neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Najväčšia automobilka otestovala samojazdiace auto, predaj avizuje na 2020

Značky: samojazdiace technológie

DSL.sk, 7.10.2015


Najväčšia automobilka posledných rokov, japonská Toyota, oznámila úspešné otestovanie vozidla vybaveného technológiou autonómnej jazdy.

Jej prototyp postavený na Lexuse GS nesie označenie Highway Teammate a podľa automobilky zvláda kompletné jazdenie po diaľnici, od vjazdu, cez menenie pruhov, predbiehanie a zmenu rýchlosti podľa potreby až po opustenie diaľnice.

Automobilka prototyp otestovala v reálnej premávke na diaľnici v Tokiu.

Pre zisťovanie situácie okolo vozidla má zabudované mikrovlnné radary, kamery a laserové radary, tzv. LIDARy. Tie sú na rozdiel od iných prototypov plne integrované vo vozidle a podľa záberov automobilky vôbec nevytŕčajú. K autonómnej jazde potrebuje podľa Toyoty tiež vopred presné mapové dáta o používanej ceste.


Ukážka technológie v Highway Teammate (video: Toyota)



Toyota podľa dostupných informácií tak zrejme zatiaľ neplánuje plne autonómne autá schopné autonómnej jazdy na každom type ciest a v každej situácii. Na rozdiel od Google, ktorý podobné ambície má, ale spoločnosť ako automobilka vie sama uviesť svoju technológiu reálne na trh a aktuálne aj avizovala konkrétne plány na predaj svojej technológie.

Autá s technológiou založenou na Highway Teammate podľa svojho oznámenia totiž plánuje začať predávať v roku 2020.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii


Diskusia:
                               
 

aaaa... ako sme sa dostali ku Toshibe?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tade, tade a tade...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lebo japonci su aj tak vsetci rovnaky
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Toshiba bol prvy vyrobca autonomnych samojazdiacich systemov, maju nazov pohyblive schody.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No a? Ja mám Yamahu klavír, kamoš motorku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takze ty si DUO YAMAHA?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To bude určite samojazdiaca kopírka
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ku Toshibe sme sa dostali podobnym sposobom ako ku tomu, ze Toyota ma postaveny prototyp na Lexuse :D
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Lexus je diviziou Toyoty
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toyota je diviziou Toshiby
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

divízia je toshibou toyoty
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

toyota je toshibou divizie
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Tosbiha divizuje toyotu je
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Toyota Toshibuje je diviziu
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Toyota zje divíziu Toshiby
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takych toshib ti rano napustim celu hajzlovu misu
Odpovedať Hodnotiť:
 

a coskoro tu budeme mat mozno aj take znacky aut ako Samsung, LG a pod.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Snad ich nebude pohanat android :/
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Radšej iOS, že? Aby si sa nedostal ani z auta von, bez vzorky krvi ;)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ale ved samsung auto ma akurat ze sa predava ako renault latitude :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

este ze ma <> na chladici
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ta navigacia od apple zozala teda velky uspech, to ano :DD
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Keby si trochu googlil, vedel by si, ze auta Samsung existuju od roku 1996 a niektore z nich bezne stretavas.
http://www.renaultsamsungm.com/main.jsp
U nas pod menom Renault Koleos, Latitude a Fluence.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

koleos je trapas
automatika, elektronicka rucna = nikdy to auto neodtiahnes tak jednoducho
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

nech to otestuju na ceste s bratislavskymi vodicmi :)))
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Na Slovensku sa jazdi este velmi disciplinovane.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Aj vďaka automatickému a bezúdržbovému systému "Výtlk 1.0"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mozem potvrdit. Co som zazil v roznych krajinach, tak to je na samovrazdu. Hlavne Azia :D Tu sa jazdi este super
Odpovedať Hodnotiť:
 

Urcite aj samojazdiace auta budu sposobovat nehody. Sice to nie je technicky problem, ale predpokladam, ze automobilky sa povinnosti prevziat za takto sposobenu skodu zodpovednost radi zhostia v prospech majitela, alebo sa vsetci pokusia preniest pripadnu zodpovednost na tretiu stranu (nejaku poistovnu). V opacnom pripade by to uzivanie fungovalo len na viere, ze Toyota potazmo Lexus su naj :) ...

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

klasicke nehody sa budu stavat len dokial budu jazdit auta vybavene tymto/inym systemom a auta bez tohto/ineho systemu. potom sa prijmu kadejake legislativne opatrenia, ktore do r. 2050 postupne zabezpecia, ze kazde auto bude musiet mat tzv. "collaborative module", ktory zabezpeci, ze vsetky vozy budu navzajom komunikovat, minimalne v akcnom dosahu 1-5 km pomocou radiofrekvencnych modulov+net+ine zdroje. potom nehody na baze dnesneho modelu nebudu caste. budu ine typy nehod, napr. porucha senzorov, hackeri, chybny update a pod.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme, ze to nebudu nehody sposobene fyzickou osobou vodicom ale napr. chybnym SW, namrznutym skenerom a podobnymi vecami, ale nejde o priciny nehod ale o dosledky, tie sa budu pravne riesit, prave preto za ne niekto musi previat zodpovednost ...
Dojde napr. k usmrteniu, urcite sa to nebude riesit zvycajnou formulkou "is provided as is without warranty of any kind ..."
a vsetko bude uzavrete, maximalne bude zvolavacia akcia na update firmware :).

Odpovedať Hodnotiť:
 

Toyota uz nie je najvacsi automobilka, predbehol ju minuly rok VW. Ale to sa asi zmeni vdaka emisnej kauze. Kazdopadne je to nepresnost v clanku.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

to je sice aktualne pravda ale je tam "najväcsia automobilka poslednych rokov" a to je pravda tiez
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

spominate na tu reklamu s opicami ?? pred par rokmi, tak teraz je to uz pre tie opice :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=8HE44y2fPnM
Odpovedať Hodnotiť:
 

On šibe - ona šibe - Toshibe
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ten sibe - ta sibe - toshibe
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak to tu niekto dôkladne číta, načo je komu samojazdiace auto?
Čo sa týmito snahami skutočne sleduje?
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

nemusi hladat za tym ziadne konspiracie. chcu jednoducho uviest na trh novy produkt kt este nikdo nema. firma ktora realne uvedie ako prva plbohodnotne autonomne auto na trh ziska tym nevidanu celosvetovu pubkicitu. zmynulosti vieme ake to ma obrovske vyhody. Sikorsky, ford, apple, microsoft,... janka hospodarova
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale výnimočne s ním súhlasím... NA ČIEHO BOHA TI TO JE?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na to, aby ma to niekam dopravili bez toho, aby som musel šoférovať. Nejaké ďalšie superinteligentné otázky?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Žeby samojazdiace taxíky? Privoláš si taxík appkou v mobile, do 2 minút máš pri sebe jeden z 10tok alebo možno 100viek voľných taxíkov, sadneš do auta hoci aj opitý a odvezie ťa kam budeš chcieť podstatne lacnejšie ako ľudský taxikár :)
Ma to aj ďalšie výhody, ženám napr. nebude hroziť znásilnenie od taxikára násilníka-idiota! A preto sa sama žena v noci skôr rozhodne pre samojazdiaci taxík ako pre taxík šoferovaný človekom. Samozrejme že rozhodujúca bude aj cena a bezpečnosť, keďže je veľa taxikárov čo nedodržujú predpisy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To nemyslíš vážne že by si do toho nasadol...
Alebo taxikár nikoho neznásilní, však?
Myslím si, že to nebude ten hlavný dôvod...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podľa tvojej brisknej logiky, tu by si mal jazdiť na koňoch maximálne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

sice jazdim malo, ale ked idem 2-3 hodiny autom nepohrdol by som autonomnou jazdou. pozrel by som film vypil kavicku...a nemusel by som robit tak nudnu cinnost ako je soferovanie. parada. ja by som to bral vsetkymi desiatimi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

http://www.slovakrail.sk/sk/ sluzby/sluzby-vo-vlaku/cestovne-listky.html

Nemáš za čo :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

- auto ta prepravi z bodu A do bodu B, vlak nie
- auto pojde vtedy, kedy chces, vlak nie
- pohodlie, sukromie, hygiena...

Nemas za co :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak si chceš pozrieť film a vypiť kávičku, tak neseď v aute ale v bare, v kuchyni, obývačke...
Nudná činnosť???
Fúha... ja sa tu aj všeličo "naučím..."
Odpovedať Hodnotiť:
 

A tomu navyse sa chces este prepravit...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bez vedlajsich ciest to nema zmysel. Ja si chcem dat za jazdy pivo.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár