Spoločnosť Tesla Motors v reakcii na viaceré incidenty, do ktorých sa dostali vozidlá Tesla v režime samostatnej jazdy v pruhu Autosteer, obmedzí použiteľnosť autopilota.
Pri ohlasovaní finančných výsledkov spoločnosti za tretí štvrťrok to podľa The Verge avizoval zakladateľ a CEO spoločnosti Elon Musk.
Podľa Muska budú pridané dodatočné obmedzenia, kedy je možné samostatnú jazdu autopilotom aktivovať. Bližšie ich ale nešpecifikoval. Obmedzenia majú minimalizovať možnosť, aby ľudia robili s technológiou "bláznivé veci".
Tesla Motors sprístupnila samojazdiace funkcie pre Model S softvérou aktualizáciou 7.0 v polovici októbra, informovali sme o tom v tomto článku.
Tieto funkcie sú zrejme najpokročilejšie zo samojazdiacich funkcií v bežne dostupných modeloch automobilov, keď režim Autosteer sa dokáže sám držať v cestnom pruhu a to napríklad aj pri zdĺhavom posúvaní sa na križovatkách s úplným zastavovaním a vozidlo na pokyn vodiča dokáže samé prejsť aj do druhého pruhu. Pri bežných podmienkach má v absolútnej väčšine použití technológia pôsobivé kvality.
Jedna z problematických situácií s aktivovaným Tesla Autosteer
Objavilo sa ale aj niekoľko situácií, v ktorých sa vodiči Tesly so zapnutými samojazdiacimi funkciami len tesne vyhli nehode. Samojazdiace funkcie sú určené pre použitie na diaľniciach a podobných cestách. Presné podmienky, za ktorých majú samojazdiace funkcie fungovať, Tesla ale nezverejnila, poskytla ich len majiteľom vozidiel. Situácie, v ktorých prišlo k incidentom, tak mohli byť už nepodporovanými podmienkami respektíve hraničnými podmienkami. Tesly ale zrejme nezareagovali optimálne, keď prudko zmenili smer jazdy a to v jednom prípade s dobre vyznačenými čiarami smerom k protiidúcemu autu, ani dostatočne včas neukončili možnosť využívania samojazdiacich funkcií v prípadne nepodporovaných podmienkach.
Okrem aktuálne oznámenej plánovanej zmeny avizoval ešte v októbri Musk prípravu novej verzie Autopilot 1.01, s ktorou má autopilot lepšie držať aktuálny jazdný pruh na cestách horšej kvality, prispôsobovať rýchlosť v zákrutách, zlepšiť plynulosť a zlepšiť učenie z jazdy celej flotily Tesla vozidiel.
Autopilot bol podľa aktuálneho oznámenia spoločnosti inštalovaný na približne 40 tisíc vozidlách Model S a X, pričom každý deň sa používa v tisíckach vozidiel. V režime Autosteer Tesly denne spolu prejdú viac ako milión míľ, v prepočte 1.6 milióna km.
napriek vsetkemu
Od: Problem
|
Pridané:
4.11.2015 14:47
Napriek vsetkemu usiliu vyrobcu ako aj pomerne specifickym podmienkam kde sofer ma stale plnu zodpovednost za vedenie vozidla a autopilot je iba akasi pomocka, doslo k potrebnemu obmedzeniu.
Media uz totiz netrpezlivo cakaju na prvu (velmi by si zelali smrtelnu) nehodu aby mohli Muska a jeho tim rozdupat na prach.
Re: napriek vsetkemu
Od: sa v tom vyznam
|
Pridané:
4.11.2015 15:13
je to medialne spiknutie proti tesle.
vsetko to plati benzinova a dizlova loby.
velmi sa o tom nevie, ale v lybii kedysi vyvinuli eletricke auto, preto musel kaddafi odvisnut.
Re: napriek vsetkemu
Od: jalala
|
Pridané:
4.11.2015 20:07
Veľká pravda, ale spisovne napísaná kokotina vždy ostane kokotinou, aj keď je pravda aj to, že nespisovne napísaná kokotina, tiež ostane kokotinou a teda najdôležitejší je obsah, nie forma.
Re: napriek vsetkemu
Od: Tup
|
Pridané:
4.11.2015 18:16
skôr či neskôr sa smrteľná nehoda stane.
Priemerne zomrie 7,6 ľudí na miliardu kilometrov. Čiže zhruba 1 človek na 131 miliónov kilometrov. Ak denne autopilot prejde 1,6 milióna kilometrov, tak štatisticky vychádza jedna smrť pri autopilotovi na každých 82 dní.
Inak povedané, do pol roka by mali byť média spokojné, budú mať o čom písať (prvá smrť pri autopilotovi). Jedine, že by bol autopilot spoľahlivejší, ako človek
zasadny problem
Od: qefwaedfa
|
Pridané:
4.11.2015 17:47
Aj sofer, ktory sa plne venuje vedeniu vozidla, ma obcas problem zaregovat na nahlu zmenu okolnosti. Vodic, ktory sedi s rukami na volante a v podstate sa len vezie, nema sancu na nic bleskovo zareagovat.
Re: zasadny problem
Od: jalala
|
Pridané:
4.11.2015 19:44
:) To bolo dobre, ze vodic ktory sedi s rukami na volante a v podstate sa len vezie :) a ten zaver ze: nema sancu na nic bleskovo zareagovat.
Vodic ktory sedi s rukami na pedaloch a s nohami na volante a v podstate sa len vezie moze zareagovat ale nie bleskovo a uz vobec nevie ze naco.