neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Nemci na diaľnici otestovali samojazdiaci kamión

Značky: samojazdiace technológiedopravaNemecko

DSL.sk, 5.10.2015


Automobilka Mercedes-Benz v piatok uskutočnila v Nemecku prvý test samojazdiaceho kamiónu na verejnej diaľnici.

Na diaľnici A8 automobilka testovala kamión Mercedes-Benz Actros vybavený technológiou Highway Pilot.

Tá vďaka radaru a stereo kamerám umožňuje čiastočnú autonómnu jazdu. Konkrétne po zaradení sa do pruhu sa vozidlo automaticky udržiava v pruhu a brzdí v prípade spomalenia alebo zaradenia iných áut do pruhu respektíve v prípade prekážok.

Vozidlo v niektorých situáciách upozorní vodiča aby opäť prevzal riadenie, vodič v súčasnej verzii systému musí ale neustále sledovať situáciu a byť pripravený vždy prebrať riadenie.

Technológie autonómnej jazdy vyvíja viacero firiem a výskumných organizácií, väčšinou pre osobné automobily a osobnú prepravu. Výraznejšie uplatnenie má nájsť najskôr ale v rozličných špecializovaných nasadeniach, napríklad v autonómnych taxislužbách ale tiež nákladnej preprave.

Už aj verzia technológie testovaná Mercedes-Benz je podľa automobilky prínosom, keď umožňuje vodičovi oddychovať počas jazdy a tento sa podľa testov unaví neskôr. Autonómna jazda zároveň umožní zvýšiť efektívnosť jazdenia a spotrebu plynulejšou a rovnomernejšou jazdou.


Video z piatkovej testovacej jazdy Mercedes-Benz Actros s Highway Pilot (video: Cars)



Mercedes-Benz aktuálne označuje svoju technológiu za druhú úroveň autonómnej jazdy, pričom testuje prototypy aj tretej úrovne. Technológia tejto verzie by už mala vždy rozpoznať situácie, kedy musí kontrolu prevziať vodič, a ten sa tak po prevzatí kontroly nad vozidlom autonómnym systémom nemusí permanentne venovať sledovaniu situácie na ceste.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple


inzercia



Diskusia:
                               
 

nakoniec nebude ziadna praca ...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Vsak o to ide.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Alebo sa budú dať ľahko vykradnúť kamióny ako v jednom sci-fi filme, kedy sa stačilo pred neho postaviť a on automaticky zastal.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Technológie autonómnej jazdy piatej úrovne už budú mať funkciu, ktorá rozpozná zlodeja a automaticky ho zrazí. Keďže nie je vodič, legislatívne nie je nikto vinný.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

objektívna zodpovednosť platí už rok
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No skusit to mozes, len aby si nemal do 10 sekund po tom, co zacnes bezdovodne brzdit pred kamionom, nad hlavami zopar policajnych dronov. ;-) To vies, buducnost je nevyspytatelna.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Len aby si nemal tie drony nad hlavou skôr, ako začneš brzdiť. http://dopice.sk/eWu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď to prepoja s gsm lokalizáciou telefónu, alebo wi-fi cez hotspot v kamióne, tak stačí na cestu položiť zapnutý mobil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebud smutny, miliardari, nadnarodne korporacie a governmenty budu potrebovat svojich otrokov aj v buducnosti ;)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Veď kapitalisti sa zbadajú že zrazu nikto nekupuje ich produkty, pretože nezamestnaní ľudia nebudú mať peniaze na nákupy.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Najvacsou brzdou ekonomiky je aj tak stat, ked mozes vyuzit 40-45% z penazi co plati zamestnavatel (ked pocitam aj DPH pri nakupovani) tak je to jednoducho nevyhodne pre obidve strany.
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

Len dúfam, že nie iba na orgány.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

To asi nie. Čo by zastavovali autonómne kamióny a dávali fúkať riadiacej jednotke? Veď môžu rovno datacentru.



Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri tych mzdach ale aj mnoho ludi nebude chciet pracovat a radsej budu setrit kazdy cent. Z toho vyplyva este vacsi prepad ekonomiky.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

imigranti pracovat budu, to si myslia
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Praca tu uz skoro ziadna ani nie je, zostala len robota, v niektorych pripadoch hrobota.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

akurat naco je merkelke milion dva tri ci kolko imigrantov. Mozno ich budu pasovat v takychto bezpilotnych kamionoch po europe. A budu sa moct vyhovorit, to sofer ich zobral do kamiona :-₎) Aspon nemozu za to sofera bachnut do basy
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

pride mi to ako:
pise sa 2120. rok
ludia nemusia pracovat, vsetko je obsluhovane robotom (nieco ako futurama)
ludia len dostanu par kreditov na mesiac a mozu si zvolit ake sluzby si za to kupia
otazne je, aky zmysel toto bude mat
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Zmysel to bude mat.

Konecne vacsina ludi nebude musiet makat na kokotkov, ktory ich len vyuzivaju (napr. len preto ze musia zivit deti...)
"ROBOTIZACIA" Ano, ale roboty MUSIA byt vlastnene statom. (roboty nech si kludne vyraba sukromnik...)

Stacilo by aspon plne automatizovat vyrobu jedla tak aby ho kazdy dostal zdarma. (a mozno este tepla)

Kazdy sa ti potom vysere na tu pretvarku co existuje dnes...
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

ved aj elektrarne su statne (alebo boli?) a pozrime sa na ceny..

podla mna kazdy 1 clovek bude musiet kupit vlastneho robota a toho tam dosadit, ale neverim, ze 1% by as vzdalo moci a prachov za 99% ludi, cize bude zle
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niektorí spoluobčania sú vlastne vizionári
Odpovedať Hodnotiť:
 

v Tesle majú už autopilota "tretej úrovne" betatesteri, za pár týždňov každý majiteľ... dokonca sa to testuje aj na Slovensku :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

jurko, tu mas kluciky od auticka a chod do skolky. nezabudni potom poslat auticko ockovi nazad.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

načo kľúčiky? a načo "nezabudni"? veď auto rozpozná oprávneného pasažiera a keď je prázdne, vráti sa samé tam, kam treba.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Uz teraz sa vodici kamionov nevenuju sledovaniu premavky. Co to bude potom?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sodoma, Gomora, Cecilko!
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Kto ten kamion vylozi az dojde do ciela?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

a to teraz akoze vyklada kamion sofer? To kde?
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Chlapik asi chcel napisat, kto ten kamion odplachtuje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No predsa robotický odplachtováváč.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"a to teraz akoze vyklada kamion sofer? To kde?

- kde?

No napriklad vo velkosladoch LIDL ci Kaufland (CR a SK napr.) a v niektorych obchodoch LIDL a Kaufland vykladaju den co den naklad soferi.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

to mas tak , nieakej blbej managerskej makovici doslo ze ked zamestna jedneho skladnika na 15 kamionov za hodinu tak sa ti sofery ktory su povacsinou plateny od km zmiluju a vylozia si to sami lebo tam nechcu stravit vianoce a managerko si len masti ruky jaky je pan ze usetril...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A? Nevidim v tom problem. Bud by spal v kamione, alebo postaval a zabaval skladnikov.
Tiez ked mu to vadi ma moznost dat vypoved. Pozri si inzeraty, vodic kamiona nema problem sa zamestnat na druhy den. Cize to vykladanie bud nerobi zadarmo, alebo proste je aj rad ze ho nikto nezdrzuje a moze vylozit rychlejsie ako by mal cakat ako kokot kym pride na rad. Vo fabrikach bezne cakaju na vykladku tri styri hodiny, ani den nie je problem.
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

Ty si taky kkt, ze ani nevies. Podla teba ked niekomu skonci sichta, tak nema pravo sa zabavat, ale musi is robit nieco ine. Len aby robil robil robil do z*ebania. Genialne.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Takže podľa teba ak pristaví kamión na vykládke, tak mu skončila šichta a keď ho niekto konečne vyloží, tak mu začne ďalšia? ...a bez invektív prosím, lebo tie argumenty nenahradia... a vôbec - celú túto vetvu treba zmazať, lebo nemá už nič spoločné s článkom ani z IT - len si tu nadávate.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Čo Vám ja viem. Ja robím v sklade a my vykladáme kamióny vysokozdvižnými. Koľko vodičov kamiónov má na to papiere? Ja som takého ešte nevidel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze podla teba nema vodic kamionu narok na pauzu. Skvele. Radsej nech ten cas vyuzije na palenie tehal/pecenie chleba/vykladanie nakladu a to bez papierov. Ked ta taxikar dovezie domov, nechces aby ti aj vyzehlil?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

to máš ako samoobslužné pokladne v Tescu... Bez obsluhy predavačky sa to nezaobíde. Ale odrazu ich nepotrebuješ 10, ale stačí len jedna.

Nebude to také individualizované ako keď má každý zákazník "svoju" pokladníčku/pokladníka, ale bude to fungovať...

Pribudnú zrejme automatické odplachtovávače... Lebo autonómne vysokozdvižné vozíky schopné identifikovať paletu a dopraviť ju na miesto určenia už sú vymyslené a používajú sa.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/eWj
Odpovedať Hodnotiť:
 

henten čo sa nepusti tej rucky je moj oblubeny

strasne si nabije papulu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Socialisti to nepovolia a bude. Nakoniec sa to bude dat legalne pouzit iba na upozornenie vodica, ze spi a schadza z cesty..
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ale prosím Ťa... socialisti sú v snáď v každej krajine najviac úplatná politická sila.
takže ide len o to, či zaplatia dosť tým správnym vplyvným ľuďom...
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

V Simpsonovcoch už dávno
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Nemci na diaľnici otestovali samojazdiaci kamión, viezol emigrantov
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Telefonický dotaz na Ministerstvo obrany Ruska: - Ako rozlišujete pri
bombardovaní obyčajných teroristov od umiernených? - Na radikálnych
teroristov používame normálnu muníciu a na umiernených umiernenú
muníciu. "Naozaj?" - "Slovo ruského oficiera!" - A ako sa odlišuje
umiernená munícia od normálnej? -Tak ako sa odlišuje radikálny terorista
od umierneného teroristu - je natretá inou farbou v svetlejších a
umiernených odtieňoch - odpovedal oficier a zavesil.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Ako to súvisí s článkom? Si sa nepomýlil? - toto nie je sme.sk ani pravda.sk - tam sa môžeš realizovať s týmito hovadinami do zblbnutia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

S clankom nie, s prispevkom vyssie, t.j. najazdnikmi ano. Ak adminovi vadi OT moze to kludne zmazat, zily zostanu cele. A ty si kludne bruzdaj po tych PR kanaloch co si spominal. Na dsl je beznym javom ze 82.478% prispevkov nesuvisi s obsahom clanku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cim menej polskych kamionistov, tym lepsie
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

čím menej poľských kamionistov, tým viac poľských kamionistov!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

co je vela, to je malo!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hm, tak to vypadá, že ďalší Euro truck simulátor bude už riadna nuda.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

:DDD
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alebo uz len jedina moznost ako si zajazdit na kamione.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uz by to konecne mohli urobit tak, ze tie kamiony budu autonomne celkovo, optimalizuju sa trasy a nebude problem s preplnenymi cestami. Idealne by bolo, keby uz konecne zacali uvazovat o modalnej doprave a nezadrbavali cesty milionmi kamionov, ked mame nevytazene cargo, ktore je stratove a vnutrostantou prepravou by si vyrazne prilepsili, pripadne by sa mohol vytvorit priestor pre sukromneho prepravcu, keby sa tu trochu zlepsila legislativa v tomto smere a hlavne podpora zo strany statu.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Prosim ta na temu efektivnosti prepravy vlakmi uz boli diskusie x krat. Nie vsade su vybudovane kolaje, preto nakladiaky bude aj tak treba. A ked uz si firma nakladiak pracne nalozi, nebude ho zas pracne vykladat, len aby sa naklad odviezol vlakom.
Vlak moze uviaznut na trati kvoli milion dovodom - napr. spadnute vedenie a(lebo) spadnuty strom. Auto trasu lahko obide, vlak nie. Atd atd atd.

A ake ze to nevyuzite cargo mame? Ved ta statom riadena firma ani nema vagony, lebo ich predala kamosom hranola.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár