neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Oculus Rift bude stáť viac ako 350 dolárov

Značky: virtuálna realitaOculus

DSL.sk, 2.10.2015


Okuliare pre virtuálnu realitu Oculus Rift budú stáť viac ako 350 dolárov, ktoré pred viacerými rokmi avizoval ich tvorca.

Zakladateľ Oculus VR Palmer Luckey to uviedol v rozhovore pre RoadToVR.

Konkrétnu cenu okuliarov, ktoré sa začnú predávať v prvom štvrťroku budúceho roka, Luckey neuviedol. Má byť ale zhruba v rádoch ako 350 dolárov.

V minulosti už Oculus VR avizovala cenu celej potrebnej počítačovej zostavy pre využívanie Oculus Rift vrátane okuliarov 1500 dolárov, z tejto informácie ale nebolo možné jednoznačne odvodiť cenu samotných okuliarov.

Finálnu verziu Oculus Rift tvorca, od roku 2014 patriaci Facebooku, ukázal spolu s informáciami o niektorých parametroch v júni, detailne sme o nej informovali v tomto článku.




Oculus Rift, ovládač Oculus Touch a infračervený snímač polohy, kliknite pre zväčšenie (foto: Oculus VR)



Finálny model používa na zobrazovanie dva AMOLED displeje so spoločným rozlíšením 2160 x 1200 pri 90 Hz, teda rozlíšením 1080 x 1200 na jedno oko. Oči užívateľa sa na displej dívajú cez šošovky, ktorých vzájomnú vzdialenosť je možné vo finálnej verzii nastavovať individuálne.


Predstavenie Oculus Rift (video: Oculus VR)



Kľúčovou funkciou okuliarov pre virtuálnu realitu je detekovanie presnej polohy a orientácie okuliarov a hlavy, podľa ktorých sa mení zobrazovaný obraz. Vo vývojových verziách to zabezpečovali s frekvenciou až 1000 Hz tri interné senzory, gyroskop, akcelerometer a magnetometer, a externé snímanie polohy so 60 Hz pomocou externého CMOS snímača a LED v blízkom infračervenom pásme.

K okuliarom bude k dispozícii aj nový samostatne dodávaný bezdrôtový ovládač Oculus Touch. Ten sa bude skladať z dvoch kusov, jedného pre každú ruku. Aj ich poloha je detekovaná pomocou infračerveného senzora.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

KUPUJEM !!!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No priznám sa že neviem koľko stojí ísť do striptízového klubu, ale som si istý že Rift + GTA V pre neobmedzený počet vstupov je výhodnejšie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tie stripterky ma ale nastvali, ze po 2. fotke uz neposlu nic.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dobré učiteľky, že? Zvyšok je, v prípade záujmu, možné dopočítať samostatne napríklad použitím Euler-Lagrangeovej funkcie, kde treťou neznámou je ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

nepochopim naco kto chodi do striptizoveho klubu. To je ako keby si bol hladny a siel sa pozerat cez okno restauracie ako ludia jedia...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

... a este by si mal za to pozeranie platit :-)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

kto nebol nevie, kto bol pochopi no no neznamena to, ze tam pojde este raz :o)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie; to je ako keď sa chceš umelecky vyžiť a ideš na koncert alebo do galérie.

Alebo si môžeš šľahnúť LSD a prežívať to „naživo“.

Odpovedať Hodnotiť:
 

OK, stornujem objednávku na Teslu X a objednávam toto. Pár drobných by som mohol ušetriť a zážitok bude podobný :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

naco teslu ked si v oculuse teslu nasimulujes
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

To fakt? "Pár drobných by som mohol ušetriť a zážitok bude podobný :) "
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

... ktorej časti tej vety neveríš? :)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

ak tie pidisluchadla nebudu odnimatelne tak to bude pre mna NOGO
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

jasne ze budu odnimatelne, pilka, trochu casu a mozes si tam dat co chcess !!!!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

good news everyone ! https://www.youtube.com/watch?v=CV-eHwWxLmI

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"Teda to muselo dát šílenou práci a přiitom taková blbost co?"
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

blbost.... predstav si ze stavias domy a zakaznika mozes takto dopredu previest po jeho buducom byvani....
zalezi na pouziti
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Dopadne to ako 3D tlač. Tiež boli kecy ako si každý bude doma tlačiť, nejaké súčiastky alebo niečo čo sa doma pokazí. A vidíš kde to je? Nikde
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

kazde rano v mise
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

salatovej ?
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Ty si niekde čítal, že v 2015 budeme mať doma plnohodnotnú lacnú 3D tlačiareň?
A čože to tak čítavaš? Časpreženy.sk?
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Bez haptic feedbacku? Niečo ako nemý film v 3D kine?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no neviem ci zrovna pri prechadzke svojim buducim domom potrebujes simulovat posedenie na zmykajucej pracke
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A presne tá nevedomosť je prejavom neschopnosti navrhovateľa/sprostredkovateľa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To až potom čo ti nainštalujú USB 3.0 dozadu na hlavu. Potom to získa to hapticke pravé orechové.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No radsej si pockam na SteamVR aj ked si myslim, ze bude skor.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No ked tam pribaluju nasilu a vnucuju XFAG ovladace, bodaj by to nebolo drahsie. Kebyze radsej predavaju verziu bez XFAG ovladaca mozno by to bolo lacnejsie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jo a este tie smejd sluchatka co tam zbytocne zvysuju cenu, nech vydaju core verziu bez tych blbosti a hned bude prijatelne.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

A tie predražené farebné displaye, čiernobiele displeje spravia tiež 3D.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Nuz OR je blbost v konecnom dosledku radsej StarVR.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To rozlíšenie stále nebude dostatočné na seriózne hranie. Počkám si na 4k verziu, to bude IMHO také rozumné minimum.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

4K by bolo super, ale snad aj toto 2160 x 1200 sa bude dat pouzivat. Sice to nie je o vela viac nez 1920 x 1080 pri DK2, ale podla ohlasov je screen door effect omnoho mensi. Ja som sa tesil, ze budem hravat uz na DK2. Bohuzial, to nizke rozlisenie posobi na mna velmi rusivo a nie je to taky immersive zazitok ako by som chcel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

screen door bude menší, ale aj tak bude problém rozoznať objekty v diaľke a pod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

som zvedavy, ked kto pride s nejakym simulatorom pre gumenu ancu apod :-)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

v tomto sú Japonci vždy popredu: http://dopice.sk/eUy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tie hry vo videu vyzeraju ako z roku 2001
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno si niekto ešte spomína, že tento nápad tu bol za posledných 20 rokov už niekoľko krát. Prvý krát som mal podobnú vec na hlave v roku cca 1996 na výstave INVEX. Forte VFX1, šiel na tom Doom i iné hry.

Nikdy to nebolo komerčne úspešné. Mať tú vec na hlave nebolo najpríjemnejšie. Už po krátkom čase sa zároveň objavovali nevoľnosti a zmyslová dezorientácia. Pochybujem, že s Oculusom to bude inak. Skončí to v prepadlisku IT dejín ako drahá nefunkčná zbytočnosť. Podobne ako VFX1.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Presne tak!

Ale bolo to také rozmazané, že tuším v Score potom písali niečo o vstreknutí si citróna najprv do jedného oka, potom do druhého... :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co sa tyka VFX1, malo to rozlisenie 263x230 a tak pixle doslova bili do oci. Ak k tomu pripocitam problemy s detekciou polohy, kde stacilo zapar rychlejsich do jednej strany a "nula" bola uplne inde ako by mala byt. Vysledkom bol tak hnusny zazitok, ze tomu na 20 rokov dali vsetci pokoj. Doba pokrocila, tak som zvedavy ako to tentoraz dopadne. Ale urcite bezo mna, mne je zle na kolotococh...
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Kľúčovou funkciou okuliarov pre virtuálnu realitu je detekovanie presnej polohy"

To je super, ze vyriesili funKovanie deteKovania, bude to teda presne reaKovat na pohyby pouzivatela a nebude potrebne polohu koriKovat inymi metodami.

Najmite uz konecne redaktora, ktory nemal zo slovenciny stvorku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prosím Vás, ako sa nazýva osoba, ktorá iným určuje, čo a ako majú konať?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Podľa mňa je posun z "detekcia" na "detegovať" syntetický, oveľa prirodzenejšie mi pripadá "detekovať". Veď presne rovnako sa to aj hovorovo používa (aspoň v mojom okolí). Ale ak by sme písali tak ako počujeme, klesla by v Prešporku zamestnanosť, a to nechceme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze to nie je ziadny posun z detekcia na detegovat. Detekcia pochadza z lat. detectum, detegovat pochadza z lat. detegere.

Podla tejto logiky by mal byt synteticky posun aj funkcia-fungovat, reakcia-reagovat, korekcia-korigovat a prirodzenejsie by ti malo pripadat: funkovat, reakovat, korikovat.

"Detekovat" sa napriek vsetkej logike a zauzivanym slovam zacalo pouzivat iba preto, ze internetovi pisalkovia pajcovali texty z cestiny a comu nerozumeli, to nechali v ceskom tvare.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

PS: A keby mali naozaj platit tie posuny:

- Uz si niekedy pouzil slovo "protekovat" od slova protekcia?

- "Lekovat" od slova lekcia?

- "Fikovat" od slova fikcia?

- "Akovat" od slova akcia?

- "Kolekovat" od slova kolekcia?

Nie, takto to pausalne nefunguje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nič no, Google Cardboard bude musieť stačiť
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár