|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vždy iba pravda
Od reg.: Pa3ck
|
Pridané:
19.11.2015 10:33
"Reuters Pictures musí odrážať realitu." hmm
|
|
Re: vždy iba pravda
Od: ideimtohosanom
|
Pridané:
19.11.2015 11:53
ved ju dobre od seba odrazaju, hadam aj bejzbalkami, len aby s nou nemali cosi spolocne
|
|
Re: vždy iba pravda
Od: vsevec
|
Pridané:
19.11.2015 13:16
Dodavanie fotiek iba v jpeg je dohoda s JPEG konzorciom, ktore uvažuje zaviest do formatu "kontrolu autorských práv" známu ako "copycenzúru".
Celá Reuters je o kontrole informácie (cenzúre), ako nástroja ovládania aj našej spoločnosti.
Jpegu zvoní vďaka .webm umieračik.
|
|
Re: vždy iba pravda
Od: kovany
|
Pridané:
19.11.2015 21:19
A teraz tu o rotschildoch a iluminatoch.
|
|
Re: vždy iba pravda
Od: vsevec
|
Pridané:
19.11.2015 21:20
Niekto zjavne nerozumie, koľká bije.
|
|
Re: vždy iba pravda
Od: psppdsp
|
Pridané:
19.11.2015 23:43
O com to hovoris?
Na googli som "copy censorship" nenasiel.
|
|
Realita
Od reg.: cca01
|
Pridané:
19.11.2015 10:41
Ďaleko viac manipuluje "realitou" uhol pohľadu a orámovanie.
|
|
Re: Realita
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
19.11.2015 11:16
A čo ju? Ošúcha?
|
|
Re: Realita
Od: barbar anon
|
Pridané:
19.11.2015 12:17
...oreže.
|
|
Re: Realita
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
19.11.2015 14:55
Realitu, či jej obraz?
|
|
Re: Realita
Od: Dr. Magor
|
Pridané:
19.11.2015 16:11
A preto treba fotit 360stupnov :)
|
|
Re: Realita
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
19.11.2015 16:18
Pre statické plošné zobrazenie sa podmienky vyjadrujú minimálne v steradiánoch.
|
|
Re: Realita
Od: 65465412
|
Pridané:
19.11.2015 22:12
Hlavne v Sýrii o tom iste vojnoví fotografi uvažujú.
|
|
Raw ze je manipulovatelny viac nez jpg ?
Od: Robertk
|
Pridané:
19.11.2015 10:43
Ved jpg fotky su omnoho jednoduchsie pre manipulaciu reality nez raw data.
Totalne tomu nerozumiem
|
|
Re: Raw ze je manipulovatelny viac nez jpg ?
Od: edghar
|
Pridané:
19.11.2015 10:46
Tak aj si si odpovedal.
|
|
Re: Raw ze je manipulovatelny viac nez jpg ?
Od reg.: cca01
|
Pridané:
19.11.2015 11:21
Ak manipuluješ JPEG, je to na tej foto okamžite vidieť. Vhodný program na editáciu RAW photo nie je pre profesionálneho fotografa žiadny problém, ak narážaš na to...
|
|
Re: Raw ze je manipulovatelny viac nez jpg ?
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
19.11.2015 12:08
lightroom sux
|
|
Re: Raw ze je manipulovatelny viac nez jpg ?
Od: nietzaco
|
Pridané:
19.11.2015 11:55
pozri sa takto ti to poviem- keby som ta odfotil v raw formate a hodil to do fotosopu, tak mozno ani ty by si vo vysledku nevyzeral ako kokot
|
|
Re: Raw ze je manipulovatelny viac nez jpg ?
Od: 654321987
|
Pridané:
19.11.2015 22:14
Jpg kompresia spôsobuje artefakty. Manipulácia s jpg fotkami je omnoho ľahšie odhaliteľná.
|
|
Titulok:
Od: RIKK
|
Pridané:
19.11.2015 10:48
to je ta agentura ktora sama aranzuje fotky a ludi z vojnovych a inak trpiacich krajin pouziva ako komparz do zaberu?
|
|
Re: Titulok:
Od reg.: cca01
|
Pridané:
19.11.2015 11:26
Nie, toto sú tí, ktorí riskujú a idú fotografovať priamo na miesto. Druhá sorta "novinárov" je tá, ktorá kúpi foto z fotobanky. Takže raz sa objaví s komentárom: "Izraelčan strieľa na Palestínčanov", druhý krát "Ukrajinec strieľa na separatistov" a tretí krát "Ukrajinský fašista strieľa na bezbranných Rusov"
V skutočnosti ti je ten strelec naaranžovaný na airsoftovom ihrisku. :D Príklad: http://dopice.sk/fsH
|
|
Re: Titulok:
Od: Rambo2
|
Pridané:
19.11.2015 11:51
Dávam ti minus za to ze rucas ludom iluzie.
|
|
Re: Titulok:
Od: RIKK
|
Pridané:
19.11.2015 12:18
Musim ta sklamat, ked si das zalezat a pokusis sa najst ako reuters aranzuje fotky, tak tejto agenture uz neuveris ani pol slova. Co je na tom najhorsie, ze vsetci preberaju co reuters vypusti. Niesom velky fanatik do konspiracii, ale "co je veľo to je malo"
|
|
Re: Titulok:
Od: fred hudec htc
|
Pridané:
19.11.2015 14:50
Keď si dáš dostatočne záležať, nájdeš hocijakú pičovinu, čo si vybájiš. Volá sa to konfirmačný bias. ;)
|
|
Re: Titulok:
Od: hfhvgh
|
Pridané:
19.11.2015 16:09
A ked nechces prijat realitu, veris vsetkemu co povedia v mediach, vymyslis si kopu zosmiesnujucich vyrazov (konspiracia, konfirmacny bias) a klames sam seba ze aky si chytrak a ostatni su paranoidni blbci.
|
|
Re: Titulok:
Od: 12356899
|
Pridané:
19.11.2015 17:22
Konspirator je diagnoza. Jednym zo symptonov je ze vkladas cloveku do ust to co nepovedal. Ako napr ty. Z kadial si vycital ze veri vsetkemu co povedia v mediach? A potom ze nevyzerate ako blbci.
|
|
Re: Titulok:
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
19.11.2015 22:13
Je to zrejmé z použitia výrazu "konfirmačný bias", patriaceho do prieniku mediálneho obsahu a priestoru jeho metadát, v spojení s podmieňovacím spôsobom slovesa v druhej osobe("Keď si dáš"), pričom záverečné ";)" vyjadruje uvedomovanie si historickej nevyhnutnosti existencie geometrickej projekcie každého faktu z každej z popisovaných oblastí do všetkých ostatných oblastí(kongruencia).
|
|
Re: Titulok:
Od: jghvgj
|
Pridané:
19.11.2015 23:53
O_O
|
|
Re: Titulok:
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
20.11.2015 0:13
Čo to znamená?
|
|
načokameruješbuzerant
Od: Daenerys Bihári
|
Pridané:
19.11.2015 10:48
A nie je to jedno, keď je známe, že celá fotka býva zinscenovaná?
|
|
chvala bohu
Od: Dzukel
|
Pridané:
19.11.2015 10:56
RAW BIO FAIRTRADE foto only
|
|
RAW FOTKY
Od reg.: kamaradzkosicrobihiphopcijeho
|
Pridané:
19.11.2015 10:59
odfotim do RAW, upravim,prevediem do JPEG, predam agenture, profit, problem solved... či ?
|
|
Re: RAW FOTKY
Od: baffiak
|
Pridané:
19.11.2015 11:04
nie, lebo ak nezachovas informaciu o tom, kedy a ako to bolo povodne zhotovene, tak ti to neuznaju
|
|
Re: RAW FOTKY
Od: prdlajs
|
Pridané:
19.11.2015 11:13
A zmenit EXIF hlavicku je extremne narocny neriesitelny problem, ze?
|
|
Re: RAW FOTKY
Od reg.: diosko
|
Pridané:
19.11.2015 11:23
Nie, technicky to nie je problem, ale casto rozhoduje rychlost, takze citujem: "Okrem problémov s odosielaním RAW fotiek o veľkosti desiatok MB od fotografov často v teréne..."
V terene a najma pri vojnovych udalostiach by bola rychla uprava EXIF dost problemom. Ak nechcem aby agenture dodal zaber niekto iny skor, musim to poslat tak ako to je.
|
|
Re: RAW FOTKY
Od: ummmm
|
Pridané:
19.11.2015 16:36
takze si sravim drobny skript, ktory sa spyta na 2-3 veci a vsetky ostatne exif polia nastavi na nejaku predom vybranu hodnotu?
|
|
Re: RAW FOTKY
Od reg.: diosko
|
Pridané:
19.11.2015 19:01
Jasne, ked to na bojovom poli stihnes pred tym ako nedaleko padne dalsia bomba, tak ano. Napisal som, technicky je to mozne. Zalezi uz len na pouzitej technike, skusenosti, casu a podobne.
Ked budes vyplnat tie 2-3 veci, nechaj fotak cvakat okolie automaticky aby neusli dalsie zabery ;-)
|
|
Re: RAW FOTKY
Od reg.: cca01
|
Pridané:
19.11.2015 11:27
Musia mať asi aparáty, kde má každý jedinečný elektronický podpis a jpeg je ním podpísaný :D
|
|
Re: RAW FOTKY
Od: okuliarnik
|
Pridané:
19.11.2015 11:29
a akoze z rawu sa do jpegu neprenasaju data po "vyvolani"? v rawe ich je viac, takze si mozes vyberat
|
|
Re: RAW FOTKY
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
19.11.2015 11:19
No to bol doterajší postup u toho, kto fotil do RAW, a to práve tie nové pravidlá zakazujú.
Technicky fotoaparáty, ktorými fotia profesionáli, potvrdzujú autenticitu nejakou formou digitálneho podpisu. Takže originálne JPEG z fotoaparátu sa dajú preukázať.
|
|
Re: RAW FOTKY
Od: okuliarnik
|
Pridané:
19.11.2015 11:32
hmm to ma zaujma, ktore konkretne modely to podporuju? zatial som sa stretol len s blbym predvyplnenym copyrightom v textovej podobe
a profici v terene castokrat fotia aj len sprostym kompaktom "od pasa", lebo velka zrkadlovka puta pozornost a vidis ze fotis, co su arabaci castokrat na to alergicki
|
|
Re: RAW FOTKY
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
19.11.2015 11:36
Všetky vyššie zrkadlovky Nikonu a Canonu.
|
|
Re: RAW FOTKY
Od: okuliarnik
|
Pridané:
19.11.2015 13:12
ktora? EOS-1D C ? Pokial viem, ma len copyright tag (exif data string policko predvyplnene tym, co si natukas vo fotaku)
5D rada pokial viem ma tiez len copyright zadanie (obycajne textove policka), operacie z menu:
Copyright information:
- Display copyright info
- Enter author's name
- Enter copyright details
- Delete copyright information
Ziaden ppk / pem ci iny certifikacny subor alebo public key tam nie je mozne zadat.
|
|
Re: RAW FOTKY
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
19.11.2015 13:18
Určite to nerobia implicitne ako pri tlačiarňach? Tým sa tiež pochválili, až po zverejnení.
|
|
Re: RAW FOTKY
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
19.11.2015 13:38
Pre Canony - https://www.elcomsoft.com/presentations/ Forging_Canon_Original_Decision_Data.pdf
|
|
Re: RAW FOTKY
Od: Majk0
|
Pridané:
19.11.2015 14:03
Ďakujeme za info.
Nabudúce, prosíme, používajte skracovač: http://dopice.sk/fsU
|
|
Re: RAW FOTKY
Od: ................
|
Pridané:
19.11.2015 13:06
Tak, Nicon ponukal Foerensic Kit, ktory generoval podpis pred stuahnutim uz pred nejakymi 10-timi rokmi, mozno aj davnejsie to bolo ...
|
|
exif info
Od: koumak
|
Pridané:
19.11.2015 11:26
To uz len mozme cakat. kedy zacnu pozadovat aj GPS suradnice v tych fotkach, aby bola autenticita overitelna...
Par lepsich fotakov aj v strednej triede uz GPS ma zabudovane, tak pojdu lepsie na odbyt... ;-)
Inak kto chce falsovat, sfalsuje aj medvedika cistotneho, nielen nejake smiesne Exif.
|
|
autenticita
Od: ktooosoom
|
Pridané:
19.11.2015 13:10
Takze po novom v tme za ozaj zlych svetelnych podmienok, aby bola zachovana realita bude na fotke tma? :D Z RAWu sa da vytiahnut "fotka" odfotena pri ovela slabsom svetle ako ked je do jpg. Ked automatika zle vyhodnoti vyvazenie bielej a takto scenu ulozi do jpg, bude to realna realita? Alebo automatika vyhodnoti scenu "realne" osvetlenie na ulici bude zlte, LED osvetlenie bude do zelena az modre... Kazdy fotak ma v sebe "raw editor" akurat clovek ma len velmi male moznosti na zasiahnutie do procesu RAW -> JPG. Toto pravidlo mohlo vyjst len z ust cloveka ktory s fotakom seriozne nic nerobil a nema ani ponatia co vsetko treba okolo "realne" vyzerajuces fotky riesit aby vyzerala "realne"
|
|
Re: autenticita
Od: Palino_
|
Pridané:
19.11.2015 21:28
Presne toto. To nikto nemysli na to, ze fotky malokedy odrazaju realne svetelne podmienky a atmosferu sceny? A zakaz RAW tiez nedava zmysel. To iba moja amaterska bezzrkadlovka ma nastavenie fotenia do RAW+JPG zaroven? Takze sa vytvori original JPG aj RAW subor rovnakej sceny. Posielat original+upraveny je stale menej dat, ako posielat RAW.
|
|
Agem - podvod
Od: NemáteChuťMámAleNemámČas
|
Pridané:
19.11.2015 18:53
Zdravím páni... chcem sa opýtať ľudí, čo nakupujú v ageme... toto je u nich bežná prax?
http://dopice.sk/pred
http://dopice.sk/kosik
Najnižšia cena na porovnávači, aby ti ju následne v košíku zvýšili?
Ak si ten disk,alebo hocičo iné, nájdete priamo v ageme tak je za tú cenu, aká je v košíku, ale keď pridáte do URL "?dealer=1", tak vám zobrazí nižšiu cenu (taká aká sa vám zobrazí na najnakup.sk a po kliknutí na odkaz). Pekne lákajú na nižšiu cenu a keď si tovar dáš do košíka, hneď sa cena "nenápadne" zvýši... 2€ hore dole,nie xD
|
|
Re: Agem - podvod
Od: ...................
|
Pridané:
19.11.2015 20:59
To este existuje ten Agem? Sa dost divim, prestal som tam chodit tak 8 rokov naspat, ked som si naklikal tovar, ktory deklarovali skladom do kosika a hned ho zaplatil. Isiel som pre neho a dievcina mi oznamila, ze to skladom nemaju a bude o dva tyzdne. Na to vsetko sa mi manzelka sudruha riaditela zjavne majuca netypicky pomer EGO/IQ (teda v neprospech IQ) pokusala vysvetlit, ze je to normalne a ze nemam byt preco frustrovany, lebo ten isty tovar musel kupit niekto iny sucasne a sklad sa im synchronizuje s shopom raz za 30 minut (alebo tak nejak).
|
|
30minut ale co 30dni aj tak to nesedii...
Od: srobik
|
Pridané:
21.11.2015 13:04
Skus ist do GME-ka a tam mas tiez tento problem vratane majitelky :)
|