neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Šéf amerického Volkswagenu obvinil z manipulácií emisií programátorov

Značky: dopravakauza Volkswagen

DSL.sk, 9.10.2015


Šéf americkej divízie automobilky Volkswagen Michael Horn pri svojom štvrtkovom vypočutí výborom Kongresu USA kvôli škandálu automobilky s podvádzaním pri testoch emisií vo svojich vyjadreniach obvinil z manipulácií emisií programátorov.

Spravil tak vo vyjadreniach, podľa ktorých podľa neho nešlo o firemné rozhodnutie ale o kroky jednotlivcov.

"Podľa môjho najlepšieho vedomia dnes toto nebolo firemné rozhodnutie," uviedol. "Toto bolo niekoľko softvérových inžinierov, ktorí to tam dali pre ktovieaké dôvody a ja by som to tiež chcel zistiť," uviedol podľa CNBC Horn na otázky kongresmana Bartona.

Podľa Horna, ktorý vypovedal pod prísahou, sa o softvéri manipulujúcom s emisiami pri testoch emisií dozvedel až v septembri tohto roka a rovnako až v septembri sa tieto informácie malo dozvedieť aj globálne vedenie nemeckej materskej spoločnosti.

Až 430 tisíc z takmer pol milióna postihnutých vozidiel v USA sa podľa neho nedá upraviť na spĺňanie noriem iba softvérovými úpravami. Ich motory majú byť hardvérovo upravené pomocou pridania systému redukcie emisií oxidov dusíka založeného na technológii spotrebovávajúcej močovinu.

Podľa Horna sa u vozidiel zachová spotreba a maximálne sa zníži maximálna rýchlosť o jednu až dve míle za hodinu.


Volkswagen 2015 Golf TDI, kliknite pre zväčšenie (foto: Volkswagen)



Nutnosť uskutočniť hardvérové úpravy v dôsledku znamená, že tieto motory v súčasnej konfigurácii zrejme hardvérovo nie sú schopné splniť emisné limity pri parametroch výkonu aké majú teraz. O nasadení softvéru s požadovanými funkciami maskujúcimi emisie tak veľmi pravdepodobne nerozhodli samotní programátori a títo vysoko pravdepodobne nenesú hlavnú zodpovednosť za zvolenie takéhoto riešenia.

Obvinenie americkej agentúry EPA z manipulovania emisií u dieselových motorov automobilky Volkswagen pomocou softvéru pri testoch emisií sa týkalo pôvodne 482 tisíc vozidiel na americkom trhu, automobilka problémy následne priznala celosvetovo u 11 miliónov vozidiel.

Automobilka vo viacerých dieselových modeloch s motorom s označením EA 189 od roku 2009 používa softvér, ktorý detekuje oficiálne certifikované testovanie na emisie. Ako potvrdil vo štvrtok aj Horn, softvér detekuje testovanie napríklad vďaka nehýbaniu volantu pri testoch.

Ak softvér detekuje certifikované testovanie, podľa EPA plne aktivuje technológie pre znižovanie emisií a emisie tak vyhovujú štandardom. Pri bežnom používaní používa riadiaci softvér vozidla ale iný režim s redukovanou účinnosťou technológií pre kontrolu emisií a emisie oxidov dusíka pri bežnej jazde presahujú povolené normy 10 až 40-krát v závislosti na type jazdy.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

programator sa rano zobudil a len tak si pobedal: ...a super, nahodim to tam, a budeme mat najnizsie emisie... - pokial to neprislo z hora, programator taku blbost by urcite neurobil z vlastnej vole...
Odpovedať Známka: 9.7 Hodnotiť:
 

Hehe a je to tu. Presne ako sa predpokladalo. Celú škodu spôsobil unavený programátor :D :D :D
Odpovedať Známka: 9.8 Hodnotiť:
 

Nazýva sa zodpovedný a chybu odstránil.
Podobne som to urobil v Penta, RB, DELL, Cleverlance a ESET
A kým mi budú podstrkovať do zmlúv kauzuly o vyžadovaní efektivity, jednoducho som, z hľadiska efektívneho využívania prostriedkov koncového zákazníka, povinný primárne odstrániť z vývojového cyklu SW všetkých menežérov, vrátane projektových, nedosahujúcich znalosti technológií, požadované na konkrétnom projekte od vývojárov.
Pokiaľ sa nezdvihnú na odchod sami, s radosťou ich k nemu vhodným spôsobom nepriamo navigujem, nakoľko priame oznámenie končí mojim odchodom a zákazníkov to nepomôže.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

maximálna rýchlosť sa zníži iba o 2 mile ale výkon motora o 30% a este sa predraží prevádzka o adBlue
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Preco by to mal byt unaveny programator? Keby bol unaveny tak by nevymyslal zlozite postupy ako nieco oje*at. Ked uz tak to musel byt odpocinuty programator, ktory nemal co ine robit a vymyslal taketo srandicky...
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Zrejme toho unaveného programátora fy Bosh prepustila, tak sa vyspal a spomenul si na chybu, ktorú naprogramoval :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mna to tiez pobavilo... Tak klame, az listy na stromoch zltnu :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Kde konkrétne v jeho vyjadreniach nie je pravda?
Veď predsa stále hovorí iba o manažérske zlyhaniach( neznalosť problematiky, absencia vnúturnej kontroly, chýbajúca komunikácia zamestnancov s vedením...), čím v skutočnosti obviňuje vedenie.

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

ufff jasne ze neklamal!!! ved vypovedal pod prisahou!!!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zasa sa raz uplatnil starý dobrý zákon padajúceho hovna http://goo.gl/kpD7Zo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Programatori to tam urcite nedali svojvolne ale na prikaz z hora. Takze vytycili okruh vinnikov vedenie-x-x-x-programatori
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

pičovina jak mraky, toto by žiadna skupinka programátorov len tak na vlastnú päsť nespravila
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Ja by som to spravil, keby mi za to konkurencna automobilka mastne zaplatila :)
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Nefantazíruj , toto je seriozná debata! V takej firme ako VW je aj na zastruhanie ceruzky pracovný postup s atestom !
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

Kto tam pracoval tak vie, a kto nie tak nema pary o tom ako to tam chodi "u nasich zapadnych susedov".

Jednoznacne to bolo rozhodnutie manazmentu a teraz to uhravaju na nejakeho "obetneho baranka" len aby sa striasli smradu a spiny. Ako vzdy - sako ciste, firma cista :).

Akyze to ma slogan Skodovecka? Simply never?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

V stavebníctve alebo priemysle to má manažment jednoduchšie.Akýkoľvek prúser,úraz či haváriu zvalia na toho kto neprežil,ten sa už brániť nevie.Tento ichty to bude mať ešte horúce za takúpto pikovinu čo vypustil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

predpokladam, ze soft bol upraveny a informovani boli len najnevyhnutnejsi v okrulu ludi blizkych. pochybujem, ze niekto v skode ma paru o tom, aky soft im s motorom dodavaju. ale kto vie. ja som polovodic, viem vodu v ostrekovacoch doliat. to je vsetko
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si uvedom, ze motor nie je virtualna vec. Ide o pekny kus kovu. TJ minimalne strojari sa museli dozvediet, ze vyrobili motor, ktory nedokaze splnit emisne normy. Az nasledne, ked sa to snazili opravit a neslo to, padlo rozhodnutie klamat cez software.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A je to tu. Sposobil to ten isty prepracovany ITckar ako na SR ;)

To sa chce VW strapnovat este viac ci co? Nestacilo mu, ze bol dost trapny doteraz?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Idú sa strapňovať ďalej. Však roky dozadu ich varoval Bosh ako dodávateľ že nemôžu takto manipulovať s emisiami = nereagovali. Potom neskôr vedenie varoval zasa nejaký z technikov = zasa nereagovali. Sú to dementi
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mali varovat unaveneho programatora!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vsetci angazovani programatori vo VW by sa mali teraz zjednotit a v spolocnom vyhlaseni sa distancovat od vypovede pana Horna. Hned na druhy den by mali pre svetove denniky poskytnut interview a vyklopit pravdu na drevo. Co spravi VW? Da ich vsetkych zabit?

Na druhy den by som na mieste Tesly vsetkych zamestnal, pretoze napisali firmware, ktory zo 4 senzorov zistil, ze auto je na STKcke, co je samo o sebe uctyhodny programatorsky pocin.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Kedze maju vsetci podpisane NDAcka, tak nemozu ani ceknut. Bohuzial.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Super, tucny manazment za nic nemoze, ako vzdy sa to zhodi na chudakov nadennikov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Asi tak... Nájdu pár obetných baránkov, ktorým zaplatia pár šupov, aby držali huby a korporácia je zasa čistá, ako ľavé oko Kristovo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aby nakoniec nezistili, ze to mali mat vypnute pre nejaky iny projekt a oni to v tom bordeli, co tam maju, poplietli...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Podla mna je to najlepsia cesta pre vw. Ak im to teda urady zozeru. Vyvodia zodpovednost k par programatorom. Oficialne ich vyhodia. Neoficialne chlapci dostanu par milionov a su vysmiaty. Ja by som teda bol.
Hlavne ze konecne to ze emisie tak ako aj spotreba nikdy nesedi s papiermi sa zmeni na realne cisla(dufam).
Ziadna skoda sa nestala, nikto nezomrel(nie ako v pripade us automobiliek) takze nejaka pokuta, zvolavacka uprava noriem a testov a vsetko je ok.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Pride mi zvlastne, ze sa na tom pohorsuju hlavne v US&A, kde sa vozi za roh do mekaca velkym autom kazdy, kto si to moze dovolit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

spotreba s papiermi nesedi a za to nemôžu automobilky. Také máme štandardizované testy. Tie sa teraz meniť nebudú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bolo to vopred naplanované a nie že si to programátori len tak nakódili,Bossovia boli tak tupí aby nevedeli ,že im na to prídu?Šéfovia už nevedia kam z konopí.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No samozrejme, top manager o nicom nevie. Ale 90% aut, ktore dymia su bud skodovky, alebo VW.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Naozaj si o tom presvedčený ? naozaj iba Škoda a VW ? Zjednodušuješ , alebo odvraciaš pozornosť?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

co vidim realne na cestach, tak su to najcastejsie tieto 2 znacky, a dymia hlavne, ked sa pohnu na krizovatke, alebo pridaju plyn.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

najcastejsie co ja vidim je Golf IV a stare audi a4/a6 tdi (cca do roku 2000), tie dymia bohovsky
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tych je na cestach vela. Ja som vcera videl mazdu 323 na ktoru sa nechyta ani V3Ska
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ja mám pocit, že na cestách najviac dymia Pasaty, Audi a BMW. Asi to bude tým, že sa najčastejšie dovážajú dosť ojazdené aby si ich mohla kúpiť aj nmiestna sedlač.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

A ked si dostudujes problematiku, tak zistis, ze to, ci to viac dymi, neznamena, ze to aj viac skodi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

velmi spravne.

http://dopice.sk/eYT
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veď to ani nikde netvrdím ty mudrc. Je to len trocha trápne vidieť ako si niekto zakladá na "kvalitnej" nemeckej značke a pritom mu to kadí jak komín.
Odpovedať Hodnotiť:
 

minule predomnou pridalo dake stare volvo. Podobne ako tank ked sa chce maskovat dymom. Aspon som mal moznost si pozret obtekanie vzduchu automobilu, skoro ako v aerodynamickom tuneli...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

to bol jeden priklad. ja beriem sumarne, jasne, ze ak si cely den na ceste, tak stretnes dymiace auto kazdej znacky. Lenze ked si to spocitas podla znacky, tak vitazi VW a skoda.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Lenze aj stretnes celkovo najviac kusov VW a Skoda.

Ked to zoberies ako pocet dymiacich na kazdych 100, ktore stretnes, tak to nevychadza vobec zle.

(Aj ked na to, aby auto cmudilo, to uz vyzaduje dost velke zanedbania starostlivosti o auto. Alebo odmontovanie DPF, aj na to tu mame odbornikov).
Odpovedať Hodnotiť:
 

To sú ideálni obetní baránkovia !
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takze tymto si u mna VW uplne klesol a nekupim v zivote nic z vasej produkcie....hanba!!!

Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

Zaujímalo by ma, aký motív mali ti chudáci programátori :)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Programatori su jednoducho zakerni ludia. Davaju do kodu, co chcu, aby nakoniec ovladli svet.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

...a oženili sa s princeznou.
Hej, dobrá odpoveď na "Aké sú Vaše osobné ciele a čo Vás najviac motivuje?"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja som programator a toto ma uraza
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tyy tyyy tyyy chces ovladnut svet... ved pockaj... Compilation exception na teba ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A je to tu. Čakal som kedy to príde.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nase auta ani zdaleka nesplnaju posledne 2 existujuce normy a nasi blbi programatori to tam do auta dali svojvolne. Vobec si neviem vysvetlit preco to urobili, ale firma to tak nechcela.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavne je to usmevne potom, co sa sami k tomu priznali.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chudaci programatori co tam robia. Mali by podat zalobu za ociernovanie
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kazdy tu riesi ze je to blbost a ze to nemohli spravit programatori co je uplne jasne. Ale vsimol si niekto, ze ten idiot vypovedal pod prisahou? Nie som odbornik na americke pravo ale som presvedceny ze takyto cin je trestny. Cize ked je schopny sef americkej casti pod prisahou klamat tak to dost vypoveda o moralke a "inteligencii" manazmentu automobilky a ako obzaloba by som aj na tuto skutocnost velmi jasne poukazal. Oni asi chcu zavriet kram nadobro.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prisahal s rukou na biblii a v duchu sa smial, lebo je ateista.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ateista, ktorý sa dokáže v duchu smiať je podľa kresťanského štandardu kresťan, nakoľko ateista nemôže mať ducha. A zároveň nemôže vedome klamať, pretože nepozná pravdu. To je princíp kresťanstva.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

