľmi horúco.
|
|
Teplá vydra
Od: Neviem-
|
Pridané:
20.11.2015 21:26
Plazma sa bude zahrievať prechodom elektrického elektrického prúdu cez ňu ...
Tak to je pokrok. My sme doma kedysi kúrili dreveným elektrickým prúdom ale vidím, že technika odvtedy už VÝRAZNE pokročila. Aspoň že ITER naberie výrazné oneskorenie lebo najskôr treba dodať výraznú energiu.
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: STFan
|
Pridané:
20.11.2015 22:09
Oki, cize potrebujeme uz len dilithium, spravne nastavene vstrekovace hmoty a antihmoty a mame tu warp!
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
20.11.2015 22:31
...takže na polievanie paradajok na ISS bude možné dochádzať v rámci bežnej pracovnej doby, počas ktorej budú všetci riešiť problém skokovej sekundy.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
20.11.2015 22:45
nie... anihilacia hmoty a antihmoty je az dalsi krok, ked uz kazdy bude mat doma AA/AAA fuzny reaktor a v kauflande pri pokladni to bude stat 40 centov kus...
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: žebrák-chudák-loser-socka-troska
|
Pridané:
21.11.2015 0:44
"..a ked pokladáš tie fúzne baterky (a nezabudni, sú rozdelené na 160 kW, to sú AAA, a 12 MW, to sú AA, ta ne že ich zas dopleteš ty pakoš) zober bobor, a chod pobobrovat plochu!
a vytri aj hajzliky a kuchynku! :p
;D)
a trochu kopni do vrtule, máš až 1,6 amero na hod, takmer tolko co tímlídri, a nič tu nerobíš!
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: žebrák-looser-socka
|
Pridané:
21.11.2015 0:45
´´ ..podokladáš
|
|
reality with no reality
Od: jahôdka
|
Pridané:
20.11.2015 23:21
z toho nadpisu som si myslel, ze sa jedna o hodinky o.O
|
|
elvira
Od: zli kokos
|
Pridané:
21.11.2015 0:28
a tak som sa tesil :(
|
|
stavba storočia
Od: Japster
|
Pridané:
21.11.2015 21:31
A že im ani nevadí, ako je to zatopené vodou...
Ak to tunelujú ako naše Mochovce, tak to tiež nikdy nedostavajú...
|
|
MEGAWATT
Od: ASAW
|
Pridané:
22.11.2015 19:56
500MW tepelných alebo elektrických?
|
|
Re: MEGAWATT
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
22.11.2015 20:12
Pri papierových je to irelevantné.
|