neprihlásený Piatok, 10. mája 2024, dnes má meniny Viktória
Tesla reaguje na incidenty, obmedzí autopilota

Značky: samojazdiace technológieTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 4.11.2015


Spoločnosť Tesla Motors v reakcii na viaceré incidenty, do ktorých sa dostali vozidlá Tesla v režime samostatnej jazdy v pruhu Autosteer, obmedzí použiteľnosť autopilota.

Pri ohlasovaní finančných výsledkov spoločnosti za tretí štvrťrok to podľa The Verge avizoval zakladateľ a CEO spoločnosti Elon Musk.

Podľa Muska budú pridané dodatočné obmedzenia, kedy je možné samostatnú jazdu autopilotom aktivovať. Bližšie ich ale nešpecifikoval. Obmedzenia majú minimalizovať možnosť, aby ľudia robili s technológiou "bláznivé veci".

Tesla Motors sprístupnila samojazdiace funkcie pre Model S softvérou aktualizáciou 7.0 v polovici októbra, informovali sme o tom v tomto článku.

Tieto funkcie sú zrejme najpokročilejšie zo samojazdiacich funkcií v bežne dostupných modeloch automobilov, keď režim Autosteer sa dokáže sám držať v cestnom pruhu a to napríklad aj pri zdĺhavom posúvaní sa na križovatkách s úplným zastavovaním a vozidlo na pokyn vodiča dokáže samé prejsť aj do druhého pruhu. Pri bežných podmienkach má v absolútnej väčšine použití technológia pôsobivé kvality.


Jedna z problematických situácií s aktivovaným Tesla Autosteer



Objavilo sa ale aj niekoľko situácií, v ktorých sa vodiči Tesly so zapnutými samojazdiacimi funkciami len tesne vyhli nehode. Samojazdiace funkcie sú určené pre použitie na diaľniciach a podobných cestách. Presné podmienky, za ktorých majú samojazdiace funkcie fungovať, Tesla ale nezverejnila, poskytla ich len majiteľom vozidiel. Situácie, v ktorých prišlo k incidentom, tak mohli byť už nepodporovanými podmienkami respektíve hraničnými podmienkami. Tesly ale zrejme nezareagovali optimálne, keď prudko zmenili smer jazdy a to v jednom prípade s dobre vyznačenými čiarami smerom k protiidúcemu autu, ani dostatočne včas neukončili možnosť využívania samojazdiacich funkcií v prípadne nepodporovaných podmienkach.

Okrem aktuálne oznámenej plánovanej zmeny avizoval ešte v októbri Musk prípravu novej verzie Autopilot 1.01, s ktorou má autopilot lepšie držať aktuálny jazdný pruh na cestách horšej kvality, prispôsobovať rýchlosť v zákrutách, zlepšiť plynulosť a zlepšiť učenie z jazdy celej flotily Tesla vozidiel.

Autopilot bol podľa aktuálneho oznámenia spoločnosti inštalovaný na približne 40 tisíc vozidlách Model S a X, pričom každý deň sa používa v tisíckach vozidiel. V režime Autosteer Tesly denne spolu prejdú viac ako milión míľ, v prepočte 1.6 milióna km.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

AMD výraznejšie zvýšila podiel v CPU pre desktopy
K dispozícii nová Fedora 40 pre Macy s ARM procesormi
Detailný pohľad na nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Vesmírny Boeing poletí najskôr o viac ako týždeň
Odštartoval ďalší sci-fi seriál od Apple
Apple prekvapivo predstavila nový procesor M4 pre PC, prvýkrát ho použila v iPade Pro
Podpora RISC-V v Androide sa komplikuje, Google ju odstránil zo spoločného jadra
V Česku bude plošne dostupná gigabitová symetrická optika
Vesmírny Boeing znovu neodštartoval, problém ale teraz nebol v lodi
Avizované 150 TB a 300 TB flashové SSD


Diskusia:
                               
 

mna v minulej diskusii presvedcili, ze je vsetko v poriadku a tak to ma byt.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

kebi fyrmver prokravomal aplle tak bi sa nic take nemochlo stat
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

vyzeráš ako idiot?
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

si ty diabol a ci vsetec daky?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tesla reaguje na incidenty, obmedzí šoféra
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mna v minulej diskusii presvedcili ze SOFTWARE je v poriadku.

Ale podla mna nie je. Ja som zadal Format c: a stratil som vsetky data - a pritom som ich chcel len usporiadat, t.j. preformatovat.

Je to BETA software, urceny LEN na dialnicu, ak mas RUKY NA VOLANTE- a si plne zodpovedny.

A kkt to zapne v brutus zakrute, oproti viditelne ide auto, ruky vo vacku ---a MILIONKRAT je to OK.

A potom raz nie je a pycus pycuje ze Tesla je na vine ...


Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

TESLA kvalita KLESLA...
Odpovedať Známka: -6.8 Hodnotiť:
 

Tesla Stropkov
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

TEchnicky SLAbší
Odpovedať Hodnotiť:
 

tfag.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napriek vsetkemu usiliu vyrobcu ako aj pomerne specifickym podmienkam kde sofer ma stale plnu zodpovednost za vedenie vozidla a autopilot je iba akasi pomocka, doslo k potrebnemu obmedzeniu.
Media uz totiz netrpezlivo cakaju na prvu (velmi by si zelali smrtelnu) nehodu aby mohli Muska a jeho tim rozdupat na prach.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

je to medialne spiknutie proti tesle.
vsetko to plati benzinova a dizlova loby.
velmi sa o tom nevie, ale v lybii kedysi vyvinuli eletricke auto, preto musel kaddafi odvisnut.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

pokial nedas nejaky clanok (dokaz), budem verit len v lietajuci koberec ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

och ty neveriaca pička :)

http://dopice.sk/fj4
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

...ta to barz elektricke je s tym 3litrom V6
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prekvapuje ta to... na slovesku sa zruti vrtulnik a novinary v Ringier maju vianoce... "konece je o com pisat!!!"
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

citanie akehokolvek gramaticky spravneho textu pomaha zlepsovat pisomny prejav.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Veľká pravda, ale spisovne napísaná kokotina vždy ostane kokotinou, aj keď je pravda aj to, že nespisovne napísaná kokotina, tiež ostane kokotinou a teda najdôležitejší je obsah, nie forma.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neviem preco, spomenula som si na Otca Vlasti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne opačný názor na prioritizáciu formy a obsahu zastáva Kleinova fľaša.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ďakujem za názorný príklad nadväzujúci a potvrdzujúci môj postulát napísaný vyššie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

("potvrdzujúci môj postulát" = kokotina) => ďakovanie treba zrejme logicky reverznúť
Odpovedať Hodnotiť:
 

skôr či neskôr sa smrteľná nehoda stane.
Priemerne zomrie 7,6 ľudí na miliardu kilometrov. Čiže zhruba 1 človek na 131 miliónov kilometrov. Ak denne autopilot prejde 1,6 milióna kilometrov, tak štatisticky vychádza jedna smrť pri autopilotovi na každých 82 dní.

Inak povedané, do pol roka by mali byť média spokojné, budú mať o čom písať (prvá smrť pri autopilotovi). Jedine, že by bol autopilot spoľahlivejší, ako človek
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Zrejme nebude, lebo ho tvorí a programuje človek...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Tak to je uvaha tisicrocia. Paneboze, co som komu spravil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mimochodom, Bitcoin prerazil znova 500USD! Whohoooo
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Tak si ich niekam napchaj...
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

prijemne to studi na gulach. odporucam.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to je ta mena buducnosti?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Bitcoin ne mrtvy
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

chcel si napisat: "Bitcoin ne je mrtvy" ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

neny
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Chcel som napisat Bitcoin je mrtvy
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak tak, tazim 120€ denne.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

to musis mat MEGA pocitac alebo elektriku zadarmo, alebo odrbavas, pretoze beznym ludom sa neoplati tazit
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pochopte, ze to je ASISTENT, nie AUTOPILOT!
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

stale to nechapem. mozes mi to este raz vysvetlit?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no ked si chces iba vyhonit tak zapnes asistenta, no ked zapnes autopilota mozes iebat celu cestu
tak uz to chapes ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no dvojzmysel slova Zajazdime si ?? bude konecne presny.
callgirls budu v samojazdiacich dodavkach davat hodinove okruzne cesty :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

v skusobnej verzii sa mozes zatial dojebat sam.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Aj sofer, ktory sa plne venuje vedeniu vozidla, ma obcas problem zaregovat na nahlu zmenu okolnosti. Vodic, ktory sedi s rukami na volante a v podstate sa len vezie, nema sancu na nic bleskovo zareagovat.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

:) To bolo dobre, ze vodic ktory sedi s rukami na volante a v podstate sa len vezie :) a ten zaver ze: nema sancu na nic bleskovo zareagovat.
Vodic ktory sedi s rukami na pedaloch a s nohami na volante a v podstate sa len vezie moze zareagovat ale nie bleskovo a uz vobec nevie ze naco.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je to uplne jednoduche. nemozes byt cely cas v strehu, pokial pritom nic nerobis. proste na to nie je mozog stavany.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tomu keketovi vo videu to pipalo 1,3 sekundy vopred!!!
Keby mal ruky na volante, alebo aspon ich polozil - auto by ho "NEpretacalo"na silu.

Robilo, co vedelo - a nevedelo, lebo je na dialnice.
Moj uzasny Photoshop tiez nevie autosteer a dokonca ani WAV2MP3.
Pouzivam ho na grafiku.


Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A keď je, vie mi prosím vysvetliť prečo máte na budove z jednej strany napísané TESLA a z opačnej TESAL? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

veď aj sanitka má z jednej strany AMBULANCIA a z druhej AICNALUBMA, tak to bude niečo podobné asi ;) ...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár