|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______
Od: ___
|
Pridané:
22.10.2015 21:50
Nechápem že tomu systému ľudia proste už tak slepo veria že čakajú, že to bude jazdiť samo. Na druhej strane nerozumiem prečo výrobcovia to deklarujú ako plne autonómne a absolútne spoľahlivé systémy...
Ja by som sa teda na taký systém nikdy nespoliehal, ani v aute za 150 000,- €
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
22.10.2015 21:57
aj tempomat nejak zacinal a dnes funguje uplne paradne. Aktivujes tempomat a uz nemusis nic len tocit volant... teda teoreticky, lebo ti to kazia yebnuti ludia, ale samotny tempomat funguje fantasticky.
|
|
rozdiel
Od: gnigl
|
Pridané:
22.10.2015 22:26
Snáď vidíš ten priepastný rozdiel medzi samojazdiacim autom a tempomatom. To nemôžeš porovnávať ani v najmenšom.
|
|
Re: rozdiel
Od: mastic
|
Pridané:
22.10.2015 23:04
Rozdiel tam je, ale aj autonomne auto ma samozrejmne aj tempomat ako jednu zo sucasti.
Tempomat funguje dokonale, myslim adaptativny, pokial sa ti nezajebe ta radarova gula vpredu pod chladicom, neviem, kto to vymyslel dat dole, ale v Skode to mam.
|
|
Re: rozdiel
Od reg.: Miroslav Ďurian
|
Pridané:
23.10.2015 8:31
Rozdiel je, ze Tesla od zaciatku jasne hovori, ze nejde o autonomne jazdenie ale len o asitenciu vodicovi a len za specifickych podmienok. Bud na dialnici s dobrym znacenim, alebo v hustej premavke. Ked to hovada pouzivaju bezhlavo, tak to potom aj tak vyzera. Prvy to nechal zapnute na odbocke a druy na prazdnej vedlajsej ceste.
|
|
Re: rozdiel
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
23.10.2015 8:56
Nože zajeb link zdroja.
"Tesla Autopilot relieves drivers of the most tedious and potentially dangerous aspects of road travel."(zdroj: www.teslamotors.com)
|
|
Re: rozdiel
Od: edghar
|
Pridané:
23.10.2015 9:22
Ako co tak zdroj si pozriet navod od auta? JE to asistencna sluzba. Nie autonomna jazda.
|
|
Re: rozdiel
Od: Japster
|
Pridané:
23.10.2015 8:31
Tempomat je zbytočná hlúposť a neporovnateľne jednoduchšia funkcia ako riadiť bezpečne celé auto.
Osobne nechápem načo sa o to viacerí výrobcovia snažia.
Hádam len preto, aby všetkých naveky utvrdili v tom, že auto treba za každých okolností riadiť manuálne.
|
|
Re: rozdiel
Od: neviem meno
|
Pridané:
23.10.2015 9:14
Ani vlak nevie ísť úplne sám a to ide po koľajnici. Som zvedavý kedy im dojde že plne autonómne auto je utópia a prestanú sa o to snažiť.
|
|
Re: rozdiel
Od: edghar
|
Pridané:
23.10.2015 9:25
Ono sa to bude dat, otazka kolko snimacov / dat / situacii na ucenie a penazi je potrebne pre realizaciu a ci sa to teda oplati, kedze ludia nie su moc ochotny do takej technologie zainvestovat. Uz ci zo strachu, ktory je hlavna brzda ludstva, alebo z pozitku z jazdy (ja sa teda v kolonach nesmierne bavim..)
|
|
Re: rozdiel
Od: Dfgj dbn
|
Pridané:
23.10.2015 10:24
Asi si sa neviezol DLR v Londyne. By si cumel uz pred 10timi rokmi.
|
|
Re: rozdiel
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
23.10.2015 10:30
Vo velkych mestach su metra (riesene pod zemou, ci nad zemou) s vagonmi bez vodicov.
A funguje im to super, no mal som zrovna aj stastie byt v jednom vlaku, ktory dostal poruchu a zastavil. Obvykle jazdi 60km/h a zastavil uplne plynule. Ostatne vlaky pekne zastavia a cakaju v kolone, kedze tam jazdia vagony kazdych 5-15 minut. Prisli dvaja technici, po kontrole telefonicky poziadali o docasnu aktivaciu (KOD) manualneho riadenia vagonu a max. rychlostou 20km/h mohli dojst do prvej stanice.
Hned ako uvolnili trat, ostatne vlaky sa vratili do svojho rezimu s danymi casovymi rozostupmi a fungovali dalej bez poruchy.
Slovensko by nesmelo kradnut, ale investovat do poriadnych zeleznicnych trati. Aj Tesla auto na polnej ceste nebude vediet jazdit no a nase kolajnice su ako polna cesta voci tym, u ktorych samostatna jazda vlakov funguje.
|
|
Re: rozdiel
Od: matoh
|
Pridané:
23.10.2015 10:43
rok 1900:
lietanie je hlupost, to clovek nemoze dokazat.
osobne nechapem naco ludia vymyslaju lietadla.
hadam len preto, aby vsetkych utvrdili v tom, ze dopravit sa da za kazdych okolnosti len po zemi.
|
|
Re: rozdiel
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
24.10.2015 12:00
Súhlasím s konštatovaním neschopnosti človeka dokázať hlúposť lietania, i keď ho, vzhľadom k definícii entít, použitých na jeho formuláciu,,, osobne považujem za pomerne bezobsažné.
|
|
Re: rozdiel
Od: 33jkl33
|
Pridané:
23.10.2015 12:47
Tvrdíš že "Tempomat je zbytočná hlúposť"? Skutočne tomu veríš, alebo iba trolluješ?
|
|
Re: rozdiel
Od: ...
|
Pridané:
23.10.2015 12:50
Skor len nenajazdil po dialnici viac ako 20 km dokopy.
|
|
Re: rozdiel
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
23.10.2015 9:49
ono, dokonale...
Kamošovi takýto tempomat "skočil" na brzdu v cca 100km/h a bolo jediné šťastie, že autá za nim mali dostatočnú vzdialenosť lebo by ho určite zrámovali.
Odvtedy o takýchto "smart fičúrach" nechce, pochopiteľne, ani počuť.
|
|
Re: rozdiel
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
23.10.2015 10:18
nehovorim ze nemas pravdu, sam som si tempomat vyskusal len asi 2 krat a tak velmi hodnotit nemozem, ale mam pocit ze tempomat iba reguluje privod paliva, ze priamo na brzdy (ani nic ine okrem paliva) nema dosah.
|
|
Re: rozdiel
Od: matoh
|
Pridané:
23.10.2015 10:45
to je prave rozdiel medzi tempomatom (lacne auta) a adaptivnym tempomatom (drahsie auta).
|
|
Re: rozdiel
Od reg.: roob_
|
Pridané:
23.10.2015 12:42
adaptivny tempomat prisposobuje rychlost autu pred tebou, nema za ulohu nudzovo zabrzdit auto v pripade nahlej prekazky
|
|
Re: rozdiel
Od: 33jkl33
|
Pridané:
23.10.2015 12:54
Trepeš chlapče. Ešte si asi nepočul o FRONT ASSISTe...
|
|
Re: rozdiel
Od: 30kmh
|
Pridané:
24.10.2015 1:20
len do 30kmh ...
|
|
Re: rozdiel
Od: 33jkl33
|
Pridané:
24.10.2015 15:01
Treba si to vyskúšať. Ja som si to skúsil.
|
|
Re: rozdiel
Od reg.: roob_
|
Pridané:
23.10.2015 12:41
sibe vam? tempomatom jazdim vzdy na dialnici ak sa da (Casto sa neda) a vzdy v dlhych dedinach. Das 50 a nemusis sa starat o rychlost len tocis volant. Policajti mi mozu fukat akurat tak praskovy cukor do kakaca, nech si pekne meraju. Na druhu stranu predvcerom rano bola hmla, viditelnost tak 50-70m a zrazu som zbadal ze idem 110 a ani sa to nezdalo.
|
|
Re: rozdiel
Od: ...
|
Pridané:
23.10.2015 12:55
Jeho kamos bol mantak, co si aktivoval tempomat pri predchadzajucej nastavenej hodnote mozno 40 km/h na dialnici a tym doslo k zabrzdeniu. Auto pouzilo motorovu brzdu a mal stastie, ze do neho nikto nenapral.
Toto sa totizto podarilo aj u nas vo firme, len s tym rozdielom, ze za zadkom mali kamion. Takze z auta totalka.
|
|
Re: rozdiel
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
24.10.2015 10:33
a to mal prasknuté tesnenie pod hlavou a valce plné chladiacej kvapaliny, keď mu to tak rýchlo zaflekovalo motorom, že ani nestihol zareagovať? ...
|
|
Re: rozdiel
Od: ...
|
Pridané:
24.10.2015 12:40
Mamlas, co prvykrat sedi v novom aute a skusa gombiky za jazdy.
|
|
Re: _______
Od: Pjetro de:
|
Pridané:
23.10.2015 7:12
To si dal blby priklad.
Dnesne samojazdiace auta/prototypy su tak blbe/sproste/obmedzene, ze bud dokazu jazdit iba na trase, ktoru maju vopred v databaze (u Googla je to zatial tusim stvrt jedneho mesta !!!), alebo ak je jazda ozaj autonomna, ruky z volantu prec na 0,5 sekundy sa moze rovnat smrti.
Okrem toho sa nedokazu popasovat s trilionom situacii, ktore sa v realnej premavke vyskytuju: hmla, dazd, pokazeny semafor, prekazka/praca na ceste a prenosne dopreavne znacenie, dopravny policajt a dalsie.
V neposlednom rade zakony taketo nieco umoznia v SR asi v roku 2055. (chvalabohu)
|
|
Re: _______
Od: Tup
|
Pridané:
23.10.2015 7:18
na SR to používam ja a na diaľnici nemusí mať nič zmapované a môžeš ísť aj hodiny bez rúk na volante, neurobilo ani raz ani jednu blbosť. V prípade extrémne zlých podmienok (zasnežené pruhy, silný dážď+tma, alebo inak ovplyvnená viditeľnosť pruhov) upozorní včas.
|
|
Re: _______
Od: Pffff???
|
Pridané:
23.10.2015 7:27
o tempomate ze?
|
|
Re: _______
Od: Tup
|
Pridané:
23.10.2015 8:35
nie, autopilot
|
|
Re: _______
Od: dakoslav
|
Pridané:
23.10.2015 23:49
majitel modelu S?
|
|
Re: _______
Od: Tup
|
Pridané:
24.10.2015 0:11
áno
|
|
Re: _______
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
23.10.2015 7:27
Ako vtip dobre.
A o viditelnosti pruhov v SR by som radsej pomlcal. Casto krat ma problem clovek, nie nejake samojazdiace auto.
Okrem toho biele takmer neviditelne pruhy poprelepovane oranzovymi pruhmi (sľa lepiaca paska) pri uz 3/4 roka trvajucej vymene zvodidiel medzi TA a NR na R1, tak takyto pruhovy gulas po odstraneni prenosnych dopravnych znaciek by bol iste delikatesou a mal byt tym pravym testom pre AI. Nie nejaky turingov test :)))
|
|
Re: _______
Od: Tup
|
Pridané:
23.10.2015 8:40
viditeľnosť pruhov na diaľnici je veľmi dobrá a Tesla nemá problém ani so slabou viditeľnosťou. Prakticky je to tak, ako píšeš - keď má človek problém vidieť pruhy a skôr si domýšľa, ako pozerá, má problém aj autopilot. Kde človek vidí pruhy bez problémov, vidí ich aj autopilot.
Problém s príliš veľa pruhmi zatiaľ autopilot nerieši, no nerobí mu problém čiary inej farby ako bielej. Prakticky to funguje tak, že si vyberie 2 čiary ktoré sú najbližšie pri kolesách smerom od auta a tých sa drží. Ak sa rozdeľujú čiary, jednu si vyberie (pravdepodobne tú, ktorú skôr detekuje/detekuje ako priebežnú, nie odbočovaciu). V praxi je to tak, že niekedy vyberie dobrú, niekedy zlú, no stačí sa zaradiť medzi tie správne a opäť funguje bez problémov.
|
|
Re: _______
Od: zlobrrr
|
Pridané:
23.10.2015 20:49
a o ktorom ze aute to hovoris?
|
|
Re: _______
Od: Pjetro de:
|
Pridané:
23.10.2015 7:12
Netreba si mylit autopilta v liedatle a autopilotom v aute. Autopilot v lietadle je vlastne program, ktory ma udrzialavt iste parametre letu, akysi tempomat. Len pri tempomate sa udrzuje jediny parameter: rychlost no a pri autopilote lietadla je tych parametrov mozno viac. ALE autopilot lietadla a ani tempomat v aute sa nemusi pasovat s premavkou na pozemnykch komunikaciach !!!!!!!!!!!!!!! Tempomat = riadenie vstrekovania paliva v zaujme udrzania rychlosti, o nic viac.
|
|
Re: _______
Od: edghar
|
Pridané:
23.10.2015 9:31
Klud pjetro, nekric :D
|
|
Re: _______
Od: Pjetro de:
|
Pridané:
23.10.2015 7:13
NEMYL SI AUTOPILOTA v lietadle (sofistikovany tempomat na rychlost, letovu vysku atd) a "umelu inteligenciu", lebo autopilot v lietadle je v podstate iba komplikovanejsi tempomat. Napr. taky cuvaci senzor tiez ultrazvukom sleduje jediny parameter: vzdialenost prekazky (akurat nic s vozidlom nerobi, len pipa). Alebo brzdne systemy senzormi sleduju intenzitu brzdenia, pomer otacavosti kolies atd a podla toho reaguju. Ale nic z toho vsak neriadi auto v premavke a nesleduje situaciu vo fyzikalnej realite. Tempomatu je jedno ze pred tebou je kopa strku a ABSku je jedno ze pred tebou je 20% stupanie, alebo ostra zakruta .... atd.
|
|
Re: _______
Od: Sloniik
|
Pridané:
23.10.2015 7:49
Autopilot v lietadle vie na kazdu cast letoveho planu (leg) nastavit kurz, rychlost a vysku. Na automaticke pristavanie sluzi priblizovaci autopilot (APPR), ktory ale slepo veri ILS. Pokial to odosiela chybne informacie, tak amen tma. To je vsetko, co autopilto v lietadle vie.
Na druhej strane lepsie vybavene lietadla (a vsetky komercne) maju aj TCAS, co je system na varovanie pred moznymi koliziami. Ale on iba varuje, samotne riesenie problemu je na pilotovi.
|
|
Re: _______
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
23.10.2015 7:54
---------------- ---------------- ----------------
Takze si zosumarizujme: klasicky autopilot je v podstate sofistikovany tempomat s planovacom. Priblizovaci autopilot slepo veri niecomu s nazvom APPR a vobec sa nestara o okolitu fyzikalnu realitu a varovny system pred koliziami TCAS je v podstate iba pipajuci CUVARI SENZOR (!!!)
Dakujem za vysvetlenie :)))
Takze v podstate dnes v roku 2015/2016 sme svedkami prelomovej ery prvych pokusosov o autonomne jazdy.
---------------- ---------------- ----------------
|
|
Re: _______
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
23.10.2015 9:04
Pardon, druhych pokusov o komercne a bezne nasadenie. Prve pokusy bolo autonomne rozhodovanie tusim na tych vozitkach na Marse, kvoli niekolko hodinovym latenciam, ked vozitko potrebovalo reagovat ci uz pri pristavani alebo na povrchu v priebehu sekundy a nie cakat hodinu na povel zo Zeme.
|
|
Re: _______
Od: trololo
|
Pridané:
23.10.2015 20:57
zabudol si na ADS-B, vdaka ktoremu funguje flightradar24.com a ktore vsetkym lietadlam v dosahu hlasi svoju polohu, vysku, rychlost a dalsie info.
|
|
Re: _______
Od: Problem
|
Pridané:
23.10.2015 8:57
Aha, takze ak si nastavim tempomat na mojom aute na rychlost xy, automaticky ocakavam ze to nastavi rychlost xy aj na vsetkych autach co idu v mojom smere a ak sa tak nestane, mozu za to yebnuti ludia v nich?
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
23.10.2015 12:51
nikto s iq >50 neocakava, ze nastavenim tempomatu v tvojom aute sa nastavia tempomaty aut iducihc rovnakym smerom ako ty. Je ale logicke ocakavat, ze ak na dialnici je rychlost 130kmh, tak kazdy ide 130kmh okrem autobusov a kamionov. Ak teda idem 130, co je maximalna povolena rychlost, tak je logicke ocakavat, ze okrem aut s prednostnou jazdou ta nemoze nik predbiehat - a tie auta maju tento status iba ked maju zapnuty majak a sirenu. Vo vysledku ty sa na dialnici nemas co pozerat do spetneho zrkadla, lebo ta nikto nemoze predbiehat, kedze ides max rychlostou a teda mozes jazdit s tempomatom od vyjazdu na dialnicu az po zjazd. Jedine co musis sledovat su majaky a sireny.
No a potom su tu ludia co idu >130 a to su ti kokoti.
|
|
Re: _______
Od: ...
|
Pridané:
23.10.2015 13:07
AK to myslis vazne, tak 1. je rozdiel 130 tacho a 130 GPS a potom este realnych 130. Preto idiot, co si nastavi tempomat na 130 nejde realne 130, a ja ak valim tacho 145 ho predbieham.
To ze ma niekto nahovno nakalibrovany tacho, nie je moj problem.
2. Zakon pozna aj vynimocne situacie, kedy mozes MPR prekrocit - nemas ziadne pravomoci ani povinnosti zistovat, ci ten clovek porusuje predpisy zo svojej vole, alebo ma na to vazny dovod. NA to je tu ta banda zelenych gumkacov.
Takze suma sumarum, ak jazdis ako prasa - tj nepozeras do spetakov a kazdy, kto ide rychlejsie nad 130 tvojich tacho, tak by som teba oznacil poslednym slovom tvojho prispevku.
|
|
Re: _______
Od: 33jkl33
|
Pridané:
23.10.2015 13:12
Škoda sa s ním hádať. Je to ovca bez vlastného úsudku a tak sa správa, žije a aj ako ovca jazdí.
|
|
Re: _______
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
23.10.2015 17:55
1A) ziadne GPS nie je v aute povinne, GPS udaje su mne uplne u prdele a mne su nezname, pretoze ziadnu navigaciu nemam, akekolvek uvahy o GPS mozeme vypustit
1B1) to ze tachometre su nakalibrovane tak, aby ukazovali cca o 4-5 km/h viacej je druha vec. Preto staci ist 135 km/h na tachometri a mame dosiahnutu MPRku. Neviem ci to je vseobecny fenomen vsetkych znaciek.
1B2) kolko ti ukazuje tachmeter zavisi od obvodu kolesa, ak si niekto miesto 195/55 drbne gumy 195/65, ma ine hausnumera, samozrejme zavisi to aj od natlakovania pneumatik, ale nie az tak velmi - preto treba prisne dodrziavat doporucene gumy s doporucenymi diskami
|
|
Re: _______
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
23.10.2015 17:55
2A) mysliet si ze na dialnici nemusim pozerat do spätakov je zla predstava, ale zasa na druhej strane mysliet si ked to j*bem po dialnici 145 km/h na tachometri a som kral a kazdy sa mi musi do pol sekundy uhnut je UPLNE PODOBNE CHORA PREDSTAVA. Pravo na prednostnu jazdu maju zachranne zlozky (policia, hasici, zachranari) so zapnutou sirenou, buraky troch najvyssich ustavnych cinitelov (prezident, predseda parlamentu a premier), pripadne sirenou upozornujuce ine vozidla na cele kolony (napr. kolona prevazajuca miliardu eur, ci prezidenta USA ...). V ostatnych pripadoch ma roob zlu predstavu, dopravnu situaciu treba sledovat a uvolnit cestu aj niekomu, kto chce ist 200 km/h. ALE: nie za cenu rizika ohrozenia vlastneho majetku a zivota, proste tu cestu uvolnim ako to bude mozne, nie hned za pol sekundy. Pretoze to moze byt ozaj niekto, komu na zadnom sedadlo rodi zena, ale to moze byt iba cisty c0c0t co si mysli ze ked sa on ponahla, secci sa mu budu do pol sekudy uhybat
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
23.10.2015 18:34
to je uplne jasne, ze musis uvolnit cestu tomu co ide 200 ale ja pisem o tom ze to nieje koser a nemali by sa taketo pripady stavat. Ty totiz mas ist 130 a hotovo. Rovnako ako vcera rano som siel za 4 autami, ja som bol piaty, isli sme v rozostupe cca 20 metrov a pica s kocikom sa mi najebala na prechod hned za autom predomnou. 4 auta pustila, mna nie. Keby som ju nevidel uz davno predtym ako som potreboval brzdit, tak ju zrazim, a kto je podla zakona na vine? no ja! Tak isto som na vine ja, ked kokot ide 200 a ja mu 130 vojdem do laveho pruhu.
|
|
Re: _______
Od: Jerichoo
|
Pridané:
23.10.2015 19:40
A hádam by si nechcel aby bola vinná ona. Ak je tam raz na ceste, je to účastník cestnej premávky a Ty ju musí rešpektovať a neohroziť!
A čo ak nepočuje? Vtedy čo urobíš???
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
23.10.2015 20:57
zák. č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke ma okrem ineho body:
- chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť
- pred vstupom na vozovku sa chodec musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva
cize 4 auta predomnou pusila a keby aj nie ja som musel nudzovo brzdit na 100% To je ako podla teba OK? Videla ma, ci ma pocula neviem posudit, proste jebnuta pica co sa mi nasackovala do cesty. Prednost chodcov na prechode treba zrusit!
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
23.10.2015 21:11
este dodam, ze nikdy, nikdy niiiikdy NIKDY som nemusel brzdit koli chodcom, ktori prechadzali mimo prechodu, lebo tam kazdy vie, ze prednost ma auto. Tak isto to treba spravit aj na prechode.
|
|
Re: _______
Od reg.: Houston
|
Pridané:
24.10.2015 0:13
Ani nemusis menit zakon, staci nechat prechody casom "vyblednut" a vobec ich nemat, naco su nam!
Ludia budu pri ceste mavat 5 Eurovkami ako znamenie ze chcu prejst a vdacne ich pchat za stierace tym, ktori im milo zastavia a pustia ich cez cestu.
Alebo rovno do zakona navrhni aj ustanovenie, ze ked to teba naburam zozadu, lebo si pustil cloveka cez cestu tak na vine budes ty.
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.10.2015 16:13
bolo by to ovela lepsie, lebo mimo prechodov nezakape tolko chodcov ako na prechodoch.. hovorim o tych co chcu prejst na druhu stranu, nie o tych neosvetlenych co ide/lezi vnoci po krajnici a ty ho nevidis.
Na prechody, kde su moc frekventovane cesty sa da dat semafor, spravit podchod alebo nadchod. Aj ked to nechces pochopit, mne ide len o znizenie umrtnosti chodcov, o nic ine.
|
|
Re: _______
Od reg.: Houston
|
Pridané:
26.10.2015 8:34
No vidis, to iste dosiahnes ked zakazes auta a das ludom bicykle. Usetrene peniaze vyzbieras, nemusis ich minut na semafory, podchody a vseliake ine blbosti, klesne umrtnost, vzrastie celkove zdravie obcanov a mozes zaplatit uplne ine blahobytne veci.
Na realne problemy treba realne riesenia a nie rusit prechody a budovat podchody. Co starsi ludia? Invalidi? A mladi, co myslis, ze budu slapat do schodov alebo skratkou prebiehat cez cestu? Vsak uz dnes je problem pockat na zelenu alebo zo zastavky prejst 20 metrov k prechodu.
|
|
Re: _______
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
24.10.2015 12:44
Vsetko je to sede uzemie, chodci si myslia ze su pani a vzdy maju prednost a niektori sa vrhaju na prechode pod auta jak c0c0ti mysliac si, ze maju prednost. Omyl. Prednost maju az vtedy, KED UZ NA TOM PRECHODE JE a dostal sa na ten prechod v sulade s vyhlaskou.
Na druhej strane sa na to treba pozriet z pohladu chodcov. Tych posratych 4-kolesovych, plechovych, smradlavych krabic je coraz viacej a chodec uz ani nemoze prejst cez cestu, ked ho 10 aut nepusti, tak sa jednoducho pod to jedenaste "vrhne" na hranici toho co znesie jeho pud sebazachovy.
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.10.2015 16:20
auto je silnejsie ako chodec, takze ked mam aj 100x prednost, tak proste na ten prechod nevstupim. A to najma vnoci! Ked aj 5 minut budem cakat na volne okno, aj tak sa nehodim pod auto a nenecham sa zrazit. Ale to vysvetli tomu, co ide jak debil a ani sa nepozrie ci moze, lebo ved on ma prednost. Tak isto ako teraz pred chvilou motorkar predbiehal a v protismere islo auto a za nim ja. Superkokot, zobral by som mu vsetky papiere co ma aj rodny list a uz nikdy nedal s5.
|
|
Re: _______
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
23.10.2015 17:55
2B) vyhlaska hovori kedy sa maju vydavat vystrazne zvukove znamenia, t.j. trubit (ohrozenie zivota a majetku), neviem ci je tam nieco o ponahlani. Ponahla sa totiz kazdy, len niekto trocha viacej. To by totiz mohol trubit a vyblikovat UPLNE KAZDY !!!
|
|
Re: _______
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
23.10.2015 18:04
a "banda zelenych gumkacov" svedci o tvojej dusevnej vyspelosti a schopnosti akceptovat konvencne autority
a nezabudni aj nejakemu zelenemu gumkacovi vynadat co stoji v strede krizovatky jak taky chuj, lebo ty predsa nebudes pocuvat nejakeho zeleneho pajaca v strede krizovatky, sak ty ides po dalnici 145 km/h
|
|
Re: _______
Od: ...
|
Pridané:
23.10.2015 20:02
Nebudem ti tu vyvracat 4 tvoje komenty, ale z vecsej casti su to sracky Pjetro nehnevaj sa. inak ta povazujem za rozumneho.
Ze ta nezaujima GPS je tvoj problem, tvojich 130 tacho nie je realnych tacho, radar ti bude ukazovat nizsiu hodnotu a nie je to 4-5 km/h ale az 10%. Pri 130 km/h ides realnych cca 117-120 kmh + si prirataj rezervu odchylky radaru a ak chces, este +10kmh za to, ze nebudu merat presne 130. Takze mojich 145 tacho je realnych 130 a mozes nadavat a rozculovat sa ako chces, si ignorant ak sa nad niekym rozculujes ak ide rychlejsie ako ty, pricom neporusuje zakon. Ze sa niekto ponahla bolo myslene tak, ako si opisal, ty ale nevies preco sa dotycny ponahla a je ta hovno po tom . Na to su tu organy a tym to bude vysvetlovat. Alebo nebude. Ide to tak ci tak mimo teba. A ano, pokial policajt sam neovlada nieco s cim ma ma chut buzerovat, tak ho tiez preskolim namieste, kedze ked sa chce hrat na autoritu, tak so vsetkymi pravidlami ktore casto neovladaju.
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
23.10.2015 21:27
nie, nieje. Polisi maju radar nastaveny na -10kmh. Takze ked ides 145, realne ides zrhuba 140 a nameraju ti 130. Mne pri 120 na tachometri namerali 112 na 90tke, tak som caloval pokutu. Kadzopadne nie ty si nebezpecny, lebo 140 sa k autu co ide 130 ako ma priblizis pomaly.. nebezpecni su ti, co idu ze vrrrrrrrrm a uz je 100m pred tebou... lebo taki su v spetaku daleko a zrazu su hned za tebou a este vytrubuju ze si si dovolil ist do laveho. V horsom pripade ta naburaju ako kosicanka v madarsku a zhoris aj so spolujazdcami. Potom este nafukaju a aj tak sa im nic nestane.
|
|
Re: _______
Od: ...
|
Pridané:
23.10.2015 22:07
pri 145 Je to priblizne 135-138 - lidar meria s chybou 2%, takze minimalne ti pri nastavenych 130 nameraju 135 co je stale na hranici. Nehovoriac, ze kvoli 10€ co by ti dali pokutu na dialnici nebudu merat na 130 ale od 150 vyssie aby to malo vobec zmysel.
Jasne, ze taki su nebezpecni, ale rovnako nebezpecni su ti co: 1. sa snazia druhych vychovavat, 2. Ti co sa vlecu pre istotu 110. 3. Ti, co idu spominanych 110, v lavom pruhu. 4. Taky, co si to drbe 110 idealne za kamionom a na poslednu chvilu sa rozhodne, ze ho ide obehnut a ty sa mozes posrat, lebo brzdis aj ocami.
5. Taky, co sa uz teda rozhodne obiehat, ale tu zasranu rychlost nezvysi na tych aspon 130 ked sa za nim uz robi pomaly kolona, lebo si chce ten kamion, co ide 100 obehnut svojich pohodlnych 110.
Co mam skusenost, tak pirat vali rychlo, ale rata s mnozstvom okolnosti a je viac sustredeny ako jeden z tych vyssie spomenutych.
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
23.10.2015 23:00
si to zosumarizujme.. najvacsie riziko predstavuje vysoky relativny rozdiel rychlosti dvoch aut. Preto zastavam nazor, ze na dialnici mas ist 130 (idealne s tempomatoom) cim minimalizujes tento rozdiel rychlosti a teda znizujes riziko nehody. Druha vec na dialnici, ktora minimalizuje riziko nehody je drzanie sa 1 pruhu - cim menej prechadzas medzi pruhmi, tym mensia pravdepodobnost nehody. Preto dlhodobo zastavam nazor, ze na trojprudovych dialniciach mas ist v strednom pruhu, nie pravom!
|
|
Re: _______
Od reg.: Houston
|
Pridané:
24.10.2015 0:07
§ 9
Spôsob jazdy
(1) Vodič je povinný na vozovke alebo v jazdnom pruhu
jazdiť vpravo pri pravom okraji vozovky alebo jazdného
pruhu; to neplatí pri obchádzaní, predchádzaní,
otáčaní alebo odbočovaní.
Nazor zastavaj aky chces ale na ceste jazdi podla predpisov!
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.10.2015 16:27
http://goo.gl/naocvz
a tunak junaci preco nemusia????
|
|
Re: _______
Od reg.: Twixie
|
Pridané:
25.10.2015 14:38
Hovorí sa tomu súbežná jazda a je povolená na viacprúdových cestách v obci (a teda aj meste aby sme sa nehandrkovali o pojmoch) a za zvláštnych okolností akými je napríklad kolóna pri ktorej nie je možné udržať minimálnu povolenú rýchlosť (teda 80 km/h na našich dialniciach).
|
|
Re: _______
Od reg.: Houston
|
Pridané:
26.10.2015 8:38
Si fakt taky .......?
1) Na SR - Subezna jazda
2) Je to zaber z ciest kde platia slovenske predpisy?
3) V kolone mas stat tak, ze vsetci stoja na pravej ciare
a ty v lavom maju povinnost stat uplne vlavo aby vznikol "pruh" pre vozidla s pravom prednostnej jazdy.
|
|
Re: _______
Od: ...
|
Pridané:
24.10.2015 11:18
Najvecsie riziko predstavuje nepozornost a nesledovanie diania okolo seba. Na dialnici potrebujes sledovat za seba viac ako na beznych okreskach.
Ked ty ides 120 a dobehne ta ten, co ide 280, tak ano, vtedy moc sancu reagovat nemas. Ale pri beznej rychlosti aj do tych 160 to problem nie je.
Za nehody sa najviac podpisuje nepozornost alebo neodhadnutie svojich moznosti. Rychlost je len sekundarny jav.
|
|
Re: _______
Od: Gra
|
Pridané:
24.10.2015 13:03
Ked sa budes nabuduce stazovat na uponahlany svet, spomen si, ze su taky, kt vychutnavaju krasu okolia (trebars kopce ziar do zv), ze si chcu bez hluku cigo vychytnat, ze je niekomu zle v aute alebo len tak, maju v pici sa ponahlat. A neponahlaju sa lim>130 pretoze najnizsia povolena je 80. Aby bolo jasne.
|
|
Re: _______
Od: ...
|
Pridané:
24.10.2015 13:17
NEch si ho vychutnavaju - ale nech sleduju situaciu za sebou a neprinasaju len vecsiu nervozitu na ceste. Inak je to ciste ignorantstvo a ked sa ponahlat nechce, neznamena to, ze sa neponahla nikto a ze kazdy bude mat s vychutnavacom trpezlivost, lebo tiez nie je na ceste sam vsakze.
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.10.2015 16:24
ked nechcem ist 130, tak si nastavim tempomat na 90 aby som nemusel predbiehat kamiony a neprekazal pomalou jazdou tym rychlejsim.
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
23.10.2015 21:30
btw. ja mam skoro vzdy navigaciu zapnutu a idem tachometrovych 135, co je podla GPS 128. Na normalnej ceste idem tachometrovych 100 a v dedine milimeter pod 1500rpm, kedy idem 53-54. Pokuta je od 55.
|
|
Re: _______
Od reg.: Houston
|
Pridané:
24.10.2015 0:17
Vidis, ja ked idem podla GPS 130 tak mi tachometer ukazuje 132.
Ked idem podla GPS 50 tak mi tachometer ukazuje 51.
Gumy mam presne podla papierov.
A pokuta nie je od 55 ale od 56.
Nauc sa uz tie predpisy, ked chces poucovat!!!
|
|
Re: _______
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
24.10.2015 12:39
--------------- --------------- ---------------
kuratenko som zvedavy jak by si tieto svoje diskutabilne, subjektivne, silacke drizdy (co ma jaku odchylku - ked to nie je absolutne nikde zdokumentovane) jak by si vysvetloval rakuskym policajtom, ktori ti namraju svojim radarom 51 km/h v obci a zastavia ta aby si caloval pokutum kedze si prekrocil MPRku o 1 km/h
--------------- --------------- ---------------
|
|
Re: _______
Od: ...
|
Pridané:
24.10.2015 12:47
Ak neovladam rakuske zakony, nebudem sa hadat s rakuskym policajtom. Nehovoriac, ze po AT nejazdim a taketo kecy sa vraveli kedysi aj o CR a pritom su to stale len kecy a aj v pripade AT.
Neohybaj si situaciu aby sa ti k tvojim kecom hodila, lebo rec je o nasich cestach.
A posledna vec - svagor jazdil v AT autobusom pracovne a podla jeho rozpravania aj po poruseni pravidiel bolo jednanie s policiou na inej urovni ako bavit sa s typickym slovenskym buranom.
A tieto moje silacky dristy o tom, co ma aku odchylku mam vyskusanu u nas. Neviem co mas na podporu tych svojich ty.
|
|
Re: _______
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
24.10.2015 12:52
Ja mam vyskusan odchylku 4 km/h pri 60 tke. T.j. ked idem na tachometri 59 km/h, realne 55 km/h a prekrocenie rychlsoti od 0 do 5 km/h je u nas koser, takze najpriek tomu ze v obci je 50tka, kazdy chodi na tachometri so 60tkou. Vyskusane to mam len na tabulovych radaroch pri vzajde do obce. O nic viac o nic menej.
Pri vyssich rychlsotia neviem. Netuim ci je odchylka 4 km/h stala ta ista (t.j. absolutna), alebo je percentulane a pri 130tke vacsia ako 4 km/h.
|
|
Re: _______
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
24.10.2015 12:48
---------------- ---------------- ----------------
a prave zvoli takym jak ty nase cesty vyzeraju jak vyzeraju, t.j. existuju minoritne ostrovceky pablbov, ktori si myslia ze zeleni gumkaci (ti najpodradnejsi pikolici co ozaj stoja pri cestach) to robia pre svoje potesenie, 200vkari su krali, ked nemam v aute najmodernejsie 3,14coviny som chuj a pod ...
---------------- ---------------- ----------------
|
|
Re: _______
Od: 33jkl33
|
Pridané:
23.10.2015 13:09
To je síce pekné že je to všetko tak silno logické. Prax je ale trocha iná. :)
BTW: Šoféri čo najviac ohrozujú bezpečnosť premávky sú práve tí fanatícký dodržiavači rýchlosti. Ideálne idú radšej ešte o 10kmh menej ako je povolený limit a vôbec ich nezaujíma čo sa deje pred nimi, za nimi a okolo nich lebo oni dodržiavajú rýchlosť tak sú predsa v pohode.
Ja sa radšej spoľahnem na svoj úsudok a idem tak rýchlo ako mi umožňuje situácia. Snažím sa predvídať a reagovať na aktuálnu situáciu.
Napr. Keď vidím že v protismere obieha auto tak spomalím aby mohol vodič bezpečne dokončiť manéver. Nepojdem stále rovnako rýchlo len preto lebo ja dodržiavam max povolenú rýchlosť a druhých "ber čert"...
|
|
Re: _______
Od: čitateľ
|
Pridané:
24.10.2015 18:27
ďalší z tých čo si myslí, že max. povolená rýchlosť je prikázaná rýchlosť..
a ešte padnime na zadok, že spomalí keď vidí auto v protismere, však nespomaľ, a môžete sa stretnúť.. kokot..
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.10.2015 19:06
na toto mam tiez priklad z praxe.. autobusy bezne chodia 60, tam kde mas ist 90. Podla zakona moze, lebo ako pises, max rychlost nieje prikazana, ale povolena. Kazdopadne tento fakt (ze bus ide 60) zapricinuje kopec zivotu nebezpecnych situacii, ked ho nervozni vodici ( ktori chcu ist spravne ako maju 90) predbiehaju. Rizoko celnej zrazky pri zle odhadnutej vzdialenosti protiiduceho je casto velmi velke. Takze v zaujme bezpecnosti treba autobusy co idu 60 z premavky vyradit a nech idu dopice! alebo 90 ako maju.
|
|
Re: _______
Od: čitateľ
|
Pridané:
25.10.2015 8:43
a predstav si, že po ceste môžu jazdiť aj bicykle, chodiť chodci, prebehnúť zviera, a čokoľvek nečakané sa tam stať..
akým drzým egoistickým dôvodom si cestu privlastňuješ iba pre seba?
ďalší kokot
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.10.2015 9:45
obehnu bicykel alebo chodcu je snad trochu rozdiel ako autobus, nemyslis? A inak bicykle/chodcov, ktori si to valia po medzimestskej ceste za znizenej viditelnosti bez reflexnych prvkov a svetiel by som rovno zatvaral do vezenia za ohrozovanie svojho aj cudzich zivotov. Vsimni si, ze vzdy pouzivam rovnaky meter, predpisy musi dodrziavat kazdy! Ked som zato kkt, tak som.
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.10.2015 9:46
aj akejkovelk ceste, nielen tam kde je 90, ale tam "to boli" najviac.
|
|
Re: _______
Od: čitateľ
|
Pridané:
25.10.2015 14:42
MPR
|
|
Re: _______
Od: čitateľ
|
Pridané:
25.10.2015 14:41
prajem ti, aby ťa ako cyklistu v reflexnej veste obiehali predpisovou deväťdesiatkou autá, autobusy, kamióny,pol metra až meter od teba, v prípade že idú v protismere ďalšie vozidlá, ideálne tiež vyššie hmotnostné kategórie.
myslím, že už by si aj sám mohol vidieť čo si, strčiť si svoju MPH do zadku, keď nerozumieš o čom to je
|
|
Re: _______
Od: ...
|
Pridané:
25.10.2015 16:27
Nechapem v com je problem? Jazdim na biku a toot je normalna vec - jazdim po krajnici pokial je to mozne tak za nou, ak to mozne nieje, tak co najblizsie.
O com ten roob toci je to, ze obehnut cyklistu nie je problem aj ked ide nieco oproti - jednak ide priemerne tak 30 km/h a jednak je dlhy 2m, takze obiehaci manever nestoji ani za rec oproti autobusu, ktory sice ide rychlejsie, ale v konecnom dosledku si vyzaduje prehladny usek a v proti smere nic, takze moze ta brzdit dalsich 5 km.
3. Ak je niekto ignorant a ide si svojich 60-70 mimo obce a ani za svet neuhne, lebo ide pri stredovej ciare, tak by mal dostat pokutu. nehovoriac, ze casto ked ho uz clovek zacne obiehat, zacne mu ten chuj pridavat.
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.10.2015 22:34
nie, ak pojde v protismere ine vozidlo, tak z 90tky zbrzdim na 20 resp na 0 a pockam kym sa protismer uvolni. Medzitym domna odzadu nayebe 5 aut a domov pojdeme na stredovej tyci toho biku. A uz aj skupinku cyklistov som stretol vnoci o 11 neosvetlenych, dokonca na tej tyci niesol priatelku/akesi dievca a ked som po prudkom brzdeni, kedze oproti slo auto im vypicoval ani necekli. Zobrat aj rodny list a nepustit ho von z domu kym sa nenauci ZE MA BYT O S V E T L E N Y !!! Normalnych cyklistov vidis na 200-300 metrov vnoci, tychto som videl na dosvit reflektora, cojaviem 30m.
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.10.2015 22:42
este jednu vec a koncim na tuto temu.. je mi jasny rozdiel medzi povolenou a prikazanou rychlostou. To ale nic nemeni na tom, ze ak je povolena 70, tak idem 70. Ocakavam ze kazdy tam pojde 70! Ak je povolena 130 tak pojdem 130, ak bude 150, pojdem 150. Ak toto vsetci budu dodrziavat, riziko nehody sa minimalizuje limitne k nule, cim presnejsie vsetci pojdu danou rychlostou. Chodcom by som zakazal vstup na medzimesto kde je 90kmh, rovnako ako maju zakazane dialnice. Cyklistom vnoci tiez. Pre nich su cyklisticke chodniky.
|
|
Re: _______
Od: čitateľ
|
Pridané:
25.10.2015 8:46
( ktori chcu ist spravne ako maju 90) .. toto je aj na vodičák, a na jednu cez hubu
|
|
Re: _______
Od: ...
|
Pridané:
25.10.2015 14:12
Veru, mal by si si jednu dat - Zakon taktiez pozna bezdovodne pomalu jazdu. Len jedine stastie tych spomalovacov je, ze policajti na to seru.
Na skuske ta za pomalu jazdu vyhodia rovnako.
|
|
Re: _______
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
25.10.2015 14:23
Ono sa to ako šťastie možno nezúčastnenému pozorovateľovi javí, no v skutočnosti si policajti môžu spomaľovačov len tak pomaličky vychutnávať.
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.10.2015 19:09
btw. v lete bola na LV-Tlmace smrtelna nehoda koli autobusu, zomrel 13 rocny chlapec a bol tam zapleteny takyto autobus + profesionalny vodic. Bola to chyba vodica, ktory predbiehal tento autobus...
|
|
Re: _______
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.10.2015 19:20
tak mal 12..
http://goo.gl/50zLB6
|
|
Re: _______
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
24.10.2015 19:34
V tom prípade bol teda vodičom, ktorý predbiehal tento autobus, jeho zákonný zástupca. Právna zodpovednosť je zákonmi jasne definovaná.
|
|
Re: _______
Od: xyz2
|
Pridané:
22.10.2015 22:24
Aj dnes lietaju supermoderne lietadla, ktore maju spickove systemy ale castokrat sa prilisne spoliehanie sa na autopilota vedie k padu lietadla. Toto je v podstate rovnaky pripad.
S niektorymi vaznymi situaciami si nedokaze poradit ani super spickova technologia. Vzdy to treba sledovat a byt v strehu lebo to nemusi skoncit dobre.
|
|
Re: _______
Od: edghar
|
Pridané:
23.10.2015 11:02
"ale castokrat sa prilisne spoliehanie sa na autopilota vedie k padu lietadla."
Hej, to pad lietadla v dosledku autopilota je uplne bezny, vsakze..
|
|
Re: _______
Od: xyz2
|
Pridané:
25.10.2015 21:58
Hej a ty si zjavne pochopil o com pisem.
|
|
Re: _______
Od reg.: migmig
|
Pridané:
22.10.2015 22:27
Oni to predsa nedeklaruju ako plne autonomne a absolutne spolahlive systemy. Od toho to ma vizualne a akusticke signalizacie ked je system v prdeli.
Je to zaujimavy a trosku hard core krok od tesly to uviezt do prevadzky pre kazdeho... taky beta-test :/
|
|
Re: _______
Od: 48484
|
Pridané:
23.10.2015 6:26
Ja zas nechapem na zaklade coho si dospel k zaveru, ze ludia tomu slepo veria, kedze v oboch pripadoch sofer bol pripraveny zasiahnut. Takisto nechapem, kde si zobral, ze to vyrobcovia deklaruju ako uplne autonomny system. Proste si vymyslas.
|
|
Re: _______
Od: wakac
|
Pridané:
23.10.2015 7:32
Praveze vyrobca to nedeklaruje ako autonomny system, ale vzdy musis sa venovat riadeniu a mat ruky na volante, dokonca to ma pomahat len na dialnici a nie klukatych okreskach. To si len experti z toho spravili KITTa.
|
|
Re: _______
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
23.10.2015 9:03
nikto to nedeklaruje ako autonomne a absolutne spolahlive, neviem kde si toto zobral.
|
|
Pokuta za rýchlosť
Od: Intrigar-neprihlaseny
|
Pridané:
22.10.2015 21:51
Okrem iného som sa dočítal aj o tomto prešľape :
http://dopice.sk/f9o
..to len tak ako doplnok .. holt, chvíľu potrvá, než vychytajú všetky muchy a zatiaľ budú majitelia ako obetné baránky xD .. ale veľa šťastia..:)
|
|
Re: Pokuta za rýchlosť
Od: tmp
|
Pridané:
22.10.2015 22:26
majitelia? co ten v protismere v druhom pripade? evidentne nemal teslu a isto neratal s obetovanim sa pre wow efekt betatestingu v ostrej prevadzke.
|
|
Re: Pokuta za rýchlosť
Od: Tup
|
Pridané:
23.10.2015 8:43
tento prešľap nemá nič spoločné (okrem nadpisu) s autopilotom. Autopilot zatiaľ nemení nastavenú rýchlosť, aj keď prečíta značku s nižšou rýchlosťou. Používateľ ju vie prenastaviť na povolenú rýchlosť jedným klikom.
To je ako keby si mal neadaptívny tempomat (ten, čo stále drží rovnakú rýchlosť, neprispôsobuje vozidlám), narazil by si s ním, keďže logicky nezačal brzdiť a sťažoval by si sa naňho.
|
|
Poďakovanie
Od: Neviem-
|
Pridané:
22.10.2015 22:05
V oboch prípadoch nie je vylúčené, že tieto situácie sú vylúčené v podmienkach používania technológie respektíve vozidlá upozorňovali vodičov aspoň vizuálne v dostatočnom predstihu a teda aj reálna vina za situácie je plne na vodičoch.
Týmto chcem poďakovať užívateľovi syntaxTerror za hodnotný príspevok priamo v článku.
|
|
Re: Poďakovanie
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
23.10.2015 6:28
Keby som bol býval publikované použitie očakával, nebol by som si bol býval nezabezpečil svoje HowKnow dlhším klúčom.
|
|
Re: Poďakovanie
Od: Tup
|
Pridané:
23.10.2015 7:11
tak tak, vyslovene sa hovorí o diaľnici v manuále, release notes a aj keď si to musíš manuálne povoliť v nastaveniach. Je to označené ako beta a píše, že buďte pripravený prevziať kedykoľvek vedenie pri každom zapnutí autopilota. Neviem, čo viac tí ľudia chcú. Stalo sa to pár krát aj mne, no čakal som to, čiže som neostal prekvapený ako oni a tiež to nebolo na diaľnici.
|
|
Re: Poďakovanie
Od: Tup
|
Pridané:
23.10.2015 7:15
navyše, v prvom videu to bolo očakávateľné, keď to používal na ceste bez čiar, pričom auto na dashboarde vizuálne ukazuje, čoho sa drží (v tomto prípade ničoho)
V druhom videu je už totálny inteligent, keď v komentári písal, že ho vozidlo niekoľko krát upozorňovalo, nech má ruky na volante, keďže si nebolo isté správnosťou detekcie (v dobrých podmienkach neupozorňuje). Keď si pozriete video pomalšie, napriek tomu mal nejakú sekundu, od kedy aj vizuálne aj zvukovo upozorňovalo na prevzatie vedenia, no ťažko človek tak rýchlo prevezme kontrolu, keď sa plne venuje kamere, namiesto cesty
Kým nie je plne autonómne, stále takých blbov bude kopa po svete
|
|
Re: Poďakovanie
Od: okec2
|
Pridané:
23.10.2015 10:06
Je ich cela kopa, ale ked si kupia taketo auta, a budu ich takto pouzivat tak ich bude menej a menej :-). Kazdopadne som za inovaciu a neustale zdokonalovanie technologii, vsetky bugy sa nakoniec vychytaju.
|
|
Re: Poďakovanie
Od: kckksx
|
Pridané:
24.10.2015 3:45
si vychytal
|
|
Diaľnica
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
22.10.2015 22:34
Spomenuté problémy nie sú relevatné. Ten systém je určený na používanie na diaľnici. Chcel by som vedieť, či nejaké problémy nastali tam.
|
|
Re: Diaľnica
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
23.10.2015 7:14
Konštatovanie o irelevantnosti nie je možné považovať za relevantné, nakoľko z poskytnutých zdokumentovaných záznamov nie je jasné, či sa situácie odohrali mimo úseku, ohraničeného dopravným značením, určujúcim začiatok a koniec dialnice.
|
|
Re: Diaľnica
Od: Tup
|
Pridané:
23.10.2015 8:47
Vôbec sa nejedná o značky. Tesla píše varovanie, že nefunguje na cestách, kde nie sú čiary. Celkom jednoduché a logické.
|
|
Re: Diaľnica
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
23.10.2015 9:13
A tvrdím niečo iné?
Celkom jednoduché a logické je aj prečítanie komentára, ktorého reakciu Váš príspevok komentuje.
(Od reg.: Sheer Mirage | Pridané: 22.10.2015 22:34 )
|
|
ta das tak
Od: kvetinár
|
Pridané:
22.10.2015 22:41
posielam kvety, či?
|
|
Re: ta das tak
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
22.10.2015 23:23
Dnes nie. Dnes je Sergeja. Mozme poslat akurat tak vodku...
|
|
Re: ta das tak
Od: 6546874684
|
Pridané:
23.10.2015 10:56
Jedine Alojze.
|
|
samojazdiči
Od: nasersko
|
Pridané:
23.10.2015 0:23
Podľa info čo mám o samojazdiacich autách jazdia nejako "100%" dobre iba v situáciach, ktoré majú veľmi dobre zmapované. Pričom aj tie môže ovplyvňovať počasie. Preto google síce má roky autá, ale musí na nich nabehať miliony km, aby mal dáta z ciest.
|
|
Re: samojazdiči
Od: Tup
|
Pridané:
23.10.2015 7:07
podľa toho, čo za mňa odšoférovalo moje auto, zmapované nemusí byť vôbec nič, no autopilot je určený na diaľnicu, tam funguje výborne
|
|
Re: samojazdiči
Od reg.: SedyMrak
|
Pridané:
26.10.2015 23:05
Tup, odkiaľ si?
Neprevezieš ma? :-)
|
|
príčiny ...
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
23.10.2015 7:40
v prvom prípade ťažko povedať, či to nebola len krátka korekcia, aké som videl pár krát vo videách z diaľnice a ťažko povedať, čo by sa stalo, ak by tak rýchlo vodič nezasiahol a v druhom prípade Tesla (a ani vodič) nevidela za horizont, preto začala akusticky aj vizuálne upozorňovať vodiča, aby okamžite prevzal riadenie a keďže v tom čase už AutoSteer bol vypnutý, to točenie volantu bolo spôsobené zrejme sklonom cesty a nesúviselo s funkciou automatického riadenia ...
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
23.10.2015 7:56
Ti dvaja su podla mna torlovia, co z nejakeho dovodu troluju.
1. bud sa im tesla prestala pacit a ona in nechce vratit peniaze za auto
2. mali ho len pozicane a chcu ocierniz znacku
Uz len logicky, autopilot nie je hra, a ani vzdusny priesor.. Cize system, ktory bude realne fungovat, v realnej doprave, a ktory bude realne pocitat a opravovat chyby ostatnych, je podla mna futuristicke a zbytocne, POKIAL zostanu cesty v takom neoznacenom stave v akom su.. Posli te mi 2 centy.
|
|
neviem presne
Od: neviem presne
|
Pridané:
23.10.2015 8:13
neviem presne o com tu diskutujete, ale v clanku bola spomenuta spravna myslienka, ze v pripade problemov/poruchy by system mal padnut do bezpecnejsieho stavu. Ako zjednoduseny priklad s vlakmi: brzdy sa pod tlakom drzia od kolies, ked drbne vzduchotechnika, tak celuste padnu na kolesa a brzdi sa. Skratka princip: bezpecnejsi stav ma byt stabilnejsi a prevadzkovy labilnejsi. Ked autopilot nevie co dalej, ma napriklad mierne spomalovat, alebo pipat dlhsi cas, nie 0.5s. Je vsak pravda, ze ak na poslednu chvilu zbada pred sebou betonovu hradzu, tak miernym spomalovanim spolahlivo zakilluje posadku, neviem povedat univerzalne riesenie na vsetko.
|
|
Re: neviem presne
Od: zizi
|
Pridané:
23.10.2015 8:37
katapult
|
|
Re: neviem presne
Od: neviem presne
|
Pridané:
23.10.2015 10:08
v podzemnej garazi
|
|
Re: neviem presne
Od: Tup
|
Pridané:
23.10.2015 8:53
keď vie detekovať, ale s nedostatočnou istotou, tak robí presne to, čo popisuješ. Asi 20 sekúnd upozorňuje vodiča a potom spomaľuje.
Ak zrazu vôbec netuší, kde je cesta, musíš prevziať vedenie okamžite. To je to, čo vidíš na videu. Tam pomaly spomaľovať nepomôže, lebo keď nevie, kde je cesta, môže ťa z nej ľahko dostať, kým ty sa pomaly prebúdzaš.
Ak zbadá prekážku, brzdí pomerne silno, no nedupne na brzdy. Dôvod je ten, aby pri falošných detekciách náhodou nerobilo životu hroziace situácie, keď zrazu dupne na brzdy. Začne však silno hučať s upozornením, aby si na brzdu dupol ty. Dokonca aj samo dupne na brzdy ale až vtedy, keď považuje náraz za istý, tak začne na plno brzdiť v snahe o zníženie škody a zranenia pasažierov.
|
|
kamikaze
Od: koumak
|
Pridané:
23.10.2015 8:48
To bola len aktivovana nova defaultna funkcia kamikaze, majitelia si necitali manual...
|
|
for defence
Od: julius cezarsky rozok
|
Pridané:
23.10.2015 11:47
no necital som vsetky komenty ale na obranu tesla to uvidiela hlavne pre dialnice a henta cesta na tom druhom videu teda nevyzera ako dialnica
|
|
Re: for defence
Od: výhrada styk kc
|
Pridané:
23.10.2015 13:19
No vidíš, keby si nebol lenivý, nemusel si sem dávať tento zbytočný príspevok, ktorý bol v diskusii rozoberaný asi tak dvadsať krát vďaka takym ako si ty. A ani ja som nemusel drať "klávesničku". Áno, viem, ty sa nazdávaš, že disponuješ dôležitými informáciami, ktoré nikomu inému nenapadli a ktorými proste musíš obohatiť svet, ale nie je to tak.
|
|
buducnost
Od: starterkutopia
|
Pridané:
23.10.2015 13:37
Podla diskusie sa zda, ze jedinym bezpecnym riesenim bude v buducnosti teleport.
Ale aby to nedopadlo ako v StarTreku, /prasojesterka:)/.
|
|
autoSTEER
Od: autoSTEER
|
Pridané:
24.10.2015 1:27
1. to nebol autoPILOT - ale autoSTEER - autoPILOT je len pre-aplha
** kto nepozna ani tento rozdiel, nemal by sa do diskusie ani len zapajat
2. autoSTEER funguje LEN a LEN na dialnici - oba pripady sa stali mimo nej (+US dialnice to je take siroke a tak fajne znacene ....)
3. autoSTEER je treba specialne povolit - de facto 3x
4. autoSTEER je BETA - a je logicke, ze ak zverujem BETA SW zivoty ludi - tak si davam fasa bach a nepipkam
5. autoSTEER vyzaduje a upozornuje neustale, aby ludia mali ruky na volante
6. autoSTEER - logicky aj pravne ma zatial zodpovednost LEN a LEN sofer auta - tak ako mohol zlyhat SW??
Moze mi teraz niekto napisat, ako zlyhala Tesla??
|
|
video
Od: miggaz
|
Pridané:
24.10.2015 3:15
V tom prvom videu sa auto snazi vyhnut tym krikom na lavej strane cesty, je to uplne ocividne... Myslim si, ze bez zasahu vodica by sa vobec nic nestalo, akurat by auto preslo tesne okolo pravej krajnice
V druhom pripade sa autopilot vypol a spustil sa alarm, ten vodic je dmt za to, ze neuchopil volant po prvom pipnuti
|
|
a bude horsie!! ak nepohnes zadkom!!!
Od: a bude horsie
|
Pridané:
25.10.2015 3:29
a bude horsie!! ak nepohnes zadkom
https://savetheinternet.eu
NEZABUDNI ZACHRANIT INTERNET
POZOR OSTAVAJU UZ IBA 2 DNI
|
|
tu máte :p ...
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
29.10.2015 15:45
https://youtu.be/9X-5fKzmy38
|