neni
Odpovedať Hodnotiť:
 

je to moslim alebo zid! slobodomurar alebo bolsevik .. kriva vypoved je trestny cin. otazkou je ci naozaj nie je taky sprosty aby si myslel,ze za to mozu programatori :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

No presne tak. zosobnit tu skodu nejakej jednoosobovej s.r.o.
potom mozu vyrubit pokutu i 100mld eur. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

mna by zaujimalo ake maju emisie tie ich 6 litrove motory z duplakmi na hnacej naprave nech mi oblizu moj encianovy koncek
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

americke traktory nesplnaju euro normu :) maju najmenej obmedzeni. velakrat sa model fordu v europe s nejakym motorom ani neda kupit atd..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vacsina statov USA je dost benevolentna k CO2. Ale normy pre oxidy dusika maju pod urovnou EURO6 a rovnake pre diesel aj benzin a to je pre chrochtaky problem.
Hlavny problem je v tom, ze VW sa dlhodobo nevedel presadit za morom a svoju kampat teraz postavil tak, ze diesle su zelene auta a postavil ich proti hybridom. Lenze tie nemusia podvadzat, aby presli testami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Programátor Dann z Česany s vedúcim Mišom boli na pive a takto sa vyprávajú: Počuj Dan, direktor Miro vravel že treba s tými emisiami dačo spraviť. A že kej to vymyslím lacno boli by sme celkom v balíku, bo tí somári z EU by asi potrebovali návštevu u psychiatra nakoǩo postradaju zdravý rozum.Nemám kurnik ale čas , lebo chalupu treba dokončiť. A prísť o tie prachy to asi by som neprežil....
V tom Dan prehovorí: počuj ty ale čo mňa napadlo,o tom si asi ani nesníval. Počuj,dáme im emisie aké chcú.
Šak nemusíš ty robiť nič, spravím to tak,aby kej to budú testovať dávalo tie správne hodnoty. Otazka je ale čo si ochotný za to pustit. Mišo rozmýšla a vraví máš 30%. Dan vraví OK. Mišo si teda splní úlohu na účet dostane odmenu za splnený ciel. Dokončí chalupu melón mine. Vtom sa znovu po čase ozve Dan už netrpelivý a nabrúsený,že keĎ prachy nedá tak uvidí.... Tak počase uvideli riaditeľ Miro aj vedúci Mišo. Miro si podal Miša a ten potopel programátora :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

VW sa len strapnuje, pretoze kazdemu je jasne ze to bol prikaz nadriadenych a ich nadriadenych (atd) a nie particky troch funkcne rovnocennych programatorov na pive.

Do boha este dobre ze to nezvalili na upratovacky!

A tak je to s posratym manazmentom vzdy. Zakon padajuceho hovna.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

chjo, menezment berie vysoke platy a bonusy za to ze aj nesie zodpovednost za odovzdane prace, len ako si si sudruhovia v menezmente zvykli brat len tie velke prachy, na tu zodpovednost akosi casom zabudli
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslite si ze najvyssi sef musi nutne vediet o kazdom detaile? Urcite ze niekto z manazmentu o tom vedel, ale vsetci co pracuju vo velkej korporacii vedia ako to chodi... ked je vo firme taka kultura, ze nefunguje otvorena komunikacia, tak sa uplne bezne stava, ze negativne informacie sa zatajuju. Jednoducho sa niekto rozhodol to takto urobit, aby nemusel vyssiemu sefovi vysvetlovat, ze sa to neda, preco sa to neda, alebo kolko by to stalo navyse casu a penazi... a popri tom prisiel o premie za nesplnenie ciela.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za to, že "je vo firme taka kultura, ze nefunguje otvorena komunikacia", jednoznačne nesie zodpovednost "najvyssi sef". To je jediné, čo riešiť musí.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár