neprihlásený Utorok, 30. apríla 2024, dnes má meniny Anastázia
Uber je legálny, rozhodol anglický súd

Značky: dopravaVeľká Británia

DSL.sk, 16.10.2015


Služba Uber sprostredkovávajúca prepravu osôb cez svoju mobilnú aplikáciu je v Londýne, jednom z vôbec najzaujímavejších trhov pre prepravu taxíkmi, legálna a neporušuje miestnu legislatívu.

Dnes o tom rozhodol anglický súd, informuje BBC.

Vo Veľkej Británii a Londýne platia pre prepravu osôb iné pravidlá ako na Slovensku a v Bratislave, kde služba pôsobí od augusta.

Konkrétne v Londýne je možná aj prevádzka súkromnej prepravy, ktorej poskytovatelia nemusia spĺňať rovnako prísne kritériá ako vodiči klasických čiernych taxíkov. Tí majú naopak ale viaceré výhody. Napríklad taxametre dovoľujúce účtovať cenu podľa reálneho času jazdy sú chápané ako ochrana taxikárov pred dlhými prestojmi v zápchach a používať ich smú len čierne taxíky.

Súdny spor sa týkal práve taxametrov, keď podľa združenia taxikárov je aplikácia Uberu v podstate taxametrom a Uber tak porušuje zákon. Súd ale rozhodol, že aplikácia Uber nefunguje rovnako, nie je taxametrom a zákon tak neporušuje.

Tým sa pre Uber ale potenciálne problémy v Londýne neskončili. Londýnska mestská organizácia Transport for London totiž pripravuje reguláciu pre privátnu prepravu, ktorá by obmedzila možnosti Uberu. Napríklad navrhuje, aby medzi potvrdením objednania prepravy a vyzdvihnutím muselo uplynúť minimálne päť minút, služba nemohla zobrazovať dostupné vozidlá v okolí, vodiči mohli jazdiť len pre jednu obdobnú službu a zdieľanie jazdy viacerými rozličnými zákazníkmi bolo zakázané.

Uber má legislatívne problémy vo viacerých krajinách respektíve mestách, kde pôsobí. V Bratislave proti nemu už protestovali miestni taxikári, ktorí ho obviňujú z porušovania zákonov a ohrozovania bezpečnosti občanov.

Podľa slovenskej legislatívy a posúdenia Ministerstva dopravy aj Bratislavy vodiči jazdiaci pre Uber totiž vykonávajú taxislužbu a vodiči tak musia mať koncesiu a spĺňať ďalšie podmienky ako napríklad mať označené vozidlá. Uber ale pri spustení služby spolupracoval aj s vodičmi, ktorí tieto podmienky nespĺňajú.

Podľa slovenskej legislatívy za splnenie podmienok vykonávania taxislužby sú ale zodpovední samotní vodiči a nie služba, ktorá formálne nie je taxi službou a poskytuje iba mobilnú aplikáciu a službu prepojenia a platenia medzi zákazníkmi a vodičmi.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Chrome plošne zapol šifrovanie odolné kvantovým počítačom, spôsobuje to problémy
Hubblov teleskop má opäť problém s gyroskopom
Google začne vyplácať dividendy, prekročil hodnotu 2 bilióny
Raspberry Pi rozšírilo ponuku modelov Compute Module
Po rokoch vypustené nové navigačné Galileo satelity, SpaceX na to obetovala raketu
Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne


Diskusia:
                               
 

Ja som len zvedaví koľko zákonov a obmedzení sa ide teraz kvôli tomu Júberu prijať a koľko z nich bude kontroverzných...
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

no ty vole, poebanci vo vladach, to aby som isiel sediet 20 rokov natvrdo, ked zoberiem zenu do roboty, elbo nemam licenciu vozit ludi, neplatim z toho dane a coraz predrazenejsia a odpornejsia hromadna doprava ma obrovske straty.

vlatne tak ako stahovanie filmov, ak odnesiem manzelku, zenu, praitelku ci milenku, alebo len choru babku autom, tak som pirat, lebo okradam MHD, no nie ?

a pritom tito isti farizeji kritizuju, ak idu auta same. cize rozumne, fair play zdielanie je nelegalne, treba za to trestat ludi, ale sam tam tiez nemozem ist.

kam tento politicky svet speje, ta chamrad nema ani IQ bliziace sa k pavianom.
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

este aj carsharing je takto nelegalny. Tazky uder to pre uradnikov co ho tak podporuju
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zakladny rozdiel je v tom, ci to robis sukromne alebo komercne. nikto ti nezakazuje kohokolvek odviest, ci je to tvoja rodina alebo nie. ale pokial to niekto chce praktizovat na komercnej baze, poskytovat to ako oficialnu sluzbu, platia nanho pravidla.

alebo potom zrusme vsetky pravidla. preco by mal mat niekto kolky na alkohole, ked sused predava pancovany chlast pod rukou nacierno? naco davat lekarom licenciu, ked anatomiu ovlada aj veterinar alebo lepsi masiar? naco tu maju byt urady na kontrolu kvality alebo colnici, len co robia problemy chudakom na trhoviskach, ktori tam predavaju zarucene dobry a lacny tovar? pacilo by sa ti to, bez regulacie, bez pravidiel?

mne veru nie, a preto nech si Uber kludne existuje, konkurencia predrazenym taxikarom je vitana, no nech splna rovnake podmienky, ako ostatni, ktori prepravu na komercnej baze praktizuju, ako na vozidla, tak na soferov.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Vodiči Uber majú licenciu:
vodičský preukaz.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

este pripomeniem, aj zo/brat stopara je potom nelegalne..

technicky je potom nelegalne aj ulozit nakup do vlatneho auta, lebo okradam staty moloch - Poštu a.s.

nakup treba najskor odniest na postu, ale nie v aute a potom si to poslat domov, a potom cakat zlty listok a potom az ist na postu pre balik (nakup), ale samozrejme, nie autom. inak porusjem postovu licenciu.

tento svet speje do sraciek, v akych nikdy nebol, vola sa to singularita
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

No neviem...singularita:
1. Bod v case, ked sa moze ludsky mozog nahradit vedomim robota.
2. Bod v priestore a case, kde prestavaju platit fyzikalne zakony.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

3. bod v ktorom neexistuje derivacia
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sak ti nikto nebrani ist peso... resp zatial
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tu skor asi ide o to, ze ked ju zoberies zadarmo, tak je to OK. Ale ked si za to nechas zaplatit, uz nasledne treba platit dane ;)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Akože hodinou s tebou, potom 12 minút s Ficom? :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A co ked ma bude chcet za odmenu vyfajkat ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

proste tych 20% aj tak odvedies. jemne ho ficovi oblizes a je to.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Od stopára neberieš peniaze, nie je to zárobková činnosť. Asi tak:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten InterFernet prinesie za novinky...budeme asi prekvapkaní
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

minimalny lag 5 minut ?
ok, navrhujem aby 112 resp 911 prisla s oneskorenym 5 minut, ale len pre kretena, co toto navrhol.
ziadna mapa volnych vozidiel?
aha, ok, tym padom musime strhnut grafikon pre MHD, lebo je to ekvivalent.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

mnoho taxi firiem (samozrejme mimo blavu) ponuka zdielanie jazdy.
za 1. znizuje to EMISIE pani a damy alebo damy a pani.
za 2. skracuje to cas
za 3. znizuje to kolonu
a za 4. znizuje naklady, zvysuje vyber dani
za 5. zakaznik zaplati menej, ale obaja dokopy viac. kazdy je happy. je to princip MHD. navrhujem aby do MHD nastupil max 1 clovek.
cize henti mamlasovia, tlustoprdni briti, resp ich politici, musia nieco fetovat, navrhujem aby sa podrobili testu proti drogam..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

IMHO Znižovanie kolón nie je pre mesto Bratislava prioritou. Skôr naopak. Len totálny debil môže obmedziť dopravu na obchvate hneď na niekoľkých miestach. Potom v konečnom dôsledku je rýchlejšie obísť BA cez babu a to platí aj v prípade ak tam natrafíte na nemehlo čo ide 30kmh.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ja v tom problém nevidím. Na internete vznikne mapa voľných vozidiel Uberu s ktorou Uber "nebude mať nič spoločné" a bude po probléme :D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

asi tak, budu tam napriklad banany.. alebo motyle..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Poopravím ťa:
"budu tam napriklad NÁHODNe GENEROVANÉ banany.. alebo motyle.. "
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ale no chlapci, uberte...
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Že UBER-te... HAHAHAHAHAHA... chalani... pochopili ste ho?... pochopili že?... že?....
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Si fetoval, alebo mas 12 rokov?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Na Slovensku je mozna aj kombinacia.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

tak tak :D každý predsa vie, že keď vtip vysvetlíš, je omnoho zábavnejší
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

A mozes k tomu uviest nijaky priklad?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nijaky priklad uvadzat nebudem :))
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

už sa stalo
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Bez možnosti porovnania však nedokážem s istotou určiť, či používam štandardné omnoho, alebo ho treba očosi upraviť.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Hlasim sa, tomu slovu uber nie celkom rozumiem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

naj še ľubi: http://dopice.sk/f57
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://i.nahraj.to/f/cgV.jpg
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

proti samotnej sluzbe uber nikto nic nema a nemoze mat, je to paradna sluzba. Problem je, ze vodici jazdiaci pre uber niesu taxikari a nemusia splnat rovnake zakonom prikazane zalezitosti. Takze keby uber bola aplikacia do telefonu cez ktoru si objednas taxik, alebo keby uber vodici museli zo zakona splnat rovnake podmienky ako taxikari nikto by proti tomu nic nemal.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ja proti tomu nemam nic ani teraz. Toto su take tie politicke dristy bez praktickeho vyznamu. Banda zlodejov chce od inej bandy zlodejov aby zakrocila voci inej bande zlodejov na podnet zlodejov.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

a naco je dobre mat licencie na taxiky? technicky stav musia splnat vsetky auta na ceste. Dane ma platit tak isto kazdy. tak naco?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Na houby...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Lenze na taxiky su tie podmienky, ktore musia splnat prisnejsie.
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

to sice mozno, avsak ked som bol v taxiku par rokov dozadu (nie viac ako 5), tak som isiel na nejakom renaulte, kde taxikar fajcil (podla mna nie len cigaretu) a isiel ako blazon.
mozno vynimka, ale takych moze byt dost..
takze ani milion licencii nezaruci, ze taxikar bude 100% super
zial
ale hodnotenie, to je uz trochu ina kava, to neoblbne len tak niekto, ak vobec niekto. nikto
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Veď ani nie je. Keby ste niektorých počuli ako sa medzi sebou rozprávajú... Oni mnohí majú fakt zákazníka v pič. a len ho ojebabrať, natiahnuť a mám v pi...
Takýto zmrdi sú napr. v NM, MY a podobne...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to ako uber ti zarucuje, ze vodic nebude pri jazde fajcit? Picu baraniu, dokonca taxikari musia mat psychotesty, co je aka taka (keby sa to neoyebavalo seriozna) zabezpeka, ze ten sofer nieje magor. Ubervodic nemusi mat nic, takze cez ziadne sito nezachytia ludi co odboci v lese a vysuka klientku.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

zaruci mi to tak, ze ked bude fajcit, tak mu dam zle hodnotenie. a vodici s nizkym hodnotenim su automaticky vyluceni z Uber-u a zrusi sa im konto.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Tebe neponúka appka iba nefajčiarske vozidlá, aj keď to máš uvedené v preferenciách svojho profilu?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

nie. on len dufa, ze vsetci predchadzajuci zakaznici uberu, ktori hodnotili boli rovnako nefajciari ako on.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To potom musí naviac ešte dúfať, že tiež dúfali, že všetci predchádzajúci zákazníci uberu, ktorí hodnotili pred nimi, boli rovnako nefajciari ako oni, aby sa to v hodnotení prejavilo. Tieto chvostové rekurzie sú ale na dúfanie náročné.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mhmm, takze ked chces ist teraz hned z miesta A do miesta B, a pride po teba 1 vodic a najblizsi pol dna nikto nepride, tak ho odmietnes, lebo ma "zle hodnotenie". Jo snivaj dalej, mozno tak v Londyne, kde je 20 vodicov na m2. Tu budes rad, ked sa vobec nejaky ubervodic najde, nieze si este vyberat budes.
Treba zjednotit pravidla, to je cele, potom nech si ubervodici jazdia kolko chcu. Skoncil som na tuto temu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

, takze cez ziadne sito nezachytia ludi co odboci v lese a vysuka klientku.

toto nezaruci ani licencia a ani psychotest, prikladov vsade po svete bolo viac nez dost..

samotny taxi s licenciou je daleko viac anonymny, ako UBER.

dost ca cudujem ze IT odbornik ako ty pise takto.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

samotny taxi s licenciou ma vsetky zakonom pozadovane veci, takze ak napriklad havarujes, tak ti ma kto vyplatit zalezitosti. Ked ta ja budem brat na mojom aute a havarujeme, tak si mozes akurat tak odomna najblizsich 10 rokov vymahat sudne $$$ a ked som chudobny kokot, tak nevymozes ani hovno. Pochop to, ze tie povinnosti co taxikari maju, nemaju len tak z rozmaru.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Podľa programu, uvedeného v príspevku "Od reg.: roob_ | Pridané: 17.10.2015 12:51", oznámením "Skoncil som na tuto temu.", práve v priamom prenose prebieha odcudzovanie identity.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

:) neodpovedat je neslusne
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Roob tebe to pekne kuruje, ta to ty fakt de zijes? Malo ktory prispevok ma takto pobavi... aj ked ty si to zrejme ako vtip nemyslel. Za prve, havarijnu poistku ma kazdy rozumny clovek a mas urcite aj ty pokial lizujes auto, teda pokial si dovrsil 18r. Cim som si podla urovne tvojej naivity nie isty. Taxi sluzby su vsetko sro, a urcite ked sa zrovna tebe nieco stane tak ta anonymna sro preda svoju vysielacku + pravo na pouzivanie svojej frekvencie a kancelarsky nabytok v hodnote sto eur, len aby vykryla tvoje skody. LOL vsak tie spolocnosti zvacsa nevlastnia ani jedno auto, tie su zivnostnikov co pre nu jazdia, ty s kym sa chces sudit ty srandista?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ta sro nieje anonymna, mozes si ju vyhladat v orsr, ubervodica si nemozes. Uber sidli v kalifornii, tvoja sro sidli na slovensku. Ubervodic nemusi mat havarijnu poistku a vacsinou ani nema, len debil + ten co musi mat zo zakona ma havarijnu poistku na starsie ako 3-4 rocne auto. A aj to pri podmienkach co maju havarijne poistky by som neplatil ani na nove auto keby som nemusel.

Takze s taxisluzbou si kryty, lebo porusuje zakon ak nema havarijnu, s ubervodicom kryty nemusis byt. Za dalsie akym sposobom maju auta do toho ta nic, kazdopadne niesu vlastnene vodicmi. Vodici su zamestnanci/zivnostnici whatever ktori maju licenciu na nosenie ludi, ubervodic nema ani kkt.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

"s taxisluzbou si kryty, lebo porusuje zakon ak nema havarijnu"... to je takzvané logické krytie :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

to nie je tak celkom pravda, pri nehode ak sa mi nieco stane tak si budem narokovat z tvojej zakonnej poistky kedze aj tak najlacnejsia ma krytie ujmy na zdravi 1 milion eur.
Mimochodom u nas ked nasim taxikarom dali fukat tak polovica vodicov nemenovanej taxisluzby aj nafukalo.
Tolko k tym "licenciam" a "pravidlam" co musia splnat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uber ti ako klientovi absolutne za nic neruci, v pripade problemov sa mozes ist stazovat do tramtarie kde ma uber sidlo a aj tak sa nicoho nedovolas, lebo uber je len pasak soferov a nenesie ziadnu zodpovednost. Naproti tomu taxi sluzba ktora zamestnava soferov nesie plnu zodpovednost za akekolvek problemy ktore mozu pri jazde vzniknut.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ty aj zijes na slovensku? Ze sa ti tu niekto za nieco zaruci, si s tym mozes v pripade problemov vytriet rit tak ako tak. Vsetci maju plnu hubu garancii iba do chvile pruseru. Mozes mat aj podpisanu zmluvu - slovom ZMLUVU a moze a casto aj je ti to hovno platne. Staci sa pozriet ako oficialny importer, ktory ma zazmluvnenu sluzbu, ktoru nie je schopny zabezpecit v plnom rozsahu sa bude s tebou hadat a nakoniec to bude aj tak tvoj problem a doplatis na to len ty sam.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja by som si rad ubera vyskusal, nech viem hodnotit. zatial moja bilancia v BA:
- nikdy nejazdit hopinom (nevies aka kraksna ti pride)
- na vzdialenu jazdu cez celu BA Easy Taxi za 5€
- na vsetko ostatne VB, maju appku, ciste auta, mili vodici.

problem s uberom je, ze im clovek musi doverovat s cislom karty. ani len paypal nepodporuju, pretoze ak by si platil cez paypal, tak v pripade problemov by si si vedel nieco aj vyreklamovat.
a na support je zo zahranicia celkom dost staznosti, ak nahodou boli nezrovnalosti pri platbe, tak nikto sa zatial nikdy nedovolal refundacie, alebo aspon ineho riesenia problemu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nikto netvrdi ze taxikari neporusuju pravidla. to ze sa najdu jedinci porusujuci pravidla ale nie je dovod na to, aby sme pravidla zrusili.

momentalne musi mat kazdy taxikar povinne preskolenie v autoskole kazdy 1-2 roky, zatial co bezne sa vodicak vydava na dobu neurcitu. u taxikara by si mal mat teda istotu, ze ovlada aj novsiu verziu cestneho zakonu nez tu, s ktorou prisli este komunisti.

druha vec je, ze maju povinne havarijne poistenie a to je drahsie nez u beznych aut, kedze viac jazdia a teda je vyssie riziko plnenia poistnej udalosti. to je ale nieco co koncoveho zakaznika nezaujima, ale poistovne by mohli namietat. a kym niekto pride s tym ze "co je mna do nejakej poistovne", tak odpoved je "a co je nejaku poistovnu do teba?" proste sa treba na veci pozriet s nadhladom.

tych pravidiel je tam samozrejme viac a sice sa tomu tazko veri, ale niektore z nich aj maju zmysel.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pri preprave osob je povinna havarijna poistka na aute. Ktora kryje liecebne naklady pripadne nejake financne vyrovnanie pri trvalych nasledkoch. Ostane mi je pri taxikoch ukradnute.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

ja netvrdim, ze treba/netreba mat licencie na taxiky (inak samozrejme treba) ale tvrdim, ze treba mat rovnaky meter. Ako by si sa tvaril, keby si ty musel mat povinne pokladnu a vydavat bloky, a napriklad tesco by nemuselo?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Suhlasim ale prajticky problem dava za pravdu uberu.kazda jazda je poznamenana a (pripadne ma opravte) za kazdu jazdu mas vystavenu fakturu/potvrdenku.

Neviem ako sa taxikari tvaria na vas ked chcete blocek ale v priemere to asi nebude nadsenie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

faktoru/potvrdenku nevydaju - strhne sa ti z kreditnej karty suma, podobne ako ked si vo Viedni pozicias bicykel z automatizovanej stanice bicyklov
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale u nás toho debila čo zrazil človeka vozidlom odtiahol na bok z cesty , bez vodićkého oprávnenia , ušiel z miesta činu , neposkytol prvú pomoc , neskôr zapálil vozidlo , aby zničil stopy, potom ho aj našli a stíhajú na slobode a on si naďalej jazdí bez vodičáku v inom vozidle so širokým úsmevom. No a toto vôbec nikoho nezaujíma asi čakajú na ďalšie obete ... to mi je štát.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

link?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tu, tu a tu
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

preklep - so Sirokym usmevom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...a nakoniec bola v anglicku rebelia, podporovana sirokymi masami, potlacena legalizaciou...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ludia by mali chciet aby stat / staty co najmenej regulovali ich zivot - zarabanie penazi a ich minanie ...

zvlastne je ze taxikary by mali byt radi ze im viac zostane zo zarobku a nemusia platit vselijake poplatky TAK idu protestovat, v podstate chcu platit viac poplatkov a byt regulovany!!!!

co k tomu dodat ...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ako môže byť Uber legálny, keď neplatia koncesiu, nemajú licenciu, neplatia za stanovisko len sa potulujú po meste ako vandráci, nemajú potrebné skúsenosti na to aby vozili po meste, ani odbornosť, ani empirické poznanie. A ako je to s odvodmi? Čo dane, sociálka a zdravotka? Uber im vari prizná všetky jazdy? To by dojazdili na Slovensku po jednej sezóne veľmi rýchlo, pretože platiť 350-450e na odvodoch by sa asi príležitostným Uberákom 2x nechcelo, že áno. Samozrejme že je Uber nelegálny...
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Ved prave o to ide. Statie mimo zakon je zakonom nepostihnutelne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Paráda. Rootkit štýl. Som mimo file system = neexistujem, ergo. neporušujem zákony.

Ináč ja osobne nechápem tým sprostým primitívom, čo sa posmievajú taxikárom a nadávajú im. Ja som za Uber, aj keď je to peachovina, skrze embednutú kreditnú/debetnú kartu. Ale tak človek hlupák nemá problém si nechávať nekontrolovane strhávať prachy z účtu. O to pokoj. Každopádne, to tí, čo nadávajú taxikárom nevidia to, že taxikári za posledné 2 roky vy*ebali cez 3000e na "refresh" ich zamestnania, zatiaľ čo sa sem nanominuje Uberík s ich super službami a týpci čo robia pre Uber nemusia platiť nič?

To je choré...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Veď práve preto sú pre legálnych taxikárov psychotesty povinné, nie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netuším. Vyšetrenie zraku a celková zdravotna spôsobilosť pre výkon daného úkonu/služby je povinný, či aj psychotesty netuším. Resp. poznám pár taxikárov, ktorí by nimi neprešli :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zakon 08.2009 Zz ucinnost od 1.2.2009 maju rozni vodici medzi inymi taxikari povinnost podrobit sa psychologickemu vysetreniu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

`Londýnska mestská organizácia Transport for London totiž pripravuje reguláciu pre privátnu prepravu, ktorá by obmedzila možnosti Uberu. Napríklad navrhuje, aby medzi potvrdením objednania prepravy a vyzdvihnutím muselo uplynúť minimálne päť minút, služba nemohla zobrazovať dostupné vozidlá v okolí, vodiči mohli jazdiť len pre jednu obdobnú službu a zdieľanie jazdy viacerými rozličnými zákazníkmi bolo zakázané.`

---> vsetko opatrenia pre `blaho` obcanov!!!!

vidim ze buzerantskych uradnikov nemame len na slovensku :o(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár