Okuliare pre virtuálnu realitu Oculus Rift budú stáť viac ako 350 dolárov, ktoré pred viacerými rokmi avizoval ich tvorca.
Zakladateľ Oculus VR Palmer Luckey to uviedol v rozhovore pre RoadToVR.
Konkrétnu cenu okuliarov, ktoré sa začnú predávať v prvom štvrťroku budúceho roka, Luckey neuviedol. Má byť ale zhruba v rádoch ako 350 dolárov.
V minulosti už Oculus VR avizovala cenu celej potrebnej počítačovej zostavy pre využívanie Oculus Rift vrátane okuliarov 1500 dolárov, z tejto informácie ale nebolo možné jednoznačne odvodiť cenu samotných okuliarov.
Finálnu verziu Oculus Rift tvorca, od roku 2014 patriaci Facebooku, ukázal spolu s informáciami o niektorých parametroch v júni, detailne sme o nej informovali v tomto článku.
Oculus Rift, ovládač Oculus Touch a infračervený snímač polohy, kliknite pre zväčšenie (foto: Oculus VR)
Finálny model používa na zobrazovanie dva AMOLED displeje so spoločným rozlíšením 2160 x 1200 pri 90 Hz, teda rozlíšením 1080 x 1200 na jedno oko. Oči užívateľa sa na displej dívajú cez šošovky, ktorých vzájomnú vzdialenosť je možné vo finálnej verzii nastavovať individuálne.
Predstavenie Oculus Rift (video: Oculus VR)
Kľúčovou funkciou okuliarov pre virtuálnu realitu je detekovanie presnej polohy a orientácie okuliarov a hlavy, podľa ktorých sa mení zobrazovaný obraz. Vo vývojových verziách to zabezpečovali s frekvenciou až 1000 Hz tri interné senzory, gyroskop, akcelerometer a magnetometer, a externé snímanie polohy so 60 Hz pomocou externého CMOS snímača a LED v blízkom infračervenom pásme.
K okuliarom bude k dispozícii aj nový samostatne dodávaný bezdrôtový ovládač Oculus Touch. Ten sa bude skladať z dvoch kusov, jedného pre každú ruku. Aj ich poloha je detekovaná pomocou infračerveného senzora.
No ked tam pribaluju nasilu a vnucuju XFAG ovladace, bodaj by to nebolo drahsie. Kebyze radsej predavaju verziu bez XFAG ovladaca mozno by to bolo lacnejsie.
4K by bolo super, ale snad aj toto 2160 x 1200 sa bude dat pouzivat. Sice to nie je o vela viac nez 1920 x 1080 pri DK2, ale podla ohlasov je screen door effect omnoho mensi. Ja som sa tesil, ze budem hravat uz na DK2. Bohuzial, to nizke rozlisenie posobi na mna velmi rusivo a nie je to taky immersive zazitok ako by som chcel.
VFX1 pred 20 rokmi
Od reg.: Jebor
|
Pridané:
3.10.2015 11:43
Možno si niekto ešte spomína, že tento nápad tu bol za posledných 20 rokov už niekoľko krát. Prvý krát som mal podobnú vec na hlave v roku cca 1996 na výstave INVEX. Forte VFX1, šiel na tom Doom i iné hry.
Nikdy to nebolo komerčne úspešné. Mať tú vec na hlave nebolo najpríjemnejšie. Už po krátkom čase sa zároveň objavovali nevoľnosti a zmyslová dezorientácia. Pochybujem, že s Oculusom to bude inak. Skončí to v prepadlisku IT dejín ako drahá nefunkčná zbytočnosť. Podobne ako VFX1.
Re: VFX1 pred 20 rokmi
Od: Problem
|
Pridané:
5.10.2015 12:37
Co sa tyka VFX1, malo to rozlisenie 263x230 a tak pixle doslova bili do oci. Ak k tomu pripocitam problemy s detekciou polohy, kde stacilo zapar rychlejsich do jednej strany a "nula" bola uplne inde ako by mala byt. Vysledkom bol tak hnusny zazitok, ze tomu na 20 rokov dali vsetci pokoj. Doba pokrocila, tak som zvedavy ako to tentoraz dopadne. Ale urcite bezo mna, mne je zle na kolotococh...
Detekovanie presnej polohy
Od: MenoX
|
Pridané:
5.10.2015 4:21
"Kľúčovou funkciou okuliarov pre virtuálnu realitu je detekovanie presnej polohy"
To je super, ze vyriesili funKovanie deteKovania, bude to teda presne reaKovat na pohyby pouzivatela a nebude potrebne polohu koriKovat inymi metodami.
Najmite uz konecne redaktora, ktory nemal zo slovenciny stvorku.
Re: Detekovanie presnej polohy
Od: Problem
|
Pridané:
5.10.2015 12:44
Podľa mňa je posun z "detekcia" na "detegovať" syntetický, oveľa prirodzenejšie mi pripadá "detekovať". Veď presne rovnako sa to aj hovorovo používa (aspoň v mojom okolí). Ale ak by sme písali tak ako počujeme, klesla by v Prešporku zamestnanosť, a to nechceme.
Re: Detekovanie presnej polohy
Od: MenoX
|
Pridané:
6.10.2015 1:47
Lenze to nie je ziadny posun z detekcia na detegovat. Detekcia pochadza z lat. detectum, detegovat pochadza z lat. detegere.
Podla tejto logiky by mal byt synteticky posun aj funkcia-fungovat, reakcia-reagovat, korekcia-korigovat a prirodzenejsie by ti malo pripadat: funkovat, reakovat, korikovat.
"Detekovat" sa napriek vsetkej logike a zauzivanym slovam zacalo pouzivat iba preto, ze internetovi pisalkovia pajcovali texty z cestiny a comu nerozumeli, to nechali v ceskom tvare.