Spoločnosť Tesla Motors, výrobca sériových elektromobilov Tesla, dnes sprístupňuje aktualizáciu softvéru 7.0 pre svoj Model S prinášajúcu podporu čiastočnej samostatnej jazdy v niektorých situáciách.
Potrebné senzory začala Tesla montovať do Modelu S v septembri minulého roka. Pridanie podpory pre samojazdiace funkcie avizovala v minulom októbri, nakoniec výraznejšiu podporu pre verejnosť sprístupňuje až dnes.
Model S je konkrétne vybavený dopredu smerujúcim radarom s dlhým dosahom, dopredu smerujúcou kamerou, 360-stupňovým ultrazvukovým sonarom detekujúcim podľa zverejnenej ilustrácie objekty do cca troch až štyroch metrov a samozrejme GPS.
V oznámení avizuje Tesla podporu štyroch samojazdiacich funkcií súhrnne označovaných Autopilot.
Najdôležitejšou je režim samostatnej jazdy v aktuálnom pruhu Autosteer, v ktorom auto udržiava svoju pozíciu v aktuálnom pruhu samozrejme aj pri ceste so zákrutami, berie ohľad na ostatné autá a udržuje primeraný odstup od predchádzajúceho vozidla, dokáže pri jeho zastavení zastať a následne sa rozbehnúť, číta značky s rýchlostnými limitmi a dodržiava ich.
Režim je určený najmä pre použitie na diaľniciach a nie je určený pre mestskú premávku, keď zatiaľ nereaguje na semafory a viaceré značky. Ak tak pred Model S nie je iné vozidlo, na červenej na križovatke nezastaví.
Zároveň Tesla vlastníkov Model S upozorňuje aby aj v tomto režime, ktorý samozrejme musí vodič aktivovať, mali ruky položené na volante a boli pripravení zasiahnuť. Plná zodpovednosť za jazdu je na vodičovi.
Ak vozidlo nezvláda aktuálnu situáciu, upozorňuje vodiča aby prevzal kontrolu.
Tesla Model S so samojazdiacimi funkciami (video: Ars technica)
V režime Autosteer nemení Model S svoj pruh. Technológia je ale prítomná a vodič môže zmenu pruhu iniciovať jednoducho vyhodením smerovky, následne Model S sám prejde do iného pruhu najbližšie keď to bude bezpečné.
Treťou samojazdiacou technológiou je detekovanie možnej kolízie a automatický úhybný manéver. Táto funkcia je aktívna vždy aj mimo režimu Autosteer.
Poslednou z avizovaných samojazdiacich technológií je Autopark, automatické paralelné zaparkovanie. Ak Model S jazdí pri nízkej rýchlosti, auto samé vyhľadáva voľné parkovacie miesta popri pravej strane vozovky a vodičovi ponúka zaparkovanie v nich. Po aktivácii parkovania sa Model S sám zaparkuje.
Nový softvér 7.0 s podporou samojazdiacich funkcií je oddnes sprístupnený pre USA, v Európe má byť sprístupnený v najbližších týždňoch.
Re: stropkov
Od: ujo Tomas
|
Pridané:
15.10.2015 11:04
no, kto by to povedal, ze v budove, nie velmi z vonku najmodernejsie vyzerajucej chalani spajkovali nieco taketo.. :) ale drzim im prsty, dobre to kamufluju..
Re: tesla
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
17.10.2015 14:45
Tu v GB parkuju tak nenormalne retardovane na oboch stranach ze autobus, hocijake auto musi pockat kim prejde v protismere a potom az moze ist. proste len jeden prejazdny pruh nechavaju kazdemu a parkuju na oboch stranach, male ulice.... ale zato su tu sice ohladuplnejsi a pustaju vodici... ale zase na druhej strane nesvietie ani vecer niektory, vacsina z nich neblika pri odbacani....
Nech sa zamyslam akokolvek pride mi tato funkcia zbytocna, kedze vodic musi mat ruky na volante a sustredit sa na vozovku. V akej situacii to je teda prospesne? Hmm